Annons:
Etikettklotterplank
Läst 3707 ggr
[Kathja]1
10/18/13, 9:07 PM

Klotterplank 20

Nästan värt att fira…

Att vi härmed startar klotterplank nummer TJUGO! 🍸🥳🌈☀️❤️🎂✨🌛❤️😍🤗😇💋

Så hänge er flickor och pojkar åt stort och smått som far genom huvudet och era liv.

Annons:
Otroulig
10/18/13, 9:29 PM
#1

Men HURRAA!!!!!💣🎂🍸🌺

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/19/13, 1:02 AM
#2

Hurra!! och Tack Kathja,,,, for att du skapade ett nytt klotterplank, jag ska ta och lasa det tidigare,,,, min forkylning ar fortfarande inte bra,,,, jag vet vad det handlar om , en ordentlig utresning,, sa det ar bara att folja med men det ar darfor jag inte har varit sa aktiv harinne under veckan~ fast jag har sett att det ar nagon annan trad ocksa som maste lasas och startas om snart,,,,, Men snart fardig utrensad hoppas jag☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/19/13, 10:46 AM
#3

#2 allt har sin tid vännen - även utrensningar🤗 . När du är färdig så är du färdig, inte mer med det🙂. Jag tror att du vilar för lite mellan varven också - superwoman you ARE✨, men med överaktivitet för långa perioder så brukar kroppen säga ifrån, förr eller senare.

Jag lyssnade på astrologiklippet igårkväll och kan dela med mig av det jag snappade upp som intressant och skrev ner:

Månen står för det förflutna, vanor, tankemönster, känsloliv

Konflikt just nu i oss mellan det förflutna -nuet-framtiden, Bearbetning.

Jupiter försöker tillåta oss att förstå det som varit och var vi är på väg.

Fokus på relationer

Tankar kring " vem är jag när jag är själv och vem är jag i en relation och hur kan jag ha en relation utan att tappa bort mig själv?" bearbetas nu.

Merkurius handlar om vårt tankeliv, att skapa förbindelser mellan allt och öppna våra sinnen.

Konflikt nu i att Mars ligger på med sitt driv och aggression att gå ut i handling, samtidigt som det finns en oklarhet, ofärdighet i oss, alla våra nya insikter behöver landa först. Så svara inte på känslan att vara drastisk, det är inte tid för att trycka på nu, utan tid för reflektion.

Det finns en önskan att vilja springa iväg från våra problem eller sticka in huvudet i drömmar. Neptunus hjälper oss att se sanningen. Viktigt att se var vi står NU för att veta vad nästa steg ska vara.

Sen var det 3 tarotkort ( jag förkortar extremt vad som sas)

Queen of wands: Mod, självförtroende, kraft. Kan finnas eller har funnits en sån kvinna i ditt liv( behöver inte ha varit en positiv upplevelse) . Kommer inse varför hon kommit in i ditt liv. Känn tacksamhet för vad hon lär/lärt dig.

8 svärd: Illusioner, att inte se klart, inte vilja ta in ny information. Vänd på det och använd det till något GOTT. Dags att öppna sinnet och släppa all sorts fyrkantigt tänkande.

Kejsarinnan: ny födelse, nya projekt, nya energier, nya förståelser. Just nu under förlossningen - klimaxpunkten- innan det öppnas.

Otroulig
10/19/13, 11:50 AM
#4

Tack snälla Szirius ❤️❤️ ska läsa och fundera lite mer. Just nu ska jag i väg med mamma till IKEA 😉 återkommer i ärendet

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/19/13, 1:33 PM
#5

Strålande återgivning! Lyssnade på en annan kvinna som talade om samma sak, hon sa att efter den 11 november så lugnar det sig och att man då kan, om man har följt flödet och jobbat med det som har kommer upp, ta nästa steg.

Är coolt hur man i stjärnorna kan se det man jag haft att stå i här i livet. Känns helt rätt att ha ägnat mitt lilla barn och min mamma-realtion så pass mycket tid som jag har gjort. Det var absolut det som det var dags för.

Och med tanke på hur det har gått med mitt skrivande så lär jag nog vara klar för att köra publikt lagom till den 11/11. Och den 11/11 borde ju vara en bra dag att dra igång ett drömprojekt, eller iaf ett steg i rätt riktning.

Otroulig
10/19/13, 3:06 PM
#6

Ja alltså, måste ju onekligen erkänna att mina drömmar verkar gå lite i ovan tecken. 

Har drömt om ett gammalt ex, hur vi var ett par och han var tyst och otillgänglig och rökte. Jag ser det som att det är den gamla trulfian i mig som förmodligen fortfarande finns där nånstans. Han fimpade på diskbänken och jag fyllde ett glas med bubbel och ställde på diskbänken, förstod inte varför jag hällde upp ett glas eftersom det var morgon. Hmm, har ju en tid druckit rätt mycket bubbel - så kanske att det är det mönstret jag ska förändra. Samma ämne har kommit upp på jobbet.😕 tycker ju om mitt bubbel. Sen har jag ju tidigare drömt om dåtid, om festen i källaren hos svärföräldrarna. 

Det var ju lustigt att man skulle se sina problem 😂 jag som just deklamerat att jag inte har några. Jag menade då yttre. Mina egenskaper och mönster ser jag inte som problem utan snarare som sidor som kan förbättras. 

Trippen till IKEA med mamma gick bra…men känner fortfarande inte att  jag kan vara i kärleksflödet med henne. Inser inte vad som ska läkas där…undviker mest…hrmmm stoppar huvudet i sanden???

Men vad gäller att släppa det gamla och träda in i något nytt så känner jag att så mycket redan är förändrat. I mitt sätt att tänka, agera, prioritera. Men att det nya inte kommit än. Det känns lite som i limbo land och på det viset känns det skönt att det inte är något som kan forceras.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
10/19/13, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack Szirius,, ja, jag vet,,, sa jag har inga problem med att det tar den tid det tar,,,,jag vet att det behovs nu, sa jag flyter med och mar bra. ..

Ar i och for sig pa karatelager just nu,,haha~~~😮Men,, jag tranar inget sjalv i helgen,, min rost ar ju inget vidare sa jag anvander inte den heller,,,, gar runt och fotar etc. Skulle kunna ha stannat hemma,, men kanns som om jag behovs har,, min energi typ… Och for vissa av barnen ar det bra att jag ar har och for foraldrarna nar de hamtar i morgon.

(Vi ar ju en STRIKT dojo,,, och jag ar ju liksom ljuset, och lattnaden dar~~~) sa det ar ok.

Och sa har!! ser var affisch ut infor eventet nasta helg!!! Jattenojd. Detta blir ju inte sa stort, men till varen!! utokar vi.

FIKA , dar du forverkligar din drom,,, heter den ungefar,,

Tva talkshows (en med svensk och japansk pappa) (en med mig och en japansk kvinna) lite live music,,, hoglasning av pippi och andra astrid lindgren bocker,,, horna dar barn kan tillverka leksaker av filt (heter det sa tyget,,,) samt utstallnings montrar, jag kommer att stalla ut samesmycken, som min van erikahonig tillverkar (kolla hennes hemsida,,,,hoppas salja ocksa i Japan,, ) och lite annat~~~

Sa jag har fortfarande hosta och utresning av diverse ,, men kul!!!~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/19/13, 3:41 PM
#8

Vad bra att du skrev om dina drömmar Otroulig! Jag har ju den senaste månaden drömt om dels min ex-svärmor i mat-sammanhang och dels en gammal vän från gymnasiet i bil-sammanhang. Fattar att det är något som jag ska fatta men inte vad. Men med tanke på videon ovan ligger ju, även det helt rätt i tid.

Shia - Så spännande att det snart är dags! Och fin affisch, det kommer självklart att bli succé.

Otroulig
10/19/13, 3:46 PM
#9

Vad spännande Shia! Låter som ett trevligt arrangemang för hela familjen. Vad ska talk showerna handla om?

Förstår att du är ljuset ☀️✨🌈💋 Lite hosta förtar inte sån strålande energi 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
10/19/13, 5:31 PM
#10

Hallå hallå gott folk! Long time no see! (Kan man nog lugnt påstå va? ;) ) Hoppas ni alla har det bra! Det har säkert poppat upp massa nytt gott folk sen jag hängde här dagligen? Mitt liv är på mycket gott spår igen och oh boy vad jag har detta forum och framför allt ER här att tacka för det! Jag har lärt mig så OOOOTRRRROOOOLIGT mycket om mig själv! För er som känner mig kan jag berätta att jag nu är student, trivs som fisken i vattnet och har "lärt" mig eller kanske ska jag säga accepterat att bli pendlare! Jag faktiskt tom trivs med att åka buss och tåg! Många bitar från mitt gamla jag börjar mer och mer falla på plats och det känns så fantastiskt skönt! Det är en lång resa att hitta tillbaka när man tappar bort sig själv så som jag gjorde men när man ser och framför allt känner dessa fragment från mig själv, mitt riktiga inre så njuter jag till fullo! Egentligen tittar jag in här för att jag vill tipsa om en av mina närmsta vänners förening, den heter Kids2care4 och ni hittar en grupp med detta namn på facebook. Det är en fullt godkänd förening(då menar jag att föreningen är registrerad med skatteverket och allt) vars syfte är att skicka pengar till barnen från ett barnhem i Uganda. Min vän var i Uganda och jobbade i en månad på barnhemmet i våras då hon är sjuksköterska (nu håller hon dessutom på att vidareutbilda sig till barnmorska) det ska finnas ett bankgironummer på facebookgrupp-sidan om man nu skulle känna för att sätta in en slant och självklart kan man skriva till henne och fråga mer om föreningen. Hon tillverkar även jättefina armbad av pärlor av olika slag, plast, glas, hematit mm som hon säljer och pengarna går oavkortat till kontot som sedan skickas ner till barnen hon var i kontakt med under den månad hon jobbade i Uganda. Alla armband som hittills är gjorda är tillverkade av skänkta pärlor och pärlor hon redan hade i sin ägo. Jag var hemma hos henne igår och hjälpte till att göra några armband med att par andra vänner och jag köpte ett jättefint armband i hematit för 150 kr. Armbanden kostar allt från 50-150 kr. Ni som vill kan ju titta in på gruppen Kids2care4 på facebook. Jag ville bara sprida budskapet lite grand, sen är det självfallet frivilligt om och vad man vill göra! Ha en fortsatt bra dag! Kram på er!

Otroulig
10/19/13, 5:35 PM
#11

Målle! Kul att du tittade in:) härligt att höra att det flyter på för dig. Har tänkt lite på dig❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/20/13, 11:27 AM
#12

Kul att höra av dig Målle🌺

Sover ni allihop, eller är ni ute i söndagsvädret? Jag har drömt mkt även inatt🤪. Känner mig PIGG👍 trots lite sömn.

Jag är så inne i min bok så jag vill bara läsa o läsa - o läsa om, och så lite Abe emellan🌈. Ska yoga först. Solen ligger på precis denna tid nere så jag kan ställa upp dubbeldörrarna och yoga i solljus, fastän jag är inomhus☀️( sol fast rätt blåsigt ute idag)

Sen är det staden som gäller. Vi var sociala igår, och sociala idag, hej hej manifesteringar😎

Söndagar har en förmåga i mig att dra igång " jag har så mkt att göra"-tankar🤐. Så: Andas,foka om, njut av stunden, jag har all tid i världen, allt är bra, jag får allt gjort, allt är roligt att göra, jag hittar goda känslor inför allt, alla möten är trevliga blablablabla…börjar bli så bra på att vända känsla!🥳

Otroulig
10/20/13, 2:24 PM
#13

Tyvärr inte ute, har fastnat i ett koma tillstånd inne… Men nu är det slut med det och jag ska ut!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
10/20/13, 9:39 PM
#14

oj vad luften gick ur mig ikväll…tänk en 🎈som bara pffffffffffffffffffffffffftttttttttttt……

Har ju bara haft trevligt hela helgen men ändå…jag blir så vansinnigt TRÖTT av att vara social…och av det blev jag nu ikväll stingslig, lättretlig, lättgråten- har haft alla känslor utanför skinnet ikväll😢😡😞😴

Stängde in mig i sovrummet vid 20.30 för att familjen skulle få slippa mig🤐…

Otroulig
10/20/13, 10:11 PM
#15

Ibland är det bra att få vara själv med sina känslor Szirius ❤️

Jag kom ut till slut och tömde dammen och tog ned de sista utemöblerna. Så nu är det bara vinterdäcken som ska på. Mina snälla,fina vänner åkte enkom till mig för att bära upp min palm in i lägenheten. Vilka underbar vänner jag har, tack,tack,tack!! ❤️❤️Så nu är den inne också. 

Har sovit mycket hela helgen, men misstänker att jag kommer att drömma mycket i natt. Har en del att bearbeta 😉

Sov gott eller God Morgon Shia.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/20/13, 10:32 PM
#16

Så var denna helgen snart slut, den har för min del gått i ett rasande tempo. Har fått skrivit en del oxå. 🤐Men nu ska det bli skönt att åka hem i morgon och i mon kväll (sent!) ska vi åka och köpa (titta på) vår nya bil. Den blå Ford Mondeon som min man talade om för säkert två månader sedan att vi skulle ha som nästa bil. Så det kan inte bli annat än bra. Och när ägaren innan idag började med att han inte kunde förrän på lördag (och det kan inte vi för vi ska ha gäster) så tänkte jag bara att "där har du fel, för i vet att vi i mon köper en blå Ford Mondeo, och då blir det så", men det är ju inte lätt för den stackarn att veta hur allt fungerar här i världen. Kanske ska ge honom en lektion i LoA när vi ändå är där.

30 minuter till sedan säger jag oxå Sov Gott. Puss på er alla fina själar. ❤️

SHIAWASE
10/21/13, 12:24 AM
#17

Godmorgon pa er!!☀️

Ar snart tillbaka pa banan igen~~ Har hosta kvar, men annars ar det bra.

Har varit kallt vader har i helgen, men idag ar det stralande sol,,,

Har massor att gora och det kanns BRA!! Sa det kan nog bli en effektiv dag idag.

Kram pa er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
10/21/13, 9:07 AM
#18

Godeftermiddag☀️

Tranade i formiddags, och svettades ut en hel del~~~ sa antligen!

i en frisk kropp (forutom sista hostan~~) Tack for en harligt frisk kropp, och skon dag:)

Hosten har kommit for att stanna~~

Mysigt det ocksa. Igar var det kallt ,,,, sa vi hann inte med riktigt, men idag ar det inte kallt, utan sa dar lagomt hostligt~~~ Inga gula lov annu, men de kommer val sa smaningom:)

Njut av morgonen alla!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
10/21/13, 5:01 PM
#19

Har haft en period med alldeles för mycket att hålla i huvudet och massa grubblande och oroande. Då säger kroppen ifrån och jag fick en liten snabbsläng av min kristallsjuka igen. Det var ett tag sen nu men den dyker upp lite då och då, med olika intensitet. Jag har tur så det går över på ett dygn eller två men det är väldigt obehagligt. Då finns det ingen möjlighet att stressa runt och hålla på. Bara att stanna upp och vara precis nu och här. Som jag borde hela tiden. Tack för det kroppen!

Otroulig
10/21/13, 7:51 PM
#20

Håbe, 🤗 och vila på. 

Har valsat lite i mellanregistret idag, men det är väl som det ska. Nu känns det lite bättre när jag varit in här.

Det känns lite stormigt tycker jag. Eller rättare sagt, det händer mycket förändringar i min bekantskapskrets. Jag blir tacksam när jag upptäcker hur jag faktiskt inte berörs på samma sätt som tidigare. Det känns faktiskt som att grundbulten är förankrad.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
10/21/13, 7:57 PM
#21

Sitter i soffan och pöser, ska om en halvtimme åka och köpa bil. Skrattade nyss gott åt mitt livs snabbaste manifestering. Väntade på att snubben med bilen skulle ringa och utbrister efter en stund  - Nu får han ringa!!! och då ringer han. Tror aldrig att jag har manifesterat på sekunden förut. Coolt 😃

szirius
10/21/13, 10:13 PM
#22

Jag glömmer bort att skriva in såna där supersnabba manifesteringar, de sker titt som tätt och är ju så roliga. Och självklara. Då vet man att det varit rena rör liksom😛

Jag känner av en intensitet i mitt huvud som det var ett bra tag sedan nu….gjort många stora insikter på kort tid och mkt som flutit upp till ytan och ska sorteras…släpper ballonger för glatta livet SAMTIDIGT som det dyker upp gammal fördämnd ilska, häftigt är det minst sagt att gamla minnen som varit å nedtryckta kan flyta upp och man förstår många många år senare att det var ILSKA man skulle ha behövt visa. NEEEEJ" STOOOPP! Nu RÄCKER DET!!! Så jag går ner i garaget och skriker det! Ut med skiiiteeeeeeeen🤮😡👍

Otroulig
10/21/13, 10:24 PM
#23

Det måste vara perfekt att kunna dansa ur ilskan!! Bra med en terapi källare! Skrik på!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/22/13, 1:57 AM
#24

Nu har vi varit och köpt bil… Den är så fin! Just så fin som jag vill ha den. Och den har dragkrok, vilket var extra roligt för i annonsen stod inget om det och min Älskling kommenterade just det, att han ville haft dragkrok. Och så kommer vi till bilen och där sitter det en liten krok. Såklart 😃

Otroulig
10/22/13, 6:35 AM
#25

Grattis Kathja, din älskling är oxå hejare på LOA!

Jag hade ett kärt återseende nu på morgonen. 

Jag mötte den stora, starka, kapabla, VÄRDIGA, driftiga versionen av mig. Åhh det var så länge sen insåg jag, den delen har nog försvunnit i min nybörjar-osäkerhets känsla på jobbet och kulminerade nog i mitt personliga erkännande häromdagen. Men VÄLKOMMEN tillbaka underbar du!! Jag har verkligen saknat dig och ska försöka att göra mer plats för dig ❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/22/13, 7:50 AM
#26

Kahtja!!!

Vad harligt med ny bil!! OCH med dragkrok~~~☀️

Och Otroulig~ Underbart mote maste det har varit!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
10/22/13, 8:57 AM
#27

Hej och god morgon på er alla!

Grattis till bilen Kathja!

Själv har jag nog fått tokfnatt, skriver in ansökningar på olika jobb som en liten tok nu för tiden. Även såna som jag tidigare trott att *nää, jag vill men kan inte* hehehe.

Och det är så himla roligt. Det liksom skjuter i väg energi kickar inombords och känns mest som en skräckblandad lek,,,,🌈 En sorts vild förtjusning.

Såå fantastiskt befriande att våga,,,, För att Jag är fri att våga och drömma!!😘

Dansar våga dansen på min kork, som glider fint på lugn yta

Annons:
[Kathja]1
10/22/13, 9:28 AM
#28

Vad spännande att se vad för något underbart det kommer att komma ur det Rore! Själv är jag asa-trött! Var ju iväg och köpte vil igår. Har ni hört att vi har köpt bil? 😉(fattar att det är vardag för de flesta men för oss är det STORT att kunna göra det, faktiskt) Som sagt, var iväg och köpt vil igår 😎kom väl hem vid halv två i natt, landade i sängens strax efter två. Drog på Morden i Midsomer och tror nog att jag somnade innan någon han att dö. Och så vaknade jag halv åtta i morse, så hjärnan känns som tuggummi, samtidigt som den sprakar av inspiration.

Nu har jag nämligen gjort det! Nu har jag börjat att köra renodlat på "Gud-spåret" och shit vad det känns rätt!!!! Sitter med ståpäls både på huvudet och armarna. Vet inte vad det kommer att bli av allt detta men jag vet att det kommer att bli bra. 👍

Theleonora
10/22/13, 9:35 AM
#29

Grattis Rore, Shia och Kathja!!


[rore]
10/22/13, 9:50 AM
#30

❤️Jaaaa, Gör mer plats för duuuuu. Grattis Otroulig🎈🎈

SHIAWASE
10/22/13, 9:53 AM
#31

Rore! Jobb ansokningar later kanon!!!🌈 

Later som det har lossnat mycket Kathja~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
10/22/13, 9:59 AM
#32

Det ÄR kanon Shia! Eftersom jag tillåter mig leka med detta.

Har varit urusel på att leka och fantisera i livet tidigare. Det var som om det bodde en regel av grav allvarligt ansvar där "man" var tvungen att veta i förväg,,, Onämnbara illussioner som endast hämmat.

Men nu så har det lossnat rejält🥳🎈

[Kathja]1
10/22/13, 10:00 AM
#33

Oh ja Shia! Satt och lyssnade på ett astrologi-klipp och stjärnorna säger det samma. 😃

Otroulig
10/22/13, 10:41 AM
#34

Heja Rore!! Kul!! Tjoho för dig!! Det ska va gött att leva:) och livet är inte så allvarligt som vi blivit itutade:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
10/22/13, 3:37 PM
#35

Åh, härliga vibbar här idag! ☀️ Jag sitter och påtar ihop ett fint animerat födelsedags-dataspel, snart dags för fika tror jag..

szirius
10/22/13, 6:29 PM
#36

Wow så många goda nyheter☀️ Hurra för er allihopa!🥳

Själv funderar jag på valet😴 just nu….sååå hiskeligt trött…

Otroulig
10/22/13, 7:57 PM
#37

Ja och tänk när man släpper saker så dyker det helt plötsligt upp spännande möjligheter Oiiii 😂. Tänk vad spännande att inte veta vad som händer! Så känner jag nu - det är så fantastiskt att börja kunna flyta med på korken!! Att vara trygg i förändringar. Jag är SÅÅÅÅ tacksam för det!!!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
10/22/13, 10:27 PM
#38

Jag tassar in och hejar på alla som har flyt med bilköp, jobbansökningar och livet!

linnease
10/22/13, 10:50 PM
#39

Här kommer ännu mer glad energi ☀️ Såååå kul ikväll, min kör ska ha pubkväll på värdshuset här i byn på fredag, och ikväll körde vi fullt rep med massor av folk; kören, solister, musiker, ljudtekniker, på plats i lokalen i tre timmar. Så mycket härlig energi!!!! ❤️❤️❤️🎈🌈🍸  Alltså live musik med massor av folk, livet blir bara inte bättre än så! ☀️ Ser så fram emot fredag med!!

SHIAWASE
10/23/13, 12:18 AM
#40

Godmorgon pa er!!!! ☀️

Ja nu hander verkligen saker harinne~~~~ Harligt!🌊

Sjalv sa har jag ju eventet pa lordag,, det kommer ju att vara utomhus, och nu ar en tyfon pa vag hit😮Men det blir som det blir~~ Hoppas i alla all att locka dit lite press,,,, sa vi kan ga vidare och planera varens event,,, Nar det galler vader ar det bara att flyta med,,, MEN tyfoner kan andra hall helt plotsligt, och idag ar det ju bara onsdag,, sa mycket kan handa annu!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
10/23/13, 12:20 AM
#41

Ah nu märks det att jag varit hög i energi. Kan inte soovaaa, gah. Måtte jag komma upp tidigt imorgon! Natti


Annons:
Håbe
10/23/13, 6:30 AM
#42

God morgon!

Härligt att komma in här och läsa om allt som händer i era liv just nu. Som vanligt så verkar det som om det antingen dyker eller lyfter samtidigt för alla. Intressant faktiskt. Om man ska tänka loa, och det gör vi ju 😃, så borde det i sig påverka saker i en bestämd riktning. Alltså, när den ena efter den andra börjar berätta om saker som faller på plats, önskningar som slår in, bra saker helt enkelt, då får man ju det fokuset själv också. Den känslan och förväntningen. För vi brukar ju ofta följas åt och då borde det ju vara dags för mig också. Äsch, jag är för trött i skallen för att formulera ihop vad jag menar. Hoppas någon fattar 🤪😴.

Hoppas alla får en riktigt underbar dag ❤️.

SHIAWASE
10/23/13, 8:14 AM
#43

Ja det ar ju sa det fungerar Habe!! Darfor som jag sager att det har forumet ar det BASTA verktyg man kan ha som hjalp att styra kanslor, och fokusera medvetet,,,, man kan ju inte annat an bli upplyft av allt som hander har inne!!! Och man far liksom bekraftat hela tiden,,, och sedan blir man ocksa sa naturligt sprudlande glad over andras framgang~~

Sa ,,, Grattis till bilar, och jobb, och hemsidor, och hus och annat☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
10/23/13, 8:16 AM
#44

Jag fick en hog med armand och smycken idag !!! Som jag kommer att salja har i Japan.

http://www.erikahonig.com

svenska traditionella samesmycken som erika designar och tillverkar,, fantastiskt vackra,, kommer nog att ga bra att salja har bara man hittar ratt kanaler~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
10/23/13, 1:54 PM
#45

jaha!! har skrev jag varldens mest inspirerande inlagg,, och det forsvann!!!

Innehallet: Jag kommer snart ha en veckokolumn i nagon veckotidning har .

haha,,,, anledningen till denna kommentar forsvann ut i cybervarlden,,, sa ni far noja er med det,,, min Kolumn ar pa vag,, YES!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/23/13, 9:22 PM
#46

GRATTIS SHIA!!!❤️

Åh vad kul! Samt  Åh vad bra för alla som får läsa dina klokheter! 🎈🎁 grattis till dom!

Idag har jag verkligen haft en sån stark känsla av vilka arbetsuppgifter jag INTE ska syssla med. Haha, jag ser det mer så nu förtiden. Känner efter i kroppen och inser att jaha, tackar Universum, nu vet jag att jag inte vill hålla på med detta. Check. Hmmm hoppas nu det blev rätt med ordet INTE…. Men sitta och flytta siffror hit och dit, på ett superkrångligt sätt,  i timmar bara för att nån ska ha en rapport. Inte min grej.

I morse fick jag låten "It´s not unusal" med Tom Jones i huvet och satt sen och ylade med hörlurar på, i bilen till jobbet. Mådde finfint!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
10/23/13, 9:39 PM
#47

Hade världens bästa planeringsstund med min kollega idag. Vi har inte kunnat ha så värst mycket planering än så länge. Lärarförbundet vill att vi ska ha uppåt 6 timmar i veckan tror jag det är. 6 timmar i månaden vore ett klart lyft i verkligheten. Vi har från augusti och fram till idag haft 2½ timme. Lite svårt att hinna med att reflektera och planera jobbet då. Men idag kom vi ifrån och vi kom in i världens flow. Ååååh vilka härliga diskussioner och visioner vi har. Det kommer att bli så himla bra och roligt det vi har tänkt oss framöver.  Vi hade en lärarstudent hos oss för några år sen. Han sammanfattade oss två som en kombination av Piff och Puff och ett gammalt gift par. När vi kommer igång så tjattrar vi exalterat i munnen på varandra och fyller i varandras meningar 😃.

 När vi skulle byta namn på vår avdelning för att vi bestämt att alla avdelningarna skulle ha insektsnamn tittade vår chef lugnt på oss och sa "jag tycker ni borde heta Snigeln" Vaaaa?? Vaddå? Varför i hela friden då för? Vi ville ju ha något som stod för kreativitet, livslust, energi. Snigeln??? "För ni skulle behöva något som balanserar upp det hela lite".

Och idag var en sån dag. Härlig energi och 1000 fantastiska idéer. Vi skulle behöva ha barnfritt i en vecka för att ha tid att fixa allt som vi kommit på 🌊. Fler såna dagar tack!

[Torahzen]
10/23/13, 9:49 PM
#48

Härligt Håbe!

Annons:
Otroulig
10/23/13, 10:05 PM
#49

😂 snigel är ju inte ens en insekt!

Du gillar ju Humlor Håbe!! Vad roligt ni har det!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/23/13, 10:22 PM
#50

Underbart! Och så klockrent Otroulig  - Snigeln är ingen insekt, hi hi. OCh underbart med din spalt Shia. Snacka om att du är på G! Själv vet jag inte vad jag gör känns det som, men det känns bra så jag skiter i det. jag skriver och skriver och skriver på min lilla e-kurs. Och skickar tacksamhet över vilket bra jobb jag har som tillåter mig att göra detta. Här är så lugnt så alternativet vore att jag kollade på tv med killarna…

Börjar faktiskt bli klar, MEN jag har svårt att vara nöjd. Kan noja mig med att det kanske inte är bra nog, eller att inte har någon röd tråd, eller… 🤪

Är väl lite orolig att det ska bli såhär…

När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.

Källa: Nalle Puh

Håbe
10/23/13, 10:35 PM
#51

Det fanns redan Humlan och Nyckelpigan. Vi blev fjärilar :-) fast nu är vi nyckelpigor iom att vi bytte avdelning. Och ja, vi har jätteroligt!

SHIAWASE
10/24/13, 12:54 AM
#52

Godmorgon!!!

Laste grattis fran Otroulig och Kathja, och forstod inte varfor,,haha,,, kollade sedan vad jag hade skrivit,,, just det !!! kolumnen!! som ar pa G.

Det ar fortfaranade en manifestation inom mig~ Men jag vet ju att det vore PREFEKT sa i gar nar jag skrev sa var det som om det redan var bestamt,,,,, och det ar det ju ocksa,,,, sedan ar det ju upp till mig att tillata manifestationen att bli fysisk verklighet!! Sa Grattis till mig och till lasarna~

Idag ska jag i alla fall bli intervjuad av en veckotidning~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
10/24/13, 7:12 AM
#53

Kathja, det där är mitt favorit-Nalle Puh-citat. Det är så jag på något sätt🙂.

Shia- synd att vi andra inte kan läsa japanska. Skulle vara roligt att få ta del av din kolumn. Spännande att få höra fortsättningen på vad som händer.

[Torahzen]
10/24/13, 9:53 AM
#54

Då är vi två med Nalle puh- inställning eller vad man kan kalla det. Jag ser inte på omvärlden som alla andra…

SHIAWASE
10/24/13, 11:08 AM
#55

hej pa er!

Formiddag med PTA (skola)eftermiddag intervju av en veckotidning. Intervjuades forra veckan ocksa,, och det numret kom ut idag,, sa jag finns med,, Dagens intervju kommer med nasta vecka,,,

Lamnade min FIKA affisch och de kommer nog att komma pa lordag och gora intervju!! KUL!!!  Detta event ar ju menat att blir permanent och VAXA,,,sa jattebra om vi kan fa en veckotidning att hanga pa nu fran borjan~~~

Och sedan vill jag ju ha min kolumn ocksa,,, men den kommer nog snart~~

Nu har jag inhandlat sashimi(ra fisk) till resten av familjen som tranar just nu ,,, tank vad lattsamt det ar i detta land,,, hinner man inte laga mat,, sa kokar man ris (som man bara lagger i riskokaren, staller in tiden nar man vill att det ska vara klart) och sa koper man lite ra fisk,,,, och sallad klart!   jag ska ivag pa ytterligare PTA (hem-skola-forening?) arrangemeng,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
10/24/13, 4:33 PM
#56

Intressant nar man har vant sig att bara folja med,, och inte kampa emot:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/24/13, 7:24 PM
#57

Här dök det upp kräksjuka i huset…antagligen hade maken det först för han har haft ont i magen i 2 dagar men sen inget mer(starkt immunförsvar✨) och sen igår kväll brakade det loss på sonen, men han somnade vid 22 och inget mer…sen vid 01 hade jag kramper till 5, svimmade i soffan…magsjuka och mensvärk samtidigt var ingen hit🤐…rensa, rensa, rensa😇…tankarna gick samtidigt på helspinn så jag skrev mellan kramperna, tror jag vet vad jag ska syssla med i november nu….😉

Har mått pyyyton hela dagen idag också men nu börjar jag vara på banan igen, kan iaf sitta upp😃. Inte det bästa sättet att hålla sig "öppen och välkomnande" inför ny bebis…jisses,det enda jag kunnat tänka på är att jag inte fattar hur jag överlevt må såhär i 7 mån resp 4 mån under graviditeterna och känner mig allt annat än lockad. Jaja, allt har sin tid och allt är som det ska och allt blir som det ska🌊. Alltid.

Jaa, så kan det gå iaf, en hel dag bortblåst, vi låg som två vita spöken🤢 o kollade på film och småslumrade hela dan…wreck it ralph är ju himla mysig🙂

Håbe är väl på hotell nu, aaaaa så härligt för dem❤️!

Och det låter så nyttigt med japansk mat Shia! Rena råvaror liksom. Ni använder väl sällan mjölkprodukter va? Riskokare skulle vara nåt, vi äter oftast ris till allt.Kul med allt flyt, kolumner o hej o hå🙂. Vår stjärna✨

SHIAWASE
10/25/13, 12:41 AM
#58

Godmorgon pa er~~

magsjuka,, usch,,,, ingen favorit direkt,hoppas  du mar battre Szirius,,,

Nej inte mycket mjolkprodukter har,,, inga saser, kramiga saker etc~~~riskokare ar kanon!!!

Har vantar alla pa tyfonen som ska komma till helgen,,, sa det pratas inte om nagot annat,,, vi kommer nog behova skjuta upp varat event ocksa~~~ men det ar ok, for vi har fatt gora mycket reklam, och detta kommer att leda till nagot annu battre,, massa andra saker har ocksa blivit installde (skolevent etc. ) vissa omraden ar evakuerade (inte inne i Tokyo)

Men jag tror inte att det blir sa stormigt som det sags. Tyfoner kan ta plotsliga vandingar och avta etc. …. sa alla lagger energin pa tyfonen innan den kommer,,,,,och sa visar sig det att det inte alls blir sa farligt,,,,Jag valjer att INTE lagga ner energi pa en tyfon,,, maste dock besluta om varat event idag ,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
10/25/13, 12:43 PM
#59

God förmiddag allihop! Njuter av härligt väder och god mat och dryck här i Rom. Stolt över mig själv när det gäller flygandet. Har lyckats besegra rädslan. Jag kommer nog aldrig att gilla det, men det funkar. Hade stor hjälp av att ha varit härinne så mycket så jag har så lätt att vända tankarna och känslorna mot sånt jag tycker om och uppskattar med resandet. Kram på er!

[Torahzen]
10/25/13, 9:23 PM
#60

Ha det så underbart nu Håbe och grattis till att du klarar av att flyga!

SHIAWASE
10/26/13, 2:50 AM
#61

Habe ! Later ju fantastiskt med Rom:)

Sjalv lyckades jag ju manifestera magsjuka,,, en timma efter att jag hade last Szirius trad om magsjuka. Nar jag laste den, tankte jag att jag inte skulle lagga sa stor vikt vid innehallet (varfor jag tankte sa, vet jag inte) En timma efterat,,, fick jag varldens magknip,,, sa hela dagen igar och natten, har varit spring mellan toalett och sang

Skulle ju garna vilja erfara samma manifestaion om nagon skriver om nagra miljoner sa dar🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
10/26/13, 6:59 AM
#62

Ooh Rom, låter härligt!

Annons:
szirius
10/26/13, 11:00 AM
#63

Oj, det var ju inte meningen Shia - fast det var väl mer du behövde rensa ut. Allt är ju som det ska, tralala🌊

Vi ska in till huvudstaden idag och lyssna på musiiiik, iiiii - längtar! Det är klassiskt, så maken lär ju somna i vanlig ordning men det gör inget😃

Vi har fortsatt strålande väder, denna vecka har varit helt fantastisk, idag ska det bli 23, me LIKE☀️

Håbe!👍🤗

Linn! Morgonpigg!😮🌺 Jag gjorde yoga kl 9 en lördagmorgon😴, det är jag nöjd med, haha😇

SHIAWASE
10/26/13, 11:13 AM
#64

Precis, det är bara att låta utrensningen ske❤❤❤ här är kallt första dagen under 20 grader ,,,, vår event blev ju inställd , men det är ok, vi har lyckats skapa ett härligt nätverk så vi blir nog en väldigt powerful grupp så småningom,,, håller ju på att skriva om bokmanuset,,, och min förläggare tycker det är jättebra!!!en bestseller skulleju sitta fint::::Men idag har jag bara suttit framför datorn ochtittat p film, nu håller äldsta dottern på att laga middag🍀🍀🍀❤❤❤

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/26/13, 11:50 AM
#65

Halloj på er!

Oj Shia här rensas det ordentligt ser jag. Och varför eventet blev inställt får du väl veta så småningom. 

Livet känns oerhört spännande och varierande  just nu.

Igår var jag ju på Make-up kväll hos min gode vän som har Salong. Det var massor med snittar, röror och dip och till det var det bubbel och vin om man ville. Vi var väl runt 30-40 pers totalt och efter introduktion vid scenen så berättar han att en person i publiken kommer att få en komplett sminkning under kvällen som demonstration - och så pekar han med hela handen på mig 😃 så det var bara att knalla upp och bli omhändertagen och uppsminkad. Det blev oerhört bra och alla tyckte jag var så vacker 😎😃😊. Hela evenemanget fick en nostalgisk känsla av förfest för 30 år sen. Då alla sprang runt och målade sig skrattade och aldrig kom man iväg. Med tanke på hur piffad jag var så kände jag att det måste jag ju ta tillvara på så vi knallade iväg på en pub, där var det knök fullt med folk och jag kände nästan lite panik. Det roar mig inte alls att stå som packad sill och ta en öl, så jag och en vän knallade istället iväg till en fransk bistro och tog nåt glas vin och lite snacks. Vid elva var jag redo att gå hem men sen blev ett litet "drama" och istället fanns jag där som kamratstöd och kom i säng vid två.

Ikväll ska jag till grannen på middag och få höra om planer och drömmar inför framtiden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/26/13, 11:57 AM
#66

Underbart Otroulig,,,, sa finfina bilden~~~~ ❤️

eventet blev installt p g a tyfon!!!

Men ,, som jag hade forutspatt, sa blev inte tyfonen nagot,,, Media har inte gjort nagot annat an att tjata om den dar tyfonen som ska DRABBA hela japan,,, men den slutade i lite regn har i Tokyo,,, Men eftersom varat even var pa takterrassen pa ett varuhus, sa maste de ta det sakra for det osakra typ~~~~

Ingen tyfon blev det men en jordbavning hade vi i morse, inte sarskilt stark men LANG!!!

OCH ,, det har ju varit i media nu ett tag om OARFISH (kolla wiki) som har dykt upp framst i kalifornien,, dessa fiskar ar 10-tals meter langa och lever nere pa ett enormt djup,,, sa man vet inte sa mycket om dem, men det sags att de kommer upp till ytan nar jordbavningar ar pa gang,,

Tokyo vantar ju pa stora , stora jordbavningar, men alltid nar sadant tal ar pa gang sa dyker det upp massor av sma jordbavningar, och det sags vara manniskor och natur tillsammans som arbetar for att sprida krafterna som moder jord behover fa ut,, med andra ord,,, inte koncentrerar allt till EN jordbavning som utplanar Tokyo,, utan flera sma,, sa man kan undvika storsta katastrofen~~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/26/13, 12:04 PM
#67

Hihi, jag tänkte väl som så att det var väl inte Universums eller Guds plan att eventet skulle bli av. Eftersom att allt har mening. 😉

Ska kolla in Oarfish - ja naturen är fantastisk. Tänk så mycket som sker utan att vi förstår. I Californien väntar dom väl också på The Big One…

😮 efter att nu ha gogglat ser jag att två st har i dagarna flutit upp i Californien.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/27/13, 9:06 AM
#68

Oj!!! tyst och lugn har inne,, ett helt dygn~~ eller ni har kanske skiftat till vintertid,,,,?? sa det blir inte ett dygn annu,

hoppas ni njuter av helgen~~~

Har har det varit en fin hostdag idag med harligt solsken:)

ja,,, Otroulig, man undrar ju lite om dessa fiskar,, vetenskapsman avfardar det, men har i Japan ar det ratt sa vedertaget,,,, kanns inte helt osannolikt heller, i och med att de lever pa ett sadant enormthavsdjup, och kanske kan vara kansliga for skiftningar i jordens vibrationer,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/27/13, 10:35 AM
#69

Ja här var det tyst. Jag säger hej och trippar ut igen, ut till mathandling, trädgårdsgrejs (kanske sista gången för gräsklippning detta år?) o bara vara. Ev en tripp till svärfar i em. Påfylld av gårdagens musikupplevelse❤️men svajade till av ett mail nu…lättpåverkad…😇

Annons:
Otroulig
10/27/13, 11:24 AM
#70

OIIIIIII😮🤪😃🤐💣✨🌈🎈

Just nu har något helt nytt uppenbarat sig. En ny chans, som varit som en dröm och NU, är den närmare och verkligare än någonsin (hahaha, så är det ju jämt) men grejen är att nu finns det möjlighet för den att manifesteras. 

Det här är nåt jag tidigare önskat men nu släppt 😎. Det har ingen koppling alls till min dröm om livet på landet, men utesluter i och för sig inte det. Däremot så kommer det att kräva ett helhjärtat engagemang. Oiiii, jag kan börja vara riktigt engagerad igen och leva upp till min fulla potential. 

Som sagt  - inget är bestämt, det är många pusselbitar som ska på plats. Men tänker på mitt Top of the world kort. Fattar ni!! Det här kan vara mitt livs största grej! ❤️❤️

Ja det har varit tyst här..var är Kathja hjärtat? 

Nu får jag väl jorda mig med att byta lampor på bilen, det verkar lite som att jag ska ha tålamod…jag har surfat upp all snabb hastighet så allt går som i slow motion och mail jag skulle läsa tog en kvart att ladda ned. Så det blir nog till att andas när lamporna ska bytas, det är supertrångt och man ser inte ett smul. 

Kramisar

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
10/27/13, 8:31 PM
#71

Men vad gör ni???? Idag har jag varit riktigt aktiv, bytt lampor på bilen (alltid lika förvirrande, det sitter ju ståltrådar som ska låsa lampan och dom rackarna fattar jag aldrig hur dom ska sitta, men till slut kändes det som dom satt som dom skulle) sen har jag bytt däck och tvättat bilen. Trött i kroppen. Tvätta bilen tar på kroppen. Lite rastlös och ingen är här!! Jaha, hoppas ni har det bra, vad ni nu gör. ❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
10/27/13, 8:54 PM
#72

Jag är här!

Har åkt flygplan hela dagen känns det som. Först från Rom till Amsterdam och sen hem. Imorgon skulle det bli storm i Holland och det blåste ganska rejält idag också så det var en ordentligt skakig landning. Starten sen var också ganska svajig. Är betydligt lugnare nu för tiden men det där var lite jobbigt. Särskilt som jag, när vi skulle vidare sen, satt omringad av ett gäng väldigt flygrädda kompisar som också hade haft en jobbig landning precis innan. Deras rädsla och prat hjälpte ju inte precis men jag klarar SÅ mycket bättre nu att inte suga åt mig som en svamp av andras känslor.

Har haft några härliga dagar.  Vi har gått och gått och gått så benen är helt slut. Hotellet skulle vara 4-stjärnigt och jag fattar ärligt talat inte hur de lyckats få till det för det var ett riktigt sunkställe. Smutsigt, trasigt och ganska ointresserad och tråkig personal. Men det gjorde liksom ingenting. Vi sov bara där ändå.  Min man var nog mer besviken på det. Fast han är inte heller den som lätt skakar av sig saker.

Nu är vi hemma och det är dags att lägga in en högre växel när det gäller flyttandet och packandet. I morgon kommer de och börjar riva ur badrummet och vi behöver börja avsluta det här hemmet på allvar nu. Känns lite sorgligt och skönt på samma gång. Det är lite som att det var här allt brakade samman och sen tog en vändning mot något mycket bättre. Här har vi varit som lägst och samtidigt vuxit som mest. Det känns lite symboliskt att vi nu lämnar det och bygger vidare på något nytt tillsammans.

Otroulig
10/27/13, 9:06 PM
#73

❤️Vad fint du uttrycker dig. Hotellet kanske hade köpt de 4 *. :) Huvudsaken är att ni haft det härligt. Underbart med det nya steget och jag antar att allt flutit på och löst sig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
10/28/13, 7:56 AM
#74

Jag är här (en stund i alla fall)

Har jobbat i helgen.

Nu funderar jag på om jag ska ta mig i väg och måla lite. Känner mig aningen tveksam. Vet ju att jag mår bra när jag står där med färgerna och låter mig försvinna.

Men bär på en skörhet som lockar tårar till att rinna. Vill ju helst vara för mig själv då då..😇 Jag får se vad jag gör.

Hoppsan klockan är redan 8. Springer iväg och gör`t.

Fin dag på er alla!!❤️

szirius
10/28/13, 10:42 AM
#75

Hejsan!

Underbar wiiiii-känsla otrolig🥳

Håbe, härligt att höra att resan var lyckad.

Rore - jag var precis in på färgaffären och skulle köpa bets till utemöblerna, med det var slut, de beställer in tills i morgon. Tänkte måla i veckan - tycker också om det, lugnande terapi liksom❤️

Tredje morgonen som jag börjar dagen med att sitta  med ansiktet mot morgonsolen och meditera 20 min! Mår SÅ bra av detta! Vill göra det resten av mitt liv. Just att starta så direkt, inte ligga kvar utan gå ner direkt till salen, sätta mig på yogamattan och blunda.

Jag gör en speciell meditation som innefattar att "tona" på aaaaaaaaah. 5 min högt och med kraft, för att rensa mellan bas och pannchakrat, sedan 5 min svagt och mer klingande (jag väljer då att gå upp en oktav) samtidigt som man tänker att man öppnar 3:e ögat, sedan 5 min tyst och bara känna klangen inom sig, och sedan sista 5 minutrarna lägger jag mig ner och låter de böner och saker jag vill säga till Gud komma upp. En helig stund.

Måste säga att jag gillar omställningen av tiden. Vakna pigg liksom😃, komma upp tidigt och bli förvånad när man kollar på klockan och tycker att den är så lite👍.

Jag märker att jag har överskottsenergi just nu🤪. Behöver passa det lite….var uppe halva natten inatt ( har gjort ett "regnbågsfönster" i matsalen, haha.)

Håbe
10/28/13, 2:43 PM
#76

Puh! Vissa dagar är helt klart knepigare än andra. Vad är det i luften idag egentligen? Folk är sura och vresiga och konflikter poppar upp på alla möjliga, och omöjliga ställen och anledningar. Kollegor som skäller, ryker ihop och beter sig. Föräldrar som klagar på smågrejor och andra föräldrar som klagar på att den första gruppen bara klagar…. Jag höll på att kasta mig över min man för en fråga han sms:ade mig. Bara för att jag var så irriterad över allt tjafsande hela dagen. Som tur var tutade det upptaget så jag hann tänka efter lite innan jag fick tag på honom. Berättade att det varit nära att jag skällt på honom bara för att jag redan var arg. Han berättade att det var massa grejer på hans jobb också. Inget som handlade om någon av oss egentligen men massa negativitet och energi som gått åt till att försöka släcka bränder.

Hemma är det fullt ös. Tre killar som är här och river badrummet. Ganska livat här med kan man säga.

Annons:
szirius
10/28/13, 3:38 PM
#77

Intressant att höra Håbe…jag har haft den suraste sonen i stan här hemma idag, sen cyklade han till kompis #hurray# men då for JAG i backen😭, känner mig allt annat än i balans…det är bara att följa med🌊…höstlov här så endast några få elever kommer i em/kväll men det är bara att köra ändå…

Jag har tusen saker i huvudet men får INGET vettigt gjort idag🤪 Känner liksom hyperenergier som skulle kunna vara toppenbra att använda sig av OM jag bara kunde foka, men som sagt, virrvarrig i stället…rastlös och ofokuserad på samma gång, typ, har börjat smågrejer här och var som inte blir färdiggjorda…å vad jag har svårt att gilla läget när jag är så här🤐…känner mig stresskänlig, pallade tex  inte att åka och handla och vara bland folk och parkeringar o köra bil, fast det var planen…

Vet precis vad det är☝️ Vill för mkt…har tänkt att jag ska ta tag i alla möjliga saker denna vecka, var så laddad för det i helgen - och sen när fokuset inte alls finns och det inte blir som jag tänkt, så dippar jag …

Otroulig
10/28/13, 4:28 PM
#78

Nåt är det i luften, nästan alla på mitt jobb har varit lite dämpade och låga idag. Vi har konstaterat detta och försökte skylla på tidsomställningen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
10/28/13, 5:45 PM
#79

Då var det inte bara här då. Skönt det i alla fall. Fast tidsomställningen borde väl göra folk på bra humör? En timmes sovmorgon så här innan man fått in den nya rytmen. Sen är det ju bara som vanligt igen.

Otroulig
10/28/13, 5:56 PM
#80

#75 vilken fin morgon ritual 🌈

Skulle oxå vilja ha lust att gå upp 20 minuter tidigare - men allt innan halv sex känns omänskligt för mig 😴. Men jag tar mig alltid tid med en god, lång frukost och passar på att andas lite då. 

Håller med Håbe - hos mig har ingen varit arg och vresig, tack och lov. Men dom som brukar vara solstrålar och normalt på gott humör kände själva att det kändes som att locket låg på. Själv har jag mest varit trött. OJ vad mörkt det var att åka hem i regnet idag. Jag är glad att jag bytte mina lampor igår. 

Jag hade ju en energi dag igår, hej vad allt gick snabbt. Var lite speedad då. 

Nu stormar det väl som bäst hos Kathja. Hur är det raring? Hoppas allt är väl ❤️

För er som inte bor i Sverige kan jag informera om att det är en storm på väg, tydligen mättes rekord vind hastighet upp i Danmark tror jag, 55 sekundmeter. DÅ blåser det. Kanske att det är det vi känt av?

Var är knappen att skicka???

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/28/13, 6:24 PM
#81

Skönt att höra att det är något i luften. Har haft en man som har taggat upp för små saker i flera dagar. 🥵

Här är det helt okej! Jag (vi) har det lugnt och skönt, sitter på jobbet och lyssnar på stormen (som väl inte är någon storm ännu…) och ber små böner om att vi ska få ha det just som vi har et. Varm, ljust och lättsamt. Hemma sitter Älsklingen utan ström… och internet försvann redan i lördags… Tänkte med en gång att det var en pik om att "göra annat", vara mindre uppkopplat helt enkelt. Får väl se hur det blir med det.

[Kathja]1
10/28/13, 9:14 PM
#82

Hej och hå vad det blåser! Och strömmen kommer och går här, men mest så kommer den och det är ju skönt. Satt och tänkte lite på just detta att det blåser NU, tycker att det känns som att det är lägligt med allt annat som har varit. Som en hjälp att städa ut inför något nytt. Känns uppfriskande. 🌊

[Torahzen]
10/28/13, 9:18 PM
#83

Ja NU blåser det. Ström har vi och många tända ljus. Det känns tryck att vara inomhus.

Annons:
Håbe
10/28/13, 9:21 PM
#84

Mycket glad att jag flög igår och inte idag. Det var skakigt nog som det var. Fast spännande om planet blivit inställt och vi blivit strandsatta i Italien.

SHIAWASE
10/29/13, 8:28 AM
#85

Kikar in och sager godeftermiddag!

Ni verkar ha det stormigt ,, i alla fall i sodra Sverige,, hoppas det har lugnat ner sig,,

Har ar det lugna dagar,,,men det ar skont det ocksa:)

Borjar antligen bli aterhamtad efter min over tva veckors langa utresning,,

Ha en bra tisdag alla☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
10/29/13, 8:56 AM
#86

Det blev ganska blåsigt, men vi fick behålla strömmen och det gick över ganska fort. Det regnade inte så mycket heller. Idag är det också blåsigt, men vad väntar man sig på västkusten i oktober 😉

szirius
10/29/13, 10:06 AM
#87

Jag är fortfarande helt ur…🤪 en pockande stress och kryp i kroppen, ångestkänslor, allt känns för mkt…men det är bara känslor…jag följer med… 🌊

Otroulig
10/29/13, 10:25 AM
#88

Vaknade lite off - med tanke på min dröm och hade lite svårt att foka om, brukar enkelt kunna göra det på morgon promenaden i parken. Men satte mig efter frukost och kunde suga in ljus och kärlek.

Tänkte på vad du sagt tidigare Szirius, just det här med morgon ångest, att man borde vara nollad efter natten. Jag hade en period när jag vaknade och verkligen mådde skit. Då fick jag en förklaring att serotin nivån kan vara extremt låg på morgonen och då mår man mindre bra. Tror att det finns serotin tillskott att köpa, hehe, undrar om det inte finns ett liknande ämne i choklad, som fungerar på samma sätt. 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/29/13, 10:39 AM
#89

Och jag fortsätter att vara seg på morgnarna. Idag snoozade jag från 5:20 till 07 :S utmattande. Aja, det lär väl bli ordning på det. Allt är kaos så ibland följer jag med i kaoset och andra gånger betraktar jag. Det är väl som det ska vara, annars skulle det ju inte vara så ;). Det är så mkt som kommer upp så ibland förstår jag de som inte vågar ta tag i sitt men sen har man andra stunder då insikten trillat ner och lättnadskänslan infinner sig. Då vill jag verkligen att min omgivning ska hänga med i min utveckling så att jag inte förlorar dem. Men även det finns det en mening med! Tålamod!


linnease
10/29/13, 2:07 PM
#90

Seretonin ja.. Jag provar antidepressiva, SSRI nu, första tre dagarna funkade helt plötsligt kroppen igen. Som värsta dopingen, cool. Seg nu efter gjort massa i helgen, men blir spännande att se hur det går. Enligt teorin ska det ta typ fyra veckor innan man får full effekt.

Annons:
szirius
10/29/13, 3:08 PM
#91

Jag äter mat som ska hjälpa till med det Otroulig🤗. Banan, nötter, havregryn, ägg….sesamfrön o solrosfrön o spenat för magnesium…Tror absolut att humöret kan ha med låga nivåer på morgonen att göra☝️ - mår ju alltid bättre efter lunch och sen hela eftermiddagarna o kvällarna 🙂Hmm, undra om man ska börja kliva upp på natten o ta en banan, eller? 😉

Jag har brutit ihop lite och gråtit en skvätt i makens armar😢, han är bara BÄST! Nu känns det lite bättre igen. Jag kan vara en sån dramaqueen inne huvudet,så hård mot mig själv, idag gick " jag är sjuk/onormal/hopplös/kommer aldrig bli frisk/ har fått social fobi/ nu är det kört för alltid"- röst runt runt, man kan ju bli knäckt för mindre liksom😃 - och han får mig att se mer nyanserat på livet och mig själv❤️ 

Rösten har inte tystnat men jag försöker skita i den. Skit på dig dysterröst, liksom😛

[rore]
10/29/13, 3:53 PM
#92

Ahhhh,, Ja heja Szirius🎈❤️🎈

Brytihop och gråtar dagar,, känns igen….

Theleonora
10/29/13, 4:08 PM
#93

Usch här har jag verkligen dragits med i ilskan. Och jag har också en röst som säger att jag har social fobi så jag trotsade den och åt med mina kollegor idag. Sen kommer rösten tillbaka, och dummar sig. När blev det såhär? När blev jag rädd för alla människor? Och varför bryr jag mig vad andra tycker? Vill bara hem och meditera!!


[Kathja]1
10/29/13, 6:10 PM
#94

Kryper in och säger hej… 🥵Hej och hå så trött jag är idag, har haft allt för många bollar i luften men shit vilken bra dag. Har gått i ett rasande tempo och chefen har varit på vift så jag har fått bossa. Me like! Fick idag även bokat in en ny klient, fem nya samtal. Jippi! Nu jädrar har det släppt. Så jag är glad, nöjd men TRÖTT. Men vad gör väl det, i morgon går jag av och sedan är jag ledig en vecka lite drygt. Ska bli skönt att landa lite, var länge sedan jag hade fulllt röj varje dag i 2 veckors tid. Är nog inte nyttigt för lilla mig. 🤪🥵

Otroulig
10/29/13, 6:28 PM
#95

Linn, häftigt att det verkar fungera! Restart. Du är ju värd att må bra ❤️

Thea, du kanske behöver vara själv, det behöver vi alla ibland. 

Vi är ju alla i olika faser i livet, när jag läser ovan så börjar jag fundera på när jag mådde dåligt sist, eller var ledsen….eller arg faktiskt …och jag kommer inte ihåg när!!! JAG BLIR SÅ TACKSAM! (menar nu inte att slå er i ansiktet med detta🤐 😊men…) Shit vad bra jag mår!

Och jag har haft en lååååång period av sorg, ilska, frustration. Men nu är lycka mitt normal tillstånd. I alla fall känns det så. Lite dämpad och låg kan jag väl tillfälligt bli…jag kanske inte plockar fram mina känslor ????🤔 har stängt av?? ÄH det skiter jag i i såna fall fall - för så här bra önskar jag att jag alltid mår. 💣🎂🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/29/13, 7:40 PM
#96

Jag tycker det är härligt att du mår bra!!!


linnease
10/29/13, 8:26 PM
#97

❤️

Annons:
szirius
10/29/13, 9:56 PM
#98

#94 🥳🌺Härligt med klientflöde. Snart lämnar du in avskedsansökan o jobbar heltid med det ska du se🤗

#95 det är ju helt fantastiskt och helt underbart ju🎂! Och analysera inte sönder det nu, haha, neeej du stänger inte av- du mår BRAAAA🥳.

Och jag är så lättpåverkad så när jag läser dina ord tycker jag att jag känner likadant, haha! Kanske lite glapp med verkligheten för mig🤪, men jag blir liksom uppfylld och glad av tanken att jag, ändå, hela tiden mår bättre och bättre…på nåt sätt😛 Väljer att tänka så iaf😉

Jag tänkte på dig idag Otroulig. Allt är ju som det ska för oss alla❤️…men kände ändå att wow att vara så FRI som dig, bara dig själv att ta hänsyn till…det känns verkligen spännande! …Sen tänkte jag vidare, att det är ju detsamma för oss ALLA☝️, vi VÄLJER ju våra relationer och jobb och boendeförhållanden och det är samma för oss alla, att vi egentligen bara har oss själva att ta hänsyn till…så lätt att glömma och känna sig "fast" ibland…😇

Otroulig
10/29/13, 10:08 PM
#99

Hihi och jag har haft alla möjligheter att resa och ta jobb i ett annat land och allt jag vill är att sitta under ett träd i Sverige med fötterna fast förankrade i myllan och lukta på blommorna och HA samhörighet och gemenskap :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/29/13, 11:17 PM
#100

Godmorgon pa er!!

Har ar solen och finvader tillbaka,,, hmmm dammet blanker (kan damm blanka??) i morgonsolen,,, trots att jag stadade igar,,,

Mycket mera damm i det har landet an i sverige~~

I dag ar det tv- inspelning,,, alltid lika kul att komma till tv-studion

Mitt naturliga tillstand ar ocksa att ma bra,,, Nu har jag ju haft tva veckor med utresning,, alltsa, allt fran feber, hosta,,,, etc. etc. ar fortfarande lite hes,, men jag mar ju bra anda:) ~~~

Rensar garderober har ocksa en i taget, och slanger MASSOR~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/30/13, 1:32 PM
#101

Wow säger bara jag!!!! Ganska sällan nu som jag får riktiga migränanfall - och minns nu (när jag hade ett inatt) att det var samma känsla efteråt förra gången som nu! Som en pånyttfödelse, jag är heeelt reeen, kan liksom bara tänka kärleksfulla, härliga tankar, mår som en drottning, bara njuter här hemma. Verkar funka som en elchocksbehandling haha! TACK kroppen som ordnar det så bra för mig och tar hand om mig på bästa sätt!😉

Ledig dag idag!

Klev upp tidigt och gjorde värsta hotellfrukosten 🎂och dukade fram och väckte familjen🙂. Satt bara och mööös. Sen yoga och meditation en timme, var så lycklig så jag skrattade högt, haha! Fick rysningar hela tiden i kroppen av känsla av närvaro. Sen ut och måla utemöbler i solen, sen en timmes piano, sen bak och matlagning - lyckades med godaste risotton med svamp, mmmm

Det är helt enkelt bara massa ❤️❤️❤️wihiiiiiiiiiiiiiii🥳

Otroulig
10/30/13, 10:23 PM
#102

Vilken renande effekt Szirius! Häftigt!

Shia, du gör det grundligt och kör alla dimensioner, bra jobbat 🥳

Jag pratade ju igår om att jag inte kom ihåg när jag var arg eller ledsen sist. Gissa vad jag drömde inatt!! Jag var skitförbannad och skällde ut en snubbe som var dum mot min hund och sen i ett annat sammanhang var jag ledsen och grät.

 😃 Kompensations drömmar eller… 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/31/13, 2:22 PM
#103

Hallååååå? # ekar tomt# Var är ni allihop? Här hemma är det tyst en stund också, maken på jobb, sonen hos kompis och jag har lektion först om 40 min. En kopp kaffe och lästid härinne hade jag ju tänkt mig…får läsa i min bok i stället då😃. Kram!

Otroulig
10/31/13, 8:56 PM
#104

Har tränat, fått distanshealing och sen tagit ett bad. Härligt! Lite Toblerone på det satt fint:) Längtar till i morgon när jag får full speed igen på nätet. Det är super segt på datorn, mobilen segar men fungerar i alla fall. I morgon blir det övernattning hos en kompis, ska käka mat och umgås och vi blir tre som åker härifrån stan. Det ska bli trevligt. Sen är ju alltid hemma bäst, men får ju sova i min säng hela veckan:) Så vi ses väl igen på lördag gissar jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
10/31/13, 11:05 PM
#105

Godmorgon pa er!

Jag hade ett superintressant mote igar, infor nasta veckas jobb,,, dar jag ska vara med och assistera vid en utbildningsdag  for ett stort foretag har. Jag har berattat om det tidigare tror jag,  oerhort kul att traffa drfitiga kvinnor som inspirerar ,,, som den ar kvinnan som leder detta utbildningsforetag~~

Annars ar det lungt, solen skiner  ca 20 grader:))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/31/13, 11:12 PM
#106

Ha det så mys Otroulig!

Och alltid spännande möten Shia - du är en fena på det där! ✨

Vi har gjort pumpaface o kollat på Tim Burton, riktigt mysig kväll❤️. Vi har det rätt svalt ännu, det sitter "ungdomar" i lekparken o festar i denna stund -ett tecken på att hösten inte riktigt är här än😉…och jag fick myggbett ute haha

[Kathja]1
11/1/13, 3:41 PM
#107

Slinker in lite raskt, vi är fortfarande utan internet, men jag snodde Älsklingens mobil (den är liiiite nyare än min (önskar en ny tack)) - bara för att tala om att jag lever! OCH jag mår bara, hur bra som helst. Passar på att skriva för fullt på min e-kurs, har fått ännu en återkommande klient och solen skiner. Har just kommit in från en sväng i skogen med Holger.

Gott att se att ni alla lever på även utan mig. 😉

SHIAWASE
11/1/13, 11:25 PM
#108

Har ni inget internet Kathja!! Oj~~~🌊

Harligt med kunder och flyt!!!

Har ar det lordagsmorgon sa kaffe i lugn och ro,,, idag blir det inte mycket, jobba undan lite,, ta en cykeltur med minstingen kanske,,,

Hoppas ni alla far en bra helg🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
11/2/13, 8:09 AM
#109

Godmorgon

Sitter och softar framför datorn en stund innan det är dags att lägga på ett kol. 4 veckor kvar tills vi flyttar så det börjar se ut därefter. En hel del flyttkartonger. Dessutom påbörjades renoveringen av badrummet i veckan så det är byggpapper överallt och vi har bara en toalett och inget badrum. Mitt i allt det får vi gäster idag. Vi ska fira min man som fyllde 50 förra veckan. Så det är snart dags att börja dekorera smörgåstårtan som står i kylen och sen ta en sista omgång med dammsugaren. Det är fördelen med att ha gäster mitt i flyttröran. Man har en ursäkt för att inte behöva bry sig om hur det ser ut mer än att det ska vara rent :-)

szirius
11/2/13, 4:05 PM
#110

#109 såg din smörgåstårta Håbe! Snygg! Aaaah så gott det är också! 🎂(men jag tycker det är rätt dyrt att göra smörgåstårta🤐, brukar därför välja annat om det blir många…)

Jag fick ett ryck precis och har dammsugit o putsat speglar mm.HURRA! Jag städar ALLTID bara när känslan faller på nu för tiden - och den verkar göra det alldeles lagom hela tiden, så att det håller sig rent och fint. HURRA IGEN!  Nu bara njuter jag av lugnet. Eld i spisen, snart ett varmt bad. ❤️

Den röda dagen igår gör mig lite vill🤪, hade liksom söndag idag och så ba YES, det är ju lördag🥳! Drämde in en champagne på kylning bara för det!😃Är sportänka, maken kommer hem ikväll. Bra så. Gillar när han är borta - då längtar jag tills han kommer hem…jag är fånigt kär i min make emellanåt😊

Är på nice humör, lyckas liksom iaktta och fatta att mina tankar bara är tankar, väldigt skönt, som att kolla på en film, blir lagom påverkad men kan också bara "trycka på paus och gå och koka te" hahaha. Inget berör på djupet…eller snarare så att jag är så i upplevelsen att det andliga är mitt sanna element o allt som händer är bara…tja, livet just nu, inte så seriöst😉.

Min meditationsstund o yoga som jag gör nu varje morgon gör mig så gott! Verkligen stor skillnad för mig att kliva upp först - det ger bättre fokus. Jag har alltid innan mediterat fortfarande liggandes i sängen. Men nu - upp direkt, på med kläder, tassa ner i källaren och på med musik o sitta på yogamattan. Älskar den rutinen! Och morgonsolen kommer rakt in där!

Tacksamhetskänslor kommer på det mest naturliga sätt för de minsta sakerna…allt är bra precis som det är-känslan är nära hela tiden, eller lätt att plocka fram❤️

Otroulig
11/2/13, 4:34 PM
#111

I´m back. Både fysiskt och flödes mässigt på nätet. Åhh vad skönt att ha en snabb uppkoppling igen 🥳

Blir så varm av att läsa ditt inlägg Szirius. Är nog lite i samma sväng, nice svängen. Följer bara med. Idag känner jag för att vara ensam kom jag på. Blev inbjuden till ett par vänner - men nää det kändes inte rätt, hade tänkt att bjuda en annan kompis på mat men nu, näääe det känns inte rätt. Jag vill vara med det bästa sällskapet MIG ❤️❤️

Är fortfarande mätt efter gårdagens middag och morgonens frukost. Sov lite dåligt, (trots att det var rätt lungt och tidig kväll igår) så när jag kom hem slocknade jag på sängen - det var ju inte riktigt meningen - men har drömt nåt så fantastiskt. 

Har ett nytt tema - pengar och att ha ett yrke man brinner för. Det känns ju lägligt. Just idag känns allt möjligt, härligt. 

Idag är det ju alla helgons dag här, och jag gick nyss förbi kyrkogården som ligger längs mitt promenad stråk. Det var massor med folk som strömmar till för att tända ljus. Det är otroligt vackert. Jycken reagerade av alla ljus ångor och nös. hehe. Tar mig kanske en tur lite senare och tänder ett ljus för pappsingen, mormor och morfar. De har en gemensam plats. Blev varm av känslan som lägrade sig över området, kärlek till de som lämnat oss. Såg ditt fina kort Szirius. Vackert med alla lyktor. ❤️

Nu ska jag nog ta mig ett bad, sen handla lite och sen tror jag det blir lite bubbel här med. Har köpt halvflaska 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
11/2/13, 5:30 PM
#112

Szirius- det är när det blir många som det blir värt att göra smörgåstårta. Man får ju liksom köpa lika mycket oavsett om det är 4 eller 12 personer. Det gick ett paket av allting vi köpte- skinka, hamburgerkött, chevreost, rödbetssallad, creme fraiche…. och det hade ju inte gått att köpa mindre för att det var färre personer. Man får passa på när det blir många istället

Tack förresten 😃

Otroulig
11/2/13, 7:28 PM
#113

Wow Håbe, jag dreglar 🤤

Jag kommer att få äta sent. Hittade oxkinder på affären - de ska koka i 3-4 timmar. Tur att jag inte är hungrig 👍Så det blir rödvinsbräserade oxkinder med tryffelmos lite senare i kväll. För att stilla hungern tills dess får jag trycka i mig lite parmaskinkrullar, fyllda med oliver, ost och gräslök. Men först en tripp till kyrkogården.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/3/13, 12:08 AM
#114

Oj ,,, vad mycket mat!!!

Smorgastarta,, nostalgi,,, har aldrig gjort det sjalv faktsikt,,, men mamma brukade ju gora underbara sadana  (hon kanske gor dem fortfarande,, men jag har ju ingen chans att ata )

Och Otrolig,, oxkinder!! koka 3-4 timmar,,, wow~~~ vad duktig du ar,,,

har ar sondag morgon,,,,, jag ar ocksa sportanka over helgen Szirius~~

Idag ska jag ivag och sitta i juryn pa en speech contest for hogstadieelever,,,

Sedan maste jag borja forbereda till nasta vecka nar jag ska prata om kvinnor och livet~~~ pe en workshop,,, maste satta ihop en power point presentation,,, innehallet finns ju liksom inom mig,,, men jag maste ju pranta ner nagot i presentationsdokumenten :)

Annars ar det lugnt har ,,, tva aldsta dottrarna ar ju ute pa sina saker,, aldsta kom hem nagon gang mitt i natten, efter att ha varit pa nagot dans-jobb,,, mellan dottern har sitt ~

Ha en fin sondag pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
11/3/13, 11:15 AM
#115

God förmiddag😴, här tas det lugnt…nattugglade till sent i natt, men det gav mig nya funderingar och infallsvinklar i livet🙂🌛

Min man är inte så pratsam av sig, men det räcker med att han pratar litegrann så väcks en hel värld i mig✨, jag är så fachinerad över detta, över honom, allt han bär på där inne…. folk kan nog ta honom för en odjup , lättsam sportnörd, men han är så rak, klar, lysande i sin karaktär, han vet vem han är och har också en enorm förmåga att läsa av andra människor å klockrent…helt naturligt liksom…han förvånar mig gång på gång - på ett positivt sätt👍

Jag får många hintar till mig nu om att se vad jag har och inte vad jag saknar…den meningen dyker upp gång på gång….jag funderar ju mkt på det sociala temat…min längtan efter gemenskap men samtidigt svårigheter att känna mig trygg och avslappnad bland andra ( i grupp) som i dagsläget skapat nästan en slags isolering. Men just nu känner jag en frid i det här med äktenskapsrelationen. ❤️Att EN person kan ge mig så mkt input och växande så att jag egentligen kan känna mig fullkomligt nöjd, just precis där jag är, nu. Oerhört tacksam för det.

Har precis tackat ja till att ingå i en pilotstudie om sorg. Känner att jag vill göra min röst hörd där, kring hjälpen man kan finna via andlighet/tro och såklart ingår LoA där. Så att det kommer ut ännu mer,och kan uppmärksammas som en väg i läkningsprocessen. Just där känner jag mig fullkomligt trygg…

Söndagskramar till er alla!🤗

Otroulig
11/3/13, 1:11 PM
#116

Jag blir så glad över att läsa hur du beskriver din man så varmt. Det gör mig så glad.

För första gången på väldigt länge befinner jag mig på den nedre skalan. Har vaknat några gånger med hvudvärk (det händer aldrig numera sen jag slutade röka) så jag har somnat om. Vilket till min stora chock innebar att första gången jag tittade på klockan var hon 11.55!!! 

Fick ta en mini promenad med hunden, för när jag ligger så länge keckar ryggen ur och jag måste ned i halvsittande i soffan snabbt. Huvudvärken sitter i. Hunden höll på att springa fram och bli överkörd av grannens bil. 

Så det är en mindre bra start på dagen. Så nu ska jag försöka vända på det här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
11/3/13, 1:51 PM
#117

hmm, fick just reda på att det är en stor mån förmörkelse som sker just nu i Afrika och att det skulle kunna påverka oss. Det är i alla fall inte bara jag som mår skit. " Naturligtvis är det personliga upplevelser -samt att vi faktiskt ÄR en del av Moder Jord. Solen och Månen befinner sig i Skorpionens tecken - som drar fram det fördolda, hemlighållna, allt som är sopat under mattan…kanske kan det vara sådant som tvingar sig på? Dessutom är det ett vattentecken - som generellt förstärker känslor/känslomässighet…"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/3/13, 2:12 PM
#118

Såg det precis Otroulig…🤗

Jag har mer en "söndagsstämning"🤐 och så grått väder ute på det. Å ena sidan småsugen att göra nåt, kanske åka o hälsa på nån🤔, sen kommer latmasken o ba " nää jag stannar hemma idag o bara slappar…" men känns ändå tråkigt…brukar sällan känna att jag har tråkigt☝️

så…smått ambivalent med andra ord😃

Igår började jag tova…det bidde en liten julgumma😮, lite väl tidigt för julpyssel men det bara blev så…ur led är tiden🤪😃

Jag o maken ska iaf snart träna ihop. På vardagsrumsgolvet. Bra det. Behöver röra på mig🙂

Annons:
Otroulig
11/3/13, 2:45 PM
#119

Hm, ja jag blev bjuden på mat kl.15.00 var i valet och kvalet att avboka - men nu har huvudvärken släppt någorlunda - inte migrän artat längre. Jag beställer härmed den baksmälle migrän fenomen du hade Szirius!! Tack, tack för att jag kommer att vara hög som ett hus i morgon, fylld av kärlek och tacksamhet. 🥳🎈🌊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/3/13, 8:12 PM
#120

Och här for jag rakt i backen efter en ARG kväll med sonen😡💣, älskade %#/¤%&/#(¤/&#&#% skitunge så jobbig han kan vara🤐

SHIAWASE
11/4/13, 1:10 AM
#121

Hej, hej!!!

Har ar det helgdag idag,, sa en lugn morgon~~~med mycket kaffe:) Sedan ska det jobbas och stadas garderober,,,

Gardagen blev sen med mycket "vatska",, efter speech contesten,,,,trevlig kvall med PTA medlemmar fran andra skolor,,,,~~

Ha en bra mandag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
11/4/13, 6:33 AM
#122

God morgon!! Hade lite svårt att somna igår ( inte speciellt konstigt med tanke på att jag sov 12 timmar natten innan:) ) men jag laddade på med härliga energier och mår nu som vanligt igen. Mantrat för dagen är: Jag tar emot allt det fantastiska som kommer till mig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
11/4/13, 7:29 AM
#123

God morgon på er! Själv sitter jag och äter frukost och jobbar samtidigt för att inte sitta på kontoret alltför länge. Känner fortf agg mot min chef och att hen sitter och respektlöst ljuger mig i ansiktet. Hur förhandlar man med en sån människa?? Och hur talar man ett offer till rätta?? Hen lägger till med en offementalitet som är utan proportion… All förtroende och respekt försvann. Var på ett box-pass igår och ägnade henom en extra tanke men inte har det hjälpt. Finns ingen att prata med heller för att få hjälp med att hantera situationen. Att prata med hen är uteslutet, vederbörande är helt verkligehtsfrånvarande. Aja, this too shall pass. Kram på er och hoppas ni har en bra dag!


szirius
11/4/13, 8:54 AM
#124

God morgon! uppkommen från källaren efter meditations och yogapass✨. Ångestmorgon…skamkänslor var jag än vänder mig i sinnet, känsla att inte duga, att göra misstag, att inte kunna prestera, att fatta trögt…jag bearbetar nåt djupt här…som flyter upp mellan varven och behöver massor med kärlek och acceptans från mig❤️

Ett ex. Tror att jag missuppfattat min öronläkare och börjat med en medicin mot övertryck i örat som jag kanske inte skulle börja med förrän EFTER undersökningen idag🤔. Det är ju verkligen inte hela världen, i värsta fall innebär det att undersökningen får skjutas upp eller liknande, bara jag som förlorar på det….men jag skäms så in i norden när det uppstår språkmissförstånd😞, och jag blir liten och osäker och känner mig framförallt okapabel att klara mig…och att andra tycker att jag är ointelligent…osvosv.

Det andra är jobbtankar. Att ha nån längtan inombords efter kollegor och sammanhang, men samtidigt denna oförmåga att tro på mig själv, tro att det finns en plats för mig, att jag har nåt att ge…känns som att jag står på ruta ett igen vad gäller självkänslan…

Jag sände kärlek och healing till mitt lilla barn denna morgon…känns som att jag skulle behöva en hel drös med stora famnar nu.

[Kathja]1
11/4/13, 9:01 AM
#125

Vinkar glatt till alla fina här inne, oavsett om ni är på topp eller kryper runt på botten - eller befinner er på ett mittemellan. Skickar en massa ❤️till er fina själar.

En annan börjar att få internetabstinens så jag tog och kopplade upp mobilen till datorn, funkar inte att köra direkt från mobilen (behöver en ny).

Här är lite småsvajigt men på det hela taget kanon. Hur det nu går ihop. Skriver för fullt på min e-kurs, bara småfilandet kvar och så det praktiska så att folk på ett lätt sätt kan nå den. Sedan är det bara att be och se kunderna ploppa upp.

Nästa vecka ska jag på Jesus DNA-aktivering med Zoe, ska bli så spännande! Har vetat att jag ska gå på det sedan jag läste om det första gången innan sommaren, och nu ska hon till Götet så det är ju bara att slå till. Följer känslan. Känns extra rätt eftersom det är den 11/11. 🌊

Annons:
[Torahzen]
11/4/13, 9:51 AM
#126

Här är det lite småsvajigt. Jag sov jättemycket i helgen. Snart ska jag träffa Kathja på DNA-aktiveringen med Zoe! Dubbelt kul!

szirius
11/4/13, 9:57 AM
#127

#125 såg det på FB, spännande Kathja!✨ Jag tänker ju liksom att man kan koppla upp sig varifrån som helst( va f-n - vi tror väl på tankens kraft- eller hur😃), så jag är med😛😉

11/11 ojoj, kraftigt🌊

Bara jag som är så gammeldags, vet inte vad en e-kurs är ens…en kurs man går via internet eller? Det är ju i så fall GRYMT…jag ramlade ju över den här pilotstudien i förlustbearbetning och får liksom vibbar att det finns nåt i det där för mig….framtida jobb…får ju inte ihop det inom mig med utbildningen som ligger i Sverige och sen överföra det till annat språk🥵 och sen hitta människor här🤪…men allt har sin tid…och e-kurs vore kanske nåt ju! Då kan man nå hela världen hemifrån. Trivs ju hemma, jag🙂

[Kathja]1
11/4/13, 10:10 AM
#128

E-kurs är helt rätt en kurs man går via nätet. Du sitter hemma i soffan och lär dig vad det nu är du vill lära dig. Smidigt för oss som gillar våra hemman. Är lite som att plugga på distans. 😃

Otroulig
11/4/13, 7:22 PM
#129

Det låter häftigt med DNA grejen, och är det två från vår skara så kan säkert vi andra åka snålskjuts 😉

Szirius, jag förstår din känsla - även om det inte är "rättfärdigad" Jag får hela tiden utmaningar i att vara osäker nybörjare och märker hur jag ligger under min kapacitet, hukar mig och gör mig mindre än vad jag är…om du förstår. Från att ha varit den som alla vände sig till och dessutom blev höjd till skyarna och beundrad för mitt mod att säga STOPP, det räcker nu. 

Så sitter jag som en nybörjare och gör enkla administrativa uppgifter. Det har gått så långt så när jag skulle göra månadens faktura (by the way, på så mycket pengar så ni fattar inte 😎) så blir man ju lite nervös - jag skulle manuellt typ skriva in tre grejer…vad gör jag…skriver fel tre gånger så jag får skicka 3 förslag innan den blir godkänd. Helt löjligt! Jag tappar min kraft på nåt vis. Men samtidigt så förlåter jag mig för det. Det är ju första nya jobbet på 17 år - så jag förlåter mig för mina otillräcklighets känslor.   

Förresten så har jag nu "beställt" en avbokning hos min frisör i morgon, han skulle ringa mig om det blev någon. Så i morgon blir jag nyklippt och snygg till mötet. 😃 Det sista jag hörde var att det blev på eftermiddagen, lite lösa boliner, vi får väl improvisera sa min kamrat. hehe. Go with the flow med andra ord.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
11/4/13, 7:32 PM
#130

Vi ska dela oss va DNA-grejjen!😇😃

Otroulig skriver:

 Jag får hela tiden utmaningar i att vara osäker nybörjare och märker hur jag ligger under min kapacitet, hukar mig och gör mig mindre än vad jag är…om du förstår. 

Jag finner mig ofta i sådana situationer och jag blir så paff, det är ju liksom inte jag. Nånting ska jag tydligen lära mig 🤔

[Kathja]1
11/4/13, 7:40 PM
#131

Det är absolut intressant det där med att göra sig själv mindre än vad man är. Jag har stångats med tankar och känslor kring detta nu när jag har suttit och skrivit min kurs, speciellt när jag kommer till att värdera vad det är värt, för mig, men kanske framför allt för andra. Då är det tur att jag har min Älskling som är bra på att se värdet. Helt plötsligt var jag värd så mycket så han tyckte att jag skulle investera i en ny mobil (min är snart 4 eller om det 5 år) - och efter att ha känt på saken så kunde jag ju inte annat än hålla med honom.  😉

Otroulig
11/4/13, 7:57 PM
#132

Fast Tora, visst är det FANTASTISKT 🎈🥳 att vi INSER det! 

Jag, i alla fall gör det, utifrån som en observation. Förr hade jag inbillat mig själv att jag var så där, tafatt, disträ osv. Nu jag VET jag att jag kan så mycket mer! Framför allt att jag ÄR så mycket mer. Det verkar som du är i samma situation.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
11/4/13, 7:59 PM
#133

Här är en till som är sån :S. Insikt om roten till det, tack!


szirius
11/4/13, 9:03 PM
#134

Jaa, visst är det där spännande Otroulig! Förstår precis. Jag är ju ständigt den som får fråga och be om hjälp och råd här, när jag annars varit den som "haft koll". Ganska skönt på ett sätt nu att bara släppa allt…men jag hade bättre självförtroende när JAG kunde hjälpa andra…jag tycker om att vara hjälpsam ju…

Jag märker att min knut sitter i att jag tror att ANDRA tror att jag inte kan…och då blir jag osäker av DET…

För mig startade detta iom flytten hit, i början tog jag inte ett dugg åt mig, jag viste mitt värde och att jag ÄR en smart tjej….men nånstans har det sjunkit in, alla de situationer jag haft när folk rullat på ögonen och tyckt att jag är en osmart brud om får ställa samma fråga 3 ggr, fast det bara handlat om språkmissförstånd! Och utan att jag riktigt lagt märke till det så har jag anammat nån osäkerhet iom detta…jag tvivlar på min intelligens😮 vilket inneburit att jag undvikit många situationer. Och det har blivit mer och mer tydligt - vilket är bra såklart👍, insikt leder till att jag kan göra nåt åt det.

Men som ett ex….jag har alltid varit en plugghäst, har lätt för att lära…nu ryggar jag tillbaks så fort det har med utbildningar att göra…kommer med tusen undanflykter, när det i grunden ligger i en rädsla att jag inte skulle klara av det, att jag tappat förmågan att plugga🤔. Det här är ju inte JAG, som nån skrev. Jag har förminskat mig själv.

Otroulig
11/4/13, 9:51 PM
#135

Jag har ju bara varit här några månader.. Hmm, jag förstår att jag skulle kunna glömma bort hur stor och stark jag är om jag fastnade i det här mönstret. Det är lätt att skapa nya tanke mönster. Huvva Szirius! Lets be careful out there! Inte glömma att du är en strålande Gudinna! Inte jag heller förresten😉 men jag har ju fortfarande människor som vet vad jag kan och som kan lyfta mig ännu högre!!❤️❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
11/4/13, 9:57 PM
#136

Japp, Otroulig, så är det. Jag vet att jag är så mycket mer så jag blir så förvånad när jag ser mig i en situation där jag kommer till korta.

JAG ÄR EN STRÅLANDE GUDINNA OCH JAG LÅTER MIG LYSA!

SHIAWASE
11/4/13, 11:21 PM
#137

Godmorgon ~~~

Manga funderingar harinne,,,

Hmmm, Szirius,,, som vanligt vet vi ju att det ar hur du ser pa dig sjalv,,, men undrar varfor det har blivit sa??~~~

Nar du VET att du ar sa mycket mer an vad du tillater dig att vara, och nar du VET att varat varde som manniska inte har nagot att gora med intelligens ,, att kunna eller inte, att vara duktigt eller inte…

Nar det galler sprakmissforstand, sa vet ju alla att ungerska inte ar ditt sprak,, sa sjalvklart faster inte omgivningen nagon uppmarksamhet vid, eller dommer dig for ett missforstand,,

Att vara duktigt i skolan, eller inte, latta att lara eller inte, etc… Ar ju totalt irrelevant for vart varde som manniska, och ar heller inget kannetecken for hur "langt" var sjals utveckling har kommit.

Kanske du behover uppleva detta for att en gang for alla gora dig av med dessa forestallningar. Du dommer sakert inte andra med tex. lag utbildning, mindre latt att lara etc. Men du dommer ju dig sjalv nar du tror att andra tror att du ar mindre intelligent?? OM de nu skulle tror det,,, vad spelar det for roll?? Du VET ju vad du ar ,, och det borde racka,, finns inget som vi maste bevisa for andra

Skratta at sprakmissforstand!!! Och andra misstag ocksa for den delen!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
11/5/13, 10:37 AM
#138

Miraklens dag! Jag är ju inte så klädintresserad, men vill ju se representabel ut idag. Grävde efter brallor i garderoben och hittar ett par fin svart byxor! Som jag totalt glömt bort att jag hade, kan inte ens minnas när jag hade dom! Hurra!! På samma galge hängde mina "mät" byxor. Dom som var min måttstock när jag tränade och gick ned i vikt. När jag var som smalast kom jag i dom. Nu satt dom som en smäck! Helt förvånad!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/5/13, 11:33 AM
#139

Snacka om att någon har flyt just nu… 😉

Annons:
SHIAWASE
11/5/13, 12:23 PM
#140

Heja Otroulig!!!~~~🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
11/5/13, 12:58 PM
#141

Jag hörde ett klipp med Hicks om att vara en lärare…att själv behöva uppleva det som man sedan kan hjälpa andra med…om man inte gjort resan själv så kan man inte nå fram till andra, för man förstår inte var de är om man inte varit där själv…det var talande för mig, för det är precis så jag upplever det själv, med andra.

"Prövningar" är aldrig lika svåra om man är säker och trygg i sig själv, men att hitta DET…det är ju lärdomen för de flesta…som vissa har från födseln..och de kan nog inte lära ut det. De vet inte hur det är att tvivla på sig själv och på att man är värdig…och de vet då inte heller resan man gör för att finna den tryggheten. 

Det var iaf en liten bekräftelse på att jag inte är "negativ" som inspireras mer av människor som har varit på alla register på stegen i livet, än de som för jämnan har klacksparksattityd…

Vi är alla på olika ställen och ska göra olika saker i livet.🌊 Och jag får vara precis som jag är och andra som de är, inget är bättre eller sämre, vi inspireras av olika saker och så får det vara.❤️

(Vi har för övrigt riktigt höstväder nu, det har varit grått, regnigt och småmörkt i två dagar och jag har redan solabstinens😮! Det gråa tar fram en melankoli i mig..att allt bara går runt runt…Räknade av nån anledning ut att det är 7 månader till maj. GIV MIG KRAAAAAFT. Här gäller det att tända det inre ljuset så att det bara sprakar!!! Tur att advent kommer och lättar upp.✨)

SHIAWASE
11/5/13, 1:28 PM
#142

Precis~~~~ Sa de vagar vi vandrar ar de BASTA vagarna just for oss:) Sa det ar bara att acceptera och njuta av farden:)))))❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/5/13, 2:02 PM
#143

Pratade just med min nyaste klient om det där, att ha gjort resan själv. Att kunna relatera till det man talar om och att om en sak har funkat för mig så kommer det att funka för dig. Att man inte kan lära allt genom att läsa en bok, eller gå en kurs - man måste hitta KÄNSLAN för att veta vad det handlar om.

Själv vet jag inte vad det är med mig, är otålig och rastlös som en unge innan julafton. Försöker att andas, och bara vara, men samtidig så är jag full av VILL GÖRA så jag planerar och skriver för fullt. Lycklig men otålig på en gång. Men tänker att det ger sig ju med tiden vad som händer och ifall jag ska göra något annat än det jag gör. Känner mig lite som att det är nu det gäller, en oro för att inte ha pluggat nog inför sluttentan.

Andas 🌊

[Kathja]1
11/5/13, 7:05 PM
#144

Kom på att jag i natt drömde på temat. Jag hade ett jobb som matte-lärare och kunde inte få ur mitt huvud hur någon kunde anställa mig som matte-lärare jag som är så kass på matte. Gjorde iaf mitt bästa, men var hela tiden nojig att bli påkommen som bluff. Men jag tog hjälp av eleverna och min hjälplärare och fick till en bra lektion. Då kommer det in andra elever som har hört talas om mina lektioner och också ville gå dem, för de var så inspirerande och roliga. Fick mig att tänka just på hur lätt det är att inte sin (MIN) potential utan fastna i nojor kring vad jag inte kan. Istället för att se det jag kan. Härlig dröm som fick mig att lyfta några snäpp.

Idag har jag, precis som de senaste dagarna, skrivit och skrivit och skrivit - och nu är den snart klar. Min bebis, min kurs i Medvetet Skapande. Och även om jag har svajat en del, och det har tagit sin tid så känns det just nu bara WOW - jag är BÄST!!! Hi hi, på måndag finns den online sedan är det bara att be om många nöjda kunder. Super spännande!

szirius
11/5/13, 7:35 PM
#145

Spännande Kathja! Och vaddå tagit sin tid , tycker du jobbat på snabbt🤗

Läste ett kapitel om det där med rastlöshet, hehe😉😇, inga nyheter men bra att påminna sig: tillit, allt har in tid, och om man känner sig rastlös så är man inte i kontakt med source…såååå det leder tillbaks till att det är där det finns mer att göra/öppna upp. Allt är som det ska🌊

Jag pendlar åter i pengafrågan, den blockeringen som kände helt bortblåst och bara iiiiiii 🥳under en tid nu…jaja…ett varv till då, skala lök, skala lök😛

[Kathja]1
11/5/13, 8:32 PM
#146

Jag började ju i somras, så nog har det tagit tid, men just den tiden det ska ta. Känner i mitt inre att den 11/11 är dagen D, hi hi. Känns bra, sedan kan jag roa mig med annat. Vad det nu ska bli…många tankar men dåligt mes struktur. Men har en känsla av att det är dags att hålla en kurs-helg här ute på landet i vinter, ska bara landa i vad jag ska fokusera på. Har ju Gud-grejen som jag just nu brinner lite mer för, även om de två väldigt mycket går ihop. Men som med allt annat så löser det sig.

Visst vet jag att rastlösheten infinner sig när jag drar iväg och inte är i mitt nu, utan i ett "tänka om" eller ett "jag vill att det ska vara NU som är rätt nu". 🤪Är ju bara att hämta hem sig igen. 🎈🎈🎈🌊

Pengar hade jag ett snack med Älsklingen om i dag. Det är en av de där sakerna som jag faktiskt inte kan fatta hur det funkar. Det ÄR som så att nu då jag köper mig det jag vill och behöver så räcker pengarna längre än innan då jag räknade och oroade mig. Även om det inte kommer in mer pengar, så räcker de längre. Är ju galet, men väldigt bra!

Annons:
szirius
11/5/13, 8:42 PM
#147

Tack för påminnelsen om det Kathja! För det är precis sant! Har ju upplevt det gång på gång, när jag bara handlat, inte vetat vad som finns på kontot. Men nu har det smygit sig in igen, snåleriet, och oron.

Jag var ju så YES med att investera i dansen. Har ju gjort en del men annat fattas. En till spegel, och mer kläder. Och jag HAR ju pengarna märkta för detta ämne. Men är rädd att jag ska behöva dem till annat🤪🤐…så jag rör dem inte. Typiskt typiskt "feltänk"…att jag inte lärt mig än! Men nu fick jag en spark i rumpan Kathja🤗. Det är bara att gå till handling! Det löser sig alltid…sen..om det nu skulle komma nåt sen…Nu är NU🌊

Otroulig
11/5/13, 8:55 PM
#148

#141 JA JA JA, åh vad det slår an i mig. Just att gå igenom saker - lösa dem på ett "andligt" sätt för att sedan kunna lära ut till andra!

Som med sorg, Szirius. Eller depressioner, eller bokstavs barn - det finns ju en uppsjö av fysiska manifesteringar som vi ser på ett helt okonventionellt sätt. Som för oss (de flesta av oss) ser på ett helt annat sätt än vad som är gängse.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/6/13, 4:13 PM
#149

Hej på er alla sköningar.

Här är det svängningar ala superspeed, men jag hänger bara med🌊!

Ångest, sen släpper det och jag flyger högt högt högt och känner bara kärlek, sen pang, nån orostanke, som jag synar och sen lyfter igen och svävar…känns som en slags rensning faktiskt, när jag "dras ner" är det ett lager gammal skit som gör sig påmint som jag lägger märke till, säger hej hej du är gammal, jag behöver dig inte längre och sen skifta upp igen.🎈

Kom in i ett superflow i sinnet nyss och kände bara ett sug att göra tapping på 50 000 dollar, bara för att den är så kul! Gjorde både den och fortättningen och jag fick typ lyckorus i hela kroppen, alltså det är nåt nytt för mig, att jag skrattar RAKT UT, det bara bubblar ut, helt i min ensamhet, känner mig sådär ljuvligt crazy och helt underbar 🤪😊

Finns en större acceptans i mig…att jag inte kämpar emot så mkt…utan jag bara väntar ut ifall jag känner mig låg…och först när det vänt så visualiserar jag…aldrig någonsin i motstånd…börjar lååångsamt fatta detta nu, med samarbete…följa flödet, och finns det inte ja då är det bara att vänta ut det…🙂

[Kathja]1
11/6/13, 4:21 PM
#150

Härligt att höra Szirius. Jag åker också upp och ner mest hela tiden, sådär helt utan någon orsak känns det som. Men den som har mest ont av det är min man som har svårt att hänga med i svängarna för han kan inte stänga av valda delar. Antingen är det på eller så är det av - och det är ju skönt att han inte blockar mig. 😉

Det är så mycket nu känns det som att jag inte ens fixar att formulera det i ord. Men jag känner mig som att det är dags för sluttentan av denna fasen i livet. Fast det kan lika gärna bara vara känslor som något som faktiskt kommer att ske. Jag andas och försöker att flyta med. Nu är jag ensam hemma några timmar så jag ska ta en paus i jobbandet (det har blivit MÅNGA timmar denna ledighet!) har tänt lite ljus och ska sätta mig och meditera för att se om jag får ordning på mig.

Otroulig
11/6/13, 9:41 PM
#151

Jahapp, här var det tyst på kvällskvisten. Har just kommit hem från hundkurs, vi letar pengar för tillfället. 🤑 Jycken gillar mest svenska pengar, euro går inte hem, dollar är ok 😃. Jag skulle velat filma när vi försökte hemma, här förstår han inte 🤪. Vi använder burkar som hunden skall markera. När jag försökte sist hemma så apporterade han alla burkar istället, UTOM den med pengar i. Men i kurslokalen går det bra. Tur att man kan le åt honom. 

Annars är det lugnt. Inga berg och dalbanor som ni andra verkar pyssla med. Grät lite i morse - men det var av ett kärleksfullt klipp, så känslor finns i alla fall. Mest bara 🌈❤️😍😃.  

Men tänkte på det på jobbet - det är väldigt många som mår psykiskt dåligt just nu. Deprimerade, orkeslösa, yra osv.  

Kramar på er alla som flyter med, keep on korking 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/6/13, 10:03 PM
#152

Godkvall pa dig otroulig!!!

Har ar tidig morgon,,, har precis duschat och sitter med mitt kaffe,,, klockan ar 6,,,aldsta dottern har redan gatt hemifran,,, hon skulle ivag pa nagot reklam-dans jobb:) Och jag ska ivag pa utbildningsdag~~

sa det blir nog en bra dag idag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/6/13, 10:19 PM
#153

Och jag skriver! Och skriver, och skriver. J-a vilken snygg sida jag har fått till om jag får säga det själv. Nu är det mest lite små-pill, men det är lugnt jag har gott om tid  - release dag är först på måndag. 😎

Annons:
Otroulig
11/7/13, 6:48 AM
#154

hehe.."hela helgen på dig" 😉

Hoppas man får se underverket!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/7/13, 9:05 AM
#155

Japp, den helgen som jag ska jobba. 😃🌊

[Torahzen]
11/7/13, 10:06 AM
#156

Just nu är det jag nere, långt nere. Jag och gubben grälade i morse och vi står så långt ifrån varandra att jag inte fattar att vi med så olika värderingar kan bo tillsammans. Jag kände mig sårad in i Själen. Just nu har jag inte lust att åka hem efter jobbet.

[Kathja]1
11/7/13, 11:00 AM
#157

Men vännen! Kraaaaaamar 🤗 Andas. Ibland blir det galet, men allt all är som det är. Jag hade en man som flippade igår, så det kanske är något i luften. 😉Fast jag brydde mig föga - har en viss distans till honom för tillfället då jag känner att jag har dragit ifrån honom på vissa plan. Men det är bara at fokusera på sig själv och det man behöver för att må så bra som det går. Du får slicka sin sårade själ så ska du se att det känns bättre, oavsett vad som händer. Andas 🌊

SHIAWASE
11/7/13, 12:08 PM
#158

Torah!! Andas,,, och kom ihag, paminn dig sjalv om att ingen kan sara dig utan din tillatelse,,, nu ar det ju sa att vi blir kansligare for de som star nara,,, men ta och hitta tillbaka till DITT inre~~~ som vet att du ar fantastisk precis som du ar,,,,

Distans i ett aktenskap ar bra,,, vi lever tillsammans, vi AR INTE ETT,, vi ar tva individer, med olika varderingar,,, helt ok~~~

Fokusera pa DIG,,,,, (for fokuserar du pa honom i ett sadant har lage sa faller du annu langre ner),,,,

Han mar sakert lika daligt som du,,, men det ar nagot som han maste klara upp,,,, sa fokusera pa dig,,, kop en blomma till dig pa vagen hem,,,, (och kanske en till din man ocksa~~~)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
11/7/13, 4:42 PM
#159

❤️❤️ Poppade in en tanke i huvudet att det är mycket mer dynamik och expansion och roligt i längden om man är olika än om man är helt lika.. Särskilt en partner, nån man lever med och tillbringar massor av tid med!

[rore]
11/7/13, 7:05 PM
#160

Hej och god kväll på er!

Fastnade för raden: Sårad ända in i själen.  Som Thorazen skrev.

Nu vet jag ju inte alls vad ert gräl handlade om. Egentligen handlar det jag skriver om Om mig själv. Nått jag försöker klar göra😊

Men jag känner igen känslan, som även har funnits och även fortsätter komma tillbaka till mig emellanåt. *pust* så drygt och jobbigt.

Men så här i efterhand av dessa stunder av tvivelaktighet/ missförstånd och vad annat som har blivit under ett gräl,, så känner jag mer och mer att det inte är min själ som lider nöden.

Utan mitt invanda ego som lever i föreställningen Om det som Är. Om hur det ska vara, osv.

Det är den delen av mig som tolkar in det som sägs/görs. Den delen som vill se allt konkret svart/vitt. Ja/Nej. Rätt/Fel

För i mig har det gjort fruktansvärt ont att tappa "föreställningen Om något som jag trott på/rättat mitt liv efter"

Om nån nu förstår mitt svammel,,,,😘             🤫

Annons:
szirius
11/7/13, 7:37 PM
#161

# Thoris🤗❤️🌺

# 159 Såklart liksom!🥳🙂

Citerar från en bok:

Din själsfrände är nån du knappt står ut med emellanåt😉. Personer i din omgivning som håller med om dina åsikter och delar dina intressen är lätta att acceptera och tycka om, samtidigt som de lär oss väldigt lite.  Den som lyckas hitta dina ömma punkter är din verkliga själsfrände, för den personen påminner dig om att du inte har nått det tillstånd av frid som följer av tillit. 

Jag kan bli helt deppig ibland då andra par nämner hur de har exakt samma värderingar jadajada och jag får för mig att så "borde" det ju vara😕… för ujujuj vad vi inte har det…inte om uppfostran, inte om politikens vara och icke vara, inte om Gud etc etc etc…MEN! - vi respekterar varandra och lär oss av varandra hela tiden. Det går liksom inte att sluta växa när man är med någon som är så olik🙂. Vi öppnar oss för nya infallsvinklar…även om det kan leda till rejäla gruff emellanåt. Men allt är som det ska🌊

#160 oh ja, oh ja. Det är inte själen som blir sårad utan egot. SANT, pling!✨

Mitt favvocitat…

**Om du lider, så beror det alltid på att **

**du ser på livet **

på ett annat sätt än vad source gör…

❤️

Tar inte bort lidandet på studs, men hjälper mig alltid att foka om.

Otroulig
11/7/13, 8:01 PM
#162

Det är blir lite motstridiga känslor hos mig i det här ämnet. Samtidigt som jag som Thora är lite rädd för gruff och gräl.(.ja nu vet jag ju knappt längre, 🤔men jag var ju i alla fall.) så är jag tacksam att slippa - samtidigt som jag också vill växa, för det är ju det man gör i förhållanden. Man utmanas, får se sidor hos sig själv och växer. 

Som Szirius skriver  - jag tror visst att man kan ha väldigt olika värderingar - bara man vet om dom och respekterar dom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
11/7/13, 8:08 PM
#163

YES!!

Tack för det citatet Szirius. Ska verkligen lägga det på minnet🌺

[Kathja]1
11/7/13, 8:23 PM
#164

Är lite för mosig i huvudet för att kunna formulera något vettigt - så jag kramar er alla i en GIGANTISK GRUPPKRAM 🤗 

Kan säga att det svajade till här idag igen, fortsättningen på igår, och ibland så snackar vi inte samma språk jag och Älsklingen det är bara att konstatera. Men kära vänner vad mycket lättare sånt där är nu för tiden. Känner hur jag stannar till, ser vad vi gör, backar lite och på något sätt kopplar loss mig själv från det som sker för att inte hamna i känslo-svaj. 🌊

[Torahzen]
11/7/13, 10:41 PM
#165

Ja, det är nog egot som blir sårat. Vi har försonats ikväll. Ingen av oss är på topp, men vi är tillsammans. Jag har varit enormt trött sedan i söndags så nu ska jag sova.😴

Otroulig
11/8/13, 6:54 AM
#166

GOD MORGON!! Fina underbara människor!

Här flödas det vidare. På  "High Flying disc" 

Jag lyssnade på ett AH- klipp i går bilen. Där dom pratade just om att det är inte så viktigt med manifesteringarna utan det är ju känslan av dom vi vill ha. JAG ÄR DÄR!

Pratade med en av de få goda vänner som vet om vilken härlig möjlighet som existerar fysiskt i mitt liv just nu och hon utgick ifrån att jag var spänd av förväntan eller nervös. Näe sa jag, lite förvånat själv. Jag har inte tänkt på det så mycket. För det har jag inte. DET SPELAR INGEN ROLL egentligen - huvudsaken är ju att jag får må så här ❤️🎈🌈🌊😃❤️🥳

För jag är verkligen On top of the world.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/8/13, 8:03 AM
#167

Wonderful!!! Otroulig,,, jag ar nog ocksa ratt sa hogt uppe,,, elller ,,, mer att jag sitter har och vet att allt ar ok, ar nojd,, forvantansfull,,, och glad~~

Idag har vi bokat in minsta dotterns sjuarsfestival,,nasta onsdag,,,,

hon kommer da att bara kimono, och vi besoker ett tempel, dar de har en cermoni som "valsingnar" och " tar bort "onda" andar"  samt onskar lycka for livet,, foton kommer!!!

sa harligt med en sexaring mitt ibland himlande ogon (typ,, ni fattar ju ingenting-ogon)fran 15 och 12 aringar,,haha!!!

❤️

OCH jag har ju rasat en-till tva storlekar bara sa dar,,, sa jag kommer i drakter och andra fina klader~~~~me like:)))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
11/8/13, 8:46 AM
#168

Där är vi i synk Shia, vad gäller storlekar, fast jag håller mig till en storlek gissar jag. Bara sådär! Hehe, andra går på dieter och håller på, när det bara är att må bra:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
11/8/13, 8:50 AM
#169

God morgon!

Det går upp och det går ner. Håller i hatten och försöker hänga med i det som Är och det går så mycket bättre när jag är Här och Nu. För då kan jag betrakta vad det är som sker. Framför allt inom mig.

En skön lugn känsla som jag gärna vill vara kvar i😉

Shia! Låter fint med 7 åringens kalas och ceremoni. *spännande*

[Kathja]1
11/8/13, 10:47 AM
#170

Ibland är det lite läskigt med synk… Älsklingen tittade på mig igår och konstaterade "du har gått ner i vikt". Bara sådär. 😎

szirius
11/8/13, 11:22 AM
#171

Jag synkar med er jag också🙂. Vikt och high flying disk☀️

Och som Otroulig nämner, det är ju känslan som är det viktiga, jag släpper det här med manifesteringar just nu, så ingen skillnad i det fysiska har skett här och jag tänker inte ens så mkt på vad jag önskar, jag bara ÄR och jag har så nära till skratt, bus, trams, jag trallar och är helt enkelt GLAD fler stunder varje dag😃.

Idag har jag haft en helt fantastisk morgon och förmiddag. Njutit av egentid. Kollat på inspirerande intervjuer på youtube, fikat i sängen😎, och nu har jag en hel lång härlig dag och kväll framför mig att fylla med allehanda mysigheter. 🥳

Shia - låter härligt med en liten stor tjej🙂! Jag har ju mina danstjejer i lillgruppen som tindrar och kramas och vill berätta om allt😊….så jag fyller på där❤️…för som sagt…12-åringen…lite andra energier😉🤐 Men igår hade vi bra stämning, jag lärde honom göra pannkaksmet och han fick steka pannkakorna själva! Han var mkt nöjd och glad sedan och konstaterade att nu kunde han flytta hemifrån, hahaha😃

[Kathja]1
11/8/13, 6:03 PM
#172

Sitter på jobbet, är jobbhelg (igen!). Hade världens motstånd innan jag väl kom iväg, killarna har visst varit helt upp och ner hela veckan och jag sitter nu bara och ler. Har beställt min helg, den ska gå fort och lätt, vi ska ha trevligt och det ska bli många glada skratt.

Är så i känslan att jag kan lämna detta stället vilken sekund som helst, bara resa mig upp och säga bye bye - nu får ni klara er utan mig. Känns kanon! Så jag sitter bara och njuter av känslan av att veta någon som ingen annan vet. 🤐Så snart är det dags att HOPPA. Oooohhhiiiiiiii 🌊 Men nu jobba lite till, tror jag gömmer mig i köket lite och hoppas att de inte river stället… 🤪

Otroulig
11/8/13, 6:23 PM
#173

Tummen upp till känslan "Veta något som ingen annan vet" den gillar jag.

Idag har jag återigen uppmärksammat hur olika man kan reagera och skapa i sitt liv. Det var en tjej som har en konstig läkare som betett sig lite underligt. Nu gjorde han det igen, la på luren i hennes öra. Jösses vad hon gick igång. en massa känslor och energi som lades ned på detta. När jag betraktade detta insåg jag att min utveckling från 😡😭dramaqueen till 😎 cooling har skett stegvis. 

Från början var jag den som gick in i känslo stormen. En mellanperiod där så tog jag åt mig andras känslor övertog dom. En senare period blev jag engagerad i att försöka "omvända" dom som känslostormade och i detta så upprördes även mina känslor lite, jag blev engagerad. Men idag…jag inser att det är deras problem och går inte igång nånting. Kommer ett bra läge säger jag nåt som kan leda till nån typ av grundning. Men kommer inte läget så struntar jag i det. 

Jag har ju den sista tiden undrat om jag är död i mina känslor - men jag börjar fatta att jag bara är förankrad i mig själv. 🎈🥳 eller vad säger ni?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/8/13, 6:33 PM
#174

Jag säger YES till att det beror på att du är förankrad i dig själv, till att du kan behålla fokuset på dig och det som får dig att må bra. Man blir lite som en unge som går in i sig själv och förundrat tittar på omgivningen då den "härjar på" - med en oförstående min som säger "men vad gör ni - och varför".

Jag är där jag med, har iof aldrig varit så mycket för drama men om jag innan VAR avständ är jag nu bara i mig själv. Känner att det är stor skillnad.

Annons:
Otroulig
11/8/13, 6:56 PM
#175

Ja 😃hihi, det har gått så långt och jag har umgåtts så mycket med er, så den oskyldiga, förundrande känslan "vad gör ni" känns oerhört bekant.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
11/8/13, 7:01 PM
#176

Jag tror också du är mer förankrad i dig själv Otroulig! Åh vad jag mår bra just nu. Känns som en sista kloss som håller på att lossna, en sista liten egobit, sen är jag mer förankrad än vad jag varit. Känner också att jag släpper saker mer snabbt. Är själv helt förvånad över att jag inte går och surar mot min chef som jag skulle ha gjort innan utan det är full fokus på jobbet. Och göra den sista tiden till något bra, sen kan jag lämna med huvudet högt upp! Vet inte vad jag lämnar för men det visar sig väl :).

Varpå promenad med en "vän" igår, tror inte vi kommer ses mer. Insåg att jag är så långt ifrån att döma också, vilket känns bra i själen, men lite tråkigt att andra inte hakar på. Det roliga med vårt samtal igår var att hon var ju så medveten om att hon var dömande och hon sa det flera gånger och killen hon träffar nu sa samma sak till henne. Och varje gång hon sa att: jag dömer. Så sa jag bara ja. Tror hon förväntade sig ett näe, det är väl inget fel med det. Hon själv tycker ju att det är kul att hänga och prata om andra och jag har ju känt ett tag att nä, det tycker inte jag. Men så gick jag med på att träffas igår för att se om hon också har förändrats efter alla gånger vi setts men icke. Så nu tänker jag tacka nej till att ses mer. Sen måste jag medge att det känns ju himla tomt på kompisfronten, för jag ser ju att alla jag varit vän med på nåt sätt speglar mina icke så önksvärda sidor, förutom kanske 1-2 pers. Men tyvärr har det ju inte kommit in några nya… Hm, det löser sig det med! Tillit!

Ja, man kan säga att jag är lite sällskapssjuk ikväll! Det var längesen jag var det, känns kul! 

Ah, allt känns spännande!


[Kathja]1
11/8/13, 7:03 PM
#177

Thea - vad härligt att höra att du gjort ett lyft och mår bra. 🤗❤️

Otroulig
11/8/13, 7:37 PM
#178

JA, HURRA Thea!!! 

😃✨🏆 vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg!!

Så är det - vissa får man säga hejdå till. Det kan vara så att man kan umgås senare i livet, det vet man inte. Men jag har ju sagt nej till många och valt ensamhet istället och ångrar mig INTE!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
11/8/13, 7:47 PM
#179

Jag vet Otroulig! Det är så härligt att veta att inget är fel och allt som sker är för mitt bästa. Jag menar just med tjejen från igår, vår relation har knappt utvecklats från första början och nånstans har jag vetat att det här är tillfälligt. Som jag skrivit innan: 

People come in to your life for a reason, a seson or a lifetime. 

Jag är redo för mina lifetime relationer nu. Tack Gud!


[Kathja]1
11/8/13, 8:27 PM
#180

Fortsätt du att fokusera på att skapa en bra relation med dig själv vännen, så kommer resten att lösa sig när tid är.

Otroulig
11/9/13, 9:48 AM
#181

SNYGGT Kathja!! ✨

Jag gick in och kollade på dina länkar! Jag förstår att du skrivit så tangent bordet glöder när du nedtecknat dina klokheter och erfarenheter ❤️❤️

Här är det lördag morgon och jag gick upp kl.08.00 vilket är ovanligt tidigt för mig. Å andra sidan la jag mig kl.22.00 vilket också är ovanligt för att vara mig. Skönt! 

Vi får se vad dagen har i sitt sköte. Jag ska vara hundvakt i alla fall. Sen finns det ingen brist på sysselsättning om man säger så. Både ute och inne finns att göra så vi får se vad som känns bra idag. 

Ha en härlig lördag alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
11/9/13, 11:45 AM
#182

Tack! 😃❤️

szirius
11/9/13, 1:51 PM
#183

Vaknade helt orolig ( se drömtråden)  och det har suttit i idag…satt länge och "skrev av mig" på förmiddagen , men jag är svajig…känner mig totalt stagnerad i livet. Periodvis har jag verkligen tålamod och tillit🌊

, sen tappar jag det och blir bara uppgiven och tappar hoppet om att det nånsin kommer bli nåt annat…. Lördag och jag känner mig bara uttråkad, småstressad över framtid och mening, har inget driv eller lust alls, inte musik, inte sy, inte film…känner mig nere…..och sonen är så tonårssnäsig så det är inte klokt💣

…maken säger att jag bara ska vänja mig…för det kommer bara bli värre😮…hujeda mig

jaja, nu ska vi snart hälsa på släkt en stund. Bra att byta omgivning, komma ut, få luft, träffa andra, prata lite. Det blir bra. Känns som om jag inte vill komma hem sen, nån actionfilm är vald som familjemys, blööö, men har ju noll annan inspiration heller🤐

THIS TOO SHALL PASS🌈

[Kathja]1
11/9/13, 2:09 PM
#184

Klart att det gör vännen, det är bara att hålla i hatten och flyta med i det som är. 🌊

Själv är jag ju på jobbet, har precis avverkat några samtal med mina pojkar - nöjd med min prestation trots att jag har svårt att motivera mig själv och vara närvarande i det jag gör. Men shit vad jag mår bra! Sitter mest och ler, känner mig som om jag mentalt är på en helt annan plats än fysiskt. Men det känns bra. Känner mig som att jag flyger runt bland solsken och gröna ängar. 🌈 Medan kroppen är på jobbet en grå-regnig lördag i november. Härligt spännande hur sinnet funkar. Jag känner mig 100% FRI. Ooooooohhhhhhiiiiiiii - galet härligt. 🌊❤️☀️✨🌈

Otroulig
11/9/13, 3:22 PM
#185

Visst är det coolt hur man energimässigt kan vara i en helt annan verklighet! Upplevde ju det för några veckor sen, så tydligt, där jag hade ett underbart förhållande helt plötsligt, coooolt! 

Jag är fortfarande på toppen, fantastiskt, det har hängt i länge nu!!!

Ja du Sirran, det var ju ingen mysig dröm direkt - men dom är ju våra rådgivare även om det inte tycks så. 🤗 på dig, skickar dig lite kärleksfulla och glada tankar 😍❤️.

Här kokas oxkinder igen, sen blir det kronärtskockor till förrätt. Har en god vän som kommer över, bra prat och pill mat. Fick för mig att jag kanske skulle ut och ta en öl på puben, eftersom jag tydligen skall vara en magnet på män enligt horoskopet. Vi får se vad det blir. 

Blev så glad, hittade exets samarbetspartners produkter på ICA idag. Fasiken vad kul! Gillar närodlat!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/9/13, 3:57 PM
#186

Klart att du ska ut vännen ! Du ska ju trilla över ditt ❤️och jag ska göra succé och bli rik nu så det är ju bara att köra på. 😉

szirius
11/9/13, 6:10 PM
#187

#184 Aaaaaah, bästa känslan! Har den ganska ofta🌈, du uttrycker den så bra, tack för påminnelsen🤗. Att veta att allt redan finns, liksom, fast det kanske inte syns, så VET man. 🥳

#185 alltså…vi vet ju ALLA att han väntar bakom hörnet…omöjligt att det finns nån annan sanning, den energin du har och har haft under så lång tid nu, baby❤️

SHIAWASE
11/9/13, 11:50 PM
#188

Godmorgon pa er!!!

Idag ska jag halla forelasning for kvinnor om LIVET!!! Och barn~~~

Kul,,, ,, sa jag forberedde min presentation igar,,, sedan var jag och aldsta dottern pa besok till hogstadieskola,,,, for de som gar motsvarande nian har i Japan ar denna host PLUGG och PLUGG,,, det ar intradesprov till hogstadiet i februari,, sa man maste bestamma vilka skolor,, man ska soka in pa (gor intradesprov pa flera sa man har en "forsakring"),,, Vi ar ratt sa avslappnade hos oss,,,

Sa idag blir en heldag~ Sedan ikvall ska jag val ta och SKYPA min "gamla mor" haha(lika bra jag skriver in det har,,hihi)

Otroulig,, HUUUR var nu gardagens kvall,,,,~~~~ blir nyfiken:)

Szirius,, har inte kollat dromtraden annu~~~ ska hoppa dit :)

Kathja,, fina sidor du har fatt till

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
11/10/13, 9:29 AM
#189

Godmorgon alla!

Tittar in här en snabbis. Fullt upp här hemma just nu. Vi lever mellan flyttkartonger och byggpapper men det går så bra så. Saknar duschen men desto gladare blir vi ju när vi kommer till vårt nya badkar sen :-)

Idag är det stallet och innebandymatch som gäller. Hade tänkt försöka fixa punkan på mitt bakdäck innan, men känner ett visst motstånd där. regnet öser ner och jag vet inte hur man ska koppla loss växlarna från cykeln. Så jag måste ut i blötan och försöka klura ut det och det kan ju ta en stund. Hade varit lite mindre trögt om solen skinit.

Otroulig
11/10/13, 10:33 AM
#190

God morgon alla fina!

Vaknade i en sån härlig energi i morse - direkt in i flödet bara - TACK ❤️.

Och nej, det blev ingen utgång, vi insåg att om vi ska komma ut så måste vi starta där - för när vi sitter med tända ljus, mätta efter en god middag och snurrar runt i djupa diskussioner så har vi det så trevligt och känner ingen som helst lust att gå ut. 

Men det känns nära nu, just nu känns det verkligen som han står bakom hörnet 😃😍🎈

Njuter av mitt nystädade hem ❤️. Har inte kommit till garderober och att rensa - men nu är det i alla fall bättre i hallen och den glänser på toa och i köket. Så skönt. Ska fortsätta idag tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/10/13, 3:29 PM
#191

God DAG?? eftermiddag? pa er~~~

Hade en bra dag ,,, sjalvklart fantastiskt forelasning av mig!!! MEN for kort^^^

Fast,, jag har nu ett upplagg i mitt huvud om en en-dags ( eller flera-dagars workshop),, super intressant~~~

Och fick ocksa feedback om att det ar nodvandigt~

Har ocksa pratar med min "gamla mor"haha❤️

Borde snart sova,, men ar smatt exalterad om min Workshop,, som inte ens har tagit form men som jag VET har REDAN TAGIT FORM!!!~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/10/13, 7:18 PM
#192

Vad spännande det låter! Själv har jag just lagt upp utskicket om min kurs, kommer att gå iväg i morgon den 11/11 kl.11.11 - när annars?! Så nu är det bara att hålla i hatten och tänka glada tankar. 😃

Har oxå en massa nya idéer på vad jag ska ta mig an härnäst, men först ska jag vila en dag eller två, bara jag får gå hem från jobbet. Jag och kollegan konstaterade det idag att det kanske inte är så underligt att helgen har gått i 190 med känslor åt alla håll, då både han och jag har kört på för fullt hela veckan. 🤪Så nästa gång får det bli till att se till att landa ordentligt innan jag (vi) går till jobbet. 🌊

Otroulig
11/10/13, 8:03 PM
#193

Ni sprutar ideer ni två, underbart att läsa! 

Själv känner jag mig väldigt nöjd med helgen. Jag gjorde med glädje det jag önskade mig. Nu är det rensat och nytorkat i hallen..hmm undrar vad det betyder, jag har inget emot, om det betyder att man välkommnar in nya energier 😉 Sen har jag faktiskt rensat i garderober. Nu kan jag t.om gå in i den ena! Wow!!

Sen har jag ett berg av äpplen jag plockat ihop som ska levereras till hästarna och grannen räfsade ihop löven. Så fint ute och fint inne❤️

Var en sväng till återbruks stationen och har slängt en massa gammalt också. Mamsen var förbi och jag insåg att jag lever kvar lite mina föreställningar när jag sa till henne: Perfekt att du kommer nu! Jag har nystädat! Så där blev man avslöjad direkt, jag vill fortfarande göra henne glad och stolt. Fast det kanske är normalt, jaja. En väldigt bra helg i alla fall!

Sen tänker jag på att flytta och flyttstäda och tänker på Håbe, ojoj. Där ligger jag nog i lä. Heja Håbe!!🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/10/13, 10:08 PM
#194

Otroulig - visst betyder det att välkomna nytt🙂Och framför allt hur du TAR EMOT DIG SJÄLV❤️. En välstädad ingång där du känner hemtrevnad när du kommer hem är ett tecken på att du uppskattar dig själv 🤗

Vi har dragit in alla stora växter idag🌺, för i slutet på veckan kan vi få frost på natten….snart dags för vinterdäck också….

Själv har jag tandläkartid i morgon , 11/11 kl 11😃

Det går så bra så, är otroligt stolt över att helt och hållet ha jobbat bort min tandläkarskräck🏆🥳✨, har dessutom manifesterat en supertrevlig (och snygg😎) tandläkare😛. 

Ikväll har jag föjlt med min vän till hennes församling och lyssnat på deras helt fantastiska kör☀️. Det var bröllop idag så över 200 gäster var inbjudna och sjöng…fyrstämmigt…gåshud! Så härligt att promenera hem också…börjar bli lite friskt i luften…stjärnklart och nymåne…mmmm🌛

[Kathja]1
11/10/13, 10:25 PM
#195

Klart att det är nymåne, 🌛nu har vi stormat bort det gamla och det är dags för NYTT. Nya tankar, nya tider, nya sätt att se på världen och oss själva. Underbara tider!❤️

Har haft en galen helg på jobbet men hjälp vad jag mår bra, när jag hittar känslan av mig där i allt det väldigt trötta. Och i mon är jag hemma igen.👍 Och på kvällen ska jag ju till Göteborg, träffa Victoria och gå på DNA-aktivering. Så spännande! Båda grejerna. 😍

Annons:
szirius
11/10/13, 10:41 PM
#196

#195 kollade in på dina länkar nu Kathja🌊 fattar att du jobbat ett tag🥵🥳'

Jag såg på e-kursen att det står " du hittaren här"…ska det vara så eller har du missat d:t? ( sorry, lärarögonen på😇)

[Torahzen]
11/10/13, 10:43 PM
#197

Yeah, Kathja! 🌛❤️

[Kathja]1
11/10/13, 10:44 PM
#198

Tack! Har kollat igenom det där sååååå många gånger och trots det så blir det missar. 😡Ska genast se om jag hittar var du menar…. 🤔

Edit - HITTADE den

SHIAWASE
11/10/13, 11:16 PM
#199

Godmorogn pa er! Spannande for Kathja och Torah ikvall~~

Jag har ocksa slangt massa stor-skrap (haha, heter det sa) idag,, gamla resvaskor, barnsang etc. etc…. Tyckte jag stadae haromdagen,, men med tre dottrar, varav tva tonaringar,,, som tycker att de har saaaa mycket att gora sa de inte har tiiiid att plocka undan,,, sa blir det som det blir~~~

Idag ar det karate-excersice pa morgonen,,, kul traning med trevligt prat!

Och sedan far vi gaster till lunch, fast jag har inte bjudit hem dem, utan vi gar ut,,, det blir en tre-timmars lunch med "drink all you can" haha(typiskt japan,,,, ) En MANDAG, mitt pa DAGEN ,, ojooj(haha),,,, sa nagot vidare jobbande blir det nog inte idag,,,,

ha en trevlig mandag~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
11/11/13, 6:46 AM
#200

Ha så trevligt Shia! Åh. just ja vad spännande för er lyllosar som ska gå på DNA köret❤️. Jag tänker åka snålskjuts på er. Aningens svaj här på morgonen, jag är ju så van att må bra nu så när jag blir irriterad så märks det så väl. Ska landa lite här under frukosten. Kram på er och ha en härlig 11/11. Ska försöka skicka ❤️ Vibbar kl 11 till er alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
11/11/13, 9:51 AM
#201

Jag ser verkligen framemot ikväll med Kathja och DNA.

Spännande datum! Jag vaknade kl 1.11 inatt. Får se vad som händer kl 11.11. Jag ska också försöka skicka vibbar till er kl 11.11 och ikväll om det funkar. Skjutsen bjuder jag på 😉

Shia, finns det återvinningscentraler i Japan? Där man kan lämna in grovavfall och även hela saker som andra kan använda?

Jag önskar er alla en bra dag! ☀️🌈🌊

szirius
11/11/13, 10:34 AM
#202

Nog är det energier i luften alltid✨! Vaknade 3.30 och kunde inte somna om, utan har småsvamlat med Gud hela natten😉😃

Är nu redo för tandläkarbesök! Här vräker det ner ute. Jag ska byta gardiner när jag kommer hem…det kom jag fram till inatt..haha

Sen dans, dans dans i em/kväll.

Annons:
Otroulig
11/11/13, 11:25 AM
#203

Har nu suttit på dass 😮 och skickat ❤️ till er.😃

Men jag upptäckte just nåt fascinerande.

Två måndagar i rad har jag fått samma ord dels från Findhorn och dels från Andra sidan ! Hur stor sannolikhet är det?!

Resilience(har lite svårt med det ordet…återhämtnings förmåga..elasticitet, motståndskraft, balans kanske?…)

Jag får energi av att hjälpa andra och ge dem energi - Mitt liv flödar av energi!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/11/13, 11:35 AM
#204

Men OJJ!!! vilken harlig LAAAANGlunch jag har haft,fantastiskt att man kan traffa sa trevliga manniskor,,, god mat, mycket dryck  fem timmar, BARA harlig underbart prat~ om LoA, om olika dimensioner, om sjalen om gud etc~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
11/11/13, 12:54 PM
#205

#204 låter helt ljuuuuvligt!!! Längtar efter såna samtal IRL❤️!!!! Och sitta och äta o dricka o skratta i 5 timmar. Mys!!!!!!

Fast vi pratade Gud igår kväll såklart jag och min vän..om känslan som uppstår när man sjunger tillsammans…helheten blir större än delarna…och för oss är det upplevelsen av Gud✨….alltid kul att hitta det vi delar…annars har vi ju väldigt olika tänk och tro😉…men det går så bra det också🤗

Apropå grovsopor…när vi bodde i Sverige fanns det en lokal dit man kunde lämna saker man inte använde, och det var fritt fram att ta det som andra lämnat där. Helt fantastisk idé! Många studenter inredde sina hem helt gratis från såna ställen och andra slapp betala dyra pengar för att frakta bort soffor och skåp som de inte ville ha längre. ÄLSKAR såna win-win grejer🥳 Vi lämnade massor med saker där när vi flyttade…och de sakerna försvann i ett nafs - precis som det ska vara!

Här har vi en dag varje höst, i slutet på november, då man ställer ut alla grovsopor vid vägen…också fritt fram att kolla vad andra satt ut och ta det…sen på eftermiddagen kommer en lastbil och plockar upp allt och åker till nån sopstation. Jag har bla en trasig dammsugare som jag ska hiva iväg, men den kommer säkerligen nån händig person plocka upp…om inte annat för att använda delarna till nåt.

szirius
11/11/13, 12:58 PM
#206

Jag är f.ö på strålande humör!!! Hög på livet och bara ler och trallar igen. Tillbaks i mitt flöde igen, skööönt efter att ha hamnat lite off några dagar…

Har lagat mat och sjungit " cry me a river" i köket och fantiserat om hur jag står i nån röd lång klänning på en trappa och sjunger med storband, hahaha😎🎈

Men alltså…ett restaurangbesök o prata i 5 h om livet o universum med härliga människor…det ska jah banne mig manifestera - tack för inspirationen Shia, iiiiiiiiiii! Känns nästan som att det kan bli en resa till Sverige i luciatider…själv…till kompisar! YES! Pengarna kommer! Möjligheten öppnas! Allt är bra!

[Kathja]1
11/11/13, 1:18 PM
#207

Men så roligt! Jag vaknade kl.4.44 i morse, vad är nu detta med att vakan just i natt på jämna klockslag. 🤔 Jag mår också så där super duper bra. La mig för att sova en stund efter jobbet, blev nog typ 37 sekunder som jag sov, sedan vaken igen. Så det är väl lika bra att köra på tänker jag. Får bli lite te och soft i soffan innan jag ska åka upp till Göteborg om 2 timmar.

szirius
11/11/13, 1:21 PM
#208

#207 Ja, å kul att vi är flera om vaknat🙂. 11:or ÄR starka energier, förhöjda…inte alltid enkla…man kan snurra iväg….så jorda i hjärtat

vilken tid är eventet?

[Kathja]1
11/11/13, 1:38 PM
#209

Eventet är klockan 18.30, så ingen speciell tid där inte. Jag jordade mig en lång stund när jag kom hem i morse, att stå ute i naturen, andas, ta emot Gud, solen i ansiktet, fötterna i mossan. Lycka! Men det får allt bli en vända till, känner att jag är mer uppe i det blå än på jorden idag. Har ökat för varje dag den senaste tiden. Så tack för påminnelsen, får bli en vända till innan DND-aktiveringen så jag inte går över styr. 🤪

Annons:
szirius
11/11/13, 2:13 PM
#210

#209 haha, känner igen det där😉….jag har SÅ lätt att flyga iväg…en person sa till mig att jag egentligen skulle behöva äta kött för att jorda mig🤐…men jag har dansen, barfota och stamp och tunga höfter👍

[Kathja]1
11/11/13, 2:25 PM
#211

Men jag brukar inte ha det, fast just nu är det något som "drar". Men ska snart ut i skogen en stund - ladda (landa) inför resan till stan.

szirius
11/11/13, 6:54 PM
#212

Var är vår kära Linnease tro? Saknaaaaaar🤗

Oj, vilka bra lektioner jag haft✨. Totalt flyt och kul och skratt. Det är så speciellt att jobba hemifrån, att få fylla källaren med liv och rörelse, jag trivs verkligen med det! Jag känner att huset mår bra, haha!

Och sen kommer jag upp och övervåningen är full med 11-åringar som leker ( och har gjort mellis i köket…🤐😉)

Nu har jag föst ut alla och sitter här i lugn och ro, aaaa, vet inte vad jag ska pyssla med nu, tror jag fortsätter pimpa huset ( har ju bytt gardiner idag, och då blev det automatiskt att jag började flytta på grejer😉….fick sug och har plockat fram massa orientaliska dukar o ljuslyktor o mer starka varma färger….tror jag ska ta upp lite fler mattor också..känner att det är dags att mysa till det hemma❤️

Japp! det ska jag göra, nu känner jag lusten flyta in, iiiiii så roligt!🌺

Otroulig
11/11/13, 7:37 PM
#213

Du smittar av dig Szirius!! ☀️🌈 som en dansande älva virvlar du fram. 

Min dag har varit sådär på jobbet. Men sen sätter jag mig i bilen och är jag själv kan jag lätt trilla in i min fina energi igen. Jag har insett att mitt lyssnande på AH klipp tar rätt mycket i nedladdning - så jag får besinna mig lite där. Jag har 6G per månad och när dom tar slut blir det seeeegt. Får lyssna på radio/CD och sjunga istället. 

Sen kom jag hem till mitt fina hem och då blir jag ännu lyckligare. 

Tänker också på fina Linn,😍  på dig.

Det ska bli spännande att höra hur det var på DNA eventet!!

Annars inget nytt under ☀️ här.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/11/13, 11:21 PM
#214

Hemma efter min tur till Göteborg och DNA-aktivering… Säger bara WOW!!! Har inte landat ännu, blir spännande att se vart detta leder mig. Och mysigt att träffa våran Tora. ❤️

Otroulig
11/12/13, 6:56 AM
#215

Åh, så spännande!❤️ Kathja och Tora. Har haft en liten dans med mitt ego här på morgonen. Mönstret ser ut så här: Jag uppmärksammar hur jag tänker kritiska tankar om andra - inser att det har ursprung och är en reaktion på kritiska tankar mot mig själv. Körde då lite Hoponopo och det satt som en smäck. Raskt blev jag påmind om hur oerhört viktigt det är att verkligen bara leva / känna i nuet. Det är verkligen det viktigaste av allt. Fylls nu av ❤️❤️❤️❤️ Tack

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/12/13, 7:05 AM
#216

Namen!!! Jag trodde att jag skrev en rad har i morse~~~~

Men tydligen inte,,

Hoponopno,,, ar FANTASTISKT!!! Otroulig,,,

Korde ocksa lite,, haromvackan,, nar det svajade har,, och VIPS!! wow!

sa TACK och TACk for det,, idag har det varit en latdag,,, aven om jagegentligen inte har tid att lata mig,, men,men,,,, nu snart ivag till traning och instruering~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Theleonora
11/12/13, 7:20 AM
#217

Vilket bra tips Shia och otroulig! Själv kraschade jag ordentligt igår. Känner nig fortf omtumlad och väldigt väldigt ensam. Ska köra lite hooponopono. Kram och hoppas ni har e bra dag


[Kathja]1
11/12/13, 8:03 AM
#218

Hoppalånghopp är fina grejer det. 😉Idag är jag så trött så jag vet inte vad som är upp och ner, skönt att vara ledig. Har ett samtal nu på morgonen, eller klockan tio kanske räknas som förmiddag? Vilket som, sedan ska jag bara ligga på soffan och titta i taket tror jag. Känns som att jag behöver landa. Om jag nu får. Har "något" som pockar på tycker att jag ska göra annat, men jag har inte riktigt fattat hur hen vill att jag ska göra det hela. Ser en massa bilder i huvudet, och de skrämmer mig lite. Känns lite pompöst - men det ger sig med tiden. Tillit…

Theleonora
11/12/13, 8:43 AM
#219

Hehe vad kul att du avslutar med ordet tillit. Det var det första jag kom att tänka på när jag började läsa ditt inlägg. Och det var en insikt som smög sig fram här, eftersom jag frågade efter tillit igår fick jag uppleva en situation där jag skulle ha känt tillit. Och jag tänkte tillit men kände det inte hela vägen. Hm, det kommer nog fler prövningar men aj vad ont det gör.


Otroulig
11/12/13, 8:50 AM
#220

Kan inte låta bli…det här gick rätt in i hjärtat på mig ❤️

Från Findhorns sida   http://www.findhorn.org/inspiration/

Never waste time feeling you have a very long way to go in this spiritual life. Instead, be encouraged and strengthened by realising how far you have come, and give eternal thanks for it. Realise how much you have to be grateful for. Surround yourself with beautiful thoughts with beautiful things, with beautiful people. See the light of truth shining in everything and everyone. Let your light shine brightly from deep within you. Know that nothing without can extinguish it and that only your negativity can do it. Therefore keep positive all the time. Always choose the path of light and ignore the darkness, thereby giving it no strength. More and more light is needed as the hunger for spiritual food grows greater in the world, so keep our light burning brightly. Be light and let it shine forth from you, pushing back the darkness. Be love and let love flow from you freely, and help meet the tremendous need in the world.❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/12/13, 9:08 AM
#221

Härligt, lät lite som min Älskling igår när jag kom hem från DNA-aktiveringen och svamlade om att jag också vill kunna göra ditten och datten. Han tittade på mig och förklarade att det nog är som så att jag inte själv är medveten om vad jag faktiskt kan och gör, att jag är tillräckligt bra som jag är och därför inte behöver vilja kunna saker som andra kan. Kan ju inte annat än se hans poäng. 😊 Stämmer absolut att jag fortfarande förminskar mig själv. DÄR finns något att jobba med! 🤔

[Torahzen]
11/12/13, 9:52 AM
#222

Det är mycket betoning på detta nu, som Otroulig skrev:

Let your light shine brightly from deep within you

szirius
11/12/13, 3:03 PM
#223

Hej hopp mina finisar🤗. Alltid så kul att gå in här🙂 Känner att suget kommer upp igen….att manifestera oss en långhelg tillsamman på trevlig ort, i vår tex. Jaaaaa vad jag skulle vilja det! ❤️

Jag är väldigt uppe i huvudet idag…har snurrat runt på affärer och visserligen fått en massa gjort, struntat i att räkna slantar så det blev både 3 och 4 julklappar som jag vill ge till vänner✨, fast vi inte brukar ge varann. DÅ gick det hur bra som helst, tillit och flöde🌊, allt ordnar sig, pengar kommer lätt, jag ger med hjärtat och då är det alltid sant osv…..men sen kom jag hem och ….tja lite penga-oro. Kände mig slösaktig!😮🤐 Det blir bra med dans…jorda jorda.

Jag tycker bara så HIMLA mkt om att ge bort saker! Tycker nog det är nästan roligare än att få. Att göra andra glada. Att hitta nåt som man vet att nån annan önskar sig men som de inte "unnar" sig🎁. Min största anledning till att vilja ha en bunt sedlar just nu är för att kunna skicka glimmande, vackra små paket till nära och kära❤️.

Däremot…kommer jag inte på en enda grej till varken sonen eller maken som fyller år snart🤔…

# 215 jag läser om skuggboken nu…så himla bra ju…och svååårt ibland att ta till sig grejer… se sina blinda fläckar. Idag tänkte jag tankar om andra som egoistiska och snåla😡….och försökte hitta MINA sidor av egoism och snålhet…jo nog finns dem alltid…😇 Släpp och förlåt. Mig och andra.

#216 Shia,varsågod, en affirmation till dig:  " jag har all tid i världen" 😉

#220 Har inte den där kommit förut? Tycker jag känner igen början, att tänka på hur långt man kommit istället för hur lång väg det är kvar🌈…å andra sidan….så är det ju en illusion att vi " ska komma nånstans"….vi är redan där vi är och ska vara…hela tiden.

#221 jag har också en sån fin make, som ofta säger åt mig att jag har så overkliga "krav" på mig själv…jag tror att det inte räcker…att jag ska göra mer…vara mer…(ibland känns det ju härligt och bejakande men ganska ofta stressar jag ju upp mig också)….och han säger att jag är fullkomligt makalös redan som det ÄR. Fina killar vi hittat😍

Annons:
[Kathja]1
11/12/13, 3:26 PM
#224

Visst har vi! Och det hade varit jätte mysigt att träffas hela gänget, jag har ju fått en försmak som har träffat både Tora och Linn. Fatta vilken helg vi skulle ha om vi sågs IRL! Vi hade ju pratat oss till sömns. 😃

Otroulig
11/12/13, 8:22 PM
#225

#223 Jo Det verkar som att det finns ca 365 st - för de återkommer med ungefär ett års mellanrum.

Nu när jag tänkte på budskapet igen så känns det bra, speciellt idag. Jag känner mig lite andligt bortkopplad på nåt vis. Som om jag tagit paus 🤪, det känns lite tråkigt. Men men tillit som sagt. ❤️

Annars har jag haft en bra dag 🙂

Jaa, just nu skulle jag vlija ligga och fnissa med er på en varm strand ☀️Kathja kunde få dra sina roligheter och jag kan försöka mig på lite magdans - då skulle ni få skratta kan jag lova, har provat en gång förut och skrattade så jag höll på att kissa på mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
11/12/13, 8:57 PM
#226

Hej alla härliga!

Kikar in här en snabbis och vinkar lite 👋. Just nu känner jag att jag har väldigt lite sug att vara här, men så kommer jag på att jag saknar er allihop och då måste jag komma hit och titta till er lite ❤️.

Det känns lite som att det har hänt så mycket, väldigt stora och omvälvande saker, under det här året. Saker som skakat om mig och mina bilder av mig själv och världen ordentligt. Bra saker absolut! Till och med sonens faktiskt väldigt allvarliga sjukdom med sjukdomsvistelsen på det ser jag som en väldigt positiv händelse. Inte just precis när han blev sjuk, men det som det förde med sig. Det har hänt massor i vårt liv här hemma. I relationen mellan min man och mig. Jag har bytt arbetslag och nu håller vi på att flytta.

Jag tänkte på det när vi var i Italien för några veckor sen. Att oj vad vi har rest mycket det här året. Först Spanien, sen Sälen och till sist Italien där framförallt Spanienresan var väldigt omruskande och påverkade mig mycket. Vi som inte reser varje år ens annars. Sen såg jag verkligen att hela det här året har varit en resa i sig. Det är som en sammanfattning av 2013 så här långt.

Och jag tror det är lite där jag har hamnat just nu. Att behöva landa lite i mig själv och hitta fram till mig själv, av mig själv. Som att jag måste hitta mina egna känslor och min egen, inre,  röst. Det blir så lätt att jag lyssnar till era kloka tankar och inte till mig själv. Som att det jag själv tänker eller tror inte är lika klokt eller riktigt. Så det känns lite som att jag har tagit ett steg tillbaks, fast framåt, och försöker känna vart jag är på väg utifrån det som är nu. Om tiden som gått handlat väldigt mycket om att ruskas om och att ställa saker på sin spets så hoppas och känner jag att tiden närmast framöver ska komma att handla om att ta mer medvetna steg mot förändring. Mer att göra medvetna val om vad jag vill göra och vara nu.  Någonstans har jag landat lite med fötterna i jorden och känner mig så mycket lugnare och närmare MIG och nu först börjar jag se den där klokheten även hos mig själv och det är så skönt.

Puss på er 💋!

Otroulig
11/12/13, 9:14 PM
#227

Håbe 😍 på dig. Är det någon som förändrats och tagit gigant kliv så är det du! 🥳🏆🎈🌺 Hurra för dig, kloka kvinna. Och allt det här har du gjort själv!

Jag förstår din tanke lite, det här med att känna inåt i sig själv. Jag har ju nästan blivit beroende av denna sida och tänker ibland att jag är här för mycket. Istället för att BARA lyssna på mig själv och vad jag vill. Samtidigt så blir jag ju hög härinne hos er. Dessutom har jag ju ingen familj att utvecklas med. Ni har blivit som min familj. Söstrar mina ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/12/13, 11:12 PM
#228

Godmorgon pa er!! Har ar det stralande sol ,,,,men det borjar bli kyligt har,,,, filtarna borjar komma fram~~

Ja Habe, VILKEN resa du har gjort detta ar!!! Vi har ju alla tagit skutt framat, men det kanns som om du verkligen har skapat alla de forandringar du onskade~~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Piixy
11/13/13, 9:31 AM
#229

God morgon :D

sitter och förundras av hur jag kan bli rädd av min systers mardröm. 

Jag menar, jag drömde den inte. Hur kan jag gå runt o vara rädd när jag vet att det bara var en dröm. Rätt jobbigt faktiskt :/ 

En liten tanke som passerar :D

[Kathja]1
11/13/13, 9:45 AM
#230

Kära vänner vad det snurrar i lilla mig just för tillfället, vet inte vad som händer men har fullt upp att inte gå sönder eller snurra iväg. Samtidigt som jag mår så bra. Väldigt kluvet och allt på en gång. Känner mig mindre förankrad på jorden än vad jag brukar göra tror jag, får prova att sätta mig och jorda mig ordentligt och se om det hjälper. Har ju mina dagliga stunder i skogen men det tycks vara för lite… Ska bli spännande att se var detta (eller jag!) landar. 🤦‍♂️

Idag är det iaf dags att dra till jobbet igen, tror inte att det finns en enda cell i mig som vill dit just nu. Vill bara ligga på soffan och titta i taket, krama kudden och Älsklingen, eller gå ut och gå hade nog varit skönt. Ni ser! Helt kluvet!!!

Bäst jag drar innan jag snurrar till er mer. 😉Puss på er. ❤️

Annons:
linnease
11/13/13, 10:01 AM
#231

Hej hej ❤️❤️  Jag kollar in här nu som då o läser det mesta, bara varit så väldigt "bara vara"-ig på sistone. Bara är. Gör typ inget. Bara vibbar. Meditativt ❤️

[Kathja]1
11/13/13, 10:08 AM
#232

Fina du, bra att du mår bra iaf. ❤️ 

Jag landade just från mitt snurr. Fick ett samtal från min chef, hon frågade om jag ville börja jobba dagtid och göra det i 1-2 månader, mitt svar var såklart NEJ. Men det fick mig att tänka att det är dags att säga upp mig och göra annat. Och när jag hade tänkt den tanken så landade jag. Nu sitter jag bara och ler. Ska bli spännande att se vad Gud ger för lösning på ekonomin, är ju bra att ha pengar till allt. Fortsätter med veckans ledord - Tillit. 🌊❤️

szirius
11/13/13, 1:40 PM
#233

Kathjafinis, jorda jorda jorda. Du är ju redan så öppen och sen den där superkursen precis på 11/11 om är de starkaste energierna man kan röra sig med, inte underligt att du snurrade iväg ett tag🌊x10000🤗. Bra att du landat nu…intressant med chefssamtal..just precis nu…om nåt du inte vill….jaadu, du har ju redan varit säker ganska länge att du ska vidare så det är ju bara tecken detta😉 Börjar det inte rulla in kunder så att du snart kan leva på det? Jooooohooodå, ska du se🎈

Ja, Håbe, vilken resa du gjort detta år, eller resor, på alla plan, även fysiska🙂!

Jag såg nyss några meningar som var fina:

Solen är om kärleken, den finns alltid där och lyser för oss alla. Och molnen är som känslorna, som kan dölja solen ibland🙂.

Ganska symboliskt.

Haha, när jag tappar energin om det varit gråmörker och regn flera dagar i rad så brukar jag mantra för mig själv " solen lyser bakom molnen, solen lyser bakom molnen…." för att försäkra mig liksom…hahaha.

[Kathja]1
11/13/13, 2:31 PM
#234

☀️

Otroulig
11/13/13, 2:52 PM
#235

Lite vacuum här känns det som. Blev ju van att vara på High Flying Disc..

Känner att jag måste landa lite här.

Fick också ordet  "Tillit" i morse. Apropå djur och Solöga så normalt ser jag ju en 6-10 rådjur varje morgon - men i morse var jag tvungen att stanna för två gäng a´tre i varje grupp. Dom stod 10 meter ifrån mig.

Rådjur: Bejaka kärleken i ditt liv. Min gåva till dig är att få kärleken att växa. Rådjurens visdom är att se med kärlek på världen. För dig gäller det att begagna dig av deras synsätt och att stärka kärleken i ditt liv genom att ge kärlek till dig själv och till andra

Nu känns det som att jag skulle behöva gråta lite 😢men det går ju inte - sitter på jobbet och sen är det hund kurs..kanske ikväll att det känns som att tårkanalerna ska rensas och hjärtchakrat öppnas lite. Har ju inget att gråta över egentligen - men det kan ju vara skönt bara. Ibland reagerar min kropp utan att mitt intellekt fattar vad som händer - bara att flyta med 🌊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/13/13, 4:05 PM
#236

Otroulig ❤️

Det braiga är ju att när man blivit van att vara högt uppe, så säger liksom hela kroppen ifrån mkt mer tydligt så fort man hamnar bara lite lite av banan🙂…rätt fantastiskt är det☀️ Tack universum!

Och du…att gråta behöver inte vara nåt negativt🤗…det är ett underbart instrument att kunna rensa ut och börja på noll🌊. Tacka även för den förmågan - vi som kan gråta ut spänningar kommer inte att få några strokes, tror jag..😉

Jag glömde berätta vilken urladdning vi hade här igårkväll💣…jag var rasande på sonen…och maken var arg på mig och sonen grääät…haha dårhus🤪 ett tag, men självklart redde vi ut allt och sonen somnade gott efter ett kärleksfullt pepptalk❤️

Han sover nu också, han la sig när han kom hem från skolan….han växer så det knakar så det är inte underligt om det tar på krafterna det också. Glad att han lyssnar på sin kropp iaf och tackar nej till kompisar och SOVER👍

Och just det, tänkte påpeka att inne på Healing har de blivit tillsagda att de inte får citera från Solögas bok🤐…det får vi göra mer…hemligt😉….eller med egna ord.

szirius
11/13/13, 4:08 PM
#237

Den här dagen har känt så LÅÅÅÅNG förresten, blir helt förvånad att klockan bara är 16😮 - på ett BRA sätt alltså, för jag har massor med roliga saker kvar som jag vill göra hela kvällen🙂. Ta ut en låt, mer dans, och sen slå in PAKEEEET som jag ska skicka till lillasyster🎁❤️. Och idag blir det nog falafelmiddag, det gillar alla🏆

Annons:
Otroulig
11/13/13, 5:57 PM
#238

Aha, Shia kanske kan ta bort det. Och tack Szirius❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/13/13, 6:15 PM
#239

det var inte direkt riktat bara till dig, utan vi är ju många som citerat här lite då och då…och såg att de blivit tillagda på healing🤐

SHIAWASE
11/13/13, 7:46 PM
#240

Godmorgon!!! 

Har ar klockan snart 4,,,,, lange sedan jag var uppe sa har tidigt men jag maste jobba lite nu pa morgonkvisten inlamning kl. 9,, Men forst lite kaffe, inlindad i filtar,,, Kalla dagar har nu,,,, fast inte sa kallt sa att varmekaminen maste tas fram,,,☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
11/14/13, 9:01 AM
#241

Så här känner jag idag:

Gud, jag släpper allt i dina händer – jag släpper taget om mina drömmar. Du borde veta vad som är bäst för mig och är det så att vad jag tror är mina högsta önskningar inte stämmer med mitt högsta bästa – så släpper jag dom. DU vet bättre vad jag skulle må bra av – så nu följer jag bara med. Lekfullt lätt. Du är nu dirigenten och jag ska försöka spela med i bästa harmoni och skapa tillsammans med dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/14/13, 6:41 PM
#242

Amen på den Otorulig! Jag försöker släppa och lyssna och förstå vad det är jag ska göra…men jag fattar nada🤪!🌊

Jag har skjutit på grejer hela veckan och hade peppat mig för att IDAG skulle jag vara en effektivrobot och bara organisera och ta itu med grejer hela dagen👍!  Och så vaknar jag med raspig hals och feber! Jaha, bidde ingenting av nåt idag…feberdimma o svaga ben….rätt snopet och småstressigt…tycker hela tiden att tiden rinner iväg och inget jag vill göra blir gjort IRL🤐…hur många tusen meter bamburötter ska jag bygga egentligen innan nåt skott skjuter upp?

Och det jag inte kan låta bli att grunna på är om jag blev sjuk för att " komma undan jobbet" idag…alltå ännu nån förhalningsteknik😟…. eller för att jag inte SKA göra det jag tänker att jag ska göra….eller om jag bara behöver ta det ännu lugnare….🤔🤪

[Kathja]1
11/14/13, 6:47 PM
#243

Vi kan bilda klubb, jag vet inte heller vad jag ska göra just nu. Känner mig lite som att jag står på ett ben och vinglar och inte vet vart jag ska sätta ner det. Ska bli skönt att vara ledig i helgen, hade välkomnat en förkylning så jag kunde stanna hemma måndag och tisdag med gott samvete. Men som sagt, tillit. Allt har sin tid och ske din vilja så som i himmelen så och på jorden.

linnease
11/14/13, 6:50 PM
#244

Ååååååh Otroulig! Jag var där typ hela förra veckan, så skööönt. Sen pratade jag med M i Kanada på skype och hamnade helt tillbaka i sakna-och-försöka-lista-ut-o-fixa-träsket igen  🤦‍♂️Så skönt när man kan släppa allt och bara vara med det som är, och flyga fritt ❤️

Haha, Szirius, låter som du tänker för mycket 😃😘

Annons:
szirius
11/14/13, 7:02 PM
#245

#244 yepp…ingen nyhet heller😟😃

#243 utifrån är det svårt att förstå att du inte vet alls….männska!!! du är ju redan i full gång med alla dina sidor o kunder o färdigt material o allt allt! Känner ju JAG🤗

[Kathja]1
11/14/13, 7:11 PM
#246

Och JAG känner att det där bara är tidsfördriv, att jag ska göra annat. 🤪

Otroulig
11/14/13, 8:15 PM
#247

Ibland får man sig en uppvaknade smäll på snudan 🦸‍♂️. Det tackar vi för. 

Vet inte varför men när jag åkte hem blev jag plötsligt sådär gråtmild igen. Hade lovat en vän att dyka upp på träningen men kände verkligen inte för det. Grävde ner mig och när jag väl kom fram och hon frågade hur det var så började jag nästan gråta - men konstaterade att jag egentligen inte hade nåt att gråta över. Hon lyssnade och sen berättade hon sitt läge för mig. Hennes dotter hade fått konstaterat en kronisk sjukdom, hennes gamla mamma skulle flytta i mellandagarna och behövde hjälp. Hennes jobb var hopplöst….och där fick jag ett uppvaknande som hette duga. 

Dessutom gjorde träningen susen och motståndet i kroppen är nu borta.

Men fortfarande känner jag att NU ska jag leva mer i nuet och inte vara så himla allvarlig och försöka leka mig fram. Det som kommer det kommer. 🌈

Tror dessutom att jag tolkar min gråtmildhet fel. För igår när jag släppte efter för den började jag inte alls gråta utan svävade bort i en massa energier. 

Jaja, vi verkar vara ett gäng svajiga härinne. Så jag är ju inte ensam 😃

" hur många tusen meter bamburötter ska jag bygga egentligen innan nåt skott skjuter upp? " 😂spot on 😍

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
11/14/13, 11:04 PM
#248

Godmorgon~~~☀️

2013,,, aret av forandring och turbulens, bade yttre och inre , nasta ar borjar det stabilisera sig,,,

sa mycket energier som ar i rorelse,,,, sa det ar barak att flyta med.

Och TANK alla vad mycket var och en har skapat detta ar!!!

Fantastiskt~~🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
11/15/13, 7:34 AM
#249

god morgon!

Otroulig!

Japp svajigt är det mellan varven. Blev så tagen av dina ord att leka sig fram mera och inte vara så allvarlig,,, träffade väldigt rätt i mig.

Det är en bit som jag varit medveten om ett tag nu. Men som inte kommer så där himla jätte lätt till mig.

Ibland är det långt mellan tanke och handling.🤐

Hur sjutton gör "man" när "man" leker fram nått??

Just den lekande biten har aldrig riktigt fallit sig naturlig inom mig🥵

Men jag antar att det även där handlar om *känslan* precis som allting annat inom LoA,,,

Idag ska jag ge mig ut på skatt jakt🌊☀️🎁

szirius
11/15/13, 12:28 PM
#250

Hallloj alla finisar!

Otroulig,jag tror oxå att du på nåt sätt ser "gråtmild" som nåt negativt fast det kan vara en öppning för att släppa nåt🙂…🎈

Och LEKA fram nåt, jaaaa, det slår an i mig också! Jämarns vad jag kan bli överallvarlig och fastna i "försöka klura ut"🤔 i stället för att bara ha mer KUUUUUL! 🥳

Igårkväll, när maken kom hem efter att ha jobbat sisådär 13 h och såg hur trött han var, men ändå så snäll och omtänksam, så kände jag i hela mig: det är verkligen LYX att ha tid att ha långtråkigt i en säng en dag☝️. TACK för att jag skapat mitt liv så att det finns utrymme för mig att ta hand om mig själv när det behövs i stället för att tvingas iväg av måsten och krav utifrån, utan möjlighet till avkoppling.( kopierar detta till tacksamhetstråden)

Idag är jag laddad! Känner mig totalfrisk, det vände helt på en enda dag, YES!🥳

Och vill ju berätta HUUUR!!!! ( stolt😎): För jag riktigt KÄNDE hur jag fick tag på mina automatiskt tankar igår som gick" jaha, nu kommer jag väl vara halvkrasslig och trött flera dagar som jag alltid är efter en feberdipp.." Och bara STOOOOPP, jag kunde stoppa direkt och vända skutan. I en meditation såg jag mitt immunförsvar fyllas på som en termometer, upp på fullt🏆. Och efter meditationen kände jag att - wow - inte minsta svid när jag svalde😮👍( trodde att det var begynnande halsfluss så som det känts…)

Och idag: ingen minsta känning av feber, förkylning, halsont!🌊

SHIAWASE
11/15/13, 1:07 PM
#251

Godkvall!!! pa er~~~~

Nu har jag och minsta dottern varit och badat~~~~ (ni vet ,, badet(heta kallan) som vi har pa cykelavstand harifran)saaaa harligt:)

Det ar kallt (ovanligt kallt for att vara november) sa det ar saa underbart att satta sig i det varma badet utomhus,,, Nu ar jag varm ut och in~~~

Szirius~~ jag tycker saa mycket om att lasa dina inlagg, TACK❤️

Imorgon ar det lordag,, jobb och instruera~~ men i morgon kvall kommer min fina van,, som jag inte har sett pa sa lange,, trots att vi bor hur nara som helst,,,

Har last lite om Atlantis, och Lemuria och DNA och kristaller idag,, hade en sadan period tidigare ocksa,, ,, intressant,,,, kanner mig  valdigt ointrisserad av zoe,,, ( som kommit upp i annan trad) MEN intresserad av fenomenet(fel ord?) som sadant,,

Mer diskussioner om detta imorgon!!! nar fina M kommer, som har all kunskap fran den tiden~eller rattare sagt som kommer ihag allting~~☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
11/15/13, 1:54 PM
#252

Snacka gråtmild! Och snacka om utrensning!!! Pendlar mellan as-trött, arg och gråtmild, men under allt det där mår jag j-a bra. Helt galet! Drömmer hysteriskt mycket och har fortsatt att vakna på vissa tidpunkter som i natt då det var 2.22. Vill, och behöver, just nu bara ligga i soffan och göra inget tror jag. Men har klientsamtal om en timme och om 2,5 timme är Älsklingen hemma med sina pojkar. Försöker att flyta med så gott det går…🌊

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: