Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1121 ggr
Neugieriges Mädchen
7/14/13, 11:40 PM

Vill känna gemenskap!

Hej!

Jag placerar dettta inlägg på metoder och tekniker då jag skulle vilja ha lite tips och råd. 

Jag vet att jag kan må riktigt bra bara jag fokuserar på det jag vill ha. I vardagen när allt flyter på och jag är omgiven av personer och en härlig miljö känns det som att allt är möjligt. Jag ler och folk ler tillbaka mot mig. Det är i dessa lägen som spännande möten eller konversationer kan äga rum. Och eftersom jag genom hela min uppväxt varit blyg, osäker och haft svårt att vara spontan älskar jag när jag äntligen kan prata och känna gemenskap med människor. 

Men.  I flesta fall är det som att jag står utanför och ser på alla andra som lever sina liv med en himla massa relationer och förbindelser. Själv har jag aldrig riktigt kommit i bra kontakt med en annan människa. Jag har trott att jag upplevt kärlek, men det är bara något jag byggt upp i mitt eget huvud. Det närmaste jag kommit är närhet och sex. Sex har blivit som en slags ersättning av den stimulans jag saknar. Social stimulans. Att kunna ha vanliga och utvecklande samtal med personer. Personer som kan få mitt liv att kännas levande.  

 Och jag vet vad problemet är. Jag manifesterar men agerar inte. I mitt huvud målar jag upp hur jag vill att det ska vara i mitt liv, men kan inte uppfylla det eftersom jag är fast här hemma. På landet där det inte är särskilt många alternativa personer.  

När den sociala biten inte är tillfredsställd står livet liksom stilla även om man har sin familj, naturen, aktiviteter och livsnödvändiga behov som mat och vatten. 

 Vad jag ska göra i nuläget vet jag inte. För många är helger och ledigheter en underbar tid där det bara är njutning som gäller, men för mig kan det vara tvärt om. Allting stannar upp och depressionen och destruktiviteten kommer smygande. jag menar inte att beklaga mig, utan det bara är så att jag skulle vilja ändra på detta mönster. Jag har hamnat i en massa "trauman" som jag förstår har uppstått på grund av att jag varit på en väldigt låg vibrationsnivå. Men, att man ibland gör som man gör, kan det också bero på ens uppväxt och erfarenheter eller är attraktionslagen den avgörande faktorn?

 Jag kände bara för att skriva av mig och hoppas att ni förstår min lite röriga text. Jag är tacksam för era råd och tips. :)

Annons:
SHIAWASE
7/15/13, 1:27 AM
#1

Attraktionslagen verkar standigt:) Och samtidigt som den verkar sa finns den fria viljan och karma,,, ett komplex system men anda inte,, allt ar sammanflatat i varandra.

Men istallet for att fundera pa vari orsaken ligger, sa foreslar jag att det ar battre att fokusera pa nuet.

Jag funderar lite? Finns det nagon mojlighet att rent fysiskt byta miljo, gora nagot annorlunda, borja pa nagon kurs etc. etc. ??

Ofta kan ett miljobyte vara ett satt att bryta monster. For det ar sakert dari "bromsen" ligger, att det ar monster som maste brytas, monster som skapar ett motstand, trots att du inom dig malar upp harliga moten och relationer, och gemenskap.

Och,, som alltid,, maste vi borja med oss sjalva.

Vad tycker du om dig sjalv?

Hur tanker du om dig sjalv?

VI kan aldrig hoppa for stora steg,,, men borja med att ta pyttesteg och borja uppskatta dig sjalv, sluta tanka pa dig sjalv som utanfor gemenskapen, hitta sma saker att uppskatta om dig sjalv etc. etc. Bygga upp din sjalvkansla ar nog viktigt!:)

Manga av oss som har varit aktiva har inne under en langre tid har tagit stora kliv, just for att det ar lattare att fokusera pa tacksamhet och det positiva, nar far stod av varandra!

Sa jag rekommenderar ocksa att lasa, skriva har inne, om du tycker att det kanns bra!

Du ar en fantastisk manniska som du ar! och du skapar ditt liv standigt,, aven om allt inte ser ut som du vill ha det just nu, sa sker allt  till det basta for dig, for din utveckling. Ditt hogre jag vet om det:) Och varat JAG i dag skapar var morgondag. Sa om du mar battre nu an vad du har gjort tidigare, sa kommer morgondagen att bli battre an vad den ar i dag. Nago svacka har och dar gor inget det heller,,,,:)

Det blev inte sa mycket konkret i detta svar,,, men det kommer nog senare av de andra fina har inne~~~

Kram pa dig!!! Och att du skrev detta harinne visar bara det pa ett STORT steg framat!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Skogshumblan
7/15/13, 8:26 AM
#2

Har inte så mycket råd att ge, men du är väldigt klok och stark som skrev här inne! Hoppas du får goda vibbar av råden du fått av shiawase och andra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lannelia
7/15/13, 12:31 PM
#3

Jag skulle säga att du med gott samvete kan släppa det dina tankar om din uppväxt för de är inte den du är nu men att tänka att de skulle påverka dig idag låter negativa vibbar inkräkta och sänka din vibration, och hindrar dig från att låta det du vill ha flöda in i din erfarenhet. Dina tidigare beteenden så som att vara blyg osv har ju hjälpt dig forma nya önskningar och som du vill uppnå: ) så det är old news de enda du behöver göra nu är att hitta känslan i att redan ha det och vara det du vill, vilket ju är den du egentligen är nu mera: ) du har genom det du upplevt insett att du ex vill ha ett socialt liv som flyter på som känns lätt kul inspirerande härligt och uppfriskande och när du håller dig i dom känslorna kommer du höja din vibration och matcha det du har i ditt vortex o de kommer börja trilla in.. pre-manifestationer som indikerar att du är på rätt väg i form av mer tankar o känslor som matchar din önskan och till slut även de fysiska fulländade manifestationerna:) De enda du behöver göra egentligen är att se till att må bra och lita på att det du önskar är på väg till dig:) för de är det! Det väntar på dig, det är så nära, det kallar på dig hela tiden!:) Blir det jobbigt att tänka på just det ämnet så släpp det, distrahera dig o fokusera på annat som får dig att må bra, för mår du bra tillåter du:) eller att go general är ju också bra för att hitta lättnad och en känslo plats där du matchar det du vill ha:) Man behöver inte ha sin önskan i fokus hela tiden för att den ska besannas, bättre att släppa efter lite och ge universum rum att överraska en;) det som är i ens vortex ÄR, och det försvinner ingenstans, man behöver inte skynda inte lista ut hur det ska manifesteras, bara satsa på att må bra så kommer det!:)


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

SHIAWASE
7/15/13, 12:55 PM
#4

Precis ! som Lannelia sager, man behover inte ha onskan i fokus hela tiden, tvartom, att ha den i fokus hela tiden kan gora att det blir ett motstand,, dvs. att man skickar en vibration av BRIST , AVSAKNAD av nagot man inte har ,,,

sa stressa inte fram,,, Men som jag skrev tidigare, finns det nagot som du kan forandra i din tillvaro, sa ar det ocksa bra satt for att skifta vibration.

Kram, kram!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Neugieriges Mädchen
7/15/13, 7:37 PM
#5

Tack för era goda råd! :) Jag har funderat över att engagera mig i något i stan. För jag vet som sagt att jag är redo i min hjärna, och det är alltså attraction in action som gäller.  När jag t.ex är på mitt sommarjobb och kommer i kontakt med människor är allting bra. Jag har till och med fått använda mina engelska och tyska språkkunskaper vilket är några av mina önskningar.

Upp till toppen
Annons: