Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1410 ggr
SHIAWASE
4/12/13, 6:57 AM

Matcha frekvensen som dina drommar har!

Spinner vidare pa min kommenter i klotterplanket.

En manifestation kan bara ske om vi matchar frekvensen gentemot det som vi vill manifestera.

Det gar inte att manifestera om vi inte ar pa samma frekvens som det vi onskar med andra ord.

Om vi vore sa duktiga pa att kontrollera var vibration sa att vi kunde justera den endast genom att sitta pa en stol och ma bra, sa skulle alltsa inga handlingar behovas for att manifestera nagot , utan instant manifestation skullle ske.

Nu ~~~ har ju de flesta av oss inte kommit dit riktigt annu😉

For att generellt hoja var vibration racker det med att njuta av nuet, kanna tacksamhet for det vi har, ma bra, ha kul, kanna harmoni och tillit. Om vi gor det, sa kommer massor av fantastiska saker manifesteras i vara liv,bland dessa manga som vi har onskat sedan tidigare. Med andra ord alla manifestationer som vi har planterat i var "vortex" som matchar den frekvens vi har uppnatt kommer att bli verkliga.

Men, om man har ett specfikt mal, drom som man vill forverkliga, DA kan handlingar, agerande vara bra verktyg for att bygga upp var frekvens sa att den matchar just det specifika malet!

Om vi tex har en affarside, eller dylikt, da kan det vara bra att prata med folk om den, att skriva om den pa tex. FB eller andra stallen, att lasa relaterande sidor pa FB etc. Varfor? Jo, for att genom att gora det, sa borjar vi fokusera och justera var frekvens i riktningen till varat specifika mal! Att det fungerar marker vi genom plotsliga moten med personer som kan "vara till nytta "for oss, med personer som kanner nagon som kanner nagon som ~~, nya battre ideer och uppslag dyker upp osv. Med andra ord, vi har inte natt upp till samma frekvens om sjalva malet, drommen ar pa, men vi andvander vara handlingar for att steg for steg justera var frekvens.

Business forlasare etc, talar ofta om att for att lyckas ska man skriva upp sina mal, ha del mal, vara konkret och specifik, handla aktivt och marknadsfora sig etc. etc. Detta ar ju bara hjalpmedel for att hoja var frekvens!

Innan jag var medvetet medveten om LoA sa sa jag ofta till manniskor i min omgivning att om det ar nagot du onskar, prata med folk, samla information etc. Da dyker det alltid upp tillfallen, moten och handelser som leder till att du kan forverkliga din drom. ( Sa har jag gjort manga ganger, nar det galler tex. jobb, hus och annat,,, inget hande nar jag bara satt och dromde och onskade, men nar jag borjade kolla pa natet, lasa, prata med folk, etc. sa borjade allt falla pa plats, och min onskan manifesterades)

Nu vet jag ju att det ar inte sjalva handlingen i sig, utan med handlingen som ett verktyg hojer vi far frekvens sa att vi borjar matcha en drom vi vill forverkliga!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
4/12/13, 7:11 AM
#1

Håller helt och fullt med om att det underlättar att man GÖR något, det gäller ju att vara förberedd och på det viset visar man att man litar på att allt kommer att ordna sig. Som när vi skulle gifta oss, jag skickade ut inbjudan, hade kollat in alla grejer vi skulle behöva osv osv - men vi hade inga pengar till själva bröllopsfesten, ringen eller kläder. När jag inte planerade det jag behövde (utan en plan dock 😉) tittade jag på alla säsonger av Gilmore Girls för det fick mig att må bra. Två veckor innan dagen BRÖLLOP så fick vi 50 000kr och kunde genomföra det just som vi ville.

En plan är bra om den ger dig bra känslor, inte annars. Blir du stressad av att ha en plan - gör detta denna veckan osv - så skit i planen är mitt råd. Men det kräver att man är super öppen för alla impulser, speciellt de som säger att man har hangups att jobba med. 😎

Men se till att vara så förberedd det bara går, ha din bok klar, dina föredrag dina upplägg  - så att om någon ringer dig och säger "kan du komma i mon" så är du redo för action. 😃

SHIAWASE
4/12/13, 7:15 AM
#2

Precis Kathja!! Att gora saker som inte kanns bra~~ NEJ

Som jag skrev i klotterplanket, sa ar jag ju ingen detaljplanerare, alltsa med delmal etc. etc.

Ditt brollop ar ju ett perfekt exempel!! Genom att gora sadant i riktning mot malet som kanns bra, sa styr man sin frekvens at ratt hall!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
4/12/13, 7:18 AM
#3

Visst är det! Det är nog min bästa medvetna, styrda, manifestering av större slag. 🙂

[Kathja]1
4/12/13, 7:41 AM
#4

Klart att jag trillade över denna video på ämnet vi talar om… 🤪

Otroulig
4/12/13, 7:46 AM
#5

Håller med er, tack.👍 Det här tror jag att jag behövde läsa. Ska kolla videon senare

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/12/13, 8:33 AM
#6

Sedan hittade jag denna… På temat du har din Gudomliga förmåga, använd den till att skapa framgång i ditt liv, på temat judarna styr världen för att de ser sig som speciella och utvalda av Gud, du är det också, se din storhet och det kommer att gå dig väl. Han är lite trist att lyssna på dock. 🤐

DEN passade mig bra. 😃

Annons:
szirius
4/12/13, 11:17 AM
#7

Tack Shia✨, väldigt tydligt förklarat, det där kan jag verkligen ta till mig. Att allt runtom är för att vi själva ska komma i rätt vibb.😘

Jag sitter fast…har idéer och saker jag behöver börja planera och skapa, rent praktiska förberedelser alltså…som jag vill och tror på, fast med en stor tvivelkänsla i magen samtidigt (självkänslan?) så varenda dag så skjuter jag på det. Skyller på än det ena än det andra, att jag behöver tid att läka, tid att bara vara, tid att sitta här😇…och nu har jag vant mig vid att alltid ha mkt tid att röra mig med, så om det dyker upp saker plötsligt så blir jag skitstressad! Där är jag alltså just precis idag. Det pendlar.

Jag fick en tydlig guidning av en röst i morse som sa: gör bara en sak i taget så går det framåt.

Jag vet så väl att det där är sant. Jag har en förmåga att tänka femtio steg framåt och bli helt slut innan jag ens startat och så drar jag tillbaks min energi och tror att det inte kommer att gå. Detta är min akilleshäl, att lätt brinna och lätt brinna upp. I stället för att bara göra en sak i taget…

[Kathja]1
4/12/13, 11:34 AM
#8

Jag gjorde EFTn jag tipsade om i en annan tråd, där man rensar i blockeringar på cellnivå. 10 minuter efter hittade jag en video-kurs av A Course in Miracles - tipsade om den också, och vips så hade jag hittat HEM. Jag känner hur varje ord talar till mig och del ett handlade om att vi alla lever i en illusion, en illusion skapad av våra erfarenheter, av våra föräldrars erfarenheter, av vår historia, av våra rädslor…

Att fatta beslut ifrån det är att fatta beslut utifrån en illusion - inte utifrån den du i sanningen ÄR. Utifrån det ska vi inte fatta några beslut, vi ska bara bestämma  hur vi vill att vår dag ska vara. Och den kommer att bli sådan. Dyker det upp saker i din dag som inte matchar det kan du vara säker på att det beror på att du har fattat ett beslut, du har tänkt en aktiv tanke utifrån din illusion, utifrån dina erfarenheter - inte utifrån den du i sanningen är, ditt gudomliga jag. Påminn dig då om att du inte har frågat efter svar - du har bara frågat efter en perfekt dag utifrån ditt sanna jag.

Det här är ju iof inget nytt, vi vet att det vi ber om kommer vi att få, men för mig blev det en tydlighet i varför det är så svårt att TÄNKA och därmed också planera vårat nästa steg.

Har också alltid fått till svar när jag har frågat om mitt nästa steg att jag ska göra det jag gör, och bara vara, njuta, leva och älska. Och sträva efter att vara mitt bästa jag.

linnease
4/12/13, 3:43 PM
#9

hehe, jag kan manifestera saker på en stol 😃

❤️❤️❤️❤️❤️

[Kathja]1
4/12/13, 5:42 PM
#10

Och det är mycket roligare! 😎

crinalina
4/12/13, 9:04 PM
#11

Tack Shia!! Jag har nog aldrig sett det på det här viset förut! Men självklart är det ju så!! 

När jag har svårt att komma igång med skrivandet så ska jag ju inte läsa som jag gör nu, jag ska göra skrivövningar, jag ska kolla på priser på böcker för att se vilket pris jag ska ha på mina böcker, jag ska läsa berättelser om andra som har skrivit böcker, eller läsa något som någon jag känner har skrivit som jag ska göra imorgon, jag ska prata om min bok, jag ska prata om min blog och mitt mål med den, jag ska skriva blogginlägg fast jag inte lägger ut dem osv osv. För att höja min vibration så den kommer närmre målet!!

Där fick jag mig en liten insikt tror jag minsann!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
4/12/13, 9:37 PM
#12

Visst är det så. Det gäller att ha alla bitar på plats då det är dax. För som Linn säger - man kan sitta på en stol och manifestera, men det är inte så roligt att manifestera en jordenruntresa ifall man inte har något pass.😉

crinalina
4/12/13, 9:55 PM
#13

Haha, nej det är det inte. Fast ett pass går ju snabbt att fixa idag så det är inget hinder. 😃

Fast jag tänker på det här som Shia skrev om som att man gör sakerna för att vara i rätt känsla, inte för att ha saker på plats. Saker faller på plats av sig självt när man har rätt känsla. Det jag behöver göra är saker som försätter mig i rätt känsla. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
4/12/13, 10:17 PM
#14

Okej då… Dumt att manifestera en bil om man inte har körtkort, eller någon som kör. 😉

Men ofta när du gör saker så att det är på plats så kommer du i rätt känsla, du hittar känslan av att du vet att det ska ordna sig. Kanske lite mer när det är saker och annat praktiskt än när det gäller kreativitet dock. Det är ju lite speciellt. 🤐

linnease
4/12/13, 10:28 PM
#15

superbra inlägg förresten! :)

SHIAWASE
4/13/13, 12:03 AM
#16

 Haha,, Linn,, Ja,, jag tycker ju om att sitta i min favvo fatolj och manifestera hihi:)

Det viktiga ar ju att vad vi an gora fora att bygga upp var frekvens for att matcha det vi onskar manifestera ar ju att det KANNS BRA! naturligtvis.

Och detta kan man ju bara veta sjalv, vad som kanns bra,, men just som tex. med Crinalinas skrivande, sa tror jag absolut pa detta som du skrev, att prata om det, skriva om det,, etc. etc. Inte tvinga nagot fram, och inte gora sadant  som INTE kanns bra.

Szirius! Ofta ar det for mycket tankande och for mycket planerande som blir bromskloss! Om man installet for att bli inspirerad  kanner sig stressad~~ Sa hitta sma saker relaterade till det du vill uppna, gora,, som i sin tur leder till flera inspirerade handlingar.

Det ska vara kul och latt!! Nar det blir en ANSTRANGNING da befinner vi oss inte i flodet, och da leder inte handlngen till justering av frekvensen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
4/13/13, 12:53 AM
#17

Som med min träning just nu! Jag har ju önskat mig min drömkropp länge nu, kroppen som jag mår bra i och med, men ingenting har ju hänt. Jag har försökt att äta som jag vetat att jag bör, men det har gått bra ett tag men sen har jag tappat det. Jag har försökt att börja röra på mig för att jag vet att jag mår bra, men sen har jag tappat det. 

Sen bestämde jag mig för att börja fylla mitt liv med saker som får mig att må bra, jag började njuta av långa bad, jag mediterade mer, jag införde våra Girlie Nights med vård för njutning kropp, själ och mage, och vips så dök Zumbaklasserna upp. Jag tappade på det och vips så dök insikter om gamla känslor och tankar upp som jag då kunde omvärdera, och då kunde jag landa i min kost. Och jag började äta rätt för mig. Och då helt plötsligt så kände jag för första gången att jag mådde riktigt bra både i och med min kropp. Och då, från tomma intet kan tyckas, dök min inspirerande tanke om en 10-veckors utmaning upp och jisses så lätt det går, och så bra det går, och så roligt jag har, och så bra jag mår. Och jädrans vilken fantastisk kropp jag kommer att ha, vilken fantastisk kropp jag redan har! 

Och det är ju precis det detta handlar om. Om man inte hittar rätt känsla, rätt inspiration (det är lätt att veta om man har det, om man funderar på om det är inspirerat från ens inre så är det inte det), rätt känsla i det man gör så får man kämpa. Det är då man får fokusera på att må bra, genom att göra små saker som får en att vibrera högre inom det området.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
4/13/13, 10:35 AM
#18

Så bra skrivet Shiawase. De senaste veckorna har mitt liv blivit mer spontant och mindre planerande. Och jag gillar det verkligen. Jag har ofta varit sådan som måste ha kontroll och planera något i förväg men hade bestämt mig för o önskar bli mer spontan och "hoppa på tåget" när tillfällen ges…Och det har jag verkligen gjort. Och allt har blivit så mkt mer när det hänt något spontant. Gillar det verkligen. Så skönt bara släppa kontrollen, inte planera och låta saker hända. Saker som jag önskat länge innan har plötsligt blivit av.

Sugarcream
4/13/13, 10:36 AM
#19

Så from nu kommer jag köra på mindre tänkande, inget grubblande och fokus på positiva känslor :)

szirius
4/13/13, 10:47 AM
#20

# 16 jag tror och hoppas att jag just nu "lagrar" en massa idéer, för de ploppar upp lite här och var , och de känns då inspirerande - jag har bara inte kommit till det stadiet då jag verkligen sätter mig ner och skriver upp och sparar i en pärm så att det är färdigt och klart att användas s.a.s. Det kommer nog🙂

Annons:
[luneri]
4/13/13, 2:00 PM
#21

Det är verkligen sant. Jag tänker på en bok som jag läste för ett tag sedan som heter nyckeln till framgång. Den tar upp hur man agerar Enligt LOA och lyckas uppnå de mål man vill, men att man tar till sig olika handlingar och strategier för att öppna upp möjligheterna. Det är en jättebra bok som jag kan tipsa om man vill läsa mer om detta.

linnease
4/14/13, 12:44 AM
#22

Håbe!!!! Jag tror definitivt att den här tråden är till dig!!!! ♥♥♥

Håbe
4/14/13, 9:30 AM
#23

Tack Linn, jag kände så också, men just nu är allt för stort för att jag ska hitta en ände att börja i bara.

linnease
4/15/13, 10:55 PM
#24

Ja shit ja, förstår det! ♥

SHIAWASE
4/20/13, 12:59 AM
#25

HIttade denna sida idag! Har bara last artikeln pa denna sida an sa lange, men den beskriver precis det vi har pratat om i den har traden!!:)
http://www.celestialvision.org/journal/

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
4/20/13, 12:20 PM
#26

Idag känner jag starkt hur jag kan föredra att "gå i ide" då saker står framför dörren. Inte som i att deppa ihop! Utan som i stänga in mig i en måbra-bubbla, hålla mig hemma, undvika världen, hänga med hundarna och ha tv-serie-maraton med Älsklingen - det är väl för att det är det enklaste sättet att hålla sig kvar på banan, stå på rätt perrong när tåget kommer. 🤔

Otroulig
4/20/13, 6:09 PM
#27

Känner igen den känslan Kathja. Helt min taktik. Har blivit bra på det. Så härligt att säga nej till världen och säga Yes till den harmoniska, fridfulla tillvaron.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
4/20/13, 8:25 PM
#28

Visst är det! Det blev kladdkaka, lite väl mycket men nöjd iaf, och de två första avsnitten av serien Borgias. Och kvällen är ung så det ska allt bli lite mer Borgias och ansiktsmassage också. 😎

Krissegy
4/20/13, 10:52 PM
#29

De e så roligt det här med frekvens ändringar…. jag menar ifall jag mår skit o tänker "Faan jag vill bara dö" då händer inte något som får mig o må bra. Men så fort jag kommer på nån rolig lycklig tanke som ger mig hopp. Så PANG! så händer de något…(kanske nåt som e alldagligt) Som får mig att komma ihåg LoA o må bra lee… älskar det här.. med att om man mår bra kommer de saker som matchar min känsla :D

Kram 

Var tvungen att dela med mig ❤️

What we think, We become

crinalina
4/21/13, 11:03 AM
#30

Jag märker att jag höjer min frekvens när det gäller att skriva. Först så har jag ju fått äran att läsa de där första kapitlen i en bok som en ytlig bekant har skrivit, och under de senaste dagarna har tre olika författare/skribenter (jag föredrar det engelska ordet writer, det innefattar allt och är helt opretentiöst) varit in på jobbet för att fika. Inga kända sådana, men de har alla publicerat böcker. Jag har inte själv pratat med dem, men min chef har talat om det eftersom han vet att det är det som är jag. 

Jag tackar för bevisen att jag är på rätt väg! Och fortsätter som jag gör. Mår bra i nuet! ❤️

Visst är det härligt att dela med sig, Krissegy, och här inne älskar vi alla typer av framgångar, stora som små. Och dessa stunder när man märker hur väl det fungerar är stora framgångar. Fortsätt att dela med dig av dem! Det gör oss glada! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/21/13, 7:42 PM
#31

# 29 yes! Visst är det härligt, när man börjar se mönster i sina egna tankar och mer och mer förstår hur man faktiskt KAN välja sitt mående genom att söka tankar som får en att skifta! Du beskriver det så enkelt🙂

Jag har börjat mina mornar med att renskriva saker i en fin bok, samtidigt som jag äter frukost….det har hittills lyckats få mig på ett vidare bra humör dessa dagar🙂

Upp till toppen
Annons: