Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 632 ggr
[Kathja]1
2013-04-14 09:40

Allt du har är dina tankar (ACIM)

"Makten är innerst. Orsaken är innerst och verkan ytterst. Din önskan påverkar din tro. Dina trosföreställningar kontrollerar din tankar. Dina tankar kontrollerar dina känslor och dina känslor kontrollerar din varseblivning.

Egot vill aldrig att du skall lära dig detta. Det vill att du skall tro att orsak är på samma nivå som varseblivning. Egot vill hålla dig i tron att det förgångna orsakar framtiden. Du måste förstå vad som är under varseblivningsnivån. Så fort du lär dig hur sinnet fungerar har du verktygen för att göra egot helt ogjort.

Låt oss se på ett exempel. Den ena partnern i ett äktenskap är otrogen. Den andra partnern får reda på det och blir arg. Men denna persons ilska har faktiskt inget att göra med själva otroheten. Ilskan kommer från ett djupare ställe: deras önskan att ha mer än allt och också från egot och från deras attacktankar. Ilskan är en del av deras känslor av rädsla och skuld. Allt detta är resultatet av vad som händer djupt nere i sinnet. Detta kosmos är bara en projektion av vad som pågår i medvetandet.

Denna person som är arg på sin partners otrohet måste först erkänna att han har en känsla. Han är inte arg av den anledningen han tror, hans partners beteende. "Jag kan inte skadas av något någonting annat än mina tankar" - - -

När du är upprörd vet du att du behöver en ny tanke. Att öva ditt sinne att tänka på ett annorlunda sätt så att du känner på ett annorlunda sätt och varseblir på ett annorlunda sätt. Så enkelt är det. Till en början kanske du måste tänka på en del saker. Men efterhand som du blir mer intuitiv behöver du inte klura ut någonting. Detta eftersom du får höra inifrån vad som är till mest hjälp. Du har inga behov av åsikter och lär dig säga "Jag vet inte" då ditt fulla fokus är att vara lycklig och fridfull. Din intuition vet vilka ord som skall sägas; ibland inga ord alls bara ett leende. Du lär dig att skratta en hel del och inte ta världen så allvarligt, at slappna av och komma i nuet. Om du tror att du behöver hjälp, så dyker någon upp för att hjälpa dig." (ACIM)

Annons:
crinalina
2013-04-14 11:13
#1

Ja, vad ska man säga! Det är ju väldigt sant! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-14 12:22
#2

Jaa. Ibland kan jag vara där, mer och mer. Blir faktiskt nästan aldrig upprörd längre över vad folk säger eller gör….men det kanske beror på att de inte gör och säger saker som stör mig….. Har ju inte så nära relationer…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-14 13:36
#3

Otroulig - Tror inte att det har med att göra om realtionen är nära eller ej, jag blir sällan upprörd eller irriterad nu för tiden, men det är i princip bara på människor som jag inte har någon relation med. Som när jag blir trampad på av vilt främmande man på GeKås, typ. Då tillåter jag mig att tagga upp för att det kan vara lite skönt ibland. Annars har jag ju fördelan att jag har ett jobb där jag ibland behöver bli tjänstemannaupprörd, för att visa grabbarna vad som gäller. Men det är ju ingen "negativ" känsla kopplad till det, handlar bara om att få sätta ner foten och peka med hela handen. 😎

Otroulig
2013-04-14 13:54
#4

Mmm, just det här att verkligen säga rent ut: Hur tänker ni nu,? Det här kommer ju att gå åt h…vete. Utan att egentligen vara upprörd inuti, DET har jag definitivt lärt mig de sista halvåret. 😃
Att inte gå in i känslan - bara mest konstatera och säga sin mening.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: