Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1466 ggr
SHIAWASE
5/24/13, 2:37 PM

Aktivera er Fun Factor

Detta kom till mig imorse nar jag skrev i klotterplanket,,,

Jag ar ju en positiv manniska, och kan liksom inte hitta nagot negativt i handelserna i mitt liv,, det positiva,, att jag har full ansvar, att jag skapar mitt eget liv ar saaa fast forankrat,, sa jag accepterar allt som kommer till mig.

MEN,, jag insag (en INSIKT alltsa!!!)idag att  min FUN FACTOR inte har varit riktigt aktiverad pa lange.

Jag njuter av livet, men jag har lange bara gatt och vantat pa att den situation som jag egentligen vill andra pa ska forandras,, sa jag har ovat mig pa att gilla laget,, och jag ar JATTEBRA!! pa det~~~🙂

Men nu ,,, borjar det handa saker,, Jag har tex. suttit hemma och jobbat sa lange,, och det var skont forst,, eftersom jag innan dess var ute mycket, men att vara hemma och jobba med oversattningar etc. har passat mig.. anda tills jag blev sa overhopad med jobb (och ar fortfarande) sa det har liksom blivit for mycket,,, detta ar satt igang en onskan att forandra jobbsituationen,, ☝️

OCH , jag har ju projekt som jag vill satta igang med,, forsta ideen skrev jag ner for tva ar sedan…

OCH NU ,, borjar det handa saker pa alla fronter,, Stressfaktorn ar fortfarande lite aktiverad eftersom jag  ligger efter med en del oversattningsjobb,, men FUN FAKTORN,,, borjar aktiveras annu mera,, och jag ar ute pa moten mest varje dag,, ROLIGA moten,, och annu Roligare moten ar inplanerade,,, det kommer aven lite tolkjobb, och annat,, jag kommer alltsa ut och fa traffa folk,, och dessutom massor av roliga inspiratorer!! Sa Fun Factorn, aktiveras bara mer och mer,,

Att stressfaktorn har varit aktiverad insag jag inte forran igar faktiskt,,,, har aldrig tankt pa mig sjalv som stressad, efter som jag ar bra pa att gilla laget,, men insag att jag har faktiskt varit stressad,,, och nu nar Fun Faktorn,,, borjar bli aktiverad sa inser jag ju hur mycket jag har saknat den!!!😍

Haha,, hoppas nagon forstar vad jag svamlar pa om:) MEN,,,, forsok att aktivera er Fun Faktor!!! Ar den aktiverad sa blir ALLT (aven sadant som vi kallar vardagssysslor, jobb etc. ) KUL!!! Och da finns inget slut pa energin namligen!!! Det ar nar stressfaktorn ar aktiverad som vi kanner att vi blir trotta och vill ha en paus eller vila~~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
5/24/13, 7:21 PM
#1

Amen till det! Man ska har roligt varje dag. Små saker eller stora saker, roligt i sin ensamhet, eller i möten med andra det spelar nog mindre roll  - bara man har roligt! Det är det största saken jag har lärt mig av min man tror jag, att skratta. Gjorde det sällan innan jag träffade honom, nu går det inte en dag utan. 😃

Otroulig
5/24/13, 8:12 PM
#2

Håller med, det har kommit i drömmar, i healing och på en massa sätt. Att det barnsliga naiva är viktigt❤ Jag är rätt bra på det själv faktiskt, sjunger och dansar i min ensamhet. Det jag kan sakna är dom här bryten, när man skrattar så man gråter. DET måste jag ha vänner med mig för att göra. Har några som är bra på att locka fram dom. Men vi träffas ju bara några gånger i månaden. Och glädjen i att göra saker. Jag kör ju stenhårt med att göra det som känns bäst först. Att det ligger i en liten glädje där och väntar. Det fungerar faktiskt, det är mycket jag känner av nu för tiden, små saker, som när pajen ska ur ugnen, i vilken ordning jag ska göra saker, vilken pryttel jag ska köpa osv och oftast så är det ju glädjen och lättheten som visar vägen vad som är rätt. Vet inte hur bra det kommer att funka nu ( AF: s mallar är korkade och ologiska så vi får väl se när det blir kul…) hehe. Vissa saker får man kanske bara bita ihop i och göra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/24/13, 8:27 PM
#3

Otroulig, jag minns AF:s mallar. De har aldrig gått ihop med mig som person, redan innan jag visste något om LoA och allt annat jag vet idag. Hitta en bra känsla i vem du är innan du fyller i dem så ska du se att det blir bra. 

Det är det som fattas för mig just nu tror jag. Fun factor. Sambon är så upptagen med jobb nästan dygnet runt och när han inte jobbar så är han trött och kopplar ifrån. Normalt sett så skrattar vi annars mycket.

Jag skrattar en del på jobbet, och till filmer eller serier ibland, men det är ju aaaaaalldeles för lite. Och på sistone har jag inte ens tittat på några serier. 

Och med för lite fun factor kommer automatiskt för mycket stress factor. Hmmmm, inte så konstigt att jag känner mig stressad helt plötsligt då. Tack för den insikten! Jag behöver helt enkelt öka på min fun factor, ganska rejält just nu! YES!!!! ❤️😜🥳

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/24/13, 8:37 PM
#4

#2 jaadu, vi har olika preferenser till sällan! Du träffar dina "bara några gånger i månaden"😮, jag träffar mina nån gång per ÅR…

ja fi fasen, vill också skratta mer, så där galet mkt! Kan göra det med min man ibland, men det händer inte så jätteofta , och kan toka mig och skratta åt mig själv och  med sonen och eleverna, men just det där när man är med sina nära vänner, och man får en viss jargong, så att man skrattar åt allt så man pinkar på sig, DET saknar jag!

MER FUN FACTOR! Yes!☀️

Otroulig
5/24/13, 8:41 PM
#5

#1 Kathja glömde säga det, vilken fantastisk gåva från din man ❤❤ Som du dragit till dig:) Hurra för dig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/24/13, 8:45 PM
#6

Haha, och nu ska vi tydligen gå över till våra vänner grannarna och beställa pizza med dem och kolla på teve. Något vi faktiskt aldrig har gjort förut. Vi har ofta ätit finmat, eller grillat med dem, och tjejen och jag har ju våra girly nights, men vi har aldrig bara spontant gått över till dem, eller dem hit, för att kolla på burken och äta pizza. Det roliga är att vi ska ta med vår mediaspelare där vi har en superrolig serie som dem inte har sett och som det var länge sedan vi kollade på. Så jag kommer att få skratta och umgås ikväll. Tack för den snabba manifestationen! 😃

Ja, Otroulig, några gånger i månaden låter mycket tycker jag också. Du har ju ett otroligt aktivt umgängesliv. Var glad och tacksam för det! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
5/24/13, 8:48 PM
#7

Visst är det! Han har lärt mig att skratta och leva i nuet. Honom fick jag absolut som svar på min önskan om att bli hel och hitta hem. ❤️Men även om vi har super roligt ihop, och vi gör gärna allt tillsammans, så gillar jag att träffa annat folk oxå, kan sakna väninne-snack faktiskt. Men nu har jag ju hittat tillbaka till mina vänner från gymnasiet så vi träffas och tramsar oss någon gång per år. Men man kan aldrig skratta för mycket!

szirius
5/24/13, 8:49 PM
#8

Vill gärna att vi kan bena ut lite mer kring det här med stress…för det är ju en inre känsla, det behöver inte nödvändigtvis ha att göra med att man har mkt att göra. Jag har känt mig relativt stressfri, även mentalt, även fast jag haft yttre saker som borde ha kunnat försätta mig i enorm stress  ju. Men nu pockar det plötsligt på….obehagligt och lite skrämmande, för jag känner mig ur kontroll…jag testar allt som " brukar hjälpa" men jag är i ett snurrhjul nu…

Det är iaf otroligt tydligt för mig hur humorn kan lösa upp saker som i ett trollslag. Det behöver inte vara ett stort skratt, utan bara att man lyckas frigöra sig från känslan av allvar och släppa in en känsla av att livet är spännande, en lek, bara testa sig fram liksom. Men jag behöver hjälp med det…

Känns som att jag är omgiven av en negativ MASSA, man ska liksom träffas och ha trevligt tänker man, och så blir det sån massa fokus på fel grejer, runt runt, bara gnäll o gnat…och jag tappar farten, jag ORKAR inte hålla mig uppe.

Jag vill ha KUL!

[Kathja]1
5/24/13, 8:53 PM
#9

Stress bottnar väl alltid i en känsla av att inte ha kontroll tror jag. Det är ju därför man kan ha mycket att göra utan att känna sig stressad, för man har kontroll. Man kan ju även känna sig stressad utan att man har mycket att göra, en inre stress för att man inte har kontroll på känslor och mående.

[Torahzen]
5/24/13, 9:03 PM
#10

Den tar jag till mig Kathja! Jag var väldigt stressad under våren och jag förstod inte varför. Det har nog att göra med alla känslor jag inte kunde kontrollera.

szirius
5/24/13, 9:03 PM
#11

tja, eller i tron att man måste ha kontroll. Stress släpper ju lättast när man släpper behovet att vilja kontrollera grejer …så är det för mig iaf.

[Torahzen]
5/24/13, 9:16 PM
#12

Ja precis. Känslor är känslor som ska vara just det. Jag är inte mina känslor. Nu har jag lättare att välja min känsla, höja energin!

[Kathja]1
7/3/13, 9:07 AM
#13

A.H om att ha ROLIGT. 😃

Annons:
linnease
7/3/13, 11:14 AM
#14

Aah, Kathja, tack för den!! Perfekt idag!! 🥳

[Kathja]1
7/3/13, 11:33 AM
#15

Livet lättare i dag Linn?

linnease
7/3/13, 11:47 AM
#16

Hm. Nja. Kanske.

[Kathja]1
7/3/13, 11:50 AM
#17

❤️

SHIAWASE
7/3/13, 1:23 PM
#18

haha!!!

I Insikts traden star det ocksa om att vi ar pa samma spar (Crina)

Och sa kommer Kathja och puttar upp Fun Factor traden!!

SOm jag skrev i klotter traden sa har jag bloggat idag~~~ Langesedan,,, Och vad tror ni jag skrev om ? Jo ,,en uppdatering av min tillvaro och att jag har nu mycket mera Fun Factor i min tillvaro, och det ar ju sjalvklart eftersom jag onskade mig mer Fun Factor sa da maste det ju komma!!! Skrev ocksa att aven om jag har lika mycket att gora fortfarande, sa ar kanslan annorlunda eftersom jag har okat mangden Fun Factor:)

Och ,, sa tar jag och kikar in har,, sa har Kathja puttat upp Fun Factor traden~~ Sadana har stunder tycker jag om,,, nar an verkligen kanner hur synkat allting ar vilket betyder att vi ar ihopkopplade med varandra pa ett helt annat plan~~~ Harligt!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
7/3/13, 3:03 PM
#19

Jag har också funderat mycket på det där med Fun Factor i mitt liv, och jag har kommit fram till att jag har mycket mer Fun Factor i det än jag trodde att jag hade. Det var bara en fråga om att flytta mitt fokus litegrann. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
7/4/13, 12:47 PM
#20

hahaha, jag öppnade AH-videon i nytt fönster och där kommer först reklam, för vaddå? "Äntligen Renault clio nu som combi" En röd skönhet. Ja tack!😃

Annons:
szirius
7/4/13, 5:30 PM
#21

# 19 aaaaah, precis! Detsamma här🙂. Det räcker många gånger bara med att jag inser att jag inte tycker att det är så himla kul i stunden - så skiftar jag i energi och på en liten stund så tycker jag att det är kul igen! Väldigt intressant. Eller helt naturligt egentligen, för jag skapar ju min egen fun factor också!  Jag är lite inkörd på att fun factor handlar om umgänge - den idén kan jag släppa🌊! Det behöver inte betyda fester med skratt, utan att bara lyfta blicken och insupa livet, kort och gott! Det kan vara en fun factor att sitta här och läsa!

Mkt av min fun factor går ut på att skratta åt mig själv, hahaha🤪. Tycker att jag är så himla kul ibland.

Min man är den som fått mig att inse att jag är mkt gladare än jag själv tror. Han påminner mig om hur ofta jag skrattar varje dag❤️. Jag skrattar som sagt åt mig själv, åt maken, åt sonen, åt andra barn och djur, åt serier, åt saker jag läser eller ser på youtube, varenda dag! YES!

crinalina
7/23/13, 7:45 PM
#22

Efter min insikt om att jag har mycket mer Fun Factor i mitt liv än jag insett, bara genom att skifta mitt fokus, så började det ju hända saker med jobbintervjuer och sen jobb. Och det kan jag säga. På mitt jobb så har man inte tråkigt. Vi skrattar massor! Snacka om en megaökning av Fun Factor i mitt liv. 😂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
7/23/13, 9:32 PM
#23

😃 HÄRLIGT Crina!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
9/15/13, 1:26 PM
#24

Hallååååååå fun factor i livet var ÄR du??? Kände för att ploppa upp denna tråd, känner mig så fruktansvärt låg, som om jag inte haft kul på flera månader🤐

Melankolisk, trött, frustrerad, blockerad, arg, stressad…försöker öppna upp inför fun factor men kan liksom inte medverka…känner mig utanför glädjen, som att den inte når in, som att den inte är för mig🤐…jag bara iakttar överallt hur folk lyckas i livet, skrattar, mår bra, flyter med, njuter, har kul, hittar på grejer, har drömmar och mål, känner hopp och energi.

Jag vill vara en del av det där. Jag kan se det. Alltså ÄR det en del av mig.

[Kathja]1
9/15/13, 1:42 PM
#25

Men vännen! Livet svänger och dag har du en off-dag, häromdagen var det en ohiiii-dag. Glöm inte det, glöm inte det som var när du är i det du vill ha. Glöm inte att du redan är där, du är redan det. Allt är, nu. Tillåt det bara, släpp in det, se det. 🤗

Otroulig
9/15/13, 1:58 PM
#26

Tack Szirius för putten!

Nu gumman är du ute och jämför igen ❤️.

I ärlighetens namn kan jag väl oxå säga att jag skulle vilja ha mer drömmar och mål. Andra än mina gamla vanliga, som jag tydligen blockerar att manifesteras. SÅ det känns som att jag ska skita i dom och hitta på nya roliga saker. 

Vem är det här som brukar spruta kreativitet och skapar glädje? jo DU Szirius!❤️ Jag tycker du har lyckats i livet. Med alla fina ingridienser som finns där.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
9/15/13, 2:51 PM
#27

Gulle ni då!❤️

Jag VEEEET, jag svänger och glömmer allt som varit när jag inte är där…försöker påminna mig och läsa det jag skrivit bara för nån dag sedan, då jag hade en helt annan vibb, men när jag dalar så får jag för mig att jag nog bara hittade på tidigare, att jag lyckades lura mig själv för en stund att jag mådde bra, fast jag djupt inom mig tror att jag typ aldrig varit riktigt lycklig🤔🤐

Det är ju inte lyckad utan lycklig jag vill vara, och det är den där blockeringen som du talar om också Otroulig, att när man VILL nåt för mkt så finns en vibb av BRIST och då uteblir det…

Släpp, släpp. släpp. Hur gör man ? Jag verkar ha en kramp-personlighet.🥶 # spänd#

Men jag har haft ett fint samtal med maken nyss, han är världens bästa på att få mig att få perspektiv🌛. Fick mig lite sanna ord också:" Du är ju aldrig NÖJD! Så fort du utfört nåt så springer du direkt vidare och vill nåt annat."  #skäms#😇

Det är så sant. Att jag lätt hamnar i det här görandet i stället för varandet. Att jag vill vidare framåt och därför sällan stannar upp och ser vad jag redan har.

Glömmer att vi för bara några veckor sedan hade huset fullt med massa glädje och skratt och gemenskap, bara för att jag känner mgi lite ensam just NU.

Och det här att jag tror att det är bråttom😮! Att allt måste göras NU. Många av mina drömmar har ju ingen form ännu, de är bara på tankeplanet, jag vet att det behöver landa och få form. Men jag vågar inte drömma fullt ut för min praktiska sida stoppar mig…det jag vill göra behöver kapital och där tar det stopp och så känner jag hopplöshet i stället. Som att jag är på precis samma plats som för 6 år sedan. 34 år är ingen ålder men såhär har jag ju alltid hållit på, stoppat mig själv från att ens försöka, så hur ska det helt plötsligt förändras? JAG behöver ju vara skaparen.

Tror att jag är lite bitter tom! Har kollat på Idol inatt och känt "jaha, jag är för gammal, det tåget har gått, inte blev det nåt med musiken heller…😟" Haha, kan ju skratta åt det såhär, men inom mig känner jag mig så uppgiven på nåt sätt…

Annons:
SHIAWASE
9/15/13, 2:53 PM
#28

Precis !!! jamfor INTE,,, tank vad vi kan kanna( i alla fall jag) mig avis pa dig som har hur och tradgard, en dansstudio, wonderful man och barn,,och det ena och det andra:)

Men sitt du och sug pa onskan att fa mer Fun Factor sa ploppar det upp!!! Dels ploppar det upp och dels sa upptacker du alla Fun Factors du redan har!!!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
9/15/13, 3:03 PM
#29

#28 kul att du skrev, för jag tänkte ju JUST på dig som min inspiration✨- du är så himla duktig på att ta för dig av livet, du gillar tv - så då FIXAR du mer tv, du vill träffa spännande människor - så då manifesterar du spännande människor osv osv. Du SKAPAR.  Du gjorde ju den här fun factor tråden!!! Framför allt mår du ( oftast) bra i dig själv, du verkar snäll mot dig, berömmer dig, har förmåga att njuta av det lilla, du är medveten och en stark personlighet  (och dina ungar - aaaah så söta🌺)

Men sitt du och sug pa onskan att fa mer Fun Factor sa ploppar det upp!!! Dels ploppar det upp och dels sa upptacker du alla Fun Factors du redan har!!!Blomma

Ja, det är ju det braiga med detta! Som Crina skrev längre upp i denna tråd, att det behöver inte uppstå mer fun factor, utan man ändrar fokus och ser att det redan finns, fast man inte uppmärksammat det.👍

[Kathja]1
9/15/13, 3:44 PM
#30

Det är lätt att halka in i det där med att man jämför sig med andra. Otroulig har bra ekonomi och är super social, Szirius sjunger som en gudinna, är super kreativ och har ett underbart hus. Shia är allt, mitt i smeten, kändis, efterfrågad. Och så sitter en annan på landet i sitt skabbiga hus och bara ÄR.

Men oavsett vilket liv vi har så finns där allt, det gäller bara att se det och vara tacksam i det som är. För när vi ser det så kommer mer. När vi är tacksamma i våra nu så släpper alla måsten och alla vill-ha, och då kommer det att lossna.

Otroulig
9/15/13, 4:39 PM
#31

Haha 😃 Kathja du är för rolig!! "sitter en annan på landet i sitt skabbiga hus" Jag garvade högt 💋 och vem har den drömmen då? 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/15/13, 4:54 PM
#32

Ja precis! Vem vill leva mitt liv? 🤐Förutom JAG. Jag är super tacksam över mitt liv, inklusive skabbigt hus. 😃

Otroulig
9/15/13, 5:21 PM
#33

Jag skiter i om mitt kommande hus är lite skabbigt. Då får jag ju fixa lite.  Ditt får du behålla - för det är ju ditt 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/15/13, 5:58 PM
#34

Mitt hemma. ❤️

Annons:
Håbe
9/15/13, 6:50 PM
#35

Min fun factor just nu är helt klart stallet och hästarna. Hade glömt hur mycket jag tycker om det. Till och med min man kommenterade att "det händer något med hela dig när du kommer dit. Det bara lyser om dig". Och det bästa av allt är att det är så enkelt åtgärdat ❤️bara att ringa och ställa sig i kön ju och det brukar inte vara särskilt mycket kö till det här stallet. Efter jul blir det ridskola för min del. Får samma känsla där som vid havet och på fjället. Lycka och harmoni ända in i själen ☀️❤️

Otroulig
9/15/13, 7:04 PM
#36

Vad roligt Håbe!! Ja, jag har sååååå många härliga känslor och erfarenheter av stallet och hästarna. Så roligt att se hur det ena efter det andra faller på plats för dig!!🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
9/15/13, 7:09 PM
#37

Ja det gör visst det 🤔🙂

SHIAWASE
9/16/13, 1:29 AM
#38

Kathja,, precis:

När vi är tacksamma i våra nu så släpper alla måsten och alla vill-ha, och då kommer det att lossna.

Skrattade jag ocksa nar jag laste om ditt skabbiga hus~~~ SKa bara veta vad jag ar avis pa narheten till naturen,,, och ett harligt hur!!!!

Det ar ju sa nar vi hamnar lite ur balans sa jamfor vi oss med andra…

Habe, later ju underbart med hastar,, jag har ju ocksa ridit hela min barndom och forstar det dar at det ar samma kansla som med hav och natur,,, Harligt for dig, att allt flyter pa sa bra☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: