Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1747 ggr
Karin3.0
11/11/13, 8:15 AM

Era bästa tips

När det är som mörkast och LOA mest känns som ett jobb och man inte riktigt "kommer loss", vad gör ni då? Har ni några tips på hur man ändrar humör? Att tänka positivt är något jag testat men finns det andra sätt eller mer specifika sätt? Något ni läser, tittar på något speciellt klipp, pratar med någon?

Hur gör ni när ni är i en svacka?

Annons:
szirius
11/11/13, 2:06 PM
#1

Att försöka vara positiv när man är OFF är ju liksom omöjligt…det blir bara en kamp att vilja vara nån annanstans än där man är.

Jag brukar försöka flyta med🎈, acceptera att jag är på sånt humör idag…det är ok…det är bara KÄNSLOR, det är inte JAG. Jag försöker få till en dialog mellan mitt sanna jag och mitt ego, som tagit över för en stund😉. För att få distans🌊. "Hej hej egot är du här nu igen och försöker sabba, jaja jag hör att du säger att det är kört och jag kan ingenting , men jag vet att det där är lite trams". Sådär kan jag babbla på.

Jag brukar ha på Hicks-klipp i bakgrunden när jag lagar mat, då hoppar jag alltid upp nåt eller flera snäpp på känslotegen👍. Man kan ju söka specifikt på det man fastnat i just då…relationer…hälsa…ekonomi..etc.

Är det bara TOTALT frustration, så är det bästa att få UT det! Skrika- ja faktiskt (inte mot nån annan men få ut det ur kroppen, jag har en källare jag kan skrika i) , tokgråta, liksom överdriva så att det blir som på en film😭🤪boxa på en stor kudde, cykla tills jag får mjölksyra. Fast bestämma sig för att det får en viss tid, sen får det vara bra☝️. Typ " nu ska jag vara skitarg i en timme!!!" Ofta går det inte😃 Humöret hinner skifta redan efter en kvart. Men alla är olika, för MIG funkar det iaf att jobba UR mig frustrationen.

Karin3.0
11/11/13, 5:38 PM
#2

Åh vilka braiga tips tack tack tack!

Jag ska anamma detta :)

Kram!

Otroulig
11/11/13, 6:44 PM
#3

Bra tips från Szirius.

Mitt främsta tips är: Ut i naturen! Och seee på allt, löv, gräs och träd. Krama träd elller klättra i dom är ett bra tips också.

Sen gillar jag Abraham Hicks klipp, komma hit till denna sida ❤️, musik, böcker, film. Det beror ju lite på. Är man i frustrations stadiet brukar jag oxå skrika, slå och bita i nåt 🙂

Skriva tacksamhets listor är klockrent också. Sida upp och sida ned, för det finns ju enormt mycket att vara tacksam över.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Karin3.0
11/11/13, 8:33 PM
#4

Ja tacksamhet håller jag på at lära mig. Jag hoppas att det är något som kommer att bli lättare och lättare med tiden?

Otroulig
11/11/13, 8:49 PM
#5

Du har sett att vi har en Tacksamhets tråd här va? Öva där 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/30/13, 7:47 PM
#6

Det blir absolut lättare med tiden, det som i början är något som du får JOBBA med kommer att bli något som flyter på naturligt. Men det tar ett tag att skapa nya vanor och rutiner, så under en period i början är det bara att gnaga på och inte ge upp.

Bra pepp är nästan alltid musik, film och naturen. Gosa med något djur eller vara kreativ om det ligger för dig. Och sedan inte ha så höga krav på att vara glad jämt, livet har sina upp och nergångar och dem behöver vi oxå för att utvecklas och lära oss nytt.

Och sedan använder vi oss av varandra här inne. Vi bollar och vi kräks, vi dippar och lyfter om vart annat - och allt det gör att vi växer och kommer vidare till nästa nivå i livet.

Annons:
LeS-
11/30/13, 11:35 PM
#7

Jag har märkt att meditation hjälper mig väldigt mkt när jag får frustrations känslor, det och att acceptera att just nu känner jag som jag gör men att allt går över. 

Jag låter alla känslor komma ut, gråta om det så behövs, skrika, vara skitförbannad men sedan ser jag mig i spegeln och har en diskussion med mig själv.

Tar upp alla saker som jag åstadkommit och alla önskningar som blivit uppfyllda, jag bekräftar för mig själv att jag kan och att jag vill fortsätta på den ljusa stigen mot lyckan och välmåendet. Visst kommer det tider då det känns som att man ger upp men det är bara lite känslor som behöver ventileras för att få bort det "smutsiga" ur systemet och låta den nya fridfulla starka, beslutna känslorna få fart på en!

Det är under motgång ens styrka mäts, så andas fyll dig själv med kraft och fortsätt för snart är målet framme, bara lite till :)

Så brukar jag göra iaf :)

SHIAWASE
11/30/13, 11:53 PM
#8

Titta pa film, ata god mat, ut i naturen, gora nagot som man tycker om utan att behova anstranga sig for att tanka positivt.

Ar man i "morkret" sa att saga, sa ar det svart att medvetet skifta till positivt tankande,  sa da ar det lattare med film, musik etc. dar du automatiskt skiftar.

Sedan nar man kanner att man har skiftat nagot, da ar det lattare att medvetet borjar hitta saker att vara tacksam for att hitta positiva tankar, att satta sig ner och meditera.

Men som Kathja sa, ha inte sa hoga krav!

Nar man inser att det bara finns positivt har i livet, sa blir man lugn och forhoppningsfull aven under "morkare" och "jobbigare" perioder

Att anvanda sig medvetet av LoA maste vara roligt ! och lattsamt, det ska inte vara nagot jobbig och anstrangsamt🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Piixy
12/1/13, 1:21 AM
#9

JAg brukar ränka posetivt, att försöka be om stöd från "de andra" det brukar oftast ge mig en boost att fortsätta tro :D

gardit
12/1/13, 10:52 AM
#10

Tips för att ökad tacksamhet:

Skriv, minst en gång om dagen tar du ett enkelt papper och skriver ner några saker du kan känna tacksamhet över. 
Skriv ner det du får upp i huvudet, glöm inte bort det självklara

  • Tack för att jag har tak över huvudet

  • Tack för att jag har fått mat idag

  • Tack för att jag slipper frysa
    (detta är självklart för de flesta av oss)

Med tiden kommer man på fler saker, som att vatten kommer i kranen, solen skiner m.m.

Det är i mitt lilla tips/Gardit

Upp till toppen
Annons: