Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 793 ggr
Piixy
2013-11-25 20:10

Ta bort smärta

hej

funkar det att använda LoA på fysisk smärta? Isf hur gör jag :D

Tack på förhand.

Annons:
Otroulig
2013-11-25 20:55
#1

Ja det har fungerat för mig i alla fall. Sen kan man säkert lösa det på olika sätt.

Mitt sätt var helt enkelt NÄ nu skiter jag i mitt knä (hade artros, menisk och ledbandskador) jag slutade träna som var rekommenderat. 

Efter några månader så upptäckte jag helt plötsligt att jag kunde gå flera kilometer utan att smärtan kom.

Så det jag gjorde var att ta bort fokuset på smärtan helt enkelt. Det du fokuserar på får du mer av stämde bra i mitt fall 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Piixy
2013-11-25 21:29
#2

Aa okej ska prova :D en följd fråga, om jag fokuserar på någonting väldigt mycket spelar det någon roll vad jag känner?

Otroulig
2013-11-25 21:46
#3

Absolut! Känslan är det viktigaste. Du kan fokusera hur mycket som helst - ta i från tårna men det fungerar inte då. Det ska vara lätt, kännas enkelt, roligt, skönt.

Det är därför vi surrar så mycket om energier här - för känslor är energier. Jag puttade upp tråden Känslo stegen till dig.  Där får du en liten beskrivning. Ofta kan man inte gå direkt från botten till toppen utan man får ta små steg och bygga upp känslan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-25 23:30
#4

Jag har ocksa tagit bort smarta pa samma satt som Otroulig, och aven da gjort andningsovningar, meditationsovningar, dar jag later ljuset floda inom mig och dar jag oppnar upp for energiflodet ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Piixy
2013-11-26 07:32
#5

#3 Jag ska titta på känslostegen Tack :D så det är bara när jag känner glädje som något dras till mig? 

#4 Det tänker jag också prova att sitta och meditera, fast har tappat mycket på senaste tiden. Är kanske dags och börja igen :D

SHIAWASE
2013-11-26 07:44
#6

Man drar saker till sig HELA tiden:)

Attraktionslagen, verkar vara sig vi ar medvetna om det eller inte.

MEN om vi ar medvetna om den, och uppmarksammar vara kanslor, borjar styra varat fokus, vara tankar och darmed vara kanslor, sa kan vi lattare navigera livet at det hall vi onskar☀️

Kanner vi ilska, bitterhet etc. sa drar vi till oss handelser som ligger i samma frekvens. Men det ar vi medvetna om det sa kan vi se relativt objektivt pa en sadan handelse, och uppskatta vagvisaren vi far om att vi kan styra var tillvaro sjalva,,, och det borjar med att vara medveten om kanslor och tankar:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-11-26 08:11
#7

Vet inte om du har hör talas om en man vid Boris Aranovich, hans hemsida har du här. Han har iaf skrivit flera böcker på ämnet. Bor du i Stochkholms krokarna så vet jag att han håller föreläsningar ofta, finns även det på hemsidan. Han snackar iaf om vikten av tanke-andning-och-vatten som en väg till hälsa. Intressant tycker iaf jag. Har försökt få min man att haka på eftersom han har värk, men vi är inte där ännu.

szirius
2013-11-26 12:21
#8

Jag säger som de andra, att byta fokus👍. Är man helt inne i nåt man älskar att göra så försvinner fokuset på det onda. Det kanske finns kvar men är inte i centrum för ens tankar.

Smärtan kan också förvärras av själva rädslan för smärta…då motarbetar man kroppen i stället för att samarbeta med den. Så att försöka hitta en accepterande inställning till smärtan kan hjälpa mkt.

Jag försöker också lyssna på vad kroppen vill..och det krävs verkligen träning! Ibland behöver den flöde i form att mjuk stretch och promenad, ibland behöver den värme och vila

Upp till toppen
Annons: