Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1437 ggr
SHIAWASE
2013-11-17 04:10

Tack for idag~~~Att uppskatta nuet och det lilla

Tankte starta en trad har med ovning som jag forsoker gora sjalv, samt mina barn, samt vara karate elever (vi har pratat om detta tidigare har inne) . Och manga gor nog detta automatiskt men tankte att det kan vara bra att pranta ner.

Innan vi gar och lagger oss (eller vid nagon annan tidpunkt)

Hitta TRE saker som du uppskattade, blev glad var, var tacksam for, var roliga, etc under dagen.

Och HItta sedan TRE saker som du ser fram emot nasta dag~~~~

Det kan vara SMA och STORA vad som helst~~

I Tacksamhetstrad och andra tradar skriver vi ofta bara det som kanns lite speciellt roligt~~~

Men har kan vi ova oss varje dag att uppskatta det lilla i vardagen..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-11-17 04:19
#1

Nu ar det mitt pa dagen har, sondag, men jag skriver anda om min gardag:)

Lordag den 16:e november.

1. Hade en enormt trevlig kvall med min fina van~~~

2. Tank vad jag uppskattar nystadat hus~~ och rokelser, och dofter och stearinljus

3. Hade ett bra traningspass med barnen (inte mina alltsa),,, kande att det finns en samklang dar.

Forvantingar infor Sondag:

1. Kanna kanslan av att inte behova gora nagot,, jobb har jag men inga tider att passa, ingenstans jag maste ga,,

2. Vakna utan vackarklocka!!! lycka~~~~

3. Skapa lite tid med minstingen~~~ kanske en cykeltur??

Sa har fragar jag mina barn varje dag. Jag fragar aldrig "hur var det i skolan?" utan jag fragar " Vad var det som var kul, bra etc idag?"

Och innan de gar till skolan pa morgonen,, " vad ser du fram emot idag?"

NI vet ju tonaringars svar kan bli " det var inget som var kul" " som vanligt" " inget speciellt" etc. men med lite ovning,, borjar de hitta guldklimparna i tillvaron,,,, men hittar vi vuxna alltid guldklimparna??  Det finns ju MASSOR!!!! God mat, ett harligt mote, ett gott skratt, solen, ett ovantat telefonsamtal,, ett nystadat hus, en insikt, morgonkaffe eller te, fika, morgonpromenad, kvallspromenad, ett TACK fran nagon, en KRAM fran nagon, ett mail fran nagon, etc etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-17 08:46
#2

Tack för den inspirationen Shia!

I mellanåt är jag jätteduktig på att göra den här typen av övning men sen glömmer jag bort det igen. Nu när tråden finns här så blir det en påminnelse tills det blir automatiskt igen.

Och jag har inte tänkt på att jag kan göra den med barnen. Tror jag har tänkt att jag ska lära dem det när de är stora nog att orka hålla på att skriva varje dag. Sonen är ju det, men jag tror inte han skulle nappa på idéen faktiskt. Som förra vintern när jag hade min "gladsten" i vanten. Hon älskade idéen och skaffade snabbt en egen. Han bara tittade på oss med den där skeptiska blicken "tror de verkligen på det där.."

Håbe
2013-11-17 08:54
#3

Får väl börja med att skriva förväntningarna för idag då.

1. Att vi får en lugn och fridfull dag med familjen. Vi har fullt upp rent praktiskt, men med lugn menar jag utan bråk och stress. Att vi jobbar tillsammans under trevligt småprat.

2. Ha en härlig stund i stallet med dottern. Pyssla med hästarna och bara må bra.

3. Att jag lägger mig ikväll med känslan av att det har varit en bra dag.

SHIAWASE
2013-11-17 09:09
#4

Habe ! MEd barnen gor jag sa att jag fragar dem

Nar de kommer hem fran skolan ,,

och

innan de gar,,

iborjan sa blir svaren ,

"inget speciellt" etc. Men allt eftersom sa vanjer de sig vid att hitta roliga bra, glada saker!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-17 09:13
#5

Ja jag tror att det skulle fungera riktigt bra. Lättare med dottern än sonen. Honom får man inte ur särskilt mycket. Och han är inte ens tonåring än 😮.

[Kathja]1
2013-11-17 09:26
#6

Bra övning Shia! Jag formulerar alltid det där fast i form av en bön när jag går och lägger mig  - tack för idag och så några grejer, tack för att natten kommer att vara god och så något om i morgon. Det sättet passar mig bra, jag som gärna snackar med Gud. 😉

Annons:
szirius
2013-11-17 12:32
#7

Den här tråden var nog till mig- tacktack✨..upplever att jag sjunkit ner ett snäpp, har närmare till gnäll 🤐…och som man ger ut, får man tillbaks, ett himla GNÄLLHUS har det varit i helgen med andra ord och jag tar på mig ansvaret för det. Men jag vet ju att det bara är att öva på att medvetet skifta fokus, så har jag snart kommit in i det självklara mer positiva igen👍.

1. Jag uppskattar också nystädat. Jag vaknade och såg en virvlande dammtuss på sovrumsgolvet, då fick jag värsta energikicken, klev upp, hämtade sop, skurhink, trasa och körde en blixtstädning, i endast trosor haha,  rev upp lakanen och bäddade om - och la mig igen😃.

2. Jag fick-efter min städsväng - frukost på sängen 😍och så kollade vi på ett avsnitt av Homeland. Perfekt söndagmorgon om jag får säga.

3. Det är SOL idag! Tack för sol och höstgula löv. I loooooove!

Jag ser fram emot:

1) en ny vecka. Känner mig pigg och utvilad och redo att ta tag i jobb- som känns ROLIGA. Just nu har jag känslan att jag kommer få massor gjort den kommande veckan och det är en himla skööön känsla.

2)Jag ska sy en del också. Och jag har börjat julpyssla (typ rekord). KUL! (jag är redan klar med två paket som ska postas.Grymt nöjd med min framförhållning😎.)

3) jag hoppas att jag får möjlighet att ta mig ut på stan lite i veckan, kanske tom en tripp till IKEA?( ca 1 1/2 timme bort)

SHIAWASE
2013-11-17 12:38
#8

Nu ar det ju kvall har sa:

Idag ar jag tacksam for:

1. En fantastiskt harlig och solig dag!! Har suttit i linne pa balkongen och jobbat~~~

2. Ett fortfarande finstadat hus, med mycket sterainljus sa har pa kvallen.

3. Kanslan av inre frid, och forvantan gentemot vad som kommer,, en tillit som ar rotad~~~Tack:)

Och morgondagen:

1. harlig traning pa formiddagen!!
2. Energi till att fixa undan jobbsaker,, bade for dojon och mitt eget.

3. Lasa,,, det ar ocksa jobb, men jag har massor av bocker som jag "maste" lasa ,, sa sjunka ner i favoritfatoljen och lasa,

Med andra ord en effektiv dag med ett leende pa lapparna!!!

Yes!!

Tank, nar man skriver sa har sa verkar det ju som man lever varsta basta ideallivet!!! och det gor man ju ocksa, fast man glommer bort det ibland~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-17 12:46
#9

Oj, insåg just att jag inte planerar eller ser fram emot saker tillräckligt..opps 😊

OK Här kommer gårdagen:

1) Tack för att jag var ute i solen så många timmar igår. 

2) Tack för att jag fick träffa nya underbara människor och att jag inte känner mig som ett UFO längre bland okända människor. Tystnad är ok om jag inte kommer på nåt att säga.

3) Tack för att jag fixade så oerhört god mat till mig själv. Det är ju det jag vill göra i mitt liv, NJUTA. 

Jag ser fram emot:

1) Just nu - så kommer om några timmar en god vän, Det ska bli så kul att träffa honom och få bjuda honom på supergod mat (hoppas jag) och att våra jyckar som älskar varandra kan leka av sig i trädgården.

2) hmm nu blir det svårare. MEN vi kör! Jag skulle verkligen vilja att vi får ett positivt besked från mötet för två veckor sen. Jag skulle verkligen vilja kasta mig in i något nytt.

3) Plocka i de sista äpplena i en kasse så jag kan ställa in skottkärran. Tvätta lite, det är fint här, har börjat hålla efter - bra! Det känns skönt och jag vill fortsätta ha det så.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-11-17 21:17
#10

1. Tack för en mysig stund i stallet idag. Och tack även för dagens bästa skratt när hungrig häst, som inte velat trava på hela lektionen, jagade min dotter och hennes påse med morötter hela vägen ner till hagen. Då jäklar sprang han minsann!

2. Tack för en solig och skön höstdag. Härligt att vara ute.

3. Tack för att det faktiskt börjar kännas som vi har flyttpackningen under kontroll. Vi börjar se slutet nu. Vi har jobbat på bra i helgen.

Inför imorgon.

1. Jag ser fram emot en morgon som flyter på utan tjafs och bråk. Vi kommer iväg hemifrån utan att vara ovänner.

2. En ny rolig vecka på jobbet. Förhoppningsvis är alla på plats och vi kan jobba vidare med vårt dansprojekt.

3. Vi fortsätter att jobba på med flytten. Dags att skruva ner grejor från väggarna och sånt nu.

SHIAWASE
2013-11-19 01:23
#11

Bra, roliga, trevliga saker under måndagen! 1. Träning på morgonen med glada skratt och mycket prat 2.härlig energi så jag fick undan massa jobb. 3. Trevliga samtal med döttrarna Tisdag 1. Ser framemot ännu en dag i solens tecken 2. Iväg på jobb:) 3. God lunch någonstans Skratt och harmoni

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-11-19 13:40
#12

1)Idag är jag glad över ännu en solig dag☀️

2) jag fick en glad nyhet om jobb

3) jag ser framemot min "lillgrupp" i em❤️

4) jag ser framemot att läsa med sonen ikväll, bästa myset!

5) ska "byta tjänster" med en sömmerska- toppenbra!👍

6) Njuter av vetskapen om flera timmars möjlighet till skrivande ikväll, i stearinljusets sken…ooh, vad jag älskar mina kvällar🌛

Otroulig
2013-11-19 21:02
#13

Tacksam över:

1) Haha, jag fick ju precis det jag önskade i #9 ett besked att det inte alls är dött i ärendet om Framtiden. Tack,tack tack.

2) Min energi idag, att få vakna i en strålande glädje var underbart och att få en extra kvart att njuta av frukost och egna tankar.

3) Att jag har fått skratta idag - med andra och åt mig själv. 

Vad jag ser fram emot i morgon. 

1) att jag ska känna ärlig energi så jag kan åka hem till mamma och bada hunden och umgås med henne lite. 

2) Att solen ska lysa.

3) Åhh, Jag vill se dom fina rådjuren i morgon i gryingen vid fälten - saknar dom, har inte sett dom på flera dagar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-11-19 22:12
#14

Åh massor med tacksamhet nu!

1) Tack för lillsyrran. Vi har ett speciellt band och en humor som går igång automatiskt när vi hörs. Som jag liksom inte hittar med nån annan heller, men hon fattar och jag fattar , så allt blir så kul. Tycker vi. Oj så vi kan flamsa. Så tack för skratt med syster!❤️

2) tack också för samtal med lillebror och storebror. Jädrans vad social jag varit ikväll.

3) tack för att jag verkligen kunnat släppa ikväll…visserligen gång på gång😉…men förmågan att bara aaaaaah! och skaka av mig och sen bara leee. 🙂

4) jag skämtar ofta om potatissoppa😇, men nu gjorde jag en ikväll och det är ju verkligen gott! Om man mixar och kryddar ordentligt,,, mmm len och god.

5) rent allmänt rätt nöjd med mig själv. Min glada vibb. Har känt ikväll att jag tycker om så många❤️. Har radat upp hela släkten i hjärtat och känt kärlek. Känt att det kvittar vad de tycker och tänker om mig, jag tycker om dem iaf, hahaha😎

6) Just det. Fick beröm idag av jobbfolk som var här. De tyckte att vi levde drömlivet och glittrade i ögonen och sa " fantastiskt…" när vi gick runt och jag berättade om hur vi hamnade här, vad vi gör, hur vi lever.  De tyckte att jag var så kreativ och skapande🏆. Jag behövde tydligen höra det, för jag glömmer att se mig själv så…och blev så glad😊

I morgon ser jag fram emot:

# ännu en solig dag

# ärenden på stan- jag är där så sällan så det är äventyr för mig hahaha

# ska göra palsternackmos i morrn med ugnsgratinerade rödbetor och ostsås

# jag har städat o tvättat upp allt så jag kan finurla med precis vad jag vill i morgon kväll, det blir kanske piano

SHIAWASE
2013-11-19 23:42
#15

Nu ar det morgon,, men jag skriver mina tack for gardagen,

1. FIck sitta pa taget in till tokyo trots att det var morgonrusch!! Yes:)

2. Lyssnade pa bra A-H klipp,, och hojde min vibb ordentligt.

3. At lunch for mig sjalv,, och fick tid att lasa lite

4. glad barn^^

Ser fram emot.

1. Ta en springtur i solskenet

2. Behalla vibben som  jag hojde mig sjalv till igar,,, och fixa undan bade jobb och hem~

3. Tva traningspass med barnen~~~

Sol, skratt, happy-mood ~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-19 23:47
#16

Idag är jag tacksam för:

  • Min man! ❤️
  • Att jag trasslade ut mitt känslo-trassel
  • Sex 🤐
  • För att jag har varit hemma och fått ta dagen i mitt eget tempo

Ser fram emot

  • en harmonisk dag
  • En glad nyhet
  • Skratt
  • Fler avsnitt på serien Bron
szirius
2013-11-20 10:10
#17

Idag är jag glad för:

1) att jag är så glad🙂

2) sol☀️ och fantastiskt vackert här just nu…ska nog ut och fota lite senare.

3) blommor!🌺Har plockat in en bukett med vit krysantemum som jag njuter av.

4) musik!

5) nya bettskenor- som jag hämtat hos min trevlige tandläkare😛

6) ull! tovar tomtar och älskar att arbeta med det materialet…det luktar får😃❤️

7) svärfar kommer på fika idag. En mkt trevlig man🙂

( Shia, nyfiken: hur långt är det in till Tokyo från er?)

[Torahzen]
2013-11-20 11:22
#18

Idag är jag glad för

1) morgonmys i sängen med dotter och make

2) skön promenad till jobbet

3) strax dags för lunch med kompis

4) att jag har varit produktiv på jobbet och jag hoppas att det är min nya hastighet (pga nya hormontabletter)

5) Ser framemot en kväll på simhallen med kompis, kanske blir det Liseberg med julbelysning sen

6) Lite mys hemma med massor av tända ljus

7) En god natts sömn och att jag sover gott ostört tills jag är utvilad.

SHIAWASE
2013-11-22 15:54
#19

Hmmm! TACK!!!

Tack for

en skon dag har hemma!!!

Tack for underbart solsken, en stralande hostdag!

Tack for

sa fantastiskt harmoniska och glada barn!!!

(Ja! Jag vet att det beror pa mig,, jag mar bra, de mar bra yes!)

Tack for fantastisk god middag!!!

ShabuShabu, tunt, tunt, tunt kottsom man doppar en sekund i buljong och doppar sedan i en annan buljong, sas, dressing, typ, och lika med gronsaker i MANGDER~~~~ Matt , och belaten:)))
Tack for att jag  mar sa bra:)

Och i morgon~~~~

Ivag till skolan! Som PTA vice ordforande  sa,,

Barnen har teater uppvisning,,,

sedan ett ytterligare samtal som jag tanker vanda pa !!!

(dotter samt flera vanner som sags ha mobbat , varit dum mot en klasskamrat,,,,har star jag ju pa en sida jag inte vill sta pa,,, samtal med skola samt 9 elever och deras foraldrar,, dottern har jag haft samtal med redan,,,,,)
Men,, ser framemot samtalet anda,,, trots att temat kanske inte ar sa roligt,, det blir nog bra i slutanden!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-22 17:51
#20

Shabushabu lät gott!

Tänk vad viktigt det är att ha rätt inställning till ett "obekvämt" samtal, att vara helt grundad i sig själv och se samtalet som konstruktivt. 

Tänk om alla gjorde det!

Vilken trevlig värld vi skulle ha!

Jag är tacksam för att allt som jag företagit mig på jobbet idag gått i lås idag. 

TACK för att jag har ett hem som jag njuter av att komma hem till. Mitt fina,fina hem ❤️❤️

Jag har fått se SOL idag, genom fönstret visserligen - men tack för det !

I morgon ser jag fram emot sökträningen med hunden igen. 

Samt att jag hoppas att jag hittar några som vill äta middag hos mig - känner för att laga mat.

Sen blev jag lite sugen på att planera mitt kommande trädgårdsland - med sparris, rödbetor, potatis, ärtor mm. En trädgård med gångar och vind skydd, spaljeer och hmm kanske att växthuset ska vara i anslutning…mmm, jag gillar att jag börjar drömma mig iväg i nya planer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-11-22 23:05
#21

Åh, Skulle vilja ha en lektion av dig Otroulig🙂, jag har ju inte vågat mig på det riktigt efter att ha totalmisslyckats första året🤐, sen har jag bara fegat på med sockerärtor, tomater, rädisor o kryddor. Men vill ju helst odla själv så mkt det bara går.

Känner nu att jag ser fram emot

1) en skön nybäddad säng uppe, med ett varmt duntäcke

2) oskriven dag i morgon☀️, känns som att det blir kliva upp o göra frukost, sen krypa ner igen o ät frukost i sängen o kolla på nån skön film🥳. Skönaste lördagen! Sen pyssla vidare!

3) advent är väldigt snart här❤️, känner stämningen redan nu, dvs energierna, behovet av inåtgående, tända det inre ljuset…eftertanke och vördnad.

Otroulig
2013-11-23 10:19
#22

Haha Szirius - kurs i drömmande - mitt fnuttiga trädgårdsland som faktiskt existerade i verkligheten är överväxt av perenner nu. Det har vuxit upp så mycket träd (som jag inte får ta ned för ägarna) så det är för mörkt och jordgubbarna som bodde där har tynat bort. Vinbärsbuskar och plommonträd håller på att dö av ålderdom. 

Men DRÖMMA och planera det kan jag göra!!😃

Jag låser mig lite i att det inte är mitt hus. Vill inte lägga ned hur mycket pengar som helst och skapa nåt som jag inte kan ta med mej…🤔…vadå ta med mig förresten …? Det här kan vara nåt att fundera lite över.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-02 12:48
#23

Har ar kvall~~~ Med ljus och julgran😍

Idag har jag haft ett harligt traningspass~~~eller tva,, ett pa morgonen och ett i kvall med barnen!

En harlig och trevlig stund med aldsta dotter med kompis~~underbar kommunikation~

Fick ett mail som jag blev glad over!! Yes!

Ser framemot morgondagen~~

For annu mera trevliga sammantraffanden och moten!

bara att njuta av min harliga energi~~

Njuta av att fixa undan lite jobbsaker!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-12-03 20:45
#24

Vi åkte precis en sväng genom vår lilla by…och kände kärlekHjärtaVi har det tryggt och bra här och jag är glad att sonen fått så många fina barndomsminnen av att kunna cykla till skola o kompisar o fotbollsplan o bo alldeles nära till floden och skogen…fick en sån känsla av välbehag att detta är hans barndomsby ju, som han alltid kommer att ha dessa minnen av, oavsett vart livet leder honom sedan. 

Jag kan se med kärlek på dessa skrutthus och gamla butiker och skolan icke renoverad sedan 50-talet😉…jag är så nöjd så nöjd med lugnet, det är det enda som betyder nåt just nu. Det andades fridfullhet ikväll. För här bor VI. Och människor som vi tycker om. Tack för den upplevelsen🙂

Lannelia
2013-12-07 07:13
#25

Åh vilka härliga vibbar det är här!😊 Jag uppskattar det här forumet väldans mycket, man kan alltid kika in här och höjas direkt av all härlig energi! Tacksam för att ni finns, och är så positiva och härliga! Detta är en sån befriande o upplyftande plats!😊 tack! Jag uppskattar alla mirakel som haglar in över mig just nu! Åh jag kan inte sätta ord på hur glad och tacksam jag är för det som sker! Magiskt, fantastiskt, så verkligt att det nästan känns overkligt, kul, spännande, upplyftande, äkta, uppfriskande, osv😉 jag har bland annat fått en stark sångröst helt plötsligt! Sjöng högt för mig själv idag och blev helt paff först när jag tog i lite, jäklar!!😄 jättekul!😊 Jag uppskattar min syster så otroligt mycket, för tjänsten hon gjorde mig igår, men också för alla gånger vi kan träffas och har sådär hysteriskt kul!! Jag är så glad för att vi är på samma våglängd o våran relation är bokstavligen störtskön!!!!!😄 Tack tack tack för det!!💜💜 Jag uppskattar att få komma hem till min mysiga lägenhet och få sova i min underbara o sköna säng!!! Älskar min säng!!! Sover så tryggt o gott i den. TACK!!😊 Jag uppskattar alla härliga människor jag möter, jag kan inte låta bli att förundras över hur unika/egna alla är. Jag älskar att träffa nya människor det är såå himla kul, intressant och överraskande!😊


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Otroulig
2013-12-07 10:24
#26

Och jag blir tacksam över ditt inlägg Lannelia - jag blir alldeles lycklig❤️ bara av att läsa!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-07 12:19
#27

Åh, Lannelia, vilket underbart inlägg! Jag blir tacksam tillbaks🤗 - tack för att du delar med dig. Du är en fena på uppskattning👍

Annons:
Lannelia
2013-12-07 19:13
#28

Åh va kul att höra!:) tack va gulliga ni är:))


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Upp till toppen
Annons: