Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1209 ggr
SHIAWASE
2013-10-03 00:56

Medvetna val

Vi pratar om vara fria.

Vi ar fria, och ve bar det fulla ansvar for var liv.

Se till att anvanda denna frihet till att gora medvetna val.

Vi ar ocksa ansvarig for vilka vi valjer att inspireras, paverkas av.

Vi ar fria att valja,  sa se till att skapa MEDVETET!

Valj att lajna upp med de som inpsirerar dig~~

Ord fran Wayne Dyer:

_"I align myself with people who support my growth."

If you meet someone whose soul is not aligned with yours, send them love and move along
_

Dessa ord galler bade for vanner, bekanta och familj

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-10-03 07:01
#1

Amen till det! Visst är det så, vi har all frihet i oss då vi kan välja förhållningssätt i allt som är, och vi kan välja väg i livet. Den enda begränsningen som finns är i vårt eget huvud.

Bra påminnelse Shia! ❤️Då det nog är allt för många som missar detta…

SHIAWASE
2013-10-03 07:48
#2

Ja eller hur Kathja,,

"send them love and move along"

later val harligt!

Just det att vi ALLTID har ett val,,, alltid,, det kan  bli latt att glomma nar man kanner sig insnarjd eller fast i nagot.

Men vi kan alltid valja, som du Kathja  sager ,den enda begransning som finns ar i vara huvuden.

Nar det valjer manniskor, kan vi som sagt, bryta band, etc.

Men vi kan lika garna valja att andra varat forhallningssatt.

I vissa situationer kan det kannas for komplicerat att bara bryta banden,, men vi kan medvetet valja hur vi forhaller oss till situationen.

Det galler att se till att man ar medveten om att man faktiskt alltid gor sina val sjalv, nagon annana kan aldrig valja,, MEN om man inte gor valen medvetet, sa kan det KANNAS som om det ar nagon annan som gor valen, nagon annan som hindrar mig att utvecklas som jag vill, nagon annan  gor nagot fom forhindrar mig att ga min vag, nagon annan som beteer sa att jag mar daligt, sa att jag blir ledsen, arg eller frusterad.

Men det ar bara jag som har valt att kanna sa. Ett passivt och omedvetet , MEN det ar mina val, inte nagon annans.

Jag har  da bara valt att lagga ansvaret pa nagon annan, och  har valt att inte medvetet valja ditt liv. Det har inte bara blivit sa,, de tar mina val, som har lett till situationen. Jag ar alltsa en passiv deltagare i mitt eget liv, men likval sa ar det bara Jag som gor valen, och bara Jag som har ansvaret.

Men jag kan alltid valja att borja gora medvetna val, for att andra riktining~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-10-03 09:03
#3

Jaaa, amen till det.
❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-03 09:38
#4

Ser man det och vet man så att ALLT är kärlek, resten en illusion så blir livet så väldigt mycket lättare! Man ska bara acceptera det… Vi är ju så vana vid att krångla till det. Att se det yttre som en SANNING. Vem kan tro att allt jobbigt och svårt i våra liv bara är en illusion och försvinner om vi bara väljer kärlek, då vi har lärt oss att livet är ett slit och att det finns ondska här i världen.

Mer kärlek till folket! Öppna deras ögon, få dem att le mot livet! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

szirius
2013-10-03 16:12
#5

Hay säger : "När någon trycker på mina triggerpunkter så är det för att jag ska växa och förstå något, inte blir arg/ledsen eller besviken på dem. För det är inte DEM som har skapat triggerpunkterna."

"I align myself with people who support my growth."

Det har vi ju verkligen lyckats med, genom detta forum - eller hur???
🙂❤️ Hjärtans glad för det!

SHIAWASE
2013-10-03 16:15
#6

Jaaa ,, fina Szirius,, sa ar det ju❤️❤️❤️

vad tacksam jag ar till mig SJALV och till ar ALLA:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Theleonora
2013-10-03 20:05
#7

Jag tar till mig av detta idag, nu är det dags att förlåta, skicka kärlek  och släppa det gamla. Några forgiveness taps och lite hoppilånghopp på det! ❤️

If you meet someone whose soul is not aligned with yours, send them love and move along


[Kathja]1
2013-10-03 21:43
#8

Hade just en givande diskussion med min kollega för kvällen, vi löser gärna världsproblem. Idag kom vi bla in på NA/AA och att de vidmakthåller sina problem och gärna ältar det som har varit. Från det gick vi vidare till LÖSNINGEN, att välja att må bra. Och hur LÄTT det är att släppa och gå vidare. Det man behöver göra är bara att ERKÄNNA sina hängups och brister, lägg korten på bordet, släpp det sedan. Titta inte tillbaka utan förlåt dig själv och gå vidare.

YES!

Kändes helt rätt när vi kom fram till detta. Se bara biktens kraft. Berätta för prästen (någon) och bli förlåten (förlåt dig själv). Och jag tror verkligen inte att det behöver vara svårare. Jag kan se det på mig själv som i veckan riktigt bröt ihop över min mamma, eller eg över vår relations historia. Och när jag inför min man kunde sätta ord på vad det var som gnagde mig, vad jag verkligen önskar mig, så släppte panik-känslan. Och nu kan jag prata om det utan att bryta ihop, ett gott tecken att jag har gått vidare.

Så Theleonora - lägg korten på bordet, (och alla andra med!) hymla inte med vad som är problemet.

Vi kanske ska starta en "bikt-tråd"… 😭❤️

szirius
2013-10-03 21:45
#9

Åh, alla dessa synkroniciteter✨✨✨

[Kathja]1
2013-10-03 21:50
#10

Nu hängde jag inte med, men är du glad är jag glad. 😃

Theleonora
2013-10-03 22:11
#11

Ja, observera, förlåt dig själv och släpp! Det är mitt mantra just nu. Kommer upp så himla mycket just nu, vilket betyder att jag är i nuet! Tack!!! 🌊


[Kathja]1
2013-10-03 22:15
#12

Kanske inte bara observera utan sätt ord på det, berätta för någon annan tänker jag. Just som i bikten.

szirius
2013-10-03 22:24
#13

#10 haha, bara flera dagar när det kommit upp det här med att blotta sig, även för sig själv, erkänna vad man tänker och känner , även det man skäms för…både i änglakort har det kommit upp och i böcker…och i samtal här. Att det är bra att släppa ut, inte som i älta men som i att synliggöra. möta det.  Gjorde en ny tråd…😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: