Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1111 ggr
Skogshumblan
2013-05-25 23:08

Eft- vad vill du knacka loss?

Blev så inspirerad av tråden "mera eft" och beslöt starta denna tråd så vi kan hjälpas åt, glädjas och få tips av varandra. Skriv vad du vill knacka loss, ge tips på rundor och uppdatera i denna tråd. (Hoppas det är ok för sajtanavariga att jag startar tråden, annars får ni ta bort den).

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2013-05-25 23:09
#1

Jag har nyss börjat knacka för den oro och rädsla jag känner inför att söka jobb. För ett tag sen hade jag bara blivit lamslagen av tanken på jobbsök, jag är nu redo att tänka tanken och är på väg att bli intresserad av att utsätta mig för det. Ska knacka loss det här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2013-05-26 12:44
#2

Självklart är det okej! Allt som berikar oss, får oss att må bra och som får oss att växa är okej här inne (precis som det borde vara i allas liv, på alla plan och på alla sätt!). Här råder det kärlek och högt i taket. Så bra initiativ!  ❤️

Jag gillar EFT, men är lite bekväm av mig så jag knackar i princip alltid efter någon färdig runda, typ med hjälp av en youtube video. 🤐Tycker att det funkar bra. Men jag knackar för tillfället främst på rensa ditt DNA, flöde/pengar och våga lyckas. 🌊

crinalina
2013-05-26 14:01
#3

Roligt att du funnit EFT. Jag använder EFT mer eller mindre dagligen på alla möjliga områden. Ibland har jag ett specifikt ämne som jag tappar, eller knackar, på under en längre tid, och ibland så dyker något upp tillfälligt som jag använder det på. Ibland gör jag efter ledda rundor, men oftast så följer jag bara det som kommer till mig, följer flödet i känslor och tankar. 🌊

Ibland så börjar jag på ett ämne och finner att det tar mig vidare till ett eller flera andra ämnen. Detta för att så mycket hänger ihop utan att vi är medvetna om det. 

Jag kombinerar det ofta också med meditation före eller efter. Ibland till och med samtidigt om det är en ledd meditation som jag gör ofta. 

Allting fungerar. 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Skogshumblan
2013-05-26 15:48
#4

Jag provade eft för 17 år sedan då jag hade en jobbig depression, sen har jag snubblat över det nu igen. Har faktiskt varit inne i min "cv" på datorn och ändrat lite. Ska föra över den till min mejl så jag kan skriva ut den och åka och lämna jobbansökan personligen. Det ni, det hade jag inte trott om mig själv för en vecka sedan. knackelibang vem där? Skogis som inte bangar mer !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
2013-05-26 17:57
#5

knackelibang vem där? Skogis som inte bangar mer !

😃👍

När ni knackar, säger ni sakerna högt? Jag hittar liksom ingen plats för det😇, är rädd för att nån ska höra och se mig, jag gör det typ i SMYG. 🤐

Jag körde en knackrunda i trädgården och såg sen att grannen var ute, då skämdes jag ögonen ur mig, haha, nåt att knacka på kanske - jag gör vad fasen jag vill och struntar fullkomligt i vad grannen tycker😛

[Kathja]1
2013-05-26 18:03
#6

Jag gör det alltid högt. Mina egna små turer kör jag ofta när jag är ute mad hundarna, de springer i skogen och jag står bakom vår stuga och knackar och pratar för mig själv. 🤪Ska jag följa en youtube video så brukar jag göra det på morgonen innan familjen är vaken. 😴

Annons:
Skogshumblan
2013-05-26 18:45
#7

Jag kör dem tyst i huvet eller viskar. Har stått på skolgården som rastvakt och kört på karatepunkten enbart om det varit något. Tror tanken funkar oavsett om man säger det högt eller ej.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2013-05-26 19:14
#8

Det tror jag med, gillar bara att säga det högt, blir mer kraft för min del. Men som alltid gäller det att hitta sin väg. 🌊

Skogshumblan
2013-05-26 19:53
#9

Ja precis, säger man högt är det på något sätt mer pondus bakom känner jag också.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crinalina
2013-05-26 21:24
#10

Jag tänker det oftast tyst för mig själv, eller viskar det. Inte för att jag skäms utan för att det känns privat, jag kör ju oftast spontant. Men ibland händer det att jag kör högt. Jag känner att det inte spelar någon roll hur högt jag säger det, det är tyngden i känslan av det jag tänker som är av vikt. 

Här hemma gör jag utan att bry mig om någon ser, men ibland stänger jag in mig för att jag får bättre fokus då. Och på jobbet kan jag ibland gå in på toaletten någon minut och köra, eller så kör jag bara på karatepunkten. Alltid när jag har gjort på karatepunkten, oavsett om jag bara gör där eller kör resten också, stå stannar jag upp några sekunder innan jag går vidare och känner in hur energier i handen börjar röra på sig. Häftigt. 

Härom veckan träffade jag en vän på ett café, och vi drack ett par glas alkohol och så kom vi in på EFT, och hon blev nyfiken så då körde jag en snabb runda med henne där. Vi satt ute bredvid en trafikerad gata med folk runtomkring oss. Haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[rore]
2013-05-27 08:04
#11

Knackleli bang bang.

Jösses vilken resa,, guppeligupp på korken*^Jag började knacka efter youtube klippet "mera eft" för snart en och en halv månad sedan.

Ville frigöra och ta in nytt i hela mitt väsen. Effekten det fick på mig var lite skrämmnade tycker jag. För nu har det kommit upp massor i migsjälv och i yttre omständigheter, Trodde ett tag att själva F-n var lös.🤐och jag kände motstånd inför att fortsätta, men något på insidan pockade på så jag fortsatte.

Men också mitt i allt guppande bergochdal liknande som uppstod, så har jag faktiskt funnit nya vägar och ett nytt lugn.

Så jag fortsätter knacka loss, eftersom det är så effektivt, så gör jag det 1-2 gånger i veckan i stället för varje dag😊

Skogshumblan
2013-05-27 08:48
#12

Ja knackelibang skogis är inte låst av rädslan för vad andra tycker om mig när jag söker jobb. Deras förlust om de inte vill ha mig ;) Nu knackelibangar jag in lite ordningssinne i mig, behöver nog slagborr ;) Rore, gott att du hittat din väg i detta, vi får kämpa på och glädjas åt att man inte rasar ihop utan tvärt om byggs upp!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
2013-05-27 08:57
#13

❤️🙂

Annons:
crinalina
2013-05-27 10:05
#14

"vi får kämpa på och glädjas åt att man inte rasar ihop utan tvärt om byggs upp!"

En så väldigt viktig del av allting att förstå! 😃❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-05-27 14:31
#15

Sett massa videos om weight loss, men de kommer inte riktigt åt min grundgrej för mina extrakilon.. jag känner mig helt, bara, FUL! Nån som har sett nån EFT om det? 😃

szirius
2013-05-27 16:57
#16

#11 jahaa du, själva f#n som i gammalt skräp o föreställningar som först triggas igång en extra omgång innan det släpper. Vi känner till det där😇….aldrig kan man komma undan😇😉

# 15 har du inte sett reklamen "skaffa fin mage:

1) nyp dig i magen

2) säg "åh vilken fin mage"

3) klart! "😃

har du läst klottertråden om "fat triggers"?  man kan göra test på en sida…jag fick, inte så förvånande, " emotional stress" som anledning. Vet du grundgrejen  så är det ju där du ska knacka. "Älska dig själv" låter det ju som🙂🌺

[Kathja]1
2013-05-27 17:11
#17

Linn sötnos, illa att tycka att du är ful när alla andra ser att du är fin och speciell och DU. ❤️ Knacka på självkänsla kanske. 🤔

Skogshumblan
2013-05-27 17:17
#18

Ja självkänsla.kör affirmationer. öva dig i att se det som du är bra på och inte det som är ditt utseende. Varför stirra sig blind på saker du inte rår över?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crinalina
2013-05-27 18:22
#19

Ja, Linn, jag säger som szirius. Googla på Gabriel Code Fat trigger test, och läs på om the Gabriel Method. Det är inte en diet, däremot så pratar han en del om vad som är bra att äta för att kroppen ska få näring, eftersom en av de saker som kan vara är att man svälter fast man har övervikt. 

Och knacka på det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-05-27 18:25
#20

Ja, kollat på Gabriel Code, fat triggers när det dök upp här Så rätt ju, och så skönt att nån därute verkligen fattat hur det hänger ihop!

Det är exakt här det ligger för mig, jag tycker jag är FUL just nu efter utbrändheten, gick upp massa i vikt och började se gammal och sliten ut dessutom.. Och, en bonustanke om att andra ska dissa mig för att jag är ful. Som på nåt vis hänger ihop med ett annat ämne, att jag tycker ofta jag är sååååå smart, har världens grymmaste ideer och insikter, men så fattar folk runtomkring bara inte… 🙂 Så nån vibb av att de kommer dissa mig för att jag är tjock och ful och inte ta mig på allvar liksom.

Definitivt stress och emotional trauma som fick mig att gå upp, var så länge i vibben att jag inte hade mat, inte hade energi, inte hade pengar.. Fanns aldrig nåt i kylskåpet, och jag var så förvirrad av utbrändheten att jag/kroppen verkligen trodde att min överlevnad var hotad av mat/energi/resursbrist. Men de vibbarna är borta, till väldigt stor del iaf. Tror jag? Kan bli frustrerad ibland att det går så segt på pengafronten, och orolig ibland över att saker inte ska lösa sig i tid, som boende o pengar till i sommar t.ex. Men när jag skriver inser jag att jag är inte orolig över det alls längre :)

Om jag kollar på kroppen och känner vad det handlar om, varför jag inte tappar kilona igen är det supertydligt, kärnan är jag tycker själv jag är ful just nu o jag tänker att andra tycker det också och kommer dissa mig därför. Och den vibben aktiveras så fort det är folk i närheten. Men jag tycker iaf inte att jag är ful i allmänhet, vet att jag kan vara hur snygg som helst bara jag loosar de där kilona och får mer energi i kroppen igen :)

Szirius, haha, det här var perfekt!!!!! Precis så, göra det så fort jag märker att de tankarna har dykt upp igen och det är klart!!

1) nyp dig i magen

2) säg "åh vilken fin mage"

3) klart! "Skrattar

Skogshumblan, jag rår över det här!! Jag rår över allt!!! ❤️🤗🌺

Självkänsla… hm inte helt fel, men inte klockrent rätt heller.. Men typ ja.. Åh vilken fin mage!! :D

Annons:
crinalina
2013-05-27 18:40
#21

Jon Gabriel har studerat svält, bland annat, och hur kroppen reagerar rent kemiskt vid hot om svält. Det behöver inte vara brist på mat utan kan vara väldigt mycket mer långsökt än så. Tex om man mår dåligt på jobbet så kan det finnas en gömd oro inom en att man inte ska bli sjuk och inte få in tillräckligt med pengar, och kanske inte ha råd med boendet, eller bilen för att kunna köpa maten, eller pengar till maten. Svält är en bristkänsla. Kroppen kan inte skilja på de olika känslorna av brist och förstår inte att det kan handla om olika saker. För kroppen så är brist, svält, eller hot om det, brist på mat eller värme. Och skyddet mot båda dem är fett på kroppen. 

Jag har suttit hela dagen idag och lyssnat på hans CDs, meditation, visualiseringar och en massa samtal med olika människor om deras problem. Det finns en hel del att hitta på hans hemsida, thegabrielmethod.com. 

Jag är helt fascinerad av att det finns någon där ute som har fattat det!! 

Han är definitivt en LoA-människa och pratar om Law of Attraction, the Secret osv på flera olika ställen. Han pratar om att man kan förändra och skapa hela sin kropp och hela sitt liv genom visualisering, och att allt är energi.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-05-28 01:37
#22

det är ju intressant att vissa blir supersmala och andra tjocka av stress…jag har ju tidigare år snarare blivit pinnsmal när jag varit orolig. Och min moster är som ett benrangel medan mamma och mormor är överviktiga, fast alla har samma bristtankar om livet…

Ja, det är ju underbart att det finns nån, som sagt,  som jobbar med detta🎈!

Kom att tänka på nu att flera har sagt till både mig och maken att vi bara ser yngre och yngre ut😛. Jag har mediterat, eller det finns av sig självt bara sen jag läste om det för flera år sedan, att jag liksom ser min DNA snurra åt andra hållet, den föryngras, hehe😉…och så berättade jag om det häromdagen för maken, då vi pratade om ålder - och han sa att han inte ens behöver tänka eller visualisera nåt sånt, han bara känner att det är så! Haha. lite kul grej. 

Ok, men SOV nu lilla jag😊😇

[Torahzen]
2013-05-28 11:22
#23

Mycket intressant tråd. Jag är inte tråd-smal (hi, hi) utan när jag blir stressad så äter jag. Jag har testat några gånger att låtsas-äta det jag känner jag behöver, som tröst, kärlek, uppmärksamhet m.m. Kul att jag kom på den nu. Den ska jag göra igen!

Upp till toppen
Annons: