Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2064 ggr
[Kathja]1
6/9/13, 11:56 PM

Vägledare och kraftdjur

Jag har inte riktigt koll på skillnaden mellan vägledare, kraftdjur, totemdjur och allt vad det nu kan heta, men jag har iaf fått ihop ett helt zoo snart!

Först träffade jag en buffel (kan ha varit en bisonoxe också…) men honom har jag bara träffat en gång under en meditation men jag vet att han hör till mig, sedan kom Stig min sköldpadda han lärde mig en massa om att vara i nuet, sedan dök Egon min dansande björn upp han vill att jag lyssnar inåt, pratar med Gud och skrattar mycket, och så är det korpen som visar mig att jag kan nå hur högt som helst och nu idag trollsländan.  Galen

Det är roligt att se hur de följer min utveckling!

Buffel står för: kvinnlig styrka, frihet, generositet, gästfrihet, styrka, mod, utmaningar, överlevnad och att jobba för den goda saken. - Allt något jag kan känna en min grundbult.

Stig (sköldpaddan) står för: jorden, kontakt med, kontakt med mitt center, tålamod, sätta gränser, tro på mig själv, utveckla nya idéer, fredligt försvar. - Något jag har fått jobba en del med.

När jag hade fått kläm på det där hyggligt bra så dök Egon (björnen) upp och han står för: att skärskåda sig själv, healing, förändring, död och återfödelse, transformering, astral resor, visioner och visdom.

Korpen står för: återfödsel utan rädsla, förnyelse, förmågan att riva det som måste byggas upp på nytt, förmågan att hitta ljuset i mörkret, att må bra i sig själv, hedrandet av förfäder, medvetandeförändring och nya händelser. - Det är som att han vill tala om för mig att kan jag tänka det kan jag göra det!

Och så nu idag så dök trollsländan upp och den säger: förmågan att flyga, ljusets kraft, förmågan att förstå drömmar, att se sanningen, att se bortom illusionen, förändring.

Den som mest är närvarande är min dansande björn Egon som påminner mig om vad jag kan och att jag ska ha roligt i livet. Korpen och trollsländan brukar dyka upp IRL och de andra två lite då och då, men inte ofta nu för tiden. Det sägs att vi alla har 7 stycken så jag har några kvar att möta.

För min del är det tryggt att ha dem i mitt liv, de påminner mig om vad jag är, vad jag kan och vad jag ska. Är väl för att de alla är en del av mig.

Annons:
Otroulig
6/10/13, 12:03 AM
#1

Så roligt och inspirerande att läsa om hur du får så fina kontakter❤️

Som sagt, ser inte så mycket men hästen vet jag och kanske rent av enhörning känns nära - lite samma lika kanske så vad vet jag 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
6/10/13, 12:08 AM
#2

Coolt Kathja!! JAg är så fashinerad av sånt här, och särskilt hur vi på nåt sätt skapar dem både väldigt personligt och/eller kollektivt. För mig är det en blandning, ibland nån slags samstämmighet med traditioner av att tolka olika djur - och de gångerna blir jag oxå inspirerad att googla dem och läsa vad budskapet är. 

Och ibland kommer det bara nåt djur, i en syn eller i verkligheten (då beter de sig gärna underligt så jag fattar att de har nåt åt mig, typ placerar sig så jag inte kan missa dem, typ FÖR nära för att vara naturligt, och stirrar på mig :) ), och jag zoomar in på deras energi och uppfattar budskapet, kan vara vad som helst.

För at inte tala om min kära myrsnok, som jag aldrig sett nån annan stans alls, och Lee och Starbuck från Battlestar Galactica, och Stålmannen. :D

szirius
6/10/13, 12:08 AM
#3

tar mig friheten att tillägga några saker Kathja🙂

Buffel: Vi är alla en del av något större.Inspirera andra att ta hand om relationer, djur, växter och jorden ( den du!😉)

Sköldpadda: Ta ett steg i taget och sök svaren inom dig.

Björn:Kärlek och acceptans till dig själv skapar kärlek  och acceptans till andra

Korp: När du står i din andliga fulla kraft finns inga gränser. Bara du skapar dina egna begränsningar.

Trollslända: Använd din intuition.

Jag skriver om mina en annan dag….😴

linnease
6/10/13, 12:13 AM
#4

Allt det här påminner mig förresten om några saker, Matrix Energetics säger att det finns "morphic fields" av energi, Aaron connection har sagt samma sak ungefär i en skypinteraktion jag hade med dem.. Att alla tankar som tänks börjar tänka själva, de börjar som leva och attrahera mer energi. Och myter och kraftdjur och allt sånt, som så MÅNGA människor tänkt på och deärigenom adderat energi, tankar om det, egenskaper, upplevelser genom åren, det BLIR en levande energi som HAR egenskaper och power och som man kan använda sig av , leka med, få hjälp av..

szirius
6/10/13, 12:36 AM
#5

#4 det är ju samma sak med heliga platser…kanske har de varit heliga en gång…fast…de kan också ha byggt ett tempel på en plats och så i årtusenden har människor kommit dit för att be och jorda sig - såklart blir platsen full av helig energi liksom😉

Tanke ÄR ju energi, som rör sig , som skapar grejer…

så ska vi inte skapa lite enhörningar i skogarna!🙂 Är ni med?👍❤️

Och drakar!

Otroulig
6/10/13, 12:40 AM
#6

Drakar:) åh jag har en vän som ääälskar drakar. Helt OT som vanligt;) hon ritar dom, skulpterar dom och dom är helt underbara, alla har sin själ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
6/10/13, 12:42 AM
#7

myrslok:wohoo ändå, lite juh apropå ditt pendlande😉:

allt finns inom räckhåll. spring inte runt och jaga det du vill ha. Låt det komma till dig.🎈

Minns nu en rolig grej, apropå det där med kollektiva tankar och att det liksom styr lite, så var det en bekants stora man som gjorde en trumresa, tänk Shias man liksom,biffig, som ba " jag kommer väl möta en tiger eller varg eller grizzlybjörn" och så mötte han…en liten ekorre som ville leka kurragömma😃 Han var lite snopen.

Otroulig
6/10/13, 12:46 AM
#8

# 7 hihi :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
6/10/13, 12:54 AM
#9

Cool, har inte tänkt på det om platser. Men det är såklart samma sak ja! Börjat kunna känna sånt så mycket mer nuförtiden, så cool.

#7  Åh tack. Så bra. Precis vad jag behövde nu!! ❤️ 

hahaha.. ekorre..

[Kathja]1
6/10/13, 9:15 AM
#10

Tack Szirius! Just det med Korpen är tydligt, den har flyttat in i närheten, men bara jag ser den då och då och det känns alltid som en påminnelse om att kan jag tänka det kan jag göra det. Typ.

Coolt att se hur de på något sätt ger mig mer och mer kunskap, fler och fler lager att utforska och ta till mig. 😃

Vi hade ju en igelkott på besök här och där kände jag direkt att den kom till min man. 😉

[Torahzen]
6/10/13, 11:47 AM
#11

Kul med ditt zoo av vägledare! 🐶 🐱❤️

[Kathja]1
6/10/13, 11:51 AM
#12

Visst är det. Super mysigt. ❤️

Skogshumblan
6/10/13, 8:16 PM
#13

Härligt med så många och kloka vägledare. Nu var det ett tag sen jag gjorde en meditation för att se mitt kräftdjur men jag vet att det finns många djur runt mig som är goda budbärare. Tordyvlsr, skator och kråkor samt fjärilar som jag ser runt mig i livet är mina goda buds bärare. I drömmar har ugglor dykt upp,

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
szirius
6/12/13, 12:35 PM
#14

#13 kanske var det en frediansk felskrivning😉 - kräftdjur😛

Skogshumblan
6/12/13, 3:38 PM
#15

#14 och andra. *suck*, min mobil stavar som den vill, blir kräftdjur istället för kraftdjur… Jaja ett gott skatt….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Håbe
6/12/13, 8:42 PM
#16

Fast ditt kraftdjur kanske är ett kräftdjur??? 😃

Skogshumblan
6/12/13, 8:52 PM
#17

Nja, min son är född i kräftans tecken,och han ger mig ju kraft;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Håbe
6/12/13, 9:06 PM
#18

Ha ha, min son är också kräfta och ofta behöver jag all kraft jag kan uppbringa för att orka med hans tempo 😃. Men helt klart får jag massor av kraft av bara rena lyckan över att få vara just hans mamma ❤️❤️❤️.

Skogshumblan
6/12/13, 9:10 PM
#19

Håbe, ja du ser. Kräftdjur, kräftdjur, sak samma ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crinalina
6/12/13, 9:40 PM
#20

Jag tror att min lillkatt (nåja liten är han ju inte längre, tvärtom så är han en stor katt, men han är den yngre av dem iaf, och den minsta i storlek också för den delen) är ett av mina kraftdjur. Jag har alltid känt som om har den uppgiften. Han var ju, såklart, ett svar på en önskan om en till katt och det var han som valde oss. Men jag märker tydligt på honom när jag är lite ur balans, och jag märker på honom när jag i balans. Han ger mig dessutom alltid en känsla av min pappa. Min pappa var allergisk mot katter och gillade dem inte märkvärt så han hade aldrig något själv. Men det är någonting med Pussolini som ofta, minst en gång om dagen, att tänka på pappa när jag ser honom. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Upp till toppen
Annons: