Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1609 ggr
[sirvan]
10/7/13, 10:45 AM

tankar

är alla tankar skapande, 

eller bara tankar från själen, för vi får

ju väl tankar från annat håll oxå,

någon som kan förklara, vill ha en

analys av det, inget ni har läst någonstans,

Annons:
SHIAWASE
10/7/13, 11:00 AM
#1

Alla tankar är skapande , eller rättare sagt , alla känslor är skapande:) skriver mer senare när jag sitter vid datorn :))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/7/13, 5:20 PM
#2

Fortsätter att utveckla… Det är, som Shia säger, inte dina tankar i sig som skapar utan dina känslor. Detta eftersom allt är energi och det är känslorna som är ina energi-signaler, och ju starkare energi du skickar med dina signaler desto mer och snabbare manifesterar du i din verklighet.

Så det är inte på något sätt "farligt" att tänka "negativt eller fel" så länge som du inte KÄNNER det. Att vara off en dag spelar ingen roll men att känna ORO, STRESS, ILSKA och andra starka känslor sätter igång saker. Detta eftersom det du skickar ut är det du drar till dig. Så tänk på du, men försök att hålla känslorna på banan. 😎

Det finns en artikell om just detta med Känslor här om du inte har läst den.

[sirvan]
10/7/13, 11:13 PM
#3

#2 

känslor alstras de av tankar,

SHIAWASE
10/8/13, 12:21 AM
#4

Ja, genom att andra sina tankarna kan man styra sina kanslor.  Sa det hanger ju ihop liksom. Men det ar alltdi kanslorna som styr.

LoA verkar standigt,alltid,,, vi kan sedan valja att medvetet skapa var tillvaro.

Aven om vi inte gor det medvetet sa allt som sker har skett i varat liv hittills, har vi sjalva skapat genom vara kanslor och var vibration.

Kanslorna skickar ju ut vibration  och man far da det som matchar ens egen vibration tillbaka…

Om man blir medveten om detta sa blir det lattare att vanda tankar nar man hamnar i en negativ cirkel,,

Man borjar ocksa inse att ALLT , ALLT ar upp till MIG,, och slutar da lagga skuld pa andra.

MEN vi har alla kanslor, och det kan ga upp och ner, och man behover inte oroa sig for lite svangningar… INGET kan ga FEL i livet, allt ar som det ska, men genom att blir medveten om att man sjalv ar skaparen av sitt liv, sa blir allt sa mycke roligare och spannande!:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/8/13, 7:04 AM
#5

Det gör de absolut, MEN det är inte alltid som så att en "glad" tanke följs av en positiv känsla. Eller "negativ" tanke av en negativ känsla. Vi kan ju välja vilken känsla vi vill ha till det vi tänker. DET är att medvetet skapa sitt liv och utnyttja LoA till det man vill.

Du kan ju vara neutral i förhållande till din tanke. Och en och samma tanke kan ju väcka helt olika känslor hos olika personer. Någon kanske får panik då frugan vill skiljas, medan en annan blir super glad. Men det viktiga är att veta att det är vi själva som styr våra tankar som styr våra känslor, och därmed våra liv. 😃

[sirvan]
10/8/13, 9:29 AM
#6

tack för alla svar, 

men ja har en svår fråga till,

vi får ju tankar från själen,

och tankar från lasterna, och tankarna från laster

e ju inte våra tankar, så hur skulle de vara skapande

för oss,

Annons:
[rore]
10/8/13, 9:32 AM
#7

#0
Alla tankar skapar känslor inom oss. Det är min fasta övertygelse.

Problemet många gånger (för mig) har varit att jag inte ens varit medveten om mina tankebanor. Vilka i sig ofta har handlat om negativa förväntningar,, som i sin tur har uppfyllts eftersom LoA funkar åt båda håll.

Jag tror att det är viktigt att känna sina känslor, för att sedan kunna släppa dem och gå vidare. Det svåra i den biten är ju när "vi" fastnar i tankemönster om varför saker och ting händer/ sker med oss eller runt omkring oss.

Det är viktigt att se sin egen roll i sammanhangen runtomkring och våga göra annorlunda, för att vända de inmatade reaktionerna som vi bär med oss.

Många utav de tankar och värderingar är inlärda, sånt som överförts från föräldrar, nära anhöriga, skola osv,,,,,

Sen har vi alla (tror jag) den där tysta rösten inom oss som väcker tankar känslor och funderingar, som inte alls är lika självklara. Men som viskar längtansfullt efter det sanna inom oss,,

Detta blev väl inte precis analyserande. Men det är vad Livet har lärt mig om mig själv fram tills Nu.

Inget är beständigt. Allt är föränderligt!

[sirvan]
10/8/13, 9:33 AM
#8

glömde och skriva 

att tankar från laster oxå är kopplade till 

våra känslor

[Kathja]1
10/8/13, 4:36 PM
#9

Egentligen spelar det ingen större roll var ifrån tanken kommer, mår du bra så blir det bra. Är det dina "laster" som skriker efter choklad så lär du inte må bra, känna dig kärleksfull och harmonisk då du tänker choklad och ännu mindre när du äter det. Dåligt exempel kanske. 🤪🤐

När du är i linje med dig själv och Gud (Alltet/Universum) så mår du bra, där är du i Vortex som Abraham Hicks kallar det - där finns bara positiva känslor och där råder det balans. Allt annat än positiva känslor innebär att du är av banan, du har tappat bort delar av ditt jag. Därav känslan.

Men som Shia skrev, inget kan någon sin vara FEL, allt bara är. Men det som är kommer att generera det som blir, så mår du bra skapar du mer av det som du mår bra av.

[sirvan]
10/8/13, 4:49 PM
#10

tack för bra svar, 

men hur får jag bort de negativa tankar

från lasterna,

[Kathja]1
10/8/13, 5:28 PM
#11

Det är alltid svårast att hitta andra tankar kring saker som betyder mycket, eller tar mycket plats i ens liv. Så jag skulle råda dig att börja med något annat, träna upp din förmåga att fokusera på en annan känsla kring det som inte är så viktigt för dig. Ju mer du fyller ditt liv med "bra fokus" desto lättare kommer det bli även då det kommer till dina laster.

Sedan finns det ju alltid mer aktiva övningar man kan göra som tex Focus Wheel, som A.H nämner i någon av sina böcker. Det går ut på att du först skriver ner vad du INTE vill, sedan använder du det och skriver vad du VILL. När du har gjort det börjar du att hitta uttalanden/tankar som stämmer över ens med vad du vill.

Slänger in en video som visar vad jag menar…

[sirvan]
10/8/13, 5:58 PM
#12

bra video, 

men kan jag fråga dig vad du vet om laster,

och isf hur kan man kan ta bort laster,

[Kathja]1
10/8/13, 6:31 PM
#13

Du gör på samma sätt oavsett vad det handlar om. Det handlar om att zooma ut och vrida blicken (eg tanken) lite grann så att man "kommer loss" från det man är fast i. Det handlar inte primärt om att "ta bort" något, det handlar om att se på det med en annan tanke/känsla, och då kommer saken i fråga att ändra karraktär.

Sedan handlar det mycket om att förstå sig själv, att hitta varför det är som det är brukar göra att det är lättare att släppa en hanup. Sedan är EFT alltid bra, det finns flera trådar här inne om du inte känner till det. Just EFT har jag, och många med mig, haft hjälp av inom alla olika områden.

Annons:
SHIAWASE
10/8/13, 11:56 PM
#14

sirvan!

Har du lust att namna exakt vad for typ av laster du menar?
Det kan da vara lattare fundera vidare.

Man kan ju aven fundera pa om en last verkligen ar en last,,, som tex. sa namnde Kathja Choklad.  Mar vi daligt och tycker att det ar en last, bara for att vi har blivit inprantade av det samhalle dar vi lever i att det ar en last,, tex.

Om man skulle strunta i samhallets normer och bara erkanna att man tycker om choklad, och njuter av choklad,, da tar man bort det daliga samvetet till det faktum att man ater mycket choklad, och sa smaningom kan man da andra sitt forhallande till choklad ocksa.

:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: