Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1129 ggr
SHIAWASE
2013-06-24 09:36

Hur tillåtande är du?

Hur tillatande ar du ?

Tillater du verkligen alla i din omgivning att vara precis som de ar?

De flesta av oss har inne tycker ju: Sjalvklart!!

Alla har sin vag, och alla har ratt at vara, gora som de vill~~~

MEN , hur latt ar det egentligen?

Vi som har barn. Hur latt ar det att verkligen lata de leva som de vill?

(Inte leva vind for vag, vagledare ar vi och har ansvaret ocksa,,,)

Vanner och familj~~ man, hustru, tillater vi dem att vara precis som de ar??

Nar vi tycker att nagon tanker , handlar eller gor nagot helt galet,, hur gor vi da?

Kan vi anda tillata den personen att vara som den ar?

Jag tror ju att nar vi ar ett med oss sjalva, sa hittar vi den perfekta timingen och sattet att prata, diskutera med en sadan person, ma det vara vara barn, vanner eller familj.

Men nar vi inte ar helt i samklang med varat jag, da kommer sammandrabbningarna (som jag och min mellandotter har titt som tatt hihi) och vi far da nagot slags behov av att paverka , kontrollera , bevisa, etc etc. och det ar da friktioner uppstar.

Sa~~~ lever vi som vi lar? egentligen.

Istallet for att fundera sa mycket pa just det, sa ar det nog viktigare att vi standigt forsoker vara i samklang med oss sjalva Da! kan vi nog leva som vi lar ocksa
Lite diffusa tankar sa har pa eftermiddagen ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2013-06-24 13:39
#1

Så sant Shia. Jag är där ganska ofta, sååå skön känsla, man kan bara tillåta allt! Hm förresten inte ens bara tillåta allt, för det känns lite som jag är ok även om når är dåligt typ. Utan, jag SER verkligen hur allt är PERFEKT, och FANTASTISKT, och MAGISKT liksom. *tusen hjärtan* Fast åker jag ner i vibba tappar jag det såklart. Men bästa känslan, verkligen.

retep
2013-06-24 13:46
#2

Tänker att som vuxen är man ansvarig för sina barn, att vägleda dem och uppmuntra dem.

Vi skall självklart inte låta dem göra vad de vill, men inte heller respektlöst, av okunnighet och ovana, mata dem med eller tvinga på dem våra åsikter.

Jag menar att det samma gäller för oss vuxna.

Vi kan uppmuntra och ge råd till varandra, diskutera och respektfullt  delge våra åsikter. Sen är det upp till var och en att möta det, lyssna till det, förhålla sig till det, rätta sig efter det och kanske införliva det i sina liv.

Alla har sin väg…som ändrar sig under vägs, mycket genom intryck från andra , genom mognad och utveckling.

Så att få vara som man är och leva som man vill, blir i många fall vår största illusion i livet.

Jag är ofta avsiktligt inte tillåtande, när jag här på forumet kör på och tycker, tipsar och ger råd, envisas med att tjata om TM och hur viktigt det är att transcendera och besöka Källan. Kommer ibland för kraftigt med åsikter, som jag sen behöver förklara och förtydliga och vara mer tillmötesgående med.

Men annars och egentligen så är jag tillåtande.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

linnease
2013-06-24 14:17
#3

Hehe, får bli samma fråga till dig retep som till john2 i hans tråd. Eftersom allt i ditt liv bara handlar om dig själv och din upplevelse av saker och ting, varför vill du då så gärna påverka andra? Nyfiken :)

retep
2013-06-24 15:41
#4

linnease!

Din fråga är bra, en viktig iakttagelse, en riktig funderare…Hm, Hm…funderar litet mer och säger.

Allt som handlar om mig gör det för att jag utgår från mig och min person. Genom min personliga upplevelse av saker och ting utvecklas jag liksom vi alla gör.

Men i min andlighet och mitt andliga liv däremot, där handlar det inte om egna upplevelser av saker och ting. Här handlar det om förening, om❤️. Här är allt det Jag och jag vill göra, för dig linnease, för alla andra, för lyckan till livet.

I verkliga livet som är mer direkt och nära i möten med människor, (om inte så försöker jag skapa det), låter jag mer min kärlek och närvaro komma till uttryck och delar med mig av mitt inre ljus.

Medvetandet har oändlig kraft att smitta av sig i sin omgivning och stimulera till att vi öppnar upp, i det tysta, spontant blir mer medvetandegjorda.

Här och på andra forum använder jag ordet och försöker klä det, vända och vrida på det, symbolisera det, upprepa det, göra det förståeligt, greppbart och tillgängligt. 

Se bara här… Transcendera, Källan, Medvetandet, Närvaro, Nuet, Ego,intuition,känsla,tanke,ord,handling, förhållningssätt lycksalighet och KÄRLEK.

Sen tycker jag också om "bästa känslan"

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2013-06-24 21:21
#5

*lägger hit ett korkflöte* så jag hittar tillbaka… *småler åt frågorna o viskar ajajaj..* Grunnar vidare o seglar iväg….tack för tankarna.

[Kathja]1
2013-06-24 21:47
#6

Gillar reteps "Men annars och egentligen så är jag tillåtande" - har de senaste dagarna kunnat konstatera att jag ÄR tillåtande tills det kommer till att jag behöver rucka på mitt sätt att vara, eller mina ideal, pga andra. Då vill jag gärna upplysa, eller påvisa, eller göra min röst hörd.

För där ställs jag inför ett val jag inte ville ställas inför, att släppa och dra vidare eller förändra mig. För så är det ju att trots att vi alla är tillåtande så innebär tillåtandet att man ibland behöver justera sig själv i förhållande till det som man tillåter. Och ibland sker det med ett visst motstånd för det var inte vad man hade planerat. 🤪

Med vissa tillåtanden följer att om jag tillåter detta så förändras bilden av mig. Och då måste jag vara redo för det, eller jag måste ha nått stadiet att jag inte bryr mig. Det räcker att jag vet att jag vet det jag vet.

Men givetvis sker det av en anledning, kanske var det dags att inse att man skulle släppa och dra vidare eller kanske var det dags att inse att man behövde justera sig själv. Eller… 🤪

Annons:
retep
2013-06-24 22:14
#7

Kathja! Du är mitt uppe i det nu och kanske visar det sig att "Eller" integrerar de andra två till 3 i 1. Ett nytt, en ny…verklighet* *sorry kunde inte låta bli!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2013-06-24 22:18
#8

Be inte om ursäkt för det du tycker och tror. 😉För visst är det så, alltid.

crinalina
2013-06-25 14:32
#9

Jag tror att jag är ganska tillåtande i de flesta situationer. Jag uppskattar ju människor som inte alltid är som alla andra. Jag har alltid själv önskat att inte vara som alla andra. Och jag har aldrig helt varit som alla andra. Jag har alltid försökt att vara den jag är, men det är ju inte alltid det lättaste. Då är det faktiskt lättare, tycker jag, att tillåta andra att vara de dem är. Min son har jag aldrig försökt stoppa in i fack med en massa andra personer, utan jag har alltid både tillåtit och uppmuntrat honom att vara den han själv är. Min sambo är ju inte heller han som alla andra, vilket jag uppskattar väldigt mycket och också var en bidragande orsak till att jag blev kär i honom. Jag försöker tillåta andra att stå för det dem tycker, men, det är inte alltid helt lätt när man själv har hittat någonting som får mig att må bättre, som man "VET" skulle få någon annan att må bättre. Då är det lätt att man nästan vill trycka in det i dem. Jag har dock blivit väldigt mycket bättre på att släppa och tillåta dem att vara sig själva, på sitt egna vis, även om det i vissa fall tar lite mer diskussion innan jag kommer på mig själv. 

Jag har också blivit väldigt mycket mer känslig mot personer och situationer som inte tillåter mig att vara den jag är. Men, där försöker jag vara tillåtande och se att den personen helt enkelt inte är där jag är och ser det jag ser utan står på en helt annan plats. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2013-06-25 16:25
#10

Jag är nog väldigt tillåtande i mycket. Och väldigt lite i annat.

Jag har alltid fallit för de lite udda och besvärliga barnen på jobbet. Jag kan fascineras av hur andra människors hjärnor funkar.

Jag tycker om att människor är olika och det är inte så mycket jag tycker är konstigt eller onormalt. Tror jag ganska tidigt var klar med att var och en har rätt av vara som den är och ingen är mindre värd än någon annan. Vissa saker reagerar jag över när jag ser- tex tanten på bussen som alltid är helt kläd cerisa kläder, och då menar jag verkligen uppifrån och ner och så rosa hår på det- men samtidigt tycker jag att det är superhäftigt att man gör som man vill och struntar i om andra höjer på ögonbrynen. Jag tycker inte det var jättesnyggt. Men HON tycker det. Härligt!

Däremot när andra gör saker jag inte tycker om och det inkräktar på mig och mitt då har jag inte särskilt mycket tolerans.  När det blir lite så att jag dras in i det.

[Kathja]1
2013-06-25 18:39
#11

Helt OT Crinalina men jag blev nyfiken på hur alla andra är? Och vad tror du att det beror på att du är känsligare nu än innan? Svara om du vill, eller strunta i mina nyfikna frågor. 😉

Hör nämligen just det där, fast åt andra hållet, av mina pojkar på jobbet - de vill bli som alla andra eller de vill bli Svensson, men de har en väldigt luddig bild av vad det faktiskt innebär.🤔

Nu menar jag inte att du har en luddig bild C, men jag tycker att det är intressant att se vilka epitet andra sätter på ord.

crinalina
2013-06-25 18:53
#12

Fråga på du. 😃 Man måste vara nyfiken för att lära sig något här i livet, fick jag lära mig som ung. 

Det jag menar med alla andra är människor som inte är sig själva, som håller sig inom ramarna mer än dem inte gör det, som följer samhällets utsatta regler och mönster utan att tänka själva. Jag har alltid dragits till dem som ansetts som udda, konstiga, och jag har nog alltid själv setts som udda och konstig i vissa kretsar. Något som jag alltid varit stolt över eftersom det enda som gjort mig udda är att jag inte målar bara innanför linjerna så att säga. Det är en av de sakerna som är härligt med att bo här, alla jag känner här är invandrare. Vi har alla gått utanför dessa ramar för att göra det som känns rätt för oss. 

Att jag är känsligare nu beror på att jag vet mer om vem jag är än jag visste förut. Jag är mer i linje med mitt inre, min själ, om man så vill. Med känslig i detta fall så menar jag att jag märker av det lättare och snabbare än jag gjorde tidigare. När personer eller situationer vill ha mig att vara på en plats som inte sammanfaller med min linje med mitt inre så skriker mitt inre högt för att tala om för mig att jag är på "fel" väg.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-25 19:11
#13

Aha  - så alla andra lever inte sina egna liv. 😃

Är ju trist, eller hur man ska uttrycka det, att du är känsligare nu då du lever mer i linje med dig själv, för mig har det blivit helt tvärt om. Fast så råkar jag sällan på något som inte är i samklang med mig nu för tiden, så det beror kanske mest på det. 🤔Eller nej, det når inte in nu för tiden om du fattar vad jag menar. 🤔

Annons:
crinalina
2013-06-25 19:24
#14

Haha, du förstår vad jag menar. De flesta lever ju tyvärr inte sina drömmars liv utan bara följer strömmen. 😛

Ja, det var ju därför det kändes så hopplöst igår. Jag råkar heller inte ut för något som inte är i samklang med mig nu, men de samlade energierna är en helt annan sak. Enstaka personer, eller händelser har jag ytterst sällan problem med nu för tiden, även om det händer om jag är känslig pga trötthet. 😴

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-25 22:49
#15

Varför tyvärr? De lever sina liv och du ditt och jag mitt. Och alltid i allt som är så är det som det ÄR och det är som det ska vara i detta nu. 😎

SHIAWASE
2013-06-25 23:25
#16

Allt ar som det ar och det ar ok. Alla har ett syfte med sitt liv, aven sa uteliggaren.

MEN som vareleser i en fysisk kropp sa vill vi ju utveckla vara liv, bade andligt och materialistiskt , alla har olika mal och olika drommar. Men vad Crinalina pratar om ar ju att manga ger upp sina drommar for att de tror att det ar ouppnaeligt, eller lever ett liv inom vissa ramar for att "det ar sa det ska vara". Och det ar ju naturligtvis helt ok, det ar deras liv, finns inget samre eller battre.

Men daremot kan man ju tycka ur en fysisk persons perspektiv satt att det ar synd, att de har "fastnat" i dessa tankar och banor att sa har ar det och det blir inte mer,, typ? Ur andligt perspektiv ar det ju precis som det ska vara.

Sedan far man ju inte glomma att vi alla har olika ideal, sa aven om de kan se ut som om nagon lever ett "svensson" liv , sa ar det kanske deras dromliv och de ar lyckligare an manga andra. Sa det handlar ju om du ar lycklig i ditt inre eller inte . Men jag tror inte att Crinalina var ute efter att generalisera eller bunta ihop en "alla andra" grupp, eller halla fram sig sjalv som "battre" eller sa, utan endast fortydliga sig som person och empat??

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-06-25 23:30
#17

haha,, detta var viss inte empat traden, utan tillatande traden,, de ar liksom sammanflatande pa nagot satt❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-06-26 06:56
#18

Och jag tänker att de just nu gör det de måste, eller behöver göra. Jag vet hur jag levde innan, då var jag nog en "alla andra" i de flestas ögon men det fyllde sin funktion och utan alla de åren hade jag inte varit där jag är nu.

Allt har ju som sagt sin tid, och en del behöver leva Svenssonliv innan de kommer vidare, vissa kommer vidare i detta livet, andra inte. Men som du själv säger Shia - allt är som det ska vara. Och i det finns det inget "tyvärr".😃

crinalina
2013-06-26 13:20
#19

Jisses, vad ett litet ord kan skapa reaktion då. Haha Vi har ju alla våra tolkningar av ord, och vi använder alla olika ord på olika sätt. Tyvärr i det här fallet hade ingen som helst betydelse för mig. Svårare och värre än så var det inte. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-26 14:02
#20

Ingen reaktion, bara nyfiken och du sa ju själv att man inte fick några svar om man inte frågar. 😉Är ju bra att "tyvärr" inte har en negativ klan och/eller innebörd för dig iaf. 👍

Annons:
szirius
2013-06-28 13:16
#21

Detta kommer till mig just detta NU i allt som rör sig i mina relationer här, för tillfället: det svåraste är att vara tillåtande mot människor som inte är tillåtande🤐

[Kathja]1
2013-06-28 13:25
#22

Är kanske inte så underligt för de krockar ju med vad man själv vill, och försöker vara.

Själv har jag funderat över detta att vara tillåtande, vad det egentligen innebär. Kan man vara tillåtande, som i att alla får leva sina liv som de själva vill, men också vara nyfiken på hur människor tänker? Alltså varför de gör som de gör?

Och kan man vara tillåtande och samtidigt göra människor uppmärksammade på hur de gör och att det finns andra vägar att gå?

För om det är en motsägelse där så innebär det att när man är tillåtande så ska man stå och titta på om någon har ihjäl någon också. För att dra det till en extrem. 🤔

SHIAWASE
2013-06-28 14:06
#23

Nar jag pratar om tillatande tanker jag pa att man verkligen accepterar alla som de ar,,,

Man kan vara nyfiken pa hur de tanker, och varfor de reagerar, gor som de gor,, det beror val HUR man ar nyfiken,, tanker jag

Och man kan aven gora manniskor uppmarksammade, pa andra vagar och val, och aven vara tillatande,

Det handar nog om HUR,, helt enkelt att man fran djupet accepterar den person, och inte fornekar, formindrar personen och dennes tankar.

Vi uppfostrar ju vara barn,, talar om vad som ar "bra och daligt" "ratt och fel",, men sa lange en person kanner att det finns respekt och att ingen forsoker trycka ner, eller forneka ,, sa kan man ocksa acceptera vagledning, atsagelser, och aven utskallning (haha,, om det handlar om barn da),,, For man kanner da att detta inte har nagot med min personlighet att gora,,

Att vara tillatande innebar inte att bara sta och titta,, det ar ignorans.

Om man befinner sig i harmoni med sig sjalv, sa blir man automatiskt tillatande,,for da finner man aldrig nagon anledning att andra pa nagon som inte sjalv vill det, man hittar timing och satt att vagleda och inspirera, och ingen kanner sig "undanskuffad" och nedtryckt etc.

Sa tanker jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-06-28 15:27
#24

Då tänker vi lika. Läste en annan grej på ämnet häromdagen nämligen som fick mig att tänka vidare på temat. Men det ÄR svårt det där eftersom hur tillåtande och ödmjuk jag än är så kan andra alltid uppfatta det på ett annat sätt  - därför att det är där de är. 🤔

Som tur är så är det viktigaste i alla fall vad jag känner i mitt hjärta tänker jag.

SHIAWASE
2013-06-28 16:58
#25

Ja visst, haller med dig:)

Sedan ar det ju sa att vi alla befinner oss ur balans ibland,,,, sa ibland, kanske vi inte bemoter andra pa det satt som vi tanker ar idealiskt, MEN det ar ok det ocksa,, :) Sadana ganger efterat, nar man ser tillbaka, sa inser man ju att man kunde ha hanterat situationen pa ett annat satt, men samtidigt ar det viktigt att bara VARA  MANNISKA,, vi ar inte perfekta och det ar inte meningen heller,,, :) Sa vi bor vara snalla mot oss sjalva OCH mot vara medmanniskor ocksa~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-06-28 17:35
#26

Det går ju åt båda hållen det där med tillåtandet. För mig burkar det underlätta att alltid utgå ifrån att andra gör det bästa de kan och av kärlek alltid. Det gör mig tillåtande i det jag ställs inför. 😃(iaf för det mesta 😉)

linnease
2013-06-28 18:33
#27

Att vara tillåtande är ju mest för ens egen skull, för man vill vara i fas med sig själv och sin Inner Being, Source.. Och IB ÄR allowing. Handlar ju inte om att göra rätt för andra eller nåt, att vara allowing för ANDRAS skull, de skapar ju ändå sin egen verklighet. 

Om man hjälpa folk eller inte, visa en annan väg eller inte, tipsa om saker eller lösningar, det handlar ju OXÅ bara om det är i mitt eget vortex eller inte, om jag tycker det är nåt kul att göra eller inte. För alla frågar ju hela tiden efter mer, och på nåt sätt måste ju svaren levereras när man är redo för dem :)

Annons:
[Kathja]1
2013-06-28 19:25
#28

Du är så vis Linn! Visst är det väl så. Det gäller att vara tillåtande mot sig själv i första hand. Och känns det rätt så är det rätt, för mig.

Upp till toppen
Annons: