Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2026 ggr
[Kathja]1
7/3/13, 9:34 AM

Släppa taget - hur gör man? (övning)

Alla har vi saker som vi känner att vi behöver bli av med i våra liv och oftast är saker i det fysiska lättare än de känslomässiga. Idag hörde jag talas om en övning i att släppa taget som jag tänkte någon kanske skulle vilja prova.

Om du har föreställningar om tex pengar, relationer, kärlek eller vad det nu kan vara som du känner att du behöver släppa för att komma vidare i livet - föreställ dig känslan som en människa.

Hur skulle tex din penga-människa vara? Se ut? Bete sig? Föreställ dig hen framför dig, känn vad du känner för hen och när det är tydligt, när du känner det som att hen är med dig så skickar du bort hen. Du talar om för hen att du aldrig vill se hen mer. Eller du har ihjäl hen. Eller du dumpar hen. Gör det som känns bäst. Lämna sedan hen bakom dig och gå vidare i livet. ❤️

Annons:
[luneri]
7/8/13, 9:59 PM
#1

Intressant övning. Har någon testat denna och fungerar den?

Om man talar om i sitt inre allt det man vill och sedan att man aldrig vill se personen man önskar sig, är det inte en affirmation isf också? Jag funderar om det kan bli en negativ affirmation då :S Eller kan det fungera så?

Otroulig
7/9/13, 6:59 AM
#2

Luneri, övningen är till för att bli av med saker, tankar man INTE vill ha. Dvs inte steg nr 2 i LOA tänket:  önska, släpp, ta emot.

Det finns ju ibland tankesätt som gör att vi hindrar oss själva för att ta emot. Det är nog mer det Kathja menar. Hur blir man av med icke önskvärda mönster hos oss.

Vi vill ju vara öppna kanaler för det fantastiska vi önskar oss i våra liv. DÅ kan det behövas lite rensning ibland.😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
7/9/13, 7:24 AM
#3

Som Otroulig säger, detta är en RENA systement övning, en bli av med BLOCKERINGAR och negativa tankar/känslor övning. Ursäkta min otydlighet. ☺️

[luneri]
7/22/13, 10:14 PM
#4

okej, då förstår jag :) Tycker det verkar vara en bra övning som är lätt att ta till sig, så den ska jag definitivt testa :)

Upp till toppen
Annons: