Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1300 ggr
Otroulig
2013-08-19 17:33

Förlåtelse tråd

Idag kom jag på att likväl som vi har en Tacksamhets tråd så skulle jag vilja ha en förlåtelse tråd. Det finns mycket frigörande energi i att förlåta. Både oss själva..eller kanske SÄRSKILT oss själva.

Så därför skapar jag en sån nu 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-08-19 17:35
#1

Förlåt mig M för att jag gnällde och blev arg på dig idag. Jag speglade ju bara mig själv i dig. SÅ förlåt! Och TACK för att du finns där som min spegel.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-08-19 17:44
#2

Haha!! Katjha, NU läste jag Kay Pollacks övning på FB 😃 som handlade just om att de man retar sig på är ens spegel bilder.

Livet är för härligt!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-08-19 19:26
#3

Visst är det. 😉Och bra tråd!!! Att vi inte har tänkt på det förut. 🤔

[Kathja]1
2013-08-19 19:37
#4

Jag förlåter mig själv för att jag i alla år har haft så svårt att ta emot. Kör en "hoppilonghopp" på tillåta och ta emot. I'm sorry - Peace forgive me - I love you - Thank you.

Theleonora
2013-08-19 20:47
#5

Jag förlåter mig själv för min självdestruktivitet och mitt självhat!


szirius
2013-08-19 22:03
#6

Jag förlåter mig själv för att jag stressat upp mig, oroat mig för litet och stort och därför inte varit i nuet de sista dagarna. Jag omfamnar oredan både inombords och utombords  och litar på att allt är som det ska och allt har sin tid. Nu ska jag vila och umgås med min familj några dagar❤️

Annons:
[Torahzen]
2013-08-20 08:41
#7

Jag förlåter mig själv för att jag har dömt mig och andra. Vi gör ju det bästa vi kan för stunden. Vi är. ❤️

[Kathja]1
2013-08-20 08:56
#8

Jag förlåter min mamma för hon gjorde det hon där och då ansåg var bäst.

undrarens
2013-08-20 15:38
#9

jag förlåter mig själv och andra för att de tänkts negativa tankar😃

allt är ju precis som de beskrivs i loa 1:a sida de där med molnen och himlen.

man ❤️ att de faktiskt bara ÄR så.

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

[Torahzen]
2013-08-20 21:24
#10

Jag förlåter M för att vi har haft dålig kommunikation och det gav ett resultat som hon inte gillade. jag förlåter henne för att hon inte inser att hon har bidragit till situationen. Jag förlåter mig själv för otydlig kommunikation från min sida. Tills nästa gång så vet jag bättre.

[Kathja]1
2013-08-20 22:25
#11

Jag förlåter mig själv för att jag fortfarande blockerar Universums underbara flöde, för att jag blockerar alla de underbara gåvorna som bara står och väntar på att jag ska städa bort lite mer skit och tillåta flödet av allt som är.

powerofthebass
2013-08-24 19:45
#12

Jag förlåter mig själv för mina. Negativa tankar om mig själv

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Kathja]1
2013-08-24 20:29
#13

Jag förlåter mig själv för att jag ibland tappar bort min tillit i att allt är som det ska vara. ❤️

Annons:
[Torahzen]
2013-08-24 20:34
#14

Jag förlåter min själv när min inre bandspelare går igång och repeterar det förflutna eller när jag tittar för mycket framåt och missar att vara i NUET.

Theleonora
2013-08-25 12:04
#15

Jag förlåter mig själv för att jag inte kan ta emot kärlek och därmed inte ge på det sätt jag vill. Jag förlåter mig själv för alla mina tillkortakommanden, för jag vet vad de beror på. Jag förlåter mig själv för allt negativt jag håller fast vid, alla mina rädslor och allt allt som gör att jag inte tillåter mig själv att leva det liv jag förtjänar.


Otroulig
2013-08-25 12:19
#16

Jag förlåter min kropp och de tankar och mönster som ger mig känsla av smärta. Jag förlåter, accepterar och vänder mitt fokus åt annat håll.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-08-25 22:45
#17

Förlåt mig min kära kära lilla nacke och mitt söta lilla huvud för att jag skapar så mkt spänningar och smärta där! Jag gör allt jag kan för att ta hand om er på bästa sätt men jag når uppenbarligen inte in i dessa djupa mönster…❤️

[Torahzen]
2013-08-26 11:33
#18

Jag förlåter mig för att jag börjar på saker och sedan tycker är jobbiga att slutföra så jag drar ut på tiden eller slutför inte alls…

undrarens
2013-08-26 11:35
#19

har en fundering om detta ni beskriver#16 och #17 (är inte så invigd i snacket som vi verkar ha).

så min fråga:

hjälper sånt kroppen att ni förlåter i ett forum med en massa text skrivet och säkert dessa tankar tänka annars skulle ni ju inte skriva det ni gjort och vill ska utföras av nån högre "makt"?

jag hoppas ni tar denna fråga på rätt sätt blir bara så fundersam hur ni tänker…dock inte emot vad ni ber om(sånt vill ju alla bli av med då man har ont , överbelastat eller är spänt nånstans), men hur blir det bättre sen då ni skrivit de?

de är min fundering(är djupt intresserad om ni märkt nån skillnad då ni skriver som ni gör på ett forum , dvs om ni tycker det har hjälpt?)

 är det en psykologisk vädjan att ni vill bryta era mönster som ni lever efter som gör att kroppen blir som den blir?

ska ärligt säga att jag inte tänkt i dessa banor som ni verkar göra.

jag brukar mest insett(upp till alla att tycka vad dom vill) att kroppen behöver vila sig här och där det nu ömmar eller är spänt eller man tycker det är nåt "fel" på den. 

men de är ju jag de och hur jag funderar🙂

de tar ju udden av de som verkar "illa" för en(psykologiskt kan jag förstå) om man nu ber om förlåtelse (ut i universum eller vem man nu uttrycker sig till).

en annan fråga som iom dessa "bön om förlåtelse"(ser det som de(ni kanske ser det som annat, vad vet jag).

om det där med tankar och bryta mönster och skifta fokus är de att man ska intala sig själv att bli mer som du man var barn, (wild and unpredictable), think outside the box oftare.

gissar att de ni menar att önskar att ni vore mer så ibland(tolkar det mellan raderna).

att komma ut hjulspåren/mönstren/tankarna…

de här som jag nu kommer att skriva vet jag inte om psykologer jobbar efter men…

har bekanta som jobbat i hela sitt liv och är rätt så fysiskt utslitna och säkert också till viss del psykiskt     (vem blir inte av båda de sakerna nån gång 😃).

men hur hjälper då de att förlåta om man har mer eller mindre ständig värk eller psykologiska hinder om man är äldre(menar då typ pensionärsålder)?

de här är ju inte nåt som direkt med tråden att göra utan jag svävar bara iväg lite om ni har några tips eller råd om sånt här.

de är ju lite för sent att förlåta om man nu kommit på de numera(idag) utan att tänkt att de kanske kan "ändras" nu då man kommit på nya insikter(ens egna alltså) eller hopp om förbättring.

så min undring är om det egentligen hjälper att be om förlåtelse att få intala sin kropp att den ska sluta "värka".

lite svårt om vissa nerver är utslitna/trasiga (till viss del) eller vätskenivån i kroppen gör att de" spränger" ("del-kortsluter", pga av vätskenivåerna) )invärtes i hela nervsystemet. 

jag menar de är ju en fysiskt kroppslig/kemisk inre process som sker dagligen och (i min tro , tills jag sett nåt sorts bevis (som jag anser det vara) på motsatsen)  hur kan då en förlåtelse hjälpa(ställer denna fundering inte emot att de skulle kunna va så men men…).

ta inte detta som en negativ kommentar utan jag bara undrar rakt ut såhär… att  sambandet om de skulle kunna finnas och i så fall hur "funkar" det.

om förlåtelse för nåt fysiskt.🤔

psykiska saker är väl en annan sak(att be om förlåtelse för) om än lika komplext som de fysiska, kanske än mer om man tänker efter…😊.

ja ni har så rätt de är svårt att låta bli och tänka på de som är framåt(som man tror kommer att hända , vill sig ska hända) och de som har hänt(svårt att ändra på (då gjorde man ju de valen man gjorde i den situationen och dagsformen(🤪) eller klok) ).

men som ni skrivit ovan de går ju alltid ändra mönstren mot för vad man gjort be4☀️.

apropå de (ändra mönstren) … nu blir det mjukglass inte ätit en sån sen i början av juni( helt🤪i know).

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Otroulig
2013-08-26 20:02
#20

#19 Eftersom vi skapar allt i våra liv, skapar vi även sjukdomar och smärta  (detta är min tro) Vi skapar det genom tankar som leder till känslor och handlingar. Eftersom jag inte vill ha smärta eller sjukdom men inser att jag ändock skapat dom i mitt liv, så förlåter jag mig själv. Inte Universum eller någon högre makt. Likväl som vi även skriver vad vi är tacksamma för så handlar det väl främst om att synliggöra det för mig själv och kanske även delge det för att andra medlemmar - kanske att det är något de inte har tänkt på. Vi samverkar ju härinne och vill hjälpa varandra att växa.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
undrarens
2013-08-26 21:03
#21

jaha de var så du tänkte. tack så mkt för att du ville ta dig tid att förklara hur du såg på de som jag upplevde som otydligt🙂

ja precis vi samverkar 🙂, man lär sig nya infallsvinklar , de är antagligen de som menas med att vi alla ständigt utvecklas(vill ogärna använda ordet invecklas fast de kan ju lika väl va de)😃👍

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

SHIAWASE
2013-08-27 09:22
#22

Ofta sa ar det sa att vi har svart att slappa blockeringar som hindrar varat flode:) Och genom att forlata sig sjalv sa ar det som om man "surrendor" med andra ord,, man slapper allt,,, man forlater sig sjalv for att vara egoistisk, for att vara si och sa,,,,, (vi ar ofta bra pa att anklaga oss sjalva) och genom att forlata oss sjalva, sa slapper vi allt, och tillater flodet igen. Darav en  forlatelseprocess. Vi kan aldrig gora nagot fel,, inte fran universiell synpunkt,, men vi begransar oss sjalva, och dommer oss sjalva och andra , fran fysisk synpunkt,, (manniskan) ,,, och genom att domma, sa skapar vi barriarer,, for att ta bort dessa barriarer maste vi forlata,,, sa att forlata sig sjalv,,, forlata andra ar en oerhort viktigt process om vi vill tillata flodet!! tanker jag i alla fall:)~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-08-27 10:10
#23

Bra sagt Shia.

Jag förlåter mig för min oförmåga att ta emot. Något vi är flera här som vi behöver jobba med. Jag är nu villig att släppa min blockeringar. Jag är villig att ta emot.

Theleonora
2013-08-27 21:31
#24

Jag förlåter mig själv för att jag har varit så otroligt hård mot mig själv. Amen!


Otroulig
2014-01-10 19:27
#25

Putt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2014-01-10 19:43
#26

Åh så rätt i tid!! Tack för putten Otroulig ❤️


[Kathja]1
2014-01-10 22:12
#27

Just vad jag behövde idag. Såklart 😃

Jag förlåter mig själv för att jag i så många år gått runt och på fullt allvar trott att jag klarar mig själv, att jag kan fixa allt själv och att jag minsan inte behöver be någon om hjälp. Men, men allt har sin tid. Nu är tid att få hjälp att skutta vidare i livet. 🥳

Annons:
Minney
2014-01-10 22:12
#28

Jag förlåter mig själv för att jag ibland låter mina negativa tankar gå igång och nedvärderar mig själv och då starkt söker bekräftelse hos andra. Jag förlåter mig själv för att jag hade dessa tankar under de senaste dagarna.

[Amateus]
2014-01-10 23:55
#29

Jag förlåter mig själv …

[Kathja]1
2014-02-07 22:18
#30

Kom att tänka på denna idag när jag studsar i och ur känslan "arg" mest hela tiden. Insåg att det finns några år av ilska som ligger där och vill ut så jag förlåter mig själv för att jag inte har varit arg när jag har känt att det är arg jag är. Jag förlåter även alla dem som har gjort mig arg under åren.

Allt är förlåtet. ❤️ Släpp och gå vidare. 🌊

Minney
2014-02-08 07:45
#31

Tack för den tanken Kathja. Jag förlåter mig själv för att jag istället för att bli arg har hanterat situationer på ett "snyggt, förstående och klokt" sätt. Jag förlåter mig själv för att jag då underminerat och struntat i mina egna behov så mycket att jag inte har känt någonting.

SHIAWASE
2014-02-08 08:46
#32

Att förlåta sig själv, att tillåta sig själv att vara, agera på ett visst sätt är jätteviktigt!!!
Jag gjorde det också häromdagen, men har liksom redan glömt bort vad det handlade om,,haha😃

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2014-02-08 11:24
#33

Visst är det Shia! Och trots det kan det vara så svårt ibland. Det är ju så roligt hur allt funkar. Kände hur jag hittade till ilska på ett nytt sätt helt nyss, tror absolut att det hänger ihop med healingen jag har fått under några veckar, och givetvis så var temat på föreläsningen jag skulle hålla för killarna på jobbet i torsdags ILSKA och ilskehantering. 🌊

Insåg också att när jag väl hittade dit och tillät mig att vara arg så kom det kanske en del gammal ilska också - därav mitt "förlåt". Det gäller ju att få en balans i allt. 😃

Upp till toppen
Annons: