Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 955 ggr
[Kathja]1
2013-09-13 21:08

Allt manifesteras lättare nu...

Har alltid hört att det tar en stund innan en grej manifesteras, på så sätt att man inte behöver oroa sig för att man manifesterar något man kanske inte vill bara för att man halkar av banan några timmar.

Men jag börjar undra…

Nu för tiden händer allt fort tycker jag, eller iaf mycket. Stressar lite inför ett möte och VIPs blir det inte av. Blir lite stressad över att jag inte får till en hemsida och VIPS lägger datorn av. Bara några exempel. Givetvis finns det mängder med bra saker också, många fler bra än mindre bra.

Det är som att Universum slår mig på fingrarna varje gång jag tappar bort mig - är som att någon skriker åt mig att DU BORDE VETA BÄTTRE!!!

Eller är det bra jag som är paranoid?

Annons:
Otroulig
2013-09-13 21:52
#1

Jag har läst och hört att det ska gå fortare. Kan vara så faktiskt. På de mindre grejerna - kan jag känna. Å andra sidan så är i alla fall jag bättre på de mindre grejerna, eftersom de inte är så viktiga - så går det ju lätt 😉

Tänkte på det häromdagen - när jag kom hem och tänkte tanken, åhh tänk om man slapp laga mat och 5 sekunder senare var jag bjuden på middag. 

och helt OT

Nåt annat jag reagerat på är att det VIMLAR av vita fjädrar, överallt!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-13 22:27
#2

Det är ju okej när det är saker man vill, grejer som är enligt ens önskan. Men blir lite knasigt då det är sådant man inte fattade att man manifesterade, som mitt inställda möte härom dagen. Eller att datorn lägger av. Men visst, allt har sin tid, och det mesta går fort nu för tiden tycker jag, utom de där riktigt stora grejerna. Men det ger sig. Är iaf en väldigt stor skillnad mot innan. Men det handlar bara om att anpassa sig och styra lite bättre  -spännande är de iaf!

SHIAWASE
2013-09-14 02:01
#3

Jag har ocksa markt det,, som otrolig sager ,, mest pa sma saker,, men det gar snabbare,, och jag forsoker just darfor att forankra mig i tilliten, att det inte handlar om bara sma saker,,

Och aven nar det ar sadana saker som manifesteras som man inte direkt vill ha, sa tanker jag att det ar for att visa mig att SA SNABBT GAR DET NU!

Sa ha tillit, och var bestamd i vart du vill ha din fokus,,,,

Trots att det bara handlar om hur vi fokuserar, hur vi vander vara tankar sa ar vi urusla fokuserare ibland,, sa de ar val det,,, Var mer medveten! Var mer alert,,, Energin ror sig snabbare,,, typ~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-14 08:23
#4

Visst är det så, ibland glömmer vi att påminna oss om hur dagen ska vara och livet ska se ut, är nog då jag halkar iväg i ett huj. Det känns verkligen som att allt är lättare nu samtidigt som kraven har skärpts, för jag (vi) borde veta bättre. Super najs, men lite förvirrande. Men nu är det ju bara att göra det man behöver göra för att ha ett super, duper liv i harmoni och lycka för hela slanten. Det går ju inte att klaga över. 😉

szirius
2013-09-14 14:05
#5

haha, håller med! Skrev det precis i klottertråden innan jag såg detta! Där skrev jag mer "trevliga" manifestationer men det gäller ju annat också. T😉yp  att bara hinna tänka " åh vad trött jag är, jag orkar inte ha lektion..." VIPS så ringer alla och bokar av, jahaja, det var ju egentligen inte vad jag ville🤪😃

Eller när jag körde bil sist, en timme av resan är genom landsbygd och skog utan hus och jag hann såklart bara tänka "bara inte bilen krånglar nu…" så tändes en varningslampa och jag blev skitnervös! Det visade sig bara vara oljan som skulle fyllas på😉, men det är ett typiskt sånt tecken. Direkt gensvar på tankar!

Så yes! FOKUS!!!!!

aaah, jag kan inte scrolla riktigt för katten ligger här o kurrar o dreglar på tangentbordet😉❤️

[Kathja]1
2013-09-14 14:50
#6

Hela tiden är det grejer. Jag hinner tänka en tanke och så är det där, bara så. Det är så fräckt! Men som sagt det gäller att ha fokus och formulera sig väl, men det kan jag leva med. Så nu tänker jag att det vore super najs att få sådär superbra ekonomi, bara sådär. 😎Att det vore najs att ha penga-harmoni. ❤️

Annons:
SHIAWASE
2013-09-14 16:24
#7

hmmmm, Haaarligt,, att vi kanner samma sak,, sa FOKUS, men inte ett "Jag  maste fokusera" utan "Wow , va kul!!! nu vill jag fokusera"",,

~~~~underbart att allt gar snabbare,,

Kram, kram pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-09-14 18:49
#8

Hm funderar på vad jag lärt mig av Abraham-Hicks..  ingenting blir väl fysisk verklighet väl direkt, första gången man nånsin tänker på det?Tillräckligt med energi, moment måste byggas upp. Men vi har ju massor av olika moment på gång, energi redan i rörelse, och de kan ju manifesteras superfort när man fokuserar där… men man har som byggt upp momentet över tid redan innan.. tror jag :) Och inte bara ditt fysiska jag här och nu, men bakåt i tiden och andra som flödat energi åt olika håll med.

Liksom, inte första gången en dator krånglat i ditt liv hittills, eller första gången man varit på en stressad vibb. Men om man skulle börja klura på att flytta till Venus skulle man nog få fokusera en stund innan det realiserar sig.. 😃

[Kathja]1
2013-09-14 19:20
#9

Så var det kanske… Vet att jag har hört att man inte behöver noja för att man tappar bort sig då och då, men samtidigt så kan man manifestera en sak direkt. 🤔 Är väl en sån där sak som man kanske inte ska bry sig om att fatta helt och fullt, gäller bara att må gott och fokusera bra.

Och apropå manifesteringar Linn så tänkte jag innan idag att jag skulle messa dig och se så du lever, men så kom trädsågande i vägen och nu var du här. Såklart. 😃Så tydligen lever du iaf, och det är ju bra. Har saknat din klokskap.

Otroulig
2013-09-14 19:23
#10

Idag såg jag två spar gå hand i hand, och tänkte JA, vad härligt (det känns nämligen härligt för mig) och då tänkte jag - DET vill jag se mer av, inom de nästa 30 sekunderna såg jag två "par" till hålla handen men då barn och vuxen. 

Detta efter att ha denna tråd i bakhuvudet - lite för att testa. 

Och dessutom trillade jag på ett super bra AH klipp idag. Just om det där med vad man verkligen önskar sig, att man inte får det för att man verkligen, verkligen vill ha det pg.a att man känner en brist av det. MEN tyvärr så hittar jag inte samma klipp igen - fanns det finns mängder 😃.

Så..det går lättare att manifestera…men JAG känner att det jag VERKLIGEN vill ha…där bromsar jag manifesteringen. För det känns så stort,  betydelsefullt, viktigt och livsavgörande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-14 19:33
#11

Men det borde vara bra träning att manifestera för fullt i allt annat och vara tacksam över det man har och det man får. Jag kan bli lite feg då det kommer till att "testa", lite sådär vill inte utmana ödet. Vilket ju är super löjligt inser jag nu så jag ska köra på för fullt. Har önskat mig ett avsnitt av Morden i Midsomer ikväll som jag ännu inte har sett. Hoppas att det går vägen, var så sugen på lite Midsomer.

linnease
2013-09-14 23:01
#12

Jag lever! 😃 Vart ute och yrat lite.

[Kathja]1
2013-09-15 08:02
#13

Vilken tur! Men hade du inte levt hade du nog talat om det. 😉

Annons:
[Kathja]1
2013-09-15 22:08
#14

Får säga att det är väldigt roligt detta! Satt i soffan och hinner tänka att jag ska kissa hundarna och gå och lägga mig ~ när tanken precis är färdig tänkt så ställer sig Älsklingen upp för att…gå och kissa hundarna. Och till saken hör att de inte hade sagt ifrån och det är lite tidigare än vanligt men jag tänkte att jag skulle göra det innan jag gick och la mig eftersom jag ska upp tidigt och inte vill bli väckt då de kom in och la sig i sängen, bättre att ta med dem direkt. Är bara att tacka och ta emot, nu ska jag klura ut vad jag ska önska mig inför morgondagen…

szirius
2013-09-16 10:41
#15

Häromdagen såg vi en film med Leonardo Di Caprio och då tänkte jag " undra vart hon tagit vägen, hon som spelade Julia, i Romeo och Julia…länge sen man såg henne...". Igår kväll började vi kolla på Homeland - jaha där var hon visst 😃

Piixy
2013-09-18 13:03
#16

Jag som gör mitt bästa för att lyckas för mig känns det som om det tar mycket längre tid. Hur gör ni? ^^

Kram

szirius
2013-09-18 13:30
#17

Grejen för mig är att det bara funkar när jag inte alls försöker😃. När en tanke bara kommer automatiskt och man släpper den lika lätt.

Igår skedde en till sån grej. Låg i sängen o läste och hörde sonen på övervåningen. Jag tänkte att jag skulle koka te till honom, ge honom massage och gosa❤️, men skulle bara läsa klart det jag höll på att läsa. I nästa sekund kommer han ner, kryper ner i sängen( händer typ aldrig nu för tiden…11 åring😉) säger " gosa!" och sen " kan du koka te o massera mig lite?". 😃

Piixy
2013-09-18 13:37
#18

HAHA guud vad häftiget

[Kathja]1
2013-09-18 17:10
#19

Piixy - du ska veta att det för de flesta av oss inte har varit som så att vi ena dagen fattar grejen med LoA och månaden efter manifesterar medvetet i raskt tempo. Om du hade orkat att läsa alla våra inlägg här inne så skulle du se att vi har svajat rejält, vi har jobbat en massa med att hitta oss själva, se våra svagheter, jobba med våra hangups osv, osv.

Med andra ord, det är oftast en lång väg och inte lika lätt som man kan tro när man första gången läste The Secret. MEN det är värt varje sekund för plötsligt är man där att man börjar uppmärksamma att saker faller på plats, saker man har städat bort blockeringar kring bara flyter på. Och i det så finns det knäppt någon fördröjning mellan tanke och manifestering.

Men som Otroulig säger, det är när vi bara släpper det fritt, då det inte finns något krav eller press som det flyter på.

Det är också viktigt att vara medveten om vad man gör och vad som händer, för när du är medveten om dina tankar och det som sker i ditt liv så kommer du att bli medveten om att du faktiskt redan nu manifesterar medvetet mest hela tiden, du önskar och du får.

Piixy
2013-09-18 20:38
#20

:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: