Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1817 ggr
Sameli
2013-11-07 20:30

Formulera mål?

Hej,

Jag har läst några artiklar här inne på LOA och följt med vad som skrivs i trådarna, men nu skulle jag behöva lite mer faktiska tips!

Min plattform just nu i livet är inte så speciellt stabil. Både mitt inre och yttre saknar struktur och jag har svårt att komma vidare.

Tex. så skulle jag behöva ett jobb. Problemet är att jag skulle verkligen behöva ett betalt jobb så snabbt som möjligt för att jag inte ska behöva gå hemma och tycka synd om mig själv så mycket. Så jag är tacksam för vilket jobb som helst. Städare, diskare, vårdare etc.

MEN det är inte det jobbet jag vill ha egentligen och jag har (lite så lång men dock) erfarenhet och kvaliteter för något mer utmanande för mig. Ex. att sköta administrativa uppgifter på kontor. Ett sånt jobb vill jag ha. Fast samtidigt gör det mig lite nervös att tänka på att ha ett så ansvarsfyllt och utmanande jobb.

OCH sen har jag ju mina drömmar om vad jag vill bli och göra.. Jag vill bli egenföretagare och en business-kvinna, jag vill bli bilförsäljare, och samtidigt skulle jag vilja satsa på en karriär inom musik.

Förstår Ni min tankegång? Hur kan jag attrahera in detta i mitt liv? Går det att fokusera på flera saker samtidigt? Går det att fokusera på två drömmar/visioner samtidigt ifall den ena skulle skita sig?

Det är svårt för mig att föreställa mig att jag redan har det där jobbet när jag är så upptagen med att vara i stadiet av att vilja ha det🤔

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
[Kathja]1
2013-11-07 21:32
#1

Det spelar faktiskt ingen roll att dina drömmar och önskemål är spretiga, därför att det du önskar dig är KÄNSLOR. Vilka känslor skulle ett jobb "vilket som helst" ge dig? Vilka känslor kommer drömjobbet att ge? Fokusera på hur du vill må i livet och överlåt till Universum/Gud att leverera - vi får kanske inte alltid vår önskan i det paketet vi TRODDE vi skulle få, men så länge som vi är öppna för Guds gåvor kan vi vara säkra på att vi alltid får det vi vill ha, när tid är.

Resten handlar mest om att vara öppen och mottaglig, att kunna släppa sin önskan fri och inte noja eller försöka att planera för hur, när och varför. Önska och släpp önskan fri. Gå sedan och gör något roligt, något du mår bra av. 

Försök att hitta till känslan av tillit, till känslan av att det ordnar sig. Alltid. 🌊

Sameli
2013-11-07 22:11
#2

Wow, jag skrattade till när jag läste ditt svar faktiskt. Kan det vara så bra? Men det måste ju finnas något ansvar? Alltså om jag ser det praktiskt.. (typiskt mig) Jag kan ju inte få ett jobb om jag inte söker, det vill säga, ser till att olika arbetsgivare får in min ansökan. 

Men löser det sig alltid? Om man tittar lite krasst ute i samhället, hur kommer det sig att vissa hamnar i olika kriser och stadier av livet som är mindre trevliga, eller där det kanske inte löser sig om du förstår vad jag menar.

Jag är en typisk känslomänniska. När det går bra i livet är jag i extas, när jag blir förälskad blir jag euforisk, och tvärtom när det inte går så bra, då blir jag destruktiv, nedslagen och tungsint. Hur kontrollerar man sina känslor för att optimera flödet?

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Kathja]1
2013-11-07 22:40
#3

Det finns absolut ett ansvar, ditt ansvar är att alltid stäva efter att vara ditt bästa jag, följa dit flöde - vilket kommer innebära action ibland och vila ibland - lyssna på ditt högre jag i varje stund. Säger något dig att hoppa så hoppar du, säger något dig att gå till höger så gör du det. Där har du din väg och det som är ditt ansvar  - att lyssna på Universums fingervisningar om var din väg går.

Och ibland innebär det att man kan sitta hemma i soffan och få jobb, jag har tex  nyss fått två nya klienter bara genom att sitta i soffan och skriva om sådan jag gillar. Den ena läste min blogg och hörde av sig, den andre googlade och fick upp mitt namn. Det är bara det att vi har lärt oss att det är "bättre" eller "viktigare" att göra än att vara. Men om vi inte lägger tid på att vara, med andra ord på att följa vårt flöde och göra vad vi mår bästa av där och då - så kommer görandet att få ett sämre utfall än om vi lade tid på att "bara vara" i första hand.

Det handlar om att inse att hela skapelsen är gjort utefter orsak och verkan, gör så och få så. Som du sår får du skörda. Skapelsen är även gjord på så sätt att det naturliga tillståndet i allt är harmoni, balans, kärlek - vilket innebär att då det råder dessa tre så kommer livet att flyta på. Du kommer att få det du behöver och önskar  -  alltid. Något annat hade nämligen gått emot naturlagarna.

Sameli
2013-11-08 08:03
#4

Ja jag börjar förstå vad du menar 🙂

Det finns ingen anledning för mig att gå och må dåligt för att jag inte har ett jobb just ju. Självklart måste önska mig det, affirmera, vilja ha det, känna känslan om hur det är att ha det, och sedan bara följa med flödet! Sen om det är att ta en dag off, bara njuta av tillvaron, öva på mina intressen och känna in vad som får mig att må bra.

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Det gör det lättare att förstå hur det faktiskt fungerar. 😃

"Man måste ge lite mer än man tar"

SHIAWASE
2013-11-08 08:12
#5

Sameli!!!

Tack for att du skriver,,, precis som Kathja sager,,, KANSLAN,,

Jag har fantastiska exempel pa jobb, som bara har kommit utan att jag har gjort nagot (INNAN jag visste hur det fungerade,,,)

maste nu ivag,, MEN ,,, ett forsta rad,, tank aldrig pa detaljer,,, upplev kanslan inom dig och njut av att tanka pa det du vill ha, ,(med andra ord,, tank aldrig pa det som avsaknad,, utan bara som lycka, skratt, gladje~, spelar ingen roll om det ar verklighet eller inte,, sok efter gladjeamnen, skratt och genuin lycka~)

Skriver mera senare~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-11-08 11:30
#6

Jag upprepar, för det tåls att upprepa😉. KÄNSLAN! Vad är det för KÄNSLA du tänker att du kulle få av att ha ett jobb? Det är ju det som är den sanna längtan…och den känslan kan uppstå på så enormt olika sätt…ofta bara genom att själv skifta vibb✨.

Jag har också erfarenhet av att jobb visst kan dyka upp utan att man gör något rent handlingsmässigt🌊. Folk kan söka upp DIG! Ringa, höra av sig, nån bekant vet att du är ledig och tipsar om dig…osv osv osv. Våga tro på att allt är möjligt och håll dig bara öppen🙂

Annons:
Sameli
2013-11-09 16:47
#7

#5 Åå det är ju det som är så himla svårt, att låta bli att bry sig om detaljer!! Jag vill ju gärna vara där och planera, vrida och vänta på en situation så att jag inte missar någon aspekt eller synsätt.

Men jag förstår nu när man har blivit lite äldre att saker och ting löser sig, även om det kan kännas ibland som att det inte gör det.. Så KÄNSLAN av att ha ett jobb. Att vara nyttig, värdefull, att känna att pengarna rullar in, sociala interaktioner och utvecklande… Ja det är känslan jag måste fokusera på!!

#6 Det är verkligen härligt att höra att man kan nå framgång på så många sätt och att det faktiskt kan vara så att man kan få jobb genom att fokusera på att må bra, för visst kan det bli lite väl strukturerat livet ibland. Min tidigare känsla har nog varit lite för mycket att, man måste söka x antal jobb under x antal veckor och under en viss premiss osv kan man få ett jobb.

Nä, jag är trött på att oroa mig, från och med nu ska jag jobba på att känna KÄNSLAN av att jag redan har ett jobb VARJE dag.

Jag ska fokusera på glädjen, det lustfyllda och roliga med att ha ett jobb och att VARA MOTTAGLIG 🌊😂

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Kathja]1
2013-11-09 22:53
#8

DET låter som en lysande plan. 👍

Upp till toppen
Annons: