Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 937 ggr
szirius
4/7/13, 2:53 PM

Varje liten stund gör skillnad

Ibland kan det vara lätt att känna lite krav på sig själv…det här med flöde, vortex, vibbar, höja nivåer osv. A-H kan ha rätt så mixade budskap när det kommer till tid har jag märkt, i en video sägs att man behöver 30 dagar feelgood för att manifestera mirakel, i en annan sägs att det behövs 60 sekunder totalt fokus för att bollen ska börja rulla, i en tredje hörde jag nyss att hon nämnde att 30 sekunder om dagen gör skillnad.

Så här säger min erfarenhet: varje liten stund gör skillnad❤️. Jag har varit/är så svajig, likväl manifesterade jag en gratis kursvecka med helpension☀️. Vilket jag gjorde av en enda tanke då jag var där på besök och kände " hit kommer jag komma igen". 

Jag låter det här sjunka in i mig…kanske jag äntligen äntligen börjar förstå det här med att bara släppa och inte försöka kämpa sig upp när man har dippar, utan bara låta dem vara, för när man sen kommer upp i härlig vibb igen - DÅ kan man flöda i önskningar, som då är kristallklara och rena och går så snabba att skapas, så att det egentligen bara behövs en enda "beställning".

Att "hela tiden sträva efter en bättre känsla" som ofta sägs av A-H skapar en prestationskänsla i mig. Och då låser det sig direkt. För mig funkar det så att när jag ACCEPTERAR den känslan jag har, så stör den inte längre och då skiftar jag automatiskt efter en stund. 

Allt jag funderar på nu har koppling till tid. Att "sträva efter nåt" blir för mig att det är nåt som ligger i framtiden, nåt som inte finns nu men som jag vill nå. Och då slår det knut. För mitt sinne kan inte ta in tid.

Men när jag bara är där jag är, löser den negativa känslan upp sig.

Närvaro är egentligen allt som behövs.🌈

Annons:
[Kathja]1
4/7/13, 3:20 PM
#1

Jag tror att vi ibland tolkar budskapen fel, utifrån våra föreställningar om hur saker "är". Ta tex det du själv nämner att A.H pratar om att skifta känsla ett snäpp upp på känslostegen, du känner prestation därför att det för dig blir att du ska göra saker och göra saker för dig är något aktivt. Men att slappna av och tillåta är oxå att göra något, precis som att chilla är. Och när du r det så skiftar du känsla. Så du gör det A.H säger att vi ska sträva efter, du gör bara inte det du tror att du ska göra.  😉

Det handar, som alltid, om att se bortom sina egna invanda föreställningar om hur saker och ting är eller ska vara. 😎

crinalina
4/7/13, 5:20 PM
#2

Jag tror precis som Kathja att det är vår egan bild av att man måste aktivt göra något som skapar prestationen när det är att göra något att inte göra något ibland. 

Det man alltid kan, och bör, göra är att må bra här och nu. Det är det vi kan påverka, och i och med att vi hela tiden expanderar och utvecklas så höjs den nivån, dvs vi kommer snäppet/steget högre för varje gång vi ser till att må bra. Det som fick mig att må bra för några år sedan är alldeles för långt ner på min stege idag. Inte på ett negativt sätt så att det är svårare att må bra, bara på ett mer expanderat och utvecklat sätt. Och det är den naturliga vägen att gå.

Och visst har du rätt i att varje liten stund räknas. Det räcker med en enda liten tanke för att vi ska skifta från negativt till positivt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
4/7/13, 6:00 PM
#3

#1 …för när man sen kommer upp i härlig vibb igen - DÅ kan man flöda i önskningar, som då är kristallklara och rena och går så snabba att skapas, så att det egentligen bara behövs en enda "beställning". Just det här att bara vara när man är i en dipp och inte önska sig och lägga in beställningar kan jag känna att jag har missat förut. Ofta när jag varit missnöjd med situationen så önskade jag av bara sjutton och visualiserade och höll på. Inte så konstigt att det inte fungerar då.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/7/13, 6:23 PM
#4

Bäst är ju alltid att önska när man är i en bra känsla och gärna i en wow-känsla.

szirius
4/7/13, 6:28 PM
#5

Precis, MIN tolkning av ordet strävan är att jag vill bort från där jag är, vilket då blir ett fokus på det jag har som jag inte vill ha, nån negativ känsla.

Jag kan inte släppa ett tillstånd förrän jag accepterat det. Och iom acceptansen så kommer släppet av sig själv, det är inget jag "gör" utan det sker. Acceptansen däremot upplever jag att jag kan hitta till rent aktivt. Så jag upplever min process såhär: identifiera, acceptera och skiftet kommer.

#3 jamen precis, same same😇. Fattar mer och mer den här grejen med EASE…om det inte känns bra att göra nåt, tex affirmationer eller skapande meditationer, så ska jag inte göra det, punkt. Aldrig forcera❤️Sen helt plötsligt känns det pirrigt och härligt att göra de sakerna, så då gör jag det! YES

linnease
4/7/13, 6:37 PM
#6

En STOR grej i ekvationen ar ju it's DONE! It's done, it's done, it's done! Vi skapar, 'bestaller' nya saker i varje vaken stund av vara liv, sa nasta logiska steg, nasta losning ar redan klar, sarskilt for oss har som ar over typ 25 som de flesta av oss aktiva har ar, vi har levt tillrackligt for att veta vad vi vill uppleva harnast, finns ideer att utforska sa det racker i flera livstider framover :) Och det finns redan! Vi och universum vet redan vad vi vill och vet redan vagen dit.

Sa nar man bara har en tanke om nat, som "hit kommer jag tillbaka', da ar det inte egentligen bestallningen, for den skedde for tre ar sen och fem och tio och forra veckan, det ar mer en intuition, man kanner igen vad man har pa gang mera.

Vi behover inte onska oss nat mera eller visualisera eller fokusera nat mera alls, bara chilla 😃 For det ar nar man ar chillad som man kan urskilja intuitionen och bli inspirerad till vagen till de sakerna man vill och redan har bestallt liksom.

Annons:
linnease
4/7/13, 6:39 PM
#7

#3 haha, ja, jag med, men det ar ju det som ar att forsoka stoppa den rullande bilen i botten av backen 😃 Puh!

szirius
4/7/13, 6:46 PM
#8

#6 YES. Det är redan menat, har redan varit bestämt, så man känner igen det! Ah, du sätter ord på nåt så att jag får rysningar🏆

linnease
4/7/13, 6:56 PM
#9

JAA!!! Jag bara visste att den var nasta pusselbit for dig Szirius!! 🤗

Otroulig
4/7/13, 7:37 PM
#10

Hmm, Linn Ojoj, det här måste jag finurla på. Låta det gå in!!!❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/7/13, 8:00 PM
#11

Tänk ändå att ANDAS och BARA VARA kan vara så svårt - något som egentligen borde vara NATURLIGT, som det var menat och då vi var små.

linnease
4/7/13, 8:16 PM
#12

Tack GUD for tv-spel :D

linnease
4/7/13, 8:19 PM
#13

Och glass och te och solsken och trad och vatten och faglar och ekorrar :) Shit jag sag ekorrar idag gora som faglar gor, de skuttade upp i traden men massa löv i munnen och det sag ut som de byggde bon som sag ut previs som fagelbon med! Har aldrig sett det forr, bygger de bon?!?!

Annons:
linnease
4/7/13, 8:27 PM
#14

Cool. Dom bygger bon. Var tvungen att googla :) Kul hur man kan lara sig nat nytt, fanns alltid ekorrar hemma nar jag var liten men sag aldrig att de byggde bon. Kanske for de bara gor det pa varen..

Ursakta tradkapningen :D

Otroulig
4/7/13, 8:56 PM
#15

:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: