Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 985 ggr
[Kathja]1
11/22/13, 10:20 AM

Må-bra-rutiner

Det kommer ju upp allt som oftast här inne, vikten av att göra saker för att vara i balans med livet och allt som är. Och det slog mig att vi kanske skulle hjälpa varandra genom att tipsa om hur vi själva gör.

Jag börjar alltid dagen med en bön. Jag står ute, sträcker upp händerna och ber till Gud. Jag tackar för det som är, ber om hjälp och vägledning och avslutar med att ta emot av Guds kärlek och överflöd. Då står jag med handflatorna uppåt så jag känner hur energien flödar in i mig. Passar även på att jorda mig där jag står.

Är jag så ledig så sätter jag mig sedan inne med en mugg te och ett levande ljus. I stillhet mediterar jag så. Ibland en vägledd meditation, ibland lite musik, ibland bara tyst. Är jag på jobbet får det bli en variant av detta. Men jag försöker iaf alltid att starta dagen i en bra känsla av harmoni, av att allt är bra som det är.

Och varje kväll avslutar jag så i bön. Jag tackar för dagen som har varit, för att jag ska sova gott och för att morgondagen ska bli bra.

Där är mina må-bra-rutiner.

Annons:
[Kathja]1
11/29/13, 3:04 PM
#1

Puffar lite eftersom det är A och O att skapa bra rutiner så att man får gjort det man mår bra av. 🤓

szirius
11/29/13, 4:31 PM
#2

What!? 😮Jag är helt säker på att jag skrev här, om min ah-meditation och yoga🤔 Hamnade det i nån liknande tråd? Balans kanske den tråden hette? Same same, skulle ju kunna kopiera hit i så fall…

humla99
11/29/13, 4:58 PM
#3

Gillar jättemycket det där med kvällsbön :) har inte kommit så långt som till morgonbön än, men en liten grej fungerar för mig:

Min lugna morgonstund består just nu av en 17 min promenad till bussen, genom sömniga villakvarter, över en å och i kanten på ett skogsparti. Vid något tillfälle fick jag nog en trevlig tanke vid en viss punkt och den har liksom fastnat, den fick mig att småle och nu kommer jag på mig själv med att le varje gång och faktiskt känna glädje dessa tidiga, mörka morgnar. Tanken som fick mig att le första gången har jag helt glömt bort, men jag tror att naturens lugn förstärkte välbefinnandet vid den punkten och har etsat sig fast.

Så, träna på positiva tankar vid rutin-göra och det blir snart en stund av njutning (som också påverkar resten av dagen)!

Upp till toppen
Annons: