Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1661 ggr
Otroulig
10/9/13, 8:40 AM

TA EMOT

Jag bara kände att jag måste dela den text som låg på Findhorns sida idag. http://www.findhorn.org/inspiration/

För det känns som att vi så många har bara det här lilla "plutt" steget kvar.

Every soul longs for the very best in life. The very best is there waiting for you when you are ready to accept it. But you must be willing to accept it wholeheartedly with real joy and without any feeling of being unworthy or not being ready for it. If that is your attitude, you block that which is your true heritage, and it cannot flow to you. Therefore see that there is nothing in you which is holding it up. I AM holding out life, life more abundant. I AM holding out beauty, harmony, peace, love. The ways of the Spirit are yours. Walk in those ways, live in perfect harmony with My laws and watch everything fall into place in true perfection. Let there be no stress or strain in you. Simply accept that which is yours with a full and grateful heart, and never forget to express your love and appreciation for all that is being poured down upon you.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
10/9/13, 11:33 AM
#1

Tack! Den texten ska jag läsa många gånger så det blir min sanning.

Fick igår en hint om att det finns att jobba på inom just området "ta emot" - förknippar det med något Robert sa i "Heal your inner Child" videorna om att man längtar efter hjälp men eftersom man inte har fått det (på det sättet man önskade som barn) så slår man ifrån sig då man får det, istället för att bara ta emot. Det blir en "jag kan själv" reaktion då någon vill hjälpa, för man är inte vad vid det.

Igår skulle jag fixa några tavlor åt chefen, och hon talar om precis hur jag ska göra 😊- grejer som jag (faktiskt) fattade själv, som att se till så att hängaren hamnade på rätt sida. Kära vänner jag har ju läst 4 år på Universitetet! 🤪Så det borde jag fatta. 😛Och antagligen så utstrålar jag just det jag tänkte för hon säger efter hon är färdig med att tala om hur man gör "jag ville bara tipsa dig". Oops!!! 🤐

Men hon ville ju bara hjälpa till och jag behövde få en hint om att jobbet med att TA EMOT inte är klart för min del.

Så det där var just vad jag behövde, som alltid. 😃

[rore]
10/9/13, 12:20 PM
#2

Hoppla hoppla😮😛, skön text att läsa en dag som denna. Känner igen mig i det Kathja också skriver.😇Med svårigheten att ta emot!

 Hur 17:on gör man?

Tror de att "man" är dum" eller? osv.

Istället för att bara säga tack för tipset/rådet/vänligheten,,,,,☝️❤️

szirius
10/9/13, 1:02 PM
#3

#1 _man längtar efter hjälp men eftersom man inte har fått det (på det sättet man önskade som barn) så slår man ifrån sig då man får det, istället för att bara ta emot.
_

Igenkänningsfaktor på det, visst är det så, det är fortfarande svårt för mig ibland att ta emot min mans kärlek och hjälp…🤔jag blir barnslig och "kan själv!"

Fast jag är nog snarare på andra sidan av det ni skriver om sedan…att bli avsnäst om jag bara vill ge ett gott råd i all försiktig välmening då och då…mest min bestämda lillasyster😉så då blir det att jag drar mig undan i stället…

Jag tänker att om man gör så, himlar med ögonen och  svarar/tänker "tror du jag är dum i huvudet eller?"  så finns ett behov att vilja visa sig smart, att det är viktigt att andra ska fatta att man är duktig.

Är det viktigt för er? Varför? Har ni känt er ovärdiga ofta och vill bevisa nåt?  Nu bara kastar jag ut frågor här. Finns en rädsla hos er att folk inte ska tycka att ni är kloka? Varför är det viktigt att hinta om att man läst 4 år på universitet? ( du gjorde det kanske inte då, men här Kathja😉)Är det förresten öht ett bevis för nåt annat än att man har läshuvud, egentligen? Min erfarenhet genom åren är att det finns inget otrevligare än  besservisser-akademiker 🤐Men jag faller dit själv ibland…just om jag känner mig påhoppad på något sätt, då vill jag gärna berätta hur utbildad jag är. Haha.😇

 Vissa kan ju vara snabb att ge andra goda råd men inte tycker att man behöver några råd själv också….men vi har ju alla våra mörka fläckar som andra kan se bättre än man själv gör.🤗 Det är det som är så bra med att ha andra att bolla med. I trygghet, som i detta forum.❤️

[rore]
10/9/13, 1:16 PM
#4

För egen del så finns det en dubbelhet i just orden: Tror de att jag är dum.

Dels framför allt tidigare, så var jag rädd för att visa min okunnighet. Det har aldrig funnits utrymme för det i min värld som jag tolkade den. Det var bara att leverera, allt eftersom åren gick så utvecklades det en känsla av att jag var fejkad.

Har varit rädd för det mesta oavsett vad det har handlat om. Framför allt att andra "utomstående " skulle kunna se igenom mig. Min själv känsla har inte varit bra. Jag har liksom burit på en rädsla att bli genomskådad och förlöjligad.

Så där i botten så har jag nog trott att jag varit korkad, oduglig och värdelös. I jämförelse med andra.

Och för att inte visa den sidan av mig själv så har just dessa ord ramlat ur min mun många gånger: Tror du jag är dum eller? så där lagom tjurigt och snäsigt, för att folk skulle hålla sig på sin kant och inte krafsa på min fasad🤐

SHIAWASE
10/9/13, 1:49 PM
#5

Tack Otroulig:)

Bra text,, som sagt, sa ar jag trott i huvudet idag, sa jag laser,, och intressanta inlagg alla~~~~

Jag funderar pa hur jag sjalv ar,, kan inte riktigt komma pa det nu,, kanns som jag har jobbat bort det mesta och ar bra pa att ta emot,, men inte i alla situationer tror jag,,,finns nog fortfarande kvar det dar att vilja visa att man minnsan ar "duktig" ,,

Men, jag far nog fundera vidare i morgon,,, ~~~~

Men trevligt att ni har fixat sa mycket lasning sa har pa kvallskvisten!!

Tack, tack!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
10/9/13, 2:11 PM
#6

Tack Otroulig! Ligger nog mycket i det du skriver. Vet ju att jag är nära och ju närmare jag kommer desto mer tragglar mitt ego med mig. Så kust nu är jag full av tankar. Vill bara släppa, bara vara och bara ta emot av det goda! Men vad vet jag iofs vad som är gott och ont egentligen, jag hat ju bett om detta.


Annons:
[Kathja]1
10/9/13, 3:08 PM
#7

Har nu skrivit två inlägg i denna tråd och varje gång har datorn hakat upp sig. Hmf!

Det jag ville få sagt var iaf att jag (självklart) bara kläckte ovan till er, och nej om man har pluggat eller ej avgör inte om man är smart. Sedan kom jag fram till en massa saker kring ämnet.🤪

szirius
10/9/13, 3:26 PM
#8

#4 Du uttrycker dig så klockrent. Precis. Den där självklara spegeln som vanligt😇…att det alltid ligger inom en…att vilja känna sig smart, ligger i en underliggande osäkerhet i att själv tvivla på om man egentligen är smart…

Tidigare hade jag ofta den där rädslan att bli "synad som en bluff"…vilket gjorde att jag var på spänn hela tiden. Men nästan alla man kommer nära kan nämna att de nån gång känner så.

Det är en himla frihet att kunna sänka garden nu och bara säga " nej, jag vet faktiskt inte det , nej jag är inte perfekt, ja jag har massa sidor att jobba på, och det är OK."

Varje gång jag känner att jag vill "bevisa nåt", antingen det gäller bara för mig själv eller nån annan, så vet jag att det finns en undangömd osäkerhet nånstans…☝️

Tycker detta är så talande: Sann självkänsla behöver aldrig hävda sig❤️

Det leder mig mot bättre självkännedom.

[Kathja]1
10/9/13, 3:37 PM
#9

Jag kunde konstatera att det för min del inte handlar så mycket om bluff biten, utan om att duga, vara duktig. Någon stans, någon gång har jag gått in i rollen som DUKTIG och i det finns KANN SJÄLV. Och en massa villfarelser som "är man duktig gör man aldrig fel" eller "är man duktig är man älskad" osv. Och allt kommer ju (såklart) från mitt lilla jag, mitt inre barn, som är duktig för att få bekräftelse, för att få höra att man duger, är älskad och räcker till. Och just för tillfället är det MYCKET som pekar åt det hållet där det handlar om att förstå, hela och gå vidare.

Känns skönt att ta i det, men är inte alltid helt lätt att släppa sina villfarelser och illusioner. 🤪

[rore]
10/9/13, 4:30 PM
#10

Nä inte är det helt lätt inte Kathja!

 När dessa fina insikter landar inom mig blir jag ibland alldeles för ivrig och vill vill vill,, släppa.

 Och det ger mig alltid motsatt effekt. För någonstans på vägen har jag då tappat bort villigheten😞. Alltså processen avstannar för att jag är helt och hållet i huvudet och försöker styra,,, för att slippa känna😇

[Kathja]1
10/9/13, 4:43 PM
#11

Där är vi nog (allt för) ofta alla - att vi vill rusa iväg och göra, fixa till. Istället för att bara vänta in rätt tid, lyssna på det vi får och ta stegen allt eftersom vi får indikationer på vad det är vi bör göra. Insikten är YES och målet är YES men själva processen mellan de två är kanske inte yes. Utan mer 🤪🤔😡🥵😴😛🤐😮👍

[rore]
10/9/13, 5:22 PM
#12

Kunde inte beskriva det bättre själv. *asg*

Otroulig
10/9/13, 9:28 PM
#13

Fina ni vad det växer och utvecklas här!!!!🌊🌈☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
10/10/13, 12:05 AM
#14

Ja har vaxer det sa det knakar de sista dagarna,, underbart!!!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
10/10/13, 6:56 AM
#15

Orkar någon översätta texten till svenska? Jag har vansinnigt svårt för att ta in den här typen av texter på engelska. Det är för mycket annorlunda ord och för mycket djup eller vad jag ska kalla det för att det ska duga med att bara ögna igenom det. Det blir bara som ett rabblande av ord för mig. Inget innehåll.

[Kathja]1
10/10/13, 8:25 AM
#16

Nu är det ju inte jag som är översättaren här inne men det borde bli typ…

"Varje själ längtar efter det allra bästa i livet. Det allra bästa väntar på dig, du behöver bara acceptera det. Men du måste vara beredd att acceptera det helhjärtat med verklig glädje och utan någon känsla av att inte vara ovärdig eller redo för det. Finns där negativa tankar och känslor blockera det dig från det som är ditt sanna arv, och det kan inte strömma till dig. Se därför till så att det inte finns någonting i dig som blockerar flödet. JAG ÄR är livet, det är oändlighet, det är överflöd. JAG ÄR är skönhet, harmoni, fred, kärlek. Själens vägar är dina vägar. Vandra med din själ i kärlek och harmoni, lev i perfekt harmoni med Guds/Universums lagar och se hur allt faller på plats i sann perfektion. Låt det inte finnas någon stress eller påfrestningar i ditt liv. Bara acceptera det som är ditt med ett fullständig och tacksamt hjärta, och glöm inte att uttrycka din kärlek och uppskattning till allt som du har och allt som du får."

Typ 🤪

Håbe
10/10/13, 8:37 AM
#17

"Typ" :-) Tack Kathja. Nu ska jag läsa och ta in orden så de kan landa därinne någonstans och bli sanna för mig.

SHIAWASE
10/10/13, 10:06 AM
#18

Super Kathja~~~~❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/10/13, 10:11 AM
#19

😊

retep
10/10/13, 7:50 PM
#20

Tänker också på den andra sidan av det här. När spegeln reflekterar den andres osäkerhet / hävdelsebehov… En situation som triggar den egna osäkerheten / hävdelsebehovet. Undrar nu…behöver jag säga mer?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
gardit
10/10/13, 8:52 PM
#21

Tack Håbe för att du bad om översättning, jag har också lite svårt för att ta till mig texter på engelska samtidigt som jag vet att Övning ger färdighet🥵

och Tack Kathja❤️

[Torahzen]
10/10/13, 10:18 PM
#22

Det finns tex translate google som jag skrev om i klotterplan 19. Jag är bra på engelska men ska jag fundera över en djup text vill jag inte fundera över en korrekt översättning.

Håbe
10/11/13, 6:29 AM
#23

Fast google translate är ju inte direkt tillförlitligt. Jag försökte bla översätta några meningar till Spanska när jag behövde svara på ett brev. Jag skulle tex skriva att jag hade tyckt att hon var så väldigt söt när hon var bebis. Men google translate översatte söt till dulce. Vilket iofs betyder söt men inte i förhållande till utseende utan om smaken söt. Nu visste jag det och kunde välja bort det ordet men annars hade hon antagligen funderat lite.

Jag brukar roa mig med att köra översättning på Shias japanska texter på FB men det går nästan inte att förstå efter översättningen heller :-)

Jag för min del pratar ju hyfsad engelska när jag pratar. Inte felfritt men jag klarar mig. Jag klarar också av att läsa vissa texter på engelska. Men dem som kommer upp här på vår sida är ofta väldigt långa och har mycket ord som man behöver balansera och känna in redan på svenska. För att det inte bara ska bli en radda med ord som inte betyder något.

Otroulig
10/11/13, 6:44 AM
#24

Hihi, jag brukar oxå prova med shias texter. Sist en dikt, den verkade handla om träffar, dater, men IOM att jag har lite pejl på Sjia så förstod jag att det handlade om möten,

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/11/13, 6:57 AM
#25

Haha:) precis Otroulig, det handlade om möten …. Ja Google, kan bli riktigt roligt ibland:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/11/13, 9:13 AM
#26

Idag lade jag in en ny engelsk text i tråden "Allt har sin tid" men den är superlång så det fick bli en kort sammanfattning i slutet. Typ 😉😃

Upp till toppen
Annons: