Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1006 ggr
[Kathja]1
8/30/13, 8:50 AM

Vad vill kroppen?

Vi har kommit in på det tidigare här inne, hur symtom i kroppen beror på saker i livet som är ur balans. Jag kom att tänka på det då jag läste om en kvinna som blivit kvitt fibromyalgi genom främst healing, en sjukdoms som sägs vara kronisk.

Precis som att vi är bra på att hjälpa varandra med våra nattliga drömmar tänkte jag att vi kanske kan ta varandras hjälp då det kommer till kroppen med. Ifall det nu är någon som har en bråkig kropp…

Själv har jag fått ont i min högra axel igen, den fick jag problem med då jag var på ett jobb för många år sedan, ett jobb som inte var jag. Nu är semestern snart slut och jag tror att den talar om för mig att jag ska göra annat än gå tillbaka till där jag var. Eller var står en axel för, någon som vet?

Annons:
szirius
8/30/13, 5:04 PM
#1

Rent symboliskt talar man ju om att man har världen på sina axlar när det känns tungt…för ansvarsfullt…för mkt. "Det var som en sten som lyftes från mina axlar" när något släppt osv. Höger och vänster sida på kroppen brukar handla om feminint resp maskulint.

Så här säger Hay om axlar: "Förmågan att tillämpa erfarenheter i livet. Genom vår inställning kan vi göra saker i livet till en börda eller en glädje. Affirmation att kunna använda : jag väljer att låta ALLA mina erfarenheter vara glada och kärleksfulla. "

En fråga som dyker upp i mig: var har du ditt största fokus? Tänker du oftare att du vill BORT( = kramp, motstånd, ovilja) FRÅN DET NUVARANDE JOBBET eller "TILL(= öppenhet, nyfikenhet)  ETT ANNAT FANTASTISKT JOBB?

………………………………………………………………………………..

Själv reagerar hela min kropp just nu😃. Jag har en rädsla att verka hypokondrisk så istället viftar jag bort grejer och går för länge med symptom.  Nu har jag iaf fått remiss till ultraljud för nåt som kan vara bråck i magen..har haft känningar sen kejsarsnittet men det blev värre under sommaren, av jobbet som var ganska tungt rent fysiskt..och nu svullnar högra sidan av magen upp om jag anstränger mig. Har bestämt mig för att jobba på den här rädslan, "att verka hypokondrisk", och istället kolla upp fler grejer under hösten, bla mitt bett som jag vet är snett och mina knastrande käkar som behöver få massage. (Jag har ju också en nackskada med en degenererad kota och nervsmärta sedan -98 som jag halleluja, gärna läker på mirakulösa sätt❤️)

[Kathja]1
8/30/13, 6:22 PM
#2

Mitt vanliga tillstånd är att jag är där jag är och här vill jag vara, eller så till något, men senaste veckan (kom väl med pms:en) så har det blivit en del fokus på att jag inte vill tillbaka till jobbet, m.a.o FRÅN. 😮Och i och med det kom axeln igång, så jag anade att det hade med det att göra.

Jag tänker på ditt onda Szirius, det är alltid en balansgång det där med om man ska bry sig eller ignorera tycker jag. Men det borde ju vara som så att om något hänger kvar så är det något som man ska göra något åt, och allt går kanske inte att läka via tanken, eller man kan iaf hjälpa det lite på traven med att gå och få hjälp utifrån.

Jag har ju en man som har levt hela sitt liv med smärta, migrän från år 5 till år 35 och så de senaste 10 åren nacksmärta. Jag försöker mellan varven att prata med honom om vad det kan beror på men det är ju inte helt lätt. Kronisk smärta sitter ju dock ofta i huvudet. 🤪

Otroulig
8/30/13, 11:36 PM
#3

Men Szirius, svullnar magen upp på en sida, huva 😮 ett bråck är ju lätt att åtgärda. helt klart, känner igen det där med hypokondri, inte så mycket att jag är rädd att jag har det - men att folk TROR att jag har det. Så jag utstrålar väl nåt antar jag.( Folk tror mig inte när det väl är nåt fel.  Trots att  jag ser mig som en oerhört frisk människokropp. Frisk och stark. Det har jag haft i mig själv som någon slags grundbult.) Men deras reaktion förvånar mig inte  - med tanke på att jag som barn blev sedd när jag var sjuk. Det var då jag fick extra mycket kärlek. Så nån fel koppllng ligger här. 

Szirius lyssna på din kropp! Stå upp för den. 

Kathja och även Szirius har ni kollat behandling av Atlas kotan - bifogar här en länk från de som är emot 😃 det lustiga är att människor spontant skrivit emot http://medvetenskap.wordpress.com/2009/03/07/snedstalld-atlaskota/

Vet inte vad jag ska tro, har inte haft behov av detta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/31/13, 9:44 AM
#4

Har en väninna som skulle kolla det där i nästa vecka, var något kolla gratis grej via FB… Men varför hon har ont i ryggen kan jag tala om, bär man världen på sina axlar och om man inte stannar för en sekund för att hämta andan inte ens då hennes mamma OCH mormor dog inom samma dygn, ja då måste kroppen säga ifrån.

szirius
8/31/13, 12:26 PM
#5

ja, men jag menar samma som dig Otroulig, jag tror inte att jag är hypokondrisk men att andra ska tro det, att jag söker för underliga symptom och de inte hittar nåt och så är jag tillbaks igen efter ett tag…får jobba på det. Jag undviker sjukhus också, så enkelt är det, för det ger mig ångest. Jobbar på det också…🤐

Jag hittade nyss en yogalektion på youtube för migrän, där yogaläraren själv har migrän och sa " migrän är inte samma sak som vanlig huvudvärk, det hjälper inte att säga till en person med migrän att slappna av och meditera mer, så "give them a break!" Haha, tyckte det var kul. Men att yoga däremot kan hjälpa en med att fokusera bort från huvudet och mer ner i kroppen.

Kiropraktik, massage etc som jag får bra hjälp av är ju inte gratis precis…det är ju också en anledning varför jag inte tar mer hjälp. Egentligen behöver jag justera mig några gånger per år, men jag ..ja, gör det inte…

Atlaskotan har jag läst om tidigare, men vet att det är dyra behandlingar. Om man ändå visste att det verkligen hjälpte så…haha, behov av garantier ja😇😉🤐

[rore]
9/11/13, 8:41 AM
#6

Ja vad vill kroppen? Har inte läst ovanstående kommentarer eftersom jag är rädd att tappa bort mina egna tankar☺️

Den frågan har jag ställt under så många år och först nu börjar svaret skönjas inom mig. Jag börjar se mina undermedvetna tankar allt mer när det handlar om min kropp.

Jag har alltid haft ont sen jag var  i 9 års åldern

Det började med migrän/spännings huvudvärk, . sen allt eftersom åren gick satte sig värken i ryggen och började vandra runt och runt. Mycket trist.

Läkare har inte kunnat utröna mina symtom och jag har känt mig inbillnings sjuk emellan åt. Nu är det bättre för på nått vis har jag accepterat att det är så här.

Men jag tror mig ha funnit själva källan till min smärtproblematik och det är att dels så fanns det inget utrymme för mig när jag var liten pågrund av olika omständigheter. ( dyssigt familjeliv)som gjorde att jag bar runt på konstant oro.

Och jag tror att all oro i sig skapade olika tillstånd samtidigt som jag lärde mig att om jag hade ont, så fick jag vara mer i fred.

Alltid i avspända miljöer fick jag krampaktig huvudvärk. För att jag slappnade av.

Allt eftersom jag växte upp blev det allt vanligare för mig att leta krämpor när det uppstod problem,, helt och fullt ut så tror jag att det var så det gick till,, fasten på ett medvetet omedvetet plan,,,

Känner mig skit dum som skriver så här. Men jag tror att det är det som ligger bakom min kroppsliga smärta.  Så här ska mindfullnessas för att bryta dessa tankemönster när de dyker upp☝️

Annons:
[Kathja]1
9/11/13, 8:52 AM
#7

Du ska känna sig STOLT för att du tar dig tid att lyssna och förstå din kropp och ditt jag, inte dum. Vilken monumental insikt du har kommit fram till Rore. Och nu kan det bara bli bättre, för nu vet du vilken väg du vandrar på och då vet du vart du ska sätta fötterna. ❤️

[rore]
9/11/13, 8:56 AM
#8

Tack Kathja!🌺❤️

Jo nu vet jag😘

Otroulig
9/11/13, 6:04 PM
#9

Pokal till dig Rore, som kommer fram till så viktiga konstateranden. ❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
9/11/13, 6:08 PM
#10

Tack Otroulig! ❤️

Någonstans så har jag nog egentligen alltid vetat, men ändå inte trott på det. Huvudet har stått i vägen för känslan på nått konstigt vis.

Men nu känns det som om polletten trillat ner där den ska🌊 *guppeligupp*

Upp till toppen
Annons: