Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4834 ggr
SHIAWASE
2013-09-12 12:15

Kotterplank 19

Har klottar vi,,, skriver ner vad vi kanner for att skriva,, kan vara vad som helst, hur som helst,,,

Vi har ju fantastiskt bra pa att klottra har inne och det ar sa kul att komma in i klottergemenskapen, sa klottra pa bara!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-09-12 12:18
#1

haha!!! kul,, kul!!!

Skrev ju nyss i klotterplank 18 att jag inte visste hur man skulle lasa trade,, BAD OM HJALP,,, (till Crina och Kathja i och for sig,,hihi)

Gick in en gang till, och da kom jag ihag det sa dar pa en gang,, bara plopp sa det!! typ:)

Och precis nu nar jag startade nya inlagget, tryckt pa publicera inlagg, sa ploppade det upp ett Guldmynt!!!

Be sa ska du fa~~~

Tyvarr raderade jag ju ett inlagg~~~ har inte lyckats aterskapa det,,,

Thora eller theo,, (ni ar bada rosa , sa jag blandar ihop) igen,, forlat!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-09-12 13:05
#2

wow igen,, skrev varldens basta inlagg nyss pa Andlighet i Fokus,, det var saa bra,, och langt,, tyckte jag~~ (det var i TM traden,,om kostnader och andlighet),, och precis nar jag skulle publicera det sa forsvann det,,,

hmm,,,, formodligen,, borja ingen diskusson,, tecken kanske..

Men jag var ju NOJD med det.
Skrev om mina asikter att jag tycker att det ar OK att ta betalt.

Vi valjer sjalva om vi tycker att det ar vart det eller inte., sa jag forstar inte vari problemet att ta betalt ligger~~~ TYcker jag att det ar for dyrt,, strunta idet,,, kanner jag att det ar vart pengarna,, bra! KOP! 

Sedan skrev jag ju om andligheten, tycker inte om nar folk begransar den till folk som ar oppet, utatsett andliga.

Alla sjalar valjer livsvagen,,, sa aven om en sjal lever ett sa kallat "svensson liv" sa betyder det INTE att den sjalen ar pa en "lagre niva" tvartom,, kanske andligt sett mycket hogre,, men just den har gangen har den sjalen valt att leva och tanka pa det sattet.

Skrev ocksa om att idag,, sa exploderar andligheten, sa den ar inte begransad till ett fatal personer,,, den okar i alla horn och kanter och visst ar det harligt nar man upptacker att man traffar pa fler och fler, nya bekanta,, man "rakar " hitta nagon ny van, och man upptacker att man tanker likadant.

Men det ar ocksa OK att INTE tanka lika,, vi uppfattar ALLA var tillvaro olika,, och det ar ocksa vad sjalen valjer,, sa helt ok lat det vara sa,, men nu i den har tidsandan sa upptacker vi att karnan ar samma strunta i det yttre,,

Det yttre ar exakt vad den personens sjal har valt…

SO ,, ALL IS WELL

allt ar som det ska vara, och allt har sin tid,

ungefar sa skrev jag fast mycket langre,,,~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-12 20:27
#3

Se vad bra det går utan oss. 😉Crina har visst fullt upp med sitt, du får väl efterlysa en vikarie. Appropå inlägget du raderade så ska du ha en flik där borttagna grejer hamnar, har jag för mig. Kan ju inte gå in och kolla precis var eftersom jag inte är admin på någon sida och jag minns inte exakt var de hamnar, men längts ner i trådarna har jag för mig.

SHIAWASE
2013-09-13 14:35
#4

Ja, jag gick in dar,, men det fanns inget dar heller😮

Har nu hemma,, efter dagens domstol.

Det var slutpladering,,

Jag sov igar mellen 23-1,, klev upp kl. 1 oversatte slutpladeringarna,, det tog till kl. 6 vacka barn, ivag till dagis och till domstol. Som tolk sa pratar jag ju HELA TIDEN nonstop…. domen meddelas nasta vecka men jag kanner mig nojd,, faktiskt,,, mycket intressant erfarenhet,,,~~~

Men nu ar jag somning,,,,,laser igenom har,,, lite,, och ska sedan sova,,

Jag Crina Fina!!! var ar du,,hahaha,, du mar sakert toppen, och vil klarar ju oss ar ett tag, till, men det vore ju KUUL att hora hur ditt fantastiska liv progressar, vi blir ju nyyyfikna~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-13 15:29
#5

Klart att det gick bra Shia! Och vilken erfarenhet och upplevelse. Sov gott, och hoppas att du får sova lite mer än 2 timmar i natt.

Själv sitter jag och njuter av lugnet. Skönt att vara hemma, har varit väldigt "dampigt" på jobbet eftersom vi har fått in några nya killar med mycket energi och ett högt tempo - men roligt har vi, men det tar på krafterna att behålla sitt eget tempo i deras snurr och samtidigt hjälpa dem att landa och fokusera i alla fall mellan varven. 🤪

Håbe
2013-09-13 17:37
#6

Värst vad jag känner mig tjurig och irriterad den senaste tiden! Ska bli skönt med inga måsten i helgen (förutom stallet och det är ett kärt måste). Ska se till att försöka landa, jorda mig, andas och bara komma ikapp mig själv lite igen.

Annons:
Otroulig
2013-09-13 18:02
#7

Haha Håbe, jag skulle just erkänna att jag känt mig som en surkärring idag:) för det har jag :) magen har varit uppsvälld som en ballong av någon anledning, och krampat. Sen har jag gått runt och retat mig på folk. Så nu ligger jag här i sängen för att komma i fas med mig själv igen. Återkommer när jag är i lite högre energi.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-13 18:24
#8

Och jag skuttar från tuva till tuva, händer grejer och är hyggligt snurrigt på jobbet men jag klara mig fint och mår så bra. Förutom att jag fick för mig att jag var godissugen och nu efter 10 bitar eller så mår jag ILLA.🤮

Super skönt att vara hemma iaf. Har underbart roligt på jobbet men det är energikrävande att hålla sig i sin energi och inte halka med ett gäng speedade adhd-snubbar i deras. Har fått in några nya killar och de är som duracellkaniner på speed, man får hela tiden stoppa dem och se till att de fokuserar. Pust! Men roligt och tiden går fort. Men nu ska jag vila mig tills på måndag. 😕

Otroulig
2013-09-13 22:03
#9

Hmm, här kommer lite flummiga tankar.

Det känns ibland som att jag lever parallellt..dvs att jag har ett liv där jag är singel och fri och lullar på och ett liv där jag har gemenskap,glädje och lever med en man. Weird…

En parentes - tittar på Skavlan och härliga Laleh sjunger " Bara för att det är mörkt, betyder det inte att det inte finns färger" Fritt översatt…

❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-14 01:54
#10

Otroulig, det later ju harligt  !!!  Nastan som perfekta livet,,hihi, Fri nar man vill gemenskap nar man vil☀️

Precis! Bara for att det ar morkt, betyder det inte att det inte finns farger---

Jag har nu sovit!!

Och idag har jag lite jobb att stoka undan,  men det ska bli saa skont sa, eftersom jag har varit uppe nu flera mornar och akt med morrronrushens tag,, ni vet dar dom bara knokar in folk,, ni har sakert satt pa tv,,, igar var det en man som satt fast i tag dorren, sa personal kom at drog upp och tryckte in honom,,haha,,,,,

Fast det ar ju dessa kontraster jag tycker om att ha mycket att gora vara ute bland folk, och anvanda hjarnan till lover 100% liksom,,,

Och sedan sitta har hemma och jobba med annat , oversattningar etc.

Dari hittar jag balansen. Sa jag ar tacksam for att det har kommit till mig!

Sedan ska jag ocksa ta en prommis med min minsta ~~~ De andra tva har ju sina egna scheman med kompisar etc. sa det ar jag  och minstingen:)

Ha en fin lordag alla nar ni vaknar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-14 08:27
#11

Jag har också slängt mig mellan kontraster denna veckan, fullt adhd-röj på jobbet och hemma luuuuuugnt och skönt. Och visst är det härligt, och bäst är när man styr det själv. När man har kontrollen på vad som gäller. Och det har jag. Då är allt bara lycka och flow.

Idag tror jag att det blir en sån där dag av praktiskt göromål, vi ska såga ner ett träd och lite sånt där "använda-hela-kroppen-grejs". Men en liten stund till i sängen får det allt bli, tillhör ju min helgrutin at ligga kvar en stund och lyssna på Älsklingens tunga andetag.

Otroulig
2013-09-14 12:29
#12

Ja Shia, härligt att ditt jobb gick bra. Sköööönt att du sovit ut. Hoppas du har en härlig dag med dottern. Tänk vad olika vi är. Jag får nästan ångest känslor bara jag kommer till Centralen i Stockholm för att det är så mycket folk. Jag passar definitivt inte i Tokyo. DET förstår jag. 

Själv ska jag väl vända min energi. Hihi, jag känner ju på mig att jag kommer att bli så där hööög igen. 🌊 Men skulle tydligen ha nån liten dipp. Igår kändes verkligen ingenting rätt, hittade inte ens nåt som passade på TV. 🤪

Men idag är en annan dag - helt oplanerad och jag ska bara göra det som känns bra och roligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-14 12:35
#13

Idag är jag lite upp och ner - tror nog att det beror på att jag inte helt hänger med själv i livets kontraster, skulle behöva bara SOVA men VILL göra annat. Trött i huvudet och kroppen efter mina jobbdygn, men en massa "vill göra" inombords som jag inte helt kan låta bli att pilla i trots att jag ju vet att jag behöver ha huvudet med mig och så blir det fel och så tippar jag igen. Gör det jag vet att jag inte ska göra och får det jag vet att jag får.

Men nu har jag talat mig själv till rätta och har en plan, ska ut och såga träd med Älsklingen. OCH har skrivit mig en 1-2-3-att-göra-lista med deadlines. DET är stort för att vara mig. Börjar min långledighet på onsdag så jag vet ju att jag har tid att göra klart den veckan. Så nu ska jag bara glida på känslan av att allt är som det är… Och så ska jag bära ved i solen. ☀️

Annons:
Otroulig
2013-09-14 12:38
#14

oj..listor…jag blir imponerad. Och jag SKULLE vilja skriva listor..eller rättare sagt, jag skulle vilja ha nåt att skriva listor om. Men just nu flyyyyter jag bara med i livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-14 12:43
#15

Jag gör det aldrig, eller nästan aldrig, och skriver jag dem så följer jag dem inte. Men det funkade för att stilla min inre vill-göra-NU-stress. Nu ut i solen…

szirius
2013-09-14 13:42
#16

Hej hej! Har jobbat hemifrån och blev fasansfullt trött av det😴 så mkt intryck och anspänning att vara " på topp"- men det var KUL🙂.

Igår hade jag VÄRLDENS häftigaste urladdning i danssalen, jag var superirriterad och stressad och satte på hög muski och toktränade samtidigt som tårarna sprutade! Jag gjorde allt som symboliska grejer, boxade ur mig ilskan, sprang framåt, hoppade uppåt, pumpade ur mig stressen osv. Kände kontakt med universum, sådär så det sprakade genom huvudet och rakt upp!✨ Sen var jag så skönt trött! Jag behöver verkligen dessa fysiskt jobbiga passen för att få ur mig spänningar☝️

Är otålig som attans, vill massa saker  - i huvudet - men det kommer inte ut i görandet. Gör listor - som jag inte följer🤐Känner mig ständigt oförberedd, för att så mkt hänger i luften hela tiden, inget är spikat utan massor med eventuelllt kanske…så är det att vara egen företagare - bästa sättet att öva tillit på!😃😉

Fortsätter att märka av de snabba, små manifesteringarna. De sker exakt hela tiden. Jag tänker på en låt- den dyker upp på radion, jag tänker på en person - hen ringer sekunden efter, jag blir sugen på en maträtt - maken kommer hem och har handlat det, jag tänker att jag vill mysa med sonen- minuten efter kommer han ner o gosar ner sig i soffan med mig, jag vill få musikinspiration och hitta nya låtar att ta ut - maken har laddat hem Idol till mig och har nu hört flera låtar som jag vill ta ut nu. Ja osvosvosv.

Det enda är att allt går så snabbt, så upplever jag det, mina tankar går i ultrarapid så jag hinner knappt med att snappa upp alla idéer som haglar ner! Har block fullklottrade med idéer, låtar, jobbtankar, bokmaterial osv - men jag lyckas inte STRUKTURERA upp det till en FORM. Och vips så har en vecka till gått. Och en till. och en till.

Jag tror alltid att hösten ska "bli lugnare" hahahahaha, så roligt att jag går på det varenda år!😉🤐 Iofs är det inte höst riktigt än här, fast det känns så idag för det regnar.

Otroulig
2013-09-14 13:48
#17

Haha,du Szirius och Kathja verkar vara på ungefär samma plats 🙂

Det låter härligt med din urladdning 💣☀️🌊 så härligt med idéer. 

Smitta mig!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-14 14:54
#18

Vi är absolut i samma stadie just nu. Fylld utav intrasslad inspiration och tankar, drömmar - och bombaderad av manifesteringar, sådär minuten efter att tanken är tänkt. Så coolt! Och trasslet kommer att ge med sig, en sak i taget och bra fokus så ordnar det sig.

SHIAWASE
2013-09-14 16:21
#19

Haha,, det var ju jsut det vi pratade om att allt sker snabbare!!! harligt~~~Wow,, och att vi kanner det fast vi sitter i olika horn av varlden==❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-09-14 19:33
#20

Mitt flyt har lett till - besök hos gamla vänner, ett glas rose..hmm ..då kunde jag inte köra och handla mat - men nåväl, blev uppdaterad om människor jag bryr mig om och fick krama lite på min gudson och snacka lite. Samtidigt ringer min syster och vill umgås, hon kommer förbi och efter skratt och en massa prat bjuder systerdottern mej på mat, så nu ska jag knalla dit och få mat. En social dag som bara flyyyyytit på 🌊.

Det gillar jag! Och är så tacksam för att jag bor i en liten stad där man kan gå eller cykla till allt!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-09-14 20:14
#21

Njuter av mitt manifesterade avsnitt av Morden i Midsomer, det har ju gått så många och så länge, brukar mest vara de man redan har sett. Men idag blev det ett nytt, fast gammalt. Tack för det.

Theleonora
2013-09-14 20:25
#22

Är det nån mer än jag som känner sånt obehag över bröstkorgen?. Jag märker ju att det är dåliga energier som släpper men vilken process och vilken konstig känsla. Tack för snabb frigörelse och för att blockeringen släpper.

Har läst på lite om området, kallas high heart chakra/thymic chakra. Ska tydligen vara bra när det öppnas :). Tack! ❤️


[Kathja]1
2013-09-14 20:45
#23

Nop, har alltid trott att det var ångest… Hur vet man skillnaden?

Theleonora
2013-09-14 21:01
#24

Jag går ju väldigt mycket efter chakrasystemet och jag känner av otroligt mycket just precis under bröstbenet. Och hjärtchakrat sitter längre ner. (Finns ju skillnader mellan människor såklart men eftersom jag haft koll på de andra chakrorna så vet jag var det här chakrat är på mig) Har känt av det mer och mer efter Madeleines healingsession, hennes energier är så starka. För mig är det som en linje som går från hjärtchakrat till halsen och eftersom den här punkten dykte upp på den linjen så var jag tvungen att fråga vad det var för nåt konstigt och då fick jag veta om det här "extra" chakrat. Jag kan känna ibland att energin som frigör "smakar" lite äckligt när det kommer upp i halsen, känns som rök på nåt sätt, alltså det är inte som att det kommer upp mat/vätska utan det är mer rökaktigt. Och just nu känner jag ett tryck över det, som att nån med en liten rumpa skulle sitta på mig :)


[Kathja]1
2013-09-14 21:18
#25

Oj, vad spännande, det där är inte min grej men spännande iaf. tänk vad det finns grejer!

[Torahzen]
2013-09-14 22:39
#26

Jag har också känt tryck under bröstbenet, idag faktiskt. Är det ett extra chakra säger du? Jag jobbar mycket med att släppa saker och det har jag nog gjort idag. Jag har inte känt någon rök men jag har hållit andan när det tryckt på och masserat där.

Otroulig
2013-09-15 00:01
#27

Ja Thea, det sitter ett mellan hjärt och hals chakrat. Stämmer bra. Kan vara bra att hålla hjärtchakrat öppet. Har för mig i alla fall när jag blev introducerad av detta chakra att vi återkopplade till hjärt chakrat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-09-15 12:15
#28

klotter, klotter. Det känns som det i hjärnan nu 🤪 rörigt och som att nåt nytt är på ingång, nya förmågor, ny livsväg…ja jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Och känner mig kall inför människor🤐 och som att det ligger en del ilska i vägen. 

Drömde att jag lärde ut LOA till människor…det gör jag ju redan i och för sig, i mitt dagliga liv. Fast i väldigt liten begränsad skala. Jaaa, det känns som virrigt nu. 

Nu ska jag i alla fall klippa gräsmattan innan regnet kommer. Kram på er alla fina 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-09-15 12:31
#29

Thora, ja, det är ett "extra" chakra. Har läst lite på olika sidor och hos vissa aktiveras det här chakrat nu iom alla energier medan hos andra gör det inte det. Allt för vårt eget bästa såklart!

Oj, vad det fortfarande känns i den regionen. Sitter och skriver en del, är ganska handlingsförlamad, kan inte ta mig till nåt just nu så det är väl meningen att jag ska sitta och meditera för att rensa bort allt. Har gått med den här obehagskänslan i bröstkorgsregionen länge nu.

"Tappade" en del på fear of rejection och oj vad mycket som kom ut.

Drömde en väldigt tydlig dröm inatt, var som i ett badhus med flera bassänger. Bassängerna var fulla med killar (som jag dejtat) och vissa av killarna bytte skepnad. Helt märklig dröm. Hursom jag dykte ner i bassängerna och kom upp igen och ja, det märks kan jag säga. Har länge känt att jag vill vara klar med mitt förflutna så jag kan släppa in en ny kärlek. Alla runtomkring mig dejtar och verkar så lyckliga (och jag kan bli sugen men vet att jag ska vänta tills jag tiden är rätt) och jag ser gulliga par överallt. När jag ser paren tänker jag bara Åh så mysigt!! Inget vill ha, vilket känns fantastiskt.

Så universum, bring it on!❤️


[Kathja]1
2013-09-15 13:36
#30

Spännande Thea! Vilken tydlig dröm. Själv har jag en slapp-lördag. Kom inte ur sängen förrän klockan var nästan tolv (var nog personbästa!) för att det kändes helt rätt. Grått ute, har dock slutat att regna, ska väl ut och bära lite träd snart, iaf det som ligger på utfarten så jag kommer till jobbet i mon…

Har fått pratat med två av tre barn, den tredje ringer nog senare tror jag. Har beställt det iaf. 😎Dömde en massa underligt för tillfället, får inte riktigt ordning på det, men det är lite hit och dit just nu, men ändå en stabilitet. Grunden är stabil och på en hög nivå, men så fladdrar det runt lite mellan varven. Men det är ju bara att glida med…🌊
Har huvudet fullt av grejer jag vill göra, men får bara gjort en bråkdel, men tänker att allt har sin tid och så knackar jag lite på att våga och tro på sig själv.

szirius
2013-09-15 14:56
#31

#30 åh, om det ändå vore LÖRDAG😉😃, gissar att du inte jobbar i morrn…

"Knacka på våga och tro på sig själv," låter som nåt jag behöver också✨.

Jag ska snart dra ut på powerwalk en timme och sen styrka i källaren, UUT med frustrationen!😡💣🌊

SHIAWASE
2013-09-15 14:57
#32

Oj,, idag har det varit karatetavlingar hela dagen,,,, nu ar jag antligen hemma och har landat i soffan~~~

Vi har en tyfon pa ingaende,, i morse var det osregn,,, sen pa eftermiddagen upphorde regnet,, men efters det ar luftfuktigheten typ 100% och saaa varmt,, sa jag har val svettats bort ett antal kilon idag,,

I morgon ar det helgdag,, sa det kan fa storma och regna bast det vill, behover ju liksom inte ga utanfor huset,, har massor av jobb att gora,, men allt finns i min dator,, sa jag kan ha en "mysdag" med min dator i morgon❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-09-15 15:05
#33

Har varit med tjejen till stallet igen och ååååå vad jag njuter. Idag gick det så bra så bra. Hon red själv hela lektionen, jag började med att stå inne på ridbanan och titta på sen gick jag och ställde mig med de andra föräldrarna utanför staketet istället. Och ungen kunde inte sluta le 😃.

Tror faktiskt jag på fullt allvar ska ta upp min egen ridning igen. Det är egentligen för mycket pengar men jag tänker utgå ifrån att det inte är något problem. Sen behöver jag få bort 4-5 kilo till, för hästens skull, men det är ju en bra motivation om något. Mitt mål är att börja rida efter jul. Jag verkligen känner hur lycklig jag blir varje gång jag är i stallet.

[Kathja]1
2013-09-15 15:51
#34

Slog mig just att vädret är lite som mig själv, sol och sommar ena dagen och höst nästa, för att bli sol någon timme senare. Men det är bara att gilla läget och glida med.

Har varit ute och burit träd, eller mest trädkrona i delar men iaf, bära träd låter coolare. Har iaf släpar pinnar och funderat på idéer som ska bli verklighet. Det är absolut bra att bryta och göra något helt annat, gärna fysiskt, när man blir förstoppad i huvudet eller när det snurrar så fort så man inte hinner fånga tankarna.

Så nu börjar det att ta form, ska bara boka en tid med snubben som bor i den gamla skolan borta i Gunnarp, det hade varit perfekt att få hålla till där. De har stort kök, en scen, ett jätte rum (gamla gympasalen typ) och sovrum - skulle vara så coolt att få till något så man kunde köra lite olika event där typ lördag-söndag. Känns så bra och så rätt! Spånar vidare…

Nu börjar bitarna att landa lite iaf, e-kurs och ny hemsida, och helgevent med spännande människor. Känns som att det kommer att bli hur bra som helst! 😃

Annons:
Otroulig
2013-09-15 16:49
#35

Heja Kathja. det låter super!👍

Här vände det nyss efter en guidad meditation. Återigen hamnade jag i mitt parallella universum, det härliga, glädjefulla, kärleksfulla livet fullt av ömhet och värme. Jag är verkligen där - rent känslomässigt alltså, och det är inga detaljer - BRA tycker jag - go general. Jösses vad lycklig och harmonisk jag blev på en gång.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-15 16:56
#36

Tänk så lite det behövs! En liten tanke bort bor lycka, harmoni, tillit och kärlek de där stunderna av bajs-bläk-mög-trög-grå gegga. Åh detta underbara liv!

Otroulig
2013-09-15 17:19
#37

❤️🌈🌊 Ja det är fantastiskt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-09-15 18:48
#38

Tjolahopp tjolahej!! Detta kom idag!!

Ace of Pentacles

Hi Trulig. The Pentacles are connected to the zodiac earth signs of Taurus, Virgo and Capricorn. Earth signs are dependable, practical, structured, and grounded. 

Earth signs need to feel grounded, and they will work hard until they feel they have succeeded in finding their perfect comfort zone. They are very dependable but need emotional security like the Water signs, but crave stability. 

Earth signs are realistic and will rise in their careers because they are dedicated and focused, but also very focused on their long term goals to feel solid. Earth signs come across a being cool and distant, but they are shy and cautious.

The Ace of Pentacles represents the seed that is ready to bloom which expresses’ your creativity and desire to start something new. This is the time when you feel ready to launch a new beginning, and the energy inside of you will burn hot, propelling you in a new direction to accomplish your dream. The Ace of Pentacles is the beginning stages of self-confidence. You may experience sudden flashes of inspiration and creativity that will pass through you like fire and you will not be able to let this go until you do something about it.

I also call the Ace’s the controlling cards of the Tarot because they are the start of great wealth and happiness, in your future. The Ace represents the new start of a long awaited dream. Your long awaited dream is connected to health, stability, finding perfection in your life and finally feeling content. The Ace also suggests your fortune will change for the better; a time when you are finally feeling recognized for all your hard work, and you may receive a promotion, or a new job. The Ace represents you are starting a new life path leading you to long stability, comfort and health.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-15 19:21
#39

👍😃❤️🌊🍸

SHIAWASE
2013-09-16 01:33
#40

Godmorgon pa er!!!

Kathja! Laer ju som om fantastiska ideer ar pa gang~~~

Och Otroulig:) ❤️

Har ar det tyfon,,, sa det gar inte att ga ut idag,, storm och OSREGN,,,,

Sjalva karnan pa tyfonen har inte natt hit annu, men det gar som sagt inte att ga ut,, sa det blir en inomhusdag med lite jobb, och stadning av hus etc.

SOv gott alla~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-09-16 06:29
#41

Tyfonen måste ha smittat. Här regnar det idag, rejält. Så det är små översvämningar. Naturligtvis inte i närheten av en tyfon. Men oj så länge sen det regnade ordentligt. Jycken förstod knappt vad det var:) idag har jag bestämt att det är en perfekt dag för mirakel, så det ska bli spännande att se vad som dyker upp. Ha en underbar dag, eftermiddag alla!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
2013-09-16 06:37
#42

God morgon!

Det lät faktiskt som om det var tyfon här i natt också. Det regnade och blåste så det riktigt dånade i taket men nu verkar det ha lugnat ner sig.

Ny vecka, nya möjligheter! Fortfarande lika trött men det kommer att släppa när allt lugnar ner sig lite. Ska bli roligt att jobba i alla fall. Nu startar vi upp vårt nya projekt kring rörelse. Vi ska forska om rörelse på olika sätt. Dels den egna kroppens rörelse- vi ska använda oss mycket av olika sorters musik och se hur den påverkar rörelserna. Vi tar en musiksort i taget så vi kan jobba lite mer ingående med det. Bla. ta hem klipp från youtube och projicera upp det jättestort på väggen. Vi provade lite förra veckan när vi ville testa att tekniken fungerar som den ska. Det är absolut ljuvligt att se 10 små 1-årsrumpor vifta loss till Samba (karnivalvarianten) som är vår första musikstil på listan. Vet inte om jag och kollegan var lika ljuvliga men roligt hade vi 😂. Senare kommer vi även ta in afrikansk dans, svensk gammeldans, balett- troligtvis Svansjön, discodans, någon form av riktigt hård, rockig stil och säker något mer. Vi ville ha danser och filmer med väldigt specifika kläder också så vi kan använda oss av dem mer visuellt med stillbilder också.

Den andra delen av projektet blir den mer vetenskapliga aspekten av rörelse-friktion, tyngdlagen, centrifugalkraft m.m.

Som ni ser så har vi en spännande och rolig tid som väntar framöver😃.

SHIAWASE
2013-09-16 09:12
#43

God eftermiddag!!!/morgon~~~

Ja , har var det helgdag idag och tur var val det,,, tyfonen har dragit over och solen har tittat fram,,,

sa en kvallspromenad, kan nog vara trevligt:)

lustigt att ni ocksa hade osregn och stormigt:)~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-09-16 10:36
#44

Men här har vi sool☀️😃

Fast det låter nästan lite mysigt att vara instängd pga oväder🙂

Har somnat om alldeles för många gånger så denna dag kom igång sent…kunde inte sova inatt. Försöker få " ett ryck" men är seg som kola, vill göra allt " i morgon"…fast det funkar inte riktigt så. Kroppen krånglar…det är bara att ha tålamod och bena ut det…så: iväg för att få remiss igen.

Jobbar hela kvällen sen. Kramar!

Otroulig
2013-09-16 21:28
#45

Jag skulle kunna skriva i många trådar, kropps tråden t.ex. Men tar det här. Jag har haft trög mage, ursäkta mitt uttryck, men det är som att kroppen inte vill släppa min skit. 🤐

Gick in på Hays och kollade och det betyder att jag har svårt att släppa det förflutna eller gamla tankar. Så jag har kört på affirmationen " Jag släpper lätt det förlfutna och det nya friska flödar in i mitt liv, jag låter livet strömma genom min kropp. " Passade på lite extra i bilen till ICA. Vem träffar jag där för första gången i världshistorien? Jo min gamla klasskamrat bonden med sin nya sambo, han hälsar strålandes och kommer fram och ger mig en kram. 

Vet inte vad det betyder men NÅT BRA i alla fall (ja alltså …jag tror ju  inte att han stötte på mig utan bara själva händelsen kändes bra)

Jag har fått tillbaka lite av kreativiteten och fixar och donar. Det känns bra helt enkelt. La mig en sväng efter jobbet och fylldes av en massa energier.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-09-16 22:33
#46

Trulsis: Det kan även vara rädsla att mista det goda☝️, dvs att krampaktigt försöka hålla kvar vid det som är BRA…tillit du vet, det där trixiga😉, att låta saker komma och gå, hela tiden….så kommer du få gå på tjotta😎

Låter så SKÖÖNT att höra andra lägga sig och vila mitt på dagen eller eftermiddagen🙂, men det funkar inte för mig🤔…inser att jag verkligen har issues, hahaha! Om jag vet att jag kan slappa en timme så blir jag ändå småstressad…vågar inte släppa av rädsla att somna, för då blir jag alltid på så konstigt humör…och DET är ju ovanligt va😉🤪Äh, jag vet inte…verkar skönt att kunna bara vara och ta stunden som den kommer…kanske funkar annorlunda när man inte har familj runt sig som ropar och frågar och vill grejer stup i kvarten också( love my family, bara det att vahettere….🤐) äh- jag kommer hitta dit igen…tålamod var det nu ja…🌛

Ska med bestämdhet lyckas få rumpan ur och beställa massagetid! Det är bästa bästa medicinen för mig när jag är så här uppvarvad. Plocka ner mig lite, få loss knutar o böka igång ett lugnare flöde🌊

Tänk vad härligt det blir när jag vilken dag som helst har råd att ha en egen privat massör!😉 YES🥳 Och kiropraktor…o kock…o trädgårdsmästare…jaaa så mkt härligt att se fram emot!

Nu är jag fullständigt färdig iaf! Vilken DAG! I morrn blir det powerwalk kl 07.00 - är ni med eller?

Svintrött är jag blablabla…övertrött. Gå och lägg mig vettja!

[Torahzen]
2013-09-16 22:45
#47

szirius, du får gå för mig också…

Nu måste jag bara kommentera att Shia har råkat döpa tråden till kotterplank istället för klotterplank. Struntsak, men jag kunde inte låta bli, förlåt Shia om jag är petig, men ändra inte. Jag blir glad när det står kotterplank. 😎

SHIAWASE
2013-09-17 00:35
#48

haha!!! Och ingen har papekat det  hittills~~ Jag sjalv har ju absolut inte market det😮😃 sa det kan ga
Har ar det en fantastisk morgon,, stralande sol och bla himmel,, torr och harlig luft!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
2013-09-17 06:38
#49

God morgon!

Känner mig inget vidare pigg idag. Ont i halsen, snuvig och tung i skallen. Men jag tänker att jag varit ganska retlig, smånegativ och bara ur balans sista veckorna så ut med det bara. Jag ska låta varenda gnutta av negativitet åka med ut när det nu ändå rensas. Så tack för rensande och renande förkylningar 😃.

Idag kommer en kille från försäkringsbolaget och tittar på badrummet. Vore det inte härligt om han konstaterar att det inte alls finns någon fuktskada i golvet?

[Kathja]1
2013-09-17 07:15
#50

Slinker in en kortis innan dagen drar igång ordentligt, har dock redan hunnit med en upprörd man innan klockan sju. Men som sagt, tiden går fort och vi har roligt - så allt är bra.

Idag har molnen lättat och det syns blå himmel, trevligare än igår då det VRÄKTE ner mest hela dagen. Regndagar är trevligast då man får vara hemma och mysa. I mon går jag iaf på min långledighet, den känns mer välbehövlig än vanligt faktiskt.

Konstaterar gång efter annan hur skönt det är att känna att den där grundbulten, som Otroulig kallar den, hela tiden gör att jag kommer åter till harmoni och en trevlig energinivå, bara jag stannar till och tillåter mig. Svajar mindre och mindre nu för tiden (inte så att det inte svaja men det är små svaj), tänkt vilken cooling en kommer att vara om tio år. 😎Gå runt med ett leende på läpparna mest hela tiden och bara flyta på genom livet.🙂🌊🌊🌊🌊☀️🌈❤️❤️❤️

Tänk så härligt att livet är så härligt. Omfamnar det som är och ler. Men nu ska jag göra det OCH ta lite te och njuta av stunden.

Otroulig
2013-09-17 12:40
#51

Ja Kathja, tänk vilken skillnad det är!! Igår reflekterade jag över just hur olika jag reagerar nu för tiden. En av mina kompisar fyllde 50 igår och ett gäng med de närmsta vännerna firade med henne. Tidigare har jag räknats till dom, men inte nu längre tydligen. Och den gamla känslan av utanförskap stack upp sin lilla nos, men fick raskt krypa ned i sin lya igen, för jag tog inte emot känslan. Jag har ju själv valt att dra mig undan :) Idag fick jag upp Release på Findhorns sida. Fniss, med tanke på mina kroppsliga symptom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-09-17 13:24
#52

Åh så härligt Otroulig! Känner igen mig in i din känsla både innan och efter och det är ju som du säger, vi har ju valt det själva!! Och Kathja, idag satt jag på möte och en liknande situation uppstod som du beskrev i hjälp mig att förstå tråden och vips förstod jag!! Tack universum för att du ger mig det jag behöver i varje nu :) ❤


SHIAWASE
2013-09-17 14:34
#53

Otroulig, och Thea!!! Harliga insikter, och SAAA saaant:)

Tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-09-18 16:55
#54

Blev sa glad nar jag kikade in har och sag massor av nya inlagg, och "nya" ( i alla fall nya synliga) deltagare har!!!Kuuul!!❤️

Sjalv har jag haft en dag med tv-inspelning, kul som vanligt:) Forutom att jag har nagon sorts nacksparr,,hmmm, undrar om det ar nacksparr eller om det ar nagot annat, mer energimassigt som jag har dragit till mig,,, borjade i sondags efter karatetavlingarna,,, mycket energier pa sadana stallen,, borde nog satta mig ner och meditera,, och heala mig sjalv,,

Kanske imorgon bitti,, I morgon ar det meddelande av dom i rattegangen som jag tolkar,, pirrigt,, men det blir som det blir,,

Sedan har jag massor av jobb som har ploppat in har igar och idag,, sa inga problem med sysselsattning till helgen heller!

Kram pa er!!!

Och igen,, harlig nar det kommer upp lite "undringsfragor",,, Sakert manga som tanker lika~

Och inga av oss har ju SVAR pa allt, men vi tanker, kanner mycket, och det ar alltid intressantatt bolla vidare med alla tankar, insikter, funderingar☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-09-18 19:33
#55

Men! Mitt inlägg från tidigare kom inte fram! Mysko. Det skulle väl inte göra det då.😉

Annons:
Otroulig
2013-09-18 23:08
#56

Hmm, kommer tillbaka från skydds tränings kurs med jycken. Känner att jag kanske inte helt var en älskande och accepterande människa….lite fördomar som kryddats. Man säger att man biter sig i tungan när man sagt nåt dumt. Hur säger man när man tänkt nåt dumt??? Ett sånt uttyck måste vi mynta!

Nåväl, att vissa människor tycker att det är coolt att ens hund attackerar andra hundar, katter eller människor känns inte ok för mig i alla fall. Nåväl, jag har en kompis där i alla fall som upplever samma sak. Så vi två har utbyte av varandra i alla fall. 

I morgon är det kick off på jobbet hela dagen. Det ska bli intressant och skönt att vi på nåt vis trycker på startknappen. 

Nu ska jag lägga mig och undvika att somna på spikmattan som jag gjorde igår. Jösses vad det brände i rumpan 🤪 Nattinatti.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-09-19 06:42
#57

God morgon!

Jag skulle verkligen behöva kvickna till lite nu. Vet inte om det är det ruggiga vädret, mörkret, allt kring flyttningen, förkylningen eller vad det är men jag skulle kunna sova dygnet runt känns det som. Nåja, det är snart helg och ganska glest med aktiviteter i helgen. En fotbollsmatch och ridningen. Sen kan jag slappa hur mycket jag vill. Om det inte regnar ska jag försöka få med mig familjen ut på en promenad. Det är så skönt!

[Kathja]1
2013-09-19 08:27
#58

Drömde jobb hela natten i natt, det är inte ofta, så jag ska ge mig själv tid att landa. Har en massa roliga saker jag vill ta i men allt har sin tid. Solen skiner och idag ska vi såga mer träd och bära med pinnar. Känns som en bra plan. I går kväll var vi hon några vänner och snackade skit och skrattade, mysigt värre, önskar härmed med socialsamvaro med vänner på just det lättsamma sättet.

Klurar vidare på mina senaste insikter och allt som är, mår så härligt bra, känns verkligen att detta är mitt naturliga tillstånd. Bara njuter.

Otroulig
2013-09-20 12:04
#59

Sitter på jobbet och längtar verkligen till när jag får ta helg. Jag har varit en dag fel hela veckan - kroppen var inställd på att det var fredag igår.

Känner mig inte svajig direkt - men känner att jag ligger och nosar på lite fel tankar och energier. Men det är som det är.

Ikväll blir det middag hos gamla kompisar (det gänget jag dragit mig undan ifrån) - det kändes roligt - så då går jag på den känslan. Slipper ju dessutom laga mat 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-09-20 21:52
#60

Var just inne på mitt bankkonto för att fixa en grej och inser att handpenningen för vårt hus kommit in. Plötsligt har jag lite drygt 170.000:- på mitt konto. Ska ta och göra en skärmdump på det. Skriva ut det och sätta det på något bra ställe där jag ser det ofta innan jag betalar in pengarna för att betala av det tillfälliga lånet för vår egen handpenning.

 Bara för att det är precis så mitt konto alltid ska se ut. 🙂

[Torahzen]
2013-09-20 22:23
#61

🤑😃

Otroulig
2013-09-21 13:01
#62

Visst är det coolt, jag tror jag ska rama in min lönespec på slutlönen från mitt förra jobb. 128.000 !!!! Cooooolt !!!😎 sen att över hälften försvann i skatt - det behöver man ju inte notera 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-09-21 13:05
#63

Jag skulle ju klottra mer 🙂

Jag har märkt mer och mer att jag i min kommunikation med människor har dåligt tålamod, jag har även vid vissa tillfällen upptäckt att jag tror att jag hejat på folket - men tydligen inte yttrat nåt….jag agerar verkligen som att telepati fungerar. Tycker att det tar alldeles för lång tid för människor att komma till skott. Det är slöseri med tid och energi. Jag vill komma till kärnan och känslan direkt. 

Nån som känner igen sig?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-21 14:52
#64

Då ska du se mig och Älskligen, iaf 1/4 av allt som är sagt sägs på telepatisk väg, jag läser nog iof av honom mer än han mig… Men iaf! Inte så att vi inte pratar utan mer att vi redan vet vad den andra ska säga eller tänkte på. Det här ger oss många glada skratt.

Men detta att man ska behöva förklara självklarheter för människor kan biland bli tröttsamt, fast på det hela taget är jag okej med det. Jag har kommit på att jag läser andra också, nu då jag tänker på saken. 🤐Sådär så att jag vet vad som kommer att sägas innan det är sagt, där gäller det att stilla sig och inte gå händelserna i förväg, kan bli galet. 🤪

[Kathja]1
2013-09-22 09:34
#65

Det är spännande hur saker kommer till en. Igår fastnade jag i en dokumentär om alternativa, minimalistiska, boenden - super intressant! Fick mig att bli sugen på att bygga mig en egen ö av pet-flaskor, eller skaffa mig ett tält som hängde som en vattendroppe i ett träd. Billigt boende med mycket tid för reflektion och varande.

Idag fick jag till mig en dokumentär om Björk och hennes senaste konsert. Så spännande! Hon för ihop musik-vetenskap-natur, hon hade bland annat tagit hjälp av David Attenborough - fick mig att vilja göra annat. Fick mig att tänka på det vi talade om härom dagen, vad andra tycker, och hur oviktigt det faktiskt är. Allt som är viktigt är att följa sitt eget hjärta. ❤️

szirius
2013-09-22 11:30
#66

jag försökte kolla på den dokumentären, men den är låst för mig…kanske går att ladda hem.

Åh, jag gillar Björk! Var det också kunskapskanalen tro?

Jag ligger nerbäddad och snörvlar men är liiiite för rastlös för att lyckas slappna av helt. Jag packar nog på mig och går ut en stund. Här skiner solen☀️

[Kathja]1
2013-09-22 13:36
#67

Den låg på stv-play, men båda filmerna borde ju gå att hitta på annat håll tycker jag. Björk filmen finns iaf att ladda ner hos piraterna. 🤐

Otroulig
2013-09-23 08:50
#68

God morgon, eftermiddag. Igår kväll kändes det som att det var så lätt att andas, som att nåt hade släppt. Denna morgon har jag känt mig lite osynkad, har fått vänta och haft tålamod. Det var kö på macken, det var kö till jobbet och nu står min dator och tuggar. Så efter ett frustrerat vrål i bilen så andas jag nu och försöker flyta med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-23 09:46
#69

Då är vi två, var på toppen av toppen igår, tills i går kväll då jag kände hur jag tappade bort mig, samma nu på morgonen. Det känns som att det är så skört , att minsta vindpust gör att jag är borta. Tur man kommer tillrätta fort igen. 😉

Jag fortsätter med min långledighet några dagar till, känns skönt, idag lär det bli en slappe-dag då Älsklingen var ute och körde bil hela dagen till sent på kvällen så han lär vara trött och mörbultad. Men det är helt okej, njuter av lugnet som är tillsammans med Holger och Endor, det är bara att konstatera att två hundar är helt okej, tre är väl mycket. Iaf om man har en hoppa som Majken. 🤪

Satt en stund ute i skogen nu på morgonen och det var så underbart, småfåglarna kvittrar som vore det på våren. Solen bröt igenom molnen och det är en ganska behaglig temperatur ute. Livet är allt bra skönt att leva. ❤️🌊

Annons:
linnease
2013-09-23 09:56
#70

Får mig att tänka, vi mediterade ju igår.. är det inte lite så, att varje gång man mediterar, kommer upp i de riktigt höga vibbarna, så blir toleransen för de lägre mindre? De sticker ut mer liksom? Så känns ganska logiskt..

Haha, meditera kanske inte är det bästa att göra om man vill ha ett lugnt och skönt liv m.a.o…  Bara höjer ribban  ^_^

SHIAWASE
2013-09-23 09:57
#71

God eftermiddag pa er!!! Vilka harliga upplevelser ni hade igar,,,

Jag at ju bara massor av mat,, och drack massor av alkohol~~~men hade jattetrevliga samtal, med var healer-van,, (Kikou, for att vara mer exakt),,,

Idag har jag jobbat och jobbat, var uppe tidigt imorse ,, nu har jag en paus, och har bloggat,, och mar bra.

Var ut en liten svang nyss med minsta till affaren, och lekparken, hon har ju lart sig att cyklar ( cyklade bara sa dar latt som en platt pa andra forsoket!!) Och idag kandes det sa kallt, sa for forsta gangen pa flera manader hade jag langarmat pa mig,, och halvlanga byxor,, jag var dock barfota och sandaler,, men oj vad jag fros,, i parken,, funderade pa att ta fram fleece jackan nar jag kom hem,, kollade temperaturen,, 23 grader,,haha!!

Detta paminnde mig om nar aldsta dottern var liten,, alltsa bebis och min mamma var har ,, da var det samma ratt som det var var det JATTEKALLT en dag, det var nog borjan pa oktober,, bade jag och mamma tyckte det var val kallt sa hon fick ha bade mossa och andra diverse vinterklader,, kollade sedan temperaturen,, det var 17 grader da,,hahaha, snacka om att bli avdomnad.

Men nu sitter jag  med fonstrena stangda,, ocksa det forsta gangen pa sakert fyra manader,, (forutom vid tyfon regnen),,,

Ha en bra dag alla!! Har ar det helgdag idag btw,, Men for mig sa spelar det ju inte sarskilt stor roll~ alla dagare lika typ..:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-23 10:10
#72

Linn - det ligger nog en hel del i det. Konstaterade ju redan igår att i den där känslan vill jag bo, alltid. Och kontrasterna mellan den och vissa delar av den upplevelse av verkligheten man är i kan vara väl brutal. Men det är det absolut värt! Och nog borde man kunna nå ett tillstånd då man är i den där WOW-känslan hela tiden? Är det inte det som är att leva fullt ut?

Ha ha, man (jag) blir lite som en missbrukare, vill vara i den där känslan alltid, som tur är tycker jag att det går att vara där allt oftare och oftare. 😃

[Torahzen]
2013-09-23 11:22
#73

Linn, jag håller med om det. Fast nästa steg är väl att vara fullkomligt orubblig i kärleksfull fullkomlighet, eller hur jag ska beskriva det. Att inte låta sig påverkas alls av sin omgivning för man bara är.

Själv är det mycket upp och ner. Jag har en intensiv healingperiod som gör att jag har ett väldigt stort behov av att jorda mig. Jag är dessutom jättetrött. Jag var väldigt lättstött i helgen när min man och dotter inte gjorde som jag sa. Inget tålamod där inte…

På jobbet är det goda och dåliga nyheter: en kollega fick barn förra veckan och en nybliven mamma med bäbis hälsade på idag. I morse fick jag reda på att en cancersjuk kollega gick bort i lördags 😢

Solen skiner och jag ska ut på lunchpromenad snart. ☀️

szirius
2013-09-23 15:48
#74

Intressant att läsa om er…jag har typ undvikit att gå in här idag hahaha😇, för att inte gegga ner eftersom allt som var så upp upp upp igår och trodde att alla svävade vidare….( jaha. Ser ni, lägger skam på mig själv)

Som ett missbruk, precis, man vill vara kvar i euforin för evigt…fattar inte varför baksmällorna ska komma så hårt för mig…för mig är det VERKLIGEN platt fall. från kärlek och nästan ner i hat🤐

Om det var upp igår så blev det ner idag alltså. Vaknade med feber, men den gick över ganska fort, var piggare vid 10. Men sån stark melankoli….jag är bara….känner mig stagnerad…totalt i hela mitt liv…massa bittert " såhär hade jag inte tänkt att mitt liv skulle se ut" såna känslor har bara vällt ut idag…började gråta inne på FB, allas helgbilder - min akilleshäl. Umgänge och skratt. Snälla kommentarer och skämt mellan vänner, kollegor, släktingar.

Känner mig så in i nordens ensam. Och som att det är så det ÄR för mig, ser ingen möjlighet till förändring. För jag orkar ju inte med så mkt umgänge heller. (min tinnitus har eskalerat) Ska detta vara mitt "gilla läget?" Harmoniskt må så vara, gå hemma i ett vackert hus o ha en man o son som jag älskar. Men där tar det slut. FUN FACTOR?????

Sonen kände visst också av ett platt fall från gårdagen. Han kom hem i ett utbrott, " hata skolan, hata lärarna!" och han fick stanna hemma från fotbollen idag för att han är förkyld fortfarande, vilket resulterade i ett till utbrott, gråt på det och hopplöshetskänslor som jag känner  likadant kring( vissa lärare som jag gärna skulle byta ut) så det bara blir ångestpaket av det hela. Har försökt trösta och finnas där men är inte kapabel just nu, har taggarna utåt. Hjärtat stängt kanske?

Aaaaaah vill SKRIIIIKA! Kanske det jag ska göra?

Kan man få somna och börja om? Var tog all kärlek vägen? Jag blev kall idag och upplever då naturligtvis omgivningen som kall. Igår var byn så härligt och mysig o trevlig…idag full med skitsnack o missunnsamhet. SE PÅ LIVET MED KÄRLEKENS ÖGON går inte alls bra för mig idag!😟

Börja om kan man ju göra hela tiden. Varje stund är ny. Jag vet ju det….

Nu är det jobbkväll som gäller. Noll lust. Men det brukar ju vända.

Nu🤮jag ut lite…

linnease
2013-09-23 16:19
#75

Hmm, jag undrar.. varken WOW-känslan eller kanske ens sådär superduperöverkärleksfull är nog inte nåt man kan vara i jämt. För det innebär ju att man haft ett hyfsat stort gap mellan där man varit och dit man just hittade.. Då måste man fråga efter sjukt mycket och vibba upp sig igen och igen på typ nån slags kvanthoppssätt hela tiden.. Men man måste ju typ, hm vänta en stund eller hålla fast i nåt slags motstånd en stund och låta det BLI som ett gap för att kunna få WOW-faktorn, så det kan ju inte vara kontinuerligt av rent typ fysiska skäl..

Men sådär allmänt bara glad, på strålande humör typ alltid tror jag på 🙂

"Don't try to recreate peak experiences. Instead, just accept them as the gift that they are, and don't beat up on yourself for not being able to stay there. Because if you stayed there, they wouldn't be peak experiences. They would be normal, every day in time hum drum boring, experiences. So, savor the peak experiences and compliment yourself upon your achieving of them, and expect more of them, and leave everything else out of the equation. 

--- Abraham"

Szirius, bara precis det jag skrev innan som händer.. Alla vibbar du hade om saker du inte gillar blev bara tydligare. Fastna inte i dem, låt dom vara <3

linnease
2013-09-23 16:24
#76

Och den här till dig med Szirius!!!!! Riktigt bra! Du kan inte tänka dig ur där du är, bara de-focus - meditera, sov..

Annons:
[Kathja]1
2013-09-23 18:27
#77

Szirius - Gulligt att du vill "skydda oss", men som du ser så gegger vi ganska bra själva, men skönt att höra att iaf Linn fortfarande glider vidare.

Funderade lite på det där att vi tappar bort oss mellan varven, det är ju tydligt att det är (i princip) samma grejer för oss som ställer till det, tänk att vissa saker ska vara så svåra att förlika sig med. 🤪

Otroulig
2013-09-23 18:37
#78

Tack Linn, den var till mig med. 🌺 Även om jag inte dippar så djupt längre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-09-23 18:48
#79

❤️

szirius
2013-09-23 19:36
#80

Linnease! Ska kolla videon senare. Tack❤️

Jag är inte medvetet ute efter wow, utan vanlig hederlig glad låter toppen😃. Herregud, smånöjd vore ju fasen en peak just nu, hahaha!🤐

Jag har förklarat detta förut, hur jag själv känner att det så fort blir okontrollerade höga energier för mig, jag går från noll till 100, hur mkt jag än försöker jorda mig och andas…att jag känner en bra känsla…sen en till sen en till sen WOOOOW flyger jag, sen kraschar jag nästa dag, eller nästa.

Ja, jag vet…det jag inte vill blir ännu tydligare nu…men eftersom det uppenbarligen finns kvar samma grejer år efter år efter år så är det lätt att tappa hoppet (…som du var i också i somras, med din dipp över din utbrändhet)…när man seglat lite och sen landar så hårt igen på, vad som KÄNNS som, exakt samma plats, då krävs det en kraftansträngning att komma på fötter igen.

Jag tänker alltid att jag vill bygga stadigt från grunden, ett steg i taget på känslotrappan. Tålamod, långsamt, lugnt och fint. Men jag hoppar som en hoppjärka och jag är rätt less på det.Låg, låg, låg, låg ,låg , höööööööög, låg, låg,låg,låg, höööööög. Jag längtar efter stabilitet inom mig.

Otroulig
2013-09-23 20:21
#81

❤️❤️❤️❤️Skickar lugn harmonisk kärlek❤️❤️❤️Till dig Szirius.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-24 10:14
#82

Back on track igen! I går var jag helt upp och ner, mycket penga-oro, superdumt men de gick inte att stoppa. Lyssnade på Linns AH klipp om depression vilket resulterade i att jag gick och la mig klockan nio, var egentligen inte trött men behövde bara stänga av huvudet.

Vaknade klockan kvart i sex i morse, lika mycket upp och ner och bestämde mig för att bli kvar i sängen tills jag hade vänt skutan. Låg i säkert en timme och körde "Tänk vad härligt om…" grej efter grej efter grej. 🤦‍♂️

Sedan gick jag ut med hunden, hämtade in posten och fick glada nyheter. Stod och ylade TACK mot skyn, ☀️tur man bor på landet så det inte är så många som hör. 🤐

[Torahzen]
2013-09-24 10:23
#83

Nästan samma här! Igår var helt galet upp och ner. 🤪 Idag känner jag mig starkare, mer i balans och handlingskraftig. Jag har hittat ett jobb jag ska söka, kanske är det drömjobbet?! 😇😃

Annons:
[Kathja]1
2013-09-24 10:29
#84

Det är tur att vi hittar tillbaka så snabbt. Är ju egentligen ganska "löjligt" att tappa bort sig så när man vet vad man behöver för att må tipp topp. Men allt för ju med sig något gott, så det är väl bara att vara löjlig då det tycks behövas. 🤪🤐😉🌊

Och det är klart att det är drömjobbet, känns det som drömjobbet så är det så. Utomlandjobb? Tror fortfarande att ni kommer att flytta utomlands. 😉

[Torahzen]
2013-09-24 11:18
#85

Nä, det är i Sverige, men jag kika på utomlandsjobb. Detta är ett stort företag så det kan bli en språngbräda ut i världen!!!

Jag känner att jag kommit in mycket på olika språk på olika sätt, läser engelska böcker, skriver på engelska i jobbet, pratar engelska och tyska med gubben när lillan inte ska förstå (hon fyller år snart). Så jag kommer att mer språkkontakter framöver. Jag gillar språk. Kan många ett fåtal ord på många olika språk, därmed inte sagt att jag kan språken… Men jag kan lära mig. Jag har språk-öra. Jag började göra egna flera egna språk när jag var liten, inget som blev färdigt eller jag kunde prata med någon, men jag gillar språk.

Ciao!

SHIAWASE
2013-09-24 12:22
#86

later harligt Torah!!!:)jag har ocksa dippat djupt,, och tagit mig uppskriver om det senare,,, har liksom massor av insikter pa nys som jag maste sortera~KRAAAM

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-09-24 12:42
#87

Oj - har t.om du dippat 😮 som är vår stabila klippa, då måste det vara nåt kollektivtSkämtar  ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-09-24 12:53
#88

En kollektiv släng av baksmälla 🤪efter energihöjningen i söndags, låter ju inte helt ologiskt. 🤔Tur vi landar på fötterna ganska snabbt. 🥵

[Torahzen]
2013-09-24 12:56
#89

Igår hade jag en låt i huvudet lsiten to your heart med Roxette. När så en kollega frågade mig vad jag har tid till nästa år så skrek hela kroppen att inte inte ska vara kvar. Idag har det släppt!

Trala, la, la !!! 🎧

szirius
2013-09-24 21:27
#90

Här har det också vänt idag🙂 Skakig morgon men sen bättre och bättre! Skrev 3 sidor tacksamhetslista i fm! Och nyss bakade jag med sonen i köket ( 3 sorters kakor och muffins, jojo) och hade ett jättehärligt möte. Vi kör lite svenska hemma (hemspråksundervisning) så jag frågade om han kunde skriva 3 bra saker som hade hänt idag. Javisst, sa han. Och där, rakt upp och ner kunde han nämna 8 grejer som var bra idag, bara på studs! Alltså…alla som har/har haft en snart 12-åring vet att det här med positivitet inte är vad som svallar runt mest i deras kroppar just nu, utan rätt mycket suckar och gnäll😉så det kändes så fiiint, jag blev typ tårögd.🎂

Jag är bara lite expert på att överanalysera🤐…haha, eller…jag vill ju förstå mig själv…vill bli FRI.Och det här dök upp:

I eftermiddags fick jag så himla mkt beröm av mina engelskaelever, de trodde inte på att det var slut, de ville ha en till timme, snääälla kan vi få stanna…kan vi inte få komma hit varje daaaag? Du gör det så roligt - så här roligt är det inte i skolan! Du är så snäll! Det är så mysigt här! Du är så fin! Vilken fin klänning! Vilket glansigt hår du har! Är det du på fotot? Du ser ut som en modell! Jamen alltså FATTA….underbara elever!😎 HAHAHAHA!😃

Och jag har liksom bara svävat på moln sen…tills ordet bekräftelsebehov glimmade till…jahaja…jag mår så himla toppen när jag får massa beröm, men jag borde ju kunna må såhär bra ändå, tycker jag. Jag vill kunna det. Jag vill kunna peppa upp mig så att jag känner mig superdupermysig UTAN att nån behöver tala om det för mig. Är jag likt förbannat slav under bekräftelsebehoven? Jag menar…såhär mår jag ju inte när jag haft en drös elever som inte är särskilt pepp och energin är på botten…då blir allt tungt och jag tvivlar på min profession direkt.

Finurlar vidare…

Annons:
Otroulig
2013-09-24 21:54
#91

Haha Szirius, här har jag bara översvämmat mig med massa "skuggsidor" idag så jag vet inte vad som händer.

Bekräftelse behov var ett. Sen tänke jag på Linns länk om att helt enkelt inte gå in i det och Shias länk om att verkligen bara välja att må bra. Så jag låter allt som flutit upp idag ligga där på stranden. 

Men NJUT människa! Var glad och sug åt dig av alla underbar ord❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-09-24 22:03
#92

# 91 Omfamna skuggorna darling! Du kanske ska lägga händerna på hjärtat i stället för klipporna nästa gång du svämmar över och skänka kärleken till dig själv? ❤️

En vän sa en gång till mig, när jag var sådär..exalterad? och överfylld att jag skulle skicka kärlek till mitt framtida jag. Kändes så fint. Sen såg jag nyckelpigor ganska ofta efter det och tänkte att det var små tecken på min egen kärlek som jag skickat till mig.🌈

Ska komma ihåg det nästa gång🥳

Alltså jag njuter ju…jag funderar bara över hur jag ska hitta ett sätt att kunna bli lika glad och uppfylld av att säga såna grejer till mig själv…för det är ju samma…allt är ett….

szirius
2013-09-25 13:24
#93

Men hallå? Ingen som kottrat i vårt kotterplank denna morgon😉?

Jag vaknade med ett ryck och kom ihåg att jag inte mailat nåt som jag skulle maila igårkväll, haha, men det var ju snabbt ordnat. Bara roligt att det var som i en film - jag bara satte mig upp PLING!

Sen har jag skissat på reklamlappar, varit på databutiken och skrivit ut 20 st ( till att börja med, hehe..) och varit till skolan. Aaaaah, de små ettorna, tänk så små de är! Och ursöta😊! Har snälla lärarbekanta som ska dela ut mina lappar på deras föräldramöten ikväll. Så närmaste veckorna hoppas jag sedan att telefonen ska gå varm! Det som är så häärligt är att min rädsla nästan helt försvunnit, jag tycker att det är KUL att undervisa i engelska! Av den enkla anledningen att jag gör det precis på mitt sätt! Jag kallar det kreativ engelska och sen kan vi pyssla, leka och sjunga hur mkt vi vill. YES! Förstår inte hur jag kunnat tvivla på min förmåga, jag har material för säkert 50 lektioner…kommer på nya idéer hela tiden. Alldeles nyss om att pressa löv senare i höst och göra fina kort där vi skriver en höstdikt på engelska. TACK för att inspirationen börjar flöda igen!✨

Här har vi underbar sommardag idag☀️! Klarblå himmel och 22 grader, det var VARMT med gympaskor😞, så nu tror jag att jag ska svida om till shorts och gå ut och jobba vidare utomhus. Sitta vid dammen och skissa på lektioner.  Älska mitt liv just nu!

Maken är jag superkär i också! Tycker att han är snygg och helt enkelt underbar på alla sätt! Lääängtar tills han kommer hem ikväll. Ska göra veggo-hamburgare. Jaa så härligt!❤️

Hmm, kanske ska gräva ner fötterna i jorden, så att jag inte vaknar med platt fall i morrn igen🤐Märker ju att jag är rätt hög, liksom.

Balans, balans…stora andetag….

Otroulig
2013-09-25 13:52
#94

Härligt Szirius att du är tillbaks på topp igen!!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-25 14:27
#95

Hej, Hej!!!
Vad harligt hog du later Szirius, underbart!!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-09-25 14:54
#96

Heja Szirius!

Först så det går upp och så går det ner, och så går det upp, upp, upp…

Neugieriges Mädchen
2013-09-25 20:25
#97

Ja! jag vill också känna att det går upp, upp, upp. 🙂 Jag försöker hitta inspiration och mening i livet igen. Det känns liksom som att allting bara svävar omkring just nu och att jag inte har någon direkt riktning på vart jag vill gå. Innan hade jag så klara mål att sträva mot. Men nu har en känsla av att jag är färdig med hela mitt liv uppstått. Det är inte så att jag känner mig deprimerad utan jag känner mig nöjd med det jag redan gjort. 

Hur hittar jag tillbaka?

Annons:
[Kathja]1
2013-09-25 22:51
#98

Har inte haft tid att vara här idag, blev en dag full av diverse sysslor - och kvällen som skulle tillbringas med ett webinar i marknadsföring och färgning av hår blev en kväll med samvaro. Först business-möte och sedan en pilsner och spånande på stora planer. Be så skall du få, och vips så blev det social samvaro. 😃

Håbe
2013-09-26 07:00
#99

God morgon!

Blir en dag hemma idag också. Barnen får gå till skolan men jag tar en dag till. Mest för att jag är så där riktigt tjocksnorig ända upp i hjärnan = huvudvärk. Det tar på krafterna och vi har fortfarande en av våra nya småttingar som skriker ilsket mest hela dagen. För mycket ljud i nuläget.

Men jag fick med mig jobbdatorn hem efter kvällsmötet i veckan så jag ska sätta mig och jobba på en Power Point-presentation inför föräldramötet i oktober. Hinner inte med det på arbetstid i alla fall.

[Kathja]1
2013-09-26 08:46
#100

God morgon alla underbara fina människor. Här sitter en annan med en mugg grönt te och hela huvudet fullt av hårfärg - dags för lite piff. Idag står det APT på schemat, ska gå dit sitta av tiden och gå hem, är iaf min plan. Och i mon är det dags att börja jobba igen, som tur är jobbar jag med min bästa kollega hela helgen - ska bli soft. Har, som vanligt, beställt en helg som går fort och innehåller många givande samtal och glada skratt.

Skrev ju i en annan tråd igår om min talgoxar, de är för söta, idag var de ända framme vid köksfönstret. Stod och gjorde mitt te och undrade vad det var som lät, så satt den en på fönsterbläcket, och det är smalt. Och i trädet utanför satt det nog en 5-6 till. Känns väldigt bra får jag säga.

Oj! Dags att skölja ur håret……☔️

SHIAWASE
2013-09-26 14:03
#101

Hej, hej alla fina!!!

Haft en harligt ,dag, forutom att den just nu avslutades med en kackerlacka, forsta for i ar,, jag blir ju radd, minsta blir radd, aldsta fick spraya ihjal den, men tors inte ta papper och slanga den, och det tors inte jag eller minsta hellar, min man ar borta tills pa sondag och mellan dotterna ar hos en kompis.

Sa nu tors ingen ga in i koket, for dar pa golvet ligger en dod kackerlacka. Vi vantar pa att mellan dottern ska komma hem.

Ringde, men naturligtvis har hon glomt sin mobil hemma<<<<<<<

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-09-26 14:08
#102

haha, Och det var ju egentligen inte det som jag tankte skriva om,,, jag tankter ju forsoka delge mig min dag,, som har varit full av insikter,, och jag har ju insett att jag ar FANTASTISK!!Hahaha,, men sedan kom kackerlackan,,, sa ni far vanta med mina insikter tills imorgon😉

Men jag hade verkligen nagra Aha!!moment idag, dar jag glimtade min  storhet,,haha!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-09-26 14:11
#103

Nu har 12 aringen kommit hem, och stadat bort den doda kackerlackan~~Tack,, ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-26 19:12
#104

Shia - Låter som vi hade det här då det kom till spindlar första åren på landet. Min man och sonen gillar inte spindlar och yngsta dottern fick panik då det dök upp en mus. Var många skrik som ekade i huset, hi hi.

Själv har jag haft en bra dag, lugn och insiktfri dock, men helt enligt vad jag önskade mig. Nu får det bli de sista två avsnitten på den Dansk/Svenska serien Bron, den är riktigt bra och jag tänkte vi skulle se klart den innan det är dags att börja jobba igen.

Men nu somnade visst Älskligen en stund så jag får väl roa mig på egen hand. 😇

Annons:
Otroulig
2013-09-26 19:27
#105

Har oxå haft en bra dag, efter ett litet samtal med en kollega om hur "värdelöst tråkigt" jag hade det, så har jag helt plötsligt fått saker att göra.

Idag fick jag tips på hur man kan öppna hjärtchakrat. Mailet började "Love is in the air" ….så känns det ju verkligen inte 🤐men det känns väl som att det är hjärtchackrat jag borde öppna lite mer. Men ikväll ska jag bara ta det lugnt. Jag skolkade från träningen ikväll för jag var helt slut - så det verkar vara tid för återhämtning.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-27 00:50
#106

Kathja, Ar det andra sasongen av Bron? Jag oversatte ju forsta sasongen i varas, sag att det ar en ny sasong pa gang🌈

har ar en harlig morgon idag!!! klarbla himmel, och sosken, frisk hostluft, men fortfarande varmt….

Ska i vag och gora nagot oversattnings jobb pa en tv-kanal,, och aven fortsatta smida pa var event,, och sedan ikvall ska jag ivag och instrueraa,, eftersom min man har tagit bada billar till en Mineral-Show som han staller ut pa i helgen, sa maste jag cykla,,,och det ar en bit till det stalle som jag instruear pa ikvall,,, men, men,,, det kan vara skont det ocksa~~🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-27 09:40
#107

Shia - Vi har just sett säsong ett, säsong två har just börjat på tv, så den väntar vi lite på. Vi har nämligen insett nyttan i att svulla serier, är ett perfekt sätt att nå Vortex. Svulla serier och följ flödet - det är ett perfekt sätt att skapa ett liv i lycka och harmoni. 😉

Här är det kallt idag! Det var - 3,5 grader i morse så det är absolut dags att gräva upp de sista potatisen och tömma det sista ur poolen.

Annars så laddar jag för att jobba helgen, vi har inte många killar och jag jobbar med bästaste kollegan så det kommer att bli så bra så. Är en massa annat på gång nu så jag gör mest vad jag kan för att inte bli otålig, utan vara i det som är.

Sitter just nu och lyssnar på de sista sidorna på boken jag tipsade om i går, och den är så bra! Bra uppläsare också, jag är annars inte mycket för ljud-böcker. Just nu talar hon om vikten av att "bara vara" - att vi måste befinna oss i ett tillstånd av icke-motstånd för att få, men att när vi är icke-motstånd kan vi göra och få vad vi än ber om. Amen

Theleonora
2013-09-27 09:46
#108

Hehe skrev precis om mitt motstånd i be och få tråden :). Sitter på jobbet och har sjukt ont i ryggen och trött i hela kroppen. Motstånd eller vad??! Släpp! Tack!


linnease
2013-09-27 14:21
#109

Blev tokinspirerad av de här kidsen idag! Så små och så himla bra på det de gör ♥♥♥ Tool som de gör en cover på är dessutom ett band jag verkligen gillar rytmerna hos, så annorlunda och så coola..

Jag vill göra musik o dansa!!! ^^

SHIAWASE
2013-09-27 15:09
#110

Mmm, Me LIKE!!!:)))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-09-27 15:18
#111

Maken ÄÄÄLSKAR Tool, han lyssnar sönder låtarna tycker jag, men han är ju nörd haha, han gillar också alla taktbyten- grymma musiker helt klart🙂.

Annons:
Otroulig
2013-09-27 18:57
#112

Vad månde de bliva av dom? Talangfulla!!! Lite för stökigt för mig 🤐men smaken är som baken 🙂

Äntligen fredag 🥳 ååhh vad jag ska soooova😴. Igår var jag helt slut. Det här med att klockan ringer halv sex fungerar ju - men det är inte min optimala tid att gå upp, om man säger så. 

Det känns bättre på jobban, mer att göra och vi har roligare. Pratade lite med grannen som är i samma sits och börjat nytt jobb och vi insåg att vi var ganska hårda mot oss själv, vi anklagar oss för att vara korkade för att vi inte förstår alla sammanhang. Idag var jag lite mer observant på mina tankar och OJ vad jag klankar ned på mig själv. 😞

Ska bli lite snällare mot mig själv. 

I kväll blir det jag, hunden, brasa, bubbel, chips och löjrom. I morgon är det 50 års fest. Gissar att jag kommer att känna 98 % av alla. I denna lilla stad är det lite flexibilitet med umgänget. Men ska bli kul!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-09-27 22:51
#113

chips och löjrom???😮 Det var en udda variant. För mig i alla fall. Fast det låter ju inte alldeles galet. Får ta och prova det någon gång.

Här är allt bara lugnt och stilla som vanligt. Känner inte av något av allt berg-och-dalbaneåkande som ni andra verkar hålla på med för tillfället. Börjar känna att nu får det gärna hända något mer. Skönt att inte dippa på ett tag, mer än bara helt kort, men det blir ju inga toppar heller. Bara lugn och balans, precis som jag bett om. Men nu tror jag att jag är redo att ta ett kliv vidare på resan.

Funderade lite på det där med när jag känner mig bäst i samklang med mig själv. Igår gick jag här hemma ensam. Snorig och ganska hängig och mådde väldigt bra. Då tänkte jag just på att det är så svårt att hitta den där känslan jag vill åt, i vardagen. Jag kan hitta den en kort stund mellan lämningen på skolan och vägen till mitt jobb. Då känns det nästan hemskt. Som att jag inte kan må bra när jag är med mina barn. Som att jag måste vara ensam för att ha kontakt med mig själv. Tänker på när jag önskar att få vara ensam mer så är det som att jag önskar bort barnen och med tanke på LoA så skrämmer såna tanker livet ur mig. "Man får det man önskar….." Men sanningen är ju att jag vill ha den känslan mitt i livet tillsammans med dem. Det är bara det att jag aldrig hinner tänka och känna efter då. Sen insåg jag, fick en insikt eller något sånt, att jag förlorat mig själv väldigt mycket sen jag fick barn. Jag är väldigt mycket mamma. Jag är inte JAG längre. Det kanske är naturligt med tanke på att jag fick barn sent och på något sätt hade förlikat mig med att jag aldrig skulle få några barn. När de sen kom så glömde jag bort mig själv. Som att jag har min identitet genom dom och tappade bort MIG på vägen. Det kanske är det jag behöver förstå. Att jag måste hitta tillbaks till mig. Inte mammarollen utan vem jag är och vad jag tycker om och behöver. Ska fila vidare lite på det.

SHIAWASE
2013-09-28 09:24
#114

Habe , fila vidare du!  Eventet som jag ordnar nu i Oktober, kommer just att handla om det. Japanskor framforallt, lever ofta helt for man och barn, for att de tror att det ar sa det ska vara.

Nar det inte sa det ar. Mitt liv ar till for mig. Jag skapar mitt liv,  och det ar ok, det ar ok att onska att fa vara sjalv, att gora saker sa att man sjalv mar bra.

Du , ar ju bra pa det,, och sjalvklart att man onskar sig mer egentid!!! det gor jag hela tiden,,,haha~~~~

Men som sagt har ar det nog manga som inte "tors" ,, sa det kommer vara mitt message under evntet,, jag bakar val in lite LoA budskap och vadderar det lite lagomt sa dar, sa att det inte blir nagot flummigt.

Huvudbudskapaet ar "Var dig sjalv, ta hand om dig sjalv" Och lite insperation fran Sverige da~~

Idag har jag CYKLAT. Min man ar borta over helgen, och jag har ju flera traningspass att ta hand om,, forst var jag lite smairreterad for att han utan att tanka pa hur jag ska fardas tar med bada bilarna. MEN ,,, expert som jag ar pa att vanda pa saker ,, sa varade irritationen nagra sekunder. Igar kvall cyklade jag till traningen, 7km dit,, det var saa skont, och gick ju jattesnabbt.. Sa idag, hade jag tankt att aka tag, men det ar sa skont vader sa jag cyklade idag ocksa,, 13 km,, med massor av uppforsbackar men harlig natur,, det tog en timme, sedan hade jag drygt en timmes traningspass, sedan cyklade jag ju hem 13 km igen. och Nu tar jag en paus,, och har nasta pass kl. 18 , men det ar ju i var dojo har hemma, sa jag behover bara aka hiss ner,,, mina ben KANNER AV att de har cyklat!!

Men valdigt uppfraschande och harligt var det!

Imorgon bitti har jag ett pass kl. 9,, MEN det ligger 20km bort sa jag tar taget,,,.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2013-09-28 10:03
#115

God morgon på er!

När jag vaknade sken solen alldeles så där strålande och nu har den dragit täcket över sin skinande knopp.

Har varit sjuk över en vecka nu, Bihålorna. Väldans tröttsamt och jäk😮,,,t obehagligt. Har varit tvungen att hålla mig i stillhet och ensamhet. Det har nog sitt syfte det också.

Min inre värld och min yttre,, har varit på kollisions kurs under en längre tid och jag börjar ana insikter nånstans långt där inne.

Kanske hänger det ihop med det jag skrev om sjukdomen.

Fin dag på er alla!

[Kathja]1
2013-09-28 12:41
#116

Håbe - jag tror att de flesta tappar bort sig själv då de blir föräldrar. Jag vet bara hur jag själv var under iaf de första 15 åren som mamma. 🤐 Men det har blivit att jag klurat lite på det eftersom jag fick ett coaching-uppdrag av just en mamma som har svårt att få till relationen med barnen och vardagen med sig själv. Och så tänker jag kanske får just det uppdraget just nu eftersom det har varit lite "utrensing" i min egen relation till mig som barn.

Man annars har jag ju jobbhelg, har avverkat mina första fem timmar i ett rasande tempo och nu så blev det helt dött. Kollegan tog våra fyra adhd-män till Falkenberg en sväng, och jag är kvar med de två som lagar mat, har lite att skiva (annat än här!). Så jag försöker att njuta av lugnet. Dricker lite te, en ny (?) sort jag just var och köpte - Blåbärsmuffins! Smakar riktigt gott faktiskt. Vad skulle japanerna säga om det Shia?

Otroulig
2013-09-28 12:57
#117

God förmiddag alla.

Håbe, hihi, nä det var inte dipp varianten chips och löjrom. Blandade kokt potatis med smör som täcktes av löjrom, lite rödlök och crème fraîche, som jag sedan slevade i mig med sked. Chipsen var som snacks innan. 

Jag såg världens skummaste film igår som enligt mig handlade om karma, tidigare liv och att man kan lösa tidigare trauman genom de val vi gör nu. Jag blev helt snurrig av alla tankar filmen gav. 

Har fortsatt i samma anda i dag. Har lyssnat färdigt på alla "Heal your inner child" och det kommer jaha upplevelser och frågetecken på löpande band. Sen gick jag vidare på A-H klipp. 

Så jag vet inte vad jag håller på med. Proppar mig full 🤪 verkar det som. 

Rore - bihålor har jag fått för mig handlar om relationen med en person. Bi = par. Tänker lite på din dröm också…skickar lite renande mentol rensande ångor till dig ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-09-28 13:00
#118

Rore!!! kul att du ar har hos oss igen,,  hoppas att du borjar komma tillbaka pa ratt kurs,, vi ar manga som har svajat ett tag,, ~~

Jag har slut,, men ahh vad harligt att ha haft en riktig traningsdag!

26km pa cykel plus tva traningspass==== skoont!

Blabarsmuffins te,, hmmm det undrar jag,

Men annars brukar de gilla vara svenska teer.  Dels de vanlgia fran Ica,, Kobbs. Sedan sa har jag ju en teemakerska till van:) Brunkullans te,, och deras teer ar ju fantastiska och det tycker japanerna ocksa faktiskt!!

Sa kanske blabarsmuffinste,, vore nagot anda????☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[rore]
2013-09-28 13:30
#119

Tackar för mentol ångorna Otroulig.. mmm.jopp så är det…helt säkert. ..enligt Heys.

[Kathja]1
2013-09-28 13:31
#120

Jag gillar Kobbs, de kör jag hemma. Gillar även grönt te, helst med citronsmak. Detta är ett pås-te, smakar "runt" i smaken, gillar det absolut. Annars tycker jag att det finns mycket underligt i te-väg. Men något jag aldrig dricker är te-te, typ Earl Grey och sånt, DET är för mycket sjukdom för mig. 🤮

szirius
2013-09-28 18:43
#121

Rore🌺Alltid lika mysigt när du tittar in till oss. Relationer, yttre , inre…hejsan vad vi håller på med detta tema i september vänner❤️.

Eller KONFLIKT , som energy forecast handlade om. Det yttre är det inre…de inre konflikterna flyter upp, behöver tas om hand, hela sitt inre barn…😢❤️🤗 ALLT ÄR SOM DET SKA.

Shia! OMG vilket pass! Jag är helt lam i benen när jag cyklat en mil! Och ändå dansar jag nästan varje dag🤐Superkvinnan!

JAG har iaf börjat på botten idag🤮, fick ligga en hel timme och släppa upp ballonger 🎈för alla kramptankar jag hade🥵. De har börjat komma direkt jag vaknar🤔.  Maken var också på sämsta humöret, trassel med jobb o svor att det aldrig nånsin är hans tur i livet…o jag kände samma o började grina..men bestämde mig för NEEEEJ STOOOOPP, vill inte ha den inställningen! Det är inte JAG, det är inte SANT!

Lyckades hoppa upp på en high flying disk 🌊🏆ganska snabbt sen  - baka är alltid bra 👍och har sedan haft en supermysig dag med släkten (makens pappa-sida😉, lättsamma, roliga härliga, positiva!) Drack VIN vilket jag inte brukar. Kvällen är oskriven, känner mig fram…🌈

szirius
2013-09-29 16:54
#122

Idag har jag- ännu😉- inte lyckats hoppa upp på nån high flying disk. Trögt idag. Kunde bara sova 5 h och är sådär att jag inte känner för att göra nåt alls idag…hittar inget som lockar…vi sitter vid varsin dator här hemma…söndagsmys🤐Hela dan har bara gått….skulle egentligen åkt till släkt men vi tappade lusten att ge oss ut i grårusk. Såna dagar behövs också.

Har iaf gjort yoga 40 min, det var skönt. Kroppen är stel idag. Tjurig. Och så har jag kramats med maken🌺. Har faktiskt lite dödsångest just nu…inte för döden, som ni vet😉men jag vill inte att han någonsin ska dö från mig, vill krama honom fysiskt alltid alltid…så skönt att ha honom nära, att vi alltid har varandra, gör saker ihop…försöker skifta så att det blir till bara ren tacksamhet i stället🌈, men egot är där och vill hålla FAST…jaja, jag iakttar det hela i mig.

Existentiella tankar när det är höstväder ute….cyklerna, allt dör och återföds….naturen somnar och vaknar….Det är väldigt vackert och samtidigt vemodigt på nåt sätt…

Det finns en trötthet just nu som ju är naturlig…ändå svår att acceptera då det finns saker som likväl behöver göras och jag trivs bäst med att känna energi och "go"🤐AAAACCEPTEEEEERAAA🌊

Läser en bra gammal bok som heter "Forma ditt eget öde" med Wayne W Dyer…den liksom trillade ut ur bokhyllan, tecken om något😉 VÄLDIGT LoA, jag förstår så mkt mer nu än när jag läste den förra gången (-05). Just om det här med medskapande…det är ganska hög nivå på allt så jag får lägga ifrån mig boken hela tiden och "känna in" , vissa saker känns självklara och sen kommer vissa grejer som låser sig…det var det där med att ta ANSVAR för allt som ÄR, utan att direkt gå in i skuldkänslor och skam för att jag skapat det…🤔

Ha en fin söndagskväll allihop, oj nu blev det tjock text!!😃

Otroulig
2013-09-29 17:56
#123

#122 Skönt att höra, jag inte ens yogat, bara segat hela dagen. Kom hem vid halv fyra tror jag.  Det var en trevlig fest, pratade mycket med olika människor. Dansade en del, så knäet tjurar lite idag. Men det var det värt 😃

Försöker att acceptera att det är ok att bara slöa. Käka pizza, slökolla på TV. 

Just det där med att känna skuld för det man skapat…. hänger ju lite ihop med det som Kathja skrev om också, i tråden Gilla läget. När det blir lite motstånd och medvetet oönskat så kan det ju vara nåt vi behöver. Fast vi inte förstår det medvetet. Det känns lite skönare att tänka på det på det viset. Än att man lite misslyckat manifesterat det i sitt liv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-09-29 19:20
#124

Åååååh pizza…..

[Kathja]1
2013-09-29 19:24
#125

Jag är trööööööööööööööööööööööött! Huvudet är helt mosigt och jag vill bara vara hemma och gosa ihop mig i soffan med hundar och Älskling. Helgen har varit just som jag beställde den, lättsam och den har gått fort, men dessa Adhd energier tar på krafterna, och då har vi bara 6 killar för tillfället.

Manifesterade en grej nyss som gör att jag iof är glad att jag är på jobbet. Satt och klurade lite på de där samtalen jag har bokat in och kände att jag ju såklart vill leverera bra så hon känner att hon får hjälp, och en halvtimme senare då jag sätter mig vid datorn halkar jag in på en blogg av en kvinna som skriver kanonbra om just detta med barn och hur man ska förhålla sig till dem för att få det att funka. Så nu har jag just skrivit ut 32 sidor text… 🤐 (bloggen heter btw En annan Du) Så nu ska jag nog vara förberedd nog…

Men jag har några timmar till att jobba innan jag är hemma, ikväll ska jag skälla lite på grabbarna oxå, det brukar ju alltid liva upp. 😡

Annons:
Håbe
2013-09-29 20:14
#126

Låter som en blogg jag ska kika lite på.

Sitter äntligen hemma nu och pustar efter en intensiv men rolig dag. Säsongens första innebandymatch kl.9 imorse + att vi har hallansvaret så vi skulle stå i fiket. Hem en vända, byta kläder och iväg till stallet där min dotter, med en exakthet som bara ni här inne fattar vad jag menar med, lyckas manifestera till sig den enda hästen hon absolut inte under några villkor vill ha, men det gick rätt bra ändå. Hem igen för dusch och lunch och sen tillbaks till innebandyhallen för att jobba vidare. Det var en trevlig kväll där jag fick tid att småprata lite med andra föräldrar i laget. En må-bra-dag helt enkelt.

[Kathja]1
2013-09-29 20:44
#127

Härligt att du haft en må-bra-dag Håbe, själv blir jag helt matt då jag hör dig. 🤪

SHIAWASE
2013-09-29 21:20
#128

kikar bara in for att saga godmorgon!!! Klockan ar ju bara 4:20 ,, men idag har jag tolkuppdrag och maste ivag tidigt,, en stor konferens,, med nagot transportforbund,,,, efter det ikvall maste jag till ett tv-hus for att gora nagon oversattning,,, och imorgon forstatter konferensen~~~~

skriv garna massor sa jag kan lasa pa taget:) nar jag star dar och trangs,, eftersom jag maste aka i rusningstid🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-09-29 21:23
#129

Vi kanske ska starta den där sex-tråden då… 🤐😉

Håbe
2013-09-29 21:26
#130

Mäh! Hon kan väl inte stå där mitt i trängseln på tåget och läsa sex-trådar heller 😮😃.

[Kathja]1
2013-09-29 21:28
#131

Kan man väl. om man vill. 😛

SHIAWASE
2013-09-29 21:30
#132

haha,, det ar ju ingen som forstar vad jag laser anda~~~🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
2013-09-29 21:59
#133

och jag gissar att du inte är en av dem som skulle stå där högröd i ansiktet för att du rodnar 😃.

Otroulig
2013-09-30 10:31
#134

God förmiddag, kära vänner.

Har börjat dagen med lite AH klipp i bilen på väg till jobbet. Blev inspirerad av Shia som bukar göra det och den här veckan åker jag själv.

När jag kom till jobbet var det kallt som den - så nu sitter vi alla här med ytterkläder eller sjalar runt oss. Men själv läste jag nåt som fick hela mig att bli som en kamin. Härligt! Jag kan värma upp hela salen :)

Dagens affirmation var " Jag är Gudinna i glädje" och känner ju att jag verkligen vill ha in med glädje i mitt liv. Livet är inte så himla allvarligt.

MER FNISS, SKRATT och GLÄDJE åt folket 😃🥳🎈💋🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-09-30 12:54
#135

Här tar jag en stund i taget…bara några timmars sömn inatt…har försökt vila hela fm men är i nåt stresstillstånd i kroppen….många djupa tankar o funderingar…detta tema ensamhet och "höra hemma"…bygga sin glädje….🤔mina poletter brukar ju trilla ner tids nog, så det är bara att tillåta känslan och vara i den tills den skiftar.

Har haft ett tryck kring upplevelsen att livet står på paus🤮…och gjort så länge…men då mindes jag bilden av bambuträdets rötter….det sker saker även om det inte syns i mitt yttre liv…tillit till det….

SHIAWASE
2013-09-30 13:06
#136

Kram och kram pa dig Szirius❤️

Sjalv sitter jag just nu pa ett cafe/bar,, och dricker ol,, och at en fantastisk god appetizer,, (philadelfia ost med avokado pa, samt wasabi och soya mums!!)

Jag klev ju upp tre imorse for att foreberda tolkuppdraget (som jag fick veta igar kvall var fran norska-japanska!!)

Och efter det fran 18:30 sa hade jag ett tva timmars uppdrag pa en tv-station, oversattning.

Tolkuppdraget visade sig vara att sitta och lyssna pa en fackforenings konferens (internationell, ) och norrmannen forstar ju engelska, sa jag skulel oversatta om de ville saga nagot, en de ville de inte,, Men trevliga var de, sa vi hade kul, at lunch tillsammans.

FIck ju lara mig om arbetarrolsen,, som jag inte har nagon erfaranhet (med en fd politiker till mamma, fran "andra" sidan, sa:)))

Wow,,, sa ICKE loA (eller vada, icke loa kan man ju inte saga)

Men sa mycket VI MASTE KAMPA, VI MASTE FORTSATTA ATT SLASS MOT KAPITALISTERNA, DOM VILL BARA TJANA PENGAR OCH STJALA FRAN DE FATTIGA,,VI MASTE BEKAMPA PRIVATISERINGEN, VI FAR INTE GE UPP, VI MASTE STA UPP FOR VARA RATTIGHETER etc etc. En helt annan varld,, trevliga manniskor , absolut!!!! MEN det var som att kliva in i en helt annan varld, jag kande bara for att saga,, Men snalla!! sluta kampa emot!!! Kampa FOR er sak istallet,, tala om allt ni vill gora istallet for allt ni vill bekampa ,,,, ~~~~

Sedan nar jag kom till tv stationen sa var det uppdraget overstokat pa en halvtimme ,,, minimum betalningen ar 3 timmar. Hade ett sadant uppdrag forra veckan ocksa,, YES!

I morgon ar det fortsattning pa konferensen sa det blir tidig morgon, men OJ sa skont det ar at sitta har och varva ner ,, innan man aker hem,, dessutom har jag sagt att jag blir sen sa jag vill inte komma hem lagom till att ta hand om disk eller sa,,,,hihi:)))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-09-30 20:07
#137

JAJAJAJAJA!!! En till som uppfattat fack förenings folk precis som jag 😃 Nu ska vi ju inte dra alla över en kam men jösses!! Inser nu att det var nog min första insikt av LOA…hur man INTE ska vara. Har haft så många kontakter med fack snubbar och många, faktiskt de flesta har mynnat ut i precis det som du beskriver ovan.

Visst har de haft sin funktion och gjort väldigt mycket nytta - men nu, känns det som att de inte behövs på samma sätt längre. Jag har gått i min pappas fotspår som visserligen var röd…eller nåt …han blev grön på slutet och var faktiskt engagerad politiskt i miljöpartiet. Men han blev lack på facket någon gång - just för att de agerade knäppt och jag råkade också ut för flertalet beslut som faktiskt motverkade de anställda. Sen dess har jag vägrat gå med. 

Annars har dagen varit bra, mycket bra t.om. Vi har skrattat och stämningen på jobbet har varit glad och hjärtlig. 

Har längtat lite hit - för det känns som att det händer så mycket nu. Som att vi blivit mer hop synkade…🤪 ja jag vet inte men fylls av så mycket ❤️❤️ just nu

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-09-30 20:27
#138

Det där är så intressant….att vuxna människor fortsätter med kamp MOT i stället för att jobba MED. Läser man utvecklingspsykologi så är det en fas som övre tonåringar och "unga vuxna"  ofta hamnar i, men som släpper när man blir vuxen..eeeh😉

och det tas även upp om olika stadier i boken jag läser nu, och ett stadie är "krigarstadiet" som hamnar inom denna kategori…

Jag tycker det ofta är samma inom politik🤐…och religion🤐…att folk vilja hitta syndbockar, peka på andra, vi mot dem, istället för att närma oss och hitta det som för oss samman❤️.

och apropå sjukdomar…samma med "fuck cancer" tycker jag. Ett hat, en ilska, som ju bara bygger mer av det man inte vill ha…. själva tanken att kämpa mot en sjukdom är ju motsatt all LoA…

Otroulig
2013-09-30 20:38
#139

Precis! Kom ju på ett exempel till, som i min närhet visat sig. Min vän som förlorat ett barn i cancer och KÄMPAR mot cancern. Lägger ned all sin kraft i allting MOT….det är som ett regelrätt krig…

Hon vill ju väl…men det leder ju ingenvart…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-09-30 21:52
#140

#137 jaaa, mig själv 😉 "Har längtat lite hit - för det känns som att det händer så mycket nu. "

No shit!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-09-30 22:36
#141

Eeeeh, precis! Jag som skulle lägga mig tidigt, yeah right!Fastnade här över en timme!  Nu hann jag bli hungrig i stället #tassar uti köket#

Theleonora
2013-09-30 22:40
#142

Ja Otroulig, det händer en massa. Det kanske är den där ketchup-effekten vi efterfrågade ;)

Skulle också lagt mig för en timme sen men det verkar inte så ;)


SHIAWASE
2013-09-30 23:16
#143

Godmorgon!!!!

Ja~~~ nu ar det harligt har inne!!! Jag ska ivag till ytterligare en fackforeningsdag och vara askadare,, sov sott alla fina❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-10-01 06:52
#144

God morgon här med. Det måste vara nåt i luften som drar fram saker till ytan som ska beskådas och hanteras. Vaknade i natt och var panik rädd. Det var så många år sen, så jag blev alldeles överrumplad. Men andades igenom det och somnade om. Önskar er alla en harmonisk dag❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-01 08:45
#145

Jag har just kommit in från min lilla skogstur, underbart väder, är trött som attan men har en förkylning som yr omkring men inte vill ta sig. Brukar sällan vara sjuk så det är väl så att jag borde sova bort några dagar, men den hinten lyssnar jag inte på.

Tycker att det händer så mycket just nu att det känns som att jag står mitt i en virvel och bara känner att det händer men kan vara sig greppa det eller förstå de. Bara att andas och fokusera på mig själv.

Är ledig från jobbet idag men har lite annat att stå i, ska ha ett samtal idag och så håller jag på att sammanställa ett info-blad om ett Maltesiskt företag - det gillar jag. Ytterligheter som människans varande ena stunden och så business på hög nivå den andra. Så som sagt, inte tid att sova bort denna dagen.

I mon eftermiddag är det dags att jobba igen…

Kom att tänka på en annan sak…De hände en massa på föräldrafronten just för tillfället. Undra vad det kan tyda på. 🤔Jag har jobbat med mitt inre barn och så detta med min mamma, sedan har min pappa brutit foten men han säger inget förrän en vecka efter och då låg han 2 veckor på sjukhus pga detta, sedan ringer yngsta dottern igår och då har deras farmor legat inne för hjärtat och de får inte ordning på det (hon sa heller inget förrän efteråt) . Och så har jag fått ett coach-uppdrag som rör mamma-barn relationen… Hm… Ja, ja, det ger sig väl med tiden.

Nu ska jag försöka vakna lite.😕

Theleonora
2013-10-01 09:44
#146

God förmiddag på alla! Här är allt bra utom att jag fick healing igår och var slut imorse. Orkade inte gå upp så det fick bli en liten sovmorgon. Känner mig helt omotiverad på jobbet. Hur fick det till nu när jag egentligen har en massa att göra. Som tur är har jag manifesterat bort chefen i några dagar och sen begärt ledigt en em. Nån som varit hos en healer och kan berätta om sina upplevelser? Hoppas ni har en braaaa dag! Kram❤ Edit: insåg att bland alla mina manifestationer som jag inte riktigt förstått meningen med än så har jag manifesterat Insider, coolt. :)


Annons:
[rore]
2013-10-01 10:14
#147

Hej och god morgon på er alla!

Livet är härligt!" Kanske inte på alla fronter."🤔

 Men idag när jag var ute på promenad så sken solen så fantastiskt gyllene likt att det fick mig att le inifrån och ut.

Love it! I Love It❤️

Känner mig varm i hjärtat och fylld med tillförsikt.

SHIAWASE
2013-10-01 10:54
#148

Hej nu är tolkkobbet klart för idag , är på väg till en tv station för annan översättning och ska efter det till ytterligare en annan tv station , vilket betyder sent nattjobb, andra tv stationen är ett nyhetsprogram, har det hänt något i Sverige eller Norge??? Eller ni är väl inte rätts personer att fråga :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-01 12:48
#149

Vink vink👋, tittar in till lunch här, har planerat lektioner under fm, lite piggare idag. Vi har fått kallare väder men vi tjurar på och vill inte sätta på värmen än…så vi eldar. Fast nu är det faktiskt oktober, det brukar vara ungefär då vi kör igång elementen igen. Sen kan det hända att vi kan stänga av dem igen nån vecka då och då, ibland är oktober jättevarm med 25 grader…man kan alltid önska☀️😉

Tycker att poletter trillar ner mest hela tiden, om än vagt, jag ser grejer men vet inte HUR jag ska ändra dem i mig…skulle vilja ha frid att sätta mig ner och bena upp med penna o papper, men just nu är det lite fullt med vardag😉. Mellan passen ska jag kasta mig iväg till läkaren, har beställt att det ska gå smidigt, inga i väntrummet, in och ut liksom. Sen dans till 18. Maken sa nyss att han är så galet sugen på köpepizza - det köper vi typ aldrig nånsin, men han tyckte att vi skulle fira att det var tisdag haha😃. Så ikväll behöver jag inte laga mat iaf! Har en sån trigger på ekonomi, först jaaa släpp, njut, sen hmmm dyrt med pizza räkna räkna, sen äh släpp allt är bra njuut,allt kommer till oss, ja jisses vilken virvelvind av känslor.

Tog en kopp kaffe nu…har inte druckit kaffe sen jag blev förkyld…så nu  märker jag av koffeinet - KICK liksom, vill göra allt samtidigt🤪

Sugen på ordning o reda🤓! Det roliga är att jag får såna ryck så ofta så när jag vill rensa o kasta o städa så finns det inget, hahaha, jo nere i källaren men DEET lockar inte lika mkt😇

Är på RITHUMÖR, roligt, det var ett tag sen. Har skissat bilder till engelskan och får mersmak. Sonen går på bild 2 eftermiddagar i veckan, jag är så glad att han "ärvt" intresset för målning, det mysigaste jag vet är när vi röjer stora bordet och sitter o målar ihop o småpratar. ✨❤️ Ok, höst känns mysigt just nu.

SHIAWASE
2013-10-01 14:09
#150

Kram, kr Szirius, här blir ingen värme förrän december:) men det är svalare::)är nu på väg mot sista jobbet för idag !! Hoppas det blir sent så jag får åka taxi hem:). Sista tåget går vid tolv,,,, klockan är nu nio, ,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-10-01 15:20
#151

God eftermiddag!

Landar här vid datorn en stund innan det är dags att svischa vidare. Ska på föreläsning ikväll. "Barn som väcker funderingar". Ska bli mycket intressant. Inte barn med diagnoser utan de där man funderar över. Som man inte riktigt blir klok på.

Sonen stannade kvar i skolan en stund. Det var någon fotbollsmatch. Fick i stället med mig dotter med kompis hem. Har fixat mellis-fika till dom och nu passar jag på att ta en kopp kaffe.

Rolig dag på jobbet idag. Vi har äntligen kommit igång med vårt projekt om dans och rörelse i dag har det skakats rumpa så det står härliga till. Jätteroligt. Sen åkte trummor och marrakas fram när vi ändå var i farten.

Egentligen borde jag, efter normala regler, deppa ihop pga lite grejer som uppstått kring ekonomin. Och det är VERKLIGEN inte bra, men jag ids inte oroa mig. Det är som det är oavsett om jag oroar mig eller inte. Det får lösa sig på ena eller andra sättet helt enkelt.

SHIAWASE
2013-10-01 16:47
#152

Sitter har pa tv-stationen,, och borjar bli ordentligt somning,,,,,,,, klockan ar 23:40,, akte hemifran sju imorse,, MEN sadana har jobb tycker jag OM!!! OCH jag onskade mig forra veckan,  haller pa att kolla upp norska bandet,, som spelar laten the FOX.

Tank om jag kunde ha typ tre uppdrag (minst) i manaden dar jag far in xxxxx yen per dag,,, hur svart kan det vara , inte svart alls, insag jag,, vad da en knapp eller xxxx  ingen skillnad!! Sedan kan jag ha annat smatt och gatt emellanat,,~~~sa att jag kan ha bade tid och medel

Igar och idag har jag i princip natt upp till den siffran per dag!! wow~~~

Imorgon ar det tv-inspelning,,,, far val kleta extra mycket foundation under ogonen,,,haha,,,,

Men,, nu tillbaka till jobb,, och ringa norge,,:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-01 18:42
#153

Coolt Shia!

Här har dagen gått i ett rasande tempo och det är mycket business-snack på G. Spännande och inspirerande. Gjorde ett jobb idag som tog mig 1 timme att slänga ihop, eller kanske har jag lagt 1,5 timme, men iaf. För detta betalade kunden glatt 5000kr! Den timpengen är helt okej, som lägsta, tycker jag. 🤑

Sedan har jag haft ett coachande samtal och varit ute och letat vattenledning. Samtalet gick väldigt mycket bättre än letandet. 🤪Och så har jag klurat lite på mamma-relationen… Kan säga att min förkylning är som bortblåst nu när jag har grinat "lite", 😭eller om förkylningen berodde på mamma-relationen och insikterna gjorde att jag kunde släppa taget om båda. Men nu är det bara softa på soffan som gäller.  🥵

Annons:
Otroulig
2013-10-01 19:36
#154

Heja Shia och Heja Kathja! 🎈

Idag gick det upp ett litet ljus för mig - eller en sån där mindre aha upplevelse. 

Lyssnade på AH klipp där dom pratade om momentum. Om just det där att man börjar sätta nåt i rörelse. Dom pratade just om det här med att man började med en tanke som sedan leder till en annan, bara det är ju momentum. Och då trillade det ned en pollett eller rättare sagt den kanske trillade på plats mer. 

Jag tänker på att hur mina tankar gått. Speciellt förut. Herre jösses, snacka om att skapa momentum. Man börjar med någon liten negativ tanke som sedan leder till en annan som sedan börjar växa till sig och till slut blir ett monster 🧟‍♂️ Och då har momentet blivit så stort så det börjar kännas i kroppen som obehag, man börjar få ont i magen, blir kanske orolig eller rent av ledsen. Det är att skapa sig ett momentum!

Fast negativt då, förståss 😉

Jag har även sett ett nytt mönster hos mig. Inte så angenämt, har aldrig tänkt på det förut - men börjar tro att det är klockrent. SÅ fort jag har tänkt en liten fnutt negativ tanke om mig själv så bollar jag över tanken och hittar fel på nån annan. 😞

Det är ju naturligtvis enligt skolboken, men det går så fort. Det tar nån sekund bara. Det behöver inte vara så väldigt negativa tankar - men ändå. Opps 😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-10-01 19:47
#155

Shia! Underbart!✨ Ja precis, det ÄÄÄR så tydligt att det bara sitter fast i tanken…när man verkligen kan tro på det hela vägen in, så kan hur stora summor som helst dyka upp! Jag har ju mitt vikariat med svensk lön…några dagars jobb ger en månadslön…första året lyckades jag manifestera jobb nästan varje månad, såååå skönt! Sen kom nåt tvivel in o sen har det inte flutit på…men jag är på g igen…det pirrar i mig mkt oftare igen, lättare att känna YES! Och jag drömde att jag fick hoppa in 2 ggr denna höst, så det tar jag som sanndrömmar😃

Haha - precis i denna stund sitter make o son o pratade pengar( kollar på fotboll samtidigt)  o maken sa " så fort jag har en miljon ska du får dem!" "Dollar? Eller euro?" "Euro är ju mer värt" "Ok, vi säger en miljon euro, det blir bra" Hahaha🌊

Kathja- du med✨! Helt ok timpenning hehe😛

SHIAWASE
2013-10-01 20:41
#156

Och jag sitter fortfarande har,,,, klockan ar halvfyra,, har just nu varit uppe i 24 timmar,, men vantar pa info. fran Norge,,, sa jag kommer inte hinna hem till vackning,,,, hmm, far val forsoka ringa ,, tur det finns mobil!!! hinner nog hem sa jag hinner ta med minsta till dagis~~~

Fast det ar intressant att sitta har och se hur morgonprogrammen formas,,

just nu har jag inget att gora,, att gjort klart en oversattning som ska vara klar till i morgon,,(idag) och sedan ar det att det att vanta pa info fran Norge,, tyvarr, blir det ingen taxi hem,,, tagen hinner starta,, MEN det positiva ar att jag aker emot rusningstrafiken, sa jag kanske kan en stund,,, men nu har jag ju en timma med bara datorn och mig,,, sa jag hoppas ni ar vakna fortfarande!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-10-02 06:53
#157

Hej på er! Kom hem halvnio i morse , duscha byta om och iväg igen:) Hoppas ni får en bra start på dagen"!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-10-02 06:56
#158

God morgon!

Är galet trött men det är det värt. Det var en bra föreläsning igår kväll. Önskar att fler kollegor hade valt att gå på den för det behövs. Nu får jag vara nöjd med att jag själv lärt mig lite nytt men framför allt fräschat upp sånt jag redan visste.

Ha en bra dag!

[Kathja]1
2013-10-02 09:06
#159

Det är lite skillnad på mitt och ditt jobbtempo Shia… Idag ska jag nog inte göra så mycket fram tills det är jobbdags, har redan skickat några jobbmejl så det är gjort för idag. Nu njuta och vara. Känner att jag håller på att dra upp tempot lite så det gäller att hålla balansen så mitt jag hänger med. Är ett sånt snurr runt oss just nu (bara positivt snurr!) så det är bara att hålla i hatten och tänka att allt löser sig alltid  - för det gör det ju! Jag fokuserar på det jag kan göra och så får de andra stå för sin bit.

Ska iaf jobba igen, blir lite längre pass eftersom hela fredagen går åt till MI-utbildning, skulle annars ha slutat klockan nio. Men det blir ju ett gäng goa komptimmar som jag ska ta ut då äldsta dottern kommer hem från Scottland, Så det blir till att ha 3 veckor ledigt från den 22/12 och framåt. Härlig avslutning! 😃

Nu ska jag ut i skogen med hunden en sväng, njuta av den kalla och soliga morgonen. Ha det bäst alla fina.

[rore]
2013-10-02 09:09
#160

Hej och god morgon!

Gubben frost nöp i mina öron nu på morgon promenaden. Jösses, det har gått fort.

Solen skiner och en tjusig skata trippar på trottoaren, ser ut att vänta på något.

Annons:
[Kathja]1
2013-10-02 09:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Skata enligt Solöga - Djurens språk.

[rore]
2013-10-02 09:32
#162

Tack Kathja🤗

[Kathja]1
2013-10-02 09:36
#163

😍

Dagens iakttagelse och något jag kan klura på…klockan på min dator har ställt om sig. Jag vet nu inte vad klockan är eg men den borde vara strax efter halv tio - min klocka visar på 23:16. Funderar på om den vill säga mig att jag ska dra ner på tempot? För jag såg just att den är 23:16 den 1/10 och det är väl den andre idag? 🤔 Till saken hör att den är inställd på automatiskt tidsinställning. 🤪

[Torahzen]
2013-10-02 11:09
#164

Lurigt med sådan tidsomställning. Det var inget strömavbrott den tiden? Är det ett bibelord som du ska kolla upp?

Själv känner jag mig KOMPETENT idag. Jag är sååå redo för ett nytt jobb!😃

[Kathja]1
2013-10-02 11:31
#165

Nej, inget sådant. Datorn stängde förvisso av sig själv i går kväll, och så struntade jag i att starta om den. Och nu är den fel. Ett Bibelord kan ju vara svårt att kolla upp eftersom jag inte minns vad klockan startade på, den går som vanligt, men bara väldigt fel. Kan ju alltid ställa om den manuellt men tänker att det återgår till det normala då det är dags för det. 😃

Härligt att du är REDO Tora, bara att sträcka ut armarna och ta emot nu då. 🌊

szirius
2013-10-02 11:32
#166

Härliga vibbar här✨! Shia då- hann du sova nåt på tåget🤗? Säger som Kathja, vårt jobbtempo ser nog liiite annorlunda ut än ditt😉. Jag tycker jag är GRYM när jag kört på i 10 h i rad🏆…och sen gör jag inte ett jota dan efter i stället

Jag skulle uppenbarligen inte göra mitt labprov idag, först gick klockan fel ( här med Kathja!) så jag fick rusa, och glömde  kissprovet så jag fick vända och hämta det, var på plats 5 min innan det stängde- och hade glömt remissen😃. Nog kan jag vara virrig alltid, men jag brukar faktiskt sällan glömma saker på detta sätt!  Blev aldrig stressad ens för en sekund, jag bara log och tar det som ett tecken att jag av nån anledning ska ta testet i morgon i stället🌊.

Så då åkte jag förbi graven- sommarblommorna blommar fortfarande fint🌺, så jag behöver inte plantera några höstblommor än på några veckor tror jag.

Dagvill är jag också..jag hade redan torsdag🤪

Känner en rörelse i atmosfären, som att grejer kommer igång…kan inte förklara…tror det blir en händelserik höst. Har beställt GLÄDJE. Har pratat med mina vänner här om olika grejer vi kan hitta på i höst…vi ska försöka rida en dag….kanske åka till stugan en helg, bara tjejer YES! Äta ute en kväll…laga mat ihop nån kväll…ååå det var ett härligt samtal - nu gäller det bara att det inte bara rinner iväg….🤐😇

Men jag blir GLAD över dessa tankar, så det ska nog fixa sig! Fun factor fun factor fun factor!

[Kathja]1
2013-10-02 11:35
#167

Vad spännande att även din klocka har fått snurren, eller den är väl det den ska vara tänker jag. 😇

Jag, eller både jag och Älskligen, går runt i känslan av att livet har tagit ett super hopp och att det nu kommer att hända grejer. Det känns verkligen STORT, UNDEBART och KÄRLEKSFULLT. Och spännande. 🌊

Annons:
Otroulig
2013-10-02 13:38
#168

God middag, var tvungen att kika in här lite vid lunch tid och vilken härlig energi ni utstrålar.☀️

Jag har ju börjat lyssna på AH klipp på vägen till och från jobbet, det känns väldigt bra. Det är ju lite samma, samma, men jag tror att jag behöver höra det.  För jag inser att jag är rätt bra på väg - det är bara lite som saknas. Ett litet motstånd finns ju tydligen kvar från att ta emot.

Det känns som jag gör mig redo 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-10-02 16:06
#169

Ja härligt att läsa:) Nu äntligen är jag på väg hem till sängen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-10-02 19:23
#170

Hittade detta via arbetsförmedlingens platsbank, kanske nåt för Katjha? http://www.taraza.se/page14.html

[Kathja]1
2013-10-02 20:31
#171

Vad gullig du är som tänker på mig! Ska kolla upp det där…

Är på jobbet nu, och ifall jar har kört några "gråt-pass" hemma så är det "arg-pass" som gäller här. Pojkarna på jobbet triggar igång varje osund tanke i mig idag. Sådär så jag tänker att nu SKITER JAG I DETTA och säger upp mig. Jag är färdig här! Men samtidigt så ler jag inombords och tänker att det är okej att vara arg, ledsen osv - har faktiskt aldrig känt det innan. 🌊

szirius
2013-10-03 16:06
#172

Hej , var är ni alla idag? Guppar ni på korken, som jag gör?🌊🙂

Jag mår så braaa idag! Önskade mig energi, inspiration och glädje - och var öppen för allt idag, TACK TACK TACK!

Solen hjälper till. Underbart väder☀️! Var ute med maken 2 h och sågade ved och klippte murgröna. En sån där underbar stämning, jag bara leer när jag inser att det här är livet, vårt liv, NUUU! ✨

Gillar så himla mkt att jag mer och mer litar på att "rycket" kommer när det är dags, det är bara att invänta. Idag kom städrycket👍🥳 På en timme - och på strålande, sjungande humör blev övervåningen skinande ren. Sonen var så rolig när han sa "det är en fröjd att sitta o skita på toan uppe- det luktar så gott!" Han menade såklart för att jag hade skurat, men det lät sååå kul. Och sådär lillgammalt…en fröjd liksom😃

Nu är han ute med kompisar på fotbollsplanen…i shorts ( solen värmer!) En ständigt återkommande tacksamhet att han har fina vänner runt sig…❤️

Flera dagar nu har det verkligen rasslat till med insikter…ännu inte landat i dem, men förstår grejer på ett helt annat plan, med manifestation/känslan/moment/alignment.  Drömde snurriga drömmar som jag benat upp när jag vaknat, också fyllda med aha-grejer. Apropå eget ansvar, medskapande…🤔☝️

[Kathja]1
2013-10-04 07:33
#173

Inte mycket guppande här inte, far fram i en strid fors mer. Det är fortfarande mycket adhd-eneriger på jobbet så det är bara hålla i hatten och parera så gott det går. Minimera skadan och se till så att de blir kvar här. Tänk att sex stycken kan låta så mycket! Och då är det egentligen bara 3-4 av dem som låter. Tänk er fullvuxna män som kör svärdfäktning med sopborstar och skyfflar, eller sparkar boll inne, eller tömmer brandsläckaren, hänger ALLA tavlor på sned, lindar in varandra i paket-papper och annat som bara händer.

Sitter och försöker peppa mig eftersom jag inte får gå hem klockan nio som vanligt utan ska vara på MI-utbildning heeeeeeeeeeeeeeeeeela dagen…

Men det är bara att omfamna känslan och hålla mig vaken, jag som alltid går hem och sover en timme efter ett jobb pass. 😕

szirius
2013-10-04 13:46
#174

Du fixar det galant Kathja🎈

Idag blev det kortslutning…sov till 9 ( kliver annars upp 6.30 med sonen men nu skulle maken iväg) sen skulle jag bara dra mig…halvdvalade till kl 12! Behövde väl det, men dagen blir bakvänd…och tiden…

"Jag hinner med allt -lätt och ledigt!" Är  mitt mantra nu resten av dagen…😇

I morgon åker vi på wellness-spa en dag - jippiiie🥳

Annons:
SHIAWASE
2013-10-04 14:17
#175

haha!! Kathja, maste ju skratta at situationen, och dessutom kanner jag bara vad lyckliga de ar som har dig dar ~~~

Och Szirius,, Wellness-SPA YES! Ska nog ta mig en svang till varat badhus pa sondag tror jag.

Och jag tror att jag har skrivit minst tre inlagg i klotter traden idag~men tydligen har de forsvunnit ut i cybervarlden nagonstans

Inga viktiga saker,, mer hej och kram typ:)

Idag har jag varit HEMMA hela dagen, underbart,,

MIn bok,,, haha,, som man kan undra hur det blir med ar ju totalforsenad,, min forlaggare ar inte fortjust i vad min ghostwriter skrev,, saaaa nu haller jag pa att skriva om hela boken sjalv!!!wow,,,

MEN, vad bra jag ar!! Ni vet om jag ar uppkopplad och satter igang att skriva sa baraforsar det,, sa  idag har jag skrivit,, och skickat det till forlaggaren, som sa YES!!! jattebra!! saaa,, nu ska jag se till att skriva ,,, sa den kommer ut nagon gang..

Underbart att jag fick en forlaggare som verkligen ar serios, som vill att det ska salja!!! Kanns mycket battre att fa skriva sjalv,, aven om jag verkligen tycker om den skribent som har skrivit forsta utkastet, hon forstar verkligen mitt tankande och ar jattenyfiken pa loa, bl. a ,,, Men nar det galler mig och mina tankar sa maste nog skrivas av mig for att det ska kunna foras over ,, och jag vet att nar jag skriver, da far de HELA MIG,, sjal och allting pa kopet,, ,,Sedan fixar min forlaggare till sprak och upplagg,, men min sjal finns kvar<<<

SAAAA, forsening, och forsening, men detta kommer nog att bli KANON BRA!!!tjohoo!!  sa kanns det nu,, helt ratt!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-04 14:38
#176

Shia! Allt sker i precis rätt tid✨

Vill också skriva bok…men har en så extremt idyllisk bild av hur det ska gå till hahaha, typ åka iväg själv i en enslig stuga med vacker utsikt …så jag väntar…sätter inte igång…tror typ att nån ska höra av sig och säga " du- kan du inte skriva en bok?" Hahahahaa😛

Jag har HUR mkt material som helst…men huller om buller…anteckningar i böcker….citat…olika dokument på datorn där jag filosoferat iväg…

Jaja, allt har sin tid säger vi..fast jag vet ju att bara JAG kan sätta igång med det…drömde att nån sa "3 år" angående boken….vet inte om det betyder om 3 år from nu, eller att själva jobbet med boken skulle ta 3 år, eller VAD. Skitsamma, jag vet hur jag funkar. En vacker dag kommer det rassla till och jag får det gjort. Vill egentligen mest göra det för min egen skull..skapa en röd tråd av alla upplevelser och insikter…sen, om det skulle kunna vara till nytta för andra så är det en bonus.

SHIAWASE
2013-10-04 14:47
#177

Ja,, du Szirius,, jag skrev mitt forsta manus (heter det sa med bocker??) for over tio ar sedan,,

Jag skickade det till flera forlag,, fick nagorlunda feedback , men ingen utgivning.

SJALVKLART tanker jag ju nu.

Da var det rent samhallsfokuserat,, mycket som stammer overrens med mitt tankand nu,, men nu har jag den andliga kopplingen ,, alltsa, JAG till mig sjalv,, sa ord och tankar kommer ut pa ett helt annat satt. Jag bara vet att det kommer att bli jattebra, och kanonbra att jag far skriva sjalv,, for jag vill ha min sjal i min text och jag trodde att det skulle ga med en ghostwriter, men tydligen inte,, sa nu skriver jag allt,, och min forlaggare ar bara FANTASTISK!~~~

OCh nu nar jag skriver sjalv kan jag baka in sa mycket loa och "levnadstips" pa ett satt som kana naturligt,, boken ar ju inte LOA bok,, men det hanger sa mycket samman, sa OJ vad spannande det blir nu,,

Kande mig lite uppgiven for ett tag sedan nar det bara ble uppskjutet,, hela tiden,, men NU inser jag ju vilken gava det ar ,, sa TACK!!!!

sager jag bara~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-10-04 14:54
#178

Och , jag kan ju fortsatta klottra nu nar jag antligen ar HEMMA!!!

Ahh! underbart,, efter denna vecka~~
I morgon ar det "sportfestivaldag" for minsta,, men det ska regna sa det kan bli uppskjutet till sondag. Har i japan ar denna sportfestivaldag( eller vad man nu ska kalla den ) hojdpunkten for alla,, och detta blir ju sista for minstingen (pa dagis alltsa),, nasta vecka ar det sista for mellandottern (hon borjar ju hogstadiet till varen)

Och sedan i morgon kvall ska jag och min man ut och ata middag med fina, fina David Geiger och Patrica Krimmel,,

Har i Japan pagar en jattestor Mineral Show den har veckan,, Verkligen STOR

Och David Geiger ar STOR inom kristallvalrden, men en sadan underbar  person, och naturligtvis Patricia Krimmel som ocksa ar en veteran inom branschen,,

Sa middag med dem imorgon , blir en GOD middag, och en fantastisk givande middag, unerbar energi, och samtal som man bara flyger upp pa nasta disc av!! YES!:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-04 19:42
#179

Shit vad ni har skrivit mycket. Vad härligt. Vill bara säga att jag lever. 🥵

Otroulig
2013-10-04 19:45
#180

NÄÄÄ…skrev ett lååångt surr inlägg som bara försvann !!!!

Stöööön.

Shia, har väntat på din bok så länge och blir så glad av att höra att den är på gång. Förstår fullständigt att den kanske behövde din själ och energi, för när du skriver när du är uppkopplad, 💣🌈🌊 jösses!!!

Kathja, garvar när jag läser om dina snubbar, det verkar som om dom har överskotts energi, har ni inget kroppsarbete åt dom??

Själv har jag fortsatt lyssna på AH hela veckan, får lite nya funderingar så det kanske kommer en ny tråd så småningom, måste fnula lite själv först.

På jobbet känns det super med alla härliga, varma, engagerade människor, precis vad jag önskade mig. Den nego  personen som jag fick tillbaka, som jag hade lite svårt har nu dragit iväg på site. Och blir borta ett år. Tackar!

Nu måste jag äta lite. Ha en härlig fredag kväll  lördag morgon!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-04 20:07
#181

Hade varit en idé men de blir aldrig klara och de demolerar saker. Man skulle kunna sätta dem på att gräva ett dike för att sedan gräva igen det. Typ. Men något säger mig att de skulle protestera. Så det är bara att minimera skadorna i väntan på att de kan börja med ADHD-medicin, de ska utredas först. Måste ju finnas papper på allt. Trots att en död gnu hade kunna ställa diagnos på dem vi har inne för tillfället. 🤦‍♂️🥵🤪 

Men nu struntar jag i dem för nu ligger jag i soffan och pöser. Käkar jordnötsringar med Holger, sedan blev vi törstiga…Han tycker att det är roligt att dricka vatten ur glas, men det blev lite blött i soffan.

Annons:
[Torahzen]
2013-10-04 20:31
#182

Fick för mig att jag skulle sjunga till denna låten (hörde nyss på Idol). Jag har inte läst texten då jag är mer för melodier. Men jag gillar klart texten!

linnease
2013-10-04 23:05
#183

Det låter rätt nice att vara ADHD-människa o bo på ditt jobb Kathja! 😃 Får jag flytta in?!! Så skulle jag vilja vara med, haha!

linnease
2013-10-04 23:50
#184

Så kul Shia med boken! Jag skulle vilja uppleva det där flowet av att bara ha massor att skriva och veta precis vad man vill skriva. Eller i nåt annat område, skriva musik, designa nåt, måla nåt.. inte så noga vad, men bara att ha en hel massa som är helt liksom klart och i fas och bara vill komma ut 🙂 Verkar jättecool!

Tora, sjunger du med? Kul!

SHIAWASE
2013-10-05 00:38
#185

Godmorgon!!!

har ar det regn och kallt(allt ar ju relativt, men for oss kanns det kallt nar det ar 20 grader ) idag, sa sportdagen ar uppskjuten tills imorgon,

sa jag ska nog bara sitta har och hitta flodet och skriva,,,

barn hemma,,, men jag far val stanga i mig.

Leter just nu efter min mobil som jag inte hittar,,,har ringt till den men hor den ingenstans,,

Tank vad man kanner sig "naken" utan den, men den dyker val upp sa smaningom

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-10-05 10:55
#186

Haha Shia, en del av den texten som försvann i mitt inlägg igår handlade just om att letande hade varit aktuellt hos mig med. I förrgår letade jag efter en 60-tals klänning hos mamma som jag vet att jag använde för 10 år sen. I går letade jag efter bilnyckeln, vände upp och ned på hela hallen. Fick lite städat oxå så det var ju bra :) Nyckeln hittade jag till slut i väska när jag vände upp och ned på  den.  

Nu ska jag snart ned på stan för att köpa present. Funderar även på att lyssna på arkeologorna som ska berätta om utgrävningen de gör i centrum. Vi får se om jag matchar med tiden. Jag ska ju även hitta på en outfit till ikväll. Tror det blir rätt opretentiöst. 

Det är mycket tankar som fladdrar genom min skalle just nu. Iaktar dom. Fladder, fladder.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-05 14:25
#187

Apropå letande är det flera runt mig som tycks ha förlagt sina mobiler… Kunde inte låta bli att undra WHY? detta dyker upp i kanten av mitt liv.🤔

Idag har jag en underbar slappe-dag, ligger i soffan och kollar på regnet, dricker te och ler. Livet är gott att leva! Känner ett lugn mitt i livet just nu som jag gillar. Det känns som att befinna sig i stormens öga, som att det är så mycket på gång runt mig och jag bara väntar tills rätt stund är inne att göra annat. Super spännande! Utan att veta varför. 😃

Otroulig
2013-10-05 14:34
#188

Låter som en väldigt bra vald känsla 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
2013-10-05 17:02
#189

Är i en sån konstig sinnestämning idag. Lite låg, nedstämd liksom. Känns som jag är ledsen fast utan att veta varför. Som att man skulle vilja sätta sig och tjuta men har ingen aning om av vilken anledning. Skumt! Lättare att försöka möta det om man visste vad anledningen är. Lite knäppt att vara ledsen utan att vara ledsen. Nåja, det är väl någon mening med det också antar jag. Man behöver kanske inte alltid veta varför.

[Kathja]1
2013-10-05 17:04
#190

Strunta i att möta den! Tillåt dig själv att känna den och gör något annat än att fundera på WHY. Inte motstånd, bara flyta med… 🌊

Håbe
2013-10-05 17:24
#191

Kontrollbehov…kontrollbehov…..jag gillar inte när saker händer utan att jag vet varför 😉

[Torahzen]
2013-10-05 20:45
#192

Japp, Linn! Jag sjunger! Jag sjunger i kör. Jag har inga ambitioner med en solokarriär. Jag har tänkt på att jag sjunger mycket mer just nu. Jag mår bra av att sjunga. 👍

Just idag har det blivit en gospel som jag var med i Globen och sjöng i ett stort körarrangemang. Jill Johnson var soloartist. 🎧😃

[Torahzen]
2013-10-05 21:00
#193

Den låten var med i filmen i O brother where art thou.

[Kathja]1
2013-10-05 21:03
#194

Visst är den bra! Filmen är också bra. ❤️

[Torahzen]
2013-10-05 21:04
#195

Här kommer lite skönt gung med soundtrack från filmen:

Annons:
linnease
2013-10-05 23:04
#196

Åh, roligt ♥  Kör är så himla kul, kan bli så cool och mäktigt på nåt vis. Globen låter fantastiskt!!

Soggy bottom boys.. bra film och bra låt oxå!! ^^

[Torahzen]
2013-10-06 00:00
#197

😃

Otroulig
2013-10-06 00:43
#198

Nyss hemkommen från 60-tals festen. Jag var riktigt snygg, skulle passat fint in då med eyeliner och twiggy frisyr:) det var en nykter tillställning i stort sätt. Ovanligt i min bekantskapskrets.. Nåt jag reflekterar över att på de sista två festerna jag varit på så har jag fått de snyggaste och trevligaste killarna på hela festen vid mig. De snyggaste på höger sida, Nice!!! Jag tackar och tar emot:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-10-06 06:01
#199

God morgon!

Söndag och ledigt men uppe kvart i 6 och jag känner mig helt groggy. Där har jag ett tydligt bevis på vad det där med inställning påverkar. Visst är jag trött när klockan ringer vid den här tiden i veckorna också men inte alls så här. Bara för att jag vet att det egentligen är en ledig dag så känns det jättetungt. 

Stor fotbollscup nere på IP idag. Sonen spelar sin första match 8.30 så vi har samling 8. Ska packa matsäck och lite extrakläder ifall det blir en regnig dag. Vi kommer att vara där fram till 12.30 ungefär. Då är det dags att sticka till stallet och sen hem och duscha och tillbaks igen. Sonen blir kvar hela dagen. 15.55-19 ska jag stå i kafeterian och min man jobbar i sekretariatet. Det blir en rolig men lång dag.

SHIAWASE
2013-10-06 13:23
#200

Oj Habe!! vilken sondag!!:)

Har har det varit sportfestival dag, pa dagis. Skulle ha varit igar men det regnade.

Alla dagis, skolor har sadana dagar har,, det ar typ skolarets event:)

Pa dagis sa har det ett tavlingsmoment nar foralder/barn tavlar tillsammans. I ar sa skulle vi springa , ta upp en lapp, och lasa den. Pa den sa stod det nagonting som vi skulle hamta fran publiken.

Jag och dottern fick en lapp dar det stod att vi skulle hamta visselpipan fran xxx froken. Vi sprang runt och runt, men kunde inte hitta froken,, till slut sa hittade vi henne dock,, men vi blev ju sjalvklart SIST..

Nar vi kom hem, sa fragade jag vad som hade varit roligast. Dottern tyckte att just foralder/barn tavlingen var roligast. Och jag sa da, "ja, mne vi kom ju sist, froken kunde ju ha suttit nagon annanstans sa att man kunde ha hittat henne lattare"

Da sager 5-aringen

"Mamma,, man kan aldrig skylla pa nagon annan. Det ar vi som skulle ha letat battre,, skyller du pa nagon annan sa kommer det tillbaka till dig. Allt ar ditt ansvar"

"Oj!" sager jag " Precis sa ar det ju, men hur vet du det?"

Dottern:

"Det har Aira (storasyster) sagt,, sa det ar nog bast att du tackar henne"

Jaaa, taack for paminnelsen~~~~hihi,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-10-06 22:08
#201

Klok storasyster! Vem har lärt henne det+😎

szirius
2013-10-07 11:03
#202

Tittar in o säger hej efter en helg borta. Inte sååå mkt att läsa ikapp härinne…

Sitter med ryggen mot solen som värmer skönt. Just nu ensam hemma i kanske en timme, vi har ju besök…😉

Annons:
SHIAWASE
2013-10-07 11:48
#203

Godkvall!!! pa er~~~

Igar och idag ar det jaaaattte lugnt har inne:)))

Var har ni for kul pa gang!!

Sjalv har jag ju sjalvklart jobbat hela dagen,,, men med rolig saker,, nu ar det middagsdags,,

en ordentlig sammandrabbning med mellandottern (haha,, allt ar i sin ordning med andra ord)

Ingen traning ikvall, sa ata,, och sedan skriva pa min bok antar jag OCH hoppas att de blir lite mera att lasa har inne ikvall

kram, kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-07 12:04
#204

#200 ja, nånstans snappar de ändå upp grejer😉…

Jag och sonen  är extremt lika på den fronten…lätt att råda andra, sämre när det kommer till en själv😇…sonen kan ha såna totala utbrott om att allt är värdelöst o han hatar livet💣, sen om nån ANNAN gnäller om nåt, så kan han komma med långa kloka inlägg " tänk inte på det då, byt tanke, tänk på nåt som får dig att må bra, tänk på att vi har varandra…känn vad skönt det är i solen…" osv. Så det FINNS där🎈. Och jag är väl lite likadan🎧

[Kathja]1
2013-10-07 17:15
#205

Slinker in nu på kvällen då jag är själv på jobbet igen… 🤐Här är så lugnt på jobbet idag och det passar mig perfekt för shit vad jag är trött. 😕Har varit det i flera dagar, sådär så jag bara vill sova middag och sova länge och kolla film mest hela tiden. Så det är väl det jag behöver tänker jag. Men först ska jag jobba lite, börjar min långledighet på onsdag så det passar bra. 😃

[Kathja]1
2013-10-07 20:39
#206

Idag har jag hickat i tre längre perioder, det är nog mer än ajg brukar hicka på ett år! Kunde ju inte låta bli att börja (över) analysera… Men trots ihärdigt Googlande kunde jag inte hitta svar på VARFÖR. Är det någon som vill mig något, eller kanske jag vill mig något själv? Eller så är det inget alls, bara hicka. 🤪

Otroulig
2013-10-07 22:07
#207

Letade lite på hicka jag med, men hittade inget. Men är det inte en typ av kramp? 

Själv har jag haft kramp i magen idag och eftersom du frågade hittade jag detta, högst upp på listan 😉

Abdominal Cramps: Fear. Stopping the process.

Jaja, körde en ny variant av mediation i morse baserad på Mindvalleys variant. Som består av sex steg. Ett av stegen var att visualisera hur den kommande dagen skall se ut. Jag lyckades rätt bra, för jag ville ha mycket att göra och det fick jag 😃

Men sen när jag kom hem så la jag mig för att lösa upp kramperna och somnade. Vaknade i en tok härlig känsla. Det handlade om att planera framtiden, (vi håller ju på med en del på jobbet, planerar, gör tidplaner osv) men känslan var så himla LOA förankrad och hela min energi och sätt att se på saker och ting ändrades totalt. Meddelandet löd väl nåt sånt här: 

" Det du planerar in, drömmer om osv,  så kommer det att bli, om du utgår ifrån det. Du måste ANTA, VETA att det ska bli så. Den inställningen är viktigast"

Det är ju inget nytt…inte alls. Men att KÄNNA det så tydligt var helhäftigt!!

Haha, NU kopplar jag ihop min abdominal cramp med min dröm gåva. ❤️❤️ Vilka fantastiska gåvor och vägledningar vi får.❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-10-08 00:11
#208

Godmorgon!!!
En underbar hostdag idag!!!  i solens tecken~~~

Har ska stadas och jobbas ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2013-10-08 09:16
#209

Hallojsan i tråden!

Här skiner solen med sin frånvaro just nu. Igår var det rena rama sommaren. Underbart. Hann njuta några timmar av den efter jobbet☀️Hoppas på att den tittar fram igen.

Det har inte varit så mycket surfande för min del. Ibland stänger jag ner och bara är,,,

Korken flyter lugnt och stilla på känslohavet och jag njuter av att kunna vara i det som Är.

Ett nytt begrepp i min lilla tanke värld är att bara låta saker och ting vara som de Är,, då stormar det mindre,, och blir så mycket lättare att överblicka🎁,,

Annons:
SHIAWASE
2013-10-08 10:13
#210

Ja visst är det så Rore:) här bjöd höstdagwn på 29 graders värme:) Men det är ju oktober så alla är höstklädda, långärmat etc^ ^

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-08 11:33
#211

Jag får oftare och oftare den här wiii-känslan av att saker är på väg! Att jag verkligen har tillit inför det, blir lycklig och uppåt, inspirerad, fylld av energi, glad, nöjd,förväntansfull, trygg. En klar bild av att allt redan finns , och ska bara kristalliseras, få fysisk form. En djupare förståelse för detta🌈.

Får såna ✨stunder flera gånger om dagen, om än korta stunder så är det ändå verkligen en förändring i mig🌈.

Här är det ännu en solig sensommardag, varmt i solen men klar frisk luft. Bästa! Jobb hela eftermiddagen och nu förberedelser. Älskar livet just NU.❤️

Otroulig
2013-10-08 19:11
#212

Låter strålande Szirius!

Själv känner jag mig lite småtönt rolig, sitter och fånar mig och pratar franska i bilen på vägen hem. Är inte så bra på det så det blir många påhittade ord. Men jag tycker att jag själv är ganska rolig och fnissar åt mig själv. Tänk vad glad och tacksam jag är som tycker om att umgås med mig!!❤️❤️

Känner i övrigt en stillsam lycka och harmoni. Och kanske inte wiiii direkt, men får små glimtar av övertygelse att det faktiskt kommer att komma för så är lagen😃 

Jag fortsätter lyssna på AH klipp i bilen. Hur många finns det?? Oändligt verkar det som 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-10-09 09:14
#213

Hihi, måste berätta. En av mina arbetskamrater berättade att han varit på kurs för länge sen - en positivitets kurs antar jag.

När nåt sket sig på jobbet och gick dåligt så skulle man ställa sig upp och ropa OFLYT och klappa i händerna snabbt tre gånger. (som en hejar ramsa) vi skrattade alla - jag tyckte det var en strålande ide´. Det avväpnar ju hela allvaret och gör att man ändrar vibb direkt. DET ska jag börja köra med 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-09 11:40
#214

Underbart! Jag kanske ska testa det på jobbet… 😉Där har de oflyt ganska ofta. Skulle vara spännande att se hur killarna skulle ta det! 🤪"Du fick tyvärr avslag" - OFLYT!!! "Du får en varning för att du har XXX" OFLYT!

szirius
2013-10-09 13:17
#215

Kathja - vi brukar alltid säga att nån tänker på en när man hickar😉 Blir liksom roligare med hicka då😛

Otroulig - finns ju inget bättre än att ha roligt med sig själv, haha😃! Jag brukar leka att jag är med i matlagningsprogram ibland,  när jag lagar mat själv i köket om kvällarna - som kan barka ur totalt hahaha,  tror jag skulle kunna få rätt höga tittarsiffror 😛- sjunger en liten sång, dansar lite, äter ur grytan, glömmer nåt som bränns, ja jisses🤪

Ursäkta, en fråga från en teknik-onörd. Men hur lyckas ni lyssna på Hicks i bilen😇? Vill också! Men jag har ingen ipod/ipad/läsplatta/hejohådatapryl…😇

Här har vi grått väder och främmandet har rest hem för denna gång. Har ätit alldeles för mkt och rört mig alldeles för lite dessa dagar🤐…och det finns massor med rester kvar. Och toscapaj. TYYPISKT🤪

Behöver en dag till att bara landa nu, så jag går på halvfart idag, eller hittills - jag har ju en förmåga att vända på en sekund så jag vet ju inte hur eftermiddagen blir ännu. Har iaf plockat ihop lite kläder som jag ska ge bort till en kompis, tror att hon kommer att bli glad🙂

Inser att jag använder väldigt många smileys! Hmm. Känslomänniska?

Otroulig
2013-10-09 17:54
#216

#215 Jag hann, jag hann. JAG får förklara en teknisk sak 🥳

Jag lyssnar på AH klipp från Youtube, surfar helt enkelt in det klippet jag vill titta på och tryker på play - sen har jag skaffat mig riktiga hörlurar.

Hihi, Szirius, jag skulle hemskt gärna vara en fluga på väggen och se dig i köket 😃

Du - känslomänniska nääääää 😉

Tur är väl det - det är ju känslor som styr våra liv - eftersom du är så rik på dom så får du ju ett rikt liv.

Idag är jag faktiskt wiiiii. Och inte blev det sämre för att jag fick följande Tarot kort på mailen, fniss, fniss.

Knight of Cups ~ Romance

Hi Trulig. Your card today is the Knight of Cups. When this card appears in a reading, it suggests that you may be about to meet a new lover or friend. In Tarot, this Knight is a deeply romantic and sensitive soul, a poet, and he has traveled far and wide looking for his princess. He is a man on a quest for truth, beauty, and perfect love.knight-of-cups-1

…..

Åhh ni har skrivit så mycket intressant idag  💋- men nu ska jag iväg på hund kurs, så jag får lov att återkomma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2013-10-09 23:49
#217

Godmorgon! Harligt med sa mycket morgon lasning!

Har ar STRALANDE sol!!! Ska ivag pa mote infor eventet den 26:e oktober, kul!!

Ja, jag lyssnar ocksa pa You tube via min iphone:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-10-10 09:57
#218

Godeftermiddag!

Har varit pa ett underbart mote idag,, YES, FEMALE POWER<,wow!!1

Kom hem.

Nu telefon fran tv-station, sa off till kvallsnyheterna,,

Det handlar naturligtvis om nobelpriset. Om Murakami Haruki far det eller inte,, hmm (alltsa jag ar ju inte MED i nyheterna, oversatter/tolkar announcementet,, )

Skulle han faa det sa blir det val en laang natt, om inte , bara sena nyheterna,, vad tror ni?

Jag har ju inte last hans bocker,, mamma skickade en bok forra aret, sa att jag atminstone ska vara "allmanbildad" hihi,, men NI vet ju hur detta ar har varit,, inte en gnutta tid att satta mig med Murakami Haruki pa typ 500 hundra sidor,,haha,,

I morgon ar det mote igen med ambassad etc. infor eventet,,,,,

ar saa glad for all kraft jag far fran er alla~~❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-10 10:57
#219

Vet du vad jag har tänkt på några gånger nu Shia…att du ganska ofta skriver "jag jobbar -såklart" eller " här är det helg, men jag jobbar ju, som vanligt".  Det ÄR ju din sanning men kanske du befäster det ännu mer också?🤔 Förstår du hur jag tänker? För du önskar ju mer fritid, så då kanske du ska skippa orden såklart/självklart/som alltid ?

Bara nåt som dök upp nu🙂

Det är så "roligt" att du är uppe när vi sover…ibland när jag vaknar på natten brukar jag fundera på vad du gör. Inatt var du uppenbarligen på spännande female -event! Yes!

Här var det tänkt att jobbas, men…det finns ju så många trådar att läsa i!😍

Otroulig
2013-10-10 21:22
#220

ÄHH, här händer så mycket,  så det jag tänkte jag skulle gå in och suga på hittar jag inte! När superduper tröga administrations systemet startar vissa program på jobbet snurflar jag in och tar en snabb kik. 

Här fullständigt blomstrar det av alla ni underbara!!❤️❤️

Just ja, Kathja du som kan översätta så bra, kan du översätta mitt CV till engelska?? Nu ska jag ha utvecklings samtal med min nya chef och han är engelsman och har dessutom ingen aning om vad jag har för historia..så det känns ju som ett bra läge att ge honom rätt information. 

Det ska bli intressant. Hur översätter man park arbetare…plattsättnings firma…

Jaja, nu ska jag leta rätt på inlägget jag rös av i förmiddags.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-10-10 22:15
#221

Du kan alltid testa translate google. Den kan översätta åt båda håll och olika språk. Fast läsa gärna igenom texten innan du använder den.

http://translate.google.se/

Otroulig
2013-10-10 22:18
#222

Hehe, ja fast jag vet att den kan bli hur tokig som helst oxå. Men jag kanske ska börja så, tack tack för tipset.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-10-10 22:23
#223

Det funkar faktiskt hyfsat! Om inte annat så kan man översätta enstaka ord som man inte kommer på.

Annons:
[Kathja]1
2013-10-10 22:43
#224

Kan inte tro det! Jag brukar skicka grejerna till dottern i Scottland då det ska översätta viktiga saker. Hon har bättre språk än brorsan i Australien.

[Torahzen]
2013-10-10 22:50
#225

Klart människor är bättre än datorer!

SHIAWASE
2013-10-11 01:54
#226

Szirius!

Helt ratt, 😍jag har faktiskt medvetet tankt pa det och avennborjat minska pa just pa dessa ordval,, forsoker ocksa att inte skriva sa mycket om jobb,  eller isafall bara om de jobb jag tycker ar roligt,,

Aven i dagligt tal forsoker jag att undvika att saga att "jag har sa mycket att gora" eller " jag har inte tid" etc. etc.

Tack for paminnelsen!!🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-11 09:22
#227

Idag är jag riktigt OFF - men det är okej. Jag är ledig till nästa fredag så det passar ju bra. Har klurat mycket på det där med att allt har sin tid och kan tydligt se hur det efter en period av intensivt jobb med att rensa i gamla föreställningar och städa bort blockeringar kommer det alltid en off-period. Det är väl så att allt behöver få falla på plats.

Men först lite pepp så att jag är på G då jag ska ha ett vägledande samtal nu på morgonen, men sedan tillbaka till off igen.

SHIAWASE
2013-10-11 09:47
#228

Hej pa er!

Jag har hemma nu for en liten paus,, hade ett kanonmote idag ocksa!!

Saker och ting unfoldar sig valdigt intressant:)

Ha en bra dag Kathja!!! Off eller inte,,

SJalv ska jag ivag och instruera nu,,, kanske blir det en svang till nagon tv-station ikvall, nobel-pris tider ,, men jag kan inte aka in forran vid 22-tiden, sa de kanske hittar nagon annan.

Lika bra det isafall, for imorgon ar det sportfestival dag for mellan dottern, och da ska det vara matlada for hela familjen,,,, med massor av olika matsorter i~~~

Hoppas att ni alla har en skon morgon!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-11 12:07
#229

Konstigt humör idag…inte off, men typ ARG. Såg ett Abe-klipp igår om att ilska ligger högre upp på känslostegen än depp. Så, försöker omfamna det haha😉. Orkar liksom inte med allt TJAFS, vill ta avstånd och säga nej! NEEEJ!  Tror jag behöver rensa på FB igen för tycker det bara innehåller skit som irriterar mig just nu. Så!💣

Skön känsla. Sätta gräns. Vara glad i mitt, men sen NEJ, när det behövs. Markera. Vara mer rak, genuin, här är jag. Ta min plats på nåt sätt. Både i mitt ja och i mitt nej. 🌊

Har iaf fnulat på att ordna en halloweenfest för sonens klass🥳, vi har aldrig "firat" det, men hittade tips på massa rolig mat som ser skitläskig ut, typ avhuggna fingrar( korv med ketchup och nagel av mandelflarn) , häxbål med gelemaskar i osv. Och ungarna älskar ju att klä ut sig! Känner mig uppåt av tanken att pyssla med förberedelser kring det🙂. Ordna ett pysselbord där man kan göra egna lyktor osv. Yes! Känns kul. Behöver lite kosing bara…komsi komsi😍

Idag kanske också huset blir fullt, har sagt åt  de lite äldre tjejerna att de som vill får komma hit o baka i em och sen ska vi pyssla ute. Ganska kul…halva sonens klass hänger här medan han är ute nån HELT annanstans 😃 Apropå den stora familjen, alla är ett😉❤️

Sol idag!☀️

szirius
2013-10-11 12:14
#230

Tror förresten jag blivit lite LoAifokusberoende😍. Skulle lätt ha fredagsmys härinne😃

Annons:
Otroulig
2013-10-11 19:54
#231

MEEEN det är ju så det är för mig!!! NI är mitt fredags mys!!❤️❤️

och ja, jag erkänner jag är nog lite beroende!!

Bra Szirius, den där känslan tror jag bara är sund. Inför sig själv om inte annat. Klarmarkerar vad som är ok och inte.

Kan bara säga Åhhhh vad jag är glad att jag inte går på nån LCHF eller nån annan icke kolhydrat diet. Köpte ett färskt, varmt bröd på ICA, bredde på murkel pate och mmmmmmm, åh vad gott!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-10-12 11:29
#232

God förmiddag alla fina!

Här är en strålande höstdag, klara färger med strålande sol. Har tagit en morgon promenad och njutit. Nu ska vi se vad jag känner för att göra idag. 

Det känns som att allt kan hända, jag tror på mirakel idag🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-10-13 09:22
#233

Hej! Jag ligger här med hög feber så jag har inte ens vari inne här:) vaknade igår morse med feber och värk , men det var ju sportfestival på skolan som jag inte kundeissa, så i medmedicin och ut i över 30graders värme…. Kom hem vid tre på eftermiddagen och har i princip sovit sedan dess,, Klockan är16 på söndag,,,, jag fortsätter att ligga, det är helgdag i morgon… Så jag borde väl kunna friska till mig:)HoppaS ni får en härlig söndag!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-13 09:25
#234

Tur du har en kropp som ser till så att du pausar när det behövs. Krya på dig vännen och njut av tiden i sägen så länge som den varar. 😉

szirius
2013-10-13 10:27
#235

Krya på dig Shia🎈, feber i hetta är inte mysigt😞….men bra att du vilar ordentligt nu! Jag säger som Kathja, klok kropp som ser till att få ner dig i sängen för att vila då och då också😉…kanske du ska lägga in såna dagar då och då ÄNDÅ, så slipper du få feber för att det ska bli gjort😉🤐🤗

Idag är det jag som har lite av Kathjas off-dag tror jag… en seg , lite uppgiven känsla av att allt går runt runt men jag rör mig inte framåt🤔. Lågtryck känner jag av i huvudet🤦‍♂️Maken är på cup så jag är sportänka heeela långa dagen o kvällen, så jag har bullat upp mig i sängen med te ( ååå skulle inte ha skrivit bullat - nu blev jag sugen på bullar!) och ska kolla på videoklipp o bara chilla tills jag hittar nån annan vibb. Eller så blir jag kvar här idag😛Har egentligen en del jobb, men tror att jag ska vara extra effektiv i morgon i stället🎧 Har ett kök fullt med lördagsdisk som jag ignorerar också, än så längeSkämtar

Önskar er alla en skön söndag!🌺

Otroulig
2013-10-13 10:36
#236

Ja sov och vila Shia, kramar kommer härifrån. Jag har inte gått upp än hihi. Grannen var över och vi satt och prata till ett. Men nu ska jag ut med hunden, sen frukost och sen lite mer fönstertvätt. Har drömt en massa som lämnade mig i en halvdan vibb men efter att ha läst i Allt har sin tid tråden, så whiii åkte den upp till lyckostegen igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-13 11:55
#237

Tänker att detta off hänger ihop med att allt har sin tid, bitar måste få tid att falla på plats och det handlar inte om att vara OFF det handlar om att processa insikter och jobb man har gjort. Så nu mer har OFF en helt annat innebörd, att vara off är att processa livet. 😃

Och efter allt mamma-meck, insikter och städande i blockeringar är jag nu inne i en PROCESS-period. 🌊

Jag har idag en process-dag.

Annons:
szirius
2013-10-13 12:15
#238

Yep! Processdag it is! Eller " låta saker falla på plats"-dag.🌈🤗

Otroulig
2013-10-13 15:29
#239

Ropperopperiroppera, vilken härlig dag!

Jag har idag verkligen kunnat leva i kärlek i det jag gör, diskat, ropperopperi - vad fint det blir, tvättat fönster, ropperopperi gnuggeri gnuggera. Har bestämt mej för att slänga alla gamla mattidningar jag sparat i 20 år - och vips så blev det plats för mina vackra tillbringare. TJOHO!

Kände för att vila lite och dagdrömma mig bort mmmmmm nice. ❤️

Nu ska jag roppa vidare

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-13 15:59
#240

Jag har haft en super soft dag, inte ens Holger (hunden) har velat gå ut. Har haft gott om tid att fundera över mig själv, meningen med allt, snackat med Gud, stod ute på en stubbe i skogen med armarna i luften och pratade högt. Det var nog en syn. 🤪

Fick även för mig att välsigna min ekonomi, det har jag aldrig gjort förr, men OJ den visste var den tog vill jag lova. Var visst behövligt så det får bli mer av den varan.

Känner hur jag börjar bli redo för nästa fas, sugen på att GÖRA igen. Planerar att sy fack att ha smågrejer i på toa, göra klart en hemsida och får ordning på men e-.kurs. Men idag är det insidan som gäller. Och i mon ska vi åka till farmor och farfar och hämta hem Majken som har löpt klart.

szirius
2013-10-13 17:11
#241

Jag funderade i morse om jag kanske skulle ta en enkel flytande föda-dag idag, det brukar passa mig på söndagar och när jag inte hade nåt särskilt idag. Eh…blev verkligen tvärtom! Som jag har ätit idag!😃 Provbakat bröd, gjort egen müsli, blev sugen på gröt o äppelmos, ett gäng morötter med dip har jag knaprat i mig, 3 stora baljor te, salta kex mumumumum, hittade en bit stark ost, halva fruktskålen är tom…😇 Och nyss slängde jag ihop en STOR svampomelett till mig o maken - ja, han kom hem, typ 3 h tidigare än väntat☀️. Så nu ska han sova en timme sen ska vi gå och ta en öl på utestället ett stenkast bort. 🍸

Ooooh, härligt det låter Otroulig, allt funkar lätt för mig utom just disk!🤐Har diskat undan gårdagen men nu har jag minst lika mkt  igen haha!

Välsigna ekonomin, kanske vore nåt. Blessed I am! Blessed I am!

[Kathja]1
2013-10-13 18:32
#242

Japp, känslan var helt rätt…en annan är inne i en GÖRA period. Har röjt i lådorna i förrådet, bakat knäckebröd och sytt, samt haft ett så givande snack med Älsklingen vid matbordet att den första vändan med knäcke blev SVART. Ooops! så det kan gå. 😮

Men livet är gott och jag bara ler. Hade ett snack med Gud också så nu vet jag lite mer vad som gäller…

Puzzelbit efter puzzelbit faller på plats. 🌊❤️

szirius
2013-10-13 18:53
#243

Undrar om hen sjöng:

"Dooodododo -dodidodidodidooo- Don´t worry - dodidodidodiodo- be happy - dodidodido- Don´t worry be happy! "

Kanske bästa LoA-låten😃 , med Guds goda råd🎈

[Torahzen]
2013-10-13 20:26
#244

Härligt att höra att flera är på topp. Själv är jag förkyld med feber och det känns som bomullsinlindad betong i huvudet. Jag blir nog hemma från jobbet ett par dagar. Jag får ta det som ett par dagar med mitt inre.

Annons:
Otroulig
2013-10-13 20:31
#245

#143 AHHH, undrar om inte jag …eller någon annan nära vän hade en planka med en fisk som när man tryckte på en knapp vände huvudet från plankan och rörde sig i takt med den låten. DET måste jag kolla med mina vänner i morgon!

#244 Vila du 🤗 Shia är ju också på "rest camp" 🌺

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-10-13 20:32
#246

😴

szirius
2013-10-13 21:38
#247

Krya på dig Torah🎂🎈

szirius
2013-10-14 12:54
#248

Här var det tomt! Måndag😉

Jag är lite tidslös, slås ofta av hur snabbt tiden går nu för tiden, å ena sidan är det härligt, för det betyder att jag är i ett flöde när jag gör grejer och inte ens märker att det gått flera timmar, å andra sidan blir det…ja jag vet inte, det är nåt nytt att förhålla mig till bara🙂…klockan är snart 13- den var ju nyss 10!😮 Jaja, bara lägga in en högre växel så jag får gjort det som ska göras..och prioritera bort det oväsentliga👍

Ha en bra måndag allihop!

[Torahzen]
2013-10-14 12:57
#249

Jag är hemma i förkylning med ont i halsen och värk i bihålorna. nåja, det går över.

SHIAWASE
2013-10-14 13:04
#250

Ja min feber vill fortfarande inte släppa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-10-14 14:21
#251

massa krya-kramar från mig till alla som behöver🌺!

Nu försvinner jag ner i danssalen och kommer nog inte upp förrän vid 18-tiden. Hej!👋

Annons:
Otroulig
2013-10-14 17:56
#252

Ni får krya på er sjuklingar.

Själv har det varit en lite trög måndag för mig. Ska nog lägga mig en stund och fylla på lite. Men först lite mat i magen, potatisen kkokar på spisen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-10-14 20:58
#253

Tack *snörvel* 🤢🙂

szirius
2013-10-14 21:07
#254

Vilken daaaag! Helt slut nu, shit, gick upp i stress ett tag…ska få massage nu för att varva ner. Mitt "a" har slutat funka, får slå på det! Å andra sidan har jag fått två ny elever. 😛

Otroulig
2013-10-14 21:22
#255

Hurra för två nya elever!!🥳

Var ju lite …hmm..trög, hade lite motstånd i mig. Det hjälpte inte med meditation, men nu har jag lyssnat på lite AH klipp igen. Så nu har jag traskat några steg uppåt på stegen 🙂 Nu ska jag ta kvällsprommis med jycken sen kanske ett skumbad och sen ska jag peppa mig innan jag somnar. Vill må som i igår!!

Kram och gott natt alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-14 23:04
#256

Idag har jag varit så social så jag är helt matt, men väldigt nöjd. Skönt att ha landat i soffan igen. ☀️

[Kathja]1
2013-10-15 09:14
#257

Det är tydligt här inne vilka "periodare" vi är! Underbart hur det kan vara full aktivitet ena dagen och helt dött den andra, just som det blir när man följer sitt flöde.

Min dag började lite udda idag, hade inget vatten då jag skulle borstatänderna. WHAT!?!?!?! Vi har alltid vatten, vi har 1000 ggr sagt hur tacksamma vi är över att alltid ha vatten oavsett strömavbrott eller annat spännande. Men inte idag.

Så det fick bli till att ta med Endor upp till vår brunn och se hur där såg ut… Har ju ett tvåkammarsystem och i första kammaren är det numer översvämning och i den andra var det tomt. Drog därför slutsatsen att det är något stop mellan de två, rinner dock lite vatten. Men det kändes bättre att komma fram till det än att komma fram till att vi har hål på röret som går till huset….någonstans i skogen vi vet inte var och det är minst 500 m  långt…

Men det löser sig ju det också! Kunde däremot inte låta bli att fundera på varför detta händer nu, vad ska jag fatta? Men det ger sig ju det med.

szirius
2013-10-15 18:23
#258

Överskott på flöde i ena röret och stopp i andra…ja symboliskt iaf, men så ska man fatta också!😃

Igårkväll var jag lite💣 och bubblade ur mig för maken, idag så himla kääääär😍. Tydligt hur viktigt det är att prata…❤️

Annons:
[Kathja]1
2013-10-15 18:47
#259

Eller hur! Men du skulle ha sett när det släppte. Jag stod nere i brunnen/cisternen och lekte att jag magpumpade någon som behövde lite magpumpning. 😊Med andra ord jag körde in många meter slang i ett rör. Sedan sa det GLURP och så sprutade vattnet. Oj vad jag skrattade. Sedan skällde jag på min man 😛för att han var trist när han tyckte att jag skulle komma upp ur hålet när jag ville testa ifall mina stövlar och regnbyxor som jag hade silvertejpat ihop höll tätt. 🌊 Det gjorde de. 😃

Otroulig
2013-10-15 19:13
#260

Kathja, Härligt att det löste sig 🌊

Szirius,Käääär 🤤😍❤️ härligt!!!!

Ibland undrar jag över de "tecken" man får …eller kanske feltolkar 🤔. Jag brukar börjar starta arbetsdagen med ett Find horn kort och ibland ett Dagens affirmation från andra sida. Idag blev det STRENGTH och nåt om att "se det goda i allt som sker." Jag var ju redan på topp och tänkte OJ - hur ska det kunna svänga så här fort. För jag "tolkade" det som att här kommer det hända lite jobbiga grejer, det gäller att vara stark i min tro och se det goda i allt. Men körde vidare på hög energi ändå.

Och jag har haft en kanon dag 😎 och jag har haft sån flyt i ALLT, ni vet, lediga parkerings platser, rätt saker kommer till en i rätt tid.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-10-15 23:09
#261

Ja Otorulig,  det var nog en feltolkning🤗. För det betydde ,tänker jag, att bara fortsätta på banan du redan ÄR på. Styrka och se allt gott som sker. Precis vad du gjort!🥳

Själv har jag scrollat på fb, tydligen är det en allmän minnesdag för spädbarnsdöd/ dödfödda barn och jag har ju lärt känna flera med samma upplevelse. För jag väljer, just idag iaf, och oftast, att inte säga "drabbad".

På många sätt gav det mig en väldig lugn, trygg känsla när jag läste och kände hur min upplevelse skiljer sig så otroligt åt. Hur jag medvetet valt bort det där nattsvarta, totalt hopplösa, känslan av straff, orättvisa, anklagelser på vården och hat mot individer …vilket de flesta faktiskt gör🤐. År efter år dessutom, finns liksom inget slut för vissa. Jag är inte en av dem. Jag ÄR inte det. Jag har en helt helt annan syn på allt, och det är för att jag är så trygg i min tro.

Jag är vaken✨. Hon kom och gick❤️, allt är som det ska🌊.

Visst - egot gråter ibland och jag kan gå upp i " livet blev inte som jag tänkt buhuu" - men i mångt och mycket har jag låtit såret läka och går vidare. Jag är totalt stabil i att det är min fulla sanna vilja. Vill inte ner i det där osunda. Som inte alls är läkning, utan bara att riva upp såret om och om igen med samma tankar…

Har förstått detta tidigare, men nu blev det en verklig aha-upplevelse, då jag läst om så många människors upplevelser och inte känner igen mig! Låter så hårt att säga, men jag känner " drama"…om ni förstår. Det är säkerligen omedvetet, men just behovet att älta de där svåraste ögonblicken…få medlidande. Själv är det bland det värsta jag vet om nån säger " men stackars dig!" Hur kan NÅN tycka om att höra det?🤔

Nu har klockan hunnit rulla igen, jag ska upp tidigt och iväg i morrn( är planen😇)

Hmm, nu funkar mitt "a" nästan helt igen. Yes!

SHIAWASE
2013-10-16 00:22
#262

Hej pa er!

Jag ar fortfarande inte helt kry,, men uppe ur sangen i alla fall, febern har ocksa lagt sig, nastan,, har hosta sa jag har fatt trana magmusklerna ordentligt i allafall,,men jag ar pa battringsvag, sa ingen fara!

Idag ar det tv-inspelning, sa far jag bara komma ut lite sa blir jag nog battre,,, Tyfon har vi ocksa, sa barnen ar lediga fran skolorna. Det skulle vara den varsta pa 10 ar, men ar inte alls sarskilt stark (i det omrade dar vi bor),, sa borde egentligen inte finnas nagon anledning att stanga skolorna idag tycker jag, men, men

Jag har last era tradar,,, aterkommer med mina tankar imorgon kan jag tanka,,, fortfarande lite mosig i huvudet. Behovs ju goras lite nya tradar ocksa ser jag~~

Ha en fin dag nar ni vaknar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-10-16 06:45
#263

Jaa#261 snacka om skillnad att skapa sin egen verklighet. Din är kärlek och förlåtelse och du bara växer vidare❤️❤️❤️ #261 skönt att höra att du är på banan igen, mjukstarta nu lite vännen❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-16 08:39
#264

Skönt att du mår bättre Shia, och även härligt att höra hur du tänker och mår kring lilla E Szirius. ❤️

Jag känner mest att det är höst, och PMS dags, en sådär upplyftande kombo, men det är som det är så det är bara att glida på i livet och känslan. Känner att det börjar bli dags för något nytt i livet, hamnar ofta i känslan av att "nu kan jag detta", men vet inte vad det är jag behöver plutta in i livet för att det ska bli annat. Får väl bara ta och foka om lite.

Idag ska jag iaf inte göra något speciellt, så jag får se vad det blir av dagen, är lite skrivsugen tror jag så det kan nog bli lite av det. Kanske tända en brasa, lite värmeljus hälla upp ett glas rosé och skriva en stund. Men kanske ska äta frukost innan vinet iaf. 🤪

[Torahzen]
2013-10-16 13:01
#265

Fortfarande hemma i förkylning. Jag har ont i halsen och vill inte prata. Lättare sagt än gjort när lillan också är hemma i förkylning. 

Mina bråttom-saker på jobbet går åt skogen… Blä…

Annons:
szirius
2013-10-16 15:23
#266

#265 förstår känslan🤗…är ganska övertygad om att det tar längre tid att friskna till just pga stressen man känner av allt man missar…helt avigt ju🤪, för man SKAA ju bara släppa och kurera sig. Kolla på mysiga gamla disneyfilmer med dottern o njuuuut, du hinner ikapp🌈

Har haft ett bra samtal med sonens nya lärare🎈, var liiite spänd innan, visste inte hur hon uppfattat sonen och var typ beredd på att behöva förklara hur han fungerar, men hon hade läst av honom väl🌊. 

Sen fick jag ett konstigt mail från syster, kände att jag tog åt mig och blev på konstigt humör…nästan lite😡 …ska finurla på vad det var jag reagerade på….🤔 inte solklart utan bra en vag känsla…

I morse var det sol, gick i skogen med en vän. Sååå vackert nu! Nu spöregnar det, nästan mörkt tom, så jaa, riktig höstkänsla. Har tänt ljus🌛

Är på kökshumör! Har bakat två olika muffins, nu ska jag göra vegetarisk jansson och mer pumpa! Och vitkålssallad! Dans kl 17 så jag har tid🌺

[Torahzen]
2013-10-16 15:37
#267

Tack1 Szirius. Jag var hemma själv i måndags och då kunde jag slappna av. Nu känner jag mig mer sur och vresig då jag inte har ork att leka med lillan. Nu spelar vi lite wiii, sedan blir det mera film och förhoppningsvis en sovstund för oss båda.

[rore]
2013-10-16 17:59
#268

Hej på er alla!

Kikar in och önskar krya på er som är krassliga🎈🎈*film mys och mjuka filtar* Allt annat hinns ikapp. *lätt att skriva när man inte är där själv😛*

NU på eftermiddagen så förvandlades jag till en butterkaka,, känner mig riktigt trist och grinig, men ändå inte så där att det dränerar,, mer som att det möblerar om inuti🤔och att förändringar är på G igen🤔

Nåja, tids nog lär det vällan visa sig vad det rör sig om skulle jag tro. Stillsamt hav med många starka djupgående strömmar. *korken seglar tryggt ännu så länge*🌊🌈

Har även gjort något modig här om dagent,, som samtidigt väcker en vild förfäran som vill protestera😮 och som samtidigt väcker en hissnande känsla av *jag gjorde det*👍❤️❤️

Nu är det bara att vänta och se hur det går. *fniss*

[Torahzen]
2013-10-16 19:52
#269

Tack rore *snörvel* Härligt att du utmanar dig själv utanför din trygghetszon. Heja! 🏆

Otroulig
2013-10-16 21:35
#270

Rore, åhh det låter spännande! Att utmana sig själv!🌺

Tänkte just skriva att jag oxå ville det - insåg sen att vad fasiken 😮 jag har ju gjort massor med saker de senaste halvåret som varit utanför min trygghets zon. Så in i bäng faktiskt! 🏆🥳 Fast kanske inte på det känslomässiga planet…eller …det har jag kanske…🤔 det är ju bara en sida som inte utmanats på några år 😉❤️ Men allt har sin tid.

Hi hi Szirius, en innehållsrik dag verkar det som - du betar av massor med känslor och upplevelser. 

Vila på Thora och Shia. 😴 

Känner mig oerhört lugn i kväll..som en filbunke 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-10-17 01:08
#271

Rore,, tack for kryapa halsning:)

Jag har en hosta,, ni vet sa dar sa man hostar dag och natt,, standigt,,,,men, men det ar val sista etappen av denna utresning☀️

Sa jag flyter med 🌊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-10-17 09:39
#272

Kära vänner vad jag har drömt i natt! Är helt snurrig, försöker att landa, ska ha ett samtal om en timme och då är det ju bra om huvudet är med. I mon är det dags att jobba igen, men idag står det (nog) skriva på schemat och sy lite till. Känns kanon att vara inne i en göra-fas igen. Gillar att fixa och dona, men kan fascineras över hur det verkligen går i perioder det där. Någon vecka på soffan inne i mitt eget huvud ute i skogen, och så några veckor med fullt upp av fixa dona röja pyssla skriva göra. Gillar kontrasterna!🌊

Ha det bäst alla fina och ni sjuklingar KRYA PÅ ER!

Annons:
[rore]
2013-10-17 09:52
#273

Ja! Vi är nog lite utanför trygghets sonen emellanåt utan att riktigt fatta det. Nu blev det så himla påtagligt bara. Det är en härlig känsla🙂

[Kathja]1
2013-10-17 23:24
#274

Vi behöver skutta ut där då och då Rore, för att vi ska växa lite till. Själv är jag sådär löjligt nöjd och glad. Känner hur bitarna börjar att falla på plats, börjar klarna i huvudet nu ska saker bara bli gjorda också. Men först ska jag jobba helg, fast har jag tur så blir det en lugn helg (kommer självklart att beställa en sådan, en som är lugn men går fort och lätt) för då kan jag jobba lite på jobbet, om ni fattar. 🤐😉

Vi har så smått börjat titta på bil, det har inte hänt förut för vi har alltid fått våra men nu ska vi KÖPA en bil. Varför det? Jo för att vi HAR RÅD. Blir ingen Lexus denna gången, utan vi (Älsklingen) har beställt en blå Ford Mondeo för runt 15 000kr av Gud. Den ska vara i bra skick, helt utan anmärkningar. Och våran. 🌊

Så det är ju lika bra att tacka för vår nya bil. 😃

Håbe
2013-10-18 16:33
#275

Äntligen fredag! Veckorna rasar iväg i en hiskelig fart men vi har intensiva veckor på jobbet med våra härliga, men ganska krävande, småtroll. Det har sina för och nackdelar med åldershomogena grupper. Å ena sidan är barnen i hyfsat bra fas med varandra utvecklingsmässigt. Det är lättare att planera verksamheten, å andra sidan innebär det att man har en hel avdelning, i vårt fall tio stycken 2-åringar, som är i samma trotsålder samtidigt. Puh! Därav en viss lättnad när helgen kommer.

Är i en underligt svajig period just nu. Tur att ni andra skrivit om det en hel del den senaste tiden så man känner igen det. Annars hade jag nog börjat oroa mig för att jag var på väg in i någon sorts höstdepp eller så. Ena dagen, eller stunden, är det mesta ok och roligt och i nästa känns det bara lågt och nedstämt. Sorgset på något konstigt vis. Men det känns ok.

[Kathja]1
2013-10-18 17:35
#276

Kolla in klippet nedan så får du, och alla andra en bra förklaring för varför vi är som vi är just nu. Så blir det när man är öppen. 🤪

szirius
2013-10-18 17:37
#277

Hej hopp! Fortsätter i nåt härligt flyt, satte mig vid pianot och HEPP , på 20 min fick jag till en hel låt🌊. Lite sorglig, haha, eller melankooolisk, men det är sån skön terapi, att få ord o musik på på känslor o så får det nåt vackert över sig🌺

Jag har -HALLELUUUJA-börjat få tillbaks mer och mer den där TOTALA tilliten inför ekonomi…känner igen känslan från förr…inget grubbel öht. Och då gick det bra😎 SÅ:  Jag VET att det lossnar igen. Vet inte NÄR men ATT - och det räcker så gott så. Hurraaaa🥳

Det svajar i mig också Håbe, men jag bryr mig inte längre, det är den största skillnaden. Och när jag inte bryr mig så finns inget motstånd, så det bara är. Vet ju att det hela tiden rör sig. Så oroa dig inte Håbe- du är människa🤗 inget annat ( jo gudinna också såklart)

Jag har också jobbat på småbarnsavdelning och det är rätt fantastiskt hur man får ihop det så bra ändå✨…det måste vara alla rutiner med tider på när det är sångstund, matstund, utelek, vila osv…och så uppehåller de ju varandra🤔…för hemma kan man ha mer än nog med EN tvååring🤐…men som sagt, där var det no problemas med 5😃 Intressant☝️. Kanske lika bra att öppna dagis om man får nån fler👍

szirius
2013-10-18 17:46
#278

Ditt inlägg hoppade in innan mitt Kathja. Ska kolla strax.

Jag har kollat på massa klipp nu på hus i skogen som är helt ekobyggda, självförsörjande familjer oooo jag gillar sånt så mkt!Hjärta Runda hobbithus i ler o trä med enorma ljusinsläpp byggda av gamla glasflaskor, eget vindkraftverk, odlingar, höns o får till ull (o kött) mmmmm. Så otroligt fantastiskt vackra skapelser dessa hus alltså, guuuuuuu😍

[Torahzen]
2013-10-18 17:47
#279

Mera musik szirius, heja!

Annons:
szirius
2013-10-18 18:29
#280

kan ni inte öppna en ny tråd nu - såå lång att scrolla!!!😃

Håbe
2013-10-18 20:48
#281

Man klickar ju på "olästa" ju. Skrolla på telefonen är hopplöst :-)

Ska kolla in det där klippet sen när jag fått familjen i säng. Den som ligger och sover på golvet i vardagsrummet inräknad 😃.

[Kathja]1
2013-10-18 21:03
#282

Öppna en ny tråd är inte så svårt, men stänga denna kan bara Shia göra, ja och så Crinalina men hon lyser ju med sin frånvaro. Jag startar en ny tråd iaf så kan vi ju börja skriva i den så länge. 😉

Klotterplank nummer 20 finns här…

Otroulig
2013-10-18 21:28
#283

Föröskte lyssna på klippet - men har lite svårt att lyssna på henne - tycker mest att det är alldeles för många ord..jag tröttnar efter ett tag 🤪

Agneta Oreheim skrev detta på FB: 

Godmorgon i Fullmånetid! Det är exakt på lördag kl 01 37, samtidigt som vi i Sverige har en partiell månförmörkelse. Fullmånetid är en tid då känslointensitet stegras och kulminerar. Kanske kan du också se kulminationen av den intention, mål och önskan du satte för 2 veckor sedan vid nymåne starten? Vädurens tecken accentueras och medvetandegörs - dvs behov av rakhet, mod och självhävdelse känslomässigt - med utmaningen att inte gå över gränsen och bli för mycket eldig i humöret och alltför " JAG- och- mina-behov- först" - fokuserad….Ha en härlig torsdag!

Vet inte..dom pratar inte ens om samma tecken..

Lyssnade på ett AH klipp där Abraham i stort sett sågade astrologin, jag vet inte..

Szirius, den vill vi lyssna på

Håbe!! Olästa..What! Vad har jag missat alla dessa år,Tack!🌺

Pengar - jag tycker det är rätt roligt, ni som känt lite brist av det har helt plöstligt ändrat fokus  - jag som alltid haft i överflöd har helt plötsligt börjat tänka på brist 😃 haha, min sista lön var ju bara halv eftersom jag tog drygt två veckors semester utan lön. Vill ju ogärna ta av hus pengarna 😉

Men jag kom på i morse på morgon promenaden ….JAG HAR INGA PROBLEM I HELA LIVET!!

Vilken lycka!! 🥳 Att bara inse det 🌈

Hade någon annan varit i mina skor så hade dom säkert hittat en massa. Men JAG har inga!!🎈🎈🎈❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-10-18 22:47
#284

Hon snackar ganska mycket om hur de olika planeterna står just nu, hur det vi är i en fas då vi släpper det gamla och tar steget in i det nya. Intressant iaf för min del efter den senaste månadens "mamma-grejer"🤪

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: