Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 774 ggr
Mumrikshumla
2013-04-18 21:28

Ville bara säga...

… att the law of attraction får mig att småle hela tiden.

Jag har länge velat lästa boken "the Secret" utan att egentligen veta vad en handlar om. Fick den i julklapp i år och sträckläste den. Varje sida var som en uppenbaralese i sig. Det var som ett ljus som tändes innuti i mig. Jag insåg att jag länge levt efter the law of attraction, men från fel håll på något sätt. Nu när verktygen presenterades blev det hela nästan som ett religöst uppvaknande. Ju mer jag läste desto mer klarnade knuten i mig upp. Små tvångstankar och negativa spiraler suddades ut och helt plötsligt kunde jag utan oro tänka positivt och känna mig hoppfull… och framför allt TACKSAM! Tacksamhet är något helt otorligt underskattat när det gäller att skapa sin egen lycka.

Jag är tacksam att jag fått denna kunskap. Nu får jag lägga band på mig själv för att inte försöker påtvinga alla jag känner den här möjligheten att vända sitt liv :-)

Jag har inte gått "all in" ännu. Suger lite på karamellen. Ska göra en visionboard snart. Lära mig att meditera och försöka kanalisera bätttre. Hittils har jag hållit mig till min tacksamhet, mina önskningar och tanken "hur har jag manifisterat denna händelse/tanke/situation etc. i mitt liv?" och mitt liv har redan förändrats! Det är svårt att förstå omfattningen av det ibland, men bevisen finns där hela tiden. Till och med när jag tvivlar lite så dyker de upp som en fräck knäpp på nästan att sluta tvivla :-) Fantastiska saker har hänt. Stora och små. I dag fick jag ytterligare ett tecken. Ett svar på tal från universum som fick mig att skratta högt. Jag är tacksam för det.

Ville bara dela med mig av det.

Annons:
Skogshumblan
2013-04-18 21:32
#1

Så härligt att läsa om din upplevelse! Jag försöker lyssna på boken i ljudboksappen men det är ju så mastigt att jag får lyssna om och om igen. Har också insett att jag löst också utan att vara medveten om det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crinalina
2013-04-18 21:42
#2

Vad härligt, Mumrikshumla! Visst är det fantastiskt när man upptäcker hur väl det stämmer, när man inser att det finns faktiskt en anledning, en naturlag, till att saker har skett som de har skett?! Och när man inser att det är bara JAG som styr över det! Ingen annan har kontrollen över mitt liv och mig, BARA jag! 

Och visst är det ibland så fantastiskt så det är svårt att inse vidden av det, väldigt ofta faktiskt. Jag tror att det är i princip omöjligt för oss människor att förstå vidden av det. 

Jag tycker att du har en härlig början, gör saker du tycker om, sådant som får dig att må bra och fortsätt som du redan gör nu. Det viktigaste är att må bra här och nu! 

Och välkommen hit! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-18 22:15
#3

Vad glad jag blir Mumrikshumla! Och kul att du kommit hit och vill dela med dig. Att det känns som en självklarhet är ju just för att det är det också, att leva medvetet skapande enligt attraktionslagen är medfött hos oss alla - sedan kommer livet och vi glömmer bort och trasslar till. Underbart att du har kunnat trassla upp. 👍

Otroulig
2013-04-18 22:15
#4

Vad roligt att läsa:) Det är så intressant att höra om hur olika vi alla startar. Vissa av oss har haft en längre startsträcka och har i stort sett ändrat hela vårt "tänk" medans andra mer har levt efter LOA och får som du aha upplevelser och kan bygga på:) Så roligt att det bara flyter på!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: