Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1849 ggr
Otroulig
2013-06-10 12:50

Allt har en mening

Så känner jag verkligen nu.

Och det fantastiska är att det är för allas bästa.

Som nu t.ex jag är arbetslös, samtidigt är mamma nyopererad vilket gör att jag kan komma till henne och gå ut med hunden, städa eller handla. Det är ju Perfekt! I morse ringde hon och kände sig handikappad. Jag tog min jycke knallade bort till henne och tog hennes hund med på promenad. Sen började det störtregna och jag blev kvar. Hon ville verkligen få dammsuget, så då gjorde jag det och fick en peng för besväret. Det var ju också perfekt, det känns skönt att det trillar in lite pengar. När jag var klar slutade det regna 👍

Jag tycker att det är så mycket sånt här nu. Det känns som att jag så ofta kommer i det här flödet och jag är så tacksam!

Grejen är ju att LITA på att det är så här, även när jag inte ser VARFÖR saker inte faller på plats. Att det verkligen finns en mening, bara det att jag inte ser det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2013-06-10 13:01
#1

Precis!!! haha, Otroulig,, Dagens blogginlagg handlade precis om detta!!

❤️ De som laser min blogg ar ju inte helt insatta iallt,,, sa jag kan ju inte skriva lika sjalvklart som harinne,, men just idag skrev jag om att ALLT som sker sker av nagon anledning, det finns en mening med allt,,, etc~~

Tank vad glad din mamma ska vara for den tid som du har just nu,, om ett tag, sa kanske du inte har den tiden igen, sa ta till vara pa den!!:)

Tillit till universum!!! YES:) Och vara medvetetn om att ALLT som kommer i varat liv speglar den frekvens vi skickar ut~~~ Saker och ting KAN INTE ske pa nagot annat sett,, vi kan inte fa saker till oss om vi inte har skickat ut en frekvens som matchar dessa handelse!!!  Helt enkelt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-06-10 13:12
#2

😃Såg den när jag låg i soffan hos mamma och såg regnet ösa ned och kände verkligen att SÅ ÄR DET JU!!❤️ Då åkte dammsugaren fram!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-06-10 13:19
#3

haha,, harligt fina du❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-06-10 14:00
#4

Tillit är A och O. Och så ska vi har ROLIGT. 😉

[luneri]
2013-06-10 18:54
#5

Vilket inspirerande inlägg! :) 

Det gäller att vända och vrida på den situation man befinner sig i, för det finns alltid något där att uppskatta. Det gav också mig en påminnelse att uppskatta varje situation, och att det man har nu finns av en anledning :)

Skogshumblan
2013-06-10 20:35
#6

Tack för påminnelsen. Så härligt att läsa att du kan se så gott mitt i allt, en sann inspiration!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
crinalina
2013-06-10 20:40
#7

Samtidigt som allt har en mening, så betyder det bara det som tillåter det att betyda. Vi har makten att ge varje händelse den betydelse vi vill att den ska ha. Dock så gör vi det ofta omedvetet och det är då det ställer till problem för oss. Mindfulness är nyckeln även här. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-06-10 20:51
#8

Mindfulness och tacksamhet - med det kommer man hur långt som helst! I princip all min oro och alla mina tvivel om stort och smått har försvunnit med hjälp av det. 😎

crinalina
2013-06-10 21:04
#9

Exakt! Det är grunden till allt, tror jag. Att vara medveten här och nu, med alla sinnen, och att vara tacksam för allt. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2013-06-10 22:29
#10

På tal om medvetenhet och mindfulness har jag en fråga angående detta. Eftersom allt har en mening, och man är fullt medveten att påverka som vi vill så undrar jag hur det är med den situation jag upplevde för ett tag sedan. Jag hade två val i princip. ett av dem kände jag verkligen var nödvändig för mig, och det var det verkligen för att få en särskild insikt för egen utveckling, men den handlingen påverkade min vänskapsrelation med en kompis. 

Det känns som ett dilemma, jag borde inte ha gjort detta, (och inget jag är särskilt stolt över heller), men å andra sidan om jag inte hade gjort det hade jag inte fått den insikt som var så viktig för mig. Både insikten och min vän vill jag ju behålla. Hur väljer jag medvetet här?

crinalina
2013-06-10 22:41
#11

Vad gjorde att du valde det alternativ du valde? På vilket vis påverkade det din vänskapsrelation?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-06-10 22:54
#12

Du har redan gjort ett val, eller förstår jag fel? Då är det ju gjort…då skulle jag acceptera mitt val och gå vidare.

Det finns inga rätt eller fel. Ibland hamnar man i situationer och man är tvungen att göra ett val. Vem vet vad som är rätt eller fel. Det enda man kan göra är att känna hur det känns i  magen. Försöka känna vad det är för känsla som ligger i de olika valen. 

Oftast är det ju bra att gå efter kärleks känslan. Ibland behöver man vara modig. 

Jag hade ett stort val för ett halvår sen, om jag skulle tacka ja till att behålla jobbet eller tacka nej. Jag tackade ja. förstod inte då varför, eftersom jag mådde så dåligt. Men sen gick det ett par månader och sen sade jag upp mig, med mycket sämre förmåner - men det var bara något jag måste göra. Så utgången blev den samma. Jag kan inte svara på varför jag valde som jag gjorde första gången. Jag försökte verkligen känna efter i magen - men det blev ett ja …som sen blev ett nej. Ibland måste man bara ta beslut för att komma vidare - göra NÅNTING. Det brukar fixa till sig i slutändan ändå.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-06-10 23:26
#13

Allt har en mening så tillvida att vi får det vi får och gör det vi gör för att vi ska växa som individer. Inget annat. Så döm inte dig själv för något utan se att du valde det du valde därför att det var det du behövde bäst där och då.

Annons:
Upp till toppen
Annons: