Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4973 ggr
SHIAWASE
2013-11-16 00:13

Klotterplank 21

Tank vad vi klottrar☀️

I den har traden kan vi skriva vad som helst, hur som helst❤️

Bade "gamla" som nya klottrare valkomnas🌈

Men aven om vi kallar det klotter, sa finns det mycket "nyttigheter" i inlaggen🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-11-16 00:17
#1

Godmorgon!! Har skiner solen, och det blir nog en stralande dag,,,

Som jag namnt, tror jag, ar det ovanligt kallt har i ar,,, men igar tog jag fram mina filtar ,, som ar sa harliga att sova i (japanska filtar ar underbara🌺)

Idag blir det jobb, traning,,,, och trevlig middag☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-16 10:30
#2

Ojoj vad ni skrivit här när jag sovit 😴. De sista två veckorna och jag lagt mig redan klockan 10 på fredagskvällen. Det är t.om tidigare än jag lägger mig vardagskvällar!

Nu ska jag packa ihop för att ge mig ut på sökträning med hunden. Ett nytt gäng med människor att möta. TACK för att utsatt mig för detta så att jag nu är trygg i nya situationer med nya människor. 

Sen är resten av dagen ett oskrivet blad. Ha en härlig lördag alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-16 16:43
#3

Jag lyckades inte riktigt hålla distans till min vän idag, vi gick en prommis tillsammans och hon var låg, låg, låg och otroligt negativ…oroade sig kring pengar, hälsa, meningen med livet, hopplöshet, arbetslöshet, tjafs med sin svärmor..ja alla "triggerpunkter" som jag ju har😇, men som jag balanserar rätt bra inom mig…men nu damp jag ner av detta…och så lite för många koppar kaffe på det, så jag blev helt stissig i kroppen dessutom🤪…och sen bara en hel em med massa grejer som "inte blev som jag tänkt mig" …. tex skulle jag ju ha en "egenkväll" då både make o son hade andra program…som båda blev inställda, jahaja…..släpper ballonger, lalalala🎈🎈

Shia, du är min nya "avisvän" på FB haha, bilder på maaaat o öööl o vacker himmel o badställen o restaurangbesök med massa skrattande människor…njut på DIG Shia✨!  (Vill också!)

Du är så modig Otroulig! När vi hade hund så kom min låga självkänsla fram på det värsta tänkbara sätt….såfort hunden gjorde nåt "tokigt" så mådde jag fruktansvärt dåligt, kände mig som sämsta matten, usch vad hård jag var mot mig själv🤐. Jag LED verkligen när vi var bland andra😞. Så att kunna njuta och LEKA med andra och deras hundar är ju verkligen flöde🙂….du är trygg i dig själv och i din roll och med hunden…jaa, det är stort! 

Jag har iaf plockat in ett fång rosor, som fortfarande blommar🌺 Det är på sluttampen nu, snart kommer nog nattfrosten….

[Kathja]1
2013-11-16 21:02
#4

Glider in infon lite diskret… Nu har jag skickat en intresseanmälan om att få starta en egen sajt här inne… Första steget till Morgondagens Tro på ifokus… Oooohhhiiii

Otroulig
2013-11-16 21:51
#5

Grattis!! Spännande! Det finns ju underlag… Så att säga. Och jag har alltid beundrat ditt tålamod och din öppenhet inför andra som har helt andra uppfattningar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-16 21:55
#6

Tack! Själv undrar jag just nu vad jag har gett mig in på, men för fem minuter sedan kändes det KANON. Men den ska ju bli godkänd också.

Annons:
Otroulig
2013-11-16 22:22
#7

Godkänd?? Varför skulle den inte bli det????

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-16 22:29
#8

Jag vet inte hur det funkar. Trodde att de skulle godkänna förslaget, annars hade ju folk kunnat skriva om vad som helst. Fast det gör de ju. 🤔

SHIAWASE
2013-11-17 00:44
#9

Szirius~~

Du damp ner, men det du skriver kanns inte alls sarskilt nere energimassigt❤️

Tack:)~~😍

Och Kathja!! Spannande,, kul att du agerar och att det kanns bra:)☀️

Igar hade jag ju middag har hemma med min basta van ,,, vi bor pa gangavstand men har inte trattats pa evigheter,,,, tank sa det kan bli nar vi fangas i allt "gorande",,,, Alltid intressanta samtal med henne,,, om bade vardagliga ting men ratt vad det ar sa aker vi ivag till andra dimensioner,, hon kommer tex. ihag sitt liv i Lemuria,,, och ar medial, och healer etc. etc. Sa prat och god mat och dryck,,,

Idag stralar solen igen!  sitter med morgonkaffet och har lyssnat pa ett dunderbrakande syskongral🤪

Ha en fin sondag alla:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-11-17 07:55
#10

Nu ar det ju godmorgon pa er!!!

Jag har suttit i linne pa balkongen och jobbat!!! wonderful

Och blivit solbrand ocksa!!! Yes~~~☀️

Kom att tanka pa jordbavningar,, ni har ju inga sadana men vi.

Kommer ni ihag att jag namnde om de dar fiskarna som sok upp i Californinen,,

Och tror ni inte att vi har haft massor av hyfsat stora jordbavningar sedan dess….

I gar kvall ocksa,, nar vi hade middag och hela rummet fullt med ljus,, sa kom en lang och ratt sa stor jordbavning,, sa full fart med att slacka stearinljusen!!!

MEN,, det ar sa det fungerar,,, och som min van sager,, det kommer ingen STOR jordbavning till Tokyo. Alla vantar pa den,, MEN,, det ar namligen sa att nar jorden borjar forbereda sig for ett JATTESKALV,, sa finns det personer med kraft och kunskap som anvander sin helande energi till att splittra jordens energi,,,, darav alla dessa sma till mellan skalv,,,

Och att tillata en jordbavning uppsta i Tokyo vore katastrof,, sa darfor anvands krafter till att se till att det inte sker ett sadant jatteskalv har,,,

MEN detta betyder alltsa att just nu har vi massor av sma till mellan skalv^^^^

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-11-17 09:47
#11

Det ska bli intressant att följa Kathja!

[Kathja]1
2013-11-17 09:56
#12

Det tycker jag med Tora!

Idag skiner solen här, det var ett tag sedan. Känner mig annars mest off, fast på ett bra sätt, har haft en förkylning som har pockat på uppmärksamhet under några dagar. Jag tänker att både det och min otroliga trötthet är efterdyningar från DNA-aktiveringen. Är på nivån att jag funderar på att bli hemma i morgon - känns som att det är vad jag borde göra iaf. Får väl se vad som vinner…

Håbe
2013-11-17 10:49
#13

Sitter här och försöker samla ihop något som skulle kunna liknas vid inspiration och lust att fortsätta packandet.

Tänkte just på det där med att följa sin känsla och inte göra det man känner motstånd inför. Ibland funkar det ju faktiskt inte. Känner bara ett stort bläää inför att sätta igång. Alltså borde jag säga att idag är det ok att inte göra något. Jag får sitta här och uggla hela dagen om det är det jag vill och mår bra av. Men faktum är att flyttlasset går om mindre än 14 dagar. Sakerna kommer inte att packa sig själva. Alltså är det bara att bita ihop och sätta igång. Sen kan jag ju helt klart välja fokus när jag nu väl gör det. Gnälla, klaga, muttra och tänka på hur jobbigt det är-eller njuta av att vi hela tiden kommer ett steg närmare att bli färdiga och därmed också till vårt nya fina hus.

Ska bli sååååå skönt att slippa bo bland flyttkartonger och byggpapp. Vi bor i ett kombinerat flyttlass/byggarbetsplats. Ska också bli underbart skönt med möjlighet att duscha hemma igen. Ibland är det bra att ha det lite bökigt och krångligt för att uppskatta det som annars är självklart i vardagen :-)

Annons:
SHIAWASE
2013-11-17 23:13
#14

Lycka till med packningen Habe!

Jag ser det som sa,, att vissa saker kan man inte forandra,, sa da ar det bara att vanda pa kanslan och forsoka ha roligt nar man gor det!! precis som du sager sjalv,,,☀️

Ha en bra mandag alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-18 06:24
#15

God morgon!

Så var det måndag igen. Det är hemskt hur fort veckorna går. I den här farten så är jag nittio utan att hinna blinka ju 😃.

Hoppas på en solig och skön vecka. Inget mer regnande på ett tag nu tack. Om det nu nödvändigt ska komma nederbörd så får det vara snö!

Glad måndag på er allihop!

Otroulig
2013-11-18 06:48
#16

God morgon allihop! Idag vill jag komma in i känslan att allt är möjligt. Jag vill vara redo för förändringar. Så nu ska jag ladda lite innan jag tar bilen mot jobbet. Det är lite mysigt att se morgonen vakna på väg till jobbet. Idag är första morgonen gryningen väntat till efter frukosten. Sitter här med tända ljus:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-18 07:29
#17

Mysigt  med tanda ljus pa morgonen!!! Har ar det ljust vid sex,,,, sal ljusen far bli pa kvallstid~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-18 09:10
#18

Hej alla fina. Idag är jag hemma för jag är förkyld, brottas därför med en släng av dåligt samvete som jag ska knacka på strax. Jag är VÄLDIGT sällan sjuk, och ännu mer sällan hemma för det. Men nu har jag varit förkyld, men framför allt otroligt trött sedan i förra veckan så jag valde att lyssna på mitt inre (och min man!) och bli hemma. Men eftersom jag har lärt mig att man går och jobbar så länge som man orkar och orkar gör man om man inte har feber och feber får jag aldrig. Galet jag vet! Och eftersom jag typ aldrig är i detta har jag inte jobbat bort det där för dt har ju inte behövts.

Så på agendan står därför idag att njuta av min kliiga hals, min snoriga näsa och min väldigt trötta hjärna - njuta av att jag är hemma några extra dagar. Skulle ha jobbat mån-ons och sedan långledig så nu blir det jobbfritt till nästa fredag. Stackars mig! 😉

Theleonora
2013-11-18 10:04
#19

Tjoho alla fina! Vaknade go och glad idag. Inte ens kollegans bråk med min chef påverkade mig. :) känns så skönt att veta att det som inte påverkar mig har inget med mig att göra!! Har deadline på jobbet idag, ska väl klaras. Sen hade jag en underlig dröm, det härliga i mina drömmar, de två senaste som involverar andra killar, är att jag alltid är ovanför marken. Undrar vad det betyder!? Om jag tycker att jag är bättre än dom eller att jag ska tycka så och höja min blick. Glömma det och dem som har varit och önska mig nåt bättre. Egot är ju begränsat och begränsande och när jag tänkt på killar så har jag ju bara sett dem som finns i min omgivning som alternativ. Men hey, det finna ju inget som hindrar att nåt nytt kommer in. Men jag mår så bra så jag behöver ingen kille och trots det så dyker de upp i mina drömmar. Aja, med tiden kommer svaren! Wish me luck for today!!


[Kathja]1
2013-11-18 10:53
#20

👍😉🤗

Annons:
szirius
2013-11-18 12:01
#21

God förmiddag, här är en som flyter med…finns inte så mkt annat att välja på liksom - jo göra motstånd men det har jag ingen lust med😃😉

Min fullmåneceremonikväll var otroligt mysig, hittade KÄNSLAN och det pirrade i hela mig vissa stunder✨. Tålamod med nuet och trygghet i en framförsikt ungefär🌛.

Jag var ju så laddad för en ny jobbvecka. Hepp hepp kliva upp tidigt och ha världens mest effektiva måndag - åh så skönt👍.Trodde jag. Vaknade tidigt i morse av krampmage och mens, alldeles för tidigt.( Jag minns nu att detta hänt mig även andra gånger vid stark fullmåne, som om jag synkar min kropp efter månen🤔.Hela grejen igårkväll handlade ju om att släppa det gamla och så poff fick det skjuts och hjälp iom mensen🙂) Det fick bli värmeflaska och vila även denna förmiddag i stället.

Nu är det bättre så eftermiddagspasset blir det vanliga…nåja inte riktigt för jag hade ju tänkt starta en ny koreografi ikväll, som inte har blivit gjord🤐. Jag väljer att inte trötta ut huvudet med att analysera detta, det är bara att gilla läget och följa med och lugna mig med att jag KOMMER att hinna med allt som ska hinnas med innan jul.🌊 Allt löser sig på bästa sätt, föreställningen blir tiptopp och alla är nöjda och glada. Så.

[Kathja]1
2013-11-18 12:06
#22

Intressant detta med mens (faktiskt!) min brukar komma runt den 25e men efter DNA-aktiveringen, som ju var den 11e så kom den igång, m.a.o 10 dagar tidigt! Så nog var det grejer som skulle ut, det och så trötthet och förkylningskänsla. Men som du säger Szirius - det är bara att glida med.

Kollade in ett klipp med Leija i morse och hon snackade just om det där, hur det under en tid nu har varit så mycket energier i rörelse att många människor mår dåligt. Det är trötthet, mycket drömmar, illamående, sjukdom, svajigt humör osv. Så fokus på att flyta med… 🌊

szirius
2013-11-18 12:25
#23

#22 jag lever med underliga skygglappar kring hur det är för andra☝️, har så överdrivet lätt att tro att det är " bara jag" och att "alla andra" är superpigga, glatt studsar iväg till sina underbara jobb där de stormtrivs och skrattar hela dagarna, är tiptoppfriska och i fullkomlig balans, sen skrattar de hela vägen till banken och planerar sina utlandssemestrar🤪

Jag får vända på det och se det som en POSITIV projektion - det jag kan se i andra har jag i mig själv😃

Jag känner egentligen inte en ren fysisk trötthet, utan snarare en slags handlingsförlamning…jag kan fastna på en stol och bli sittande i 3 timmar och bara …sväva iväg…som om jag inte KAN skynda mig med saker….det finns väl nån mening med det också🌊, som sagt, det har ju varit rätt intensivt inre arbete under lång tid, jag "väntar in själen" kanske, som kineserna säger…. men det är lätt att bli stressad över sig själv🤐. Jag är inte van vid att ha så här långa stunder i "vila", jag försöker helt enkelt acceptera och anpassa mig för detta "nya" sätt att fungera. Inte med gasen i botten hela tiden…

Det pendlar ju iofs, jag får energikickar också…behöver jag väl inte påminna om, ni känner ju mig vid det här laget🤪

Otroulig
2013-11-18 12:58
#24

Drömmen på jobb fronten är inte död:) men undrar varför jag inte blir sådär OOIIIII, glad?? Kanske för att det fortfarande är så många bitar som måste trilla på plats?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-18 13:50
#25

Eller kanske för att det är svårt att vara i ooohhiiii under en längre period?

szirius
2013-11-18 13:56
#26

#24 det kommer🙂🤗

Jag känner fortfarande av denna rensning…mer kommer upp nu under dagen, grejer att titta på, åsikter, tankar, föreställningar, gamla mönster, syn på mig själv och andra, pengaknuten 🤮☝️🙂( kom nyss en hel storm kring pension haha, sååå långt fram i tiden ju,  ändå drar jag automatiska tankar att det alltid kommer vara som nu och då blir det ännu mindre att leva på då, farväl resedrömmar, oh så dramatiskt🤪, men sen kan jag landa igen emellanåt, vi vet ingenting om framtiden, vi kan bygga en rikedom, vi kan segla fram om bara nåt år och sen livet ut, vi vet ingenting, ja spännande är det minst sagt☀️.)

Tackar universum för all hjälp🌊🌊

Det blir kanske ett varv till fullmåneceremoni ikväll…nu är den ju redan i avtagande men det passar ockå ypperligt att släppa, lämna, avsluta….YES! Känner att jag liksom är på väg att ta ett steg i att bli vuxen på riktigt, våga ta min plats. Inte att jag GÖR det rent handlingsmässigt ännu, men jag känner på det i hela kroppen och märker hur jag…förvandlas…växer av att bara ha det i sinnet….samtidigt som jag förstår att jag behöver tålamod med mig själv och inte ska pusha mig för hårt så att jag blir rädd igen…utan gå bredvid mig själv, peppa, älska, heja, boosta, jag gör det ju braaa, så liksom. Åh vad fint det känns ändå…varsamhet kring mig själv…❤️

[Kathja]1
2013-11-18 14:13
#27

Ibland blir jag lite avis på er som tänker så himla mycket! 😊🤐Tänker och vänder och vrider på grejer, jag gör det så sällan. För mig ÄR det mesta bara. Tänker då och då att jag "borde" analysera mer men samtidigt har jag ingen större längtan efter det. Men tanken kommer ju ur något tänker jag. 🤔

Annons:
szirius
2013-11-18 14:44
#28

# 27 för mig sker det helt automatiskt, genom att känna vad som händer inom mig…när jag läser nåt, när nån säger nåt, så märker jag att jag reagerar….vad är det som sker i mig och vad beror det på? Märker jag att det finns triggerpunkter så finns det också en möjlighet till frigörelse.🙂

Jag är ju så himla nyfiken på att vilja förstå och den bästa känslan är när jag får aha-upplevelser☝️🥳

Varför jag vill kunna sätta ord på processerna är ju också för att jag nånstans har en lummig känsla att jag samlar erfarenheter som jag, nån dag, kommer kunna hjälpa andra genom….

Men alltså…haha…själva analyserandet är ju lätt att gå vilse i också, för mkt i huvudet liksom😇, ganska ofta inget alls att vara avis på hörru😉….ständiga projekt…😇

Tycker det låter himla härligt att ligga i soffan med massa hundar och bara må bra. Vi gör alla det vi är bäst på!😃

[Kathja]1
2013-11-18 14:50
#29

Visst är det så! Och tur är väl det, att vi alla gör vad vi är bäst på. Är väl bara som så att jag inte är så lätt triggad, eller något. Ibland får jag bara för mig att jag hade kommit längre ifall jag var mer sån där, men då glömmer jag att det självklart är lätt att gå vilse och lägga tid på saker som inte alls får en att växa. 🤦‍♂️

Otroulig
2013-11-18 21:19
#30

Asså man undrar ju..Fick detta kort på mailen idag. : 

_____

The Page of Pentacles is numerated eleven. The number eleven represents completion and beginning with a situation. The Page is on a mission and he is the deliverer of messages connected to growth, stability and security.

The Page brings sudden unexpected news connected to a promotion, an interview, a new job, a business venture, a contract, or a new beginning in connection with growth. When the “The Pony Express” makes his appearance, you can expect a surprise!

________

Det lustiga är att min nuvarande projekt anställning går ut om en månad. Mina Medarbetare vill ha mig kvar och det pratas om att det ska "fixas" men det kommer inget kontrakt. Jag känner mig rätt cool. 😎Jag tycker att det är lite spännande att ha allt öppet. Den som lever får ju se vad som kommer 😉 Jag blir faktiskt inte ens irriterad på mamsen som varje gång vi pratar frågar om jag fått förlängt eller fast anställning som det egentligen var menat från början.  

Känner mig lite poppis, igår hade jag middagsbesök av en kamrat som bjöd in sig och idag var det en gammal arbetskamrat som ville ha fika. Trevligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-18 22:47
#31

Otroulig!

Anledningen att du inte kanner Ooii!! Kan vara att det helt enkelt ar the next logical step.

Sa brukar det vara for mig. Nar det ar helt naturligt, aven om det ar nagot jag har dromt och langat efter, sa uppstar inte den kanslan utan bara ett lugn, och kanslan av "sjalvklart" liksom:)

For ovrigt ar ju jag inte heller en analyserande person,,,,kanner mig mest fram,, och da ploppar det upp insikter och tankar som ar till nytta for mig🌈

Har ar stralande sol idag med!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-19 05:18
#32

God morgon!

Lite för tidigt för min smak. Ska öppna idag. Det positiva är att min man börjar sent så jag behöver bara bry mig om mig själv. Inga barn att tjata i kläderna och sen lämna i skolan. Skönt!

Börjar dagen men en stor balja te och en näve pepparkakor. Inte enligt någon vettig diet, men det är gott 😃.

Otroulig
2013-11-19 06:53
#33

GOD morgon! (eftermiddag 😉) 

För jösses vilken GOD morgon!!

Jag har aldrig varit med om ett tydligare energi skifte, 22.30 i går. Det bara vände - fattar inte ens hur det gick till 😮till fullständig glädje😂 🎁. Hurra!! Och det satt i - vaknade i morse, innan klockan och var helt hög av lycka!! Tänker på Doreens ängla kort som pratade om Joy. 

Och jag har drömt! Haft pappa på besök - skulle bjuda honom på mat. Jag hade även ett enorm badrum som var lite lustigt planerat som jag skulle rådfråga honom om. 

Har pratat med en företags ledare om min vision av hur jag vill må på ett jobb, Hur jag vill känna glädje, samarbete i symbios, gemenskap och engagemang. OCH att jag inte tänker pendla till Stockholm. Han såg helt chockad ut - jag förklarade för honom att det FINNS såna jobb!! Så mycket fokus på jobberiet nu verkar det som.

Ja jag hoppas att vi är i synk härinne - för så här önskar jag att vi alla mår ❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-19 09:05
#34

Hej och god morgon på er!

Härligt med en ny sait Kathja! Låter jätte spännande. Ser fram emot att komma in där och se mig omkring☀️

Känner mig aningen lost i mig själv och inte ett dugg synkad,, mycket som bubblar under ytan och så får det ju lov att vara, även om jag tycker det är irriterande. Vill ju bara vara i flödet,,,🤪😉

Å andra sidan så behöver jag väl härda ut i detta för att flödet ska återkomma, antar jag.

Det knepiga är att inte fastna i motståndet över det som Är, för det gör jag väldigt lätt.

Dags att ta fram block och penna och se om jag lyckas komma åt de underliggande bubblorna.

Kram på er ❤️

Annons:
[Torahzen]
2013-11-19 09:06
#35

Du får gärna smitta ner mig för så känner jag mig inte idag. Det var mycket i helgen och jag var jättetrött igår. Jag halvslumrade mest hela kvällen. Sedan kom lillan in i morse kl 4 och hon låg INTE still. Dvs jag har varit mer eller mindre vaken sedan kl 4… hon var antagligen jättehungrig frö hon åt bara lite till middag och det är inte likt henne.

Jag drömde en massa om någon tävlig där reglerna ändrades, jag var på cykeltur med lillan m.m. Jag får inte ut så mycket utav det…

Idag ska jag på Qigong och hoppas att jag får vila ut så jag får mer energi.

SHIAWASE
2013-11-19 09:33
#36

Måste iväg , men vi behöver aldrighärda ut. Vi behöver bara uppskatta och förstå kontrasterna i livet """

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-11-19 09:41
#37

Ingen synk här heller…ännu…senkvällen var god , somnade tryggt som ett barn med ett leende på läpparna….vaknade inte alls likadant😉

Men det är fortfarande bara tisdag, så ännu kvar rensa o släppa-energierna - det var väl onsdag joy-kortet kom, du är TIDIG OTroulig😃

Vi har kallt nu…brrr…sol men kyligt….ville inget annat än ligga kvar under täcket i morse…jag känner rätt mkt motstånd nu, ja..🤐

Får inte ens till min ah-meditation direkt på mornarna - FASTÄN jag vet att jag mår sååå himla bra av det. Jag kör den ofta senare, och kortare, men det får inte alls samma effekt som när jag studsade ur sängen och körde direkt. Nu vill jag bara somna om…men grubbel kommer in i drömmarna så det vore klokare att meditera än somna om.

Jaja, nu har jag klargjort det för mig själv. I morgonbitti får jag en ny chans😉

Hu, har massor att göra också och klockan tickar!

Kram på er allihop!

[Kathja]1
2013-11-19 10:16
#38

Den synken som är består nog i att typ alla mår hit och dit mest hela tiden! Men allt är som det är och det är bara att omfamna känslan. Igår kväll var jag mest i känslan av att nu-skiter-jag-i-detta-jag-måste-fatta-att-jag-inte-kan-det-jag-tror-att-jag-kan-utan-gilla-läget-det-är-som-det-är-och-så-kommer-det-att-förbli. Typ

I morse vaknade jag i en mega depp. Sådär jag ger upp deppig, kom på att jag ju faktiskt har mens så det gör väl sitt mitt i allt annat. Började sedan klura på varför vissa saker är så viktiga för mig. Det ÄR viktigt att fixa att sitta i soffan om manifestera 1 miljon enbart genom att följa mitt flöde och be till Gud. Why?!??? Och efter lite klurande kom jag på det,blev tydligt eftersom jag började att grina då insikten susade genom huvudet (Tora - just som vi vill ha det 😎) - jo jag vill kunna det för då kan jag använda det som ett "sälj-argument" då jag snackar Gud. JAG VET att man kan få allt man ber om därför att jag har fått det. Så gick tänket.

Och efter det blev en stunds meditation och en insikt till och sedan trillade det in lite sköna texter på FB som gjorde att jag just nu bara är tillfreds. Sitter och ler och omfamnar livet. Inga glada skutt men harmoni och kärlek.

Som sagt, det svänger åt alla håll! 🤦‍♂️🌊❤️

szirius
2013-11-19 21:56
#39

Hörde detta fina✨:

People say ” deal with things or it will grow”.

We say ” deal with things and it will grow”

**But we don´t mean that you shall not deal with things. But deal with it first after you´re on the high flying disk- and focus!
**

Not only will you get fabulous results – you´ll have fun along the way!🥳

Kan vi inte hjälpa varann, eller ni får iaf gärna hjälpa mig 😉att komma ihåg detta självklara?

Att inte försöka lösa nånting öht, så länge jag är OFF. Det går ju över så mkt fortare också, off-känslan. Den försvinner nästan i samma stund som man accepterar den och inte stretar emot👍.

Jaja, gammal skåpmat eller hur, men varje gång jag "glömt bort det" en liten stund, lika sagolikt skönt är det ju att komma ihåg att det är ju rätt ENKELT det här.

Ska börja fråga mig själv många gånger varje dag hur jag kan göra för att göra grejer och HA KUL längst vägen. Fun factor!

Otroulig
2013-11-19 22:19
#40

Det där var det inte så länge sen som jag fattade. Att först fixa känslan av välmående - och sen GÖRA. Och när jag säger GÖRA menar jag även affirmationen, visualiseringar och drömmande.

Det missade jag i början av LOA tänket. Då var jag ju fullständigt i brist och saknad fasen, haha.  Kan ju skratta åt det nu 😃🥳.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-19 22:30
#41

Jag har fattat det tidigare , men inte levt så bra efter det…😉😇…så himla lätt att halka ner i gamla hjulpår som handlar om att vara tjurig och kämpa på i motström, i stället för att bara släppa taget och forsa med🌊

Övar varje dag🎂

Annons:
[Kathja]1
2013-11-19 22:40
#42

Bra tajming, som alltid. Just det där påminde min man mig om idag då jag dippade rejält och började svamla om att "göra mer" och "göra annat" för att komma vidare. Ibland visar han att han har lyssnat på mig och så får jag tillbaka min klokskap. Kärlek.

Otroulig
2013-11-19 22:49
#43

❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-19 23:35
#44

Det ar ju sa med allting, nar man har kommit en bit pa vagen, sa glommer man bort the basics, och kan hamna helt fel!!! Fast dessa ar sa viktiga🌺

Paminnelser ar alltid bra! OCH YES mera Fun Factor Undra om jag ska ta mig en springtur idag i solskenet,, ~ tror jag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-19 23:43
#45

Just det där ÄR jag bra på, men för tillfället känns det som att jag inte är bra på mycket alls. 😭MEN jag tror att det hänger ihop med DNA-aktiveringen, har känt mig helt upp och ner sedan dess - och TRÖTT super trött. 😕Försöker att bara glida med och tänka att allt är som det ska vara och att det är annat snart. Efter mitt utrasslande av känslo-härvan innan mår jag nu väldigt bra. Känner FRID. 😇

SHIAWASE
2013-11-19 23:44
#46

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-20 06:49
#47

God Morgon/eftermiddag alla finisar!

Nu på morgon promenaden så uppmärksammar jag alla diesel bilar som står och värmer upp sig för husse/matte som ska åka till jobbet/dagis. Jag tycker det känns så mysigt och omtänksamt. Tänk vad härligt att få sätta sig i en varm bil även fast man inte har garage. 

Ja visst, jag vet att det är en funktion inbyggd i bilen av människan…samtidigt hur många av alla funktioner vi har, använder vi??

Jag känner mig lite omtänksam varje morgon när jag kommer ihåg att ta in tidningen till grannen innan jag tar min morgon promenad. Det gör jag så gärna - för han har gjort det åt mig i så många år.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-20 07:53
#48

God morgon Otroulig!

God morgon till er andra som kikar in.

Klar och små kylig luft var det ute på morgon prommisen. Mitt huvud hade fullt upp med olika klagosånger och jag kände inte minsta tacksamhet över någonting. När jag var ute och strosade.

Sen såg jag hur tankarna lekte kurragömma  i mitt huvud och då kunde jag inte annat än le åt dem.

Tankarna är ungefär som ostyrliga ungar🙂Om jag ser dem så så är de lättare att tycka om😊

Appro på ungar!

I helgen var jag ute och gick. Allting var tyst och stilla för utom en och annan bil som susade förbi en bit ifrån.

Jag gick förbi ett buskage vid en gräsmatta när jag hör en gäll självklar barnröst, som jag förstod befann sig inne i buskarna. Han pratade med nån.

Ja men du förstår!

 Mitt hemliga ställe är så hemligt att jag själv har glömt bort var det Är.

Det är nog lite så jag känner när jag försöker hitta tillbaka till lekfullheten och tilliten i kärnan som bor djupt där inom och det är ju inte själva kärnan som är målet, utan sökandet på vägen dit som ger insikterna.

Det är fint att få hintar från andra håll än sig själv.

Annons:
Otroulig
2013-11-20 09:29
#49

Hihi Rore, gissa vilken låt jag letade efter på you tube igår " Målet är ingenting, vägen är allt" med Robert Broberg😃 Tack för Nallen❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-20 09:44
#50

hahaha, ja men se där Otroulig🌺 Vassego

szirius
2013-11-20 10:45
#51

Jag tackar också för nallen Rore🌺!

Shia - drömde att jag var hos dig i Tokyo, vi var bland blommande körsbärsträd😃. Så nu har jag letat upp en bild på det och lagt in i min manifestationsmapp!😉✨

Jag är på så galet glatt humör idag, vill bara leka och flamsa, jag gör små ramsor av allt jag gör " åååh, disken o jag o disken o jaaaag" - och jag hör maken på övervåningen som sitter o sjunger " ååå min lilla tjej…åå vad jag älskar diiig" samtidigt som han jobbar, med hörlurar, så han hör inte mig heller😃

Och då kom jag ju ihåg: onsdag!☝️👍 Änglakortet för onsdag torsdag är JOY och en ängel som rider på en delfin✨

Vet ni- allt är bra precis som det ÄR. Kan ni känna det? Jag vill smitta er med min totala glädje i denna känslostämning. ❤️

[Torahzen]
2013-11-20 11:18
#52

Fniss Rore! Ja, nånstans därinne finns mitt sanna jag, i full kraft i harmoni med Det Som Är.

Jag önskar er alla en riktigt rolig och gläjdefylld dag! 🌈

Otroulig
2013-11-20 13:06
#53

Jag kör lite i förväg jag, hittade oxå på sånger i bilen igår😃. Visst är det häääääärligt att må så där:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-20 13:38
#54

Hí hi, jag har redan hunnit med två eminenta små visor komponerade av mig. Allt för att liva upp (mig själv och) min man som är sjuuuuuk. 😉Jag har absolut tagit ett SKUTT UPP efter gårdagens rensning, härligt att känna att jag är tillbaka igen. Har tom börjat skriva på en ny grej, trots tungt huvud och raspig hals. Det bara ploppar upp idéer just nu. 😃🌊

linnease
2013-11-20 18:35
#55

Shit vad det skrivs mycket här!! Jag hänger inte med! 😃

Kom till #39, så bra! Jag har haft som mantra sista veckorna, "Make it fun!". Typ, saker jag tror att jag borde göra men inte är helt sugen på, make it fun! Som jobbsök t.ex, fixa kaffe och sen ha som första prio att ha kul medans jag skriver ihop ansökningar. Ansökningen i sig kommer som i andra hand (och jag bryr mig inte särskilt mycket om jag får ett speciellt jobb eller inte, vilket gör det lätt, litar på min vibb och universum där)

Annons:
Otroulig
2013-11-20 18:44
#56

Åhh skulle behövt  din inställning idag Linn. 

Kul att se dig härinne! 👋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-20 22:11
#57

Ja Hej Linn!!!

sitter har inlindad i mina filtar med min kaffekopp😍

An sa lange tyst i hust,,, skont:) Sov skont inatt,, sitter och gaspar, men kanner mig anda utvilad~

Ser fram emot en harligt dag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-11-20 22:47
#58

Hej hej!!! ☀️😘🤗

Otroulig
2013-11-21 07:07
#59

God morgon! Här regnade det på morgon kvisten. Fick låten Tomorrow i huvudet, the sun Will shine Tomorrow ;) Fast den kan lika gärna få lysa idag. Kom att tänka på ängla korten för denna vecka. Det känns som om jag är och nosar lite på gammalt igen, så här ska vi ha ballongtänk idag :) Om man tänker sig dom som om luften går ur och dom flyger iväg så där okontrollerat - då blir det ju lite komiskt oxå, pfffffffhtr:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-21 07:33
#60

God morgon i tråden!

Jaaa Otroulig! Då får man ju skratta lite också🎈

Även jag är inne i ballongsläppar period,,, eller hoppas på att komma dit.

Raderna: ALLT ÄR SOM DET SKA seglade förbi mitt inre innan jag somnade i gårkväll och lika så ordet : Syncronitet ( om det nu stavas så?) Minns att jag tänkte vaddå? Och är ännu inte färdig med den innebörden. Men det gör inget.

Jag har precis kommit in från den blöta yttre världen. Vart tog det frostiga vinter landskapet vägen?

Det var ju trots allt lite mysigt.

[Kathja]1
2013-11-21 09:05
#61

Vaknade till snö och huvudvärk, är tydligt att min utrensning inte är klar ännu. Bara att glida med och se vad som dyker upp. Är iaf långledig en vecka nu och det känns så skönt, så lugnt och soft, har två samtal inbokade med det brukar mest vara nöje. 🌊

Ha det bäst alla fina. ❤️

Theleonora
2013-11-21 09:24
#62

Här är en till som vaknade med huvudvärk, illamående och spänningar i heeela kroppen. Sjukanmälde mig från jobbet och ligger i sängen och dricker kaffe och har tända ljus vid sidan av. Får bli en mysdag med ömsom eft, ömsom skrivande och lite vila. Vet ju att så fort jag kommer till insikt kommer alla spänningar att släppa. Och jag vet exakt vad det är jag bearbetar men det var ju det här med body-mind-timing. 

Tack för nallen Rore!! Mysig!


Annons:
SHIAWASE
2013-11-21 10:59
#63

Hade ett jattekul mote idag!!🎈

Ett nytt tv-framtrandande,,, inte som en bland vasterlanningar, utan som "sverige-expert" ,, underhallningsprogram, sa inte saaa expertigt(tur ar val det..)! Men kul~

Jag far val veta i morgon, kanske valjer de nagon annan, men det vore ju oerhort dumt tycker jag,, haha

Sjalv skulle jag aldrig komma pa tanken🤫

Men jag maste ju ha folkdrakt pa mig Har en, men har inte haft pa mig den pa manga ar,, Har ju lyckligtvis,, rasat i vikt nu sista veckorna, sa forhoppningsvis kommer jag i den:)

Nu ska jag ta och "roja" upp i koket och laga mat~~~☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-11-21 11:55
#64

Haha Shia, det är ju lite roligt att du behöver ha folkdräkt på dig…är kanske inte så "ursvenskt" att ha en sån…några få procent i landet som äger en😉, men men, de vill väl att det ska vara EXOTISKT😃

Jag gick en mkt uppfriskande promenad i morse med min kristna vän- första gången jag behövde vantar - småkallt men friskt!

Vi pratade mening och Gud, som vanligt, såklart☀️…hon hade sett en film igårkväll om en föräldralös flicka som bodde på gatan i Indien, som påverkade henne starkt, och budskapet var att vad vi behöver lära oss är att njuta av stunden, hela hela tiden uppskatta det som finns just NU  och inte oroa oss över framtiden, vi vet ändå aldrig vad som komma skall…inget nytt där, men hon verkligen VAR i den känslan nu, bara här och nu, släppa allt annat….🌊❤️

Dessa ord, "oroa dig inte",  finns som "råd" i alla världsreligioner…och känns så självklart när man ÄR där…

Hon berättade också om ett par i deras församling som nyss gift sig och fått pengar av alla (i kuvert på bröllopsfesten)  som skulle gå till att börja bygga ett hus…och på natten blev allt stulet( de skulle sätta in pengarna på banken dagen efter). Men de är så trygga i sin tro…och valde att vända det direkt till att syftet är att se att det som verkligen är värt någonting är att de har varandra, kärleken…otroligt starkt att inta den inställningen direkt. Total tillit. Och också " vi hade en plan som nu inte blev som vi hade tänkt, men Gud har en annan plan för oss…vi är öppna att se vad vi ska lära oss". Wow.  Apropå att bara släppa oron. De sa tom att de som stulit pengarna kanske verkligen behövde dem bättre…att de förhoppningsvis går till mat och kläder till deras barn….de är liksom så fromma😇, haha, men jag blir berörd och det känns så fint.

Idag övar jag på att inte påverkas av min makes humör och VAL, haha, han kollar på sport men bara skriker och gormar…jag frågar försiktigt om han inte hellre ska välja att kolla på nåt som får honom på BRA humör, men han säger att det är PASSION!! Jahaja…det är väl jag som inte förstår….fast jag känner ju vibbarna….äh, han behöver väl rensa ut han också🌊

SHIAWASE
2013-11-21 12:06
#65

Underbart inlagg Sizirus❤️

Jag far val lagga ett foto pa mig och folkdraketen ser nog ut som en riktig husmor i den,,haha,,

Man och humor!! Valkommen till klubben!! Jag ar ju saa van vid det, sa jag tanker nogt inte sa mycket,,,

MEN tank vad jag tackar humoret!!! ( min mans alltsa) det har lett mig rakt in i karnan av medvetet skapande av MITT liv!!!  ~~~

Sa verkligen! TACK for det!!!

Det ar just DAR i den stunden vi lar oss att vara inom oss  sjalva☀️

INte bara nar det galler man,, utan ovrig familj, vanner, kolleger~

Deras turbulens ar DERAS turbulens,,, lar dig hitta lugnet trots att "hela havet stormar" :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-21 12:26
#66

Känner igen mig Szirius! Har en man som gärna sitter och "jagar upp sig" över saker han tittar på. 😡Och jag sa oftast fram till inte så länge sedan att  - du kanske ska byta till något annat? Tills jag frågade honom varför han tittade då han jagade upp sig och han fick förklara att han ibland gillar att jaga upp sig. Sedan dess har jag inte brytt mig, för nu fattar jag varför. Är som med att han gärna ställer bilen lite på snedden MITT PÅ gårdsplan, medan jag ställer den (snyggt) i kanten. 😇Så frågade jag honom VARFÖR? och han kunde förklara att det var ett gammalt mönster - känslan av att bilen måste stå så att han kan komma iväg FORT om det behövs. vilket det aldrig gör nu för tiden, men iaf. Och jag fick talat om varför jag ville ha bilen i kanten, så nu står den lite på snedden i kanten. Det ser okej ut men han kan dra iväg fort vid behov. Alla nöjda och glada. 👍

SHIAWASE
2013-11-21 12:30
#67

Ah !!! Tank vad harligt det ar med stadat hus!!!

Det ar inte HELT stadat har,, annu,, men,,, ovanligt for den har tiden pa kvallen,, eftersom jag instruerar de flesta kvallar sa kommer jag inte hem forran  vid halv atta,, men idag kom jag hem fem, ingen traning, MEN hela familjen ar pa traning!! YES!! och till halv nio dessutom:) (aldsta tills sent)

Saaa, jag har haft egentid,, hunnit stada, tanda massor av ljus och lagat mat,,, frid och frojd for ogat och hjartat….. tank att kunna ha sa varje dag,,, Men jag tackar for NU,,,, SAMT rokelser och harlig musik, lyssnar just nu pa Guy Sweens, Gaya of Wisdom, mm,,, kolla garna upp pa youtube,,,☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-11-21 16:34
#68

Haha, Min dator har strejkat och kan några skriva japanska just nu!!!!! Skriver från mobilen ,, rekommenderar imorgon när datorn är fixad , av mig (*^^*)har massor att berattA egentligen :::)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-11-21 16:40
#69

Här känns det som att spänningarna börjar släppa i takt med att jag tillåter flöde. Insikterna trillar in en efter en och jag kan ana en sol bakom molnen. Den visar sig då och då och så skyms den igen. Men jag vet ju att allt är väl. Behöver bara låta detta ta sin tid. Spännande Shia, vill läsa om allt!


Annons:
[Torahzen]
2013-11-21 17:59
#70

Idag känner jag sol i sinnet! ☀️

Otroulig
2013-11-21 20:52
#71

Det låter spännande Shia! Vi väntar med spänning!

Härligt att Thea och Tora känner sol i sinnet - för idag har det varit ruggigt och mörkt här. Men det är ju mysigt att krypa in i hemmets lugna vrå då med tända ljus osv. Jag lääängtar till jag får sätta upp mina "advents ljus" - mitt ljusdraperi i sovrummet - jag gillar när det myslyser lite när jag sover. 

Idag efter några ståendes OFLYT klapp,klapp, klapp i händerna på jobbet så blev jag lite mer sams med excelarken - det kändes bra!

Sen har det trillat ner några små polletter att jag har gömt rosaskimrande antaganden som jag idag kunde plocka upp - se på - och inse att de är helt verklighetsfrämmande. Skönt! Känner mig jordad nu. 

Sen undrar jag var Håbe gör…skulle vilja att hon hjälpte mig i Farm Heroes saga 🤐 halllåååå Håbe 👋 

Hon har väl fullt upp med sitt packande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-11-21 21:11
#72

#64 glömde ju det - snacka om tillit - de gifta paret hade. Ögonblick kan jag känna så. Korta, korta ögonblick.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-21 23:25
#73

Godmorgon!!

Igar ville min dator bara skriva japanska,,, jag tryckte pa alla knappar som fanns,, men NEJ,,

Men idag ar den pa bra humor igen:)))

Idag ar det sol igen~~~ underbart vader dessa dagar,,

Ska som vanligt jobba,,, stada,, baka morotskaka,,och kanske nagot annat ocksa,,tankte jag:))

Ha en bra fredag pa er alla~

Thea,, harligt att det borjar slappa och sol sinnet later ju underbart, Tora

Farm,, ar det nagot spel? Otroulig,, Formodligen ar det packning pa gang for Habe,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

KallaMigMimmi
2013-11-21 23:28
#74

Jag Önskar och Ber om att min pojkvän ska vinna miljoner på lotto.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2013-11-21 23:52
#75

Min dator bråkar också. Har världen underligaste fel. Den låser sig i skärmen och kommer inte igång förrän jag kopplar in en extern skärm, och bara den har kommit igång så kan jag koppla bort den igen. 🤪Hel snurrigt.

[Torahzen]
2013-11-22 09:47
#76

Idag är jag på G och allt känns möjligt. ALLT ÄR MÖJLIGT !!! ☀️🌊❤️

Annons:
[rore]
2013-11-22 09:48
#77

Woohoo….🌈🌊❤️

SHIAWASE
2013-11-22 09:54
#78

Later toppen Torah!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-22 09:59
#79

Woho Tora!!! Själv har jag en lite konstig dag- hittills. Sitter just nu i ett tomt konferensrum och väntar på Medarbetare. Nyss var det fredagsfika och jag satt helt tyst. Lyssnade och log, men det kändes som att jag skulle bara helt tyst. Konstigt.. Hela detta våningsplan är tomt… Hmm kanske dags att gå in i sig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-11-22 10:04
#80

Yeah!!! Jag lyssnar till Avicii i hörlurar som hjälper mig att hålla upp tempot.

Idag är det ett trevligt datum 22/11 !!! Jag ska nog passa på att mini-meditera kl 11.22.

[Kathja]1
2013-11-22 10:07
#81

Blev nyfiken på denna Avicii som du nämnde Tora. TACK! Me like. ❤️

[Torahzen]
2013-11-22 10:39
#82

❤️🎧🌊

[Kathja]1
2013-11-22 10:48
#83

Sådär känns det verkligen mellan varven Tora! 🎧😇🌊

Annons:
[Torahzen]
2013-11-22 10:54
#84

Jag lyssnar inte så mycket på texten. Jag är INTE nere. I´m feeling FINE!

Här kommer en till

[Torahzen]
2013-11-22 11:11
#85

Jag fick mig ett gott skratt till denna:

szirius
2013-11-22 16:15
#86

Hej hej, tittar in en snabbis🙂. Synkning på datorer, den var sååå trög igår så vi till slut gav upp ( försökte kolla på film) och fick sen stå hela natten och köra olika antivirusprogram. Nu verkar den funka bra.

Wake me up- låten är en av sonen favoriter, jag har tagit ut den på piano och lärt honom så jag hör den lite vääääl ofta😉( plink plink) 

Nu hoppar jag vidare till manifestationstråden🥳

[Torahzen]
2013-11-22 17:07
#87

Shia, det verkar vara ett vulkanutbrott utanför Japan. 40 mil utanför kusten.

szirius
2013-11-22 22:55
#88

Oj här var det tyst. Trippar ut igen och säger trevlig fredagskväll.🤗

SHIAWASE
2013-11-22 23:19
#89

Godmorgon!

Ja Tora, nagon sa nagot om det,,, tittar ju inte pa tv,, kanske ska ta och sla pa den??? Det har uppstatt en ny o i havet genom detta,,,

Igar var vi och at ShabuShabu som ar supergott, och jag ar matt fortfarande!

Idag ar det teateruppvisining pa skolan,,,🌺

Trevlig helg pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-23 08:58
#90

God morgon! Äntligen lördag. Det har varit en galet intensiv vecka så det var skönt att kunna stanna kvar i sängen en stund och nu sitta och slappa vid datorn lite innan det är dags att köra igång. Sista veckan innan flytten så nu är det dags att börja packa även sånt som vi behövt ha kvar så här långt. Nu blir det väl 4 tallrikar/glas/bestick. En varsin handduk. En veckas klädförbrukning o.s.v. som får stanna kvar. Resten ska undan. Så ska vi få till att åka iväg på barnkalas, innebandymatch och stallet på det. Så det blir nog galet högt tempo även under helgen :-)

Annons:
szirius
2013-11-23 11:41
#91

#90 oj så spännande, en ny tid väntar er i ett nytt hus🥳 En stund i taget bara.🙂

Här är det lite "bakiskänsla " idag😇, blev bjuden på snaps, chokladlikör och cherry igår🍸. Tung i huvud och kropp. Grått ute, ingen lust att ens sticka ut nosen faktiskt…kratta känns…onödigt, tror det får vara😃. Har kollat på "Amazing grace" den var väl sådär, rätt småtråkig. 

Har en svag olustkänsla att jag glömt bort massa "viktigt"🤐…

Ikväll ska jag göra hemmagjord pizza, mmm så gott!

[Kathja]1
2013-11-23 11:47
#92

Hej alla fina. Jag vakande i morse, som alla dagar denna veckan, i en tung skit-känsla men efter lite chakrabalansering, meditation och eft är jag nu på väg mot toppen igen. Känns skönt. Fast jag fattar inte varför i hela friden jag ska må skit när jag vaknar. Mår ju bra när jag lägger mig. Men jag tror att det kan ha med mitt drömliv att göra, drömmer nämligen fortfarande hiskeligt mycket.

Skönt att det bara är sista rycket kvar Håbe! Flytta ut är inte alltid så roligt, men flytta in desto trevligare.

szirius
2013-11-23 15:12
#93

#92 jag har ju oxå den tendensen…somnar på 10000+, vaknar på 0. Meditation direkt så kommer jag upp.

Vad GÖÖÖR ni allihop? Jag hamnade i köket…tycker att det är så intressant hur man kan ändra känsla för saker så drastiskt, jag har ju typ🤮över matlagning - nu tycker jag att det är KUL🥳! Jag kan vara en hel dag i köket, jag har med laptopen och har på musik, lyssnar på Hicks, småsurfar lite då och då, googlar recept, bara myser på❤️.

Jag hittade 2 påsar riven kokos i skåpet, så nu har jag gjort egen kokoslikör och kokostoppar🙂.

Otroulig
2013-11-23 15:12
#94

Kathja - det där att vakna i skit känsla förstår jag inte heller..vad ska det vara bra för liksom ? Som tur är händer det mig inte så ofta - men en period när jag var i känslo svallet - så kunde det vara så. Blää!

Nu för tiden har jag ju skaffat mig en rutin att försöka komma så högt så möjligt i energierna när jag vaknat. Det händer ju rätt sällan att man är där så fort man slår upp sina blå 😉.

Har varit på sökträning med hunden - så kul! Dels för att min lilla jycke är så duktig och fungerar så bra - men det är även kul att se hur alla olika hundar löser sina uppgifter. Nu ska jag krypa ned i ett varmt bad sen ska jag leta rätt på något gott recept med lammfile - för grannarna kommer över i kväll. 

Tänk vad vissa människor lyfter en..jag har några stycken som jag bara blir fantastiskt underbar med. Jag behöver inte känna dom så väl. Paret i kiosken i stan där jag jobbar t.ex - jag blir hur trevlig och rolig som helst med dom och dom ger mig alltid något extra - en godis eller nån reklam pryl - vi strålar ikapp när jag handlar. Härlig känsla ☀️

Så skulle jag ju kunna vara jämt! Bara vetskapen om det lyfter mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-23 15:27
#95

Det är bara att konstatera att viss saker förstår jag inte - men det är bara att glida med så gott det går. Jag börjar att få huvudet fullt med idéer igen. Me like! Ska intensiv knacka på rädslor nu ett tag tänkte jag - hittade en serie klipp med David Childerly som jag tänkte köra på.

Idag har annars dagen mest gått åt till smågrejs som att åka tll apoteket, handla mjölk, skogspromenad med hundarna samt en videoinspelning. Har tänkt lägga upp smp korta infovideor på olika ämnen på min sida, är ju sådant man "ska" göra nu för tiden. Men det är nyttig för mig, HATAr nämligen att se mig själv irl då jag tror att jag är snyggare än vad jag är. 🤐

Har börjat spåna så smått på en helgkurs på temat "Hitta Gud i dig" - typ. 🤔 Får väl se vad det blir av det hela… Behöver först jobba med rädslan för att stå som ett fån. 🤐

SHIAWASE
2013-11-23 22:14
#96

Godmorgon!!!
SOm vanligt ar det filtar och morgonkaffe den har tiden.

Kalla mornar och kvallar,,, fast vi har haft /har ett helt underbart vader dagtid, stralande sol, varmt och skont!

Idag ar det karatetavling halva dagen,,, sedan kommer vanner hit ikvall pa mat och dryck🙂

Njut av sondagen alla🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-11-24 04:24
#97

Hej, Har just rostat i Kathjas trad om startsidan.

Jag villa absolut ha artiklarna pa startsidan, och darfor stallt in det sa, men rosta sa far vi se vad ni andra tycker!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-11-24 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Så här ser kvällsutsikten ut i dag , min härliga balkongotsikt med Mt Fuji långt där borta:) Snart kommer vänner på middag så nu har jag stått i köket i timmar!! Och pausar lite:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-11-24 15:18
#99

Märks att det är lite för mycket för mig nu. Irritationen ligger liksom under huden och puttrar hela tiden. Känner mig bara arg och sur och tvär. Det är för mycket ljud, för många som pratar med mig-helst samtidigt, det är liksom ALDRIG tyst och jag hinner inte tänka ifred. varje gång jag och min man försöker prata är det någon som kommer och avbryter "mamma, mamma…" Bara en sån fånig grej som att min man hade sånt schema så hans morgontider stämde med våra under veckan som gick gjorde att mina morgnar blev förstörda". Min heliga, ensamma halvtimme innan det är dags att väcka barnen blev inte som jag vill ha den. I morse när vi hade samling på IP inför resan till bortamatchen med innebandylaget gick alla ur sina bilar och stod och småpratade som vanligt. Det brukar vara en ganska trevlig stund men jag orkade inte gå ut. Valde att sitta kvar ensam i bilen och det var sååå skönt. Jag får svårt att andas och vara i nuet. Bara låta allt vara. För jag hinner liksom inte tänka klart. Men jag tänker att det får vara så här just nu. Vi flyttar till helgen och sen borde det lugna ner sig lite och snart är det julledigt också.

SHIAWASE
2013-11-24 15:46
#100

Kanner igen kanslan Habe,, nar man "rovas" pa sin tid~ MEN tank vad harligt att flytta och kunna fira julen i ett finfinstadat hus(som inte har hunnit blivit rorigt) slippa julstadning~~~ och bara kunna njuta av massor med lata dagar!!!

Avis~~

Har har man ju liksom inte julledigt ,,,, ☀️

Vi har haft en god och trevlig middag ikvall!!!
Fick en finfin vaska i present, bara sadar!:)

Barnen ar glada och harmoniska,,,, gralen har minskat ( kan nog bero pa att jag ar harmoniskare nu,,, inser och forstar jag 😞~~~)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-24 16:13
#101

Jag förstår att det är lite mycket nu Håbe. Sista gången jag flyttade tänkte jag aldrig mer..Det är ju så mycket som ska planeras. 

Så härligt att fira jul i nya huset - vad skönt med alla lediga dagar i jul och nyårshelgen. På vårt jobb har man ju dessutom jobbat in tre stycken klämdagar så det blir extra långt. Om jag nu fortfarande ska jobba kvar där - det visar sig ju. 

Själv har jag haft en liten ångest dag. Sa nåt konstigt igår som sätter igång skäms känslor och kanske rädsla över missförstånd. Det är ju mina egna tankar som föder känslan, så jag kan fortfarande se på känslorna lite utifrån - objektivt. Det är ju bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-24 16:15
#102

Du vet ju vad du behöver Håbe så det är ju bara att få till det så snart det går.Själv ha jag hittat mitt flow och är bara lycklig. Har just slängt ihop en liten gratis-grej, att alla det e-BOK är väl att överdriva då den är på sju sidor, men iaf en text om tankemönster och tankefällor. Allt är bara så harmoni, känns som äntligen har landat efter den där DNA-aktiveringen. Det tog sin lilla tid! 

Sitter och skriver, slänger käft med Älsklingen, dricker kaffe, äter pepparkakor och kollar Top Gear - en perfekt söndag. Innan var vi ute i det underbara vädret och fixade i trädgården lite. Harmoni. 🌊

linnease
2013-11-24 18:47
#103

Jag har kollat på Teal Scott igår och idag, så sjukt intressant. Vad hon pratar om, och hur hon gör det med, hur hon är som person liksom, bara kan veta saker sådär om folk… Galen intuition och uppkoppling. Kollat på hennes senaste London workshop, men hon har massa videos på sin hemsida och på youtube med tror jag. Eller hade, iaf, verkar ha gjort om hemsidan sen jag var där sist.

Hm, debatterade om jag skulle lägga upp länken till workshoppen, den kostar 10 US dollar via hennes hemsida men när man väl har länken, som jag har, kan man se den fritt, bara man skaffar ett konto på sidan som de streamar via. Vilket man behöver i vilket fall. Men hon är ju så bra!! Vill sprida :)  Så här är den, om nån är nyfiken och dragen till att kolla, börjar med nån meditation som jag hoppade över, frågor o svar började typ 9 minuter in.

Och om man fastnar för det och tycker det är bra och kollar mycket eller hela kan man ju alltid gå in och betala de 70 kronorna den officiella vägen, här.

[Kathja]1
2013-11-24 18:58
#104

Tack Linn!!!

Annons:
linnease
2013-11-24 19:18
#105

Kul Kathja, funderade på om du skulle gilla att kolla.. Lite benchmarking sådär, kolla in hur andra gör :D

[Kathja]1
2013-11-24 20:20
#106

Gillade att läsa mer än kolla så här långt iaf. Men det hade absolut varit coolt att sitta sådär på ett podie och bara leverera. 😎

szirius
2013-11-24 22:24
#107

Puh vad jag är OFF!!!

[Kathja]1
2013-11-24 22:36
#108

Jag kanske skulle ha delat med mig lite av min energi? Själv tänkte jag igår att jag skulle skriva en artikel som jag kunde lägga upp här…men en blev lite lång (sju sidor!) så det fick bli ett litet e-häfte att som jag nu kan använda för att locka potentiella klienter in i mitt nät. 😉

Men nu är jag trött som attan, vilket passar bra för i mon ska jag åka upp till Göteborg så det är bra om jag inte är supertrött. Ska med dotter till tandläkaren och sedan ska jag passa på att slinka in i Haga och kolla stenar. 😃

SHIAWASE
2013-11-24 22:49
#109

Godmorgon!

Tack linn ska kilka pa lankarna senare! Teal Scott dyker upp pa min FB sida, titt som tatt, sa jag har last och lyssnat pa henne en del~~~

Szirius Kraam!❤️

Kathja , later harligt att vara produktiv:)

Idag blir det jobbdag i lugn och ro!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-25 06:49
#110

God morgon!

Har haft en händelserik natt tror jag. Jag bad om drömmar i går kväll. Men det enda jag kommer ihåg är att jag klippte naglarna och sen en dröm där jag var helt uppe i kontonummer på jobbet. Vaknade helt dyngsur, täcken, lakan var helt genomblöta. Tur att jag har en bred säng så man kan parallell förflytta sig. 

Men vaknade i en helt ny energi i morse. Är tacksam för att jag har ett jobb att åka till. Jag gillar att jobba - att ha någonstans att åka och bidra med något. 

Hoppas ni alla får en härlig måndag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-11-25 07:06
#111

Godmorgon godmorgon! 

Läser ditt inlägg Otroulig och finurlar på hur vi hamnade så osynk. Visserligen hade jag också en händelserik natt, som jag inte kommer ihåg av. Men det lär väl bli så om man avslutar med Teals workshop och sätter på den direkt på morgonen. Mår bra, eller mer ok. Det är saker som bubblar, känner det på spänningarna i kroppen men inget påtagligt.

Känner också att det tar emot att åka till jobbet. Sen när blev jag så ombytlig att jag vill bort efter bara ett år.. Allt på jobbet känns som små avslut. Så det kanske bara är att tacka och ta emot av det goda som komma skall, eller rättare sagt, redan finns där :)

Hoppas ni får en fin måndag och en underbar vecka!


Annons:
szirius
2013-11-25 07:27
#112

Ny dag, ny vecka, nya energier. Vaknade högre än jag somnade (kl 2…)

Nu 20 min meditation, sen yoga, sen skriva listor, jag mår ju s¨bra av de rutinerna , men de har fallit bort en vecka…

Sen en stund i taget, har fullt upp med jobb fram till 19 idag.

Här är det ordentlig blåst ute, fönstren viner och det regnar snett. Tapper son packar på sig lager på lager och ger sig ut kl 7 utan minsta pip. Tack för det❤️

[Kathja]1
2013-11-25 07:51
#113

Glöm inte vad du skrev är Szirius!!! Du har missat dina rutiner och du dippade i går… 😉Jag har nämligen blivit sådan själv. Får jag inte min stund på morgonen så mår jag snabbt upp och ner.

Idag ska jag hur som helst ta mig till Göteborg. Ska följa med dotter till tandläkaren, hon ska laga ett hål och det har hon inte gjort sedan hon var liten. Och då var hon "drogad" varje gång eftersom hon hade sådan tandläkarskräck. Så nu ville hon att mamma skulle komma med. ❤️

Men först dags för morgonrutinerna… Känner mg lite svajig om jag jämför med i går som bara var tipp topp. Ses i kväll flickor och pojkar. 👋

szirius
2013-11-25 08:57
#114

#113 jag VEEET, det är hur tydligt som helst, men går ju hand i hand. Jag får inte till rutiner när jag är off…och när jag är off skulle jag behöva rutinerna som mest för de får mig att må bra🤪

[Kathja]1
2013-11-25 09:03
#115

Hur funkar det med annat då du är off? Äter du, borstar du tänderna, får du iväg sonen till skolan, kommer du ur sängen? Kan du det kan du det andra. 😉MEN rutinerna skapar man när man är on, inte off. 😎

[Torahzen]
2013-11-25 11:25
#116

Idag är jag på G, känner mig handlingskraftig och redo för så mycket. Jag ser inga problem, bara lösningar - HÄRLIGT!  ☀️🌊😃

Jag fortsätter att jobba med glad, poppig, dunka-dunka musik i lurar. 🎧

szirius
2013-11-25 11:30
#117

#116 du har verkligen svängt Torah! Underbart🥳🤗 Du verkar ha bra måndagar, har du tänkt på det? 🙂

#115 Jaadu, jag gör ju allt annat…för de ser jag som "måsten", men det jag gör för mitt välmående tillar jag på, off innebär ju även  att falla in i nåt gammalt mönster kring självstraff…🤐Skitsamma, idag är jag back!Stjärnor

Körde precis en EFT-runda som nuddar temat. Jag gör en ny tråd och länkar!

[Torahzen]
2013-11-25 11:59
#118

Javisst har det svängt! Och nu ska det hålla i sig också. Tjohooo!!!

Jag har aldrig haft problem med "måndagar". Men nu känner jag mig extra sugen att ta itu med en del arbetsuppgifter som halkat efter.

Annons:
SHIAWASE
2013-11-25 12:01
#119

Later harligt Tora~~☀️

Det stralar fint om dig:)

Har ar det regn och rusk just nu,,, sa snart dags for ett kvallsbad❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-11-25 14:39
#120

Hej alla!
Nu lufsar jag in här efter ett halvår eller mer och alldeles tung i sinnet. 
Det har uppstått en situation som gjort att jag hamnat i en kris och jag skulle så himla gärna vilja ha positiv input från er här inne. Skriva av mig och få respons, helt enkelt. För jag kan verkligen inte förstå vad jag har gjort för fel och hur jag ska orka fortsätta😢 Var tycker ni att jag ska lägga tråden?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-11-25 14:47
#121

Hej Miss!!! Sa roligt att se dig, jag har pm:at dig~~~

🎈Har hjalper vi garna till med inputs, och inspiration och uplifting,,,

Och vi har saknat dig, sa det ar roligt att du ar tillbaka❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-11-25 14:48
#122

Välkommen tillbaka missi! Tråkigt att höra att du är tung i sinnet. Har du inte tillgång till låsta trådarna?! Själv kollade jag in här för att klaga på en låång dag, den tar inte slut. :S


szirius
2013-11-26 11:41
#123

Jahaja, jag vill liksom säga godmorgon😃, sitter här med min första kaffekopp och är alldeles virrig🤪. Somnande om till 11!!! och 2 saker jag tänkt göra denna förmiddag får jag skjuta på. Ingen stress, men så knasigt bara! Och jag kommer få cykla i stället för att ta bilen…i regn☔️.

Bara för att jag la upp en länk om uppskjutning så är det preciiiiis så jag känner mig idag….vill stoppa huvudet i sanden o strunta i allt🤐

Mattips vore ju roligt att få…tycker vi äter ris, ris och ris….maken gillar inte potatis o jag gillar inte pasta. Det kanske får bli "matvåfflor" ( våffelsmet med basilika o kryddor i, med creme fraiche, rödlök o riven ost ovanpå) 

Nä, det får bli en EFT-runda och sen upp o hoppa och iväg! Jobb i em/kväll och sen dammsuga, skura badrum o bädda rent, besök kommer i morrn😉

Ha en fin tisdag!✨

linnease
2013-11-26 12:32
#124

Ungsbakade rotfrukter, ärtsoppa, kikärtsröra, bönor, banan, majs, oliver, avocado? :)

szirius
2013-11-26 12:54
#125

hmm, rostade rotfrukter åt vi i helgen, även morots/palsternacksmos ( bara jag som gillade, mmmm med mkt smör!)

Av det andra har jag kikärtor hemma😃.

Men hummus är alltid gott på rostade mackor, eller som tillägg till annan mat!👍

Jag gör en overkligt god hummus om jag får säga själv: först rostar jag ganska mkt sesamfrön i en torr panna (en påse) , som jag sen mixar med en stor burk kikärtor, vitlök, salt peppar, olivolja och vatten tills det får en perfekt krämig konsistens. Mmmmmmmmm!

Vet ni- nu har jag hängt upp en julstjärna😃, plockat upp julmattor och ska hänga upp ljusslinga på balkongen! Så grymt tidig i mitt adventspyntande i år. Och det känns braaaa!🌛 Bättre att ta det såhär pö om pö, jag har typ 5 kartonger julpynt😇, älskar advent faktiskt. Resten gör jag i helgen tror jag…

Sen åker allt ner igen illa kvickt i januari🤐

Annons:
SHIAWASE
2013-11-26 14:19
#126

Oj vad jag ar matt!! Hemkommen fran en trevlig middag med en van pa en fantastiskt god vegetarisk restaurang, men oj vad jag ar proppmatt,,

Kanns som om jag ar pa vag tillbaka storleksmassigt~~~~ jag som var sa glad over min minskning i matt, men, men det gar som det gar:)
Provade folkdrakten idag, jag ska ju ha den i tv-programmet pa fredag,, och den kom jag ju i , i alla fall ( drakten i sig ar ju stor, det ar midjan, och vasten som kan vara problem,, men det gick bra:)

Imorgon ar det ocksa tv-inspelning ,, reguljar programmet, men da har jag losa och skona klader!

Blir rolig vecka,, jag som tycker om tv- studio!

Holl pa att komma en tv-inspelning pa torsdag ocksa,, ivag nagonstans att aka skidor!! Men jag hade annat jobb, och de andrade sig och ville ha ryskor istallet (forst ville de ha tre svenskor,,,)

Men det hade nog inte riktigt varit min grej anda,,haha

Jag kan ju inte ga och lagga mig forran jag latit maten sjunka, sa jag tankte tillbringa en stund harinne, men nu var det tyst,,,mmm

hoppas att ni har en bra dag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-11-26 14:44
#127

Gott!

SHIAWASE
2013-11-26 14:51
#128

Hmmm, och aven om man ar proppmatt med vegetarisk sa ar det en helt annan kansla,,,dags att oka pa med vegetarisk mat:))) kanns det som ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-26 20:14
#129

Jag är oxå proppmätt nu. Gjorde korvstroganoff - har inte ätit det på 10 år tror jag. Gott!

Vi har ju pratat tecken lite här tidigare och jag vet inte vad jag ska tro - men det är väldigt mycket bröllop i mitt liv just nu och idag fick jag detta Tarot kort på mailen:. 

Lovers

The Lovers is a card of romance, true love, of finding sacred love! Allow yourself to receive. Let go of the fear that you will be hurt, and move with the knowledge, the trust, that you are safe… the universe has got you and you are surrounded by love. Close your eyes and feel it! 

 Ja det stod en massa mer text -  bl.a annat är det är viktigast med kärleken till sig själv. 

Mitt horoskop sa ju oxå en massa om relationer och commitments. Men utöver detta och felsägningar, bröllops-prat-film-reklam så har det inte dykt upp någon rent fysiskt än, hallåååå 👋. 

Näe nu ska jag åka iväg till mamma och bada 🐶 ..han luktar just väldigt mycket 🐶 för tillfället.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-26 22:57
#130

Haha,, sag liksom inte hundmarket,, sa jag undrade varfor du skulle ivag till din mamma och bada??? och varfor du luktar😮

Morgonkaffet har inte kickat igang annu~~~ Men efter nagra koppar till sa!

Ha en bra onsdag allar☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-27 06:41
#131

God morgon onsdag! Började dagen med lite sång " God morning Starshine" i duschen :) Jag är grann fri i några veckor så jag njuter av lyxen att ockupera tvättstugan. Använder timern så tvätten är klar när jag kommer hem. Det var ett bra möte med mamma igår, positivt och glädjefyllt :) och jycken luktar gott nu. Ha en härlig dag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-11-27 10:11
#132

Jag började morgonen tidigt på simhallen! Jag simmade 1 km, badade bubbelbad, bastade duschade såklart. Allt innan jobbet! Det känns jätteskönt, en bra start på dagen.

Annons:
szirius
2013-11-27 11:55
#133

#132 wow Tora, låter skönt🙂! Jag hade en äldre kollega som alltid simmade varje morgon innan jobbet. Det höll henne i balans.

Själv är jag ju en kvällsmänniska😇

Idag har vi soooool☀️och jag vaknade på bra humör. Glad! Sjönk lite av ett mail som triggade nåt men nu är det bra igen.

Fullbokad dag, sonen fyller år i morrn så jag har städat överallt men köket återstår ( stökigast) sen ska jag in till stan o handla på flera olika ställen, mellan varven skjutsa o hämta maken på olika jobb,  hinna baka till klassen också ( här bjuder man på fika i klassen när barnen fyller år…känns sådär, det blir ju 18 ggr massa godis o skit på ett år, är ju lite anti socker, men men…jag har försökt med att vi bjuder på fruktsallad men det blev stooora protester…jag ger mig på denna front…ev bakar jag sockerfritt MUHAHAHAA😈) och middag vete tusan…vi kommer hem först 19.30….tror jag gör ett gäng smörgåsar att äta mellan springet….

[Torahzen]
2013-11-27 13:07
#134

Dagens citat:

If you don´t have the time to do it right, when will you have the time to do it over?

Det får mig att fokusera på en sak i taget och göra KLART! 😉Jag vill så fort iväg och starta upp något annat, kreativiteten flödar 🌈

[Kathja]1
2013-11-27 15:06
#135

Underbart citat Tora! Själv har jag gjort världens bästa mindfulness-övning idag… Målat naglarna! Shit vad många gånger jag har fått göra om just den grejen i mina dagar just för att jag inte har ro att vänta tills det är torrt. Men nu gör jag den som en ÖVNING och det funkar galant.

Jag hoppar annars från ytterlighet till ytterlighet då det kommer till mående. Är fortfarande sjuk, och då har det gått TVÅ veckor. 🥵Det är helt galet. Har ont i halsen, ont i huvudet och är trött -  🤦‍♂️är väl det som gör att jag svänger så. Orkar inte riktigt med det jag skulle vilja orka och så en lätt stress över saker son inte blir gjorde. Så mantrat som gäller är ALLT HAr SIN TID. 🌊

Måste idag skriva mitt inlägg till vår lokala blaska, men det lutar nog åt att leta upp något ur gömmorna och piffa till det. Skulle ju även ha skrivit en detaljerad beskrivning av min kommande sajt här inne "Morgondagens Tro" - men den inspirationen låter vänta på sig.

Är väl någon gammal rädsla som styr kan jag tro. Så det får bli till att sparka mig själv i baken!!!😡

Men först ut och kissa av en nödig hund…. 🐶

Otroulig
2013-11-27 19:06
#136

Ja Thora, vilken härlig start på dagen - basta - man blir så där mysig i hela kroppen. Det är efter skönt bastubad det är extra skönt att krypa ned i nytvättade lakan. 

Jag beundrar mig själv för att jag är så himla tillitsfull angående mitt jobb. Idag på lunchen pratade vi igen om årsbokslut med ansvarig på ekonomi avdelningen - klippan i vårt projekt kommer ju att vara borta då och det är ju meningen att jag ska vara stand in. Så när vi pratade om det så la jag ju till att - det är ju fortfarande så att mitt kontrakt går ut den 17 December. Folk blir ju helt stressade - det förstår jag i och för sig - men jag är helt cool - jag tycker det ju nästan är lite roligt.😃 Att tillitsfullt vara där i ovisshetens land. 🌊

Men nu blev det fart på dom och projektledaren ska ta upp det med ansvarig chef. Hihi - det är ju liksom bara tre veckor kvar. 

Nu har jag manglat lakan och väntar på att en kalvytterfile (återigen oerhört billigt rea pris 139,-/kg) ska bli klar i ungen. Känner mig lite som en helylle hemmafru!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-11-27 20:27
#137

Jag lär sova gott i natt efter min sköna simtur i morse.😴 Det blev ju en extra tidig morgon också.

Jag ska spana efter kalvytterfilé, det låter så himla gott.👍

SHIAWASE
2013-11-27 23:29
#138

Godmorgon!!!

Wow , manglat lakan,, gor man det fortfarande???

Harligt ocksa att OTroulig att du kanner tilliten,, den lyser igenom din text ocksa.

Simtur pa morgonen Tora later ju skont och uppfraschande~~~ duktig du ar🎈

Har ar det en somnig morgon,,, igar var det tv-inpselning till sent,,, kom inte hem forren vid 12-tiden,,, men roligt som vanlgit!

Idag ar det PTA-styrelsemote, och sedan ta med minsta dottern till skolan for halsokontroll for alla som ska borja skolan i April (har borjar terminen i April, sa avslutningar ar i Mars, nya skolaret borjar i April)

Ha en bra torsdag alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-11-28 00:28
#139

Har fastnat uppe idag igen, jag som egentligen inte är någon kvälls människa. Sitter och diskuterar ett Bibelställe med min man. 🤔

"Därför säger jag er: all synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas." (Matt 12:21)

Intressant men banne mig inte lätt, googlar för fullt för att få uppslag och sedan vänder och vrider vi på det vi får fram. Trevlig kvälls syssla. 👍

Annons:
Otroulig
2013-11-28 06:51
#140

God morgon!

Så trevligt ni har Kathja. Härligt att kunna diskutera såna saker med sin partner!

Fattar inte vad dagarna går fort - November är snart slut!

I natt har jag varit på kurs. Jag drömde att jag var i sorgen igen, den djupa bottenlösa. Men sen kunde jag i drömmen konstatera att det var en bearbetning. Jag kunde ta mig ur lätt och det kändes som att detta var den sista resten jag behövde bli av med. Coolt va! 

Fick just ett sms från min arbetskamrat - det är tydligen ishalt på vägarna. Han är alltså redan på jobbet…innan sju 😴. Det får bli snigelfart idag. 

Ha en härlig torsdag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-11-28 08:05
#141

God morgon Otroulig och alla ni andra som kikar in.

Verkligen en härlig dröm och cool. ❤️

Igår kväll så fick jag för mig att det var dags att ta fram advents stjärnan och ljusstaken. Nya gardiner blev upphängda. Jag plockade runt med en massa små saker, när jag upptäcker baksidan på en liten foto ram på golvet i vardags rummet🤔

Jag vet ju precis var den borde vara. Den borde vara inne i sovrummet i hyllan där kortet på änglarna står så fint.

Så jag går dit och fullständigt tappar hakan, eftersom där står själva ramen precis där den ska. Men kortet är borta och baksidan ja den hade jag plockat upp från stora rumsgolvet😮..

Jag fattar absolut inte hur detta har gått till. Ja nu har jag nått att grunna på i alla fall…

Här blåser det starka vindar mellan husen och varven.

szirius
2013-11-28 11:08
#142

#141 Vad var det på kortet Rore? Kanske andevärlden vill göra dig uppmärksam på nåt😉 Själv har jag ett foto på min man som brukar ramla ner från väggen😮när jag är bitter o sur på honom😃 Det får mig alltid att tänka efter en extra gång, släppa och förlåta. ❤️

Här har vi strålande solsken även idag, den värmer genom fönstret mmm☀️. Sitter och förbereder lektioner och smuttar på en stor latte. Sonen fyller år, hipp hipp hurra, så det blir mat, mat , mat idag. 🎂

Drömmar, ja! Skriver i drömtråden i stället.

[rore]
2013-11-28 11:11
#143

Det var ett fint vykort med änglar som strör stjärnor,, fick detta för många år sedan av en fin människa som var en tillfällig bekantskap.

szirius
2013-11-28 11:23
#144

" glöm inte att vi är med dig hela tiden, vi strör stjärnor över dig och på din väg, var uppmärksam så kommer du att se dem❤️"…kanske🙂

szirius
2013-11-28 11:28
#145

Jag har varit med så många gånger om att saker flyttats och varit på andra ställen, försvunnit flera månader och sen dykt upp igen osv…böcker ramlar ut ur bokhyllan…..kan inte förklara hur, om det verkligen är små vättar eller knytt eller änglar som tassar omkring….👻

Ibland tror jag också att om man är i en viss frekvens så SER man inte saker, för man har letat på ett ställe flera gånger och inte sett den…sen är man i en annan frekvens och då ligger den där, helt uppenbart. Ganska intressant är det ju.

[rore]
2013-11-28 11:59
#146

Tack Szirius! För din tolkning. Värmde gott i ❤️.

Jaa, detta med frekvenser ju helt enormt spännande. Känner igen det du beskriver.

Annons:
SHIAWASE
2013-11-29 03:47
#147

Ja, sadant dar med saker som "ror" sig ar ju intressant,,, OCH frekvenser ocksa!!

Har ar solen framme idag igen,, jag ska ivag pa tv-inspelning,, ser framemot dagens program! Tva timmars progam om Sverige☀️

Hoppas fredagen blir bra for er:)

Iar har jag inte varit till IKEA och julhandlat, och tanker inte gora det heller, sa jag har ingen glogg till advent,,, kopa lite kryddor och koka sjalv gar ju i och for sig bra,,

 Har brukar vi ta fram julgranen i borjan pa december, sa det kanske blir dags pa sondag~ och byta gardiner etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-11-29 06:55
#148

God morgon!

Drömmer vidare på nätterna - det känns bra, som att det bearbetas nåt där i bakgrunden.

Idag kommer det att vara full fart på jobbet med en massa deaddlines som ska göras. Sista dagen i månaden. 

Sen blir det ljus pyntning i helgen, det ser jag fram emot. Ska även vara hundvakt. Kikar in här i kväll igen.

Ha en härlig Fredag så länge.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-11-29 08:08
#149

Drömmar ja… Jag drömde om oss och vår bikt-tråd i natt. Om att det inte bara var att bikta sig, utan att det viktiga var att man i hjärtat ville ha en förändring. Som att säga förlåt och mena det eller säga förlåt bara för att man ska.

Idag är det dags för mig att jobba igen efter två veckor, lockar sådär faktiskt är fortfarande virusförpestad med ont i halsen, huvudet och kliig näsa. 🤢 Men, men det kommer att bli så bra så - har ju självklart önskat mig en helg som går fort och lätt. Som alltid. 😉

Men först ska jag njuta av en dag HEMMA, jag gillar mitt hemma. ❤️

szirius
2013-11-29 13:01
#150

Tittar in o säger hej. Julpyntslusten flög iväg nånstans men den hinner nog dyka upp igen😉…tänkte ju göra klart i helgen.

Sol idag också☀️.

Har egentligen alldeles för mkt att göra nu i december😞och skjuter på saker hela tiden😇, så nu beställer jag några dagar med toppenergi och beslutskraft så att jag stökar undan det mesta i en blink, tack!🥳 Tror att det är därför jag inte kan somna på kvällarna😴…nån slags stress som ligger där och stör, och ändå lyckas jag inte rycka tag i mig själv…att det ska vara så svårt ibland…äh, jag litar på energierna och VET att de dyker upp förr eller senare. Inte pressa emot, inte kämpa på utan följa flödet…🌊

[Kathja]1
2013-11-29 13:51
#151

Toppenergi låter nice, för jag är så trött. Sådär "jag vill bara sova hela tiden"-trött. 😕Men jag har ju beställt en helg som kommer att gå snabbt och lätt så det ska väl gå fint. Och snart är det dags för semester, bara tre veckor till, sen så. 😃

Jag fick slängt upp mina stjärnor och lite annat, bla min blinkande julby. 👍 Det andra är jag inte så noga på, räcker att få upp bli lite extra bling tycker jag. Men brukar sätta in gran och resten veckan innan jul, och så åker det ut efter nyår. Snackade just med sonen och hans rumskompisar hade plockat fram julgran med tillbehör i oktober. Det hade han lite svårt att ta. Han har et nog lite extra tung denna julen eftersom han inte kan komma hem, annars brukar han ju komma till jul och stanna några veckor. Har givetvis önskat oss en klart förbättrad ekonom så vi kan åka till honom i januari/februari. 🤗

Otroulig
2013-11-29 18:31
#152

Åh vad glad jag blir när jag kommer in här och ser att ni skrivit en massa!

Kathja - blinkade by 😃 det låter som nåt riktigt blingigt. Lite kul med bling och även med sånt som är riktigt kitchigt. Jag har en julprydnad som jag ärvt från barndoms hemmet. Den har alltid funnits med. En Jultomte med släde, renar och paket - allt i äkta plast! Den SKA liksom bara vara med.

Szirius, är det verkligen tvunget att göra alla saker???

Har just kommit hem och sjunkit ned i soffan efter en späckad arbetsdag. Har tagit eftermiddags promenad med hundarna och har mat hemma så nu tänker jag bara softa här i soffan, kanske tända en brasa, ta ett glas vin käka mat och gå och lägga mig tidigt. Skööööönt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-29 20:41
#153

Hej hopp! Det tog ju inte så lång tid att vända hörrni😉, det räckte med att jag öppnade kartongerna med julpynt och satte på en skiva med julmusik - tadaa - nu är huset piffat🎁✨

Otroulig, mjooo det behövs göras alltihop, det är jobb. Jag får hitta gladvibbar och tiptopenergi som sagt, så ska det nog ordna sig🙂

Du får det att låta så mysigt - brasa, mat, soffa o tidig kväll🌛. Tänk, jag kommer ALDRIG på tanken att ta tidig kväll🤐möjligen när jag har feber…fast det kan ju vara så skööööönt att lägga sig tidigt🙂

Nu har jag ingen bok att läsa heller, läste ut den igår🤔…annars brukar det vara det som lockar att krypa ner…

Annons:
Otroulig
2013-11-29 21:06
#154

Du kan ju smitta av dig med din energi kanske:) ..fast jag är nog lite bekväm av naturen. Njuter även av att slappa!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-11-29 21:48
#155

Jag gjorde klart allt ikväll så i morrn kan jag slappa heeela dagen, bara ligga o fisa o knapra peppisar o kolla på film o virka o ha mig😛

[Kathja]1
2013-11-30 08:49
#156

Era mys-pys-inlägg om pepparkakor, brasor, soffor och läsa böcker fick mig ju inte direkt att längta mindre hem till mitt Hemma. 😛Sitter på jobbet och är ASA-trött. Sovit allt för lite, och nu är här så lugnt. Har bara tre killar kvar, och de har inte kommit ur sängarna ännu. Resten av gänget är och fiskar hela dagen. 🥶

Så idag har jag gott om tid att dricka te. 🌊

Tog upp detta med advent och julpynt för grabbarna här. snacka om att bli nerröstad. Julen är INTE deras grej det är ett som är säkert. Och glad är jag för det för då slipper jag fixa med det här. 🤐Är ju ganska idiotiskt att ge dem mer ångest genom att slänga upp stakar och julgranar och annat krafs. De har nog ångest så de klara sig i alla fall. 😓

Otroulig
2013-11-30 10:07
#157

Guten morgen,

Mätt efter frukost, sitter i soffan och om en timme är det sök kurs med hunden. Det var så fantastiskt vackert ute i morse med rimfrost i träden. Jag tycker att det är dags för lite snö, så det blir ljusare ute. 

Ahh Szirius, din lilla fixerska 👍 Själv är steg nr.1 att dammsuga senare idag - det ligger driiiivor med hundhår i hörnen här. SEN ska lyset upp!

Fiskar?? Brrr, håller med. Låter inte som en höjdare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-11-30 10:23
#158

Hej pa er!!! Har ar det kvall, hade ju tankt att stada idag med det bidde inget,,, ska ta och fixa mat, och tanda lite ljus,,,, och ha sa dar lagomt morkt inne sa man inte ser sa bra,,haha~~

Stada far bli i morgon, och sedan lite pyntning,,,, Och maste ju ivag och kopa adventskalendrar! 🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-11-30 12:34
#159

Jag gör egen adventskalender, haha får jag säga det?😇 Fast jag har ju bara en att fixa till och jag tycker ju att det är ROLIGT, inte alls för att hämta några duktighetspoäng. Har jag nämnt att jag älskar advent?😉

Idag var det en återsväng med att vakna på noll🤮 och jobba mig upp på morgonen…det gick rätt snabbt, vid 10 var jag glad igen🙂.

Önskar bara att jag kunde förbjuda prat om politik i detta hem puuuh🤐, snacka om negativitet och "allt blir värre och alla vill roffa åt sig och alla är egoister och allt går åt helvete i detta land…"….men jag tror jag lyckats stänga av rätt bra, jag skiter helt enkelt i att gå in i det…bara ler och går omkring och pyntar…vilket tydligen irriterar rejält för jag " lever med huvudet bland molnen"…tja, vet inte om man förändrar särskilt mkt genom att vara arg och irriterad heller😉men det går inte riktigt fram om jag säger det. Allt är som det ska🌊 och jag har fokus på det enda jag kan styra: mina egna känslor och mitt eget mående. Hepp hepp!👍

SHIAWASE
2013-11-30 12:52
#160

Lev bland molnen du  Szirius!!!~~~~❤️Later perfekt!!

Det gor jag ocksa, och mar jattebra~ irritationen ar andras problem

(later ju verkligen kallt och ego, men ni forstar ju vad jag menar:))🌺

Kul med egentillverkad adventskalender~

Vi har ett par tygkalenderar som man stoppar  i choklad i fickor,,, tidigare kunde man inte kopa kalendrar har, men det har kommit sista aren,,

Forra aret sa stokade jag jattemycket till julen, men i ar sa blir det lugnare,, godis ska vi nog baka, och laga nagot gott pa julafton, men iar blir det nog bara kottbullar och jansson som ar svenskt,, ( sill, om det finns i mammas paket som dyker upp snart~~) Julskinka brukar jag kopa pa Ikea, men jag kanner inte for att aka dit i ar ,, sa det far vara,,

presenter under granen tycker ju minsta om,, men for henne ar det helt ok med flera presenter som kostar nada:),, varre ( som ni vet ) med mellan,, hon vill ju ha lyxiga saker, och kan inte forsta att man inte kan ha rad med allting,, det existerar inte i hennes varld,, och DEN kanslan vill jag bevara hos henne, samtidigt som jag vill balansera den med den " realistiska" och "icke-materialistiska" biten,,hmm~Aldsta ar inte heller sarskilt fixerad,, hon har haft sa mycket dansjobb och reklam jobb under aret, och dessa pengar kommer snart sa hon klarar sig sjalv typ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2013-12-02 12:49
#161

Så var det första advent🌛🎂 me like a lot!

Fastnade i Teal Scott nu på fm, finns en hel del intressant där…

SHIAWASE
2013-12-02 13:00
#162

Hmmm,

Fint med advent och jul~~~ Me like:)

Nu har vi gran och lite annat uppe!

Bade familj och kompisar tycker om att komma hit denna tid pa aret!!!

I ar fixar jag inte sa mycket,, struntar i Ikea och julskinka etc. MEN till varen oppnar IKEA en ny butik , 10 minuters cykelavstand harifran!! Yes!! da kan man kopa bade sill och knackebrod och glogg etc. etc. narsomhelst!! yes!

I ar far det bli kottbullar , jansson, revbenspjallplus en del annat~ glogg,, orkar jag nog inte fixa sa det blir ingen sadan i ar~

Men gran ar uppe, och minsta har lagt en onskelista under granen,, sa lite trevliga julklappar maste ju fixas,,,, tomtekanditater har vi ju tillrackligt med,, sa tomte blir det nog~~~

Hmm Teal Scott har jag ju stott pa en del, jag gillar ju henne pa FB ocksa,, MEN jag ar ju ratt "dalig" pa att lyssna pa videos och personer , egentligen ar det nog bara A-H som jag lyssnar pa,, Har nog ett stort motstand,, eller snarare ett ointresse av att lyssna pa andra (an mig sjalv!!! ???haha)…Hittills ar det kbara A-H som har tilltalat mig ordentligt, MEN OJ,, vilka insikter jag har fatt via dem~~~~

Kram , kram pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-02 13:19
#163

Jag är nog lite som dig Shia - har inte ro att lyssna på så några andra än A.H. Kan ibland fastna för ett klipp eller två men sällan mer, tycker att det sällan är något nytt under solen som de förmedlar. Och grejen är ju inte att lyssna på andra, grejen är att fatta hur man kan göra själv. 😉

szirius
2013-12-02 13:33
#164

För mig var det denna gång mest "bekräftelse"…hon radade upp massa tips och punkter på vad man kunde göra och det är saker jag redan gör, det kändes ju bra, hehe…😛

A-H är absolut i en kategori för sig👍

Shia, du kanske har nån snällis i Sverige som kan posta "glöggkryddor" till dig? Färdiga påsar som man bara kokar upp👍. De håller dessutom flera år  - jag hittade en i pyntlådan från i fjol som håller ett år till. Ska göra en vuxenvariant av den , med rödvin. 

Det går ju att göra kryddblandning själv också, såklart🙂

Läste ett veg. alternativ på sill också, med aubergine istället, blir tydligen samma smak och konsistens…jag gillar ju senapsvarianten…

Håbe
2013-12-02 14:41
#165

Yey! Jag har en dator med internetuppkoppling igen. Inte för att jag hunnit sakna det så värst, men ändå. Nu har vi flyttat och jag går mest omkring och bara myser. Kommer på nya saker saker som jag bara ääääälskar med nya huset. Jag visste att jag skulle älska brasan och badkaret. Jag älskade redan att jag skulle få en STOR tvättstuga. En som man kan gå in i och stå och vika tvätt i. Som man sen lägger i snygga prydliga högar på någon av bänkarna därinne innan man tar med sig allt och lägger i lådor på rätt ställe. Vilket lyx! Sen insåg jag snabbt att jag är fullständigt förälskad i planlösningen i köket/vardagsrummet. Att det är så öppet och ljust. Om man sitter vid köksbordet så har man ändå fyll överblick av hela vardagsrummet. Finns ingen vägg emellan. Och från både köksdelen och vardagsrumsdelen ser man ut över trädgården. Det är som ett flöde i den delen av huset. Det hänger ihop. Jag älskar att det är luftigt och ljust. Och mitt sovrumsgolv är så vackert! Och det där var bara nerevåningen. Tusen grejor överallt och vi hittar typ ingenting men det gör inget. Nu har hela familjen suttit framför brasan på kvällarna och läst, tittat på tv och småpratat. Hur mysigt som helst :-)

SHIAWASE
2013-12-02 14:59
#166

Wow!!! Habe, later ju helt fantastiskt!!!! aaviiis!:)))))

Szirius,, joda,, mamma brukar ju skicka gloggkryddor,,,,:) Jag tror jag har slut nu pa dessa, och sista aren har jag handlat pa ikea,,men har ingen lust att aka dit i ar , som sagt,,,utan vantar med spanning pa att ikea har ska oppna!!! tio minuter med cykel,,,, varen nasta ar,, m a o mars eller april!!! da kan jag ju handla titt som tatt:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-12-02 15:03
#167

Åh, vad jag blir glad av att läsa ditt inlägg Håbe!🤗 Det låter ju helt underbart! Äntligen har du din brasa och ditt badkar!🥳🏆

Detta huset har en del att önska vad gäller planlösning, men jag älskar det ändå😉! Har en dröm om att slå bort väggen mellan kök och matrum…vi får se..en dag kanske😊

Vi placerade helt sonika tvättmaskinen nere i källaren, så slipper man bullret när den kör och så tar den ingen plats i badrummet. Så hämtar jag tvätten, hänger den uppe och har då nära till lådor och skåp👍. Fast en riktig tvättstuga…aa det kan jag också drömma lite om😊

Annons:
MissInAction
2013-12-02 20:08
#168

Ohh hörrni, jag har funderat på en grej. Har ni eller skulle ni ha kvar och använda saker som ni fått från någon av era ex? Tänker på exempelvis klockor, kläder och annat som man använder. Tänk om det bär med sig dåliga energier??
Har funderat ibland om min klocka, som jag verkligen gillar, ger mig fel energier då jag fick den av min första pojkvän i Göteborg. Jag har även kvar två ringar som jag fick från honom, men de passar inte då jag gått upp i vikt så har inte använt dem på tio år. Borde jag göra mig av med dem? Det känns ju inte bra att använda ringarna kan jag tycka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-12-02 20:46
#169

Det beror väl på  vad det är. Jag tänker att om jag tycker om en sak så är den bra för mig, oavsett varifrån den kommer.

Otroulig
2013-12-02 20:52
#170

# 168 Miss, Äh klart du kan ha dom! Om du tycker om dom. Jag förstår inte riktigt hur du tänker - varför skulle dom ha "dåliga" energier? Dom relationerna var rätt för dig då. 

Jag har inga problem med mina ex, inga dåliga energier - snarare tvärtom. Jag är tacksam för allt dom gett mig i form av utveckling. Visserligen är väl den jag varit närmast - (som en bästa kompis efter att det tog slut för 30 år sen)  en av de personer jag tagit lite avstånd från. Men det är ju mitt val. Vi vet att vi finns för varandra om det verkligen skulle gälla. 

Om inte ringarna känns bra - sälj dom då.  🤑

___________

Håbe 🥳 Härligt!! Åh vad underbart att ha hittat hem!!❤️ Tänk så härligt att uppskatta och älska sitt hem som du gör nu. GRATTS!!

__________

Idag satt jag som ett frågetecken igen på jobbet 🤪 jag fattar verkligen ingenting med vissa grejer och jag ska utföra detta själv nästa månad, oahahahaha. Fast idag blev jag inte frustrerad - jag bara konstaterade att jag inte förstår nu. Jag har ju ett tag att få kolla på det själv i lugn och ro. För några veckor sen var jag ju tok frustrerad. Så det går väl framåt. 👍

Har varit lite social idag i alla fall, har varit hos syrran med familj och mamma, hennes sambo och syrrans svärmor, så det blev många flugor på smällen 😉. Trevligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-12-02 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

AAHH, glömde ju bort! Har ni sverige boende sett advents kalendern?? Det finns ett Sagogryn där, som om man önskar sig nåt riktigt hett gör Sagogrynet så att även det omöjliga blir möjligt 😎 Me like!

och naturligtvis har jag dessa i skåpet!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-02 22:01
#172

#171 Yepp, vi kollar!❤️

Otroulig
2013-12-02 22:10
#173

Teknikens under Szirius, hade glömt att man kan se över hela värrrlllllden 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-02 22:26
#174

En av sakerna jag älskar med advent….jag gör frukost och tänder ljus, väcker sonen och så kollar vi tillsammans på mornarna!❤️

Jag är kanske en ganska bra mamma ändå…😇

Annons:
SHIAWASE
2013-12-02 23:18
#175

Du ar ju en fantastisk mamma Szirius!

Har inte tittat pa adventskalendern, ska ta och gora det kanske:)

Har ar det ljust nar vi vaknar, 6:30 sa inga ljus pa morgonen~~ lite synd for det ar sa mysigt ljus och tand gran pa morgonen,,, blir till att stiga upp tidigare i safall~

Nu ar det i allafall stralande sol, och det ar ocksa skont att vakna till!

Ha en bra tisdag !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-03 08:06
#176

Konstaterade just det i går att vi helt hade missat att kolla i år, men får väl erkänna att senaste åren har jag bara kollat något avsnitt. Tycker inte att de har varit i min smak - en julkalender ska vara jul-mysig.

szirius
2013-12-03 11:59
#177

Haha, Shia den känslan har vänt totalt  idag…( se andra tråden…) men tack ändå…

Otroulig
2013-12-03 21:48
#178

Godkväll alla fina ❤️

Är lite trött ikväll - men på ett skönt sätt. Jobbade över ett par timmar och det har varit fullt ös nästan hela tiden - men hann rensa lite i min rör på skrivbordet i alla fall.

Men är tacksam för mitt fina hem med alla fina lys i som går på timer så det lyser så varmt och inbjudande när jag kommer hem. 

Tacksam över mina fina vänner som tar hand han om jycken så jag kan vara flexibel på jobbet. 

Tacksam för att jag idag insåg att jag faktiskt utmanar mig själv i mitt jobb. Att jag hamnar i situtationer jag inte är bekväm i = utveckling!

Tacksam att jag har alla er hemma i min soffa när jag kommer hem, i varje fall i datorn ❤️

Nu ska jag nog faktiskt ta och krypa ned under mina duntäcken och förmodligen drömma lite (ja just ja - den tråden måste jag titta in på först) för vi verkar alla drömma mycket just nu. 

Sov gott och god morgon snart Shia.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-03 23:43
#179

Godmorgon!!

☀️

Ja, jag drommer ocksa mycket, men kommer aldrig ihag dem,, eller rattare sagt, jag lagger inte sa stor vikt vid dem,,, ( ar ingen analysperson,,,,)

Idag skiner solen som vanligt, jobb och traning vantar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-12-04 14:43
#180

Hej, hej! pa er

Nu vantar roliga dagar,,~~~
Fran i morgon till mandag sa pagar TOKYO MINERALSHOW

(http://www.tokyomineralshow.com) OCH

vi kommer ocksa att ha en monter och stalla ut dar!!!

For att vi ska kunna salja nagot sa maste ju JAG vara dar sjalvklart,,haha

(inte sa sjalvklart for er som inte kanner till oss,, men forutom mig, sa ar det bara karatekillar,,Och, karate killar och helande kristaller,,,passar jattebra!!! men kanske inte vid forsta anblicket!!!)

OCH i morgon kvall ar det middag med kristallproffset och Shamanen, och antalnis, lemuria mannen mm (David Geiger~~~,,Han staller ocksa ut)

OCH pa Fredag har jag utekvall med mina PTA vanner (efter showen)

OCH pa Lordag ar det utekvall, med en annan utstallare pa massan~~

Aldsta dottern far ta hand om hemmafronten ,, tillsammans med kompis~Det blir nog jattebra:)

Ser framemot morgondagens middag nar man kan svava ut i alla mojliga diskussioner och allt ar SJALVKLART! NATURLIGT! liksom (fast det skulle kunna lata som helknasigt for andra,,haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-12-04 15:01
#181

Låter KUL KUL KUL Shia!✨

Första riktiga frostdagen idag, sådär så att grenarna är alldeles vita. Vackert🌛! Dags för en brasa snart…brr😉

Har suttit och friskat upp minnet av hur man konverterar kubik till liter…otroligt att jag klarade matten så bra, haha, jag pluggade väl inför proven och sen var allt glömt🤐

Jag mår BRA!😛

Annons:
SHIAWASE
2013-12-04 15:10
#182

Wow,,, har ingen aning om hur man konverterar,, och anda hade jag 5 i matte alla ar,,

Typiskt, plugga bara infor prov ~~~och sedan glomma allt~

Bara detta visar ju hur missvisande betygen ar~

Jag tror inte ens att det finns nagot minne att friska upp hos mig,,haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-12-04 19:28
#183

Wow vilka härliga dagar som väntar Shia! Socialt till tusen!

Insåg idag att jag ska ju på julfest på fredag. I samma stad där vi jobbar. Det blir nog inte så sent för jag ska ju köra hem. Annars fattar jag det som att där vi ska vara så kommer det att vara nattklubb sen. Men jag känner inte att jag vill bo kvar på hotellet och dessutom har jag hundkurs på lördag förmiddag som jag inte vill missa….

Insåg just att jag tillbringat en julfest tidigare, där vi ska vara - då sov vi kvar allihop…det var säkert 17 år sen nånting. OCH förra året åkte vi i snöstorm till staden där jag jobbar nu för att käka julbord. Lustigt! 

För det ska tydligen bli snöstorm igen - fast natten mot fredag. 

Idag kom chefen slängandes med ett förlängnings kontrakt. Han verkligen bara  sträckte över det och sa att du kan ju skriva på om du går med på det och lämna till HR….🤪 nu har jag ju inget med honom att göra..men ändå..konstig prick. Tänker inte fundera på varför han beter sig så konstigt. 

Det har inte fysiskt manifesterat sig nåt annat så jag skriver väl på då. Följer med i flödet 🌊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-04 22:56
#184

Later harligt med julfest Otroulig och lite mysigt med snostorm~~~ Det far ju aldrig jag uppleva har🙂

Ja det blir intressanta dagar som foljer,,, datorn far ju hanga pa for jag har lite annat som maste fixas ocksa~~~

Men det ar ju underbart att tillbringa flera dagar i en miljo med  i princip bara "likasinnade"

Men nu ar det morgonkaffe omlindad i filtar~

Kaminen har vi inte tagit fram annu,,,,sa morgon och kvall ar kyliga

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-12-05 10:29
#185

Jag är PÅ idag, rent handlingsmässigt👍. Har drömt stressdrömmar o kände att nu är det verkligen dags att sätta sig ner och jobba undan!  Från 8-10 har jag fått såå mkt gjort, och har dessutom skissat på att hålla ett vårläger - yes, vilken bra idé!☝️👍

Katten är verkligen en bra vägledare, haha, livsnjutaren liksom🌈. På vintern är han LAT, ligger och sover nästan dygnet runt, helst i fåtöljen vid brasan, med paus för ätning och ut nån stund då och då - om det inte är för kallt, då vänder han i dörren😉

Inte för att jag känner för att lata mig just nu, känner mig inspirerad och i full fart, men mer det här att tillåta sig att må bra och göra det man känner för. Nice!

Redan torsdag! Jag tycker alltid att det är måndag, lugnt, tisdag, äh fortfarande hela veckan kvar , sen försvinner onsdagen på nåt underligt sätt och hux flux är det torsdag och veckan är snart slut🤔😇😃. Ooops. Som man bäddar får man sova, hehe. Men nu hinner jag nog ikapp.

Otroulig
2013-12-05 21:15
#186

Halloj, var är ni alla ?? 

Håller med dig Szirius, fattar inte var veckorna tar vägen. Idag var ännu en sen dag på jobbet och innan jag hämtat jycken, utfodrat honom, tagit promenad, åkt iväg och tankat och handlat så var klockan åtta. Då var det bara att sätta igång med mat. 

Jag måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på vad Kathja håller på med 😊: "Plötsligt händer det!" Det låter ju som spännande nyheter tycker jag !!! 💣MER GODA NYHETER till folket!

Jag vet inte varför jag observerar detta eller varför jag manifesterat ett bekräftelse behov hos männiiskor i min närhet. Jag hoppas att jag helt enkel bara ser det - eftersom jag själv jobbat med det så mycket. Men jag blir helt fascinerad. en kvinna som minst en gång i halvtimmen avbryter sig själv mitt i en mening för att berätta om olika kroppsliga fenomen hon har (vanligtvis smärta, allergier - eller bara att det känns konstigt ) En annan som hela tiden måste komma med kommentarer eller berätta om en liknande historia som de andra. Den sista triggar mig faktiskt lite med att vara yber hurtig och ska tävla till kaffeautomaten och gärna går innanför min trygghets zon, knäpper med fingrarna framför näsan osv…Jag blir då lite anti..så det är ju nåt att jobba på för mig. För jag inser ju att hon bara vill bli sedd och accepterad - hon är nyast i gruppen. 

Jag uppmärksammar att jag faktiskt agerar tvärtemot deras önskan. Jag ignorerar ofta deras uttalanden eller styr om istället…eller rent av backar och drar mig undan, det kanske inte är så kärleksfullt… 🤔

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-05 21:32
#187

Kathja gör inte det hon borde göra…eller så gör hon… Idag har jag iaf haft ASA-mycket att göra, glömde tydligen att önska mig en lugn dag idag. Många turer med pojkarna på jobbet, många utbrott och hot och många samtal. Men det har varit en väldigt bra dag, är nöjd med den men ack så trött. Tur att jag kan tra mig tillbaka snart, bara 1,5 timmar kvar.

Det var roligt det där med nagel-drömmen för nu har jag fått samma budskaå från fem olika håll, folk som har dragit kort för mig, fick även en tolkning på drömmen om den gula fyran - det visar sig att fyra står för lärare/lära ut och hela gul-fyra-grejen handlar om att tro på min förmåga som lärare. 😃

Så det är kanske dags att hoppa nu… men jag känner mig inte redo, fast det är kanske bara mina rädslor som får spelrum i det där. Borde ju har gjort både ditten och datten, men ICKE sitter fast. Eller har satt fast mig.

Fast så i nästa stund tänker jag att det kanske inte är dags ännu. Har mest en massa luddiga idéer, och inte så mycket av YES detta ska jag göra. Men det ger sig väl…🥵

Minney
2013-12-06 06:02
#188

Vad befriande att läsa på detta klotterplank. Tack! Tar mig själv sakta framåt med hjälp av LoA men har så svårt att få in känslan i mitt inre. Den blockeras så lätt av rädslor så i stället garderar jag mig och då tänker jag på det jag inte vill ska hända, resultatet kan ni såklart räkna ut… Det knäppa är att jag gör det när jag mår bra, som om att då ska jag säkra upp det tillståndet. Blir besviken på mig själv när jag upplever att jag vet hur jag vill tänka och så gör jag precis tvärtom!! Tidig fredagsmorgon. Det bubblar mjukt i mig av ett varmt lugn som försöker ta emot och föra bort alla kantiga tankar. Vad skönt det vore med ett lugnt inre idag, vad som än händer runt omkring mig.

Annons:
Otroulig
2013-12-06 07:09
#189

God morgon Minney! Vad härligt med ett bubblande lugn:) Då är det bara att hänga kvar i den känslan. Även om du trillar in i " huvva, tänk om det blir så här" tankar så INSER du att du gör det. Det gör vi nog alla, i alla fall jag. Bara att förlåta sig själv. Och FAKTISKT så är det energin som är viktigast, så att så länge man inte känner rädslan i sin kropp eller får ångest eller tyngre känslor, så är det ingen ko på isen, tänker jag. Fick en liten känsla i går angående mitt bekräftelsebehovs manifesterande. En känsla av att jag vässas lite. Dvs jag har visst kvar en liten del av dessa egenskaper nu vässar jag till mig lite till:) Ha en härlig Fredag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-06 07:09
#190

Ja du Minney, i våra Klottertrådar kan jag tro att det blir mest tydligt hur LIVET faktiskt går upp och ner och hit och dit. OCh hur mycket mindre man bryr sig om det när man bara följer med i guppandet istället för att kämpa emot. Omfamna känslan oavsett vilken den är. Sänd den kärlek och den goda känslan kommer att få näring och växa till sig medan den mindre goda får ljus och krymper. Det finns ju en anledning till alla sagor om troll och andra elakingar som exploderar i solljus. ☀️😃

Jag blev helt varm i kroppen av din formulering "Det bubblar mjukt i mig av ett varmt lugn som försöker ta emot och föra bort alla kantiga tankar." Det är ju just så det är - fyll på med kärlek och rosa fluff när tid är och kantigheter och mörka hörn kommer med tiden att försvinna.🌊

Det är därför det viktiga inte är att du går runt och har ett bra på fokus på det som betyder mest för dig utan att du har ett bra fokus, en bra känsla punkt. Och kan du inte ha det kring det som betyder mest för dig så håll dig ifrån det ämnet tills det går.  ❤️

szirius
2013-12-06 09:24
#191

God morgon! Sitter här o smaskar på min andra nyss hembakade knäckemacka, oooh så gott! Det är kallt på golven idag, dags för extra tjockisar på fötterna.

Kathja, 4:or står för att bygga en stabil grund, 4 hörn på huset, skapa form, så att "slänga sig ut" kanske inte är grejen nu, men att göra precis det du gör-såklart 😎- fortsätt du att bygga på din stabila grund❤️. ( 4:or står också för ARBETE ( både själsligt men också fysiskt) och det stämmer ju också bra😉

Minnie, igenkänningsfaktor på att vilja en sak och sen göra tvärtom ibland🤪😃…men som Otroulig skriver, så länge vi ser att det är det vi gör, så är vi ju redan vakna att kunna förändra det. Det är aldrig försent för nåt, och vi kommer aldrig att komma fram, varje stund ger en ny chans att prova igen, det är bara att följa med.

Haha, jadu Otroulig vad bra du gör det✨. När jag läser #186 så bubblar känslor fram i mig, jag blir alldeles MATT av socialt liv ibland, just pga såna personligheter du nämner🤐. Prat och utbyte är kul i lagoma doser, men sen behöver jag dra mig undan och ha det tyst och lugnt🌛

Ibland kan man överanalysera allt, visst manifesterar vi alla, men kanske det inte alltid är i en själv saker sitter som man möter i andra, utan ibland kanske vi möter störiga människor  för att vi  HELT ENKELT ska hitta och stå för våra egna gränser!!!

I em är vi bortbjudna att baka pepparkakshus med 2 andra familjer! (Vi och vi, om det blir som i fjol så är det vi mammor som grejar mest medan barnen leker på övervåningen och kommer förbi mellan varven o äter deg o nonstop😉Helt ok för oss😃

Otroulig
2013-12-06 22:50
#192

Åhhh vad skönt att vara hemma i mitt tysta varma hem ❤️❤️ Har tillbringat ett julbord sittandes bredvid skräniga unga män - hade glömt bort hur dom lät i 20 -25 årsåldern, (dessutom luktade nån av dom kräks, inte så trevligt när man ska äta direkt) så jag drog tidigt och puttrade hem genom drivorna i 60-70 km i timmen och nu phuuu hemma i soffan. Hann hämta hunden och har tagit kvälls promenaden så nu är det bara sängen som väntar. 

Sov gott alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-06 23:57
#193

Godmorgon!!

Kul att du ville klottra lite Minney!!!

Genom att klottra och skriva och bolla med varandra sa infinner sig balansen hos ~~🌈

Vi staller ju ut pa Tokyo Mineral Show dessa dagar,,, enormt stor ustallning,,, mycket folk MYCKET kristaller och stenar,,, roligt:))

utekvallar med mat och dryck ar det ocksa,,, Men,,det ar ju ocksa nagot jag tycker om:)  Prat, skratt och mycket FUN-FACTOR,, och mycket helande energier!!!

Ha en trevlig lordag alla!! Hoppas det blir mycket Fun-Factor och Mys-factor och harmoni-factor i er helgtillvaro❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-12-07 10:35
#194

ÅHHH älskar livet och det här forumet mer än vanligt just nu!!!❤️❤️

Hade tänkt skriva en egen tråd men har inte riktigt tid! så jag tar det lite här. 

Igår stod ett par framför mig i kön till dessertbordet. Han kunde inte hålla sina händer ifrån henne - tror dom varit ihop i nåt år. Men det fanns en sån sensualism, ömhet och åtrå i deras sätt att vara tillsammans. Minnen kom upp.

Nu i morse kom tanken tillbaka på detta och jag hittade min egen känsla jag hade, när jag själv var i den situationen. När jag var ute och tog min morgon promenad så kom jag även på att jag tidigare kopplat ihop den här vibben och känslan som mitt ex vibb. MEN det är ju MIN energi - jag hade då. Så nu har jag tagit tillbaks den och gjort den till min. Och jag njuuuuter av att känna mig som jag gjorde då.

Dvs, avgudad, åtrådd, underbar, fantastisk, beundrad, kvinnlig, vacker, sensuell ☀️🥳😃💋🏆😍

Sen går jag in här och naturligtvis så har det lagts upp ett inlägg av Minney som jag känner att jag ska kommentera. 

Sen kanske inte det passar kära Minney - vad vet jag - men för mig passar det ypperligt!! och vi brukar ju Cocreata härinne ❤️❤️🌈☀️

Nu snart iväg mot hundkursen - mätt imagen efter härlig grötfrukost!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2013-12-07 12:02
#195

Det passade mig Otroulig:) Och så härligt att läsa din beskrivning av hur du tar tillbaka din energi. Som jag skrev där under "kärlekstråden" Det är ju min egen känsla som du beskriver - åtrådd, fantastisk, beundrad och vacker - som bara går puts väck och jag har insett att denna känsla av litenhet som istället infinner sig bara vibrerar i hela luften. Det är så jag själv nästan kan ta på den. 

Just idag är det fint:) Mysig enkel middag med vänner och barn igår, nu slö och långsam lördagsmorgon och jag tycker just idag att jag är helt ok, lugnet bubblar vidare och jag blir varm av all värme som finns här inne.

Annons:
szirius
2013-12-07 12:17
#196

Shia! 🥳✨ Låter ljuvligt, jag bara ler🙂. skulle vilja vara där med dig!🤗

Och Otroulig!🥳❤️ Härligt att hitta det där, kärleken är vår egen. Tack för påminnelsen!🤗

Och blir även påmind om hur jag tar för givet att ha en man som vill "klämma" jämt😇 - jag kan ju tycka att det är störigt😴- men det är ju underbart fantastiskt att han inte kan låta bli mig efter alla å😍r👍. Tack för det, där ska jag vända fokus till tacksamhet🎈

Jag kör köksracet, lunch o baka tårta o förbereder även middagen lite smått. Kompiskalas 15-18, puh🥵- tur att det är ett år mellan varven😉

I morgon kommer jag vara sportänka morgon till kväll, har inte lust att göra nåt annat än ligga o lyssna på guidade meditationer …

[Kathja]1
2013-12-08 09:05
#197

God morgon alla fina! Nu har jag suttit och tittat i te-muggen i en timme, underbar start på dagen. Kallt och lite blåsigt ute, men mysigt under täcket i soffan. Har noll planer idag, men är lite sugen på att kanske döda en myrstack. Får väl se hur det känns efter frukost. Funkar bra med en dag av inget speciellt också. 😉

MissInAction
2013-12-08 12:07
#198

Döda en myrstack, Kathja?? På riktigt eller är det något spel? 😮


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-12-08 12:32
#199

Hi Hi, nej på riktigt men nu vräker snön ner så det får bli en annan dag. Vi har nämligen ett gäng myror som har flyttat in i vår vedbod. Så nu då de sover ska vi gräva bort boet och sedan dränka resten genom att lägga dit vattenslangen i någon timme. Livet på landet.

Otroulig
2013-12-08 14:11
#200

God eftermiddag!

Szirius, JAAA, var tacksam. Det tog mej 45 år innan jag fick uppleva känslan av att vara åtråvärd och framför allt att kunna ta till mig känslan och mmmmm, det är ju bara underbart ❤️. MER SÅNT!!!!

Kathja ett litet tips - man kan köra ned ett järn spett ned i myrstacken - en bra bit ned i backen (eftersom myrstackarna även bygger nedåt) så lämnar man det där över vintern och järnspettet för med sig kylan ned och de stackars myrorna fryser ihjäl.

OM det nu inte finns golv i vedboden - då blir det ju svårt 😉 (det känns ju inte så kärleksfullt kanske att prata om döda djur men, men…

Sitter här och njuter av en brasa. Har haft en väldigt trevlig lördag. Först sök kurs som var rolig - sen en tur med syrran på ICA och lyckades handla 2 julklappar till syskon barnen med hennes hjälp. Sen städning hemma . Hade en gammal vän som kom igår kväll och vi käkade middag med en annan vän och hans barn. Mycket skratt 🙂 Hon sov kvar och efter frukosten följde jag med henne för att titta på en häst. Så jag har gosat med flera super gulliga hästar och hundar i ett väldigt fint stall. Nyss kom mamma förbi och nu njuter jag av att bara vara själv igen. 

En väldigt nice helg!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-12-08 14:58
#201

GOdkvall pa er!!!

I morgon ar sista dagen pa mineralmassan!! JObbiga men trevliga dagar,,, fullt med kristaller och bara likasinnade manniskor, och trevliga moten!!!

en ny iFokus sida,, himlenifokus har precis lanserats! Ta en titt:)

For mig ar det snart sovdags, men for er i sverige, eller europa: He en trevlig sondagseftermiddag/kvall~~🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-12-08 15:34
#202

Har läst det där oxå men det ena behöver ju inte utesluta det andra. Just nu har strömavbrott, livet på landet. Så efter skogsturen med hundarna fick det bli soffan, en mängd tända ljus och högläsning. Nu sover alla utom jag och Holger, men han sover nog snart. Så gott om tid för lite meditation.

Annons:
szirius
2013-12-08 15:46
#203

Jag tittar också in o säger hej👋. Har haft 2 extra killar övernattandes här, de hade superkul och jag har väl fått några fler gråa hår 😉😴.

Verkar vara mitt supertema just nu…var går mina gränser egentligen och varför har jag så lätt att gå över dem? Sonen hade ju såååå kul och jag tänker alltid att då är det så värt det, men det vete tusan….jag går ändå över BIG TIME för vad jag orkar med o blir stressad av allt ljud och sen finns det kvar i mitt system…🤮

Överkörd av ett tåg-känslan hänger i… i morse var jag HET ( börjar ha feber lite då och då🤔) och somnade i soffan till filmen RIO, men pallrade mig ut vid 14 o har fått en timmes frisk luft o plockat undan de sista utemöblerna. Dunk dunk låter huvudet, men jag har kvällssysslor som jag inte kommer undan…

Ha en mysig söndagkväll alla🎁- och Shia sussar nog gott under sina filtar🙂

[Kathja]1
2013-12-08 20:36
#204

Szirius - om du inte respekterar dina gränser är det inte så underligt att andra inte gör det heller…

Själv har jag helt tappat min skrivlust. Kan ta mig tusan inte formulera en vettig mening känns det som just nu. Trött på att skriva, jag vill prata. Jag vill sitta med andra och dryfta meningen med livet, Gud, Ettet. Jag vill samlas i en Satsang - och vara.

Jag vill umgås, vara social och lösa livets alla gåtor. Tack 😇

szirius
2013-12-08 20:47
#205

#204 så sant….och det känns mer såhär 😢🤮än såhär ☝️🥳🏆  för jag inser det aldrig förrän efteråt…

Jag övar gärna med er hjälp…❤️

[Kathja]1
2013-12-08 21:01
#206

Strålande! Öva på vännen. 😉

[Torahzen]
2013-12-08 21:02
#207

Jag har legat i två dagar i förkylning. Det blir nog till att vara hemma imorgon så jag vet att jag är feberfri.😴

Otroulig
2013-12-08 21:48
#208

Krya på dig Thora!!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-12-08 22:07
#209

Dack då myddet… (däd i däsan)🤢

Annons:
SHIAWASE
2013-12-08 22:32
#210

Thora~ krya pa dig!

Och Szirius , vila upp dig🙂

Jag har vaknat upp ur filtarna, och sitter under andra filtar och dricker kaffe,,, borjar snart bli dags att ta fram kaminen,,,,🙂

Idag ar det sista dagen pa massan,,, har varit roligt, men blir skont att det ar over ocksa:)

Ha en bra mandag !

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-12-09 06:23
#211

Godmorgon!

Har äntligen en dator som funkar som den ska. Har varit lite si och så med det på ett tag nu. Jag har skrivit långa inlägg som bara försvunnit. "meddelandet gick inte att skicka". Men nu spinner den som en katt :-)

Inte sitter jag särskilt mycket vid dator för det. Jag har så mycket annat att fixa med och jag är så nöjd med den energin jag har just nu. Sätter mig ner en stund och innan jag vet ordet av så är jag uppe och plockar med något igen. Jag kanske går och blir riktigt huslig på kuppen :-D

I vilket fall som helst så har jag inte rikigt tid att jobba nu tycker jag. Jag har det så trevligt här hemma.

…och så skulle jag verkligen behöva lokalisera dotterns nya vinterbyxor. Förra årets har jag hittat men de är i stl.116. Jag köpte 134 år. Så de är lite korta i benen. Men de är i alla fall varma och det är minusgrader ute. De nya dyker väl upp förr eller senare. De är inte kvar i gamla huset i alla fall.

Ha en fantastisk dag allihop.

Otroulig
2013-12-09 06:54
#212

God morgon Håbe, kul att se dig poppa in. Det låter verkligen som du är på en bra plats nu! Roligt att läsa:) Byxorna dyker ju säkert upp så småningom. Inatt har det varit tema pappa relation samt stress. Haha, hoppas mitt undermetna har koll på detaljerna, för det är liksom allt jag kommer ihåg. Ha en härlig måndag!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Minney
2013-12-09 07:02
#213

Godmorgon och önskan om att ni får en fin dag. Själv var jag på ett glöggmingel igår och träffade flera som jag inte träffat på typ 20 år. Det var så skönt och enkelt. Och jag kände att det hjälpte mig i känslan av att jag är jag. Tappar så lätt bort mig själv när jag springer fram i allt som ska göras. Ska ha med mig det idag!

szirius
2013-12-09 12:10
#214

Hej alla finisar! 

Thora- har skickat krya på-kram😉

Håbe, blir alldeles smittad av dig, jag behöver bara LÄSA så vill jag själv börja plocka. ❤️ Vad underbart att det känns så bra med nya huset, ert hemma!✨

Shia- roligt när det ÄR, skönt när det är slut= bra 2 ggr😃

Minney, vad mysigt att hitta att du är du, bland andra🙂

[Torahzen]
2013-12-09 13:32
#215

Tack för ifokus-blommorna! 🙂

szirius
2013-12-09 20:50
#216

Jag har varit så arg😡 o gnällig på sistone🤮, jag är där nu…aaaaaccepteraaaaa……men tack för att ni står ut med mig, här får ni ett enormt fång med KÄÄÄRLEEEEK❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

På nåt sätt har jag ändå kvar en grundbult hela tiden, inuti…🌊

Jag känner mig så sugen just nu på att hitta lite teman att kasta ut, sätta igång nya trådar! Massa ✨ och ☝️😃 och 🥳

Det kommer nog snart om jag känner min känsla rätt…😉💋

Haha, apropå att vakta vad man släpper in och tror på…: läste att vattumannens december skulle vara jobb, jobb, jobb. Och så känns det för mig🥵, jag sög väl in det som en svamp🤐. Vill gärna ändra om det till kul, kul, kul i stället🥳. Eller mys, mys, mys🤗! Ni andra vattisar verkar ju inte lika överhopade som jag- good for yoooooouuu🌺🎈

Annons:
Otroulig
2013-12-09 21:02
#217

😍 Du är för härlig ❤️❤️

Jag känner mig lite uttråkad… booooooored. Så alltså får jag ta och göra nåt. Vad ska vi hitta på för kul??🎁..stryka kanske…ja ni förstår så tråkigt jag har då, när till och med det lockar 😃

Trillar faktiskt in i lite dålig självkänsla stundtals på jobbet…jag märker det ju numera direkt och trillar inte så djupt, men det är så ovant 😎😂. (Sade hon ödmjukt haha ) Men jag blev ju så höjd till skyarna av mina arbetskamrater på sista jobbet så jag svävade ju högt, högt länge, länge. Dessutom retar det mig att jag är lite för oinsatt och faktiskt lite för försiktig så att jag inte kan göra ett sånt bra jobb som jag skulle vilja. Jag är ju oxe apropå horoskop och lite envis och aningens oflexibel kanske 🤐 tar lite tid på mig att få upp mitt momentum - men sen ångas det på 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-09 21:16
#218

Själv är jag mest ostrukturerad och snurrig 🤦‍♂️- vet inte varför faktiskt. Har dålig röd tråd i det mesta jag gör, vilket märks VÄLDIGT tydligt på jobbet där det sedan i förra veckan har varit fullt upp med 1000 grejer på en gång. Men jag har oxå konstaterat att jag gillar 1000 grejer på en gång, ibland och när jag har koll. Här (jobbet) har jag koll, ibland tror jag att det bara är jag som har det. 🤐Och för tillfället har jag uppenbarligen ett behov av att få skälla lite så det får jag oxå göra. Jag har ju faktiskt ett väldigt bra jobb - det innehåller det mesta jag behöver och gillar att göra.

Men om vi nu ska snacka horoskop så är ju även jag vattuman så det är lite för mycket struktur och lite för lite andlighet och enligt vad jag tycker att vi borde göra. Fast det är bättre att fokusera på det som är bra…

Frihet, flumm och andlighet får bli nästa fas i livet. Insha'Allah ❤️

Håbe
2013-12-09 22:14
#219

Byxorna hittade! Nu får lillskruttan bli varm om hela benen :-D

szirius
2013-12-10 10:26
#220

God förmiddag, var tomt det var härinne då!😮 Hohooooo, sitter ni och knaprar pepparkakor på mornarna så att ni inte kommer in o säger hej😉 Jag fick iaf veta att täckbyxorna kommit till rätta👍😃

Det virvlar o viner bak i ryggen….bara att andas, andas, andas för mig….samtidigt som jag stökar undan. Jag talar till mig själv, ord jag kan utantill efter att ha haft en skiva i bilen…" stress är bara rädsla…jag frigör mig nu från all rädsla…"🌊

Ha en tiptop-tisdag allihop🤗

[Torahzen]
2013-12-10 10:31
#221

Jag är hemma i förkylning fortfarande. Idag är lillan på dagis så jag kanske faktiskt får vila idag.😴

Jag är stel i höfterna och det värker lite grand. Jag tror det är gamla låsningar som jag ska släppa loss, inte vara så stelbent, släppa tunnelseendet.😎

Jag har lyckats börja julpunta, men vill nu fått bort kartongerna. Om jag vilar en timme så ska jag klara av en kartong sen… Bäst att spela lite dataspel först 😇

Otroulig
2013-12-10 11:46
#222

Tittar in en snabbis, läste tidningen i morse istället. En bortsprungen hund till en gammal arbetskamrat blev hittad igår. Blir alldeles rörd av hur många som varit engagerade❤️❤️ Igår tänkte jag " men vad alla är sjuka jämt, jag är aldrig sjuk" och för första gången på länge vaknade jag med ont i halsen och känner mig lite varm nu;) Så kan det gå:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-12-10 12:19
#223

Fortsatt krya på- kramar till Torah!❤️

Och Till Otrouligs hals också!❤️

Jag är galet hypokondrisk🤪, en elev hade ont i halsen igår så hon fick bestämt sitta o titta på och vila…hon hostade o snörvlade o harklade sig….det tog väl 20 min så kände jag att det sved i halsen😇…är liiite liiite "tjock" idag, det hörs på rösten, men inget ont - och inget som inte te fixar🌊

Jag fastnade i att sortera foton…det var ju inte vad jag skulle göra den här timmen😇…hittade en gammal skiva med foton bland dansskivorna

Annons:
Theleonora
2013-12-10 12:31
#224

Här är en till som har ont i halsen. Annars dyker det upp en masa saker hela tiden så jag är fortf i dåtid med en massa konstiga drömmar. Får se om jag blir klok på livet ;)


[Torahzen]
2013-12-10 13:29
#225

Jag är lite piggare idag så jag har fortsatt att julpynta och snart är julkartongerna borta.

Nu tittar jag på Mandelas begravning och nobels fredsprisutdelning.

SHIAWASE
2013-12-10 15:15
#226

Hej , hej  pa er!!!

 Har ar nu sovdags~~~~
 

Nu har vi tagit fram gaskaminen!!! varmt och skont,, i vardagsrum, matrum i allafalla~~ (Andra rum varmer vi inte upp)

Och!!! Jag fick mitt bokmanus fran forlaggaren idag!!! Hon har skrivit om och fixat till allting~~wow!!!,~☀️

Antligen,, ❤️~~Ska lasa igenom det den har veckan,,, OCH!! enligt henne sa blir det utgivning i mars,,(passar perfekt,,, har borjar nya skolaret, jobbaret, etc. allting borjar fr. o m april)) ANTLIGEN!!! ett ar senare nastan , an vad som forst var planerat, men det blir nog jattebra till slut!! YES!!!

Jag har redan borjat skriva pa min nasta bok,,haha,,!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-12-10 15:19
#227

Härligt!

[rore]
2013-12-10 16:01
#228

#216

Härliga fina Du szirius.

Har varit och är som du beskriver i humöret,,vattisarnas jobbartid😮,,😉Då förstår jag  lite bättre.

 Gaaahhh 🌈men tacksam ändå över Livets fingervisningar❤️

Bara tacka, ta emot och flyta med 🌊.

Har hållit mig borta från datorn nu ett tag. Kikar in från telefonen emellan, men har liksom inget att komma med. Känner mig stilla mitt i allt kaos av virriga tankar som springer runt och försöker sätta sprätt på oro och oro  och oro.🤦‍♂️*jösses* Det drar i alla möjliga och omöjliga tåtar där i djupet inom.🤫 Men så kommer jag ihåg att tysta tankarna🤫 och bara känna,,

Då händer det bra grejor❤️. Livet blir mer vilsamt och läkande❤️

Känner mig tacksam!🌺

linnease
2013-12-10 16:34
#229

#216  På nåt sätt har jag ändå kvar en grundbult hela tiden, inuti…Våg

Jag med! Så skönt att ha!! ^_^

Theleonora
2013-12-10 16:41
#230

Jaaa tack gode Gud för den stabila grundbulten som är trygghet, tillit och kärlek!


Annons:
[Kathja]1
2013-12-10 17:06
#231

Man ska tänka på vad man ber om… I fredags så "ylade" jag att vi skulle skriva ut en kille, idag snurrade han till det så att det slutade i just att han skrevs ut. Men HJÄLP vilken dag det blev. Uber snurrig och hysteriskt mycket att göra, men shit vad roligt det är ändå. Det är bara att konstatera att jag gillar när det rasslar till på jobbet, så jag får lite att bita i. Har haft så fullt upp idag så killarna till slut mest log åt mig och erbjöd mig kramar, det är vad jag brukar erbjuda dem då de är för upp och ner. Skönt att se att de tar in det jag gör.

Ska bli sååååå skönt att gå på långledighet i morgon.

SHIA - Så spännande med sin bok. Blir nästan lite avis, fast endå inte. har ju konstaterat att jag brinner mer för att prata än för att skriva.

Och nu har jag MÄNGDER att dokumentera efter dagens alla göromål. Jag tackar Gud för post-it lappar, har fickan full med kryptiska anteckningar om alla samtal och annat jag har gjort idag.🤦‍♂️🥵🌊😃

szirius
2013-12-10 18:35
#232

Nu har jag sjungit ( vrålat😉) luciasånger i 30 minuter samtidigt som jag stekt dubbel sats med falafel - och NU är jag på high flying disc!✨🌊🥳❤️

Känner att allt är möjligt, och att allt är bra, nu, alltid, jämt. Hit o dit o nya insikter, men grunden är trygg. Och kontakten uppåt🌛

Snälla ni, påminn mig hellre att SJUNGA än att andas. För det GÅR inte att sjunga ordentligt om man inte drar djupa andetag och andas ut lika djupt - så det sker liksom automatiskt och under så mkt längre tid . Fokusera på andningen orkar jag högst 5 min per gång liksom🤐, men sjunga kan jag göra i all evighet☀️, bara jag kommer igång!

Så påminn mig, för jag glömmer🤪Tack!🎈

Otroulig
2013-12-10 18:36
#233

Shia vad underbart!!!🥳 Här kommer den ena underbara nyheten efter den andra!!!

Jag är lite varm i kroppen så jag funderar på att krypa ned och sova bort det som dykt upp min kropp. Kan va nåt kanske.

Säger som Rore har inte så mycket att komma med. Same, same liksom. Inget fel i det. Det är ju som det ska. Nu kan jag ju vila i "det händer ingenting" perioden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-10 18:46
#234

Det är helt galet vad jag mår bra! Efter en sådan här kaos dag kan man ju tycka att jag borde vara annat än på TOPP. Men icke, känner mig oooohhhiiii, men trött. Ville bara tala om det och sprida lite ooohhhiiii omkring mig. 😉

szirius
2013-12-10 19:06
#235

Shia! Hurra för bok✨! Kommer den på svenska också? # vill ha!#

szirius
2013-12-10 19:07
#236

Ohiiii tillbaks😃

Otroulig
2013-12-11 06:56
#237

God morgon alla fina ❤️

Härligt Kathja med ohiiiiii känslor. Det sprutar energi om dig - skulle gärna vilja vara fylld av detta.

La mig nio igår och har sovit hela natten. Snörvlar och har lite ont i halsen - men är pigg. Så jag drar mig iväg till jobbet.

Apropå seg kola..det känns lite som seg kola där på jobbet. Jag får inte till det där härliga flödet - hindras av att jag måste ha information hela tiden. Lite irriterande faktiskt - vill ha flööööööde 🌈 ska nog hoppa till be så ska du få tråden…Ha en härlig onsdag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-12-11 12:10
#238

God dagens! Jag har en " jag mår bra utan att ha nån anledning"-känsla🙂🥳. Fast anledning har man ju ALLTID😊

Livet ter sig förvirrat, en massa knutar i mitt inre synas, men tillit att allt är som det ska och allt har sin tid🌊…jag tar på mig kärlekens ögon ❤️och landar åter tryggt i att prestation inte har att göra med personlig utveckling☝️, tänk så lätt jag går vilse där…

Har fått tydlig vägvisning i " ge det tid…du behöver tid…tid…" så nu lyssnar jag på detta✨

[Torahzen]
2013-12-11 15:06
#239

Jag är hemma idag igen. Det är faktiskt ganska skönt. Undra om jag är tillräckligt pigg imorgon.

Jag har varit hos frissan idag. Jag var lite brydd om jag skulle gå. Får man gå till frissan när man har anmält sig sjuk? Tiden var kl 12, tänkt på min lunch om jag jobbat idag. Hade jag avbokat så hade jag inte fått någon tid innan jul, hos henne iaf. Jag mår ju bättre när jag varit hos frissan så jag har tagit hand om mig idag.

Jag inser att jag har flera idéer om vad man "får och inte får" när man är sjuk. Självklart ska man ju inte ta en dag på stan och shoppa. 

Jag är förkyld med hosta ända nerifrån lungorna, så det är klart att jag ska vara hemma. Det är bara det att jag känner mig ifrågasatt, fast jag vet inte av vem, och jag måste "bevisa" att jag är sjuk för att ha ett legitimt skäl till att vara hemma.

MissInAction
2013-12-11 17:03
#240

Hej hopp!
Det där känner jag så väl igen Torah. Man får lätt skuldkänslor bara man sticker ut näsan utanför huset😛 Men vi får väl lita på vårt samvete, som ska vara gott, och sunda förnuft tycker jag! Låter tokmysigt med frissan 😎

Fanns det någon recepttråd här inne förresten? Gjorde en sökning men hittade inte. Jag fick bara för mig att dela ett recept som jag nyss snubblade över och som jag bara måste testa. Ser så vansinnigt gott och enkelt ut!
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2213/aubergine-melts


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-12-11 20:34
#241

Ja Thora, där kommer moralen vi matats med in.😈

Härligt Szirius, att ha en må-bra-utan-anledning-dag 🙂.

Miss, Det kanske man ska testa - det var ju super enkelt i alla fall och jag älskar mozzarella - buffel mozzarella ska det vara mmmm. 

Härligt Szirius, att ha en må-bra-utan-anledning-dag Glad.

Jag är oxå på bra humör. Men börjar skönja ett litet tema i mitt liv just nu - jag tappar grejer, det rasar saker från hyllor, jag skickar till fel mailadresser på jobbet. Skriver fel ritningsnummer. Jag har t.om satt på mig trosorna in och ut två dagar på raken - upptäcker det efter halva dagen 🤪 Kanske inte att det är ett motstånd - men det blir så tokigt och fel allting. Förut skulle jag nog ha tappat tålamodet - men nu struntar jag mest i det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-12-11 20:42
#242

Nu är det gjort, frissabesöket. Jag träffade ingen från jobbet som ligger i närheten, men om jag hade gjort det så hade jag direkt försvarat att jag var förkyld. Nåt sjukt är det i alla fall 🤪

Minney
2013-12-11 22:35
#243

Snurrig dag. Det går så upp och ner och jag letar efter någon balans. Så mycket i känslorna som behöver lugnas ner. Allt är ju så bra, så mycket att vara tacksam över. Vill vila i det i natt. Sov gott alla.

linnease
2013-12-11 23:05
#244

Sov gott Minney! ❤️

Annons:
Otroulig
2013-12-12 06:53
#245

God morgon! Fattar inte att jag är så pigg på mornarna!! Jag går ju upp en dryg timme tidigare än förr i tiden men är piggare nu känns det som. Här flödar det ur näsa och ögon; hoppas det är nån utrensning. Drömmer mycket men kommer bara ihåg känslor och fragment. Ha en härlig torsdag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-12-12 07:13
#246

Så nu har jag orkat sparka igång datorn. Blev väckt klockan halv fem av en nödig hund, det var första vändan. Det är inte lätt när man bli gammal. Gav strax före sex upp tanken på att få sova efter ett antal skutt ur sängen. Så nu ligger jag nerbäddad i soffan med te och tända ljus. Och hunden sover gott…

Har påbörjat min långledighet nu, inte jobb förrän fredag nästa vecka, känns så skönt. Ska bara njuta, softa, meditera, andas, fokusera och vara. 🌊

SHIAWASE
2013-12-12 10:19
#247

Ah!!! later ju underbart med langledighet Kathja!!!

Har ar allt ocksa bara bra,,, har varit lungt pa jobbfronten ett tag,,

Har haft en trevlig formiddag med PTA -mote,,, pratat med larare pa skolan,, stadat upp hemma, jobbat undan lite, last igenom min bok~~

Har i japan har man ju massor av "slut pa arets" fester,,  Sa nu ar det utekvallar bade pa lordag och sondag, 6-ars fodelsedag pa mandag

Just nu sitter jag med upplyst vardagsrum, kaminen pa!!! vi har precis tagit fram den,,, resten av familjen ar pa karate och dans-traning,,, Jag haller pa att laga mat,,, ska ocksa fylla badkaret sa vi kan ta ett hett bad senare~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Denna kommentar har tagits bort.
SHIAWASE
2013-12-12 10:27
#249

haha,, jag ville liksom ta ett kort pa min "kansla",,,, fotot blev upp och ner,, och kanslan fanns inte med,,, (i mina ogon ,men inte i kamerans) sa jag tog bort det,, MEN onskar er alla en trevlig fortsattning pa 12:12 !!! (Dec. 12)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-12-12 10:27
#250

haha,, jag ville liksom ta ett kort pa min "kansla",,,, fotot blev upp och ner,, och kanslan fanns inte med,,, (i mina ogon ,men inte i kamerans) sa jag tog bort det,, MEN onskar er alla en trevlig fortsattning pa 12:12 !!! (Dec. 12)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-12-12 12:06
#251

Hej hej, har inte riktigt ro nu att skriva å mkt härinne men hejjar såklart👋

En off-morgon efter snurrdrömmar men lyfte snabbt. Det är MKT i luften i våra liv just nu🤦‍♂️, främst kring makens alla jobbtåtar…allt som ska avlutas o samlas in för årsslutet…och i början på januari starta allt nytt…ett himla ringande och fixande och hög fart heeela tiden, olika uppgifter, ändringar hit o dit….det är ju bara att följa med🌊 fast det känns svajigt….ständigt detta att inget är säkert…🤔

Oro alltså🤐..sån onödig grej som  jag gärna befriar mig från🎈…fast det gör jag ju👍 - gång på gång🤪😃

Men dra upp med ROTEN skulle jag vilja! Aldrig tvivla!

Snart 12/12 kl. 12.12✨ - då ska jag meditera❤️ på trygghet, inre säkerhet, tillit, lugn, frid🌺🎈

Kram på er! Ni verkar vara på rätt mysiga humör härinne. Härligt.

Annons:
Otroulig
2013-12-12 19:47
#252

Sitter här och myser och det viner i huset av blåsten. Snörvlar och nyser men mår ropperopperi roppera bra. 

Tänk jag kommer förmodligen att vara långledig över jul - Hääärligt! Vi har t.om jobbat in dagar så min sista dag blir den 20 innan jul  - det kan ju vara bra för jag känner inte riktigt för att handla julklappar, baka pepparkakor och sånt än. 

Har fått en hemleverans av mammas pepparkaks deg. Det är supergod, även ogräddad….men har inte börjat nalla på den än - ska försöka undvika det. Förra året blev det inte många plåtar 😇. 

Jag har ca fem julklappar kvar…..Önskar jag hade lika avslappnad attityd med julklappar som min syster - tror det sitter nåt litet bekräftelse behov kvar där - att ungarna ska bli glada för just MIIIIIN. Herregud min är ju bara en i mängden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-12-12 21:01
#253

Jag tror faktiskt att jag har världens bästa jobb! Igår "bakade" vi pepparkakor (det blev inte så mycket kvar att grädda 😃) och sen var barnen fullständigt sockerstinna så vi drog igång projektorn mot väggen och sen dansade vi till svansjön. Jag kan inte ens beskriva det totalt ljuvliga i att se små 1½-2-åringar som noga tittar på filmen och sen på sina egna fötter och försöker få dem i samma position. Som gör små hopp med armarna över huvudet och bara är totalt lyckliga och inne i det de gör. Som hela dagen idag har gått och pekat på bilden på en ballerina som vi skrev ut och satte upp på väggen -"dansa blett!!"

Och idag har vi lussat för alla föräldrarna. Barnen är så underbart söta i sina munderingar. vi firar ju Lucia utomhus så det blir till att trycka på lussekläderna ovanpå overallerna. De ser ut som små sumobrottare hela högen 😃. Och där står vår allra minsta lilla, nyss fyllda ett år, och knappt kan hålla balansen men rörelserna till alla sångerna kan hon. Och när hon allvarligt knäpper ihop händerna till luciasången…då gräts det bland föräldrarna.

Det är nästan varje dag som jag tänker att jag är så otroligt priviligerad som får vara en del av deras liv ❤️.

Sen på kvällen var jag på luciafirande i skolan. Varje år är det treorna som sköter lussandet. Först har de för föräldrarna kvällen innan och sen för skolan på själva lucia. De var så duktiga! Många verser, svåra ord och min lille prins läste en vers. Ensam och inför flera hundra personer. Lugnt och stadigt.

"Till sist vi önska en fröjdefull jul, för olyckar alla bevare eder Gud.        Må ljusen och sången till andakt er stämt. Vi mötas nu ej förrän nästa advent"

Då fälldes det också en och annan tår ☔️❤️❤️❤️

Otroulig
2013-12-12 21:10
#254

Åhh, jag blir så avis..på ditt jobb och din glädje för det OCH på ungarna som får en som fin förebild i dig❤️

Ser dom stå där och "dansa blett" 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-12-12 21:14
#255

Om det inte vore för sekretessen så skulle jag lägga in en filmsnutt på det så ni fick se. Det var helt fantastiskt 🙂

[Torahzen]
2013-12-12 21:14
#256

Jag ser framemot lucia på dagis imorgon. Lillan har laddat för det ikväll!

Håbe
2013-12-12 21:20
#257

Det är verkigen en härlig tradition. Det är så mysigt.

Vi firade ju idag eftersom alla som har småsyskon hemma är lediga på fredagarna och då har vi lagt schemat så många av oss i personalen kan gå lite tidigare. Bara på fredagar går folk hem redan klockan 13. Det blir lite glest med folk kvar då.

[Kathja]1
2013-12-12 21:53
#258

Härligt att du delar med dig Håbe, nu när en annan bara har stora ungar. ❤️

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: