Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1014 ggr
SHIAWASE
2013-04-19 14:39

Be yourself!!! YES!

Detta dok upp pa min FB i dag!! Saa sant~~~(Hade precis(naturligtvis) skrivit ett liknande blogg-inlagg innan jag sag detta,,hihi)

Be yourself, be exactly as you are. When you are
 being yourself you will attract everything that is
 in alignment with who you truly are. You will be
 shocked to see who drops away. Their absence
 will leave a space for new and amazing relationships
 to enter your life. Just be you, and let everyone
 else do what they may. You are not what others
 believe you to be, you are what you know you are
 and nothing else. Just BE

Sa, sa, sa sant! for att attrahera de manniskor vi vill ha i var tillvaro sa maste vi borja med att vara precis som vi ar!!!! Vi kan inte attrahera de vi vill om vi inte ar arliga gentemot oss sjalva!!!

Underbart:)❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
KallaMigMimmi
2013-04-19 14:48
#1

YES!!! inget borde vara mer enkelt:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

szirius
2013-04-19 15:35
#2

Yes! Lite same, same som ordspråket " om du vill bli älskad för den du ÄR, så måste du våga VARA den du är!"

Så många "gör till sig" för att vara på ett visst sätt för att bli älskad…men då blir man ju inte älskad för den man i sanningen ÄR - så då blir heller inte den kärlek man får genuin!

Var jag , som vanligt😇, fumlar, är när det kommer till tålamodet🎧. När insikten kommer, att man vill vara mer genuin och börjar vara det så har jag märkt att kan det bli ett glapp _mellan perioden då det som inte gynnar en rensas ut, och då det fylls på med nytt igen. Andas, andas och ha tillit. Det kommer!( säger jag till mig själv, hehe…) _

Även om universum är amazing och kan skapa mirakel, så behöver " rätt plats och rätt tid" kristalliseras både runt oss och inom oss. Vad vi kan göra är att SAMARBETA och vattna rätt frön under tiden. Det är det ju lätt värt att vänta på! Man får sjunga en liten visa och lukta på blommorna så länge!🎈

SHIAWASE
2013-04-19 15:59
#3

haha,, Szirius,, Man far sjunga en liten visa och lukta pa blommorna sa lange precis🎈Njuta av att vattna vara fron~ De spricker upp till fantastiska blommor nar tiden ar kommen~~

Oj,, vad jag ska forsoka gora det just nu!!
Hade att mega-utbrottt pa mina tva aldsta dottrar alldeles nyss, dar jag till och med sa upp "bekantskapen" med dem!!haha~ Kul att se hur detta utvecklar sig,, jag tar och satte mig och sjunger och luktar pa blommorna sa lange(detta blev lite OT~~~Men med tonarsdottrar sa far man val lov att vara lite OT)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-19 16:26
#4

Här får man alltid lov att vara OT. 😎Men apropå tråden så finns det ju ingen annan väg att gå än vägen via att var sig själv, att vara ärlig i det som är.

crinalina
2013-04-19 18:59
#5

Får mig att återigen tänka på ett av mina favoritcitat "Today You are You, that is truer than true, there is no one alive who is Youer than You", av Dr Seuss. Jag verkligen älskar det citatet eftersom ingen faktiskt kan vara jag mer än jag kan vara, och jag är faktiskt värd att vara. 

Mycket viktigt att vara sig själv! Och man mår så mycket bättre. 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-19 19:05
#6

Och det fantastiska är att ju mer jag lär känna mig själv som jag VERKLIGEN är, desto mer uppskattar jag och älskar mig själv!! Ja herregud vad det försvunnit folk och precis som Szirius säger, för mig uppstod ett tomrum, men nu har det börjat fyllas på:) framför allt av er mina älsklingar❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2013-04-19 19:14
#7

Jag tog ju mitt det steget i samband med att jag flyttade från Sverige så det tomrummet blev ganska naturligt för mig. Men jag hade en period då jag först lärde känna en massa folk här, svenskar, som jag egentligen bara hade just det gemensamt med, att vi var svenskar och har valt att lämna Sverige för att bo här. Men det insåg jag ju snart inte alls var vad jag var intresserad av så då dök det upp andra som passade mig bättre. Och precis som du säger Otroulig, ni här inne fyller en mycket stor plats! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-04-19 20:09
#8

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

♥ fiiiiiiiiiiiint citat Shia! så sant!! ♥

szirius
2013-04-21 10:35
#9

Otroulig, om det försvann folk och det BÖRJAR fyllas på nu, så undrar jag hur det såg ut innan i ditt liv🤔? Du är ju social precis hela tiden tycker jag!☝️😉

Jag tänker också på det, att många av de relationer som känns närmast, har jag funnit på olika forum❤️ Det är rätt häftigt! Världen är STOR, med massor av underbara personer, även om ni tyvärr inte finns här o fikar IRL i min trädgård just nu…🌺

Håbe
2013-04-21 10:37
#10

Sitter här och våndas över en skrivuppgift som jag måste få klart idag. Har bara ett stort "jag kan inte" i huvudet och har skjutit på det hela veckan tills det är absolut sista dagen. Så jag gick här och läste lite innan det var dags att köra igång och självklart fanns det massor  av trådar som på ett eller annat sätt handlar om precis just det som jag behövde för att tänka om 🙂❤️.

Det är en inlämningsuppgift som vi ska göra tillsammans, 4 st. Vi är tre kollegor + chefen som går kursen. Eftersom det är svårt att skriva tillsammans så delade vi böckerna och skriver om en varsin del och sen får chefen, som just kom hem från semester, renskriva och sammanställa så det låter bra. Grejen är att min kollega på avdelningen utrycker sig så himla formellt. Det låter jättesnyggt och proffsigt och jag känner att jag får mindervärdeskomplex. Jag kan inte formulera mig som hon gör. Det är inte mitt språk. Jag använder inte ord som "heteronormativ, subticeringsförmåga, kontext….." jag vet vad det betyder men jag uttrycker mig inte så. Men det ser snyggt ut! Och då hamnar jag i totalt skrivkramp. För min del kommer inte bli lika bra som hennes. Kommer de andra tycka att jag är värsta obildade tölpen…vad kommer chefen tycka….jag som ska löneförhandla snart…

Men så läste jag lite här :-) "Be yourself" Japp! Jag skriver inte som hon. Jag skriver som jag gör. Jag uttrycker mig tydligt och lättbegripligt. Det är min styrka, att använda orden på ett sätt som blir lättbegripligt för andra. Jag är bra på att fånga lyssnaren!

Och det där med egot som attackerar de svaga punkterna…Nähä! Det händer aldrig mig 🤪😎.

Nu ska jag skriva!

crinalina
2013-04-21 10:50
#11

En vacker dag så dyker vi kanske upp i din trädgård, szirius! Tills dess så får du låtsas att vi är där! ☀️

Håbe, Hurra!! Vad du är bra! Precis så! För man kommer så mycket längre på alla sätt och vis när man är sig själv! Heja dig! 👍🏆

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-21 10:58
#12

…..heteronormativ, subticeringsförmåga…..🤪 hallå? Jag har ju läst på universitet och jag fattar nada. Nu är det väl förmodligen fikon ord i ämnen jag inte är så insatt i, haha.

Helt rätt tänkt Håbe! Be yourself❤️

#9 är jag social hela tiden?…😇hehe, ja så är det kanske, jag har bara bytt ut de jag är social med 🥳

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-04-21 12:02
#13

Klart! Det var ju inte så himla svårt 😎.

Subticeringsförmåga handlar om att du kan se ett antal utan att behöva räkna det. Tex om det ligger fem klossar på bordet så ser du att det är fem utan att behöva räkna dem en och en. Som vuxen kan du klara ett ganska stort antal och även när det är för stort för att se så använder kommer du inte att räkna en och en för att få ut hela antalet. då räknar du kanske 10 och 10…..typ. Sen är det säkert en massa annat också. Men jag är inte så förtjust i att använda ord som ingen förstår. Ser inget syfte med det.

Annons:
Otroulig
2013-05-12 11:49
#14

Haha!! Så hamnade jag här:) av en "slump" , haha:) beskriver ju precis om det jag skrev i går. Jag älskar livet!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-05-12 12:43
#15

Åååh tack för att du hittade denna igen, skön påminnelse idag ❤️

Theleonora
2013-05-12 12:50
#16

Ja Tack Otroulig! Och Shia som skrev denna, behövde också påminnas. ❤️


[Kathja]1
2013-05-13 05:56
#17

Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes!

Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! Yes! 😃

szirius
2013-05-13 13:20
#18

Yes!🥳 ( för frihetskänslan nu)

Yes!🎂 ( för supergoda sockerfria nötmuffins)

Yes!☀️( för sol, alltid tacksam för den)

Yes!🌊 ( för vatten i brunnen! NU ÄR FLÖDET HÄR!)

Yes!❤️ ( för all kärlek i mitt liv)

Yes!😃 ( för att det är så kul att säga yes!)

[Torahzen]
2013-05-13 17:06
#19

Yes! ✨ (för att jag är stjärnan i mitt liv)

Upp till toppen
Annons: