Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 982 ggr
crinalina
2013-06-19 18:21

You don't get what you want....

…, you get what you believe! 

Jag lyssnade på en intervju med Sonia Ricotti, författare som skriver om LoA, och där sa hon denna mening. 

Jag kände direkt att det är en mycket bra påminnelse. Det är ju precis därför som det är så viktigt att vara medveten om VAD vi faktiskt tror inom alla olika områden vi vill ha en förbättring, eller en förändring i. 

Man kan ju säga denna betydelse på en mängd olika sätt. Denna blev direkt en av mina favoriter.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-06-19 18:29
#1

Och det är inte lätt alltid! Ofta har vi ju en uppsjö av diverse mer eller mindre tydliga blockeringar och tankefel som gör att vi tror att vi tror det vi tror, men så gör vi inte det. Tänk så galet det kan bli. Vi önskar och önskar och önskar - och så dyker det upp något heeeelt annat. Då är det tur att vi ALLTID får det vi fokuserar på så genom att beskåda det vi får kan vi se vad vi behöver förändra. Smart system faktiskt det där. 😎

crinalina
2013-06-19 18:37
#2

Precis! Det är en bra påminnelse att titta på det man har idag eftersom det man har idag är exakt det man trodde att man skulle ha igår. Även om man inte var medveten om det! 

Det är ju därför jag jobbar mycket med mina tankar och känslor, via tex meditation, EFT, visualiseringar och genom att lyssna och läsa mycket så jag får aha-upplevelser. Så jag kan förändra dem från grunden istället för att alltid och ständigt behöva vakta vad jag fokuserar på. Har jag ändrat det i grunden så fokuserar jag alltid på det jag vill ha. 😎

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-06-19 19:04
#3

Mycket bra mening som verkligen rymmer en hel vetenskap 🙂

Inte allt lätt att veta vad ens undermedvetna tror 🤪 det gömmer sig ju ett och annat hinder i lönndom har vi märkt😎

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-06-19 19:26
#4

Eller hur! 😮

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-06-19 19:30
#5

Ja precis.. Några sköna grundläggande som att Universum alltid tar hand om mig, allt blir alltid super, allt ordnar sig alltid för mig typ.. Så är det klippt o klart ^^

[Torahzen]
2013-06-19 20:04
#6

👍

Annons:
[Kathja]1
2013-06-19 20:07
#7

Funderade vidare på det där lite…

Och egentligen är det ju faktiskt väldigt enkelt. Om jag tex önskar mig en god ekonomi och hela tiden får kämpa med den - då kan jag kallt räkna med att jag har blockeringar och tankefel kring pengar, på ett eller annat plan. Önskar jag en man men är singel så ligger blockeringarna där.

Sedan krävs det ju såklart  att manbenar lite i det, men så länge som man jobbar med allt "negativt" som finns i ens liv och allt som är tvårt om mot vad man önskar sig - så kommer man förr eller senare att få det man ber om.

Det ÄR ett självreglerande system. Är vi öppna och lyhörda så kan vi inte missa var vi har våra blockeringar och vi behöver egentligen inte fundera så mycket, eller analysera så mycket - MEN vi måste ha en grym självinsikt så att vi är medvetna om varje känsla i varje stund.

crinalina
2013-06-19 20:18
#8

Så kan det vara, men faktum kvarstår ändå. Vi får det vi tror och inte det vi önskar. Men andra ord så spelar det absolut ingen som helst roll om vi inte tror på det vi önskar. Det vi tror måste vara detsamma som det vi önskar. 

Och med tanke på att vi har miljontals med tankar varje dag, som vi inte är medvetna om så är det inte alltid så enkelt. Och det är inte alltid så enkelt som att bara affirmera så man börjar tro på det man önskar, och det är inte alltid så att man behöver göra djupdykningar heller. 

För mig så har det tex visat sig att det ligger så mycket i djupet som jag faktiskt behöver få upp till ytan för att det ska försvinna. Inom vissa områden. Inom andra områden så har det gått enkelt och lätt att anpassa det jag tror till det jag önskar. 

Men det är INTE så enkelt som att vi får det vi önskar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2013-06-19 20:19
#9

Däremot så är det bra att veta vad man önskar så man kan anpassa det man tror till det. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-19 20:51
#10

Fast jag skulle nog vilja säga att vi alltid får det vi önskar, men att det inte alltid är vad vi tror att vi önskar. 😉

crinalina
2013-06-19 21:38
#11

Där håller jag faktiskt inte med. Då skulle alla dö med alla sina önskningar uppfyllda, och så är inte fallet. 

Om man nu skulle säga att du har rätt, så spelar det ju absolut ingen som helst roll vad vi gör, vad vi säger, vad vi tänker och vad vi känner.  Vi får ju ändå alltid det vi önskar, bara det att vi inte visste att vi önskade det. 

Jag har fått en massa saker i mitt liv som jag inte har önskat. Däremot har jag trott på dem, och fokuserat på dem, därför har jag fått dem. Men även fast jag fokuserar på en sak så betyder inte ens det att jag får det, om jag inte tror på det. Och då spelar det ingen roll om jag önskar det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-19 21:52
#12

Nu får du nog läsa en gång till vad jag skrev… För mig innebär "önska" det jag fokuserar på, inget annat. 😉

Precis som när man pratar och uttrycker sig luddigt, eller inte kan språket, man tror att man har sagt en sak, men egentligen så sa man något helt annat. Men du sa ju det du sa.😉När du fokuserar på en sak så är det ju per se det du önskar, även om du TROR att du önskar något helt annat. Klarare så?

crinalina
2013-06-19 22:12
#13

Fast så är det ju inte. Man kan ju fokusera på något man inte vet att man fokuserar på också, och det behöver absolut inte vara det man önskar. Man kan fokusera på något man tror, fast man inte är medveten om att man tror det, eller fokuserar på det. 

Vi, som människor i allmänhet, fokuserar en väldig massa tankar och känslor på det som på engelska kallas för "hidden beliefs" utan att vi har en aning om att vi gör det. 

Jag har ju tex uppenbarligen något som jag tror som i dagsläget stoppar mig från att ha en annan inkomstkälla än den jag har. Men jag fokuserar inte medvetet på det, jag fokuserar medvetet på det jag önskar mig. Men det jag önskar mig kommer inte att komma till mig förrän jag både medvetet och omedvetet tror på det. Och i dagsläget är det jag omedvetet tror starkare och större än det jag tror.

Så, nej, att fokusera är en sak, att önska är en annan sak, och att tro är ytterligare en sak.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-06-19 22:18
#14

Spelar ju iof ingen större roll, är ju bara ord eller hur? Så vi släpper det tycker jag.😎

Upp till toppen
Annons: