Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 746 ggr
Krissegy
4/16/13, 5:30 PM

Förvirrad

Hej

Jag tar till mig av allas råd o så men i mellan åt så kommer jag till en pungt eller ett känslomässigt stadium. Där jag e så förvirrad ed vad jag ska göra här näst… Jag vill dö…men stanna kvar. Jag vill skapa men tvekar…varför kan man inte bara må bra?

Lite tankar bara Kram

What we think, We become

Annons:
crinalina
4/16/13, 5:49 PM
#1

Man kan bara må bra, vännen! Vi är många som har funderat som du gör, och vi är många som varit vilsna och förvirrade, och det är många av oss som har hittat till ett bättre mående. Till ett mående där vi nästan alltid mår superbra, och även de dagar då vi inte gör det så mår vi fortfarande bra för att vi vet att det bara är tillfälligt. 

Hemligheten med att må bra är att förstå. Förstå att hur du mår och hur du känner beror på endast en sak, och det är vad du tänker just precis nu. I varje nu. 

I varje litet nu har du valet hur du vill må och hur du vill känna eftersom du i varje nu kan välja vad du tänker. Tänker du på något som får dig att må mindre bra, något som får dig att känna dig irriterad, arg, ledsen eller någon annan känsla av negativt slag, ja då kommer du att må så också. Men om du när du märker att du börjar må dåligt på något vis bestämmer dig för att du vill vara glad och nöjd istället så kan du bestämma dig för att sluta tänka på det du tänkt på, och istället börja tänka på någonting som får dig att må bra. 

Det kan vara något bra minne, eller ett husdjur, eller en bra låt som får dig glad. Det kan vara att du gör något som får dig att ändra ditt fokus till något bra, gå en promenad om du gillar det, eller ta en springtur, titta på en film eller serie som ger dig BRA tankar och känslor, sjung en sång, dansa, skriv, rita eller vad som helst som får just dig att må bra.

Om man ibland behöver göra sådant som man inte gillar att göra så går det alltid att hitta någonting med den saken som är positiv. Alltid. 

Börja med att så ofta du kan identifiera dina känslor i olika stunder och situationer. När du vet vad du känner i en stund så kan du börja med att identifiera vilken tanke du har just då, och när du vet det så kan du välja att bara släppa den tanken och byta ut den mot en bra tanke istället. Det kräver lite övning innan man får in det till en rutin, men det är faktiskt lättare än man tror. 

Det är du som bestämmer hur du mår eftersom du bestämmer vad du tänker. 

Kram ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Krissegy
4/16/13, 6:01 PM
#2

Okej…men ☝️jag har en följd fråga? Om jag kontrollerar mina tankar…o mår bra. E de då mina drömmar skapas? Och vet unversum om mina önskningar eller måste jag tala ut de så att det hör? 

Kram o tack för jätte bra råd…mår redan bättre!! ❤️

What we think, We become

crinalina
4/16/13, 6:13 PM
#3

Japp, det är då saker börja hända snabbare. Du behöver inte uttala dina önskningar, Universum vet ändå, men ibland (fast inte alltid) kan det vara skönt att ha sagt det, eller skrivit ner det tex, för att det känns mer riktigt om man gör det. Men man behöver inte. Och man behöver inte vara särskilt detaljerad heller, eller inte alls faktiskt om inte detaljerna är jätteviktiga för att du ska må bra. 

Det är ju så att det vi önskar oss handlar inte om saker eller personer egentligen, utan det handlar om hur det får oss att känna och må när vi får dem sakerna eller dem personerna in i våra liv. Det är alltså känslan vi är ute efter. Och eftersom Law of Attraction har lärt oss att vi mår mer av det vi fokuserar på (känner) så om vi tänker bra saker, så känner vi bra känslor och då får vi mer att sådant som vi mår bra av. Sen spelar det ingen roll om vi vet i förväg att vi mår bra av det. Ibland dyker ju saker upp som vi aldrig har haft en tanke på tidigare. Det gör dem för att Universum vet att vi mår bra av det. 

Om det sedan dyker upp saker som får oss att tycka att det känns jobbigt så är det också för att det på något vis kommer att få oss att må bättre. 

Vad bra att du redan mår bättre! Att kunna vända snabbt är jättebra! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Krissegy
4/16/13, 7:24 PM
#4

Okej tack då förstår jag ❤️ Ja för mig kan de vända lika snabbt som de kommer… hihi  😃

What we think, We become

SHIAWASE
4/16/13, 10:47 PM
#5

Krissegy!

Underbart att du staller fragor, undrar och vander och vrider pa saker och ting🎈

Fortsatt med det!

Viktigt ar det ocksa att du later det ta tid~~ Universum ar komplex, och vi ar komplexa, men samtidigt ar allt sa enkelt!

Men som vi sa ofta pratar om har inne, sa maste alla hitta sin vag, allt eftersom som du hamtar in kunskap och information utifran kommer det borja "klicka" till inom dig, du kommer att fa aha-upplevelser, hitta dina egna formuleringar som kanns ratt for dig och hitta din egen vag,, da blir det ocksa lattare att forsta! Ocksa, i och med att du har borjat vara mera uppmarksam pa dina kanslor, sa sa smaningom kommer det vara lattare att medvetet vanda pa dem, och se positiva saker i allt etc.

Sa fortsatta att va nyfiken! Och vilja veta~~ Och lat det ta den tid som behovs for att bearbeta det inom dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Krissegy
4/16/13, 11:03 PM
#6

Okej tack Shia ❤️

What we think, We become

Annons:
Upp till toppen
Annons: