Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1680 ggr
[Kathja]1
10/15/13, 8:18 PM

Lite tips kanske...

Jag har ju studsat in och ut i min e-kurs och mina hemsidor. Men inte riktigt kommit igång. Har klurat på det och kommit fram till att det kan bero på att jag inte, alltid, är helt äkta i vad det är jag vill göra.

Mitt hjärta säger mig att jag inte ska snacka LoA så där i största allmänhet utan jag ska snacka och sprida budskapet om Morgondagens Gud.

Får sluta att fega helt enkelt så lär det släppa. Ska nog köra klart det andra också, tror jag iaf.

Men nu satt jag och klurade lite på hemsida osv och där fastnade jag. Ska sidan heta Morgondagensgud -  eller ska jag hitta på något annat? Var inne på jhvh också, men tänkte att det kanske får människor att tänka på Jehovas Vittne eller något.

Ni känner ju mig ganska bra vid det här laget och vet nog ganska väl var jag står och vad jag tror - så därför ber jag nu om lite tips. Vad tror ni skulle vara gångbart så att jag attraherar rätt folk?

Annons:
Otroulig
10/15/13, 10:01 PM
#1

Det enda jag kan bidra med är ju att jag hoppar ju till lite om det blir för mycket Gud🤐😮

Jag tror att många kan känna som jag. Att man backar lite. 

Jag hoppas du förstår vad jag menar, ordet har ju blivit lite laddat. Men om det är det du vill, ta tillbaka ordet Gud - så är du ju kanske rätt ute ❤️

En bikt från mig, jag skulle nog inte skriva i en FB grupp som var öppen om den hette nåt med Gud. Så rädd är jag 😞för att jag ska skrämma mina nära och kära. Morsan skulle bli orolig direkt…kan känna att det inte är värt det. Fegt förmodligen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/15/13, 10:30 PM
#2

Det är nog sådana tankar som gör att jag svajar. Det jag vill och (oftast) känner att jag ska göra och vad jag tror skulle funka. Men som du säger, jag måste ju utgå från syftet. Blir nog lite mer klurande… 🤪

Men det ÄR så starkt, och det finns så otroligt många förutfattade meningar och felaktiga uppfattningar kring detta. Och jag VILL att människor ska förstå. Och kan människor som Neal Donald Walsh så kan väl jag. 😉

Otroulig
10/15/13, 10:36 PM
#3

Precis. Du har alldeles rätt. Jag får stå för mes råden, så kommer de andra gudinnorna med modet;) Det här är ju nåt som bara DU kan känna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
10/15/13, 10:37 PM
#4

Dubbelt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/15/13, 10:48 PM
#5

Lyssna noga och väl och sen bara KÖR! Såklart att du kan, om Neal kan😉- sen fick han ju gå igenom att bli häcklad, bespottat och lämnad av ett gäng också…men det märker ju bara ut vägen ännu klarare…vilka som man ska vandra med liksom…behöver ju inte alls bli så heller, du är ju redan så öppen med detta🙂

Jag är lika feg som dig Otroulig…likear inte vissa flumsidor eller skriver om Gud på FB…är helt enkelt inte redo…😇

Men blir ju irriterad på mig själv😡,( I´m sooooryyyyy please forgiiiive me  #sjunger# )  för det är ju precis det jag vill kunna! Kunna förklara. Få bort laddning och förutfattade meningar kring ordet Gud, som alla, oavsett religion eller andliga upplevelse har samma relation till❤️

Gud är ju kärnan, alltet, det är den rena kärleken.✨

linnease
10/15/13, 10:55 PM
#6

Hm, din målgrupp kanske är de som redan är bekväma med att prata om Gud, helt enkelt? Folk som kommer från olika religioner, som vill ta det vidare? De måste ju ha nån att vända sig till med!

Annons:
linnease
10/15/13, 10:57 PM
#7

Kanske t.o.m finns de som är helt tvärtom, inne i religiösa cirklar och inte skulle våga skriva inlägg på en LoA-sida. Morgondagens Gud låter super!

szirius
10/15/13, 11:11 PM
#8

 #& precis den målgruppen tror jag är ENORM.

Som har ett bra förhållande till Gudsordet men kanske lämnat kyrkan för att det var för "trångt"…

Åh, vad spännande!  Iiiiiiii🥳

[Kathja]1
10/16/13, 8:31 AM
#9

Det är just det jag tänker behövs, något som länkar ihop de nu olika bitarna, något som visar att allt är ett och det är Gud. Det är inte farligt, inte fördömmande, inte fyrkantigt, inte religion.

Det är kärlek just som det står i Bibeln. Och detta allt väntar bara på att du ska ta kommandot och börja utnyttja det, just som man gör när man använder lagen om attraktion till sin fördel.

Jag tänker att det är så många som pratar om samma sak, men man pratar olika språk så man fattar inte att allt är samma utan man ser det som olika och i det att man ser det som olika skapar man grupper och mellan grupperna finns det mellanrum, och det är inte att se och leva efter att allt är Ett.

Jag tänker att i och med att man ser andra som olika så skapar det ett vi och dom och mellan ett vi och dom växer det konflikter - konflikter som inte skulle finnas om man såg alla som ett vi.

Sedan fattar jag med att alla inte är där ännu, men det vet vi ju nu att man måste inte tänka "frälsa världen" det räcker att göra skillnad för en eller tio. Det är bra mycket mer än många andra.

Och jag tror att jag börjar närma mig punkten att jag skulle våga…

[Torahzen]
10/16/13, 1:04 PM
#10

Nytt förslag: Morgondagens Tro

[Kathja]1
10/16/13, 1:57 PM
#11

Nice Tora! Lite mjukare och antagligen mer gångbart. 🌊

[Torahzen]
10/16/13, 2:30 PM
#12

Jag tänkte att det blir mindre fokus på religion. Take it, its yours! Go for it woman!

vinteralvan
10/16/13, 3:05 PM
#13

#10 förslag var superbra tycker jag. Kör på den.

Annons:
[Kathja]1
10/16/13, 4:28 PM
#14

www.morgondagens-tro.se 😃Med vidhängande blogg. Känns bra så det kommer att bli bra, nu ska jag fylla den och hitta ut till folk. Tack för hjälpen!

[Torahzen]
10/16/13, 7:53 PM
#15

Vassego!

Otroulig
10/16/13, 9:23 PM
#16

😃 "Safari kunde inte hitta sidan" men du kanske sitter och plitar med den nu Kathja 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/16/13, 9:33 PM
#17

Har bara köpt domänet, inte byggt sidan ännu. Har fullt upp med e-kursen och sidan till den. Det får bli klart först och så blir det andra sedan, tror jag… en sak i taget försöker jag att hålla mig till… 🤪

Otroulig
10/16/13, 9:37 PM
#18

Åhh, har hört att man kan göra det, ta en sak i taget alltså😉  Heja dig Kathja!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/16/13, 10:10 PM
#19

Funkar sådär bra. Men jag känner att jag vill göra klart min e-kurs och få ut den så att jag inte bra ger upp. Och för att det ett viktigt budskap det med. Känns som att det får bli två spår på något sätt, ett Medvetet Skapande & Carpe Punctum och ett Morgondagens Tro. 😃

SHIAWASE
10/17/13, 1:04 AM
#20

Kathja!!! Morgondagens Tro later bra, det later DIG!

Tva spar kan ocksa vara intressant. Aven om det handlar om samma sak, sa behover vi olika inkorsportar~~~~

Underbart!!!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
gardit
10/17/13, 8:53 PM
#21

Låt oss veta när kursen blir klar 👍nyfiken..

[Kathja]1
10/17/13, 9:41 PM
#22

Oh ja! Det lovar jag. Skriver för fullt, sedan ska hemsidan och det praktiska bli klart också, det ska ju funka smidigt är tanken… Men själva kursen är det inte så mycket kvar på. Spånar redan på hur jag kan utforma en fortsättningskurs. 😃

[Kathja]1
10/19/13, 3:52 PM
#23

Någon som har koll på vad som krävs för att starta en "hemlig" sajt här inne? Funderar på om Morgondagens Tro skulle kunna vara en sådan… Eller kanske lättare att köra något på FB. 🤔

Skogshumblan
10/19/13, 6:57 PM
#24

Morgondagens tro lät bäst tycker jag. Ska ni ha en dold loasajt vill jag gärna vara med om man får vara såhär rättfram.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
10/19/13, 7:01 PM
#25

Självklart! Men jag tänkte att det kanske kan vara bra att ha den dold för att alla ska känna sig bekväma i att tala öppet, men samtidigt så innebär en dold sajt att man är just dold. Men jag tänker att människor kommer att hitta dit via medlemmarna, min blogg osv. Får väl fråga Gud vad han tycker. ;)

Otroulig
10/19/13, 7:18 PM
#26

Min spontana känsla Kathja: UT med det! Öppna upp, visa dig för alla! Lite otippat från mig va;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/19/13, 9:42 PM
#27

Japp, absolut, men härligt att höra! Men visst är det så det ska vara, varför mesa mig menar jag. Ska jag göra det så ska det ju vara på riktigt. Men jag hinner nog klura på detta några vändor till. Och ni lär veta vad det blir. 😉

Annons:
linnease
10/20/13, 12:50 AM
#28

Ja det tänkte jag med!! Det är dags nu ^^

[Kathja]1
10/22/13, 9:12 AM
#29

Nu har jag börjat… Har nu börjat att skriva i min blogg Morgondagens tro och jag har ändrat namnet på min FB grupp. Nu kör vi!

vinteralvan
10/22/13, 10:11 AM
#30

Gick genast in och "gillade".

[Kathja]1
10/22/13, 10:34 AM
#31

Vad roligt, gillar att du gillar. 😃

Upp till toppen
Annons: