Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1419 ggr
Sugarcream
6/4/13, 1:55 PM

Kärlek

För två månader sedan träffade jag en kille och vi blev kära pang bom i varandra. Han bor långt från mig så vi har inte haft möjlighet träffad så ofta men vi hörs varje dag flera gånger om dagen. Jag vet jag attraherade in denna man i mitt liv. Jag hade önskat mig kärlek och denna härliga förälskelse. Fjärilar i magen. Och dessutom har han egenskaper jag vill ha hos en pojkvän. Nu känns det lite annorlunda…Jag tycker fortfarande om honom mycket. Och jag tror jag är kär. Jag längtar tills vi ses och jag planerar vad vi ska hitta på. Men vi har "tjaffsat" lite via nätet, och sms…Det är svårt enbart kunna kommunicera via det sättet och Skype som ofta bryts. Och jag har känt besvikelse över vissa saker. Jag vet att jag kanske överdriver när jag tillåter mig känna dessa negativa känslor. Jag vill försöka vända de positivt istället…för nu har jag mer negativa tankar än positiva och jag tänker att vad känner vi egentligen för varandra? Och jag vet ju att man attraherar mer av det man känner och jag vill ju känna det positiva igen som jag känt fram tills nu. Vi har bara känt varann två månader så det är ju kort tid. Och jag vill så gärna få lära känna honom ännu mer. Såhär som jag känt för honom har jag inte känt på tre år för någon kan jag tillägga. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Finns det något att göra för att det ska kännas så härligt och positivt igen. Sen en sak till. Man är ju inte "nykär" så länge…och jag är lite rädd att den känslan ska försvinna för fort…och det är ju också negativt om jag fokuserar så…Men samtidigt vet jag att om den försvinner så byggs det upp annat om det är meningen man ska fortsätta ihop. Jag vill verkligen vara med honom. Är bara lite ledsen att det kommit irritation pch missförstånd emellan oss för det känns som att det förstört lite av den nykära känslan man ska ha så tidigt. Kan jag vända dessa känslor till något positivt igen?

Annons:
Otroulig
6/4/13, 2:55 PM
#1

Du skriver att du känt besvikelse. En liten fråga då, baserat på hur jag själv tagit död på ett förhållande med ett uberbekräftelse behov.

Är det för att du har haft förväntningar som inte infriats som du blir besviken?

Ofta är det så att man i ett förhållande har en massa förväntningar som man tror att den andra partnern skall uppfylla. När dom inte gör det blir man besviken. 

Om man däremot bara älskar utan att förvänta sig något tillbaka då blir det aldrig någon besvikelse. 

Försök att bara vara i nuet!

 Naturligtvis kan du vända allt igen!!

Du borde njuta av att prata med honom, tänka på honom. Berätta gärna för honom om vilka sidor du tycker om hos honom och skriv även ner det för dig själv. Skriv även ned de goda sidorna som han lyfter fram i dig. 

OCH glöm inte att vara DU, det kan vara lätt att gå upp för mycket i ett förhållande och tappa bort sig själv. Fyll på dig själv med kärlek. Gör saker du tycker om, lyssna på musik du tycker om, läs böcker du älskar, etc.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
6/4/13, 9:10 PM
#2

Du har fått fantastiskt bra svar och perfekta råd av Otroulig. 

Det är väldigt lätt att förvänta sig att den andra, eller någon annan, ska hålla ens humör uppe, eller hålla vår känsla och kärlek vid liv. I verkligheten är det så att det är bara vi själva som kan hålla vårt humör uppe, och det är bara vi själva som kan hålla våra känslor och vår kärlek vid liv. 

Våra känslor och vår kärlek för någon är bara ovillkorlig om vi känner den oavsett vad den andra gör, säger eller beter sig. Det är inte samma sak som acceptera alla beteenden, det är viktigt att minnas. 

När min sambo blir överstressad så blir han irriterad och kort i tonen och det bästa jag kan göra då är att se att det inte handlar om mig, hans känslor för mig eller vårt förhållande på något annat vis än att jag har haft förväntningar på att han ska vara på ett speciellt humör. 

Ingen annan än vi själva är lika investerade i våra egna känslor som vi är. Vi kan aldrig förvänta oss att få lika mycket uppmärksamhet och kärlek från någon annan, oavsett vem det är, som vi ger oss själva. Och där är det svåra, för vi förväntar oss ofta att andra ska lägga ner lika mycket i oss som vi gör. 

Ge all kärlek du har att ge, till dig själv och till din kille, och andra omkring dig. Förvänta dig ingenting tillbaka. Då ska du se att du kommer att bli överöst av kärlek från alla håll och kanter. 

När det gäller ditt förhållande så bör du inte ha kontakt med honom de stunder du känner dig annat än kärleksfull och glad. Innan du vet att du ska prata med honom, eller messa med honom, så sätt dig ner och tänk tillbaka på den där kvällen när ni träffades och på alla sköna känslor som väcktes inom dig. Och om han är på ett mindre bra humör, försök att se det som att han haft en dålig dag och det är det okej att ha ibland. Lägg ingenting i det utan fortsätt känna den kärlek du känner. Han behöver inte vara på bra humör hela tiden för att du ska kunna vara kär i honom och vice versa så klart. Men försök att hålla energin hög.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
6/5/13, 12:38 PM
#3

Tack för era svar. Ja man har väl förväntningar tyvärr. Och ja det är lite svårt hantera när en person är på dåligt humör. För vi känner ju bara varann två månader…Och då känns det som att det fortfarande bara ska vara positivt allt. Man har ju den bilden av nykär. O känner att detta förstör lite i den bubblan man ska vara i. Ska försöka släppa mina förväntningar. För tycker ju om honom mycket. För bara några dagar sedan kände jag så starkt att denna person hade jag kunnat göra allt för…Men jag vet inte. Klart det går upp o ner i ett förhållande och man har sämre dagar. Jag vill man ska finnas för varann oavsett och lyssna och bry sig. Det är självklart för mig.

Upp till toppen
Annons: