Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1131 ggr
SHIAWASE
8/15/13, 10:00 AM

Att ge rad till en van~

Vad fantastiskt befriande det ar med alla fina manniskor som ar har inne! Hur ofta traffar vi pa vanner irl som ar totalt icke-dommande? Inte sa ofta.

Om en van kommer till dig och pratar om trassel med sin partner tex.

Hur ofta ar det inte som vi , for att "trosta" var van,, anklagar partnern for att vara si och sa,,,,

MEN har inne vet vi ju att det handlar inte om partnern, utan det handlar om oss sjalva,, sa darfor kommer inte nagra sadana rad,,,

Har reflekterat over detta flera ganger harinne,,  och just for att ingen kommer med anklageser over partner, foraldrar, vanner etc, sa gar det faktsiskt sa mycket lattare att losa de friktioner som uppstar~~~

Sa kommer nagon till er och vill ha rad,,, undvik att visa medkansla i form av att anklaga den personens van, partner , familj,, som just da har sarat din van,,, sadana rad leder inte till nagot!:) 

Lite okonkret inlagg, men ni som forstar , forstar!!! ~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
8/15/13, 10:54 AM
#1

Håller med dig om att just den "gamla" strategin att trösta genom att göra motpartern till syndabock är totalt förkastligt. Har faktiskt inte tänkt på att många agerar så. Däremot fick jag mig själv en tankeställare för i en konflikt försöker jag alltid att få parterna att se den andras sida. Så jag börjar oftast att försöka förstå min väns motparts agerande genom det hen berättar. Inser nu att det är ju helt fel väg. Tack Shia - nåt att tänka på i framtiden.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/15/13, 11:09 AM
#2

Förstår! Visst är det väl ofta så att människor över lag gärna vill hjälpa genom att tala om hur andra ska lösa sina livs väggupp, och då gärna hamnar i att man ska välja sida.

Jag jobbar ju med att bena i folks problem så för min del blir det gärna en MASSA frågor för att jag ska kunna förstå hur den andre tänker och resonerar, för att jag sedan ska kunna få personen själv att se hur dennes tankebanor leder till det som är. För att man därifrån ska kunna komma vidare till något annat, om det nu önskas. Det har ju gjort att jag här ibland har setts som dömande, 🤔 men det handlar bara om en vilja att förstå skeendet.😊 Inget annat. 😛😉

linnease
8/15/13, 11:23 AM
#3

Hm jag med Otroulig..Så du tänker att det är helt fel väg.. varför? Hm nä, det funkar ju inte alltid förstås. Och vad deras motpart tycker är ju egentligen helt ointressant för dem, bara hur de själva kan hitta tankar som känns bättre om det. Bara för det oftast funkar för mig att se det ur den andras perspektiv funkar det ju inte alltid  såför alla såklart.. :)

Bla bla.. känns som jag snackar lite rörigt just nu.. :)

SHIAWASE
8/15/13, 11:44 AM
#4

Otroulig,:)  Jag tror nog att ofta kan det vara viktigt att forsta motpartens agerande, sa jag tror inte att det ar "fel" satt. Allt ligger ju hos oss sjlava, , men handlar det om att ge rad till nagon, sa kan det ju hjalpa o man kan fa den personen att se pa saken fran motpartens perspekti, for att "vidga " sin vy och kanske hitta ett satt att andra forhallningssatt till det som hander….

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
8/15/13, 11:49 AM
#5

Eller Tja Linn, det kanske inte alltid är fel…nu när jag tänker efter, det kan vara ett sätt att vända på tankarna…oftast så har ju vännen redan ett agg mot personen, det du och jag kanske gör är att försöka hjälpa att byta fokus, och se ur ett annat perspektiv och det kan ju vara bra. 

 Men jag har lärt mig mer och mer och framför allt i detta forum att det faktiskt inte är nödvändigt. Att man kan vända sig direkt till personen och bara se på den. Fast….det fungerar nog faktiskt bäst om personen i fråga redan är medveten om att vi alla skapar våra egna liv…Så här fungerar det faktiskt jättebra. Jag har blivit fascinerad många gånger. 

Fick faktiskt en liten flashback, när det tog slut med mitt ex - så var det faktiskt flera stycken vänner som snackade ner honom, han var skit osv. Tanken bakom detta var nog att visa solidaritet med mig men det slutade oftast med att jag satt och försvarade honom. Det vände ju på ett sätt mitt fokus, men kanske inte riktigt var vad mina vänner förväntade sig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
8/15/13, 11:52 AM
#6

Fniss Shia - tänk att vi tänker samma tankar här på olika sidor om jordklotet. en känsla av sammankoppling flödar genom mig❤️🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
8/15/13, 12:00 PM
#7

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
8/15/13, 1:47 PM
#8

Förstår precis vad du menar Shia, det är alltför vanligt att folk försöker "trösta" genom att säga att den andra är idioten liksom - fast det handlar ju inte om det! Har man inget behov av att spy galla över någon annan utan vill gå medvetet igenom ett skeende så hjälper det föga med sånt "stöd". Vi vet att din man har många fantastiska egenskaper🌺, vi dömer varken honom eller dig, arbetet ligger ju i att få ihop allt….eller hur 😉🤔….

Jag minns så väl hur det var en period när sonen var liten och vi hade det gungigt i relationen, jag hade många ensamstående väninnor som tyckte att svaret på allt var att lämna min man😮. De hade ett manshat som de överförde på alla andra män, inklusive min. Det blev så att jag slutade anförtro mig åt dem🤐. Vi älskade ju  varandra även då❤️, men det kan likväl vara turbulent och grejer man behöver processa utan att man för den skull bryter upp. Är himla glad att jag lyssnade inåt då, för pressen var jättehård utifrån att jag skulle lämna honom och det var nästan DET jag mådde sämst av. Vi kom ju igenom även den processen och ut starkare och klokare🙂

[Torahzen]
8/15/13, 1:53 PM
#9

*tass* jag förstår precis hur du menar.

Upp till toppen
Annons: