Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 715 ggr
[Kathja]1
2013-11-27 09:50

Balansera ditt inre...

…för att balansera ditt yttre! Det är ganska logiskt det där, börja med att se till så att ditt inre är i balans så kommer resten av livet att följa med. 

Vi har ju talat en hel del om rutiner och vad vi gör för att må bra, och kanske ännu mer om vad vi borde göra för att må bra men inte gör. 🤐

Något som jag tycker ger mig en bra grund att bygga mitt liv på är att köra chakra-balansering någon gång i veckan. Ett chakra är ett möte mellan de andliga, psykiska och fysiska aspekterna hos oss människor. En chakrabalansering syftar till att harmonisera, balansera och göra oss mer närvarande till kropp och själ. 

Idag hittade jag en video jag föll pladask för och den vill jag såklart dela med mig av till er. Enjoy!

Annons:
szirius
2013-11-27 12:17
#1

Tack Kathja! Den ska jag föra över till min telefon, bra att lyssna på med hörlurar i soffan👍

Själv balanserar jag mig med ah-meditation och yoga varje morgon. Det låter pampigt men allt tar 20 min, vilket det är lätt värt.

Först tonar jag ( sittandes ) högt på aa i 5 min samtidigt som jag tänker hur jag rensar mellan baschakrat och upp till pannchakrat.

Sen tonar jag ljust( själv går jag då upp en oktav) 5 min och tänker hur jag öppnar pannchakrat och låter ljuset stråla ut i goda intentioner och kärlek.

Sist bara hör jag inom mig en klang i fem minuter, ibland lägger jag mig ner då och slappnar av.

Sista fem minutrarna kör jag oftast solhälsningen 3 varv och sen står jag på huvudet som avslutning 🤪😃

När jag får till att göra detta varje dag så fungerar jag mkt, mkt bättre. Jag känner mig lugnare, mer klar, mer sansad, och framförallt gladare.

Däremot är jag rätt urusel på att hålla rutiner…det räcker med att jag inte hinner en morgon så börjar jag genast hitta på ursäkter även nästa morgon. Så varje morgon- oavsett! Ska jag iväg tidigt så får jag helt enkelt kliva upp tidigare.

MissInAction
2013-11-27 23:38
#2

Tack! Den här ska jag kolla in någon kväll snart. Bra idé med telefonen szirius! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: