Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 737 ggr
SHIAWASE
4/4/13, 4:37 AM

Av-aktivera pagaende vibrationer!

Det ar manga intressanta diskussioner som fors i olika tradar nu!! Harligt!  Crinalinas trad om allt ar mitt forflutna, och min egen om navigation,, har ju satt igang en del tankar, som flatas ihop till lite aha-upplevelser!🎈

Och jag tankte just att det vi ar ute efter som skapare av vara liv, ar ju att av-aktivera vibrationer som inte kanns bra, som vi har angaende ett amne. For att sedan kunna aktivera en annan vibration runt det amnet.

Sedan har vi alla olika satt och metoder att av-aktivera, vilket kan kannas svart nar man inte har hittat just sin egen metod, den som passar just mig!

Vi kan nog inte aktivt borja styra vart liv medvetet forran vi har av-aktiverat den vibration som fungerar som bromskloss. Det gar med andra ord inte aktivera en ny , hogre vibration nar den lagre fortfarande ar aktiv!! ☀️

Sa det ar denna av-aktivering som vi soker helt enkelt runt amnen som kanns svart att komma over!!

Och denna av-avktiverings metod ar individuell!! Sa sok efter din metod, kann efter! Men i de senaste dagarna sa har de kommit upp massor av ledtradar till sadana metoder, sa passa pa och las, kann efter vad som passar just dig:)

Som jag skrev i Crinalinas trad, sa ar nog min :

sopa under mattan, acceptera, skifta fokus, ta fram slapp , lat den flyga ivag~~~ och DAR kommer sedan den nya vibrationen!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
4/4/13, 7:34 AM
#1

Jag kör på din linje helt och fullt Shia! Jag tänker att det får ligga där på sin hylla där det inte är i vägen och så tar jag fram en ny som jag vill ha istället. Tror inte att man måste, eller iaf inte att jag måste, nysta och analysera och vända och vrida på allt. Acceptans är A och O. Det är som det är! 😎OCH det är jag TACKSAM över - men det innebär inte att jag inte kan, eller vill förbättra.

Det är ju som med allt annat. Någon bygger världens snabbaste bil. Alla är glada och tacksamma över den. Man är impad över att den finns och vad man har åstakommit. Men nog gör man alltid en ny version senare, en som är ÄNNU bättre, snyggare, snabbare. Man levlar upp helt enkelt som ungarna säger.  😃

SHIAWASE
4/5/13, 9:12 AM
#2

Dagens A-H citat som tydligen dok upp snabbare pa Kathjas trad, ar ju precis det vi har pratat om! Det ar detta som jag ocksa menar med att

av-aktivera, Vi kan ju inte andra vibb nar den ar aktiv,, Men vi kan valja att skifta fokus. Finessen ar ju att vi BEHOVER ju inte fokusera hela tiden pa det vi vill ha ,, det racker med att av-aktivera den negativa vibben och vanda fokus till nagot annat!!! YES!

"If you have a subject that makes you uncomfortable when you think about it, it means there is strong desire related to it. Which means it really, really, really matters. So finding a way to think about it and feel good is your work. But it is equally effective to think about anything else and feel good, and let it in. You don't have to think about money in order to let in money. You just can't think about lack of money, to let in money."

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
4/5/13, 11:58 AM
#3

Slog mig då jag läste vad jag hade skrivit om att bygga en ny och bättre bil, att det krävs att man har en version för att man ska kunna göre en som är bättre. Du kan inte förbättra något som inte finns. Då skapar du. Sedan är ju självklart förbättrandet i sig ett skapande.

crinalina
4/7/13, 5:36 PM
#4

Inatt och tidigt i morse så låg jag och tittade och lyssnade på en A-H workshop från i början av mars i år. Vid ett tillfälle så beskrev hon våra moment som ett tåg och då fick en tanke av självklarhet. 

Om jag ser varje område i mitt liv som ett tåg så kan det tex se ut så här: 

Mitt liv i största allmänhet - gick stadigt framåt mot "fel" håll, ibland  i 100 km i timmen, ibland snabbare och ibland långsammare. Vid tidpunkten då jag bestämde mig för att flytta utomlands så rusade tåget fram mot en krasch i närmare 200 km i timmen. Då drog jag i handbromsen och tåget började bromsa, jag flyttade utomlands och tåget stannade. Väl utomlands så började tåget röra på sig igen, men då på ett spår än det var på tidigare. Och det tar ju lite tid för tåg att få upp farten så i början tuffade det på, långsamt och envist, för att med tiden börja få upp lite fart. Nu är det uppe i en härlig hastighet, det går som på räls kan man säga (höhöhö), i en riktning som får mig att må bra. Jag är på rätt spår. 

Detta kan tillämpas på alla områden. Pengar - jag har i hela mitt liv varit på ett spår av negativa tankar och känslor kring pengar, men jag har dragit i handbromsen och tåget har stannat och sakta, sakta har det börjat tuffa in på ett annat, positivt, spår i stället. Med tiden och med mer momentum så kommer det att börja gå snabbare och lättare och sedan kommer det att tuffa på av sig självt så länge jag vill och tillåter det. 

Min kropp - i hela mitt liv har jag haft en ätstörning utan att jag ens har varit medveten om det. För två år sedan drog jag i handbromsen och sakta men säkert så bytte jag spår och nu har det fått upp farten ordentligt. Det krävdes ved/kol/energi i form av olika kunskaper om kost och vad min kropp tycker om och mår bra och i form av hur det hamnade på fel spår till att börja med. Men det tuffade på sakta och säkert från den stunden jag drog i handbromsen. 

Så länge du har dragit i den där handbromsen så har du bytt spår! Och när du väl har bytt spår så kan ingenting stoppa dig om du inte drar i handbromsen igen, och det är det få som gör när man är på rätt spår.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/7/13, 6:48 PM
#5

Det gar som pa rals, haha!! ja precis, vi har ganska mycket energi som snurrar och moment i vad vi gor :)  Jag tror att det ar en bra sak, det som gor att varlden ar sa solid, och inte lika flytande och hoppar hit och dit och manifesteras o skiftar direkt som vara drommar gor. Nar man val fattar hur det funkar kan man anvanda sig av det battre! Kul att vi haller pa att VERKLIGEN lara oss det har inne just nu!!

Och tack for tagliknelsen och handbromsen och allt, sa sant ju och sa skont att se det sa! Da kan man lattare fatta och acceptera vad som hander om man inte lyckas andra en vibb pa en dag! Och se att det ar pa gang, och vara glad for processen, och slappna av!

linnease
4/7/13, 6:49 PM
#6

Shit vad jag uppskattar er alla och alla tankegangar vi haft pa gang pa sistone!!! 🤗🎈🌺🍸🌈☀️🎁❤️🌛✨

Annons:
szirius
4/8/13, 10:57 AM
#7

# 4 i Paulo Coehlos senaste så skriver han om hur livet är som ett tåg med massa vagnar. Man kan gå framåt och bakåt i tåget - och då man går bakåt känns det som att man redan varit där - men om man kollar ut så ser man att man ändå är på en ny plats.

[Torahzen]
4/8/13, 11:20 AM
#8

Intressant beskrivning! lite som det känns att man kommer längre bak i "bil-kön" om man hela tiden blir omkörd och de lägger sig framför en.

Hm, dags att ändra tankesätt.  För man är ju onekligen på en ny plats. Hur ska jag få in det i mitt eget tänk… 🤔

Någon som har ett exempel?

crinalina
4/8/13, 11:43 AM
#9

Linn, ja visst är det en lugnande liknelse!! Jag kände det jag också när jag hörde den. Den gick rakt in i mig. Det kändes skönt att inse att jag har redan dragit i handbromsen, jag har redan bytt spår och tåget tuffar stadigt framåt i den riktning jag nu valt. Farten kommer att öka och jag kommer att komma dit jag vill. ❤️

Och visst är det härliga vibbar här inne nu! ❤️

Otroulig, tack för den liknelsen också. Först tog jag den inte till mig alls, för jag kände att jag inte går bakåt i mitt tåg. Men precis när jag skulle skriva det nu så kom det, BANG, som en blixt att precis så är det ju. Jag har inte för vana att gå bakåt men de gånger jag medvetet gör det så är det ju precis den känslan. Det känns välbekant men när jag tittar ut så är jag på en annan plats. 

Tora, ett exempel från mitt liv är just detta med den ätstörning som jag insåg i januari att jag haft hela mitt liv. Jag har gått bakåt i tiden och bara känt samma saker för den situation som startade det varenda gång. Omedvetet så har jag känt skuld när jag ätit och skuld när jag inte ätit. Och jag har envisats med att gå tillbaka i tåget och känna det, omedvetet. Men sen helt plötsligt i januari så lyfte jag blicken och tittade ut och då såg jag ju att jag är på en annan plats idag, och helt plötsligt så fick allt en ny betydelse. Jag kunde se hur aktörerna i denna händelse var fulla av kärlek och inte alls menade att ge mig skuld. Jag kunde se att skulden var något jag själv hade skapat som 5-åring. Och om jag nu går tillbaka i tåget till den händelsen så finns det inte längre någon skuld där utan det finns bara en massa kärlek. För jag är på en nya plats. 

Jag skulle vilja tillägga att jag släppte in ljuset i tåget eftersom jag drog upp rullgardinen så jag kunde titta ut och då kom allt i ett annat sken.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/8/13, 1:25 PM
#10

Härliga metaforer:

Jag skulle vilja tillägga att jag släppte in ljuset i tåget eftersom jag drog upp rullgardinen så jag kunde titta ut och då kom allt i ett annat sken. 

Jag har många år accepterat val jag gjort tidigare, för det var vad jag visste då. Jag gjorde så gott jag kunde DÅ, med den kunskap jag hade. Nu vet jag bättre/mer och väljer att göra andra val. ☝️

Upp till toppen
Annons: