Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 784 ggr
[Kathja]1
10/8/13, 7:13 AM

Auktioner för...eller emot...

Vi har ju varit inne och studsat i ämnet förrut men det blev aktuellt för min del idag eftersom det visst är en "gå inte in på FB dag idag". Vad jag har förstått så vill man med det visa sitt missnöje kring hur FB hanterat den sk Bajsmannen (gulligt namn, får mig att tänka på snubben som gjorde en guldkopia av sin egen bajskorv och sålde den som konst 🤪)

En auktion för att få FB att öppna ögonen, borde ju funka, men en auktion MOT Bajsmannen ger honom bara mer energi. En rosabandet vecka MOT bröstcancer borde ju göra att cancern frodas ännu mer, osv.

Att demostrera för daghem åt alla - okej. Att demonstrera mot höjda skatter - inte lika lyckat.

Men oavsett om FB auktionen är FÖR eller EMOT så lär den där Bajsmannen förtsätta så mycket uppärksamhet och ENERGI som han får! 😃🤐

Annons:
SHIAWASE
10/8/13, 8:48 AM
#1

haha,, har ingen aning om vad detta handlar om ,

MEN,, haller helt med dig.

Darfor nar man pratar om aktioner MOT nagot, mot mobbning, mot krig, etc. sa sager jag alltid att vi maste vanda pa det,,

For fred!ok, For acceptans etc.

Valdigt viktigt det dar hur man valjer ord, nar man vill verka for nagot som man tycker ar bra

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/8/13, 11:41 AM
#2

Håller med totalt! Man märker ju själv i sina energier, HUR tydligt som helst tycker iaf jag, hur man blir spänd, arg, upprörd, känner orättvisa, dvs bara massa skitkänslor när man läser inlägg som har med sånt att göra. Så jag bara klickar vidare…🤐 Har därför ingen aning om vem bajsmannen är, haha😃, men jag minns att det fanns nån "bajamannen" som badade i bajamajor på festivaler när jag var ung🤪

Viljan är god hos de flesta, de "vill göra en skillnad", men att gå i motangrepp, demonstrera med ljudligt missnöje är att använda helt fel energi. " Det du fokuserar på växer".

Så: FÖR saker - jaaaa! ❤️

Otroulig
10/8/13, 11:47 AM
#3

Helt med på er linje :) Genom att lägga mer energi på de saker man INTE vill ha i sitt liv och agerar i mot aktioner så får det tyvärr motsatt effekt. Lite intressant att inte fler kommit på detta. Samtidigt så hmm, att visa vad man inte vill ha kan ju vara bra. Då tänker jag t.ex att skriva på nån lista på FB eller IRL. Thats it, att lägga sin röst, sen släppa. Men tänker på aktionen Neal hade för några veckor sen. En världslig meditation om hur lösningen med Syrien skulle lösas på fredlig väg. DET är den vägen man ska gå.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
10/8/13, 12:30 PM
#4

När du var ung?! Meh, du är ju ung Szirius!

szirius
10/8/13, 12:35 PM
#5

#4 haha, jaa det är jag faktiskt! 😛 Skriver så lite på skämt men ska kanske sluta med det…hehe…när jag var TONÅRING menade jag😉

[Torahzen]
10/9/13, 8:25 PM
#6

Jag håller med. Svårigheten kan dock vara att det inte alltid finns en självklar motsats. Mot mobbing - för vänskap, eller ?!

Annons:
SHIAWASE
10/10/13, 12:15 AM
#7

Nej precis,, dar maste man bli lite uppfinningsrik, kanske hitta lite nya begrepp till och med.

Nar det galler mobbning,,, har ni nagra ideer? 

Det handlar ju om att acceptera varandra,, acceptera och uppskatta mangfalden,, mer det an att ga ut att man ska vara van med alla, for man kommer aldrig kunna bli kompis med alla, man kommer aldrig kunna tycka om alla, men man kan ju anda acceptera varandra, respektera och lata alla fa vara som de ar, uppskatta mangfalden.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/10/13, 8:29 AM
#8

"För respekt" För kärlek" "För acceptans" "För lika värde" - Kanske?

Auktionen Vi är alla En! Eller auktionen Du är en annan Jag! 🤗

SHIAWASE
10/10/13, 10:10 AM
#9

Precis, For mangfald, Du ar en annan Jag~~~ Acceptera varandra precis som ni ar.

Kor en sadan kampanj,,

Att forsoka tvinga pa barnen och saga " Ni maste vara vanner med alla" gor det bara varre, for sa blir det aldrig,,

Men att lata alla vara som de ar.

Har du inget snallt att saga, sa sag inget alls. (En fras som jag sager till mellandottern mest varje dag,haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: