Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1816 ggr
humla99
11/27/13, 8:20 PM

Hans karisma ställde till det!

På en affärsresa för ett tag sen träffade jag en man. Vi spenderade en hel resa med att prata om allt möjligt och känslan jag fick var så otroligt stark, kemin var enorm och både tid och rum försvann liksom under kvällen. Jag kan nog ärligt säga att jag aldrig känt mig så attraherad av en person.

Våra vägar skildes åt och efter ett tag hörde jag av mig och frågade om han ville ses i hans stad, under lite falska förevändningar (sådär halvmodigt ;) hans respons var mycket positiv och mejl och sms efter det var väldigt glada och positiva.

När vi sågs hade jag fortfarande samma känsla fast mötet tog ett mer affärsmässigt uttryck där samtalet till stor del kretsade kring gemensamma jobbintressen. Jag fick intrycket att, trots min älskvärda invit till fika och personligt icke-business-relaterat prat och t.o.m. kramar, uppfattade han det som en "intressant-att-underhålla-sitt- nätverk" - fika. Efter det har det vart något enstaka (fortfarande glatt, trevligt och artigt) sms men inget som tyder på  intresse att ses igen privat.

SÅ. Efter att ha vart så otroligt säker på nån slags kemi, börjar jag såklart tvivla - hur KUNDE han inte känna samma sak?! Men så tänker jag, kanske blev jag intrasslad i hans karisma, det är kanske det det handlar om. Vissa människor har ju en en stark förmåga att dra till sig andra och kan ägna dem all sin uppmärksamhet och visa ett genuint intresse. Så kemin kanske faktiskt inte var ömsesidig!

Och när jag tänker på det kan jag faktiskt dra mig till minnes killar jag mött i det förflutna som jag känt attraktion till, men där ingenting har hänt. De delar alla det där sättet att vara mot andra, en intensiv närvaro och glädje - varför har jag inte tänkt på det?! Min lärdom nu då är ju att upptäcka denna karisma hos mig själv :) Förstå olika situationer och mitt agerande som kanske inte alltid gynnar mig själv till max. Detta är en otroligt spännande uppgift som ska bli intressant att se hur den utvecklas.

Dock kan jag än inte släppa den där underbara känslan från mannen på resan…

Har ni några tankar eller erfarenheter får ni gärna skriva och dela med er :)

Annons:
[Torahzen]
11/27/13, 8:32 PM
#1

Fråga igen om ni ska ta en fika eller varför inte en middag tillsammans. Han kanske behöver få VÄLDIGT tydliga hintar om att du är intresserad. Du kanske kan säga att du tycker om att prata med honom, vra med honom.

Han kanske har sina rädslor och blockeringar från hans tidigare relationer.

Och för att vara rent krass, kanske han inte är intresserad. Vet du om han är singel och i så fall hur länge? Har han småbarn som kräver hans tid?

Kärleken kommer när det är dags. ❤️

humla99
11/28/13, 6:57 PM
#2

Hmm, märkligt är det… Tänkte en del på detta innan jag somnade, men mest positiva tankar om världen och kärleken i stort. Och i morse hade han skickat ett sms! Som dessutom var av personlig karaktär.

Jo, jag vet att han är singel, han har inga barn men visst kan där finnas jobbigt bagage, sånt vet man ju aldrig innan man lärt känna en människa. 

Vare sig det finns intresse eller inte är det grymt intressant att få en sån plötslig respons när jag tagit mig hit till iFokus och "skrivit av" mig. Så kanske det kan bli en fika till, vem vet :)

Ha en skön afton 🙂

[Kathja]1
11/28/13, 8:03 PM
#3

Visst är det coolt hur vi kan styra våra liv och det vi manifesterar genom att göra just de du gjorde, slappna av och fokusera på det positiva.

Allt handlar ju om energier - och det som trasslar till det för oss då vi ska förstå vad som händer är att vi faktiskt ganska ofta faktiskt inte vet vad det var vi önskade oss och därmed drog till oss. Och det gör att det kan vara svårt att "klura ut" vad som händer och vad vi ska göra för att komma vidare.

Kanske möter vi en man när vi har önskat en relation och därför drar vi slutsatsen att detta är MANNEN, men vi kanske även önskade oss ett nytt jobb och detta är mannen som kommer att presentera oss för vår framtida arbetsgivare. 

Själv önskade jag att hitta min väg till att bli HEL för många år sedan och vid den tiden var jag även nyskild och VÄLDIGT nöjd med att vara själv. Så mötte jag en man… Men någon man ville jag ju inte ha (då) - vilket gjorde att jag undvek en relation med honom ett bra tag. Så gav jag upp för hans inviter och då visade det sig att han var en viktig del i att hitta min väg mot att bli hel.

Så som sagt, vi vet inte alltid vad vi ska få som svar på våra böner. Det blir ju spännande att se vad det blir av ditt möte.

humla99
11/29/13, 5:11 PM
#4

Så häftigt!

Det handlar nog inte så mycket om att analysera till den grad man ofta gör - men bara vara öppen för hur dessa personer berikar ens liv. Och att inte vara rädd för sina känslor, ibland kommer ju negativa och jobbiga känslor med i bilden. Men som andra kloka har sagt här, så är de ju till för att vi tydligare ska se vad vi vill ha.

Upp till toppen
Annons: