Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 951 ggr
[Kathja]1
2013-06-13 12:40

Behöver det vara så krångligt?

Satt just och kollade runt lite och kunde konstatera att det måste vara VÄLDIGT svårt och krångligt att må bra! Det ska ätas kosttillskott och levas efter strikta dieter, det ska rensas ur system och tänkas på energier, det ska testat och mediteras, och joniseras och magnetiseras och undersökas för att sedan balanseras. Vi ska läsa böcker, gå på kurser, nyttja en uppsjö av olika terapeuter och behandlare och vi ska åka iväg på retreat.

Och jag säger bara HJÄLP!

Om vi nu utgår ifrån att vi alla föddes i total harmoni och balans borde det då inte räcka med att slappna av och softa lite för at vi skulle återgå till harmoni och balans - eller är di alla så fucked up att det krävs en rejäl insats för att rensa upp?

Var i hela friden kommer tanken om att vi måste JOBBA en massa för att återgå till ett normalt tillstånd? 🤪🤐

Annons:
Otroulig
2013-06-13 13:08
#1

Håller fullständigt med! Vår önskan och vilja att förändra oss och hitta oss själva går ofta som en energi utåt, vi söker svar och hjälp utifrån. När vi egentligen har svaren inne i oss själva. ❤❤fylldes plötsligt av en översvallande kärlek och ömhet för hela mänskligheten, för oss, för mig. Vad gulliga vi är. Som små barn❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-06-13 13:10
#2

Så sant Kathja!

[Kathja]1
2013-06-13 13:21
#3

Visst är vi! Vi vill inget annat än att någon ska ta oss i handen och visa oss hur vi ska göra. Och så provar man en sak, och så sedan en annan, och så ytterligare en, och en, och en… 🤪

Istället för att bara stanna till och VARA i oss själva och i Gud.

SHIAWASE
2013-06-13 13:52
#4

Nej ,, det behover verkligen inte vara krangligt~~

Jag har ju alltid haft ett otroligt motstand till allt detta krangel,,, och aven nu forsoker jag lagga det pa minne nar jag tex. skriver i min blogg , pratar med manniskor etc.

Det ar ju sakert sa att nar det pratas om kost och det ena eller andra, sa ar det ju saker som har fungerat for just dessa personer. Och da blir man sa ivrig och vill ut och meddela varlden om "det har behover sjalen och kroppen for at ma bra"  Sa aven vi som kanner att vi hittar vara vagar, bor nog komma ihag att detta ar MIN vag~~sa man ar uppmarksam i hur man formedlar sina insikter till andra!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-06-13 14:17
#5

Det du nämner Shia har vi ju pratat om tidigare. Folk vill gärna predika om det sättet som DE hittat för att finna välmående, vilket är förståeligt, och de personerna vill ju liksom hjälpa- men vi kan ju hitta vårt välmående på så olika sätt. Man kan gå dyra 50.000kr-kurser eller man kan sitta på en stubbe i skogen😇. Sorgligt blir det när man ser folk tappa bort sig själva helt i det där…och verkligen är övertygad om att de MÅSTE åka på en tarmrensningskurs för det har deras medium sagt är nästa steg i utvecklingen jadajada.

Kontentan är ju alltid HUR vi hittar vägen att stanna upp och höra vår egen inre röst❤️.

#3 och hålla oss själva i handen😉 och låta änglarna hålla om oss☀️

[Kathja]1
2013-06-13 14:33
#6

Fint skrivet Szirius. ❤️

Annons:
[Torahzen]
2013-06-13 17:47
#7

Vi människor är väldigt bra på att krångla till det. Med fullständig tillit till Gud/Universum/Alltet så får vi det vi behöver.

På vägen dit kanske det är bra med lite vitaminpiller och tarmrensningarna. Om det får oss att må bra. Inte som ett måste.

crinalina
2013-06-13 20:03
#8

Jag ser inte någonting som ett måste, däremot så har jag väldigt roligt med all information jag hittar. Men jag går inte heller ut och söker information, jag följer bara mina impulser och hittar det jag behöver. 

Jag tror att det är en del av att vara människa, själva resan tillbaka till den harmoni och balans vi hade när vi föddes. Vi föds med det, sen glömmer vi det, för att sedan på våra egna vis hitta tillbaka till det. Det är ju en del av vår utveckling. 

Sen är det lätt att tycka lite synd om dem som är helt fel ute när de söker, men det är ju för att det är helt fel för just MIG, för just den personen så är det ett viktig steg på deras resa. 

Att kosten påverkar oss är ju ingenting konstigt, allting påverkar oss, och allting handlar om att hitta det som funkar för just mig. Men om ingen talar om hur DE gör så kanske man inte får idéer till hur man själv kan göra, och då kanske man inte ens försöker förändra något som man inte mår bra av. 

Om inte jag hade sett om LoA på Oprah så hade jag kanske aldrig hittat hit där jag är i mitt välmående idag. Jag är tacksam för att man pratar om det som funkar för någon, för det ger mig inspirationen och öppningen att hitta det som funkar för mig. Och jag tycker ju att själva resan är sååå rolig och härlig! Jag älskar mina insikter, och jag älskar att upptäcka hur mycket jag har vuxit och hur mycket jag har lärt mig!

DET är livet för mig! Harmoni och balans och kärlek det har jag ändå, alltid. 

Så ser jag på det. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-13 20:07
#9

Att man hittar sin väg och sitt sätt är jag helt med på, men väldigt många framställer det som att man faktiskt MÅSTE göra en massa - inte att man ska känna efter vad man vill och behöver. Så menade jag. 😎

crinalina
2013-06-13 20:21
#10

Aaha, ja det är ju en helt annan sak. Och något sådant finns det ju inte. Ingentng fungerar för precis alla.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Torreador
2013-06-13 22:34
#11

Jag håller med helt och fullt!!!

Framförallt tycker jag att folk är för dåliga på att njuta av det vardagliga, det som finns omkring oss hela tiden! Att se det positiva i allting omkring oss istället för att fokusera på alla problem.

Jag skrev ett inlägg på bloggen om det just idag. Att kunna njuta av vardagen. Vill ni läsa så har ni det här.

http://bondmoran.nu/?p=9109

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[Kathja]1
2013-06-13 22:36
#12

Ska självklart slänga mig in på din blogg Torreador! Och välkommen i gänget. 🤗

Torreador
2013-06-13 22:40
#13

Tackar :-) Jag har plöjt igenom en hel massa inlägg och har läst artikeln ni länkade till. 

Inspirerande och fascinerande. Och så sant!

Kram

Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
szirius
2013-06-13 22:41
#14

#11 hej o välkommen hit! Och åååååååååååååååå så fina foton, jag bara NJÖÖÖT. Är det du som fotar? Fantastiskt vackra☀️

Och så kul med en bondmora här inne - eller vad säger du Otroulig😉😃

Älvan
2013-06-13 22:49
#15

Vad alla är kloka här i tråden!👍❤️☀️

Jag har efter jag började lyssna innåt fått massor av info hur jag borde leva. Jag har förstått att jag är känslig för mat/dryck. Jag har då minskat integet av kött, äter chorella varje dag(en sorts alg), järn och fiskolja(!). Allt har kommit till mig så det verkar vara rätt väg att gå för MIG. Det är ju inte samma för alla.

En intressant grej är att jag under min barndom haft en röst som hela tiden varnar mig för alla sorts beroenden och den har nog skyddat mig för många dåliga upplevelser. Halva min släkt är alkoholister/rökare/tjocka osv de lever osunt helt enkelt.  Så det kan jag tänka mig finns i både gener och socialt beteende som ju också ärvs.

För mig som är ny på detta är det roligt att läsa tiotals böcker och googla osv om olika saker så jag känner efter vad som är för mig. Det gör mig inte så stressad faktiskt. Fast lite stressad kanske för jag vill lära mig allt på en gång såklart!😃😎

[Kathja]1
2013-06-13 22:52
#16

Älvan - känslan av att man vill fatta allt och kunna allt på en gång har vi nog alla haft. Det kommer att ge sig. Kul att du har hittat något som tilltalar dig, sedan är det bara att ta grej för grej, som med allt annat.

Älvan
2013-06-13 22:52
#17

Kathja-R

Kom på ett försvarstal för alla "fundamentalist-troende" som predikar just sin metod;

Dessa är en stor inspiration för oss andra om vi inte tar dem helt bokstavligen. Man kan ju finna sin livsväg sådär starkt som de!

😍❤️🌈

[Kathja]1
2013-06-13 22:55
#18

Självklart kan man det! Det handlar ju om att vara öppen för Gud/Alltet/Universum - va du nu vill kalla det för, med allt vad det innebär. Det handlar om att se sin storhet, att vi alla är Gud, vi är alla ETT och vårt syfte är att leva i kärlek, harmoni och tillit till Gud och till att allt faktiskt alltid strävar mot just kärlek och harmoni. Om vi bara slappnar av och följer flödet. 🌊

Otroulig
2013-06-13 22:55
#19

#14 och Bondmoran, sitter här och dreglar :). Du förstår, Torreador att min högsta dröm är att ha en egen bonde, leva och bo på lantgård och njuta precis som du❤❤❤❤ Väldigt vackra bilder!! Du är härmed min idol !!!;) Välkommen hit och smitta av dig med dina vibbar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Torreador
2013-06-13 23:00
#20

#14 Japp, det är mina egna bilder :-) Härlig, då fick jag till lite njutning till någon annan också :-D

#19 Haha, vad underbart!! Ja livet som bonde ÄR fantastiskt. Det är inte en dans på rosor…. det är tufft ekonomiskt och vi är aldrig lediga. Men man kan ju också se det som att vi ALLTID är lediga! Vi är ju hemma på gården och jobbar med det vi älskar och vi jobbar tillsammans :-)

Fniss, WOHOOO jag har ett fan…. haha

Och tack så mycket fina du!!!!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
SHIAWASE
2013-06-13 23:03
#21

Jag ska ta och kika in pa din blog ocksa Torreador! och valkommen:)

Sjalvklart sa tankte jag ju ocksa pa en gang pa Otroulig☀️ nar jag laste ditt inlagg~

Och Alvan,, visst ar det intressant att lasa och frossa i ny information och andras upplevelser etc. det ar ju pa det sattet som man hittar sin egen vag,, och dessutom sa andras man ju allt eftersom, sa vad som tilltalar mig idag kanske var totalt ointressant tidigare,, och det som kanns ointressant idag blir helt plotsligt jatteintressant och "ratt" senare~~🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Torreador
2013-06-13 23:05
#22

Tackar :-) Och välkommen in till mig du också :-) 

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

szirius
2013-06-13 23:17
#23

Shit, fastnade på din blogg bondmoran! Namnen på dina hästar - heeeeeelt underbara😃🥳✨

Torreador
2013-06-13 23:19
#24

Fniss, tackar!! :-) Jag har ju inte hunnit lägga in alla än men det kommer fler allt eftersom :-)

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: