Annons:
Etikettklotterplank
Läst 3318 ggr
[Kathja]1
2013-04-02 22:50

Klotterplank 13...

Vi har, som ni nog alla vet, svårt att hålla våra trådar till ett tema, de drar i princip alltid iväg åt en massa olika håll. Men vad gör väl det när man har trevligt?! 😉

Men denna tråden är ALDRIG ute och cyklar, för här få man skriva vad man vill och hur man vill (nästan i alla fall, man ska alltid vara snäll…). Så välkommen att klottra vidare i denna vår Klotterplank nummer 13 - nr 12 har du här.

Annons:
SHIAWASE
2013-04-02 22:58
#1

Godmorgon alla klottrare☀️
Har regnar det idag~~

Jag ska ivag pa tv-inspelning hela dagen,  sa det blir nog en bra dag!

Nu sitter jag har som vanligt med mitt kaffe och morgonlasning, ha en fin natt pa er:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-04-02 23:08
#2

Haftigt Shia, har inte tankt pa att du ar en dag fore oss riktigt, har ar bara tisdageftermiddag men du har onsdagsmorgon :D Tva av mina vanner ar i Japan just nu, ena fyller ar imorrn, men dar han ar ar det redan idag, snurrigt! 🤦‍♂️🥳

SHIAWASE
2013-04-02 23:11
#3

Ja visst ar det haftigt och snurrigt med tidsskillnaderna! 🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-04-02 23:17
#4

Jag klottrar vidare:) Apropa tidsskillnader sa blir det ju annu snurrigare med sommartid ocksa,, och trakigare for mig, eftersom det betyder att ni somnar "tidigare" fran mig sett. Nu ar ju klockan elva for er,, (sex for mig) men for en vecka sedan sa var den ju bara tio for er (i Sverige alltsa) den har tiden, sa da var det storre chans att ni ar aktiva harinne nar jag sitter med mitt morgonkaffe🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-04-02 23:33
#5

:) klottra klottra! Jag har en stor skon insikt pa gang idag, om moment, energi som har moment, hur man kan jobba med det, anvanda den insikten.. Lite lost an, men om det blir tydligare sa kanske jag skriver mera!

Lannelia
2013-04-03 07:01
#6

SHIA, det låter ljuvligt med REGN, jag har verkligen saknat sommaren med allt vad den innebär. Regn är ju sååå mysigt! Jag gillar när det är högre luftfuktighet, gärna riktigt varm och kvav luft, som t.ex innan det håller på att bli åska 😍Är så ootroligt taggad på SOMMAR nu!!☀️❤️🌈


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Annons:
[Kathja]1
2013-04-03 07:16
#7

Det där med tidskillnader tycker jag ännu mer visar på att tid är något relativt och inte statiskt - det som var klockan sex igår ska vara klockan sex idag. 🤪

Nu har iaf jag morgon, sitter och väntar in mina kolleger på jobbet, de börjar åtta och här är klockan strax efter sju. Har just kollat igenom min dotters uppsats, hon tar studenten nu i juni och måste ha slängt ihop en uppsats tills i nästa vecka. Skriva är INTE hennes grej som den dyslektiker hon är så det kommer att bli en bra uppsats för gissa vem som har gjort det mesta? Som tur är läser hon på ett praktiskt gymnasium så de är glada bara ungarna presterar något, och att de tar sig igenom alla tre åren. Är för övrigt super stolt över henne att hon har fixat skolans alla år trots krig, tonårsrevolt, inkompetenta lärare, bristande resurser osv utan ett enda IG! Hon har t.o.m snäppt upp sig till de senaste året. Men fatta att hon är nöjd över att det snart är slut och hon har ett jobb och tjänar egna pengar. Hon är helt lyrisk över att hon får ut 15 000kr i månaden, hon jobbar redan 75%. Härligt med den inställningen, allt blir så mycket lättare då.

Själv ska jag iaf vara långledig igen. Jag må ha ett arbete som kanske inte är drömjobbet men jag har iaf ett bra schema. 😃 ❤️

[rore]
2013-04-03 08:03
#8

Hej och god morgon i tråden alla goa fina själar❤️.

Sippar på mitt morgonkaffe och försöker tränga undan min inbillade tanke konstruktion på att röka vore himla gott😞,, jag gjorde en meditations övning tidigare i morse och den har verkligen börjat hjälpa.😘

Jag vet ju att de är bra att stanna upp, men det är sällan som jag faktiskt tar mig tid till det, framför allt när *stressen* är för PÅTAGLIG. Då fastnar jag i tanken och Kampen *bläää* Tog hjälp av en guidad meditation från youtube.🌺Tack för den!

Och  nu så börjar jag plana ut i min inre känslostorm. Det hjälper ju att komma in här och läsa och bara vara också,, Go läsa för ögon och själ😘

Otroulig
2013-04-03 08:04
#9

Så härligt när det fixar sig för kidsen som har lite mer hinder att ta sig över för att passa in i samhället❤️

Tänk vad dagarna är  olika, vaknade i går av en jobbig dröm och var rätt låg hela dagen. Har i natt haft härliga drömmar och vaknar i ett lyckorus som jag sedan hittils förvaltar väldigt väl.

God morgon / eftermiddag alla finingar!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-04-03 11:49
#10

Jag vaknade också på bra humör - heureka, känns som veckor sedan😃. Svängde förbi skolan eftersom sonen sprang iväg utan matsäck i morse och jag kom precis dit på uterasten. Flera av mina danselever kom springande och kramade mig o sa att de saknat dansen nu på lovet, ååååh, vad fint det kändes, det var precis vad jag behövde för att hitta ny lust för dansen igen - jag gör det ju lika mkt för dem som för mig själv🤗, det ÄR meningsfullt, jag behöver inte hela tiden grubbla på vad mitt livssyfte är, det är precis vad det är, just nu, och det kan ändra sig men nu är nu och det är bra så. Lugn i stormen kära lilla Szirius, behöver jag säga lite då och då🌺ungefär varje dag…😇

#7 härligt att det går så bra och hon redan har jobb dessutom! Toppen!

#8 andas…andas…som vi säger till varandra härinne när tankar o känslor flyger runt. Vilket toppenjobb du gör.

crinalina
2013-04-03 12:32
#11

Åååh vad skönt! Jag hörde inte sambons alarm i morse, jag har uppenbarligen bara stängt av mina egna och jag sov ända till 11.30! Det gör jag bara om jag behöver göra det så det var uppenbarligen något jag skulle göra. Känner mig lugn och avslappnad nu. 

Ska ta en riktig slöardag förutom att jag ska köra lite Tae Bo och Zumba. Sköööööööönt!! 😴

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-03 16:34
#12

Hej! Nu ar jag hemma efter en heldags tv-inspelning! Det var kul!!!! 🎈Ar nojd med dagen,,, och nu ar det SOVDAGS!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-04-03 17:01
#13

Vad härligt att du är nöjd, Shia!! Godnatt och sov gott! 😴

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2013-04-03 17:22
#14

Ja! Jag ar nojd sarskilt eftersom det blev riktigt LoA prat! (Fast det ar det ju bara jag som inser,, hihi,, det ar ju ett underhallningsprogram, men gasterna som var dar var kanon-bra gaster,,Rena LoA:are,, fast omedvetet!!! ,, Inspirerande!!🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-04-04 08:19
#15

Hej pa er fina,, har ar en harlig eftermiddag!!!🎈☀️ Sol och varmt!

Ni har ju sommartid, sa det ar ju darfor som aktiviteten borjar tidigare harinne,, me like! Ni somnar ju tidigare, sa morgonaktiviteten (fran mig satt) ar ju lagre,,haha,, Som Kathja sa haromdagen, bara detta visar ju att tiden egentligen inte existerar, nagot vi har hittat pa for att kontrollera tillvaron~~ Kram pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-04 08:44
#16

Här har vi just nu lite roligt väder - det är - 8 på natten och +8 på dagen, så statistiskt sätt ligger vi efter med våren, det är lite för kallt. Men det kommer säkert att bli en KANON sommar, det känns iaf så. Oavsett vädret.

Jag har varit en aning speedad de senaste två dagarna, känns så skönt att ha hittat energi så det räcker till ett helt kompani. Energi i både kropp och knopp. Vilket har gjort att det på jobbet har varit många livliga diskussioner om allt möjlidgt, men mest om jobbet faktiskt. Det finns så mycket som vi skulle behöva ändra på, men det lär ju aldrig ske. Men bara att vara lite "jobbig" ger mig en skönt tillfredställelse - har alltid varit glad att jag inte är min chef, hi hi. Vet oxå att det alla gånger efter att jag har nått denna punkten - pain-in-the-as-punkten - så dyker det upp något annat. Så jag kör på och ler mot solen och livet….. 😉

szirius
2013-04-04 12:13
#17

Halloj i stugor, hus o kojor! Ny dag och fortfarande regn. Kommer bara solen så kommer det explodera här, träden står färdiga med knopparna mogna. Jag har tagit in grenar från plommon, körsbär och en "japansk buske" 😛, och inomhus slår de ut och blommar så vackert i vitt och rosa. Jag har ingen energi, men gör´t ändå, på ren viljekraft🥵, och har rensat övervåningen! Vårtecken, för när våren kommer vill jag ha tomt och rent på saker, inte för mkt plock. Och längtan efter vita gardiner kommer alltid…😊

Men nu är det dags att laga lunch till grabbarna grus, det blir zuccinibiffar idag. I em har vi alla saker åt varsina håll, som alltid på torsdagar så vi ses först ikväll sedan. Jag är så galet familjekär, så jag hinner längta efter dem på några timmar! ❤️

Jag märker att det far och viner i mig, jobbjobbjobbgrubbel…men tanken att bilen redan är i rullning gör att jag bara backar och andas, det finns inget mer att göra just nu. Ha en lovely day alla finisar😘

crinalina
2013-04-04 20:26
#18

Och jag är sååååååå glad just nu!! Jag har precis fått veta att min mamma, min syster och min yngsta systerson kommer hit några dagar i Augusti! Jag har inte sett dem sedan januari förra året. Det blir tredje gången min syster kommer hit, och första gången de andra kommer. De får bo på hotell eftersom mamma är allergisk, men vad gör det. Det är bara 15 minuters gångväg till det hotellet! Jag längtar sååå himla mycket efter dem stundvis. Speciellt min mamma, jag ska äntligen få ge henne en kram efter att hennes man gick bort för ett halvår sedan. DET har jag längtat massor efter sedan dess! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-04 21:00
#19

Vad roligt Crina!! Jag blir glad för din skull. Måste vara härligt att få krama mamsen❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-04-04 21:35
#20

Härligt Crinis! Underbart att ha något att längta efter😍

Annons:
crinalina
2013-04-04 21:43
#21

Ja, det är härligt! Och först så längtar jag tills min utmaning är klar, och när det är klar så ska jag planera en ny 10-veckors utmaning, och när den är klar så är det bara en vecka kvar! Haha, perfekt indelning i tid! 😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-04 23:28
#22

Harligt Crinis🌺

Godmorgon pa er alla! Blev ingen springrunda haromdagen, men idag kanske!!!Tycker inte om att springa pa vintern, for kallt da, men nu har det lagom vader och skont att komma ut och rensa kropp och hjarna!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-04 23:40
#23

God morgon fina Shia! Önskar dig en härlig dag! Själv ska jag meditera mig till sömns, YES! Har tänt ljus och druckit en kopp te och har musik på i bakgrunden och känner, just nu, att jag inte behöver nåt mer alls. Det här är ren skär frid.

[Kathja]1
2013-04-05 07:43
#24

Så var det en ny dag i livet. Fortfarandestrålande sol, tänk vad mycket det gör för humöret. Jag har haft fullt upp med att visualisera en resa till Australien och sonen i höst, och en riktig mysdag på stan med mina två flickor när stora syster kommer hem till lillasysters student den 5 juni. Här ska styras liv. 😉

Fastade ju i onsdags och torsdags och snacka om att morgon filen smakade gott idag. Mmmmm. Det var inte så tufft att hålla sig till max 500 kcal/dag och bara dricka resten, som jag trodde innan. Ska bli spännande att se hur det känns efter några veckor…

Ha det bäst alla fina, nu ska jag passa på att EFTa och meditera lite innan familjen vaknar…

Otroulig
2013-04-05 08:01
#25

God morgon, ännu en strålande morgon både ute och inne i mig❤ Ska köra lite Diamond Alignment tror jag. Har gjort det på morgnarna. Jag gillar verkligen knappen I' m ready:) Detta I'm ready har varit mitt tema några dagar. Har även lyssnat på Bryan Adams låt med samma namn och ryyyyser. Han sjunger om kärleken till en person, medans min infallsvinkel är lite större än så. Jag känner att jag är redo för mirakel, vilka nu än universum kärleksfullt vecklar ut framför mig. Kram på er alla och ha en Diamond Day❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-05 09:08
#26

Ja , jag har en diamond day!

Har sprungit i dag, och det var LANGESEDAN,, jattedalig kondis men underbart.. Korsbarstraden har ju blommat ut, men det "snoar" fortfarande blomblad fran dem,, jag som har suttit instangd de senaste manaderna,, kande lukt, njot av sol och luft ,,, trot tunga ben,,hihi

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-04-05 09:15
#27

Fysisk aktivitet verkar vara ett tema, tränade på gymmet i går, samma sak där, super tröga ben, hehe. 4 månader sen sist.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2013-04-05 09:54
#28

Ja, jag tränar ju nästan varje dag nu, hehe. Det är underbart! 

Jag har precis gjort Diamond Alignment, det var ett tag sedan jag gjorde den. När jag vaknade i morse så kände jag att jag inte skulle träna nu på morgonen, min kropp sa att den ville vila, så då tänkte jag göra en meditation istället och så kom jag in här och Otroulig hade skrivit om Diamond Alignment. Så, tack Otroulig! 

Nu är det dags för jobb, sen blir det träning!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-04-05 11:38
#29

Jag har en helt fantastisk känsla i kroppen idag, säger yes till allt och är så pirrigt glad i hela livet! Känner förväntan samtidigt som jag är glad i stunden. FÖRSTÅ hur saker ploppar fram lätt och direkt så fort den här stämningen finns i mig.Vaknade på strålande humör och skrev en sida med yes-meningar😃Följande sker:

1) sms-pling: Jag har fått sommarjobb! IIIIIIIII!✨  Jag hoppade runt och ropade yes yes yes!

2) skrolllade lite på FB och "råkade" se att det är ett program i morgon i stan kl. 9.00 om alternativ pedagogik - gissa vem som ringde och anmälde sig på studs! Jag är redo! Där finns en plats för mig, att förverkliga det jag ömmar för, att hela eleven ska lära sig : kropp själ och ande.YES!👍

Och så har jag långfikat med min bästa vän på fm, jag är sååå tacksam för att hon finns i mitt liv, att våra vägar korsats, att vi funnit varandra, att vi förstår varandra. Vi boostar varandra så när vi ses, haha☀️

Känner mig pånyttfödd, lätt, modig, helt underbar!

Otroulig
2013-04-05 13:04
#30

HURRA!!!! Djävulens tunga tankar är som bort blåsta!! Skriver från mobilen så föreställ dig ballonger tutande och tårtor❤❤❤❤ Jag mår by the way precis likadant!! Som om jag är nyförälskad eller nåt :) helt pirrigt lycklig!!!!!!! YYYYYYYYYEEEEEEEESSSSSS!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-05 13:32
#31

Wow!!! Szirus , Otroulig!!! Vilken harlig energi fran er 🙂Och Szirius,, GRATTIS till sommarjobbet!!!!!!! Fantastiskt!!! YES!!!🎈🎈🎈🎈❤️❤️❤️🍸🍸🍸

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-05 14:26
#32

#31 Shia, det var din YES-tråd som fick igång mitt skifte😘🤗

Har insett att jag inte behöver nån alkohol - en ordentlig yes-stämning och jag är alldeles lullig, snurrig, mysig, pratig,kramig och fnittrig, som om jag druckit en flaska vin🍸

[Kathja]1
2013-04-05 14:48
#33

Vilket underbart, kärleksfullt flow vi har här inne nu, vi måste "smitta" till hela världen,hi hi. 😃❤️🥳

crinalina
2013-04-05 18:17
#34

Jag har gått i glädjerus hela dagen efter gårdagens besked. 

I morse skrattade jag lite när jag loggade in på FB. De två första sakerna på min newsfeed var som menade till mig. Den ena var om att min kusin har blivit skribent på en nystartad blogg, och den andra var ett urklipp från en lokaltidning med att min yngsta systersons lag vann en cup härom helgen, äldsta systersonen tränar laget, och det var även den äldsta (som har journalistaspirationer) som hade skrivit hela artikeln. Så det första jag såg var alltså två släktingar som skriver. Kan ju inte bli mycket tydligare än så. Jag tappar ju bort mig ganska rejält i det där ibland.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-04-05 18:48
#35

Ibland pekar universum med hela handen. 😉

crinalina
2013-04-05 19:05
#36

Ja, det är ju inte första gången det händer när det gäller just att skriva. Och jag kommer dit igen. Jag är ju iaf den första och enda i släkten som fått betalt för att skriva än så länge. Haha 🤑

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-06 00:41
#37

Visst ar det harligt med sadana vagvisningar!!! Crina:)

Har ar det lordagmorgon, och det ar ny terminsstart pa dagis idag,, sa jag ska dit pa morgonen,, min minsta ar ju nu i aldsta gruppen dar sa de ska ju valkomna och ta hand om de mindre och nya:)

☀️

Kanns just nu som att den har sidan har hojt vibben ett snapp! Harligt❤️

Intressant det dar,, den var jattehog och sprudlande  for nagra manader sedan, sedan har vibben varit lite "ostabil" ett tag, och nu har den skjutit upp ett snapp hogre!! Det ar ju precis sa det fungerar och vi gar alla hand i hand pa nagot satt, vilket ar sjalvklart eftersom det ar sa LoA fungerar!!

Jag ska ha mig en Diamond Day (tycker om det uttrycket hihi) Och sager YES till livet i dag ocksa! Sov gott pa er😘

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-06 08:23
#38

Tyst som alltid på helgen här inne…

En annan har inte kommit ur sängen ännu, jag har en deal med min man och det är att jag inte ska hoppa ur sängen då jag vaknar på helgen utan jag ska bli kvar här så han har sällskap. Annars är det ju som så att vi har helt olika dygnsrytmer - jag vaknar vid 6-7-tiden och somnar väl vid 22-23, och han somnar vid 2-3-tiden och vaknar vid 9-10-tiden. Men som sagt idag är det lördag och jag ligger här och myser. Filurar på livet, dagdrömmer och kollar film. Ja, och dricker te såklart. En bra start på dagen helt enkelt.

Otroulig
2013-04-06 09:11
#39

God morgon alla finingar! Åh vad mysigt med att vakna med någon bredvid sig❤❤, fick nog en liten längtan där;) Jag käkar frukost uppkrupen i soffan, har varit ute med jycken och klippte av videkisse grenar som jag hittade avverkade igår. Sen blir det sök kurs med hunden. Jag har ääääääntligen hittat min aktiva kreativa sida igen. Det började nog i onsdags när jag började beskära äppelträden igen. Så härligt att plocka fram den sidan, gillar den❤ Såg en film igår " Hotel Marigold" brittisk med fantastiska skådespelare. Sens moralen var " ALLT KOMMER ATT BLI BRA TILL SLUT, är det inte bra, så är det inte slut" Dvs en riktig LoA film:) Jaa Shia, det känns verkligen som att vi åkt upp rejält. Och det är UNDERBART!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-04-06 15:28
#40

Har varit ute på en lång, härlig promenad med familjen utan alltför mycket knorrande från barnen. Det var motigt innan vi kom iväg men jag tror de tyckte det var rätt skönt också..

Nu ska jag slöa en stund vid datorn innan det är dags att sätta igång och plugga lite. Börjar ny kurs på onsdag och har lite jag behöver läsa innan dess.

Håller förresten på att läsa Agneta Sjödins bok- "Flickan från Paradiset". Den är verkligen LoA. Lite "The Secret" i romanform.

szirius
2013-04-06 22:51
#41

# 39 apropå " är det inte bra så är det inte slut" :

Idag när jag beskärde rosorna så tänkte jag att det är så himla skönt att inte vara rädd för döden, jag tror verkligen att det kommer att vara en underbar upplevelse, att gå in i en annan nivå✨..när det är dags alltså😉. Så jag vilar i det…oavsett hur livet vrider och vänder på sig så väntar ett ljuvligt slut! ❤️ YES!

Annons:
crinalina
2013-04-06 23:16
#42

Var det då du skar dig?? 😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-07 00:24
#43

Godmorgon pa er!!!

I gar var det sporegn varre, men idag ar det fantastiskt solsken, och det blir nog over 20 grader!

Ska ta mig en springtur nu pa morgonen,,, sedan blir det lite jobb,, men kanske aven en svang ut i solskenet!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-07 02:05
#44

Nu har två olika personer sagt att våren "hoppat över" här och vi går på sommar direkt…25 grader väntar bakom hörnet. Låter helt ok.☀️

Hmm, Crino, bra fråga😃! Jag tror att det var efter sågningen jag tänkte på döden…"det gör inget om jag förblöder" typ, haha…jag fortsatte tom jobba men maken sa åt mig att gå in o ta hand om det hela. Och jag verkar ja bra läkkött, det har slutat dunka nu också👍. YES

Otroulig
2013-04-07 11:50
#45

God middag, 

Hade en fantastiskt härlig lördag. Först var jag och jycken själva på sökträningen så vi fick privat träning. 😎Sen tillbringade jag resten av dagen i äppelträden. Och allt i strålande ☀️Sen blev jag bjuden på godmiddag hos grannen. Garvade när jag "fräschade" bytte ut snickar byxorna mot jeans, tvättade händerna, sköljde av ansiktet och böjde mej framåt och tömde ur BH:n på äppelkvistar och bark , sen var det färdig fräschat 😃

Eftersom jag gjorde mitt bästa för att tömma deras vinförråd så är jag liiiite såsig i kolan men fortfarande på ett stråååååååååååååååålande humör ✨☀️🌊

Puss på er alla och ha en härlig söndag!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-07 13:48
#46

Ah!!!! Otroulig,, jag tror,, eller ar saker pa att vi skulle njuta fantastiskt av diverse vin tillsammans:)🌺Skulle vilja ha en vintraff, just NU!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-07 14:21
#47

Jag har en väldigt speciell känsla i mig idag…svårbeskrivlig men vi har varit inne och nosat på det…det här med tiden åter igen…hur jag upplever  på ett mentalt sätt att den inte existerar…att jag inte KAN tänka på saker som i "förut" och "sedan", utan det är bara den här stunden nu, och den här och den här. Känner mig grymt flummig, fast helt klar på samma gång.

Och nu sprack solen fram!Sol

[Kathja]1
2013-04-07 15:14
#48

Var inne på samma sak nyss då jag snackade lite med en tjej som jag pluggade med för 7 år sedan. Hon kommenterde att det var så många år sedan jag flyttade ifrån Göteborg, och jag svarade att det känns som att jag alltid har bott här. Som att allt innan bara var en förberedelse för mitt nu. Som just det vi har pratat om så många gånger allt som finns är NU.  Och just somu säger, så blir det tydligare och tydligare för var dag. Allt vi har är nu och i vårat nu har vi allt vi någonsin kan komma att behöva och önska. Allt finns i vårat nu.

Annons:
Otroulig
2013-04-08 08:04
#49

Snuttisar, hade velat få en lite kärleksboost här❤️

Befinner mig lite på gränsen till svajighet. Lustigt hur medveten jag är om det. Så jag ska bara hitta till rätt tanke som skiftar allt. Börjar med morgon Diamond alignement.

 Kram på er och ha en härlig dag. ☀️🌺

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-08 09:29
#50

Lite sent kanske men…❤️🤗❤️🤗❤️🤗❤️

[Kathja]1
2013-04-08 09:53
#51

Idag är jag över allt och ingen stans på en gång tror jag. Vill göra ALLT, NU. Inte stressad bara vill att det ska hända saker. Andas det glömmer jag helt en dag som denna. Men jag landar väl snart. Har iaf dragit igång en ny FB sida  - Kristen för dig - döpte jag den till. Tanken är att det ska vara en diskussions sida för oss som ser oss som kristna men kanske inte känner att vi helt och fullt kan identifiera oss med den tolkningen som Svenska Kyrkan eller andra samfund står för. Så lite vettigt har jag hunnit med, inte bara yrande. 🤦‍♂️

Otroulig
2013-04-08 10:08
#52

Tack Gumman❤ Kunde inte köra Diamond - för jag var för stressad kände jag. Ja! Det känns rörigt, mycket på gång, virvlande energier kanske:) Inser att jag måste köpa ny telefon, ny dator och fixa wifi och nya abonnemang. Vaccinera hunden, beställa hundprylar för sök, skriva nytt CV skicka in till en ny instans. andas andas andas. Men på nåt vis inser jag att i det här virvlet finns ett kreativt skapande, det föds något ur detta. Det gäller för mig att flyta med, bara göra och nya saker kommer att födas.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-08 10:25
#53

Ha ha, du låter ju som jag känner mig idag. Känner mig som en ooooooiiiiiiiiihhhh som drar fram, även då jag sitter stilla. 🤪

[Torahzen]
2013-04-08 11:18
#54

Jag känner mig också rörig. Vet inte riktigt vad som är upp och ner. Det är en hel del att göra och jag känner motstånd mot det mesta… 🤪

Hoppas att ni har en bra idag! 🌺

crinalina
2013-04-08 11:18
#55

Här kommer lite lugn och harmoni direkt ifrån det soliga Spanien! ❤️☀️🌊🎧

Jag är till skillnad från er två vildhöns helt kolugn idag. Jag ligger uppkrupen i sängen med min laptop, min favoritmugg med kaffe, lite ost och katterna coh slötittar på teve, chattar med någon vän och bara är. 

Jag har precis gjort dagens vägning och mätning för min utmaning och är nöjd som tusan med det. Senare ska jag träna och sedan lägga mig på taket och sola lite, fixa mitt hår som börjar se allt för tråkigt ut nu, göra lchf-pizza och åka och köpa nya träningskläder. Dags för nytt nu när centimetrarna rasar av mig. 

Aaaaah, underbara, sköna och härliga liv! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2013-04-08 11:19
#56

Underbara värld! Har också myror i brallan och skallen idag👋!

Hade en projektionssituation i morse, då jag kände irritation för att maken inte tar tag i grejer. Pekade ett finger på honom och fyra på mig självFår idéSå nu röjer jag och reder ut och skriver listor, fast med lite hjärtklappning i det hela…

Funderar på våra gemensamma vibbar och ser att det är den 8:e idag. Nr 8 i numerologi står för handlingskraft, organisationsförmåga, effektivitet, insikt att ens handlingar får konsekvens, vikten av att ha gott omdöme och skapa en stabilitet.

[Torahzen]
2013-04-08 11:23
#57

Ja, vad bra att jag har skrivit upp mig för ikväll. fokus på vad 8 står för.

crinalina
2013-04-08 12:41
#58

Ligger i sängen och funderar på om jag ska se det som ett tecken att hela min facebook newsfeed är fylld av statusar och bilder från bla halvmaraton/5km-loppen i Malaga i går, folk som varit ute och springtränat, andra som varit ute och provat sina nya löparskor blandat med folk som har skrivit något, fått jobb att skriva något, fått något publicerat, blandat med folk som hjälpt någon eller några på olika sätt, blandat med folk som provar olika koster och fastor, eller om jag jag bara ska det som ett bevis på mina egna vibrationer…… 😛 Hmmmm, tuffa funderingar så här en måndag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-04-08 12:43
#59

Kanske ska du skriva om hälsa, Crini☀️?😉

crinalina
2013-04-08 12:49
#60

Ja, jag har faktiskt varit inne på den saken. Igår efter Zumban hamnade jag i ett samtal med min instruktör och hennes mamma om detta med kost och hälsa och jag upptäckte att jag var väldigt passionerad i det jag sa. Hahaha 🙂

Just för stunden är det hälsa att ligga i sängen och spela Candy Crush i 10 minuter till. 😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-08 16:26
#61

Fick stillat mitt yrande idag med en tur till byn för lite godis och så en promenad. Nu ska vi äta pitabröd och kolla på några avsnitt på någon serie - funkar alltid bra när det går på högvarv. Lite mys med älsklingen, var ju några dagar sedan eftersom vi har haft påskolovsbarn hemma.😎

Otroulig
2013-04-09 08:28
#62

Morgon tankar. Jag tar alldeles för allvarligt på livet. IN MED MER GLÄDJE!! Livet ska lekas fram, lätt och ledigt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-04-09 08:39
#63

Skratta är bra! Jag måste absolut ha önskat mer glädje in i mitt liv för jag fick min man, kära vänner vad vi skrattar mycket. 😃

Livet ska njutas, älskas, uppskattas och skrattas. 💋

SHIAWASE
2013-04-09 08:43
#64

Jaaaa Livet ska vara Kuuul!!! Jag har ofta "anklagats" for att ta for latt pa livet och saker och ting!!! inget som beror mig alls~~~~❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-09 08:59
#65

Det man ger är ju det man får så ju roligare man har desto roligare får man. Och det kan iaf jag leva med. 😎

SHIAWASE
2013-04-09 23:28
#66

Vill bara saga Godmorgon till er alla!!☀️

Har suttit och jobbat en stund, nu ar det dags att fixa matlada till aldsta dottern (ingen skollunch har fran och med hogstadiet) !!

Drom fina drommar alla❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-04-10 00:06
#67

Har en san cool flowdag idag med mat och andra grejor! :) At alldeles for manga kakor igar, och vaknade med typ bakfylla imorse. Japp, jag visste om det nar jag gjorde det men gjorde det anda :) Intuitionen sa kaka bra frukost (at lax med fetaostsas och krispigt wokade gronsaker fran igar, mm, och jordgubbar med naturell yoghurt, och kaffe till, massa gott o narande, mm) och sen ror pa mig massa och inte ata nat pa massa timmar. Akte med Marc till hans verkstad, och gick ivag pa en promenad har, skog och park langs en flod, superfint (Sag arets forsta flugor o fjarilar och bin och skalbaggar och en chipmunk, fiiint, varen ar har!). Fick en tanke om att jag ville roka lite weed pa promenaden, hade varit fint. Och pa slutet av den borjade jag prata om det fina vadret med en kille som jag stotte pa, vi hade en jattemysig liten promenad ihop och han fragade om jag ville ha lite weed eller en ol :D ! Sa cool! Kom fram till att jag var for sliten dock :)

Sen nar jag kom tillbaka hit tillverkstan hangde jag runt lite, och borjade kanna mig hungrig, lite som extremt sockersug eller chips eller vad som helst (withdrawal fran kakorna?!?!), men hade fortfarande intuitionen att jag inte skulle ata nat pa ett par timmar, for att reset:a kroppen liksom. Utom mojligtvis nat litet i salladsvag. Och vad hander? En man knallar in i verkstan med en stor pase strimlad vitkal med en gnutta strimlad motor som han mumsar pa. Och det var PRECIS vad kroppen ville ha, jag fick nagra navar! :D Hur stor sannolikhet ar det liksom ,en man knallar in i en bilverkstad pa ett industriomrade med en stor pase strimlad vitkal?

Borjade kanna mig battre och battre, kande fortfarande det han enorma suget till och fran men visste att jag skulle lugna mig, och nar jag satt har nu och surfade internet kom Marcs kollega och fragade om jag ville ha en ol. Sa perfekt, finns massa mineraler o elektrolyter i ol som min kropp verkligen gillar, och jag har inte sa mycket emot alkoholen, det funkar. Nu mar den super! Och sen kom en nave chips med :) Sa coolt hur saker bara dyker upp och erbjuder sig till mig idag!! ♥♥

SHIAWASE
2013-04-10 02:00
#68

haha~~~ Linn🎈vilken dag~ en dag i flodet med andra ord🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-10 08:06
#69

Hej och hå vad det svänger denna veckan! Idag vaknade jag med en känsla av att det är något jag ska komma på, eller något som ska hända, eller något som… 🤔

Och i förrgår var livet bara rätt och slätt på TOPP. Men det är allt bra härligt med känslor iaf, tänk vilket trist liv vi hade haft utan våra svängningar. 😎

Jag är ju långledig, igen, så jag ska även idag njuta av en dag där jag kan göra vad jag vill. Me like! Fortfarande strålande solsken ute, om än kallt på nätterna, och jag vet att mannen har sågat ner ännu mer träd så något säger mig att bära pinnar blir något att syssla med. Högen som ska eldas börjar bli STOR.

Förutom det så kör jag nu min andra vecka med 5:2 fasta - så idag och i mon är det "ingen" mat, eller iaf inte så mkt, så då får jag ligga lågt med att träna. Och kanske med att bära också… Det återstår att se. Ha det bäst alla fina.

Annons:
Otroulig
2013-04-10 08:19
#70

God morgon, är är vackert sommar väder.

Vet inte riktigt vad sm händer  -lyssnade till Lee Harris energy igår och tycker att det stämmer med mej. Det är mycket upp och ned t.om inom dagarna. Men trots det så har jag mer balans innerst inne.

Lyckades ha sönder mina glasögon och få en pinne i ögat igår. Linsen gick sönder och en bit blev kvar i ögta. Vet inte om den simmar runt någonstans i ögonloben. Men nu gör det inte ont i alla fall.Den kommer väl ut. Vet inte vad det är jag inte vill se… Försöker se mer inåt och ha tillit.

Jag har helt plötsligt börja bry mig om vad saker kostar och har sagt " vad dyrt" två gånger den här veckan. Det har ju aldrig hänt förut!!Jag vet ju att det grundar sig i att min fasta inkomst kommer att upphöra om några månader och att en liten brist tanke och oro har kommit.

Sen insåg jag att jag bör sätta igång och köpa telefon, dator och tillbehör. Det är ju ett måste - annars kan jag ju inte prata med er längre!!😮

Men pengar finns ju - har ju sparat en hel del och jag kommer att få ut feting lön när jag slutar.

Jag känner mig lite passiv på jobb fronten - får liksom inte tummen ur. Men inget känns riktigt rätt. Men vet inte om jag bara ska hoppa på nåt. Vad som helst för att slippa den här oron….och komma vidare. Nåja det löser sig.

Nu blir det Diamond och lite kärlek till mig själv.

Kram, kram på er alla!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-04-10 08:27
#71

Sommar väder ?????? är jag full eller? VÅR!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-10 08:35
#72

Önsketankar kanske? 😉

Du får väl knacka på pengar, eller annat lämpligt. Jag är inne i ett EFT-flow, knackar dagligen på pengar, framgång och vikt. För NU är det dags att dra igång klubben för ASA-snygga, ASA-rika, ASA-lyckliga LoA brudar. Nu är vi där. 😎

SHIAWASE
2013-04-10 08:53
#73

Haha, Otroulig,, onsketankande formodligen!!

Har har vi skont vader!!

Ny skoltermin har precis borjat,, nya klasser och nya larare for barnen:)

Korsbarstraden ar utblommade for i ar🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-04-10 10:03
#74

Hej Alla fina igen!!! Hade velat "prata" , lasa och inspireras av er just nu,, tar en paus, ska snart till dagis, och fixa mat,,, och sa ar det ingen har~~~~!!!!🌈 Naval,, hoppas att ni njuter av denna Aprildag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-10 11:36
#75

Idag vaknade jag uppoch ner, det var bara att andas, kände att nåt klämde. Gick ut på powerwalk direkt, mötte kanske fem barnvagnar och så hamnade jag på kyrkogården, där det släppte och tårarna flödade ut. Saknar Emma jättejättejättejättemkt idag😭. Men det är inte "jobbigt" som i ångest, utan bara ledsamhet.

Vi har den första supervarma dagen här☀️(18 i skuggan och HET sol) , fick ta av mig tröjan på prommisen😞🙂 . Jag ska ut och fortsätta beskära träd o ansa buskar en stund innan lunchdags, känner att det redan sticker i ansiktet så det blir en keps på.

Önskar er alla en fin dag🌺

[Kathja]1
2013-04-10 12:12
#76

🤗till dig Szirius.

Shia - vad ville du prata om då? 🤔

Jag sitter här och sitter, har inte kommit ut ännu. 🤐Har bakat lite kakor, ska få besök i em och så ett nytt besök efter det. Så en får passa på att njuta av att bara vara så länge det går. Har annars ägnat mig åt att lära mig periodiskfasta, intressant och något jag för första gången känner att detta är för mig. Och givetvis dök det upp efter att jag hade knackat på viktnedgång och öka ämnesomsättningen i några dagar. Så det kan ju inte annat vara än rätt. Nu ska jag bara få till det så att det passar mig…

Annons:
szirius
2013-04-10 12:20
#77

#76 jag har inte riktigt hängt med att du gör detta nu Kathja🙂, men jag har säkert skrivit nånstans att jag förut alltid fastade en dag i veckan och då kändes det jättebra! Just nu har jag inget sug av det, men det blir nästan av sig självt ändå när jag tänker efter😉. Inte helfasta, men soppor och jucier en dag i veckan. Som om kroppen vill❤️

[Kathja]1
2013-04-10 12:31
#78

Kommer ihåg att du nämnde det då Crinalina fastade i somras var det väl tror jag. Jag vet inte om jag har nämnt det här, men har skrivit om det på FB. Fick upp ögonen för det efter att ha sett en BBC dokumentär kring ämnet. Är, enligt dem, en MASSA hälsoeffekter. 😃👍

szirius
2013-04-10 12:43
#79

#67 😃med en gnutta strimlad motor som han mumsar pa😃

Såklart, liksom, strimlad MOTOR är det bästa att mumsa på i en verkstad!👍. Tack för skrattet!

SHIAWASE
2013-04-10 13:00
#80

Kathja!!! Jag ville inte prata om nagot speciellt:) Hade inte sa mycket sjalv att saga, och da ar det alltid kul att hanga pa allt bubbel harinne!!!❤️Och just da var det ju inget bubbel har inne,, och jag hade inte nagot att bubbla med sjalv 🙂Harlig med kakor,,,, och fasta ocksa kanske,, inget for migjust nu dock~~

Szirius~ later ju harligt med powerwalk och varme,, lite grat ocksa,,, kanske inte ar harligt men behovligt!!!

Kram pa er alla fina!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-04-10 13:52
#81

I natt så drömde jag att jag var ekonomiskt oberoende på så sätt att jag hade pengar till allt jag vill ha det till och jag hade en känsla av lugn, trygghet och harmoni inombords! Drömmen gick från en känsla av oro och brist till detta! Underbart! 

Sedan när klockan ringde så låg jag och drog mig och kände att det var skönt att jag inte skulle träna på morgonen utan ska till utegymmet ikväll, och att det var skönt att få dra sig lite extra innan det var dags att gå till jobbet. Och sedan så slog det mig att det bara är ONSDAG!!  Wooohooooo! En extra ledig dag!!! Haha Det andra är ju inte förrän i morgon. Idag får jag vara lat om jag vill. Jag ska träna om en stund, sen ska jag putsa fönster och städa lite innan det blir en stund uppe på taket i solen. Vi har en klarblå himmel och över tjugo grader varmt i skuggan! 

Ja, jag skrattade också så tårarna sprutade åt den strimlade motorn i verkstaden!! Tack Linn!! 😭

Szirius, fina du! Skickar en massa kärlek! ❤️🤗

Jag kommer inte ihåg när jag fastade, men jag mådde ju väldigt bra av det. Jag har faktiskt oplanerat börjat nu också, men jag har inte bestämt om det ska bli en eller två dagar i veckan och om det i så fall blir två dagar på raken. Jag tränar ju mycket just nu, men det är samtidigt inga problem då jag inte äter kolhydrater och min kropp helt enkelt använder det lagrade fettet som energi automatiskt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2013-04-10 18:41
#82

Puh! Helt slut i huvudet efter en heldag på Universitetet. Kursen handlar om likabehandling och värdegrund. Väldigt intressanta frågeställningar kring normkritiskt förhållningssätt. Bl.a. riktigt spännande diskussioner kring diskriminering. "Finns det vissa grupper som det är ok att diskriminera?" Näää så klart det inte är!!! "Låt oss säga så här då- tänk er att ni är chefer och håller i anställningsintervjuer för en tjänst på er förskola. En kvinna söker. Hon har rätt utbildning, bra betyg. Hon ger ett kunnigt intryck. Så säger hon under intervjun -jag är förresten aktiv nazist…skulle ni anställa henne då?" Spontana reaktionen var ju absolut NEJ. "Men hon har inga anmärkningar, hon har inte framfört några rasistiska åsikter. Har hon inte rätt till sin åsikt och tro som alla andra? Finns det alltså tillfällen då diskriminering är tillåtet???" Det kom flera såna provocerande frågeställningar där vi fick stångas lite med våra värderingar och även fördomar. Väldigt roligt faktiskt. Och spännande. Kul med lite nytt i vardagen.

crinalina
2013-04-10 18:53
#83

Aaah, vi hade den typen av provocerande utmaningar när jag läste psykologi på KomVux. Det är spännande och väldigt lärorikt att få sina fördomar och värderingar utmanade. Man lär sig väldigt mycket om sig själv. Och vi behöver utmaningar för att kunna växa och expandera. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Håbe
2013-04-10 19:26
#84

Ja det är faktiskt väldigt intressant. Vi fick bla se två bilder på en extremt tatuerad kvinna och en ännu mer extremt piercad kvinna, nu pratar jag ett ansikte där det inte finns många millimetrar över utan nålar. "Skulle ni anställa en av dem?" De flesta skulle spontant kunna tänka sig att anställa den tatuerade kvinnan. Ingen tyckte det var snyggt, men det var ändå ok om än väldigt provocerande. ALLA slog ifrån sig på den piercade. Vi diskuterade att hon mycket väl kan vara en fantastisk lärare. Vad är det som gör att det inte känns ok? Vilka värden handlar det om och är dom ok? Jag fick erkänna för mig själv att jag skulle ha mycket svårt att acceptera att mina barns lärare såg ut så och jag anser mig vara hyfsat tolerant. Jag har alltid tänkt att ju mer mångfald mina barn får möta desto bättre. Min dotter har haft en pedagog med slöja, autistiskt barn på avdelningen, barn med olik hudfärger och språk som kompisar. Trots att vi bor i ett väldigt svenskt område så har i stort sett alla de kompisar som stått henne nära genom åren alltid varit barn från andra kulturer. Hon har haft en manlig pedagog som varit öppen med att han levde med en annan man. Och jag blir bara så glad över att hon får vara del av allt det och möta det på ett naturligt sätt. Det blir så vanligt och självklart. Jag och min man kan prata om det men det blir bara ord. För henne är sånt bara så helt normalt. Underbart tycker jag. Men när det gällde den där bilden så var det bara tvärstopp. Lite kul att fundera på varför. Är jag rädd att hon ska vilja göra likadant? Knappast-jag trodde ju inte att hon skulle vilja bära slöja eller bli homosexuell när hon hade de pedagogerna. Skulle hon bli rädd? Kanske lite eftersom hon är larvigt rädd för nålar och blod. Hon kan inte se på när jag byter örhängen. Men det är inte orsaken. Tror jag att hon skulle få en sämre utbildning? Näe knappast det heller. Det är helt klart min egen värdering om vad som är ok eller normalt som gör att jag dömer bort den personen som tänkbar lärare och det är en intressant insikt att upptäcka hos sig själv.

[Kathja]1
2013-04-10 19:32
#85

Visst är det intressant! Och på frågan skulle jag svara Nej, men det är inte helt lätt IRL. Men att inte anställa någon som har avvikande åsikter är ju förkastligt, vad människor tycker och tänker är ju upp till dem, och man får utgå ifrån att hon inte drar sina åsikter för barnen utan har ett objektivt sätt att möta dem. Vad man tycker hemma i sin egen soffa är ju upp till var och en. Låter som en kul kurs. Likabehandling är ingen lätt sak i realiteten eftersom vi är så färgade av våra erfarenheter.

Otroulig
2013-04-10 19:34
#86

Spännande Håbe! det måste vara som att vända ut och in på sig själv!

Det är intressant det här med fördomar och olika värdingar i livet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-04-10 19:59
#87

Strimlad motor?!?! Hahaha!! Så komiskt 😃 

Crina, härlig dröm! Och lite cool synk, Marc drömde igår att han hade en vinnande lottokupong, men det var mitt i drömmen och han blev distraherad av nåt annat (i drömmen alltså), och när han vaknade kom han inte ihåg mer än tre av siffrorna säkert, och två av dem kanske, sex rätt är max. Häftigt pga två saker, dels har hans släktingar två gånger drömt helt rätt vinnande lottonummer (STOR jackpott här!!), ena gången spelade de inte, andra gången drömde de att numren fanns i ett par jeans, och de hittade inte byxorna förrän efter dragningen, men det var rätt nummer! Så det skulle mycket väl vara nåt Marc kan manifestera, han tar det på allvar efter det att man faktiskt kan sanndrömma om det!

Andra saken som var häftigt om det är att drömmen var så sann, från mitt perspektiv iaf,  han HAR den vinnande lottoraden (han vet en massa om LoA och har en massa kunskaper och en fantastisk intuition men tror inte riktigt på det) men blir distraherad av allt som pågår runtomkring, springer runt och släcker bränder och försöker överleva all kontrast mer än att verkligen försöka använda de kunskaper han har och styra dit han vill.

Fastedokumentären var cool! Fick mig att släppa lite gamla tankar om att jag måste äta för att få energi, att de faktiskt kan vara bra att INTE äta ibland. Har kunnat tolka kroppens signaler bättre sen dess, som igår när jag när jag fattade att jag skulle äta väldigt LITE ett tag för att få mer energi, istället för att äta mera! Precis som Szirius med, ibland blir jag bara inte sugen på att äta, eller bara att dricka jos, men gamla tankar har sagt att äta bör man annar dör man så jag har ätit iaf så många gånger, särskilt om man är typ hemma hos mormor :D att det är nåt fel på en om man inte är hungrig, då måste man vara sjuk liksom.

crinalina
2013-04-10 20:19
#88

Ja just det där med att äta och mat är ännu ett ämne där vi har en väldig massa fördomar, värderingar och saker som vi tror är den absoluta sanningen. Jag såg en intervju för ett eller ett par år sedan, en känd LoA-man, som jag inte kommer ihåg namnet på just nu, som intervjuade en kvinna på över 100 år som bla överlevde att sitta i koncentrationsläger. Hon själv sa att hon är säker på att det handlade om hennes inställning, och att hon hela tiden kände sig säker på att hon skulle överleva. Iaf så kom de in på det där med mat och hur mycket och ofta man ska äta. Hon ansåg att mat är överskattat, vi behöver inte på långa vägar så mycket mat och så ofta som vi får lära oss, och därmed också tror som en lag. Tvärtom så hade hon tron att vi behöver äta mindre och mer sällan. 

Det där fastnade hos mig och det är en tanke som jag ofta återkommer till. Jag är ju den som pushar min sambo till att han måste äta, för annars skulle han många gånger glömma bort det för att han jobbar så mycket. Jag är ju mamma och ser till att mina barn, sonen och katterna, äter ordentligt och alltid har tillgång till mat. 

Jag har ju sedan dess insett att jag även hade en typ av ätstörning i och med mina skuldkänslor kring mat. Och det är något som jag tror att många har. När jag växte upp så la mina föräldrar på mängden mat på våra tallrikar och vi var tvungna att äta upp allt innan vi fick lämna bordet. Det gav olustkänslor kring mat och äta. Jag vet att många känner igen sig i det. Min syster är tex överviktig och har varit hela sitt vuxna liv. Jag tror att det ligger mycket i just värderingar, fördomar och allt "felaktigt" som vi har fått lära oss om mat. 

Ät det som din kropp säger till dig att du behöver, ät så mycket som kroppen säger att du behöver och ät när din kropp säger att den behöver. Lättare sagt än gjort för att vi har alla dessa "beliefs" inom oss.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-10 20:31
#89

Men hallå! Mat är ju gott!! Vad hände med att njuuuuta av det man äter?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-04-10 20:43
#90

Ja, det är ju en del av det hela. Idag är det för många något fult att njuta av maten. Man ska njuta av allt man äter, Mindfulness! 

En annan sak som jag minns nu från när jag var barn/tonåring och fortfarande bodde hemma är att det inte var okej att inte tycka om någonting. Man skulle tycka om allt, äta allt. Det gick inte att tycka om ketchup men inte tomater. Allting var lika. Det fanns absolut ingenting som lärde oss att lyssna på våra kroppar och oss själva, ingen individualism. 

Däri ligger ännu en stor del i all övervikt och alla sjukdomar idag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2013-04-10 20:57
#91

" Däri ligger ännu en stor del i all övervikt och alla sjukdomar idag"

Hrmm, det är nog din tolkning utifrån de erfarenheter du har.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-04-10 21:04
#92

Jag tror som det ni också nämner, att vår tanke om mat blir till sanning, medan det faktiskt finns luftarianer som lärt sig kontrollera sina energier och bara äter nån gång i veckan, utan minsta näringsbrist. Intressant är det. Och man får mindre panik om man har ett barn som periodvis bara petar i maten och andra perioder äter som en vuxen😉.

Fast jag inser att jag inte gillar att han småäter…jag blir arg om han äter lite middag och sen vill ha en smörgås efter en timme. Men kanske är det hans sätt att funka?🤔

Njutningen är såklart viktig Otroulig - såklart ska vi NJUTA🙂! Grejen är att vi lätt äter mkt MER än vad vi behöver. Hur ofta tar man inte kanske både en o två portioner till bara för att det är så gott😇?Jag gör det iaf ofta när jag är bortbjuden.  Det är ju ett slags slöseri med resurser egentligen…och inget våra kroppar mår bra av. Att man proppar i sig är ju också ett tecken på att man inte lyssnar på sin kropp, den mår bäst av att man äter långsamt och i "mindfulness", att man smakar ordentligt på varje tugga. Det är en övning.

linnease
2013-04-10 21:13
#93

"När jag växte upp så la mina föräldrar på mängden mat på våra tallrikar och vi var tvungna att äta upp allt innan vi fick lämna bordet."

Ja precis! Jag med. Fick liksom aldrig tillfälle att lära mig att känna efter vad och hur mycket JAG ville äta och vad kroppen verkligen ville ha. Och nu har jag försökt äta vad jag tror den säger till mig i ett par år, men ändå tolkat endel saker fel pga av gamla föreställningar om vad den behöver.

Otroulig, jag njuter massa av mat!! :D sååååååå gott och så goda grejor man kan laga!

"Det fanns absolut ingenting som lärde oss att lyssna på våra kroppar och oss själva, ingen individualism. Däri ligger ännu en stor del i all övervikt och alla sjukdomar idag. "

Ja, den världen jag växte upp i med! Alla skulle mer vara samma, och lyssna på experter och myndigheter och doktorer och lärare och vuxna.

crinalina
2013-04-10 21:16
#94

Ja, det är min egen tolkning och jag trodde faktiskt jag hade skrivit ett "tror jag" som avslut på meningen. 

Poängen är dock att alla dessa saker som vi fick lära oss, som vi fick eller skulle göra och tänka och tycka om mat när vi var barn och som vuxna, allt som vi matas med av medier, skolor och föräldrar osv, påverkar oss i hur vi tänker och känner kring mat. Och väldigt mycket av det är kopplat till skuldkänslor. Och det vi INTE får lära oss är att lyssna på oss själva och våra kroppar. Och det är ju det som vi behöver lära oss. Precis som med allting annat i livet. 

Visst är det intressant hur mycket värderingar påverkar oss. Det är ju detta jag försökte få fram i artikeln "Allt är mitt förflutna". Varenda tanke vi har är färgad av våra värderingar, som vi har fått genom hela våra liv på olika vis. Vi har inte en endaste helt neutral tanke. 

Ja, mindfulness är viktig känner jag också. 

Szirius, kanske är det så han fungerar just de dagarna han gör det. Han kanske helt enkelt inte är hungrig när det är dags för er att äta, men blir hungrig strax efter?

Jag tror också att det är mycket ett inlärt fenomen hur vi fungerar, hur mycket vi behöver äta osv. Det är svårt att veta vad som är hunger och vad som är sug, eller vad som är ett konstlat och inlärt beroende osv.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-10 21:29
#95

Ja jag känner inte alls igen mig i det ni beskriver Linn och Crina.

Jag skulle SMAKA på allt vilket inneburit att jag vägrar äta lutfisk, för det blev jag tvingad till att äta. Annars kan jag bara påminna mig att man skulle äta upp, speciellt i matbespisningen - men inga dåliga minnen hemifrån.

Visst lyssna på kroppen…hallå…det fanns nog inte - men är det så konstigt egentligen? Min mormor svalt som statarbarn, såklart att saker går i arv.

Missbruk har ju varit uppe här och jag tror att mat kan fylla ett behov. Att fylla ett tomrum. Då är det lätt att bli överviktig. Eller att skapa sig ett skydd…man kan nog se det på olika plan tror jag.

Vi utvecklas ständigt och vi utvecklas olika.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-04-10 21:42
#96

Att vara tvungen att äta upp allt eller vara tvungen att äta något man absolut inte tycker om skapar många olika sorters känslor. Och varenda en av de känslorna tar oss bort från de vi verkligen är. 

Att fylla ett tomrum med mat är en anledning till övervikt, men att vara tvungen att fortsätta äta fast man är mätt gör att man till slut får svårt att sluta när man är mätt, och man flyttar mättnadskänslan hela tiden. När man inte lyssnar på kroppen så är man inte i Vortex. 

Det är mycket som inte är konstigt att det är på ett visst sätt, men det är en helt annan sak än att det var rätt som det var. Men de gjorde naturligtvis allt efter det de kunde och visste då. Detta är inget "kasta-skuld-på-någon" utan ett konstaterande att vi har en väldig massa värderingar och känslor med oss från barndomen som påverkar hur vi tänker och känner inför saker idag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-10 23:24
#97

Visst ar vi otroligt paverkade av barndom, tid och kultur!!! Sjalvklart! Det marker man ju sarskilt kanske nar man som vi fokuserar pa kanslor och medvetenhet.

Om man kan slappa bagaget, och skapa sina varderingar utan detta ,,, sa blir de varderingar utan dommande och skuldbelaggande etc. 

De blir varderingar som passar just mig,, men som ar oppna for forandringar! Pratade lite om detta igar ocksa nar det galler barnuppfostran, amning etc… hmm ska fundera vidare, och formulera till en trad kanske~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
2013-04-11 07:07
#98

Den där diskussionen har vi väldigt mycket på mitt jobb just nu. När har man smakat en rätt/matvara tillräckligt många gånger för att få säga att man inte gillar det? Och varför ska vi som vuxna ha rätt att bestämma när ett barn ska vara tvungen att äta eller inte? Vi har en avdelning som är väldigt stolta över att inne hos dem så äter minsann alla barn gröt och yoghurt. Barn är nämligen rädda för att pröva nya saker men om man inte slipper undan så kommer man att lära sig att äta allt. På ett ungefär så. Vi är flera som är ganska upprörda över deras resonemang och vi är många som minns åtminstone en situation i vår barndom då vi suttit ensamma kvar med något "äckligt" på tallriken. Själv har jag fortfarande mycket svårt för äggstanning i alla former. Vi två andra avdelningar äter frukost tillsammans och vi låter barnen välja. Mjölk och smörgås eller yoghurt och flingor. Det är mer eller mindre samma sak- en mejeriprodukt och en kolhydratrik produkt. Till smörgåsen tillkommer dessutom fett och oftast någon proteinprodukt som, i min mening, gör det till ett näringsriktigare val.  Så just det här med mat är fortfarande väldigt laddat. Måste man äta upp det man tagit på tallriken? Ja, för att man ska lära sig att inte kasta mat och att ta mer lagom till nästa gång? Nej, för när man är 3-5 år så är inte din hjärna tillräckligt utvecklad för att du ska kunna bedöma mängden mat på tallriken i förhållande till känslan i magen men du kan få hjälp av en vuxen att reglera mängden mat du tar om du har svårt att avsluta det roliga hällandet i tid och på så sätt lär du dig också att sluta äta när du är mätt, inte när tallriken är tom?

Men jag tror att ett klokare  synsätt är på väg in. När jag gick på föräldraträffarna med min dotter, 6 år, så kom det en dietist och pratade om kost. Hon sa just att man ska undvika att truga i det lilla barnet mat. Barnet slutar äta när det inte vill ha mer och genom att truga i mer så lär man barnet att äta tills det är övermätt och på lång sikt kan det leda till övervikt. Hon menade att barnet inte har några egna fördomar, förväntningar, kunskaper… utan bara går på sin känsla och därför vet mycket väl när det är nog med mat.

SHIAWASE
2013-04-11 07:16
#99

Vilka kloka inlagg Habe ,,  Aven dina tidigare (som har hamnat sa langt upp☀️)

Det dar med mat och barn ar ju en fraga,,, som man maste balansera hela tiden!!

Lite "nu maste du i alla fall smaka" tycker jag kan vara bra,, for det kan ju visa sig att barnen faktiskt tycker om nagot som de trodde att de inte tycket om,,, Men samtidigt att truga i mer, och tvinga leder ju inte heller till det basta.

Men att alltid lata barnen lamna mat jamt och standigt, och sedan ata chips och godis (finns de i min omgivning som gor sa ) kan man ju ocksa fundera pa~~

Min dotter ater jattebra pa dagis, mindre bra hemma.  Sa matmiljon ar ju viktig,, (vi har val bra matmiljo hemma ocksa,, hihi men pa dagis ar det roligare, och man vill vara lite duktigt, fa berom etc. )

Din kurs ocksa!!! Mycket intressanta fragor!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-04-11 07:26
#100

Harligt med sommartid!! Da ar ni ju uppe tidigare,, sa jag kan fa lite eftermiddags-energi fran er alla!!

(Ni gar ju och lagger er "tidigare" sa nar jag vaknar pa morgonen ar ni ju inte lika aktiva)

Tur att Linn finns har som ligger nagonstans mittemellan oss tidsmassigt!

Aterigen,, intressant med tid:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-11 07:31
#101

Bra att du är nöjd med att jag blev väckt av en nödig hund klockan 5.15 och sedan inte kunde somna om pga att mannen snarkade. 😉

SHIAWASE
2013-04-11 07:33
#102

haha! Kathja:) Jag tankte ju faktiskt att du var vaaaldigt tidig uppe 🙂Habe brukar ju vara upp ratt sa tidigt,,,

Jag raknade faktiskt pa fingrarna ,,, du far val ge din hund en tack-puss ifran mig och din man ocksa:)😉

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-11 07:35
#103

Det ska jag göra. Och ja, klockan fem är väl tidigt en ledig dag. Och på mina jobbdagar har jag ju inte tid att sitta här… 🤔

SHIAWASE
2013-04-11 07:38
#104

Och~~~ Jag klottrar vidare,, haha

Ska ivag pa foraldrarmote nu (i detta land har man foraldrarmote pa dagtid(15:00),, vilket innebar "mamma"mote, och vilket visar att man tar for givet att mammorna ar hemmafruar eller bara jobbar med sma extra jobb hmmmmmmm😕) Jag ar ju flexibel dock:)

Formiddagen tillbringade jag ocksa pa skola eftersom jag ar Vice-ordforande for PTA fran och med i ar (Parent-Teacher-Association)~~

Sakert forsta gangen for en icke-japan ~~ Jattroliga medlemmar i styrelsen sa det var KUL!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-04-11 07:43
#105

En riktig mamma dag med andra ord. ❤️

Själv ska jag njuta av min sista lediga dag innan jobb-helg. Sitter och klurar lite på detta att "alla" såhär-tjänar-du-pengar-på-din-grej-människorna snackar om att man behöver marknadsföra sig och sin grej för att tjäna pengar. Men visst kan vi få ut vårt budskap utan att sälja det och få in pengar på annat håll. Snacka om att begränsa sig trots att man säger sig vara öppna och kunna skapa vad man än vill. 🤔

szirius
2013-04-11 11:23
#106

God förmiddag, här somnades det om och vaknades av het sol i sovrummet☀️! Jag är lika förundrad varenda år hur otroligt fort det svänger här,  3 dagars värme och nu kan vi stänga av elementen🥳

Shia, här är det likadant, det heter föräldramöte men på dessa 5 år så är det bara maken som varit pappa, annars är det bara mammor som kommer. Tråkigt för papporna, som missar så mkt. Men det börjar röra sig här också…långsamt…🙂

Håbe, vi läste genus på lärarhögskolan, det är intressant och superviktigt, men vissa föreläsare var så fyrkantiga åt precis andra hållet, som att man ska leka nån tvärtomlek…då blir jag avig direkt, det känns inte särskilt genomtänkt. Det kan lätt fastna på en ytlig nivå, vad gäller färgen rosa tex.

#105 menar du att lika söker lika, så om din kurs (eller vad det nu rör sig om) finns så kommer de som ska gå den hitta den? Lite det tänket?

[Kathja]1
2013-04-11 11:41
#107

Rörde sig inte om något specifikt utan bara om det faktumet att man pratar om jobb=pengar. Sedan behöver man ju hitta ett sätt att nå ut med det man har men jag tror på att man även utan en handlingsplan kan bli både rik och nå ut med sitt budskap. Lite så var det jag tänkte, tror jag. Har inte tänkt klart ännu. Men utifrån LoA så ska det ju inte vara något problem. 🤔

linnease
2013-04-11 17:13
#108

Ja precis Kathja, det som ar bra pa riktigt hittar folk till anda, behovs inte en enda gnutta reklam. Vilket ar ratt coolt! Och logiskt!

[Kathja]1
2013-04-11 18:19
#109

Visst är det! Både coolt och logiskt. 👍

crinalina
2013-04-11 18:30
#110

I morse hade jag ett spännande och inspirerande möte.

När jag började på mitt jobb för två år sedan så hade vi en stamgäst, som var in någon gång i veckan, och efter kanske ett halvår så nämner min ena chef för honom att jag också är väldigt spirituell. Fram tills dess visste jag inte att han var det. Så han började prata lite med mig då och då, och frågade saker. På frågan vad jag anser om pengar så svarade jag att jag älskar pengar men att pengar i sig inte har någon som helst betydelse, men att man däremot kan göra en massa spirituella saker med pengar. Jag TROR att detta var ett nytt sätt för honom att se på det. Iaf så slutade han tom heja på mig under ett par månader, från att glatt ha kommit bak till mig i köket och surrat lite. Detta är väl kanske ett år sedan. 

Efter ett tag så började han heja igen, men inte mer, och sedan så slutade han komma in till oss. 

Så för några månader sedan så började jag ibland se honom på caféet som jag går till före jobbet, och vi hejade ju på varandra såklart. Och sedan för kanske en månad sedan så började han vara där varenda morgon jag var dit, och de senaste två veckorna har han börjat småprata lite med mig. 

Förra veckan frågade han mig om jag brukar meditera och jag svarade att det gör jag. I morse när jag hade satt mig vid mitt bort så kom han och satte sig och vi började prata och det visar sig ju såklart att vi tänker väldigt mycket lika. Helt klart en LoA-människa. Jag nämner lite i förbigående att min passion är att skriva och han utbrister att han skriver också. Faktum är att han just nu skriver på en bok, inom detta ämne naturligtvis, och så frågar han om jag är intresserad av att läsa ett par kapitel ur den, och jag svarar att det gör jag jättegärna. Sedan fortsatte vi surra tills jag var tvungen att gå till jobbet. Jag ser fram emot att få läsa boken. 

En mycket givande morgon. Spännande ibland hur Universum nästan "leker" med en.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-11 18:37
#111

Och ännu en gång talar om för dig att du är här för att skriva, iaf just nu. 😉

Annons:
crinalina
2013-04-11 19:07
#112

Haha, eller hur!! 🙂 Det kommer, jag märker ju att jag har en väldans massa motstånd som kommer från fördomar om skrivande, från värderingar som jag plockat upp genom åren osv osv osv. Allting har sin tid. Rätt vad det är så trillar även det på plats och då kommer det inte att gå att stoppa mig! 😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2013-04-11 21:51
#113

Jamen just ja! Jag upptäckte ju värsta roliga grejen idag, tjejer! 

I lördags när jag slutade jobbet så skulle jag köpa en ryggsäck som jag kan använda när jag tex ska gå hem från jobbet. Eftersom vi blev klara sent och jag hade bestämt tid att möta sonen så hade jag väldigt lite tid så jag gick bara snabbt in på den lilla prylbutiken bredvid jobbet och valde första bästa ryggsäck som såg okej ut och var i en okej storlek. Jag betalade, slängde ner min handväska i ryggan  och knallade på. Jag tog av mig den och stoppade ner och tog upp saker ett par gånger innan jag kom hem, sedan packade jag ur den och ställde (nåja, slängde) den bredvid min säng. Och där har den snällt legat slängd tills i morse när jag skulle ha den. Jag packade den och då såg jag det!!! Över hela ryggsäcken så står det en massa ord, det hade jag ju uppmärksammat men jag hade inte uppmärksammat vad det stod. Det står LOA, Hawaii, Pacific Ocean, Beach, Aloha och några fler ord i samma stil!! Om vartannat! 

Hawaii!! Here we come!! ☀️🌈🍸😎🌊

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-11 22:07
#114

Hahaha😃🥳

Sicken GREJ!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-11 23:25
#115

haha! Crinalina!🙂 harligt:) Detta var lattare morgonlasning, en dagens forsta trad som jag oppnade,hihi.

Kathja, det dar med marknadsforing etc. Grejen ar ju sa att det handlar ju om inspired action~~ Finns ju inget man BEHOVER gora for att lyckas, men nar man ar i flodet sa kommer ju sakerna, ens egna handlingar, och moten, tillfallen automatiskt.

En sak ocksa, ar att for att forverkliga en drom eller ett mal av nagot slag, sa maste man ju matcha vibben pa detta mal. Och det kan vara svart att justera sin vibb sa att den matchar malet genom bara att sitta pa en stol, tex. MEN , genom att man borjar fokusera pa malet, borjar jobba i riktningen mot malet, prata om det med folk, skriva om det , i skrivandet kan det inga tex. info pa FB, marknadsforing etc. Da skiftar man i vibration sa att man matchar det mal eller den drom man har, och DA faller pusselbitarna pa plats och drommen uppfylls, och det gor den for att man har justerat sin vibration sa att den matchar drommen!

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-12 06:39
#116

Självklart Shia - men det är inte för mig att sätta mig ner och göra en 1-2-3-plan, för hur ska jag veta hur min inspiration är om en vecka, eller en månad, eller ens en dag? 🤔Det andra det kommer ju "av sig själv" bara man är öppen och följer sina impulser. 😇 Eller är det bara jag som rättfärdigar varför jag inte kan följa en 1-2--3-plan? Kan ju inte ens följa ett enkelt recept ju. ☺️🤐

SHIAWASE
2013-04-12 07:01
#117

Kathja! Skrev precis ett inlagg,releterat till detta!,

Nej,, jag ar absolut ingen 1-2-3 plan manniskar!!! Och det maste var en handling som KANNS RATT!!! Jag namnde delmal etc. Men jag satter aldrig upp sadana! Foljer heller aldrig recept , hihi,

Hitta sadant som kanns bra!! Och som du sager nar man ar oppen och foljer sina impulser sa dyker ocksa de ratta handlingar upp!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-04-12 07:50
#118

Åh vad skönt att höra att ni inte heller gillar delmål osv. Jag får nästan eksem av sånt - men flöööööde 🌊 det är grejer det.

Vaknade i en härlig känsla idag. TACK!! Jag kände verkligen hur jag kunde skapa vad jag ville i mitt liv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-04-12 11:05
#119

Hej hej! Jag är o fibblar rejält utanför vortex just nu…igen😃…kommer snart hitta bättre känslor…igen🤪

Funderar på att skriva en låst tråd om det hela, men jag är lite rädd…att dyka ner i alla icke-positiva tankar och hela situationen jag befinner mig i, men ni brukar ju vara till så god hjälp, och jag brukar ju få hjälp av att skriva, så att mina egna tankar klarnar. Jag får se.

Det är iaf strålande sol☀️och jag har förberett middagen tills ikväll.

crinalina
2013-04-12 19:37
#120

Jag kan ju bara säga att utifrån min egen erfarenhet så hamnade allting mer på plats bara jag fick skriva ner det till er. Det gav en bättre effekt än att bara skriva till mig själv eftersom jag också började fundera på vad ni skulle kunna komma med för svar, så det blev som att jag svarade mig själv innan ni hade hunnit svara. 

Och vi vet ju att du snart är på banan igen, du är ner och vänder ibland, men du kommer snabbare och snabbare upp på rätt nivå efteråt. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-12 19:57
#121

Kram Szirius❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-04-13 10:52
#122

Tack för kramar❤️ Mår mycket bättre idag!

Hohooo, sover ni idag hela bunten? Bara för det är jag superpigg!

Idag blir det riktigt amerikansk picknick med purjopaj och sen valnötspaj( ska vara pecannöt men jag tog valnötter) o kaffe i termos. Vi ska åka till ett berg med fin utsikt och bara vaaaara i solen.

Har sovit gott och vaknade av att jag nynnade på en sång😃, det var en bra vibb att vakna i!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och gå ut en vända i trädgården och se vilka nya blommor som slagit ut. Det är redan 18 grader så det blir nog varmare idag än vädret visar! YES!☀️

Kul att det dyker upp nyingar på vår sida tycker jag! 

Ha en fin dag🌺

målle
2013-04-13 12:53
#123

Ikväll är jag bjuden på inflyttningsfest hos en väldigt kär vän. Jag har redan varit hemma hos henne en gång sedan hon flyttade men ikväll är liksom den stora inflyttningsfesten och jag har vetat om denna fest sedan flera veckor tillbaka och tom hunnit glömma bort den under tiden. Problemet är att en del av mig vill gå, en annan vill absolut inte alls gå…och så har jag känt hela denna veckan..den delen som vill gå r den som vill klä sig i fina kläder, sminka sig fint och lukta gott, den andra delen är den osociala delen, jag orkar bara inte hälsa på folk jag inte känner, svara på frågor om vad jag gör nuförtiden av folk jag inte träffat på åratal etc. Jag vill kunna ta ett glas vin men då har jag stora problem att ta mig hem, för jag vill inte sova borta. Annars kör jag och är nykter hela kvällen vilket visserligen inte är ngt problem för det spelar inte så stor roll att dricka längre som det gjorde när man var 15 typ…men det är samtidigt tråkigt att inte kunna ta ett eller två glas vin till mat.. Jag är oerhört förvirrad i mig själv inför denna fest! Den känsla som dominerat längst och störst är "jag har inte lust, jag vill inte"-känslan…jag pallar helt enkelt inte vara social på det sätt som kommer anses lämpligt ikväll… Kan ni fina hjälpa mig att reda ut mig? :) dock tror jag redan att jag kommer välja att stanna hemma om jag känner mig och mina känslor rätt, men det kan ju vara skönt och bra att få se era synpunkter och känslor så kan jag läsa och känna av mig själv ännu mer inför detta, för mig idag, svåra beslut. P.s. Ni som har mig på facebook, vänligen skriv inget om detta där då min vän självklar även är min vän på facebook. Kram.

Otroulig
2013-04-13 13:42
#124

Målle,

Här har du helt klart ett val att välja hur du vill tänka.

" jag orkar bara inte hälsa på folk jag inte känner, svara på frågor om vad jag gör nuförtiden av folk jag inte träffat på åratal etc. "

Det ligger ju något djupare här. För att säga"Hej" är ju inte speciellt jobbig. Det kanske inte är en människa som frågar vad du gör.

Jag känner igen det här att känna sig asocial. Och bland kanske man behöver bara vara hemma. MEN vad är det egentligen du är rädd för?

Om du har inställning att du får klä upp dig, sminka dig och lukta gott och stråla som den underbara du är, skratta och ha roligt. Kanske möta nya människor som visar sig vara jätte trevliga. Då kommer det ju att bli så ..eller hur? Vad är det värsta som kan hända? Du får tråkigt, och om du nu ska köra är det ju bara att åka hem då?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-13 15:26
#125

En annan jobbar… Vilket innebär att jag bla har varit och STOR handlat på GeKås, det gör vi varje helg, med två av mina ADHD-pojkar (eg gubbar). Efter det behövde jag sitta i 2 timmar och dricka te och lösa världsproblem med min underbara kollega. Och nu lite skriv-jobb, innan middag och några samtal med mina pojkar, de jag är kontaktperson för.

Annons:
linnease
2013-04-13 15:41
#126

Målle, kan du inte dricka ett glas vin till maten och köra hem ändå? Det bränner man väl på ett par timmar? 

Lagar och regler finns bara om man tror på dem ;) och några olyckor behöver du ju inte dra till dig heller! :D

linnease
2013-04-13 15:52
#127

"jag pallar helt enkelt inte vara social på det sätt som kommer anses lämpligt ikväll…"

Hm, åk dit och var på nåt nytt sätt? Lugn och mystiskt tystlåten, bara sitta och mysa i soffan och låt dig bli underhållen av de andra runtomkring liksom, t.ex?

Håbe
2013-04-13 16:49
#128

Gaaah vad jag är trött på att allt måste vara så himla svårt hela tiden!!! Känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör eller hur jag tänker. Jag har inget flow. Jag har inget vortex. Jag har ingen god känsla att komma tillbaks till. Det finns liksom inget bra utgångsläge att luta mig tillbaks mot. Behöver fatta så många svåra, livsförändrade, beslut som jag känner att jag inte klarar av att fatta beslut om. Det finns ingen tydlig magkänsla att lita på för hur jag än väljer så får jag något bra å ena sidan men får ta väldigt stora konsekvenser å andra sidan. Och det finns inte så mycket ni andra kan säga som ni inte redan har sagt och som jag inte redan vet. Jag önskar att någon bara kunde säga "gör så här" så slipper jag bestämma själv men så enkelt är det visst inte. Jag suger ärligt talat på att leva i harmoni med mig själv! Tycker bara jag är negativ hela tiden.

Nu ska jag sätta mig i ett hörn för mig själv och sura tills det värsta går över. Under tiden ska jag nog bara vara tyst. Suck!!!

[Kathja]1
2013-04-13 17:03
#129

Darling! Sorry, men jag skrattade åt dig och ditt utbrott. Nu har du inte bett om råd, men kan inte låta bli… sluta tänk! Jag lysnade häromdagen på inledningen till A Course in Miracles - "the beginning" hette den och allt gick ut på att vi ALDRIG ska fatta beslut, därför att vi ALLTID fattar dem utifrån en illusionen som är våra liv. Det vi ska göra är att varje dag bestämma oss för hur vi vill ha den dagen, hur vi vill må och känna, och sedan släppa det.

Klart att du har ett Vortex, det har alla, och du har varit där, även om det känns långt borta nu. Och magkänsla det har du oxå, så det så, det vet du ju det med! Men du kan inte tänka fram den, du måste känna den och du kan inte kännad en när du tvingar fram den. Och skulle du ha velat att någon sa vad du skulle göra så hade du frågat någon som var villig och så hade dy lytt sedan - men det kommer ju aldrig att ske, eller hur? 😉

Så sätt du dig i ditt hörn, eller gå en promenad, eller lägg dig och sov, eller ät glass - och tala om för familjen att mamma har nu EGEN-TID, gå till pappa med allt (annars flyttar mamma hemifrån 😉).

🤗😍❤️🌊

Håbe
2013-04-13 17:21
#130

Skratta du bara 😛😉.

Ibland måste man ju fatta beslut. Alternativet är ju att låta saker och ting fortsätta som de är. Och då måste jag ju tänka. Känns det som. Hur ska jag annars veta?

Det känns bara som att jag aldrig kommer till den där punkten då jag känner att "wow, nu är jag rätt"

[Kathja]1
2013-04-13 17:43
#131

Besluten brukar fatta sig själva, faktiskt. Bara man inte hinner slå knut på sig själv innan dess. 😉

Tänk bara på alla som velar om de ska sluta sina jobb eller ej, och rätt vad det är så får de sparken. Eller alla som velar om de ska skilja sig eller ej, och rätt vad det är så kommer partnern och vill brya upp, eller så blir de blixtförälskade i grannen. 😃

linnease
2013-04-13 17:49
#132

Haha, jag med :) :) "nu ska jag sätta mig i ett hörn och sura"! 

😃❤️🤗

Helt motsatt sätt jag hört Abraham-Hicks prata om är "make a desiscion and make it right!" Bara att ta ett beslut, vilket som helst, gör att energi börjar röra sig, istället för att bara känna att man står still. Det gör inte så mycket vilket du tar, det är bara första steget, make a desicion and make it right! Du har kraften och förmågan och all hjälp i universum att styra dit du vill så småningom oavsett vilken väg du går just nu.  

Beslutet att skita i det ett tag och äta glass är ochså ett bra beslut! :D

Annons:
Håbe
2013-04-13 18:17
#133

…..om beslutet "skit i det och ät glass istället" var ett bra beslut så hade jag varit en avsevärt mycket klokare människa nu 😃.

Kathja- med ditt resonemang där så blir det ju lite så att, "så länge jag inte får sparken, eller gubben inte drar" så är jag där jag ska vara oavsett hur jag mår av det…? Det blir som att viktiga avgöranden i mitt liv lämnas över på andra att besluta om. Det känns också lite maktlöst på något sätt.

linnease
2013-04-13 18:57
#134

haha :)  kram Håbe!

[Kathja]1
2013-04-13 19:03
#135

Inte då! Det beror alltid hur du tar det. 😉

Och du är alltid där du ska vara men det är upp till dig att se till att må så bra som det bara går just där du är, och när du gör det förändras din verklighet också. Det är ju hela LoA grejen. 😎

Skapandet ligger ju primärt inte i GÖRANDET utan i  VARANDET och därmed MÅENDET. Du ska inte göra så mycket, du ska vara - och när du ÄR så förändras dit NU utefter vad du väljer att vara.

Det är självklart alltid det bästa om man själv lyssnar inåt och hittar vad man ska göra - det är ju liksom grejen. MEN då folk velar fram och åter så slutar det alltid med att de får det som är bäst för dem där och då i alla fall. Även att bestämma sig för att inte bestämma sig för något är ju ett beslut. 😎

Maktlös är du ju aldrig, eftersom du alltid själv bestämmer vad du ska göra, var du ska vara osv osv. Du skapar ALLTID ditt liv, oavsett om du väljer att sitta i en hörna och tjura eller ta tjuren vid hornen och bara köra.

Blev det tydligare så? 🤔

Håbe
2013-04-13 20:28
#136

Både ja och inte det allra minsta….🤪.

szirius
2013-04-14 00:16
#137

God morgon SHIA✨😃

Hoppas du får en underbar dag! LEDIG Kanske, yesyesyes😎😍

Eller så med din underbara vän datorn. Hur som helst blir det säkert diamond.🙂

Jag är så trött så ögonen går i kors, vilket gläder mig för då kommer jag sova sött inatt och vakna pigg i morgon till ännu en solig dag.

En solig söndag dessutom, YES på det!

God natt till mig o andra som säkert sussar redan!

SHIAWASE
2013-04-14 00:51
#138

Ah! Szirius! Tack:) Nu sover du val antar jag☀️

Ja det ar en harligt varm sondag har,, jag har lite jobb att fixa med, men jag och minsta dottern ska ta en svang ut i naturen ocksa! Sa det blir nog en harlig sondag!!!

En Diamon Sondag, YES till det❤️

Harliga fina drommar till er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-14 07:59
#139

Nu var det morgon här också… Tittar in som hastigast innan jobbdagen dra igång. Kommer att få en kanondag med trevlig samvaro och mycket te drickande, jobbar med min favvis kollega en riktig LoA fan. Jag har allt ett bra jobb iaf! Ingen som säger åt mig vad jag ska göra, hur jag ska göra det eller när - inte så ofta i alla fall. 😎

Annons:
SHIAWASE
2013-04-14 08:24
#140

Njut av dagen Kathja Jag är ute i naturen med tusentals andra japaner, haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-04-14 12:44
#141

God förmiddag, jag trodde det skulle bli vår väder här och kanske att det är på gång.  Dagens mission kan bli att åka och stor shoppa IT prylar….hade gärna haft med mig någon trevlig som kan vara mitt stöd..kanske ska ringa syrran ☝️..eller en vän.

Har just gjort DNA EFT och ska väl kanske köra Diamond hehe. Det gäller att köra omprogrammering 😃

Kram alla goa❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-04-14 12:55
#142

Btw…NU har jag fattat hur man gör för att kunna skicka alla fina buketter och drakar….visst är jag snabb 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-04-14 12:58
#143

Tack för påminnelsen om DNA EFT och Diamond, Otroulig! Det var ju det jag gick ut på latopen för att göra, men blev bortkollrad av er alla. Haha 

Kram tillbaka ❤️

Jag har en ost- och bacon fritata står i ugnen och när den är klar ska jag gå upp på taket och njuta av solen och få mig lite färg. Himlen är klarblå och vi har 20 grader i skuggan. ☀️😎

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-14 13:43
#144

Underbart VÅR-väder idag, tror att det är dags att slänga av sig strumporna. Men det får vara tills i mon, har inte med mig rätt skor för att gå ostrumpat. 😎

SHIAWASE
2013-04-15 00:01
#145

Godmorgon!!!
har ar stralande sol, klockan ar sju, jag har varit uppe sedn 4:30☀️Jobbat, druckit kaffe, atit,, och nu tankte jag ta mig en springtur!!
Sov gott och drom underbara drommar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-04-15 06:01
#146

God morgon allihop!

Sitter här och försöker bestämma mig för om min magknip är mensvärk eller barnens magsjuka som flyttat vidare. Gubben ligger på övervåningen och mår inget vidare. Försöker peta i mig en kopp te och ser om den stannar kvar eller inte. Mår ju inte jättedåligt men är det vid något tillfälle som man inte blir poppis på jobbet för att man biter ihop och jobbar på så är det just när det gäller magsjuka.

Blir det jobb så blir det premiärcykling för mig. Vi tog fram vattenslangen och spolade varmvatten på den så vi lyckades få loss den ur isen nu i helgen. Nästa vinter ska jag komma ihåg att ställa in den under tak när snön kommer. Så skönt att kunna cykla igen! Dels är det skönt för kroppen och så spar jag massor av tid. Skönt att kunna lasta på matkassar och sånt också.

Ha en bra dag!

Annons:
[Kathja]1
2013-04-15 07:19
#147

En annan sitter och väntar in mina kolleger för överlämning och om 1 timme 45 minuter är jag på väg hem efter mina 65 timmar på jobbet. Har haft en kanonbra helg men hemma är allt bäst - och tur är ju det. Trött som attan, men det är bara att köra hem, dyka i duschen, piffa lite och sedan iväg på businessmeeting med älsklingen. Ser fram emot när jag kan berätta mer för er… 😉

Livet är allt förunderligt och mirakel finns över allt - så jag säger er systrar och bröder (hi hi) allt ni kan tänka er kan ni också skapa. 😃

Puss på er sötisar. ❤️

Otroulig
2013-04-15 08:06
#148

God morgon!!! Morgon springtur, det låter härligt Shia! Kathja så spännande!!…. En annan läcker ju som ett såll så fort det dyker upp nya fina chanser i mitt liv:) Köpte ny telefon igår, nytt nr och ska bara köpa dator nu. Det känns bra! Väldigt bra t.om. Det känns som att det har hänt väldigt mycket den här helgen, det RÖR på sig! Me Like!!!!❤❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-15 08:15
#149

Nu har jag varit och shoppat,, och OJ vad trott man blir, jag har varit pa HM och det ligger en bit bort ca 30 min med bil.

Nu nar man ska va pa tv varje vecka sa maste man ju ha pa sig nagot snyggt😮 Och inte samma varje gang👍HM ar billigt, OCH har min storlek sa det ar lattast dar:)😮(jag ar storlek 38-40 just nu,, men det ar XXL i det har landet och manga butiker har inte dessa storlekar)

De andra tjejerna ar ju sa uppsnofsade i tight, tight urringat och inga axelband eller armlost etc. etc. det ar ju inte riktigt min stil,, (inte med dagens figur atminstone,,haha) Jag tycker ju om farger och sa ,, vad sager man, ethnic, asiatisk style? Men man far val inte se for bohemisk ut antar jag😕 Men jag tycker ju i och for sig om att vara kladd i drakt hoga klackar etc. ocksa ,, det beror helt pa vilket humar jag ar pa! men just nu  sa vill jag inte packa in min fantastiska kropp inagon tight forpackning:)  OCH jag vill inte lagga ner en formogenhet pa "tv-klader" ,,,

Fast jag trivs ju med mig sjalv som jag ar,, bade kropp och sjal och det ar viktigt att vid sadana har tillfallen kla sig med sadant som KANNS BRA, som kanns som JAG!!!😍 OCH det ar jatteskont att jag inte ar "en bland de andra" , att jag ar jag "star ut" lite (som jag namnde forut sa ar de flesta av de andra ung, pinnsmala, vackra modeller),, Det gor att man "kommer ihag mig!"

Kram pa er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-15 10:58
#150

Min man är också en hejare på att manifestera det är något jag får erfara just nu…

Sotaren skulle komma för inspektion idag mellan kl.8-11, ja ni vet hur det brukar vara. Jag slutade att jobba kl.9, m.a.o hemma kl.9.30 - älsklingen som inte har sovit på hela helgen pga värk ville så inte behöva gå upp kl.8 för att släppa in sotaren. Jag sa, givetvis, att det är lugnt för han kommer inte förrän jag är hemma. Det var ju rätt, för han har inte kommit ännu (nu är kl.11) så nog manifesterade älsklingen med besked att sotaren skulle komma SENT. Och en annan får sitta här utan att kunna gå och duscha av mig jobbet, är ju dumt att stå där när han dyker upp. 😉

Men jag har fått städat köket och toan i väntan på. 👍

Otroulig
2013-04-15 11:11
#151

Virvel, virvel virvel åhhh, vad det virvlar i mina energier nu!!! Högt högt!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-15 11:55
#152

👍❤️

[Kathja]1
2013-04-15 20:44
#153

Ibland är det svårt att vara i NU, när man bara vill snabba på tiden och se vart man hamnar. Påminner mig själv om att ANDAS och vara här och NU, går sådär bra. Är lite för trött för att få det att funka fullt ut.

Annons:
crinalina
2013-04-15 20:47
#154

Det är snart dags att lägga sig att sova kanske, så då behöver du bara andas. Tills dess, låt det vara som det är. Kramas med maken och vovvarna och drick en kopp te. Allting blir som det ska bli, när det ska bli det. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-15 20:51
#155

Hoppas det är pirr glada känslor som hindrar dig från nuet 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-04-15 20:51
#156

Både jag och maken ligger hemma och är magsjuka. Bortsett från illamåendet så tror jag att det var precis vad jag behövde. Han har legat i soffan mest hela dagen och jag har legat i sängen. Vi har mötts vid datorerna några korta stunder innan vi dragit oss undan på varsitt håll igen.

Har tusen saker som jag verkligen behöver ta tag i - 2 inlämningsuppgifter till 2 olika kurser + ta fram material inför mitt lönesamtal senare i veckan, men jag ska försöka hålla i mig och tillåta mig själv att ta det lugnt imorgon också. Möjligen ligga på soffan och läsa på lite i kurslitteraturen,

Otroulig
2013-04-15 20:54
#157

Kramis Håbe🤗 bra tanke där,  tillåt dig at bara vara!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-15 20:54
#158

Tack fina du. Och jag VET ju. Men ibland blir en otålig. En massa spännande på gång i alla fall - så jag är så fylld av tacksamhet till livets underbara gåvor. Mitt upp och ner och vill NU beror nog mest på att jag är asa-trött. 🤔

Får bli lite skön musik i öronen medans älsklingen ska ha telefonkonferens. 😃

[Kathja]1
2013-04-15 21:35
#159

Hoppla! Jag ska visst bli en artikel i HallansNyheter vad det lider. (och där insåg jag vad jag ska knacka på mon, för vem är väl jag att ta upp plats i en morgontidning?…) 🤮

crinalina
2013-04-15 21:48
#160

Heja dig Kathja! Och superbra att komma på vad du behöver knacka på också! Det går bra nu! 😎

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-04-15 21:50
#161

Ja det gör det. Ska bara få med hela mig… 😉Men det är super, duper spännande just nu. 😃

Otroulig
2013-04-15 21:59
#162

Tjoho!!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-04-15 22:36
#163

Här har internet varit nere hela dagen o kvällen o jisses vad mkt jag fått gjort😃😇. Strålande sol och 20 grader, precis som hos Crina, jag har fått "kärringbränna" (en brun halvcirkel ovanför linnet). Ingen rutinträning idag, däremot kånkande, krattande, bärande, dragande i trädgården. Börjar få till min damm😈, hehe, den där får stå för guldfiskarna✨

Just nu håller jag på att klippa ihop massa affirmationer som jag sedan ska ha i telefonen, så jag kan lyssna på medan jag jobbar ute. YES!❤️

Mår braaa just nu. Vi har en bra "kärleksfas" här hemma, det brann till häromdagen😡 och så rensade vi ut det och nu är allt som bomull igen, tryggt och härligt.

Otroulig
2013-04-15 22:46
#164

Det låter mysigt med bomulls känsla❤ Och ambitiöst med en damm!! Häftigt! Det vill vi se bilder på sen! Nu ska jag lägga mig i min goa säng, med en härlig känsla i kroppen ❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-15 22:52
#165

Godmorgon pa er!! Har ar det ocksa harligt vader blir nog drygt 20 idag ocksa:) 🎈

Szirius later harligt med en karleksfas och bomull❤️

Jag ska ta och dricka mitt kaffe, vacka barnen och ge mig ut pa en springtur efter att jag har suttit och last har en stund!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-16 07:28
#166

En är ju allt lite fläng ibland… Tror att jag gick i chock i går av alla trevliga nyheter. Dagen slutade med att jag satt och grinade! 🤪Eller så skyller jag det på att jag hade fastedag, inte hade sovit och det bara blev för mycket. 🤐

Fick en insikt om att det nu ÄR dags för en ny fas i livet med allt vad det innebär, så jag blev nog rädd tror jag - tankar som "hur ska jag fixa detta" och "hur kan de tro att jag ska fixa detta" - men det är ju så bra för i det vet jag ju vad jag ska knacka på idag. Tackar Gud för EFT! 😃

Otroulig
2013-04-16 08:22
#167

Heja dig Kathja, känner igen det där så väl! Man sprudlar av energi och sen helt plötsligt så drabbas man av någon slags inre broms, som hittar hinder. Argghh!!

Knacka på underbara du, ALLT kommer att bli fantastikst och MYCKET bättre än du kunnat ana. Ha Tillit!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2013-04-16 08:34
#168

Jaaa Kathja!! Heja dig ,, missade ju detta imorse!! Vad kul nar det hander,, men jag kanner faktiskt igen det dar,, for mig nar det antligen borjade lossna med bok, alla tv-grejer som hander nu,, och andra saker, sa blev jag bara sa dar gratfardig ocksa, som om WOW nagot borjar handa!!! kanske ingen broms eller radsla, men liksom ar det sant! Vill valdigt garna lasa om dig!☀️❤️

Och godmorgon pa dig ocksa fina Otroulig,, vad spannande allt ar just nu!!

Sjalv sprang jag min runda igen i morse! Tanka vad man kan lagga om vanor, att vakna fem ar helt normalt, att springa klockan sju kanns ocksa helt normalt ~~ Och DETTA har ALDRIG varit normalt for mig tidigare, hihi,, vi pratare ju om inspired action nagonstans, Szirius namnde det ocksa,, intressant!

Imorgon ar det tv-inspelning hela dagen, pa torsdag ar det ett annat program som ska filma tranin, och hemma igen:)

Jag ar ju glad for all publicitet jag kan fa just nu~~ 🌺  (med tanke pa boken som kommer senare i juni/july har det blivit satt till)

Annars ar det som vanligt jag om min dator som samsas har!! Forutom foreberedelser till ett PTA event pa lordag,,, dar jag helt plotsligt ska vara den som haller i pratet,,hmmm:) (kommer inte pa ordet pa svenska, den som star och pratar i mikrofonen, och skoter programordningen,,)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-16 08:40
#169

Ser det inte som ett hinder utan som ett led i vad jag har att ta i för att bli REDO. Men det fattade jag ju inte förr, att det knöliga som dök upp bara var Universum/Gud som visade mig vad jag hade att göra. Tur man fattar nu för tiden. 😃

Har ju kört den där städa-ur-ditt-cellminne-EFTn under några dagar nu och nog släpper det grejer. Och då gäller det att vara där och städa bort dem också. Men jag har ju min favvis Australiensiska som jag håller mig till, hon tillgodoser alla mina EFT behov. 👍Hittade en kanonvideo på ämnet "vara värdig framgång" som jag körde några vänder på medan tårarna rann. 😭Så nog hittade jag rätt alltid.

Inget kan stoppa mig nu, hi hi. 😎 Det rensas, städad och görs REDO.

SHIAWASE
2013-04-16 08:55
#170

Later underbart Kathja!🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-16 11:14
#171

Jag tror aldrig att jag har känt mig så klarsynt som jag gör nu, lager efter lager blottas och hinder efter hinder lyfts bort från det som ÄR. Mår så j-a bra just i detta nu så jag vill yla mot skyn. Jag vill berätta allt för alla, men den tiden är ännu inte här. Så jag får andas och distrahera mig med lite serie-tittande…

crinalina
2013-04-16 18:06
#172

Precis! Det finns ju inga hinder, bara saker som leder oss till högre marker! 

Jag har så här långt haft en helt fantastisk dag! Ja, i stort sett alla mina dagar är ju helt fantastiska men idag har jag en ännu skönare känsla än jag normalt har. 

Jag började morgonen med att ligga kvar i sängen cch bara dra mig när sambon gick till jobbet. Sedan gjorde jag DNA-EFTn, och därefer den för ämnesomsättning som Kathja tipsat om i en tråd (det var första gången jag gjorde den och den var superhärlig, jag låg redan på 70% men gick upp till 97% redan efter den gången. Troligtvis för att jag gjorde den i kombnation med DNAn), därefter så gjorde jag Diamond Alignment 2 gånger på raken och så avslutade jag med en Vortex Guided Meditation med A-H om Financial Abundance. 

Därefter gick jag upp och gjorde mig lite kaffe och tog lite ost och så tillbaka till sängen och så låg jag och läste i ett par timmar i den de där kapitlen jag fick av min vän. Jag är helt fascinerad av hur han beskriver hur Universum och världen fungerar, jag önskar jag kunde berätta för er men det får jag ju inte. Jag kan bara hoppas att ni får möjlighet att köpa den i framtiden. Iaf om den fortsätter så som den börjat. Den är ganska tung så här i början när han förklarar hur allting hänger ihop men det är ju ett härligt ämne så det gör ingenting. 

Efter det så gick jag upp och stekte lite bacon och äggröra och så gick jag tillbaka till sängen och låg och tittade på personer som fick hjälp i sista stund att rädda sina bröllop som de lyckats planera superdåligt. Gillar sådana program! De får mig att gråta av glädje. 

Sen gick jag upp och bakade bröd till mig, lågkolhydrat, och därefter så gick jag upp på taket och solade. Sonen gjorde mig sällskap efter en stund också. Mys! (Imorgon ska vi till stranden)

Därefter så klippte jag sonens hår, med maskin så det var snabbt och enkelt. På tiden att han fick kortare hår än sin mor. Nu är det bara sambon som har längre än mig. Hhaha

Ett par mackor, lite kaffe och lite facebookande och forumande senare så ska jag nu alldeles snart ge mig iväg på Zumba. 

Sen blir det väl laga mat, klippa sambon (kanske) och kanske ett bad.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-04-16 18:06
#173

Låter ljuvligt Kathja☀️, vad bra att du hittat vägar att genast använda eft när nåt dyker upp👍, den rutinen har inte jag fått in, i stället slösar jag energi på att vara arg o less o sur just nu😡! Jag är så STRESSAD idag, vet inte vad det är, har bara så jäkla mkt att göra och tiden räcker inte till, jag glömmer att andas, biter ihop käkarna och nu vill jag bara grina hela kvällen, men har inte TIID eller plats( vill vara ensam då)  Undrans om det är dags för mens kanske🤔? Känner också rädsla..inför allt nytt som väntar…allt tippar just nu och jag önskar verkligen mer tillit, för den brister hela tiden hos mig…letar efter korken att guppa fram på…surfbrädan att stå på…jaja, det är bara en fas, nu igen…

måste springa, mat på spisen!

[Kathja]1
2013-04-16 18:16
#174

Riktigt så "duktig" är jag inte Szirius - fick mig ett bryt i går kväll och tog inte och EFTade på det förrän i morse - var ju tvungen att komma fram till vad det var som hände och varför. Blev ju en mega störtdykning, hi hi. Men den varade inte så länge och det var ju bara för att jag skulle fatta vad jag har kvar att jobba bort. Så tack för det.

Annons:
KallaMigMimmi
2013-04-16 19:07
#175

#172 Vilken härlig morgon carinalina :) med full uppdatering kan man väl kalla det. alla värden mot top. är det morgonen som är bästa tid för att göra tapping?

min morgon hade ingen tid för att äns tänka..bara UPP!-->kläder och packa väska på 3min och sen på tåget 10min senare! det känns som att stress och trötthet hängt med hela dagen efter det. Vill gärna försöka rensa ut den nu, men vet inte hur. någon hjälp?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

crinalina
2013-04-16 20:56
#176

EFT kan man göra vilken tid på dygnet som helst. Blir jag tex stressad på jobbet så kan jag gå undan in på toaletten i några minuter och knacka på stressen. Det behöver inte alltid vara så märkvärdigt. 

EFT är supereffetkivt om man är stressad. Det kan få ner stressen massor på bara någon minut.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

KallaMigMimmi
2013-04-16 21:19
#177

låtter super :) har sett ett klipp med EFT men skulle behöva ett som förklarar hur man pricka punkterna, finns det någon sådan?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

crinalina
2013-04-16 21:29
#178

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2013-04-16 21:31
#179

Hmm, vet inte varför det blev sådär men länken funkar. Det är till en video om de olika punkterna. Tjejen som berättar heter Jessica Ortner och är varje år värdinna för ett stort online EFT/Tapping Event. Det brukar vara i januari/februari. Eventet heter the Tapping World Summit och det är det hon pratar om då detta är inför ett av dessa event. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

KallaMigMimmi
2013-04-16 21:39
#180

Många Tack😃

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Otroulig
2013-04-16 23:24
#181

Jag har en sån lustig, vag känsla av att det händer så mycket…hmm vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Egentligen så HAR det ju hänt en del, rent fysiskt alltså, men det förklarar ändå inte min känsla. Det känns som att på en dag händer det så mycket… Nu menar jag tankemässigt och upplevelse mässigt tror jag. Melkers ord " denna dag, ett liv" känns klockrent. Ibland slår mönstret in som Szirius ( om jag förstod dig rätt) skrev, ibland så börjar jag oroa mig för att jag borde oroa mig. Sen släpper det kvickt. Och jag känner mig fri och livet är som ett blankt blad redo att fyllas. Det passerar så många jaha upplevelser under en dag så jag glömmer bort dom…. En mycket fascinerad tid måste jag säga.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-04-16 23:31
#182

#181😘 Håller med dig så totalt! Jag kan inte sätta andra ord på det än en känsla av att "allt som vi ser nu snart rämnar"…och jag pendlar i sekundsnabba ångestsug i magen, varvat med tillit att det är precis vad som ska ske - nåt annat kommer ju att komma!

Och en dag är som ett liv😃!

szirius
2013-04-16 23:44
#183

Hmm, jag tänker mkt nu på mitt eget råd som jag gav till Linnease nån gång….att ta ett steg i taget och försöka en stabilitet, bygga på stabil grund så att det håller bättre. Jag är nämligen så extremt hoppig, om vi nu ska tala om känslostegen. Jag hoppar från nere till uppe o pang ner igen. Ingen långsam, stabil klättring här inte! Finurlar på hur jag ska lugna mina energier….för det går ju av bara farten för mig, svisch om jag får tag i en skön känsla så är jag högt, högt!

Ostabil är ordet för min varelse nu. Kan mysa i sinnesfrid i köket och allt är ljuvligt och jag längtar efter min son,åh, vad jag ska krama och älska honom… sen kommer han hem o fem minuter senare får jag ett utbrott på ihopknövlade surstrumpor i väskan eller nåt liknande- och borta är friiiden…

Så. Dagens erkännande. Jag är komplett galen!

Otroulig
2013-04-16 23:53
#184

Haha, nej du Szirius det är du inte alls❤ Jag har nog inte så starka känslor längre… Min amplitud på svängningarna är mindre… ( Vet inte om det är bra eller dåligt .. men så är det) Men vad jag har förstått så kan det här vara nåt generellt många känner. Vet inte om du kollar in Lee Harris forecast? Insåg när jag skrev ovan att det faktiskt var precis vad han pratade om för April.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-17 00:43
#185

Om du ar galen szirius,sa ar vi nog alla galna!!! haha:)

Godmorgon pa er fina,, har ska det bl 26 grader idag!!

Vad ni eft:ar pa,,!! Det ar inget som har fastnat hos mi annu~~❤️

Jag har druckit kaffe, och bloggat lite nu pa morgonen,, blir inget springande idag,, hel dag med inspelning, och ska forsoka fa lite jobb gjort innan dess!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-17 07:25
#186

Szirius och Otroulig - Kan inte annat än säga att den där känslan kommer att snart vara förbi. Tror att vi har varit där flera av oss, iaf så har jag det. Det är som en fas i omställningen till att vara nöjd (mest) hela tiden. Andas och omfamna känslan, snart är perioden över.

Själv kunde jag i går (igen) konstatera att allt verkligen är bra som det är. Stod ute i solen och räfsade löv med mannen och bäst är att han också är där i den känslan. Livet är helt enkelt gott att leva.

Men visst dippar det ibland, men det gör på något sätt inte så mycket för man är snart tillbaka. Och normal nivån är så mycket högre nu än innan så jag kan komma på mig själv med att förundras över hur livet var förr. Att man någonstans tog sig igenom det.

Idag ska älsklingen iaf på ännu ett businessmöte och jag ska njuta av ledig dag för att i eftermiddag dra till jobbet igen.

Lannelia
2013-04-17 09:46
#187

Inatt har jag legat vaken HELA natten! 🤔 Känt mig jättepigg och, inte ångestfylld direkt men det är nog det närmsta jag kan beskriva känslorna😐, eller lite "off" och i obalans kanske.

Jag känner mig fortfarande jättepigg, trots att jag bara sovit drygt en timma nu på morron! Ändå tog jag ledigt från jobbet, när jag känner mig såhär "utanför mig själv" så känns det som att jag måste ta mig tid till att lyssna på vad det är som sägs inom mig..

Jag har haft en del funderingar och tvivel på mig själv kring några "stora" saker i mitt liv, bland annat mitt nya jobb, mina matvanor och chansen där jag fått möjligheten att hjälpa en kvinna med hennes häst…….. I alla dom sammanhangen känns det ärligt talat nånstans inom mig som att jag kanske inte helt sann mot mig själv, att jag inte "är där än" vibrationsmässigt för att kunna fixa att göra detta? Att min vibration och utveckling nog inte har kommit dit än, även om jag så gärna skulle vilja det blir detta på nåt vis lite övermäktigt😓

Kanske behöver jag lära mig erkänna och acceptera vart jag är just nu vibrationsmässigt för att kunna säga nej till sådant som står för långt bort från min nivå just nu? Eftersom det verkar skapa prestationskrav och frustration hos mig istället för harmoni, njutning och lycka?

Eller? 🤪 Hmm… Jag har ju läst enligt A-H att man inte kan göra för stora vibrationsmässiga hopp, utan att det krävs en mer gradvis förändring av sin vibration för annars vore det som att försöka hoppa på en karusell i farten… och det är väll litegrann så det känns kanske! Som om jag försöker hålla mig fast, men mår mest bara illa och känner att jag håller på tappa greppet i dom här karusellerna?🤔

Jag ska grunna på detta idag och verkligen lyssna så gott jag kan, jag känner på mig att ett svar nog kommer uppenbara sig snart.. 🙂


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

crinalina
2013-04-17 10:12
#188

Du hade inte fått det i ditt liv om det legat för långt bort från din vibration. Snarare är det så att det är egot som försöker ta kontrollen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-04-17 10:28
#189

Tack Crinalina för den påminnelsen! Hade det legat för långt bort från var jag är hade det inte kommit in i mitt liv. Sant! Sant! Sant!

Så det man har att göra är bara lite finjusteringar. 😎

crinalina
2013-04-17 10:54
#190

Det är nog någonting som vi alla behöver påminna oss om lite då och då! När egot sätter igång så är det ofta svårt att stå emot och man börjar fundera och tänka, och helt plötsligt så tror man att man är inte värd detta, man är inte redo, man kommer inte att fixa det osv osv. Men har det kommit in i ens liv så är man redo. Alltid. Har det kommit in i ens liv så är det för att man vibrerar på samma frekvens som det. Vi får ingenting vi inte är på samma frekvens som, och är vi på samma frekvens som det så är vi också redo för det. Så enkelt är det faktiskt. ❤️

Lite finjusteringar och fortsätta fokusera på att må bra här och nu är det enda som behövs. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-17 12:10
#191

Idag har jag svårt att hålla mig i mitt nu, är lite mycket på gång på olika plan. Men bara att andas, Spöke(= han andas, hi hi) njuta av solen ☀️och köra lite EFT på det som ska finjusteras. 🌊❤️

SHIAWASE
2013-04-17 17:56
#192

Ah vad glad jag ar! Idag var det en harlig inspelning!:) Jag VET att jag tjatar om mina tv-grejer, men det ar bara sa att allt detta ar ett STEG mot vad jag vill forverkliga,, jag har namligen vissa projekt som jag vill forverkliga men for att gora det sa MASTE jag fa en viss "status" eller komma i kontakt med en viss grupp av manniskor,,Jag skapar ett helt nytt natvark och det ar fantastiskt  (Jag tycker ju att det ar kanonkul att bara vara dar i studion, jag bara alskar den miljon!!!!,Det ar kul att synas i tv, men for mig ar det sjalva tv-miljon som jag tycker om och njuter av, sjalva inspelningen, det ar bara saaaa KUUUUL!!!, Och jag har ju ocksa min bok, som kommer ut i sommar,,, och jag vill ju garna att den saljer, sa da ar det ju bra med publicitet!! MEN jag har INGEN agent som jobbar aktivt pa detta,, det ar "bara" jag och mina tankar som fixar alla tillfallen, och nya kontakter och VIPS! sa ar de har!!!

Tv-programmet jag ar med i tar varje gang upp tva lander, dar det ar ett rapotage om  japansk kvinna som bor och som ar gift med en man i det landet,, de tar upp skillnader, svarigheter,, pa ett ROLIGT satt.

Idag var det forst Spanien och Danmark

Och andra gangen Turkiet och Sverige

Sa jag har fatt pratas och synas,, hihi

SEDAN parallelt med detta sa borjar min mans kristall healing, och forsaljning ta fart! Vi ar ocksa organizerat en Workshop i Juni med David Geiger  (kristallexpert, OCH fantasktisk manniska) som kommer handla om kristaller, om skiftet vi upplever, hur hantera detta etc. (jag som tolk da) Och detta initiativ har lett till en massa annat!!! sa YES till allt:)

Jag och min man hade ocksa en HARLIG och UNDERBAR diskussion om just detta alldeles nyss (vi har bada varit saaa busy,, sa vi har liksom inte hunnit med nagon langre, djupare konversation pa sistone~~)

Sa aven om klockan ar snart ett, och jag har varit uppe sedan fem, sa kanns alllt harligt.

I morgon, kommer ett tv-team, med en  skadespelare som ska vara" intervjuare" och ska filma igen,, bade hemma och traning, sa det ar bara att vakna tidigt och STADA!!! Ocksa maste jag laga mat (japansk husmanskost) som denna skadespelare ska smaka pa~~

Ett langt klotterinlagg,,,men just nu mar jag BRA,, och ska val sova snart,,:) Och jag behovde bara klottra ner,, kanslan!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-17 18:07
#193

Sitter och ler när jag läser om din dag Shia! Vilket härligt, kärleksfullt flyt du har - precis som det ska vara, det naturliga flödet i livet. Härligt att din man flyter med och utveckas på sitt sätt, men åt samma håll. Alltid trevligt att vara två. 😉🤗

Själv är jag på jobbet och övar i att vara tacksam över det som är och inte jaga iväg i tanken till ett "sedan" - det är ju bra som det är. Och det är skönt att känna att det är det, även när saker är nära, precis som hos er. Det är lite som att lägga ett puzzel, bit för bit ska på plats innan bilden är klar, och man kan inte strunta i vissa bitar bara för att man blir otålig, då tar det bara längre tid.🤦‍♂️

KallaMigMimmi
2013-04-17 21:53
#194

Jess!!😃jag är bara helt säker på att jag "in kallat" återvinning i den här stan. Jag har sen ett år tb bott i en stad i danmark. och från det att jag kommit hit har jag tyckt att miljötänket  av affal har varit helt kasst med ingen som hälst återvinning av plast eller metal!! jag har tänkt på alla möjliga saker dom kan göra mättre. SÅ föra hösten började dom ta emot metal i glasbehållaren Super! 🙂 och idag när jag läste tidningen står det att dom nu också inför återvinning av plast som också kan läggas mred glas och metal och sorteras på avfalsstationen🥳 så både återvinning avplast och metal i loppet av ett år!Otroligt vad litetankar kan göra!!!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Otroulig
2013-04-17 22:09
#195

Shia, sitter här och myyyyyser när jag läser ditt inlägg. Hur sugen tror du jag är på att läsa din bok då? 🤪oooootroligt sugen!!!!!!Din långsiktiga strategi imponerar på mig!

Själv är jag ju som ett tomte bloss - du är stadig 🌈 i din övertygelse och går mot målet❤️🏆

Shit vad imponerad jag är!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2013-04-17 22:17
#196

Ja Shia du bara osar tillit, glädje och kärlek till ditt liv och det som du får göra! Det är helt fenomenalt att få följa din resa så här. Det sporrar oss andra, och visar oss vägen. Vår vägvisare! Vår stjärna! ✨

När jag läste ditt inlägg så kände jag också att det är precis det vi behövde höra/läsa för att poletten ska trilla ner även i den nya artikeln jag skrev Dreams coming true, och Ditt Ego. Att vägen till våra drömmar sker i steg, och att varje litet steg vi tar i rätt riktning skickar ut starka signaler att vi är på väg. Att för varje litet steg vi tar så höjer vi vår vibration och kommer närmare våra drömmar. Men också att det är så jätteviktigt att man njuter av alla dessa steg för och ett för sitt, och inte bara stirrar sig blind på målet. Resan är viktig den också, och det visar du med detta inlägg. Tack! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-04-17 22:27
#197

Stegen är ju så viktiga, ta ett steg -  känna efter - rensa lite skit - ta ett nytt steg - vila - känna efter  - rensa lite - vila - ta ett nytt steg - ta ett steg till - vila - rensa lite - ta ett nytt steg - vila… Och hela tiden NJUTA, LEVA och ÄLSKA i TILLIT. För var sak har sin tid.😃

KallaMigMimmi
2013-04-17 22:33
#198

#192 vad det låter underbart shia nästan som från en annan värld!eller verklighet kanske)🙂 men eftersom jag är ny här så förstår jag inte ricktigt vad det är för Tv-pogram??låter väldigt spännande dow!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

SHIAWASE
2013-04-18 00:28
#199

Godmorgon!!☀️ Lite sen morgon idag,, stralande sol ute,,, sa nu ar det forst och framst stadning som galler:)

De flesta av er sover val redan,,, sa jag hoppas ni drommer harliga drommar🌛

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-04-18 08:50
#200

Godeftermiddag alla fina!!☀️Idag ar det VARMT!!! harligt, sakert 25 + :) Jag har STADAT!!! och det tog tid,, verkar som om det bara blir stadning nar tv-kameror kommer,, de kommer snart,, jag har lagat japansk husmanskost ocksa,,,Jag ar ju ingen person som foljer recept,, sa vi far val se vad de tycker,,, Sedan ska de filma traningen ocksa~~~ Bra med Gratisreklam:)

Tank vad tacksam jag ar for detta forum,, finns ingen grans!!! Jag ar sa tacksam,, sa jag ska skriva nagot senare separat,, Tack och tack och tack sager jag i alla fall just nu❤️❤️❤️❤️❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

KallaMigMimmi
2013-04-18 18:32
#201

läst några av de många intressanta inläggen:)och får så många Aha:n!! och mina tankar fastnade i #187"att hoppa på karusellen i farten". något som jag gör ofta! jag vill inte läsa om hur jag ska genomföra något och sen göra det för punkt och pricka😴 efter andras erfaringar. jag lär framförallt av mina egna erfaringar. jag blir inspererad avandra och lyssnar och studerar ett tag för att sen hoppa rakt in i det och snurra med🤪 när man först kommer på känns det som att man håller på att flyga av men om jag bara håller fokus så går det snart långsammare när jag får mer kontrol och överblik🙂 sen går det för långsamt och jag hoppar på en ny karusell igen🤪 Det kan vara frestande att hoppa av i farten men håller man fokus så är det bara ett kort sinarie

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kathja]1
2013-04-18 18:44
#202

Ja, ja jag vet att man får vad man ber om! Igår satt jag på jobbet och hade långtråkigt, idag har jag minsann fått bekänna färg. Har hunnit med 4 klientsamtal och 2 remitentmöte - nu ska jag vara skriva ner allt vi har pratat om, samt skriva en utslussplanering. Men dagen har varit bra och den har gått fort. Är dock tacksam över att alla dagar inte ser ut så här. Man måste ha tid att dricka te också.  😉

Annons:
Håbe
2013-04-18 19:14
#203

Jag har överlevt den här dagen och har förståndet i hyfsat behåll. Puh! Det finns dagar man funderar på att skola om sig till något lugnare. Heldag med 15 barn och två vuxna. Störtregn hela dagen på det så vi inte kunde vara ute så länge. Det tog evigheter innan de somnade och innan de två sista hade somnat så vaknade den första. Ingen rast, bara en kopp kaffe i farten och sen två timmars möte efter arbetsdagens slut. Nu är man lätt mör men imorgon är en ny dag igen.

KallaMigMimmi
2013-04-18 20:42
#204

Känner igen det där:) har jobbat som vikarie tidigare. det är så många saker som händer på en dag och på en gång. och riktigt många behov att tillfredställa😓men också många möjligheter för personlig utväckling😃

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
2013-04-18 20:43
#205
KallaMigMimmi
2013-04-18 20:48
#206
Lannelia
2013-04-19 07:32
#207

Gomorron alla glada!😃 Vilken härlig dag! Varm fuktig luft ute, blå himmel och SOL, idag ser jag verkligen fram emot sol, värme och brun hud!☀️😍 Livet bjuder på så mycket underbara ögonblick nu, jag flyter med, så ljuvligt det är ! 🌺🌈❤️ Dags att kila iväg på jobbet och träffa barnen nu❤️ Har en känsla av att det kommer bli en kortdag på jobbet, och många härliga soltimmar😎

Happy friday to 'yall 😍


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Otroulig
2013-04-19 07:51
#208

God morgon! Åh Lannelia, bara genom att läsa ditt inlägg åkte energin upp ännu ett snäpp. Fredag sååååå härligt❤❤❤ Ska nog ta mej en liten meditations stund så här på morgonen. Jag ääääälskar Flex och äääälllskar att jobba i samma stad. Så tacksam för detta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-19 08:42
#209

Godmorgon pa er alla☀️God eftermiddag for mig~~

Ja, Lannelia!!! Det sprudlar gladje och harlig energ fran dig! Precis vad jag behovde just nu!! TACK❤️

Otroulig, NJUT av din dag!!! Hoppas att det blev en harlig meditationsstund:)💋

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-04-19 13:44
#210

Idag är jag bara trött, mycket jobb igår och så gråväder på det. Hade helst legat kvar i soffan och kollat film hela dagen, kramats och myst. Men älsklingen är på väg för att hämta sina pojkar uppe i stan (läs Göteborg) så det blir inget med det. Får bli till att städa istället och sedan njuta av en stund för mig själv.

Inser hur skönt det är att tillåta sig själv att vara "off" ibland, är som att det behövs en sådan dag då och då för att ladda om. 😴

KallaMigMimmi
2013-04-19 14:25
#211

härligt det låter med tid för meditation på morgonen, Otroligt :) 

Har varit blåst och regn på fm här i danmark men efter regn kommer solsken så nu skiner den igen☀️ slutat jobbet tidigt idag och ska dra till stan och kolla. sen till kyrkan och lyssna på härlig musik i kväll.       Go weekend!!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

SHIAWASE
2013-04-19 14:42
#212

Ha en harlig helg Mimmi!!! Danmark~ pratar du danska ocksa? Jag ar helt hopplos!! Oversatte tv-serien "bron"  nu i vintras,,, lasa danska gar ju bra men lyssna och forsta hopplost(hihi) MEN efter att ha tittat om och om igen pa serien (nar man oversatter sa maste man ju spela om och titta om sa mycket) sa markte jag att jag faktiskt borjade forsta lite!!!

Stort framsteg. Annars pratar jag alltid engelska med danska vanner~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

KallaMigMimmi
2013-04-19 15:06
#213

#212 je då! det har jag imeterat och lyssnat mig till, är man kameljont så är det inte så svårt:) först förstod jag  inte alls då jag kom hit och dök på många roliga missupfattningar!men nu kan jag inte förstå hur jag inte har förståt det, är ju så fånigt tät på svenskan bara utalet som är typ överdrivet:P Aha så har du mefverkat i Broen filmen??

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

szirius
2013-04-19 15:22
#214

Tittar in en snabbis och sprider lite solsken över er alla☀️! Alltså…jag är nästan ordlös över hur vackert det är här just nu! Helt sagolikt magiskt underbart ljuvligt. Allt blommar🌺! Jag går bara in för att fylla på magen, sen uuuut igen. Vill insupa varje NU och NU och NU!

Har jobbat på flitigt idag, har blåsor i händerna😃. Sonen är på simskola o maken på basket och nu är solen inte så het så nu ska jag ta mig en egen lyxstund och sola en stund med en meditation i hörlurarna!

Ev. lägger jag ut lite foton från paradiset ikväll på fb😘

Kram

[Kathja]1
2013-04-19 16:28
#215

Tack för☀️ . Får säga att jag på sätt och vis är lite nöjd med att våren är så seg i år för det påminner mig dagligen om att allt HAR sin tid. Inte lönt att stressa, eller oroa sig, det kommer när det kommer. 😎

Otroulig
2013-04-19 18:59
#216

Åh det låter härligt Szirius! Och vad bra att du njuuuuuter av det:) vi har vårt kvar. Jag mår bara TOOOOPPPEN! Det händer saker och jag vet inte vad som komma skall, men jag går bara runt och leeer:) Vilken härlig känsla! Full tillit och ingen oro. Shit vad jag mår bra!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2013-04-19 19:10
#217

Det är samma här szirius, allting blommar. Jag satt på bussen hem och tittade ut på medelhavet på ena sida och häckar och buskar med blommor i alla möjliga härliga färger på andra sidan. Förra året var jag ju så jättetjock i bihålorna av pollenallerig så jag njöt inte ordentligt, tyckte mest att det var drygt. Men eftersom jag inte har någon pollenallergi längre så njuter jag för fullt i år. Det tackar jag för! 😃

Idag började jag jobba en timme tidigare än normalt, den tiden som jag brukade börja, och jag är tröttare än normalt. Jag mår definitivt bättre av att börja 11 än 10 (går ju hemifrån en timme innan jag börjar också). Ikväll blir det iaf en tidig kväll. Jag ska ta hem senaste Glee-avsnittet och vänta på att skinkbiten i ugnen blir klar så jag kan lägga mig och titta på Glee i sängen. Trööööööötttttttt!! Tur jag har vilodag idag. 

Imorgon har jag och väninnan Girly Night igen så när jag kommer hem från jobbet, handling och "träning" så kan jag bara ta ett snabbt bad och slänga på mig myskläder och gå över dit och slappa. Härligt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-04-20 00:33
#218

Godmorgon !!!

Szirius,, fantastiskt med sol och blommor och varme,, vi har det ju ocksa, nu,, men jag har ju ingen tradgard att pata i som du har☀️

#213 Mimmi~ Jag har oversatt serien for japansk tv🌈

Otroulig! Harligt att du mar sa bra!!!!

Det gor ju jag ocksa forutom att har lite for manga sammandrabbningar med mina tonarsdottrar dessa dagar,,,hmmmm. Dumt att tillata deras tonarsttityd paverka mig😡🙂(det ar bara en tonaring, nr. 2 fyller snart 12 men hon ar inne i tonarsfasen redan~~)

Lite meditation for att forankra mig i mig behovs nog🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-20 07:57
#219

Jag har full förståelse för dina drabbningar Shia! Finns en anledning (eller två) till att jag inte riktigt landade i mig själv förrän ungarna hade flyttat - det ÄR svårare att förhålla sig neutral när det handlar om ens barn. De tar sig in där man inte vill ha dem ibland. 🤪🤐

Men du vet hur det är - stå bara kärleksfullt (kan vara att skrika ibland också) fast när de testar hur långt de kan dra gummibandet så blir det så bra så. Det kommer att vara mödan värt sedan. ❤️

SHIAWASE
2013-04-20 11:52
#220

Ja Kathja!!! Tack:) ❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-04-20 16:53
#221

Vet du Shia, det är så himla skönt att läsa att även du trillar ur spår när det gäller barnen ibland. Du är alltid så himla lugn, trygg och positiv ❤️.  Vi befinner oss liksom i en varsin ände på en vääääldigt lång pinne när det gäller hur vi lever efter och litar på LoA ( och sig själv). Har varit ute och shoppat sommarkläder åt barnen inför Spanienresan om lite drygt 3 veckor och jag hade nerverna utanpå redan efter skoaffären som var första stoppet. Då är det lite skönt att höra att inte du heller fixar livet som mamma utan kollisioner och sammandrabbningar 😃. 

Här är annars en härligt, solig dag. Vi har varit med sonen och tittat på hans lag som spelade första matchen i Sanktan för den här säsongen. Han får ju inte vara med ännu men vi försöker se till att han är med laget så mycket som möjligt ändå. Kul att stå där vid sidan av planen  och heja igen och killarna är riktigt duktiga. Så kul att se skillnaden från år till år.

[Kathja]1
2013-04-20 17:31
#222

Försöker att vila lugnt i att det bara är PMS… Vill slänga ut barnen, beordra Älsklingen att han ska ge mig ansiktsmasage och svulla i mig både kladdkaka med glass och en massa film.

Men ungarna är kvar tills i mon och glassen var det någon som hade ätit upp. Men jag tror iaf att det kan bli film och ansiktmassage, ja och så kladdkaka utan glass.

Otroulig
2013-04-20 18:03
#223

Ansiktsmassage, åhhh vad skönt!! Själv har jag haft en bra dag, var på hundkurs, som börjades med en hel del nego prat. En an deltagarna bor i ett område där det är en snubbe som har två kamphundar som springer lösa och attackerar hundar. Det blev säkert en kvart som gick åt till att lyssna på eländet… Jag sa inget, till slut så sa ledaren Näe nu ska vi väl träna JAAA tack sa jag då. Sen var det bra:) svårt det där… Andra människor har ju behov av att prata om hot och rädslor…. Ibland så får man helt enkelt bara vänta ut dom. Har sen varit i trädgården och räfsat. Fått besök, fikat lite och sen erbjöd jag grannen mat men det slutade med att jag ska käka där. Trevligt, alltid god mat och dryck där. OCH har premiär hängt tvätt ute!!! Härligt!!! Älskar det! Det luktar så gott.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-04-20 20:27
#224

Kära vänner vad du är social Otroulig! Har önskat mig lite mer av den varan också. Visst är det mysigt att kunna hänga tvätten ute, är meditativt att stå och hänga upp den förutom att det luktar gott.

Håbe
2013-04-20 22:25
#225

Åååh, älskar när jag kan hänga tvätten ute! Tyvärr måste jag vänta några månader till men den som väntar på något gott…😉. Det blir desto härligare då.

szirius
2013-04-21 10:15
#226

Hejsan alla! Som ni kanske märkt ( eller inte) så har jag en nästan internetfri tid just nu.  Känner ingen dragning att ens slå på den, är så fylld av allt annat nu. På ett bra sätt alltså. Men ni finns med mig i mina tankar.

Att ha barn är ju en del av "relationstemat", dvs det kan många gånger upplevas som en prövning - men det är vår bästa vägvisare till VAR vi har mer att jobba med👍  - var vi behöver släppa mer på kontroll, föreställningar etc etc. Att vi blir mer påverkade av våra egna barn än andras är självklart, de är ju en så tydligare spegel av oss😉AJ!🤐

crinalina
2013-04-21 10:22
#227

Hej, såklart vi har märkt att du inte varit här. Men så har vi ju alla iaf, och livet utanför detta forum är ju faktiskt viktigare att närvara i än här inne. Även om här inne är en väldigt varm och härlig plats att vara på också. ❤️

Ja, det är väl därför min son flyttade ner hit, för att jag ska kunna se mig själv och mina egna föreställningar. Många av de har jag redan släppt har jag märkt, men det finns en del som sitter kvar än, och jag ser dem så tydligt i honom och varenda en gör mig galen av frustration. På honom. Hahahaha Men, jag lär mig och med det så lär jag honom. ❤️ Det är inte bara barn som behöver lära av oss vuxna, det är minst lika mycket tvärtom också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-04-21 11:15
#228

Härligt Szirius att du kör på kreativt i trädgården och är i solen 🌺☀️

Damm bygge! I´m impressed!

Var själv ute i trädgården och vårstädade i går och ska straxt ut igen. Min kropp är lite stel och lite ledbruten, men det är det värt!

Å herre jösses vilken middag jag fick igår!! Rester sa värden att det skulle bli 😂, det var smaker som gifte sig och jag blev nästan hög🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-21 12:23
#229

Och jag är bara PMSig… Så fokus på att det bara är hormonkänslorna som talar, och så stäng av livet så gott det går. För egentligen är det ju tipp topp! Solen skiner, livet är gott att leva och jag kan göra vad jag vill idag - en helt krav fri dag. 🤪

[Torahzen]
2013-04-21 22:13
#230

Jag har haft en skön dag med familjen i trädgården. Äntligen har jag krattat gräsmattan, sommardäck på bilen och ny överdragsklädsel i bilen, första utomhusfikat i trädgårdsmöblerna vi tvättade av igår…Aaaaaahhhh, DET ÄR VÅR I LUFTEN! 🌺 🌈 ☀️ ❤️ 😎

Annons:
SHIAWASE
2013-04-21 22:43
#231

Godmorgon!!! Vilkt harligt varkvitter har inne☀️

Just nu ar jag TROTT,,, maste fixa lite jobb nu innan barnen vaknar, och sedan ar det mote pa formiddagen med PTA (skolan),, men sen ska jag nog ta och sova en stund pa dagen ~~~

Later ju underbart med tradgardar och varpyssel!!! 🌈

Ja! vara alskade barn~~~ hur de kan paverka oss^^

Tur att jag har min fem-aring nar de andra tva testar mig:) Hon klappar mig pa huvudet eller ger mig en kram och sager "Det ar ingen mening att bli sa arg mamma," eller nagot liknande:)❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-21 23:49
#232

Tora, låter som en bra dag!🌺

Haha Shia, min son brukar fråga pedagogiskt "är du lite trött mamma?" när jag fräser ibland…😇

Ta och lägg dig en stund igen senare kära du❤️! Sova är bra!✨Skulle jag ha ett trollspö skulle du vara den första jag skulle ge en veckas semester🎂, du är verkligen amazing som kör på i denna enorma takt med humöret på topp och inställning att allt är bra!

Alltså Otroulig, måste här förklara att "damm" betyder en liten, liten pöl…om än med några guldfiskar i😛

Dock betydligt många fler arbetstimmar än gå att se🥵. Jag lovar bildbevis när det är klart! Vilket jag hoppas blir denna vecka…

[rore]
2013-04-22 11:09
#233

Hej och god morgon på er!! (snart mitt på dagen) Här är det lite små mulet men våren är ändå på G. Så härligt ❤️

Känner mig ledssen på ett sunt sätt!

Och barntemat i tråden fortsätter *tack för det* jo, barnen är våra egna speglar och ibland gör det riktigt riktigt ont, att spegla sig i dem. Jag har inte riktigt velat läsa inläggen om barnen, eftersom jag varit fast i migsjälv och min egna tanke smärta.😞

Bland det svåraste som finns *enligt mig*  är att släppa taget och vänta in. För mig ligger det så mycket skuld och skam i just detta, eftersom mitt huvud tycker att jag inte bryr mig OCH JAG BORDE JU GÖRA NÅGOT!!😡.

Men i själva verket så vet mitt hjärta att det är just att släppa taget som är  det enda som jag kan göra,, och att det faktiskt är en kärleksfull handling som även visar respekt.

Men det gör ont ändå.😊

Affirmerar och drömmer om kärleksfullt återseende❤️

szirius
2013-04-22 11:11
#234

Sist ut, först in idag? Var är alla? Jaha, är det måndag?

Jag har drömt så knasigt hela natten så jag är liksom kvar i nån drömlik tillvaro… vad är dröm o verklighet liksom, allt flyter ihop.

 Hej hopp, nu ska jag ner o fnula ihop ett solo! Ännu en solig varm dag här! Det blev sommar direkt som sagt! På onsdag ska det bli 26-27 grader!😮☀️

Önskar mig en personlig kock dessa dagar, har noll intresse eller tid att stå i köket nu. Det blir nog pastasallad idag eller nåt annat snabbt…😇

[Torahzen]
2013-04-22 13:35
#235

Lite trött idag. Jag är tillbaka på jobbet efter en vecka hemma med förkylning. Jag var visst rädd jag skulle försova mig i morse för jag vaknade väldigt tidigt… Somnade om iaf.

Jag hoppas på mer trädgårdsarbete ivkäll om det inte regnar. Det har kommit några droppar idag. nåja, jag får väl skura badrummet istället.

Otroulig
2013-04-22 20:44
#236

Hehe, kom helt apropå på att det var länge sen fuck tråden användes;) ett gott tecken!! Skrev ett inlägg i morse men missade väl att trycka på sänd. Jag tyckte inläggen på FB och allmänt att det var lite nego i min sfär i morse. Men mådde bra trots det. Sen rätt var det var under dagen så blir jag bara översköljd att frid, lycka och kärlek. Helt fantastiskt, tack, tack!! Har haft lite tillbaka blickar idag. Vet inte varför, inga starka känslor väcktes utan mest ett konstaterande. Känner mig oerhört stabil. Nästan lite tråkig :o men allt är ju naturligtvis som det ska. Skulle vilja ha lite pirr igen. Ska på intervju på onsdag:)) Och jajaja!!! vill se dammen Szirius. Om du visar din så visar jag min (fniss) jag har en oerhört kitchig "damm" en koppartunna med en spottande groda i, samt lite växter.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-22 23:16
#237

Rore!

Barnteman,,, ja~~de fortsatter nog lange:)

Mina ar ju inte sa stora annu, sa nagra storre "problem" mer an trots och ilska, och ovilja att hjalpa till hemma har jag inte stott pa (annu),,😕 men  dessa racker gott for att trigga mig,, hihi

ofta ar det ju sa att det kan vara svart for oss att forsta att den storsta karlek vi kan ge till nagon ar att slappa taget~~

Detta  sarskilt om vi har barn/partner eller andra nara som har problem av nagot slag (typ beroende-problem, haller sig hemma, vagra lamna hemmet, varken jobbar eller gar till skolan , eller tvartom struntar i skola och jobb och hittar pa massa andra "olagenheter etcetc). Jag har haft manga i min omgivning med vuxna barn och sadana problem,, och inte manga klarar av att slappa taget~~ Eftersom da kanns det som man inte gor sin "plikt" som foraldrer, nar det egentligen ar tvartom, att slappa taget i en sadan situation skulle kunna vara oppningen till en forandring.

Viktigt att forsta vad sann karlek ar~~~ Det ar MANGA som totalt har missupfattat detta begrepp idag:)

Nu vet jag ju inte om detta pa nagot satt relaterar till vad du skrev om i ditt inlagg,, men nagra tankar som flog igenom mitt huvud sa har pa morgonkvisten❤️

Och forresten, Godmorgon pa er alla~~~~🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
2013-04-23 06:36
#238

God morgon alla!

Lite regnigt och ruggigt här men är det april så är det. Sol ena dagen, regn nästa och så snöstorm den tredje. Precis som det ska vara 🙂. Jag såg i alla fall en geting i helgen, så det så! Om någon månad kommer jag inte alls vara lika glad över att se getingar, men NU är jag det 😃.

[Kathja]1
2013-04-23 06:49
#239

Mer väder… Vi har värsta hösrusket idag men idag var även dagen då jag såg de första vitsipporna. Så nog är det vår. Var sak har sin tid.❤️

szirius
2013-04-23 11:58
#240

Här krånglar jag till det med jobbtankar…det svänger och jag ser ingen enkel väg just nu…antingen kommer det uppenbara sig eller så är det nåt annat jag ska göra i sommar….mensvärk på det🤮…men solen skiner☀️

crinalina
2013-04-23 12:21
#241

Haha, jag vann precis två biobiljetter här på iFokus, på Tuppenja-tävlingen igår. Nu behöver ju inte jag två biobiljetter eftersom jag inte befinner mig i Sverige så jag ska låta dem skicka dem till mina systersöner istället. Som en överraskning. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-04-23 13:12
#242

Det uppenbarar sig Szirius :)  Bara va!  🤗

Otroulig
2013-04-23 17:54
#243

#240 jag trodde det var klart ja 🤔??

🌊❤️🤗

Tuppen Ja, är ju ett annat sätt att säga YES!!

Det är lustigt på mitt jobb, vi har suttit i en länga som ska tas bort. Vi var 8 st som satt där, helt plötsligt ska alla flytta ut, utom jag. Hahaha, för nåt år sedan hade jag blivit upprörd över det, att jag blir särbehandlad för att jag sagt upp mig eller nåt. Nu skiter jag uppriktigt sagt i det. Bara accpeterar. Det blir lugn och ro🙂

Mår toppen by the way och jag har oxå mens hehe, då är vi i alla fall tre, vi synkar vidare?😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-04-23 19:38
#244

#237 Tack Shia för dina tankevinklingar🌺❤️

Här är det riktigt april väder, sol. regn, störtskurar och sol igen🤔som jag och mina känslor ungefär. Det svänger, fast ändå på ett sorgset uppfriskande sätt,, hur nu det är möjlig,,,

Fantastiska lysande regnbågar har vandrat på himlen också,, mäktigt!

Annons:
Otroulig
2013-04-23 19:47
#245

Kram rore, guppa som korken, ovanpå 🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-04-23 19:50
#246

*L* Mmmm, jag guppar runt där på det stora okända. Tack Otroulig❤️

[Kathja]1
2013-04-23 20:25
#247

Slänger bara in ett - Så j-a bra jag är på mitt jobb ibland. Trött som ett as, men nöjd och glad. Får synas mer här när jag har kommit hem och landat efter två hektiska dygn på jobbet. 🤪

Otroulig
2013-04-23 20:27
#248

Tror jag det!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-04-23 20:34
#249

😘😉

Håbe
2013-04-23 20:35
#250

Har haft såna bra samtal idag. Lönesamtal med min chef där jag kunde få fram mycket av det jag känner och funderar kring. Skönt också att kunna säga "Det här och det här händer med mig i förhållande till den här personen. Jag skyller inte på henne, det är mitt ansvar att ta hand om mina reaktioner. Men nu ser jag vad som händer och då stressar det mig inte längre. Jag kan ta ett steg bakåt och låta det rinna av på ett annat sätt"

Personalplaceringarna för hösten är så gott som klara. Jag blir kvar med de små och börjar jobba med min gamla kollega igen och när jag väl hade bestämt mig så känns det bara positivt. Ser fram emot hösten. Det ska bli roligt. Enda tråkiga är att antagligen alla barn flyttar med till nya avdelningen. Hade hoppats på att få behålla några. Men det kommer nya småpluttar som snart är lika älskade och speciella som dem jag har nu. Det kommer att bli bra.

Hade också ett långt samtal med en annan kollega. en som jag respekterar väldigt mycket. Jag har sagt att om jag skulle få välja en pedagog till mina barn så är det hon. Vi bytte många tankar och funderingar om verksamheten och vi tänker väldigt lika. Jobbade över 3 timmar men kom hem väldigt nöjd med dagen. Det har varit mycket som fallit på plats och en känsla av lugn har infunnit sig. Nu har jag verkligen känslan av att allt är precis som det ska vara.

[Kathja]1
2013-04-23 20:39
#251

Åh vad glad jag blir för din skull Håbe! ❤️

Annons:
Otroulig
2013-04-23 20:50
#252

Jag me Håbe, nu är det hoppsa steg vad gäller jobbet😉❤️🎁

Så skönt, just det här att kunna ta ett steg tillbaka och låta det rinna av. Kanoners!🥳 till dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-04-23 20:58
#253

Ja det känns väldigt skönt 👍.

Lite kul också, att åter igen, få höra från två olika personer, varav min chef är den ena, att en av mina styrkor är att jag alltid är så lugn. Jag stressar aldrig upp mig. Jag är lugn och organiserad… Överensstämmer inte mycket med min egen bild men jag har börjat acceptera att det tydligen är vad jag utstrålar och det känns ju bra.

[Kathja]1
2013-04-24 06:35
#254

Det tar oss mindre än en månad att fylla en klottertråd - heja oss vad vi är sociala här inne. ❤️💋

Det är iaf dags att stänga denna tråden och köra vidare med nästa, den hittar du här…

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: