Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1113 ggr
SHIAWASE
2013-08-22 13:13

Vad ar din bromskloss?

Detta har jag nu funderat over,,, idag.

Som jag har skrivit i nagra tradar, sa har det precis borjat lossna igen. Och det dyker upp saker , moten och ALLA pekar at samma hall. Och det hallet ar precis samma hall som jag vill ga!!! Yes!

Sedan satt jag har och funderade vad det ar som bromsar mig ibland .

Tex. idag nar jag fick hora om att vara assitent for personalutbildning, flera hundra personer pa en dag ,,, Da var det bara YES!!! Tank nar de far hora mig,,, da kommer de att inse vilken tillgang jag ar , och jag kommer inte ens att vara bara assistent (det ar helt ok det ocksa men …)Och jag kommer att fa prata for flera av Japans storsta foretag,, och de kommer inse att jag har ratt i det jag sager,, sa jag kommer att aktivit paverka arbetssattet i Japan och livsstilen!! (haha)(Jag kommer ju aven ordna eventet om livsstil i Oktober,, sa det hanger ocksa ihop) Typ,,, sa fortsatter jag,, inga hamningar ~~ Jag tror att jag kommer att forandra hela Japan! haha,,Grejen ar att allt detta stammer exakt med vad jag har skrivit i mitt Shiawase Project,, som jag kommer att genomfora nagon dag:) Och alla dessa handelser visar att jag kommer att kunna genomfora det projektet sa smaningom.

Grejen ar alltsa att for mig finns det INGEN bromskloss pa det satt att jag inte tror att jag kan , eller att jag inte ar vard , eller att min kunskap inte ar tillracklig….Jag har ingen unversitetsexamen , eller nagra jatte arbetsmeriter,, men for mig ar det ovasentligt,, ar det nagot jag vill gora sa kan jag! Lyckas jag inte ar det bara for att jag inte ville tillrackligt,,, sa har jag alltid tankt. For mig har det aldrig funnits och finns fortfarande inget som jag tror att jag inte kan gora,,,, Jag kan svava ivag i massor av tankar,, och har alltid gjort, och manga av dessa slar in ocksa,, med andra ord jag manifesterar sadana saker . Jag tvivlar namligen aldrig pa att jag inte kan.

MEN,,, jag har ju klart och tydligt en bromskloss,, sa vad ar den egentligen?

Jag ar inte helt klar pa vad,, men just nu har det nog varit pengar,,, inte brist pa pengar, utan oro for brist,,, Och tidigare har det nog varit att det ett tag kandes som om det inte var jag sjalv som hade kontroll over mitt liv,, inte att min man kontrollerar mitt liv, absolut inte, men att jag blev "intvingad" ( inte av honom , utan mer av universum) till nagot som gjorde att jag inte kunde gora det jag ville (detta var nagra ar sedan),,,, Men den biten ar helt lost nu,,den blockeringen ar totalt borta ! men det var nog den framsta bromsklossen under nagra ar,, sa nu ar det nog bara detta med ekonomi,,,,Och den sitter nog inte heller sa djupt langre,,,,,

Undrar om nagon ens har orkat lasa detta svammel (haha),,,,

Men vi har nog alla vara bromsklossar, en eller flera, vissa sitter hardare an andra,, Jag ar inte mycket for att analysera, men att bli medveten om sin bromskloss kan nog vara bra!! Sarskilt nar man kommit en bit pa vag,, men anda fastnar,,, da ar det den sista bromsklossen som behover tas bort:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-08-22 13:21
#1

Och jag svammlar vidare,,, fick en fornimmelse idag att alla mina bromsklossar ar pa vag att forsvinna!! Wow!!! Da kan man navigera sig fram annu lattare i denna dimension~~~~ eller sa stiger jag upp ett snapp, dimensionsvis☀️Det var bara en fornimmelse, men liksom en sjalvklarhet ocksa,,,,,svammel, svammel,, men nagra kanske greppar hur mina tankar snurrar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-08-22 13:26
#2

Jag orkade. 😍

Grejen ligger just i det tror jag, att se vad ens bromsklossar ÄR, men samtidigt funderar jag på hur viktigt det är att hitta dem. Inte så att de är obetydliga, utan mer så att ju mer vi letar efter dem och tänker på dem desto "klossigare" blir de. Om du fattar.

Kanske räcker det att "bara" vara ett med Alltet att flyta med och vara klar över vad man vill få ut av livet. För mig har det nog mest varit så, att blockeringarna blir tydliga när jag gör annat. När jag tänker på annat. Men alltid då jag har fokus på MIG, mitt mående, mitt flöde. 🌊

Det är nog därför jag inte är så mycket för dessa stora event som är allt som oftast. Ett-två-tre-nu-ska-vi-knacka-på-allt-som-är-denna-veckan-och-få-allt-fixat-eventen.

Det jag däremot har funderat på är att jag nog skulle må gott av att ägna mer tid åt att drömma om det jag vill uppnå, fylla drömmen med mer kärlek. Att det i sig fyller en funktion, så där kanske jag har min nästa blockering att ta i tu med.🤔

För jag har ju just som du gått igenom ett gäng av dem redan. Känslan är rätt kring de mesta sakerna tror jag, men likväl så råder det en förstoppningssituation. Så någon blockering är där ju kvar, även om jag tror att den jag jobbar med just nu - att tillåta mig att ta emot - är den viktigaste att få ordning på. Och där tror jag mig vara på god väg. Ska nog klura vidare på det där lite…viktiga tankar iaf!

SHIAWASE
2013-08-22 13:53
#3

Haller med dig totalt Kathja!!!!

Som sagt,, jag ar ju ingen som analyserar eller gar igenom ,, utan jag later mig vara precis som jag ar just nu och flyter med,,, aven nu nar jag har kannt sista tiden att jag har varit lite i obalans,,, sa funderar jag inte over det,, utan jag later mig bara vara det.

Det ar val sa att nar jag kanner att an bromskloss slapper,, och nar man marker skillnaden i flodet sa tanker man " men!! var det sa har latt!" "att jag inte fixade till de har tidigare"… MEN samtidigt sa vet vi ju att tiden var nodvandig,, och att allt kommer precis i ratt timing,,Det blev sa uppenbart,, och just for att jag insedde att jag det finns absolut INGA blockeringar runt att jag inte kan, eller inte ar vard,, typ…. Jag bara VET att jag kan gora allt jag vill~~ det ar jag alltid vetat,,,,sa det var val darfor som jag borjade fundera "jamen,, vad ar det da som bromsar farden",,,,Nu nar jag funderar vidare ar det ju ocksa sa att genom att bromsa farden sa stoter man pa flera viktiga saker som man behover ha med sig,, sa en uppbromsning ar ju ofta positivt,, aven fast vi inte marker de sjalva alltid:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-08-22 14:42
#4

Mmm intressant. 

Jag har nog tidigare varit som du Shia, att visst kan väl jag. 😎 Det jag tycker är intressant och faktiskt IRRITERANDE är att i min dröm så ingår en annan person. Jag har väldigt svårt att se hur jag skulle kunna driva ett jordbruk /bo på landet och driva verksamhet för mig själv, dessutom är det ju själva gemenskapen jag är ute efter. Och det gör mig lite pissed att jag är beroende av någon annan. Vi har ju haft detta uppe tidigare. Jag vill inte att det ska vara så. Jag skulle vilja ha min egen dröm. Jag har på sista tiden funderat på alternativ. Där jag är helt själv…men finner ingen riktigt YES glädje i nåt. 

Lite intressant oxå att jag från att ha varit navet på mitt jobb, helt plötsligt står mig slätt, totalt beroende av andra. 

I denna soppa någonstans ligger min kloss. Samtidigt som jag skall vara trygg i mig själv ska jag ta emot…. jajaja.

Däremot vet jag inte vad som händer, men jag tycker jag får tecken och signaler hela dagarna. Så det känns lite pirrigt roligt att se vad som komma skall.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-08-23 09:47
#5

Ja jag tror ju att du ocksa otorulig ar pa vag in i en forandring dar du inte kan se alla bitar annu,,,

Det ar ju just darfor som vi ska strunta i detaljerna,,

Jag tex. hanger inte fast vid detaljerna run mitt projekt som jag har i huvudet, for det dyker upp saker , moten, som visar att det kanske blir justeringar , och det ar OK! for det ar sjalva roda traden som stammer. Sakert sa ocksa med dig och jordbruk och jobb ocksa,,, fast det inte gar att se annu,,,,,

Men for dig kan det ju inte annat an komma nagot fantastiskt ut ur detta,, eftersom du utstralar sadana harliga vibbar!!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-08-23 09:59
#6

Hänger inte riktigt med Otroulig, vad är det som gör att det är irriterande att det "ingår" en person till i dina drömmar?

Fick en massa tankar kring det. Jag som också är en "kan själv-tjej" och nu har insett att i mitt kan-själv finns det ett motstånd till att ta emot. 🤪

Att vara beroende av en annan människa är en sak, att må bra, växa och ha ett utbyte är en annan. Vi har ju talat om det några gånger här inne, detta att ha en Älskling som gör att man vill vara sitt bästa jag, någon som inspirerar en men som man inte skulle dö utan.

Annons:
SHIAWASE
2013-08-23 10:13
#7

jaaa,, Kahtja!!!! precis,, och DETTA fick ju jag lara mig nar jag kom till Japan. Jag var TOTAL KAN SJALV!!! typen,,men har under aren insett att styrkan ligger inte i att kunna allt sjalv, och det ar ingen svaghet att vara beroende ( inte som i BEROENDE, men,,) av andra.

Dar kanske vi har nagot,, Otroulig,, kanske du behover komma till insikt att det ar helt ok,, att ta hjalp fran andra, och man behover INTE tappa kontrollen for att man gor det~~~ For mig tog det ett antal ar innan jag landade i det. Och hade jag inte kommit till Japan hade jag nog inte landat an,, kanske,,,

Kommer ihag nar jag kom hit, ett av forsta intrycken var lattnad,, att kunna vara avslappnad och inte behova havda mig att JAG KAN SJALV, eller JAG KAN LIKA BRA SOM MANNEN,, etc,,, har var det ok att vara jag, och att be om hjalp, och det fanns inget nedvarderande i det,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-08-23 10:35
#8

Jag behöver definitivt öva mig mer i att våga drömma, alltså verkligen sväva iväg mkt och ofta och långt utan att börja fundera på HUR. Att kunna visualisera hur jag VILL må i stället för att krampa fast i hur det är just då. Helt enkelt "rätt" FOKUS. Jag har allt för ofta fokus på grejer som inte får mig att må bra…fortfarande…

Jag kan göra som dig Shia, se mig lyckas totalt i alla möjliga kategorier, men jag bromsar mig lika snabbt i massa "praktiska tankar" som kommer ikapp mig och plockar ner mig.  Som att "det kommer innebära så mkt arbete. Det skulle innebära att jag är hemifrån mkt mer och jag trivs ju hemma. Det skulle innebära det och det och det. Och tänk om….". Jag får liksom inte ihop drömmarna med att se hur det rent praktiskt skulle funka. Det är ju inte mitt jobb att lösa HUR utan bara ha tillit, men det är där jag tappar förmågan att flyga vidare i drömmarna. Och jag har en underliggande oro kring vad andra ska tycka och tänka…som jag skäms över att jag känner😇…tycker att jag ska vara förbi det för länge sen och våga leva MITT liv, men icke…Jag har det tex nästan alltid innan olika föreställningar, några dagar innan funderar jag varför jag gör detta mot mig själv…men sen ofta samma dag, så vänder energin och jag känner flow och yes och att det är underbart, jag får självkänsla, självförtroende och jag bryr mig nada om ifall nån skulle tycka nåt. Men det där tvivlet innan är obehagligt och hindrar mig nog från att ta ännu större steg.Och det finns vissa få personer som jag har hangups på…folk som sårat mig, kränkt mig, som fått mig att känna mig dålig spökar i bakhuvudet…

[Kathja]1
2013-08-23 11:01
#9

Själv tänker jag att jag kanske är allt för nöjd med det som är, trots att det inte helt och fullt är vad jag vill ha. Hm, ska nog jobba med att jag är värd ALLT, och det BÄSTA av allt. 😃

För jag mår, för det mesta, väldigt bra med det som är. Trots att ekonomin haltar, är nog det enda som faktiskt är rent åt h-e, men känslan kring den är helt okej. Och känslan kring allt annat är oftast mer än okej.

Otroulig
2013-08-23 11:07
#10

☝️ ❤️ Ni är för underbara Kathja och Shia! Och jag älskar mig själv för att jag verkligen vågar skriva precis alla dum känslor jag känner. Jag VILL inte vara beroende av någon - jag vill kunna SJÄLV! DÄR  ligger min bromskloss. Hur kan den känslan någonsin få mig att ta emot kärlek. 😃 Kanske..hmm funderar vidare..när jag står där och ska börja mitt nya Hemma, bygga,plantera fixa och dona så är jag kanske livrädd att förlora det……då är vi tillbaka på gå. Då min tidigare största rädsla var att få uppleva att verkligen vara älskad och förlora den. Men jag överlevde ju det!!! 🏆 i allra högsta grad!

I vilket fall är jag då på rätt väg, för jag har ju verkligen blivit bättre på att be om hjälp. Det ska bara utvecklas till det här med känslor också. Och att inse att jag aldrig kan förlora något (trygghets junkie där) för jag har ju mig kvar.

Szirius, du är så härlig, du är medveten om hur du fungerar. Och du trillar in i mönster, men landar alltid rätt igen. Det känns som att du bara behöver ett litet verktyg att stilla dig när du är på väg in i mönstret för att uppmärksamma det, så du slipper berg och dal banan. Å andra sidan 🤔 livet är kanske tråkigt utan variation…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-08-23 12:14
#11

#10 haha, ja MEDVETEN är jag - och vad är det man säger " bara en idiot gör om samma sak hela tiden och tror att det ska få ett annat resultat" daaaaa😟😉

Jag försöker omfamna det här som Abe pratar om, att uppleva kontraster. Jag är så skitbra på det!🥳

[Torahzen]
2013-08-23 14:06
#12

Jag har släppt en bromskloss och har numera motsatsen, en motor. Med andra ord så har jag en ELCYKEL!!! För det VILL jag ha och det är jag VÄRD!!! Så det så!

*sjunger Hedvigs låt från barnprogrammet "från A-Ö" kom och skriv mig det på näsan, den som våååågar!*🎧😃

Håbe
2013-08-23 14:09
#13

Min största bromskloss är helt klart mitt otroliga kontrollbehov. Det gör att jag inte kan slappna av och bara vara. Jag kan liksom aldrig luta mig tillbaks i trygghet om att allt kommer att bli bra. Jag upplever att jag är totalt okänslig för signaler/vibbar/intuition…allt sånt. För jag släpper inte kontrollen i två sekunder och då kommer inget sånt till mig. Och om det gör det så analyserar jag sönder det.

Det kombinerat med någon sorts fix idé om att människor omkring mig måste vara nöjda och glada och om de inte är det så måste jag ordna det på något sätt. Undra på att man har svårt att få skallen att gå ner i varv!🤪 Fortfarande har jag svårt att sätta mina egna önskningar före andras. För så kan man ju inte göra.

Annons:
SHIAWASE
2013-08-23 14:42
#14

Habe ,,! Lite Ta emot ovningar kan nog vara pa sin plats!!!

Du som ar sa fantastisk,, En underbar mamma!!! Skulle jag borja jamfora mig med dig sa skulle sjalvfortroendet sjunka langt,,😴

Och en fantastisk dagisfroken!!! jag har haft mina barn pa dagis TIDIGT,, aldsta fran  7 manader, mellan 8 manader, sista 3 manader!!!

men jag har haft bara helt otroligt fantastiska froknar,, sa jag kanner igen en sadan,,,, och du ar en!!!❤️

OCH en fantastisk kvinna och fru~~~~dar kan du nog inte fa nog med erkannande,,,,, wow!!! tankt vad du har astakommit,,, ☀️

OCH en underbar humor!!!yes:) 😃

Sa ta nu och slapp kontrollen, och inse vilken fantastisk kvinna du ar!!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-08-23 16:58
#15

Tack 😊.

Det är nog bara det att jag inte vet HUR man släpper taget.

Ta-emot-övningar. Jag får söka lite på det.

szirius
2013-08-25 23:03
#16

#13

_Det kombinerat med någon sorts fix idé om att människor omkring mig måste vara nöjda och glada och om de inte är det så måste jag ordna det på något sätt. Undra på att man har svårt att få skallen att gå ner i varv!Galen Fortfarande har jag svårt att sätta mina egna önskningar före andras. För så kan man ju inte göra.
_

Kopierar det där rakt av. Tror ofta att jag kommit långt på den där fronten - vilket jag har - periodvis. Sen, så fort jag kommer lite ur balans så faller jag tillbaks. Är helt och hållet i den där stressen nu, även om jag känner att det inte är HELT likadant som tidigare, jag kan iaktta mig själv i det hela och få nåt slags avstånd. Och jag går iväg - om så bara på toa - och andas mellan varven. Och tvingar mig själv att säga nej då och då, hur mkt ångest det än skapar i mig, bara för att känna att jag KAN.

❤️

Upp till toppen
Annons: