Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1187 ggr
Otroulig
11/15/13, 6:47 PM

Lekande lätt

Hur gör vi?

Vad har vi för tips?

Funderade över detta i bilen på väg hem och kom fram till några huvud ämnen:

Perspektiv

De tankar vi sysselsätter våra hjärnor med, handlar ofta om detaljer - t.om om oviktiga detaljer. Visst för att det praktiska livet ska fungera så smidigt som möjligt kan det kanske vara nödvändigt att planera middagar, koordinera tider, t.ex hämtningar på dagis, möten osv. Men ofta lägger vi ned tid på oviktiga detaljer - t.ex undrar vad hon menade med det..om jag gör så här hur kommer det att tas emot av xx. OM detta kommer att hända, så kan detta hända, och då kan detta hända osv.osv. 

Perspektiv kan erhållas genom att t.ex tänka:

OM det här händer - kommer solen inte att gå upp i morgon?

OM det här händer, vad är det värsta som kan hända - kan jag dö, kommer jag att förlora en kroppsdel, kommer jag att vara någon annan än den jag verkligen ÄR?

Vi är ju faktiskt några stycken härinne som är övertygade om att vi är eviga själar. Så egentligen så borde vi inte vara rädda för döden, för att göra något fel osv. för att vi vet att vi kan aldrig dö. Vi får nya chanser.

Varför inte leva livet lite mer med en klackspark 😃😜

Behovsfritt

När vi önskar oss saker, drömmer om hur framtiden ska se ut. Så kan man göra det på två sätt. 

1. Med avsaknad och behov och längtan efter det. T.ex jag kommer att må bra OM jag får det här, allt kommer att bli perfekt OM det löser sig som jag vill. OM jag inte får det kommer jag att känna saknad, jag har ett behov helt enkelt.

2. Med glädje och känslan av att det vore väldigt roligt om det skulle bli så, men det spelar egentligen ingen stor roll. Men visst vore det kul. Lite så känner jag att det är i tråden "Be så ska du få" Där är det mer på en lekfull nivå, (för mig i alla fall) Det vore skitkul om vissa saker skulle hända - men det finns inget behov. Dvs. det går bra utan. Allt är bara bonus! 

Tillit till mitt Högre Jag, Gud Universum eller vad vi nu vill kalla det 

De flesta av oss tror att det finns en källa av Vishet och kärlek. Som vill oss väl - som vet vad vi EGENTLIGEN behöver och skulle må bra av att ha i våra liv. Vad vi än kallar det så är vi oxå övertygade om att vi alla kunde ha tillgång till detta. Vi kan kalla det intuition, eller att vi snackar med Gud. Men många av oss har inte så bra eller fullständig mottagning. Men att våga LITA på att det finns där är ett stort och viktigt steg i lekande lätt processen tror jag. Så varför inte överlåta skeendet till källan som vet det bättre? HUR man gör det kan diskuteras, men att vara uppmärksam på magkänslan, på vad som faktiskt kommer som tecken, att hoppa på saker som kommer i ens väg - som man kanske egentligen tycker är läskiga, LITA på att det som kommer är rätt. DET tror jag är viktigt. 

Förlåtelse

Det är viktigt att förlåta att andra inte är på samma linje som oss. MEN framför allt är det viktigt att förlåta oss själva - när vi tokar till det, när vi tänker elaka negativa tankar om oss själva och andra. Kan vi förlåta snabbt så är det lättare att knalla vidare. 

Bekymmerslöst ut i det som komma skall ❤️❤️OCH framför allt i det som är just NUUUUUUU!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
11/15/13, 9:31 PM
#1

Jag har upptäckt hur förmågan att hitta till känslan att allt är okej förändrar ens liv. I den känslan bor vetskapen om att allt sker av en anledning, att alla i mitt liv har med mig att göra och att allt i mitt liv därför lär mig mer om mig själv. Att jag genom att vara öppen för Guds vägvisningar hela tiden kommer tillbaka till harmoni och kärlek. Där bor tillit till att allt kommer att lösa sig, även om jag inte vet hur. Där bor kärlek till mig själv och allt som är.

szirius
11/16/13, 4:26 PM
#2

Otroulig☀️! Tack för tid och tankar du lagt ner på detta. Jag behöver landa i det lite innan jag kan svara tror jag…tar med mig frågan…🙂

Vad jag kan säga just NU är iaf att jag upplever gång på gång att just det där med " inga behov" är det sanna för mig. Flödet kommer först när jag släppt behovet av mina önskningar…låter ju så bakvänt egentligen😃, men jag tror att ni alla vet precis vad jag menar🤗. Man är öppen men utan krav.

Och i det finns också ett självklart lugn…jag vet att så länge jag verkligen VILL något, sådär otåligt😇, så kommer det inte att dyka upp ännu😉…och det är precis som det ska vara…för är jag otålig så är jag inte redo. Så enkelt är det!

Jag tror att jag börjar bli snällare med mig själv helt enkelt…och tar mitt ansvar som sagt…för har det inte dykt upp ännu så är det för att JAG skickar andra vibbar, punkt. Varken negativt eller positivt , bara att så är det. Och det har bara med mig att göra. Och jag behöver inte slå på mig själv för det. Allt har sin tid.

SHIAWASE
11/17/13, 2:10 AM
#3

Trodde jag hade skrivit har igar?? men tydligen inte,,

Tack Otroulig for bra tankar mot mera LEK i LIVET!!!

Precis,, ta det med lite mer klackspark,, skratta, njut, alska och forlat:)

Forankra sig sjalv i tilliten,, det ar ju dar som allt hakar upp sig,, nar vi brister i tillit, sa rusar tankar och oro, och skuldkanslor etc ivag:)

Min aldsta dotters killkompisar tycker att hon har en sa bra mamma som alltid tar allt sa lattsamt och ar uppsluppen och glad,,haha

Lite OT, men en av killarna tycker att jag och min man ar "idealparet",, haha,, formodligen for att vi lever vara egna liv men anda tillsammans,

intressant vad de snappar upp…

Med andra ord, lat dig aldrig dras med i livets olika drama~~ va har och nu i dig sjalv men lat inte de virvelvindar som kan uppsta for med dig i stormen, utan lar dig sta dar mitt i stormens oga,, dar allt ar lugn och fridfullt, dar du kan behalla perspektivet , tilliten ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
11/17/13, 9:12 AM
#4

Så enkelt och så himla svårt på samma gång. Allt det där vet jag ju, men att verkligen leva efter det är en helt annan femma. Att ta livet med en klackspark är jag ofta hyfsat bra på. I alla fall i vissa lägen. Där tycker min man nog att jag är väldigt ansvarslös och naiv. 70.000 kronors badrumsrenovering ( det blev mer än jag skrivit förut) och jag bara helt ärligt känner att "jaha det var ju jäkligt surt, men det ordnar sig". Senast igår hade vi en diskussion om det. Det var någon artikel han läste där någon sa att den alltid brukar ha ett positivt tänkande och litar på att allt kommer att gå bra men så plötsligt kom osäkerheten och tvivlet in och nu var det ganska jobbigt och tungt. För att den inte hade tilltron längre, eller just nu i alla fall. Då tyckte min man att " det där är precis som du. Du säger alltid att allt ordnar sig, men till slut gör det inte det. Och då faller man hårt". Jag fortsatte att hävda att saker visst alltid löser sig. Kanske inte på det sätt man skulle önska eller förutse, men löser sig gör det på ett eller annat sätt. Vad är alternativet liksom? Det handlar bara om hur man själv väljer att förhålla sig under tiden.

Det där med intuition däremot verkar vara helt främmande för mig. Jag tror inte jag har någon alls faktiskt. Och om den nu finns där så har jag ingen aning om hur jag ska få syn på den. Jag önskar verkligen att jag hade kontakt med änglar, hjälpare, mitt högre jag, var lite känslig för energier….eller NÅGOT. Men jag tror faktiskt jag har någon form av intuitionsdyslexi 😃.

SHIAWASE
11/17/13, 9:19 AM
#5

Intution habe!!! Jag tror att din intution ar pa topp!!!

fast du inte har markt det.

Jag personligen har ALLTID gatt efter min intuition,, forsta gangen nar jag verkligen markte och blev medveten sjalv var nar jag kom till Japan for 24 ar sedan, eller HUR jag kom hit,, men sedan har jag insett att redan innan dess ,, sa har jag alltid gatt efter intution,,, aven om jag inte har vetat om det, utan trott att det varit "impuls" etc~~~
DU har STARK intuition, och detta ar har du gatt efter den,,,,, darav alla fantastiska forandringar i ditt liv❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
11/17/13, 9:28 AM
#6

Fast jag känner det inte som intuition. Inte som att ha den magkänslan och veta vad man ska göra. Jag känner inte av några bra eller dåliga vibbar när jag kommer in i ett rum. Jag tror jag alltid är den sista som lägger märke till saker. Som min kollega som nosar rätt på när folk är gravida innan de knappt vet det själva. Fast det kanske mer handlar om observationsförmåga?

Jag menar mer den där känslan av "ska jag göra det här eller inte, ska jag välja det här eller det där.." och bara känna i magen vad som är rätt.

Jag har läst massor med böcker och artiklar kring hur man får kontakt med änglar och hjälpare. "alla kan få kontakt med sin skyddsängel!" Jag har uttalat väldigt klart "jag behöver ett tecken som är så tydligt så jag inte kan missa det", men nää.

Fast jag fick ju en presentation från Mattias förstås. Men sen då?

Annons:
Otroulig
11/17/13, 11:43 AM
#7

Känner igen mig i det Håbe, det där med att jag skulle vilja ha nån vis att snacka med 😉 jag känner inte heller att jag har någon direkt tydlig kommunikation. Däremot har jag accepterat att även om jag inte "hör" så är jag övertygad om att det finns guider och änglar som hjälper mig. 

Men sen får jag till mig meningar som jag allvarligt talat inte vet om dom kommer från mitt ego eller mitt högre jag - men jag brukar tacka för dom och skriva ned dom - så får man väl se om det blir tydligare nån dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/17/13, 12:14 PM
#8

Mina har ju dykt upp ett gäng men jag vill inte påstå att de ger sig tillkänna så värst mycket, eller så är det jag som inte vet vad jag ska ha dem till. Är väl som med allt annat, man måste be om hjälp för att få det…

SHIAWASE
11/17/13, 12:31 PM
#9

Ja, jag har ju inga som dyker upp sa, utan kanner bara intuitivt vad som ar ratt, vad jag bor gora etc,,, Det ar det jag menar Habe,, intuition ar inget klart och tydligt,det ar nagot man bara vet,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/17/13, 1:00 PM
#10

Jag kör också på det, tror absolut att det är det viktigaste - att hela tiden gå på känslan. Att fråga sig själv ifall det man står inför kommer att leda mot ens högsta bästa, ifall det kommer att leda mot det man vill vara. Det är intuition. Det andra är överkurs, det är bara att utnyttja ytterligare dimensioner av livet.

Upp till toppen
Annons: