Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 1380 ggr
Otroulig
5/30/13, 12:31 PM

Att använda historia på rätt sätt

Det sägs på så många olika ställen att man ska glömma det som varit och se framåt. Men jag tror att man kan använda det förflutna om det görs på rätt sätt.

Jag har varit med om mirakel - det känns verkligen så. Att från den ena månaden till den andra ha hamnat från tristess och vardag till himmelriket. 

Den känslan kan fortfarande kännas i min kropp. Hur jag sitter och är helt förundrad över hur lycklig jag är, att jag verkligen känner mig hemma och hur allt är så naturligt, glädjerikt och kärleksfullt. 

NU kan jag känna en oerhörd tacksamhet att jag har fått varit med om detta. OCH det borde ju vara mitt naturliga tillstånd. En låååång period har jag ju sörjt att jag gått miste om allt detta. Men nu känner jag bara tacksamhet att jag verkligen fått uppleva alla dessa känslor. 

Så varför inte använda det underbara minnet och de härliga känslorna?

Att kunna samla allt som varit bra i ens liv i sitt vortex. 

 Hela livet kan ju sammanfattas av händelser och känslor och allt skulle kunna sorteras i behålla - respektive slänga högar. 

Det som vi upplevt som inte varit bra - det går direkt i slänga högen, den är direkt kopplad till en avfallskvarn 😉 dom minnena behöver vi inte älta eller återuppleva. Vi behåller naturligtvis erfarenheten som en gåva.🎁

Det som varit bra - de känslorna, kan upplevas igen och går i behålla högen / mer av det här högen = Vortex. 

Så länge det inte finns några saknads känslor i minnena så borde det vara klockrent.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
5/30/13, 8:28 PM
#1

Jag upplever det som så att när jag har en underbar känsla i kroppen, så kan jag koppla den till olika grejer,om jag vill - en slags betingning ju.

Jag hade tex en sån där översuperpirrigunderbar upplevelse i flera timmar i solstolen ute en dag, då jag kände att mitt liv är MAGISKT, "här ligger jag och allt är helt underbart för jag har ju alltid mig själv och det är en evig trygghet". Det var inte bara en glimt, utan jag VAR i det där i flera timmar, helt fantastiskt. Den känslan blev så starkt förknippad med solstolen så nu så fort jag sätter mig i den så är jag i himmelriket igen😃.

Även att åka bil på somrarna, på väg nånstans, med musik på och glida förbi alla stora fält här (den del vi bor i påminner lite om Skåne, ganska platt) påminner mig ALLTID om vår första semester då vi bilade till Italien och var dökära, mmm❤️.

Jag är lite glömsk, och ganska dålig annars på att minnas bra grejer, jag brukar ha svårt att återuppleva lyckliga minnen…faktiskt🤔. Eller jag tar mig helt enkelt inte tid att tänka på det. Jag tror att vissa behöver öva upp den förmågan, alla har den inte naturligt, jag tex. När jag gick i terapi fick jag uppgiften att skriva upp några lyckliga barndomsminnen och det tog en hel vecka innan jag kunde hitta nåt! Nu kan jag minnas små sekvenser lite här och var, och även väldigt mkt via min son - jag ser honom göra nåt och minns hur jag själv kände, tex lyckan att ta fram cykeln första gången efter vintern. Wow, känner nu att jag skulle vilja börja skriva ner alla bra minnen som ploppar upp, för öppnar man upp inför det så finns det ju hur mkt som helst!

Såg en danselev stå och hångla i lekparken idag ( 14 år) och mindes det också…pirret…flickrummet, låst dörr, musik på, tända ljus, famlande händer, hög puls, ooo😍😃

Oj nu skriver jag mkt. Makens farmor är gammal nu och tar sig inte ut så ofta men hon är en sån positiv människa, hon säger att det gör henne inget, hon sitter och njuter av alla fina minnen hon har. Hon har ploppat in grejer i vortex  så att den är ENORM och hon har tillgång till ALLT det där bara hon tänker på nåt. Skillnaden med henne och andra gamlingar jag känner är att hon inte blir deppig över att " den tiden är förbi" och suckar över det utan hon har förmågan att återuppleva det med samma kärlek och tacksamhet .Hon har fattat det där med att allt som finns är NU så om hon tänker på det NU så känner hon det NU.

Otroulig
5/30/13, 8:57 PM
#2

Ja precis, snacka om bra recycling!!! Härlig farmor!! Jag tror att jag har bra minne vad gäller känslominnen. Kunskapsminnen är det värre med;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
6/4/13, 1:14 PM
#3

Härligt szirius! En sån solstol vill jag också ha 😃

szirius
6/4/13, 1:54 PM
#4

# 3 varsågod och skapa en😉🌺

[Torahzen]
6/4/13, 1:58 PM
#5

Ja, det förstås…

Upp till toppen
Annons: