Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 949 ggr
Otroulig
2013-05-15 11:09

Fatta vilken rensning !!

Oj vad jag slänger gamla känslomässiga brev och dokument nu!! Jag har ju jobbat på samma jobb i 17 år och använt min jobb dator som hem dator. Så nu rensas det!! Och en massa nostalgiska bilder, pärmar, saker. I natt drömde jag att jag hade kvar en gammal nyckel till ett hus som inte längre var mitt. Huset var uthyrt till en bekant, men jag gick in ändå och gick runt. När jag låste insåg jag att såhär kunde jag ju inte hålla på, det var en röst som frågade om jag verkligen tyckte att det var ok? Känslan var att jag var inne och rotade i saker som inte var mina. Exet dök upp igen i drömmen, men jag tror verkligen att det här handlar om att jag så djupt identifierat mig med mitt jobb och det är nu dags att släppa. Jag har ju alltid haft svårt att släppa saker. Men NU, gör jag det lätt och ledigt:)))) Fantastisk känsla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
2013-05-15 11:28
#1

Härligt!!


linnease
2013-05-15 11:38
#2

Oooooh!! Blir lite sugen! Kanske dags att ta mig upp på loftet bland mina flyttkartonger med gamla grejor och rota! Känt hela tiden att det är det jag skulle tillbaka till Sverige för att göra, både mentalt och fysiskt, vill rensa ut en massa gamla grejor och komma ner i en slimmad packning, vet inte varför, men det känns väldigt spännande!

[Torahzen]
2013-05-15 13:07
#3

YES! Heja, heja! Härligt Outrolig!!! Bra jobbat! 👍🏆

Jag känner igen mig i dig. Jag har jobbat 13 år på samma ställe. Jag har börjat gå igenom gamla pärmar, papper och filer som inte längre behövs, åtminstone inte på mitt rum!

szirius
2013-05-15 21:29
#4

Det är underbart att slänga! Det bästa med feng shui👍! Man blir så friii i själen, man känner att man gör plats för annat, eller hur?✨

Skogshumblan
2013-05-17 06:42
#5

Så härligt att få uppleva det du gör. Wow vilken dröm, tydligare kan det ju inte bli!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
2013-05-17 07:49
#6

Kära vänner vad länga ni har jobbat på samma ställe! En annan har alltid flyttat på sig efter 2-3 år, det samma gäller boende. 🤔

Måste vara väldigt terapeutiskt att få rensa sådär. Härligt och nyttigt.

Annons:
crinalina
2013-05-17 19:56
#7

Ja, jag tänkte samma sak Kathja. Det längsta jag har jobbat på ett och samma ställe är 2 år och 2 månader, på mitt nuvarande jobb har jag varit 2 år och 1 månad. Hu, så länge. 

Jag gjorde ju en sådan där ordentlig utresning några månader innan jag flyttade ner hit. Jag kände att jag satt fast och behövde rensa, utan att ha en aning om hur effektivt det faktiskt är att göra det. 

Sen när jag flyttade hit så rensade jag bort resten. Nästan allt. 

Det jag har kvar ligger i ett vindsförråd hos en vän, i min födelsestad, och jag känner mer och mer att jag behöver åka dit och rensa igenom det som finns där. När jag packade och rensade innan jag flyttade hit så var jag så långt nere så jag har inte den minsta aning om vad som finns där, mer än en del saker efter pappa. För mycket saker efter pappa. Så nästa gång jag åker till Sverige så ska jag planera in med min vän att jag ska rensa ur bland mina saker. Kasta det som kan kastas, sälja det som kan säljas och bara spara någon enstaka sak. 

Bara tanken på att göra det gör att det känns bättre. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-05-17 21:07
#8

jag är också en hoppjärka, har jobbat knappt 2 år på samma ställe som längst. Har flyttat otaliga gånger - men häääär trivs jag underbart ljuvligt bra. Mitt drömhem❤️

crinalina
2013-05-17 21:18
#9

Ja, jag glömde ju nämna alla mina flyttar! När jag var 17-18 flyttade jag 11 gånger på ett och ett halvt år. Haha. Det längsta jag bott i samma hem som vuxen är 3 år, men säger som du szirius; häääääär trivs jag ljuvligt bra. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2013-05-19 12:38
#10

Härligt med rensning Otroulig! 😃 Jag rensade järnet inför min Spanien-flytt för fyra år sedan. 30 (!) svarta sopsäckar av random grejer. Jag lyckades fylla kvarterets sopcontainer helt själv, haha. Blev tvungen att ta en paus i rensningen ett par dagar medans jag väntade på att sopgubbarna skulle komma och tömma den så jag kunde fortsätta. Efteråt kändes det som jag slängt bort flera ton av gamla spöken som tyngt ner mig. Vilken fantastisk frihetskänsla det var när allt jag ägde just då kunde få plats i en resväska. (Visst jag sparade några böcker, fotoalbum och filmer som för tillfället bor i min systers garage, men de räknas inte. 🙂)

Skönt att höra att vi är fler hoppjärkor här. 😉Jag har ett ganska stort behov av frihet, och blir lätt rastlös om jag är på samma jobb för länge. Jag har bytt karriär-inriktning fler gånger än jag kan räkna. Jag känner mig lite som ett barn som man frågar vad hen vill bli när hen blir stor, och svarar typ 10 olika saker, jag är fortfarande i det stadiet. Det är liksom omöjligt att bara välja ett jobb när det finns så mycket spännande att välja mellan.

Skogshumblan
2013-05-20 09:52
#11

Jag som,timvickar är ju sällan länge på,ett ställe men,detta läsår har varit undantaget. Sedan september har jag varit på,en och samma,skola, haft nästan samma barn hela tiden. Rensa har jag ganska nyss upptäckt tjusningen med. Går,igång på att ta fram,svarta sopsäcksr, tomma kartonger och så bara köra igång. Har en hel övervåning som jag ska rensa ur i sommar. Slänga, lämna iväg till second hand och så. Mmmm härliga tanke!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
2013-05-20 21:38
#12

#11 aaah, nästan lite avis😃 Jag har liksom inget kvar att rensa…i fysisk form vill säga😛

Skogshumblan
2013-05-21 05:34
#13

szirius, vi har så det räcker åt många, välkommen ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: