Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 796 ggr
Neugieriges Mädchen
7/19/13, 9:05 PM

Tankar

 Jag skriver detta därför att jag känner att jag verkligen behöver ha ut mina tankar. 

 Enda sedan jag för drygt ett år sedan hörde talas om attraktionslagen har det dykt upp till största del positiva och härliga känslor. Livet blev mer lättsamt och jag kände att jag hade full kontroll över mig själv. Allt kändes möjligt och väldigt ljust. Jag kände det som, vilket jag fortfarande gör, att allt är oändligt. Jag behöver inte stressa, bara leva i nuet och njuta av allt det som kommer till mig. Alla de tankar jag tidigare haft om att man måste kämpa för att få det man vill försvann till stor del. Jag har blivit en helt annan människa sedan jag fick reda på lagen. Och som jag tidigare nämnt kom det mycket positivt med det. Samtidigt kan jag känna att jag tappat lite av min personlighet, och mina värderingar jag tidigare hade tycker jag bara är dumma eftersom jag blivit totalt insnöad av denna "law of attraction." vilket ofta kan kännas jobbigt. För förut hade jag en massa filosofiska tankar och funderade jättemycket över hur saker och ting låg till. Jag saknar inte mitt överdrivna grubbleri, men att jag slutat tänka, ifrågasätta och argumentera gör att jag känner det som att jag står still i min utveckling. Därför skriver jag nu denna text, så att jag kanske någon gång kan släppa all min oro som jag också på grund av detta känt. Jag vet inte om det är oro, men jag ska förklara.

 Eftersom attraktionslagen nu mera är den enda "filosofin" jag tror på går jag runt och tycker att alla andra teorier om allt möjligt är fel. Det kanske bara är jag som känner att jag ibland blir irriterad när folk drar upp "logiska" förklaringar till varför saker är som de är. Eller att folk t.ex säger att världen/samhället är helt upp och ner som det är idag.  Och det känns frustrerande för mig att inte kunna säga att jag tror på attraktionslagen. Det blir mest flummigt när jag försöker säga något om det. 

   Även om jag tror på att denna lagen gäller kan jag ofta tänka: "Men tänk om det inte är så det ligger till då?" Det känns faktiskt som att jag är väldigt lättmanipulerad. Jag har knappt ifrågasatt law of attraction en enda gång eftersom jag tror på att den existerar. Men den kan få mig att ha en tomhetskänsla. Alla texter jag läser här och Abraham Hicks filmklipp på youtube låter ju så övertygande att jag inte lägger någon energi på att säga emot. Det känns som att allt liksom redan är färdigt. Livsgåtan är löst, och här kan jag sväva runt som en liten prinsessa på rosor. 

 Jag är tacksam om ni har några invändningar till det här, och jag förklarar gärna vidare om ni inte riktigt förstått allt. :)

Annons:
SHIAWASE
7/20/13, 12:14 AM
#1

Du ar inte lattmanipulerad, utan ditt JAG vet att du har "hittat ratt".

Nar man kommer pa hur allt hanger ihop, sa kanns det meningslost att diskutera alla "orattvisor" i varlden, katastrofer etc. eftersom man vet att allt ar som det ska. Samtidigt sa ar jag inte intresserad over att lagga fram mina tankegangar for de som inte ar intresserade.

Daremot, sa stoter man (i alla fall jag) pa fler och fler som AR intresserade, sa det dyker upp nya intressanta diskussioner. Du kommer sakert ocksa att stota pa en ny typ av manniskor sa smaningom.

Sedan aven om man ar medvetetn om LoA,,, sa ar varlden , universum ,var existens sa komplex, sa det finns sa mycket  mer att upptacka och lara.

OCH framforallt, upptacka hur man verkligen medvetet kan anvanda sig av lagen och skapa sin tillvaro!! Det ar ju dari som det roliga (och ibland svara) ligger!!!

Sa njut och uppskatta , var tacksam att du har hittat till den,  fortsatt att utveckla ditt medvetande vidare, sa att du kan battre utnyttja lagen till din fordel:)

Lat andra ha sina teorier,,, de kommer dyka upp de som ar intresserade och vill veta mer , eller diskutera LoA:) Och da kan ju du sjunka ner i massor av intressanta diskussioner~~~

Det ar manga harinne, som inte har sa manga i sin omgivning att diskutera med , beroende pa olika livsaskadningar etc. Sa det ar val darfor som vi har sa kul har med diskussioner, tankar, och funderingar,,, Det ar genom dessa som vi tar stora steg framat, sa fortsatt att skriva ner allt vad du kanner harinne tillsvidare☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Seerina
7/20/13, 9:21 AM
#2

#0

Du berättar att du tror på allt som sägs om LoA och du sväljer allt med hull och hår. En tomhetskänsla skapas också ur detta och du saknar "ditt filosofiska jag".

Hm, har du glömt bort dig själv i det hela? Vad känner DU? Vad tror DU? Strunta i vad LoA tror, vad tror DU? Vad VILL du?

Det känns som att du går in så hårt för LoA att du tappar bort ditt inre jag. En person som följer en "regelbok" eller bibel slaviskt tappar lätt bort sig själv och slutar till sist lita på sitt eget omdöme eftersom den andre/boken/religionen alltid har rätt. Du tar allt som sägs och skrivs för din sanning - ifrågasätt dig själv, är deras sanning verkligen DIN sanning?

Det är inget fel med att ha en tro och livsstil men när den skapar dig till något du inte ÄR så upplevs känslan av tomhet.

Otroulig
7/20/13, 9:59 AM
#3

#0 jag tänker också som så att när man ändrar hela sitt sätt att se på livet så tar det lite tid. Det kanske är så att dina gamla värderingar och tankar kommer genom ditt ego och försöker få tillbaka dig på det gamla trygga sättet att tänka. 

För visst känner jag mig ibland som ett ufo, bara för att hela omgivningen tycker något helt annat än mig. Men som sagt, man behöver inte försvara sig eller berätta att andra har fel. Alla har rätt att tycka vad de tycker. Alla har ett val att leva sina liv som de vill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/20/13, 11:58 AM
#4

De andra har varit inne på det lite, men känner du en tomhet beror det på att du har tappat bort dig och din själs behov. Bara för att man fattar grejen med LoA och lever sitt efter det innebär inte att ens utveckling behöver stanna av. Du är inte färdig bara för att du har förstått hur saker och ting händer ihop.

Även detta att du kan titta på andra och tänka att de "har fel" gör att du är lite galet ute. Alla gör alltid det som är rätt för dem där och då utifrån vad våra själar behöver för att växa.

Så om du börjar att ta in annat, reflektera över det, hitta ditt sätt att växa så ska du se att du kommer att möta andra att växa med. Som vi växer med varandra här inne.

Att leva är en process som pågår hela livet. När man hittar, eller når ett mål, gäller det alltid att sätta upp ett nytt - annars infinner sig tomheten. Tomhet är inte meningen med livet, meningen med livet är att växa och leva i kärlek och harmoni.

crinalina
7/30/13, 9:16 PM
#5

Jag kan relatera en del till det du känner eftersom jag under en kort period kände lite liknande. Helt plötsligt så var allt så självklart, och så enkelt, så det kändes som att "jaha, och nu då". Jag ser det dock inte alls som att du har tappat bort dig själv utan som att det är en del av din utveckling. Jag tror att du snart kommer att upptäcka att du börjar se andra aspekter och andra djup i saker än du har haft tidigare. Jag trro att du vartefter tiden går kommer att hitta nya ställen att lägga ditt fokus på när det gäller olika filosofier och sätt som andra ser på saker. Du kommer att få en bättre förståelse för att du har din resa och andra har sin, och det är helt okej, det är precis som det ska. Det är vare sig rätt eller fel. Det är bara så som det är. Och sen helt plötsligt en dag, utan att du har varit medveten om det så inser du att den där tomma känslan är borta, tomheten har fyllts av kärlek, vishet och förståelse. 

För det tar sin tid. Kom ihåg att det som du trodde och tänkte förut hade byggts upp och skapats under många års tid, och det revs ner snabbt. Det tar tid att bygga upp något nytt igen. Se på det som att det gamla var ett hus som inte längre fyllde dina behov. Det hade tagit tid att bygga det huset, du har byggt ut och byggt om under lång tid. Men sen kom en dag när du insåg att grunden huset stod på var helt fel så allting var fel och huset behövde rivas. Det gick ganska snabbt att riva det, men kvar blev en tom tomt (med kanske en del stommar kvar). Nu är det dags att bygga ett nytt hus på den tomten. Det kommer att ta sin tid att bygga det. Grunden har du lagt om redan (LoA), en del stommar har du bytt ut och en del gamla finns kvar. Nu ska resten av huset byggas. Det ska upp väggar och tak, dörrar och fönster. Det ska installeras el och vatten, målas, tapetseras och läggas golv. Det ska in spis, kyl och frys och badrum ska göras användbara. Sedan ska det möbleras. 

Och under byggandets gång så kommer du att upptäcka att du vill byta ut några av de gamla stommarna mot nya. Du kanske har återanvänt en del virke eller möbler som du upptäcker inte alls passar, och du byter ut dem mot nytt fräscht. 

Och för resten av ditt liv så kommer du att förändra och uppgradera ditt hus eftersom vi är under ständig utveckling. 

Så mitt råd är att ta det lugnt, låt det vara som det är och förlita dig på att din känsla av tomhet är övergående. Det är helt enkelt en fas i din utveckling.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: