Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1109 ggr
Sugarcream
2013-10-15 14:48

Penga"problem" i en relation

Hej! Jag lever efter loa och tror på det…Jag jobbar och tjänar bra och uppskattar varje krona jag har och har attraherat till mig den lön jag har…För jag känner mig rik trots att jag inte är miljonär. Jag har en normal lön…Men för mig räcker den bra. Jag kan köpa mycket….betala räkningar, resa, spara mm…Har väldigt sällan känt att det är något problem på den fronten…inte ens när jag tjänade lite (pluggade och jobbade lite)…och hade 3000 över i månaden efter räkningar. Jag klarade mig bra. Och jag fick det jobbet jag ville…jag fick bättre lön som jag ville och klagar aldrig. Tvärtom känner jag mig rik fast jag inte är miljonär eller tjänar extremt mycket. Men känner mig fri att kunna göra det jag vill. Trots att jag inte har råd resa jorden runt. Men bara känslan i sig är härlig och att lura hjärnan lite o känna "jag kan unna mig det jag vill, jag har råd". Det är ju loa-tänk. Mitt problem nu då. Jag har blivit sambo. Min kille har flyttat in till mig. Han har det lite sämre ställt ekonomiskt. Han har fått nytt jobb nu…och kommer också tjäna så bra som jag så småningom. Men han är besviken över sin första lön och jag försöker förklara för honom att det kommer ju bli bättre. Och att han inte kan få allt på en gång. Jag tycker iaf så. Jag tycker han ska uppskatta det han fått och vara glad över pengarna. Och vara positiv för att attrahera mera. Han förstår sig inte på loa och verkar tycka det är bullshit av det lilla jag försökt förklara. Han säger att jag lever i min egna lilla värld och inte ser några problem alls. Och jag lever ju en del efte loa. Jag försöker tänka positivt och försöker att inte låta något knäcka mig för jag vet saker ordnar sig. Kanske därför jag har färre problem med? Kanske därför jag aldrig ser pengar som problem? Jag har aldrig diskuterat så mycket om pengar som med honom och jag gillar inte heller att pengar skata upp så stor del av mitt liv och tänk som han gör. För jag känner att jag har sådet räcket och önskar han kunde se det som jag. Jag är så ledsen för hand humör och sett att tänka påverkar mig negativt :(. Jag blir på dåligt humör :(. Kan man vara med en person som är så olik ens tänk? Är det jag som är knäpp som lever i min egna lilla positiva värld? Kan jag smitta honom med mitt positiva tänk? Han säger att är det svart så är det svart och inte vitt. Sk realistiskt. Behöver råd från er duktiga och kloka loare :)

Annons:
Sugarcream
2013-10-15 14:51
#1

Och så undrar jag och tänker för mig själv…att hur har jag attraherat in denna situationi mitt liv. När jag inte tänkt negativt om pengar. Men jag orkar inte ha det såhär.

Niklas
2013-10-15 14:54
#2

Jag tror att en del människor kan smittas av positivt tänkande, men inte alla. En del befinner sig i andra änden av skalan. Allt är dåligt och är det inte det väntar de sig att det ska bli det. Då tror jag att det är svårt. Är man ständigt missnöjd handlar det inte om vad man har eller inte, utan om att man aldrig har allt och tror att det är drömmen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2013-10-15 14:56
#3

#1: Du har kanske attraherat till dig ett förhållande och inte varit tillräckligt specifik i dina önskemål? Det är vanligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Kathja]1
2013-10-15 15:22
#4

Vi får alltid det vi behöver där och då, så denna kärlek är vad du behöver just nu för att växa och komma vidare. I detta finns det något du har att lära dig om dig själv.

Allt du har att göra är att fortsätta göra det som har funkat för dig fram tills nu, blocka ut hans "negativa" tankar och idéer, och vara i ditt flöde. När han ser att det funkar för dig så kommer han att ändra sig, eller inte, men det är oviktigt, det viktiga är att du gör det som funkar för dig.

Alltid fokus på dig och dina känslor för du lever inte i en drömvärld, du lever i din värld - den världen som du har skapat och den världen där du ha förstått grejen med LoA.

SHIAWASE
2013-10-15 15:27
#5

Precis! Fortsatt att leva i din positiva "bubbla" ,, och kanske for en tid, undvik att ga in pa just penga-problem, han tycker att han far for lite, men jag antar att det anda racker till levebrod? I och med att ni har olika tankar nar det galler detta, sa ar det ingen mening att motas dar,, Se alla hans andra egenskaper, fortsatt att leva som du lever, uppskatta dig sjalv och honom,,,, sa visar det sig sa smaningom~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
2013-10-15 17:19
#6

Tack för era svar! Ja jag känner också att jag vill göra det som känns bäst för mig. Och jag mår bättre när jag tänker positivt. Och jag känner att jag inte kan vara med en person som har så negativt inflytande på mig. Och som har så dålig koll på pengar. Han har så han klarar sig ja. Och han kommer få bättre lön det vet han om. Men han gillar också att slösa pengar. Jag gillar också att shoppa och slösa…men jag gillar också att spara för jag har mål som jag vill nå…tex köpa en lägenhet, och då måste jag lägga undan pengar. Jag gör alltid en liten budget i huvudet…första jag gör när jag får lön är att räkna ut hur mycket jag vill och kan lägga undan. Och betalar räkningar. SEN resten kan jag göra vad jag vill för. Då mår jag iaf bra för då har jag redan lagt undan en del och inte bara slösar upp allt. Det känns jobbigt när vi tänker så olika. Men han vet om sitt "problem" och har sagt jag får ha koll på honom. Men känner ändå att han är vuxen och jag ska inte behöva säga åt honom.

Annons:
retep
2013-10-15 18:04
#7

#6 Jag tror kanske att du glömmer, eller inte tänker på att det finns en anledning till att ni är tillsammans. Om du vet att du har kärleken till honom och en riktig önskan om ett liv tillsammans? Då håller det inte att du säger" Och jag känner att jag inte kan vara med en person som har så negativt inflytande på mig. " Som jag ser det behöver du rannsaka dig själv och reflektera över vilken roll du har och vad det kan vara att du har och kan ge till ert förhållande. LoA är i grunden handlandets slag Karma, eller lagen om orsak och verkan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2013-10-15 18:50
#8

Det jag tänker på är att du nu fokuserar väldigt mkt på detta…alltså inte så positivt fokus😉. Kanske är det lärdomen du ska göra? Att inte låta honom störa din sinnesstämning.🌺

Tänk i stället på allt du älskar med honom, allt som känns bra. ❤️

Kanske är det faktiskt DU som gjort detta till ett större problem än vd det är? Det är sällan man har exakt samma åsikter i en relation😉 - och tur är väl det, för det är så vi växer och lär oss av varandra🙂

Sugarcream
2013-10-15 20:45
#9

Jag vill ju vara med honom och är ju kär. Men flera gånger efter vissa av våra samtal har jag känt mig så ledsen och gråtit. Och då vaknar jag ändå på bra humör varje dag…sen drar detta ner mig. Då undrar jag om det verkligen ska vara så. Jag vill må bra ihop med den jag är tillsammans med. Och jag vet att man inte ska förvänta sig att ens partnet ska vara på ett visst sätt. Men har aldrig haft problem med pengar eller behövt diskutera det med någon och jag föredrar att låta bli prata så negativt om det. Vi får se. Ska försöka vara positiv.

retep
2013-10-15 21:43
#10

Efter det du nu säger tänker jag att du skall, kan vara tydlig mot din sambo. Säga till honom att du inte vill prata om pengar och i alla fall inte på det sättet. Påpeka att ni nu bor ihop och har det bra och tillsamman har god ekonomi. Konfrontera honom med frågan om han tycker det är jobbigt att du tjänar mer? Och gör det klart att du inte kan acceptera att prat om pengar skall äventyra och underminera ert förhållande. Det kräver mod, men du har inget att förlora, om det du vill är att ha en förstående man och ett harmoniskt förhållande.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: