Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1238 ggr
Sugarcream
9/4/13, 1:44 PM

Konflikter i förhållande - råd och hjälp

Hej! Jag har nyligen blivit sambo efter att ha bott själv i ca sex år…Min kille som jag varit ihop med i snart fem månader har flyttat in till mig. Han bodde i ett annat land innan så fram tills nu har vi haft lite dustansförhållande men rest till varann då och då. Vi ville inte ha det så så därför bestämde vi tidigt att han kommer flytta hit. Men…till mitt problem. Vi tjaffsar mer eller mindre varje dag. Nu har vi bott ihop i tre veckor och det börjar bli jobbigt ha dessa tjaffs så ofta. Samtidigt som jag känner att vi kanske tjaffsar/diskuterar just för att vi inte känner varann helt och håller på att lära känna varann. Och för att det är en ganska stor omställning flytta ihop…och ganska tidigt i vårt förhållande med. Egentligen i början var tanken han skulle ha en egen lght…Och på ett sätt hade det känts bra…För då tar man inte varann för givna. Men samtidigt ska man väl klara av bo ihop med den man är ihop med och älskar? Bara känner att jag mår oftare mer dåligt än bra på senare tid…Vi båda har ett rätt hetsigt temperament och tror det bidrar också. Vi blir alltid vänner snabbt…Men vissa saker man sagt och fått höra sitter ändå i och kan kännas lång tid efter :(. Är det fel för oss bo ihop? Går det att sluta ha dessa dagliga tjaffs?

Annons:
Gronstedt
9/4/13, 1:46 PM
#1

"Men samtidigt ska man väl klara av bo ihop med den man är ihop med och älskar?" Varför det? Jag bor inte ihop med min partner sedan snart 15 år och vi kommer inte att flytta ihop heller. Bättre att acceptera att det inte funkar och bo på varsitt håll, så kan kärleken få plats utan att kvävas av vardagen.

Men 3 veckor är inte speciellt lång tid, så prata med varandra, skratta tillsammans och se hur det utvecklas.

SHIAWASE
9/4/13, 3:16 PM
#2

Har man bott sjalv lange och sedan flyttar ihop sa tar det tid att "anpassa" sig,, sa ge det lite mera tid,,,Ni behover hitta eran rytm,, och tillat varandra att vara som ni ar,,, med andra ord forsok inte fa din partner att andra pa sig for att passa i pa dina "krav"…… Ni ar era basta nar ni ar er sjalva sa tillat er sjalva,, och ge varandra tid,, det TAR TID att bo tillsammans att andra rytm,, att ta hansyn till vaandra,,, sa jag haller med ovan, prata , skratta, ha egentid och tillsammanstid….

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
9/4/13, 9:43 PM
#3

Håller med ovan. Läs gärna i de andra trådarna under " Loa och relationer" det finns en del tips och tricks:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sugarcream
9/6/13, 10:10 PM
#4

Tack för era svar. Ja egentligen kändes det bäst när jag tänkte på att vi kommer bo var för sig…eftersom vi inte varit ihop så länge ännu…Men sen rent praktiskt var det lättare om han flyttade till mig. Och nu vet jag inte. Nu skulle det kännas konstigt om han flyttade till eget boende, nu när vi redan bor ihop. Men samtidigt gör jag vad som helst för att det ska vara bra mellan oss. Så om det är vad som krävs så. Önskar bara sååå mycket att vi ska sluta bråka och lära oss kommunicera bra med varann.

SHIAWASE
9/7/13, 1:47 AM
#5

Kom ihag sugarcream att man aldrig kan andra pa en annan person! MEN man kan andra pa sig sjalv, och genom det sa andrar sig omgivningen ocksa:) Sa, vill du inte braka,, tank  pa vad du sjalv sager och gor,,,sa kommer han ocksa att andra sig:)☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: