Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1276 ggr
[luneri]
6/1/13, 8:17 PM

Drömmar och intuition

Jag läste nyligen en artikel i en tidning som handlade om intuition. Det jag fastnade för var att man kan finna sin intuition även i drömmarna. Hon hade skrivit att så fort man vaknar ska man skriva ner den dröm man haft och den känsla man upplevde i drömmen. Drömmar brukar ofta spegla våra innersta känslor och genom att känna av detta och tolka drömmarna kan man hitta sin egen intuition som då kan fungera som en vägvisare i vad som är rätt och fel i livet. 

Jag insåg att det hjälper mig en hel del, speciellt vid svåra vägval. Varför upplever man en negativ känsla i en dröm exempelvis? Kan det vara något som inte är rätt för mig, och något jag behöver förändra? 

Drömmar är intressanta att tolka, och jag tror det finns mycket att ta reda på om sig själv genom dessa. Framförallt tror jag intuitionen är väldigt tydlig genom drömmar.

Annons:
Otroulig
6/1/13, 11:14 PM
#1

Luneri, du har sett att vi har en tråd med våra nattliga drömmar där vi delar våra drömmar och får inputs av varandra?

Jag tycker själv att det är jätte intressant med drömmar och drömtolkning. Jag har alltid en bok bredvid sängen där jag försöker skriva ned drömmarna. Drömmarna är gåvor till oss själva som ofta säger saker vi inte är medvetna om i det vakna livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/2/13, 7:59 AM
#2

Jag kan för egen del säga att EFT, och då kanske främst att knacka bort blockeringar på cell-nivå, har förändrat mina drömmar. Ni är det ÄNNU tydligare att de vill mig något, det är så fräckt att i sina drömmar kunna se var man är i livet, vad man bör jobba med och vart man är på väg.

[luneri]
6/6/13, 7:45 PM
#3

Jag får titta närmare på den tråden :)

Skogshumblan
6/6/13, 8:26 PM
#4

Kan bara hålla med. Perioder då jag behövt ledning i livet har mina drömmar varit väldigt tydliga och haft samma budskap om och om igen tills jag fattat. Det häftigaste var när jag var deprimerad i 20-årsåldern, då drömde jag följetong i flera månader. Min psykolog och jag hade hur spännande samtalsterapier som helst med att försöka förstå budskapen. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lannelia
6/7/13, 5:17 PM
#5

Kathja jag upplever precis samma sak! Även nu efter en period utan EFT så är mina drömmar jätteklara och visar väldigt tydligt, delvis vart mina känslomässiga blockeringar sitter men jag har också börjat ha jätte tydliga och JÄTTEHÄRLIGA "inside-the-vortex"-drömmar!!! Jisses alltså det är heeeeeelt fantastiskt! Drömmar som visar mig precis hur jag vill känna. Det är som en bomb av jättestarka härliga känslor som exploderar och man är mitt i detta känslorus! Det är som en tydlig vägledning som säger "HÄR, känn på det här; för DETTA är vad du egentligen vill ha och vad som får ditt hjärta att sjunga!". Det känns som jag connectar med Source när jag sover.. För varje önskan jag har, är ju Source upplajnad redan upplajnad med, det är ju bara jag som medvetet måste styra mitt fokus för att lajna upp på samma våglängd, och det känns som när jag sover att jag får veta precis hur jag ska fokusera för att connecta och lajna upp! 🙂😍


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

[Kathja]1
6/7/13, 6:10 PM
#6

Visst är det cool! Speciellt efter städa-DNA-EFTn så ändrade de sig.

Annons:
szirius
6/7/13, 10:50 PM
#7

#5 låter heeeelt underbart!✨

Otroulig
6/8/13, 11:36 AM
#8

hmmm, 🤔 kanske ska ge EFT några nya chanser…

För#5 det låter ju helt fantastiskt ☀️🌊🌈🎈❤️😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
6/8/13, 12:32 PM
#9

Ja för mig har ju inte eft fastnat alls, men när jag läser alla era eftersom så känns det som om jag borde prove, men jag vet att det inte blir ännu på ett tag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/8/13, 4:21 PM
#10

Allt har sin tid. Ska erkänna att jag i princip aldrig kör EFT på "frihand" utan bara efter någon käck video på youtube. 🤐

crinalina
6/8/13, 7:11 PM
#11

Och jag kör ungefär 50-50 skulle jag tro. Ibland mer fri hand och ibland mer ledda. Den med DNA-tex kör jag efter, men jag kör även DNA på fri hand. Det blir det som är lämpligast för stunden och det som känns bäst just då. 

För mig så har EFT varit en enorm hjälp på flera områden. Det har hjälpt till att lösa upp blockeringar inom olika områden, och tack vare att de blockeringarna har lösts upp så har annan hjälp dykt upp, eller andra insikter dykt upp, som har tagit mig ännu längre in och framåt. 

Men som sagt, allt har sin tid, och det ska kännas rätt. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
6/8/13, 7:19 PM
#12

Jag provar ibland, funkar lite ibland, typ kankse tror jag. :) Ungefär så mycket effekt.

Upp till toppen
Annons: