Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1034 ggr
Valdy
7/18/13, 10:58 AM

Agera inte bara reagera på trots-hjälp!!

Hej

Jag hoppas ni kan ge mig lite nya infallsvinklar på hur jag kan tillåta mina barn vara som dom är och inte reagera med frustration, gnäll och tjat på deras trots utan istället agera och på ett bra sätt uppfostra och leda dom genom barndomen.

Dom är 3 och 4år gammla och dom testar och trotsar i det mesta och det ser jag som en del utav deras utveckling och att dom är närmare Källan och går efter vad som känns bra för dom eller inte. Men då det som känns bra för dom kan kännas dåligt för mig så behöver jag hjälp med hur jag ska hantera dessa situationer….

Jag har svårt att agera i dessa situationer utan jag reagerar mest och då oftast negativt..tjat, hot, mutor, gnäll m.m m.m…. och det är absolut inget som jag vill men har svårt att bryta "vanan".

Tips på hur jag ska hantera, tänka och agera i dessa situationer?

Jag har ganska lätt att hitta bra känslor inom mig själv och även tillåta människor att vara som dom är men då det gäller dom närmsta, som maken och barnen, så har jag svårt att inte ta in deras vibrationer och "dras" ner utav dom… Nån som har tips på hur jag kan "blocka" ut deras signaler och stanna i min vibration, nästintill, oavsätt vad som händer runt mig?

Annons:
Seerina
7/18/13, 11:19 AM
#1

Jag har ett litet tips. 

Jag har en tendens att fastna i känslan av irritation när jag ser sidor, egenskaper som jag inte gillar hos min familj och mina vänner. Orsaken till irritation ligger oftast i att jag ser det "onda" hos individen i stället för att medvetet flytta mitt fokus till det "goda" hos den jag älskar och bryr mig om.

Vi upplever alltid känslor där vi har vårt fokus. Dåligt - ger jobbiga känslor och snor vår energi och bra - ger goda känslor som i stället ger energi.

Jag ska berätta om ett exempel i går kväll.
Min vän Eva ringde mig och vi pratade en stund om att träffas. Under tiden märkte jag att hon blev ouppmärksam på det jag sa och jag frågade vad hon gjorde. Hon berättade att hon kollade Facebook.
- Va? Kollar du Facebook SAMTIDIGT som du pratar med mig i telefon? sa jag.
- Ja, jag brukar göra flera saker samtidigt, svarade Eva.
Vi bestämde att hon skulle komma hem till mig på en snabbfika och jag kände mig skitirriterad på hennes beteende. "Fan, det här sabbar ju allt" tänkte jag, då jag HATAR folk som alltid gör andra saker samtidigt som jag sitter där och bara blir halvt respekterad. "Jag VÄLJER nu att fokusera på Evas positiva egenskaper" tänkte jag och mindes därefter hennes underbara humor som alltid får mig att skratta.

Eva kom och vi hade jättekul och skrattade gott. När hon gick hem så kände jag efter i kroppen, hon hade lyft min energi. Jag poppade hög musik och började rensa avloppet i handfatet. Wow, vilken energikick!

Nu förstod jag verktyget om fokus bättre och jag tänker fortsätta använda mig av detta för det finns massor av människor som jag irriterar mig på. Det är slut med det nu! 😃

Valdy
7/18/13, 11:26 AM
#2

Jag har skrivit listor och tackat mina barn för deras goda sidor och det har bättrat på min energi gällande dom men det är som att jag glömmer detta då vardagen tar över…. Jag kanske borde börja göra sådana listor varje morgon tills det blir en naturlig del i vardagen att bara fokusera på familjen goda sidor? för då kan ju inte universum ge mig något annat heller…. 😃

Valdy
7/18/13, 11:29 AM
#3

Oj vad min energi fick ett hopp uppåt nu… Tack för ditt svar!

Otroulig
7/18/13, 11:32 AM
#4

Väldigt bra idé Valdy! Heja Seerina!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Seerina
7/18/13, 11:38 AM
#5

Bra idé Valdy, försök också att tänka på dessa goda sidor under tiden du umgås, för skriver du bara listor så stannar egenskaperna lätt på pappret och integreras inte i ditt mentala tänk.

Du kan också titta närmare på ditt tänk om "livet". Har du en tendens att fokusera på misslyckanden i stället för på framgången?
Vårt inre fokus kan ofta ligga på fel delar av vårt liv och behöver flyttas på alla områden - inte bara i våra relationer.

Detta är en process som tar lite tid innan den blir en naturlig del av vår vardag. Snart sitter den där, precis som om den alltid gjort det, och vi behöver inte längre AGERA genom att medvetet flytta vårt fokus om och om igen.

Att få en pessimist att tänka positivt är svårt om viljan att förändra sig saknas. Finns viljan så kommer drivkraften att hjälpa dig.
Nu säger jag inte att du är en pessimist utan detta var bara ett exempel.

Valdy
7/18/13, 12:00 PM
#6

Jag är definitivt en positiv människa men jag kan känna igen det du skriver om… jag hade själv ett dåligt förhållande till min mamma och jag har äntligen förstått att det inte berodde på mig utan det var nåt i hennes liv som "spillde" över på mig. Men det kan nog ligga gamla saker kvar i mig som är rädd att jag ska betee mig som henne och därför kan jag inte fullt ut agera som jag igentligen vill då LoA fortfarande ger mig det jag tidigare tänkt på… men med tiden så kommer ju LoA ge mig det jag vill ha då jag ändrar mina tankar nu =)

Hon hade även förväntningen på mig att misslyckas och det är oxå en gräns som jag nu går borttom!

Tack för att du får mig att tänka till, Seerina!

Annons:
SHIAWASE
7/18/13, 1:18 PM
#7

Valdy:) Ja dessa barn,,, de ar vara basta larare, barn och andra nara anhoriga~~~~

Jag har ju en underbar 12-aring har hemma~~~~Jag tror att hon ar den anda som verkligen kan rucka pa mig sa jag bara exploderar(haha),,,

Sa vi ryker ihop titt som tatt,,, men jag later mig sjalv gora det. Jag VET hennes fantastiska egenskaper,, och hon ar nog en riktig LoA:are naturligt,,,

Nar det galler sarskilt vara barn sa tror jag ocksa att det ar viktigt att vi tillater oss sjalva att vara manniskor, det ar OK att bli arg och irriterad, att explodera,,,
MEN,,, sedan kan man ju valja att minska pa det,,,, med metoder som tex Seerina namnde (heja Seerina forresten!!!! jattebra:)))) MEN jag menar ocksa att det ar en viktig del av barnens uppfostran och uppvaxt att se att foraldrar ocksa har daliga dagar, eller att man far en utskallning om man har gjort nagot som "inte var bra" etc…

Vi behover inte linda in varken oss sjalva eller vara barn i bomull~~~~

De har valt oss som foraldrar:)
Sa samtidigt som vi forsoker hitta vagar till att minska pa konfronationer, och hitta alternativa bemotingssatt, sa ar det viktigt att vara snall mot sig sjalv:)

Ditt resonemang later sa fornuftigt, sa jag tror nastan att det bara ar det du behover. Tillat dig att vara som du ar med dina barn,,,,, De ar experter pa att trigga igang bade de ena och det andra hos dig!:) Var inte hard emot dig sjalv for att du blir igangtriggad:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Seerina
7/18/13, 1:23 PM
#8

#7 Bra skrivet! 👍

Valdy
7/18/13, 2:21 PM
#9

Det är det som är kärnan i mitt problm, att våra bråk inte är snällt mot mig… Är väldigt långt ifrån Källan när jag reagerar som jag gör och därför mår så dåligt över det. Jag vill visa mitt ogillande för barnen beteende, visa mig mänsklig, men jag vill göra det på ett mindre frustrerande sätt som både är bra för mig och mina barn.

Men vårat förhållande har blivit så mycket bättre sedan jag hittade Abraham och LoA så med tiden kommer det ju bara att bli bättre å bättre, för så ÄR det ju redan-ska bara släppa in det =)

Vara mamma måste vara det svåraste och mest givande man kan göra med livet =)

[Kathja]1
7/18/13, 3:43 PM
#10

Mår du dåligt för att du ÄR långt från Källan, eller för att du TROR att du är det? Allt som sker är av en anledning, allt som sker är just precis det vi behöver här och nu. Inget är bra eller dåligt, det bara ÄR. Men ofta halkar vi in i ett mänskligt tänk, där vi dömer oss själva för att vi gör eller är på ett visst sätt, ett sätt som vi tror att vi inte ska vara på. Tillåt dig själv istället att vara som du är, kämpa inte emot - precis som Shia säger. Genom tillåtandet blir det som är något annat. Då flyter du med istället för att kämpa emot. Och när du börjar flyta med kommer din verklighet att förändras till något annat, till mer harmoni. Det kommer att återgå till det naturliga - harmoni och kärlek.

Valdy
7/19/13, 7:42 AM
#11

Tack för svaret, Kathja-R! Det var nåt att fundera på…

[Kathja]1
7/19/13, 8:18 AM
#12

👍

Upp till toppen
Annons: