Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2094 ggr
[Kathja]1
5/19/13, 8:11 PM

Ditt andliga Jag

Tänkte att vi kanske kunde tipsa varandra om hur vi gör för att ta hand om vårt andliga jag. Tex meditationer, prata med våra guider, och/eller änglar, krama träd osv osv

Här är en ganska enkel meditation där man i olika steg öppnar upp sitt hjärta för Universum.

Annons:
szirius
5/19/13, 9:46 PM
#1

Kathja, är du insatt i violetta flamman (ser att den nämns i meditationen du länkar till)? Jag använde den mkt för ca. 5 år sedan och är OTROLIGT stark✨. Ifall du är intresserad har jag en del  "info" om det….🙂

Till skillnad från vissa av er andra så har jag aldrig känt mig "mer människa än andlig".  Jag har sedan barnsben känt en "onaturlig tyngd" i att ha en kropp…som om jag ville "sväva fritt" men satt fast🤐….men jag har hittat min väg in i kroppen, genom att se den som ett "redskap" - det är ingen slump att jag utbildat mig inom dans, tycker om pilates, yoga, thai chi osv, är kreativ i min natur och skapar med min röst och mina händer😉

Att kroppen är själens tempel har varit nåt jag känt utan att ha haft ord för det sedan jag föddes tror jag….likaså tanken på att död bara är ett energiskifte, utan att jag haft nån som pratat om sånt med mig. Detsamma med att vi bara ser en liten liten del av allt som finns och att den fysiska formen inte är det enda.

För mig är vi i grunden andliga, det är vårt sanna väsen, sen har vi valt att inkarneras i fysiska kroppar detta liv. Jag kan därför  inte göra skillnad i "vad jag gör för att ta hand om mitt andliga jag" och vad jag gör "resten av tiden", för det finns ingen separation.

[Kathja]1
5/19/13, 10:15 PM
#2

Jag ska tydligen se till att bli det i alla fall! Blev inbjuden till en FB grupp nyss och de skickar den i morgon, har anmält mig, har även fått (och läst) lite info - men skicka du mer! Det är ju tydligt att jag ska lära mig något där för den dyker upp mest över allt, och tills för 2 veckor sedan hade jag aldrig hört talas om den. 😃

Men för att tydliggöra så tänker jag sådant som är till för att ge vårt andliga jag utrymme, hitta nya vägar i vårt gudomliga, högre jag. Fast det fattade du (ni) nog. Men visst mår vårt andliga jag bra av att gå i skogen, eller klappa en katt. Men det finns grejer man inte sysslar med om man inte är "andlig" så som healing, meditation, prata med änglar/guider osv - så tänker iaf jag. 🤔Och sådan tänkte jag vi kanske kunde samla här.

Det var iaf min tanke…

För mig handlar det om att hitta tillbaka till det jag är eftersom jag har växt upp, och formatas i helt oandliga samanhang, hittade min andlighet bara för något år sedan. Och det var ju så coolt att inse att man kunde snacka med guider, läsa av folk och annat roligt, och andligt.

[Kathja]1
5/19/13, 10:32 PM
#3

En vägledd meditation som jag gillar.

[Torahzen]
5/19/13, 10:55 PM
#4

Jag tar gärna del av violetta flamman också om det går bra. Har jobbat lite med den förut och har nu kommit tillbaka till den.

[Kathja]1
5/20/13, 8:20 AM
#5

Idag fick det bli chakrabalansering, och den var välbehövlig vill jag lova. Var länge sedan jag gjorde en och denna gången mådde jag illa under tiden, tar det som ett tecken på att den gjorde nytta. 😃

Alexandraea
5/20/13, 12:01 PM
#6

Jag har ganska nyligen börjat skriva "brev" till min guide. Har känt ganska länge att jag vill få bättre kontakt med en av mina guider som är min bästa vän. Jag minns inte vår relation, men ett medium jag brukade gå till i Sverige har berättat om den, om en själ som är min bästa vän som valde att stanna kvar i andevärlden för att bli min guide i detta liv. Även fast jag inte visste om detta tills förrän några år sedan så har jag alltid kännt att jag saknat någon i mitt fysiska liv, jag har bara inte kunnat sätta fingret på känslan. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att försöka få bättre kontakt med min vän.  Jag har ett word-dokument på datorn där jag skriver mina brev, berättar om tankar och känslor som jag har, ställer frågor etc. Jag har bara hållit på lite över en vecka nu, men jag känner redan att det börjar hända grejer. Jag har fått nya insikter som oftast kommer när jag sitter och skriver. Mycket häftig känsla! 🙂😃

Annons:
[Kathja]1
5/20/13, 12:06 PM
#7

Vilket bra tips Alexandrea!

Otroulig
5/20/13, 12:28 PM
#8

Jag är också intresserad av violetta flamman. Vet att Anna- Lena Wikström ( tror hon heter så) har distans kurs oxå. Själv tror jag ju att drömarbetet också är en typ av andligt arbete. Likväl som personligt, tänker lite som Szirius, allt hänger ihop. Däremot skulle jag gärna ha en klarare kontakt med källan, ha en bättre mottaglighet. Så det är jättebra med alla tips.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/20/13, 12:32 PM
#9

Jag har fått detta dokumentet från annat håll, är ju en bra början, jag har inte tagit mig genom hela själv ännu. Men eftersom man får dela med sig av hela dokumentet så gör jag gärna det. 😃

szirius
5/20/13, 9:32 PM
#10

Äsch, det gick inte att kopiera från pdf-filen.

Skriver bara kort nu, först angående de 7 strålarna. Det jag har lärt mig där är om ärkeänglarna.

Dvs

1)  St. Mikael, blå

2) St. Jofiel, gul

3) St. Chamuel/ Samuel, rosa

4) St. Gabriel, vit

5) St. Rafael , grön

6) St Uriel, purpur/guld

7) St. zadkiel, violett

Den bön jag använt mkt ( jag gjorde såklart en melodi till den och sjunger den😉) är den som står som exempel 2, på sid 27. Att sjunga den i ett meditativt tillstånd och visualisera den violetta flamman är väldigt stark, lite "EFT-varning" på den, haha - kan utlösa mkt känslor och gungningar🤪🤮🥵, men är rensande!

[Kathja]1
5/20/13, 9:41 PM
#11

Den sången skulle jag ju såklart vilja höra! Tog just emot Violetta Flamman för första gången. Shit det var som värsta islossningen! Tårarna rann och jag mötte en ny vägledare, en stor brunbjörn som visade mig stjärnorna och talade om för mig att det var människor som väntade på att höra mig tala, jag måste bara lära mig att lyssna först. Oooooiiiihhh!

[Kathja]1
5/20/13, 9:51 PM
#12

Var tvungen att kolla vad björn är för djur i detta sammanhanget och kom in på en kanon sida. Passade då på att läsa lite om Stig min sköldpadda som ju är den som har varit framme mest. Känns ju lite som att jag har lyft ett steg och nu ska fokusera på annat än innan och att jag är rätt ute som kände att jag skulle odla mitt andliga jag…

Turtle/Tortoise's Wisdom Includes:

  • Symbol of the earth

  • Connection with the center

  • Navigation skills

  • Patience

  • Self-boundaries

  • Associated with the feminine

  • Power to heal female diseases

  • Respecting the boundaries of others

  • Developing new ideas

  • Psychically protecting oneself

  • Self-reliance

  • Tenacity

Bear's Wisdom Includes:

  • Introspection

  • Healing

  • Solitude

  • Change

  • Communication with Spirit

  • Death and rebirth

  • Transformation

  • Astral travel

  • Creature of dreams, shamans and mystics

  • Visionaries

  • Defense and revenge

[Torahzen]
5/20/13, 10:02 PM
#13

Heja violetta flamman!

Annons:
szirius
5/20/13, 10:11 PM
#14

Kraften i "jag ÄR" är ju liksom en grund i LoA också ju😉

Otroulig
5/20/13, 10:18 PM
#15

😃🌈 Åh vad roligt Kathja. Ska läsa igenom och testa - men inte nu.

Eftersom den här tråden är låst. Finns det någon mer än jag som arbetat med 12 chakran? 

Jag var på en kurs för ca 4 år sen där vi öppnade fler chakran..bl.a ett mellan hals och hjärtat. Fotsulorna var en annan. 

Det var tydligen lite hysch,hysch om detta. Därför har jag inte velat fråga på AU t.ex. 

Har googlat lite men inte hittat nåt som stämmer med det som sas då.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
5/20/13, 10:40 PM
#16

Wow så häftigt tjejer!! Jag kommer svagt ihåg nåt möte med den violetta flamman i guidade meditationer för några år sedan, inte dragen till det just idag, men allt det ni snackar om håller nån magisk attraktion för mig! ♥

Inte varit inne så mycket på chackran, inte snackat med mig riktigt.. men hört Abe säga att de snarare är motståndpunkter, punkter där vi blockerar det naturliga flödet som skulle finnas där annars.. och att det finns tusentals i kroppen, bara de vanliga man pratar om är de största, och, ja vanligast.. :) Så 12 låter inge konstigt.. Bara fler ju mer medveten man är och ju mer skillnader i energier man kan känna kan jag tänka?!

linnease
5/20/13, 10:40 PM
#17

Fast.. tråden är ju inte låst 😃

crinalina
5/20/13, 11:01 PM
#18

Jag som är ny på detta med meditation har aldrig hört talas om den violetta flamman tidigare. Just idag känner jag bara en svag nyfikenhet så jag väntar tills det känns rätt att kolla upp det. 

Jag använder mig en hel del av A-H:s Into The Vortex Guided Meditations. Det är fyra 15-meditationer fokuserade på; General Well Being, Financial Well Being, Physical Well Being och Relationships Well Being. Ibland kör jag en, ibland kör jag en flera gånger, ibland kör två i olika kombinationer, någon gång (som idag så körde jag först 2 och någon timme senare de andra 2. Allt beroende på vilket område jag känner störst behov av. Ibland sätter jag på en av dem på loop och somnar till det. Ibland kör någon av dem i kombination med EFT och/eller Diamond Alignment. ✨

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/20/13, 11:16 PM
#19

det är väl inget hysh hysh att det finns fler chakran🤔? De 7 som nämns oftast är ju de största, bara. 🙂

Och som sagt, tråden är INTE låst😉

Jag har stor respekt för detta och hoppas att folk som känner sig dragna till att jobba med sina chakran läser på ordentligt.

Att det finns blockeringar i ett chakra har sina anledningar och att lyfta bort blockeringar "forcerat" , kan sätta igång saker som man inte är riktigt mogen för. Vi tänker automatiskt att "alla blockeringar är dåliga, de ska vi plocka bort, gärna snabbt också!" Men blockeringar kan ju ha uppstått som  ett naturligt skydd  om man varit med om svåra övergrepp tex…och lyfter man bort dem utan att vara jordad och ha koll på grejer så kan det bli tufft. Ville bara nämna detta då jag har en bekant som hamnat i psykos, av just intensivt chakra-arbete.

 Själv tänker jag att mina chakran öppnas o stängs o snurrar o gör precis vad de SKA göra😉- de vet definitivt bättre än "mig".

crinalina
5/20/13, 11:20 PM
#20

Det är en av anledningarna till att jag tycker den DNA-EFT som vi har som länk här inne jobbar med att ta bort det som inte längre tjänar oss. Jag använder det specifikt när jag tappar. Att ta bort och lösa upp det som inte längre fyller någon positiv funktion i mitt liv. Jag tror också att det är därför som man ibland får återgå till ett område som man redan trodde var klart, efter ett tag. För att man blivit redo att lösa upp och ta bort fler blockeringar. Var sak har sin tid och det är bara dumt, och kan vara farligt att pressa och stressa fram saker. 😃

Tack för påminnelsen om det, szirius! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
5/21/13, 8:10 AM
#21

Jag har ingen större koll då det kommer till chakran, anat än att jag fyller på och rensar då och då, tycker att det gör mig piggare och mer alert. Men håller med dig Crina - det har hänt SÅ mycket efter att jag började köra cellminne/DNA-EFT.

Apropå I Am så har jag ett bildspel som går som bakgrund på min dator, där är mina drömmar, någon gång varje dag så sitter jag bara och tittar på bilderna och "mantrar" I am till dem. Känns alltid lika kanon!

Otroulig
5/21/13, 11:48 AM
#22

🤪låst va! superkoll 😎 jaja. 

Ja Szirius, håller med dig där. Jag har respekt för att köra på för mycket och jag har förstått att det räcker långt med att göra "öppna hjärtat" övningar då hjärtchakrat ska fungera som någon slags omvandlings central och vara det viktigaste chakrat. 

Just nu känner jag mig väldigt dragen till energiarbete. Känner verkligen hur jag kan förflytta mig upp på bättre nivåer och vips så händer det saker i mitt fysiska liv. Sten cool 😎 Det tar allt från 10 minuter till en timme - så händer nåt kul!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/21/13, 11:52 AM
#23

Vad gör du när du kör energiarbete? Nyfiken ju! 😎

Otroulig
5/21/13, 12:24 PM
#24

Alltså jag vet inte:) Har ni läst Sanaya Romans böcker. Hon kanaliserar Orin och arbetar ihop med en Duane Parker som kanaliserar DaBen.

De beskriver mycket om energier. Har inte varit inne på det på länge men nu märker jag hur jag kan leta efter rätt känsla, inte någon specifik utan mer höja min energi. Jag försöker göra det direkt på morgonen. Jag behöver inte tänka på något specifikt - men ibland fungerar naturligtvis som en hjälp. Jag känner av i kroppen var jag är och sen höjer jag mig…åker upp, som på en plattform. Linns beskrivning idag på låsta mamma tråden gav ändå mer bränsle på denna brasa. Det Linn beskriver om The Grid finns oxå med i deras böcker. LOA och medvetet skapande likaså.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
5/21/13, 12:34 PM
#25

Nej Nu!!! maste jag ta och aktivera mig( som i MATLAGNING) ,, jag har ju inte helller varit mycket for anglar, etc.. Jag ar JAG typ

MEN jag lankade ju tidigare till nagon sida, och deras mediationer tycker jag om, mycet I AM, ( I AM ,, ar det basta,, och det starkaste) och mycket violette flame etc~(ska lanka senare igen,, Szirius,, sa visst att rosten paminde om nagon viss skadespelare,,hihi)

Naval,,, JUST NU~~~sa skulle jag vilja traffa er alla precis har och nu,, sa, sa, sa innerligt!! Men jag far val ha talamod, och noja mig med varan Cyber-gemenskap💋

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/21/13, 12:39 PM
#26

Är helt med, tänkte att jag kanske hade missat något bra knep. Ofta behövs det ju inte så mycket mer än att man vill så är man där, ofta lättare och fortare än man kanske trodde att det skulle gå. Är så coolt. Jag ska absolut ha fler snack med min björn, han heter föresten Egon talade han om idag. Gillar att mina guider har humor - Stig som i hitta sin väg och Egon som i fokus på ditt ego, hi hi. Me like. Fast det är klart att de matchar mig, vore ju galet annars. 🤪

Otroulig
5/21/13, 12:53 PM
#27

DET skulle ju jag vilja ha -en bild av hjälparna. Det har jag inte känt så tydligt. Jag får mest bara en massa påskjuts med energier så jag är helt säker på att jag har hjälp och stöd. Men vet inte hur dom ser ut hehe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
5/21/13, 1:02 PM
#28

Är väl kanske iof inte det viktigaste. 🤔

[Kathja]1
5/23/13, 8:47 AM
#29

Jag gjorde idag en meditation där man skulle möta sin kraftdjur, vägledare, hitta sin kraftsten och sin kraftväxt. Shit jag har en hel djurpark, men de påstår att de alla behövs. Jag har Stig min sköldpadda, Egon min brunbjörn och en korp ännu utan namn. Det var roligt det där med korpen för jag visste att den ville mig något, det har nämligen vid flera tillfällen de senaste veckan flugit korpar runt mig då jag varit ute på tomten, min man har inte sett dem, men det är som att det har flyttat in ett korp par eller två i området. Har aldrig funnits korpar här innan vad jag har tänkt på. Min sten var rosenkvarts, ska kolla upp den har noll koll, och min växt (här får du hjälpa mig Otroulig!) var en grön planta, den påminde om liljekonvaljblad men var något annat - har för mig att den kan ha väldigt små vita blommor, men kan ha fel. Bladen påminde iaf om liljekonvalj lite rundare och lite mindre bara. Kul var det iaf.

linnease
5/23/13, 12:35 PM
#30

Hahaha! En hel djurpark! 😃  Låter kul.. :) :)

Jag bestämde mig igår för att jag ville ha en låtsaskompis typ, har aldrig haft det men vart avis när jag läst om dem som hade det när de var små t.ex. Så det dök upp en igår, han var hur skön som helst! :) Och dessutom sjukt fin ♥ Och idag kom ett helt gäng, lite luddigare idag, får inte riktigt grepp om dem, men de är där när jag fokuserar där!

Och kaninerna, de fysiska som skuttar runt här ute alltså, de har börjat leka med mig ♥ De tycker det är skitkul att gömma sig och se om man hittar dem, och sen se hur nära de vågar låta mig komma, se springer de iväg helt förtjusta. Som kurragömma. Typ faktiskt som kaniner alltid gör, bara inte fattat att det är det de håller på med innan jag tunade in på deras energi när de började dyka upp i min väg sista veckan.

Och idag var det en som var superkul, hon hade lagt sig platt mot gruset på ett ställe och skickade ut typ en stealth-cloak.. (kommer inte på nå svenskt ord för det) Jag gick på en gata och fick plötsligt tanken i huvudet "det finns inga kaniner på den här gatan, alla är på den andra, vad konstigt" - men det var hon som försökte lura mig!!! Hon vibbade liksom, "jag är inte här, alla är på den andra gatan, alla är på den andra gatan.." Så roligt!! 

Känner mig helt knäpp, men har hur kul som helst! :D

Otroulig
5/23/13, 1:09 PM
#31

Haha, snart läser väl någon skeptiker ovan inlägg och snart kommer en buss med vita gubbar till er 😃 

ÅHH vad härligt 🎈mer lek och fritt tänkande och skapande åt folket 😜🥳 Jag har oxå börjat prata med min "låtsaskompis" fast ser hen som min guide. Jag har nog flera faktiskt. 🤔

Hmm växten Kathja det  låter ju nästan som min ramslök..fast dom bladen är ju spetsiga. Sen finns det en växt grupp "Hosta" tror jag dom kallas, har liknande blad - färgen på bladen kan variera och har blommor på stänglar. Dom trivs i skugga/halvskugga och växer som en …hm klump..kommer inte på bättre ord. 

Rosen kvarts ❤️ den har varit uppe förut här på forumet, jag har en i mitt sovrum. Fiin kärleksfull sten - men räknar med att du redan kollat upp egenskaperna 😉

I alla såna här meditationer där man ska möta sin guide, sitt högre jag, sitt kraftdjur. Så händer det NADA hos mig. Vet inte vad det beror på. Att jag kanske har för höga krav eller förhoppningar. Jaja mår ju bra ändå😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
5/23/13, 2:20 PM
#32

Hm, de funkar inte för mig heller Otroulig.. Mina började bara dyka upp när jag till slut accepterade att energin verkligen finns, och att jag KAN interagera med dem.. Och de kommer när jag vill, när jag frågar efter det, när jag vill ha nåt, nån känsla eller upplevelse eller idé eller hitta nåt eller bara bli underhållen :)

[Kathja]1
5/23/13, 3:43 PM
#33

Ramslök! Den är det. Tack, jag visste att du skulle kunna det. 👍Mina guider dyker ju bara upp när jag mediterar, mitt mål är att ha dem nära annars oxå. Eller de är ju säkert nära, det är bara jag som inte ser/hör/känner dem, Är ju så det ska vara, eller skaa och ska, det blir ju mer spontant i alla fall. Men roligt att ajg nu kan känna att mina är på plats. Jag har tre djur, en ängel, en sten (hittade ett super fint antikt hänge på Tradera som är MITT) och en växt. Får lära mig mer om Ramslök nu då, för de andra har jag nu ganska bra koll på.

Min önskan är iaf nu att känna av mina vägledare lättare och mer spontant, men det kommer att komma det vet jag. Var sak har sin tråd. (Och var tråd har en mängd ämnen, iaf hos oss, hi hi)

Otroulig
5/23/13, 4:35 PM
#34

Kul att det var ramslök, kommer du ihåg att jag tjatade om det förut, för någon månad sen? Szirius sa att den var renande. OCH av en händelse upptäckte jag till min glädje nyss att de små plantorna jag satte förra året (importerade från skåne) faktiskt har överlevt. Så jag läste ditt inlägg med smak av ramslök i munnen!

Gjorde själv initiering av den silver violetta flamman för några timmar sen och fick inte lika stora upplevelser som du Kathja. Men kände av ett "bubbel" och hoppande i ryggslutet och rumpan utöver värmen i hjärtchakrat och till min stora glädje och förvåning - när jag reste mig upp var all smärta som bortblåst och jag var helt avslappnad i ryggslutet. (har ju haft lite diskbråcks problem där) Coooolt 🌈😎 säger jag!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
5/23/13, 5:09 PM
#35

Visst är den cool! Ska absolut använda mig av den mer. ❤️Jag tror att vi har ramslök, om den växer i skogen. 🤔

[Kathja]1
5/23/13, 5:19 PM
#36

Har kollat in mängder av Ramslök, tror inte att det var den växten som är min, den hade rundare blad. 🤔 Jag får väl be om vägledning i det där…

edit

Jag tror att det var Getrams jag fick! Den kallas även för Salomos sigill, något annat som även kallas för det är Davidsstjärnan.  Betydelsen sägs vara - den nedre delen av stjärnan pekar neråt mot den mänskliga världen och den övre delen pekar uppåt mot Gud.

szirius
5/23/13, 8:00 PM
#37

jag har fastnat i dessa kanaliseringar idag, älskar robotrösten haha, jag hamnar i dvala och känner att jag får in informationen på ett annat plan.

http://www.youtube.com/watch?v=eNPaGKQPsKk

Igårnatt och inatt har jag verkligen haft utrensningsdrömmar…gamla rädslor, oro, ilska etc har dykt upp, vissa som är 20 år gamla😮…så intressant…och härligt att kunna bara släppa det hela, i total tillit och vetskap att det är nåt som går "genom och ut". Har återigen nåt "skov" med nacken nu och har haft värsta mötet med Rafael😃, det bara vibrerade och jag blev liksom genomsköljd av flytande guld. Jag är så kär i änglarna❤️ , vilka fina pysar alltså, bara ger och ger helt villkorslös, jag blir rörd av tacksamhet.

Jag får hela tiden till mig " relax, relax, relax", jag ska slappna av in till flödet, oh my vad jag övar på det😇.

Är så TRÖTT denna vecka. Och får även till mig det, att jag ska sova mer! Skulle kunna sova dygnet runt tror jag om jag hade möjlighet😴. Tror jag ska be om en egendag på söndag så får familjen åka iväg nånstans.

linnease
5/23/13, 10:12 PM
#38

Ååååååh tack för att du delar Szirius, jag hamnade i nån lite hopplös känsla av att det aldrig tar slut nu på eftermiddan.. Sååå trött denna veckan jag med, och massor av skumma drömmar jag med, sovit på dan flera gånger varje dag.. Och just nu fastnade jag i att försöka klura ut hur allt ska gå till eller "fixa" min vibb, börjar närma sig deadline, flyttar ur från huset om en månad och varken jag eller mina grejor har nånstans att ta vägen.. och bara 4000 kr i månaden i inkomst. Hm. Just det. Relax, reelax, relax.. det är bara utrensning och upskiftning på gång ja…

SHIAWASE
5/24/13, 3:29 AM
#39

Underbar tråd!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
5/24/13, 7:09 AM
#40

Linn  - du får dumpa grejerna här, det har vi ju redan sagt ja till. Gitarr och fuktkänsliga saker kan bo med oss i huset, vi har ju plats, och det andra får bo i stugan. Vet inte om älsklingen vill ha dig här också…men det löser sig alltid. 😃

linnease
5/24/13, 9:27 AM
#41

Åh! Ja!!! Just!! Fick för mig ni eventuellt skulle göra om i stugan eller nåt, så jag var inte säker på att grejorna kanske inte kunde vara där.. Måste ha drömt :D Yes!! Tack Kathja!!!! Shit va bra!

Mig själv är jag inte så orolig över egentligen, bara när jag är så trött så allt bara ser svart ut överallt, hihi.. Sugen på att packa in mig i en ryggsäck och backpacka runt eller nåt. Har en luddig känsla av att jag ska resa, eller nåt liknande! :)

Annons:
szirius
5/24/13, 11:26 PM
#42

Linnsigumman 🌺- checka in babbeltråden, jag insåg att det är Wesak nu, en energihöjning som firas inom buddismen just denna fullmåne varje år. Har länkat i den tråden🙂. Våra samstämmiga upplevelser den här veckan kring starka drömmar, trötthet, känsloladdningar etc är nån synk med detta😉 Så - enjoy the ride😃 Tycker det är väldigt givmilt av universum att skänka gratis bergodalbanor så här lite då och då…så att man inte glömmer att man lever, liksom😉

[Kathja]1
6/1/13, 8:57 PM
#43

Är så glad! fick ju under en meditation härom veckan till mig att jag skulle skaffa en Rosenkvarts och det är nu gjort. Blev sugen på en bergskristall också så det fick bli en sådan också. Jag är ingen sten-människa men dessa känns helt rätt. Har dem nu hängande runt halsen och det känns pirrigt på något sätt. Ska bli spännande att se vad som kommer ur detta.

Vet inte om jag berättade det men jag blev avläst av en tjej härom dagen och då fick jag till mig att jag hade en blå energi boll som dök upp då och då. Nu har jag frammanat den flera gånger, och jag blir lika lycklig varje gång, känner hur jag lyfter. Tror att den har med min andlighet att göra, eller jag vet det. Tog ett snack med den och den sa att den var ALLT, den var GUD den var JAG, den var LIVET. Helt okej att ha som kompanjon.

Har fått till mig under en tid att jag ska investera i mitt andliga jag och därför har jag bett om hjälp, och tänk att hjälpen skulle vara så "enkel".

Känner att Egon, min showande björn och vägledare, tillsammans med min blå boll och mina nya stenar kommer att öppna upp ordentligt.

[Kathja]1
6/3/13, 8:49 AM
#44

Allt man egentligen behöver göra för att hitta till sitt högre jag, för att bli hel och i harmoni, är att ge sig själv 15 minuter i stillhet varje dag. Lyssna på det som kommer och följ  det som är - ta i det som kanske ploppar upp och njut av stunden i full förvissning om att allt är som det är. Och det är som det ska vara. Allt är harmoni, kärlek och tillit.

Du är alltid rätt, du är alltid lyssnad på, du är aldrig ensam, du är det du ska vara, det du har varit och det du kommer att vara. Du finns i allt, du är allt, du är gudomlig, du är Gud. Amen ❤️

[Kathja]1
6/3/13, 9:34 AM
#45

Ett enkelt sätt att "programera" sig att nå sina drömmars mål, att öppna upp för det gudomliga.

[Kathja]1
6/8/13, 8:49 AM
#46

.

Upp till toppen
Annons: