Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1942 ggr
[Sniff]
10/30/13, 6:09 PM

Behöver er hjälp!

Hej igen! Nu var det ett tag sen jag var här inne, men nu behöver jag få lite av era smarta tankar igen. 

Förra sommaren satte jag mig in i LoA, och allt gick super. Bl.a. så lärde jag känna en helt underbar person som är precis en sån människa jag vill ha i mitt liv. Hen fanns lite i utkanten ett tag innan, via gemensamma vänner typ. Men så skrev jag en lista på egenskaper som jag gillar och tänkte att en sådan människa vill jag känna. Jag sade också till mig själv att nästa gång jag blir kär så ska det vara lycklig kärlek. 

Så lärde jag känna den här personen mer och mer, och vi hade bra kontakt, tycker jag. Vi smsade mycket (oftast var det jag som började) och jag blev alltid lika glad (precis den känslan jag hade bett om och ville känna) när hen svarade eller när jag såg hens namn/på bild/vadsomhelst. 

Som ni kanske kan gissa så började jag gilla den här personen mer och mer… det hjälpte mig bli mer självsäker och komma upp ur deppigheten. Jag mådde väldigt, väldigt bra. Hela hösten och vintern hade vi kontakt, och det förgyllde mina tråkiga skoldagar. 

Nu har vi inte längre någon kontakt. Jag vet inte vad som hände, eller om jag har gjort något fel, men det känns som att hen är arg på mig. När vi träffades i somras (via gemensamma vänner) så kändes det lite som att hen undvek mig. Jag har knappt vågat smsa henom efter det, för hen har börjat svara så kort och jag känner mig bara irriterande och krävande. Kan tillägga att hen har en partner som jag vet inte gillar mig något vidare (pga hen blev avundsjuk på mig). 

Så nu börjar jag må dåligt igen. Jag tänker väldigt mycket på henom och det gör mig inte gladare. Jag har fastnat i negativa tankar, och vet inte längre hur jag ska ta mig ur det här. Allt jag vill är att den här underbara personen och jag ska ha den där kontakten igen, så att jag kan smsa henom när jag vill och få de där roliga, härliga svaren. Jag kan inte längre känna den där otroliga lyckokänslan.

Det här blev väldigt förvirrat och konstigt, men jag orkar inte beskriva bättre. Kan ni snälla säga hur jag ska tänka och ge mig lite uppmuntrande ord? Ni har hjälpt mig så många gånger förut❤️

Annons:
Otroulig
10/30/13, 9:48 PM
#1

Fina Sniff, jag i mina unga år hängde upp mitt liv väldigt mycket på killar. Dvs jag lät mitt humör, min lycka, mitt välbefinnande vara beroende på hur jag tolkade signaler från killar. Jag trodde på nåt vis att det var det viktigaste i livet. Grejen var att det blev ju det, samtidigt som det alltid var platoniskt. Dvs jag var inte ens ihop med killen jag var kär i. Jag hade inte ens kontakt med dom. Nu inser jag HUR mycket tid och energi jag lade ned på detta och hur jag skapade ett mönster som hängde med låååångt in i vuxen ålder.

Orsaken att jag berättar detta är att det känns som att ditt mående är beroende av hur någon annan förhåller sig till dig. eller till och med hur du gissar hur någon annan förhåller sig till dig. Du vet ju faktiskt inte vad som ligger bakom hens tystnad. 

Den största tjänst du kan göra dig själv är att inse att bara du kan göra dig själv lycklig. Visst är det härligt att vara kär och känna respons. Men det är superviktigt att må bra i sig själv. Det VIKTIGASTE!

Jag tror att det bästa du kan göra är att försöka må bra helt enkelt. Göra andra saker du mår bra av. Lyssna på musik, dansa, rida, prata med kompisar, ja vad som helst. Har du sen lite dålig själv känsla så bygg upp den. Läs böcker, gör övningar.

För du är underbar och är värd att må bra. Det är din rättighet. Man kan faktiskt må så bra så man blir kär i livet och i sig själv. Samma rus känsla av lycka. Coolt va!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Sniff]
10/31/13, 3:48 PM
#2

Tack för ditt svar❤️

Det har varit så jag försökt tänka, och det var det som hjälpte mig förra gången. Det var när jag älskade mig själv och livet som mest som hen dök upp. Jag ska försöka att hitta tillbaka till den där känslan av att jag är BÄSTAST, den brukar inte var så långt borta nu för tiden. 

Kom på att alla de där småsakerna hjälper otroligt mycket, till exempel att jag äter choklad när jag vill äta choklad och att jag tar en promenad när jag är promenadsugen. Då gör jag hela tiden saker som får mig att må bra, och då blir jag gladare. Jag måste påminna mig själv om att lyssna! 

Men sånna dagar eller stunder då allt bara känns svart och meningslöst är det inte så lätt att hitta glada tankar. Jag har lätt för att gräva ner mig djupare i det där svarta, och nästan njuta av att må dåligt. Ju mer jag tänker att jag vill bli glad, desto ledsnare blir jag över att jag inte är det. 

Men ibland går det bra och jag är mitt gamla vanliga, glada, jag igen! Får ta tillvara på de stunderna och försöka göra sånt som jag vill göra! Jag tänker INTE bli deppig och svart på heltid igen! 
Jag ska släppa fokuset på svartheten och istället koncentrera mig på allt det glada! ☀️

Tack igen🙂 Det känns alltid så mycket bättre när jag har fått skrivit av mig!

gardit
10/31/13, 5:36 PM
#3

❤️

Du kan säkert surfa bort några timmar här inne, alltid hittar man något inlägg som gör en glad😃

Otroulig
10/31/13, 9:02 PM
#4

Bra Sniff och det är väldigt skönt att tänka, när man är lite låg, "det här är bara tillfälligt, det är ok att må så här, men jag VET att det bara är tillfälligt. För nu VET jag hur bra jag KAN må och därför kommer jag att ta mig dit igen. Det är ok att vara ledsen, men som du så bra uppmärksammat, det är när man fastnar där det börjar bli destruktivt. Kram på dig BÄSTASTE Sniff ❤️❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/31/13, 10:34 PM
#5

Ju mer jag tänker att jag vill bli glad, desto ledsnare blir jag över att jag inte är det. 

Det är ju just det där…om man tänker att man vill vara nånstans där man inte ÄR så har man fokus på det som fattas..och den bristkänslan ökar då. Jättelätt att hamna där…🤪.  Det är bara ren övning som gäller här🙂. Öva på att dagdrömma och fantisera om hur du känner dig när du mår bra,lev dig in i det. Fortsätt på spåret du redan är inne på, gör allt du känner att du höjs av - och uppmärksamma det så att det liksom får en plats i dig. "Nu gick jag på en promenad, det blev jag verkligen upplyft av, jag känner att tankarna är lättare nu…vad skönt det var att sova en stund, vad avslappnad jag är i kroppen nu…mm det är verkligen gott med te och mysigt med tända ljus..." osvsvov.  Bekräfta alla små stunder som har "färg", så kommer du att märka att det aldrig är helt svart, det finns färgpluttar varje dag och ju mer man lägger märke till dem, desto fler blir de. Ganska magiskt🙂

linnease
10/31/13, 10:37 PM
#6

Så bra beskrivet med svart och färgpluttar szirius! Så sant, kolla efter färgpluttarna :) :)

Annons:
szirius
10/31/13, 11:08 PM
#7

#6 ❤️

SHIAWASE
10/31/13, 11:12 PM
#8

Sniff!

Du har redan fatt bastaste svaren, och du vet ju egentligen ocksa sjalv~~~

Tankte bara pa det om man verkligen hamnar i en svart stund, en lag stund,, da kan det hjalpa att tex. titta pa nagon lattsam film (som man inte behover tanka pa ) eller liknande for att bara koppla ifran ett tag. I ett sadant lage kan det namligen vara svart att hoppa upp  pa stegen, och genom att tanka eller analysera sa gar man bara runt pa samma staller. Sa hitta pa nagot helt annat,, och sluta tanka ett tag,, sa upptackare man att man utan att ha behovt anstranga sig har lyckats skifta fokus!

Som sagt, fargpluttar finns overallt!!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
11/1/13, 3:58 PM
#9

Tack så mycket för era fina ord❤️

Det känns mycket lättare idag, så nu ska jag njuta av att må bra! Ni har så rätt i det ni säger, tack för tipset om att ta tillvara på färgfläckar☀️

Vilken tur jag har som har ett så toppbenbra och fint forum att vända mig till❤️

Upp till toppen
Annons: