Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 736 ggr
SHIAWASE
2013-04-02 06:39

Navigerar du verkligen ditt liv medvetet?

Idag sa slog det mig plotsligt,, att jag verkligen navigerar mitt liv medvetet!!

Naturligvis sa vet vi ju att vi skapar, och vi ser manifestationerna komma ,, men ofta ar det sa att vi har toppar och dalar, och vi har annu inte riktigt hittat sattet hur man VERKLIGEN navigerar det skepp som ar varat liv! Vi har liksom inte kontroll helt och hallet.

Men idag slog det mig!! YES,, jag navigerar,, jag star i foren, och bestammer helt och hallet riktningen, vet hur man ska justera kursen,! Jag har kommit pa det namligen,, !

Detta har kommit upp ur den situation jag har befunnit mig i de senate manderna.

Det ar framst mitt jobb som har lett mig till diverse insikter och medvetenhet! Sa tack for det:) Inom jobbet sa har medvetet borjat navigera mig at en annan inriktning,, fortfarande samma, men jag ville andra pa de balansen i de uppdrag jag far,, och det kommer!! For mig ar mitt jobb inte ett jobb, utan det ar mitt liv sa att saga,, jag har ju inte ETT jobb som jag gar till, utan jag gor saker som jag tycker om och far pengar genom det! Men det har varit andra saker som tagit overhand,, och nu har jag tagit konrollen over navigationen igen , helt enkelt! Allt eftersom, steg for steg, navigerar jag mig framat. Det kom ner till mig nu att antligen kanner jag att jag verkligen har full kontroll! Det betyder ju inte att jag inte kommer ta sma avvagar, kanske kor pa ett grund nagon gang, men jag VET hur jag ska navigera sa det ar bara att fortsastta navigera med strommen!!

En harlig kansla, Jag expanderar! 🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2013-04-02 07:52
#1

Vad härligt att läsa Shia!❤ Teach me tiger;) Här känns det lite som gungfly hos mig nu, så jag blir verkligen inspirerad av att läsa om andras insikter. Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-02 08:06
#2

haha Otroulig! Det ar sa kul att skriva harinne, for du kommer med sa varma och entusiastiska kommentarer pa en gang~~~ TACK❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-02 12:54
#3

Heja Shia, vilken underbar känsla du beskriver, att stå där i fören och styra skeppet!🎈😘

Själv tycker jag att jag verkar styra upp på grund mest hela tiden, jag verkar tjurig på att inte lära mig haha 🤪Fast jag lär mig ju saker hela tiden förståss, bara svårt att se klart när skummat yrar🌊

SHIAWASE
2013-04-02 14:11
#4

Ja du Szirius,,❤️det ar just nu ,, typ idag,(hehe) som jag kanner att det ar ju faktiskt JAG som star dar i foren och STYR,, OCH det gar bra! Aven om det ar lite grund och krokar for mig ocksa,, men det ar just det dar att jag verkligen KANNER att det ar JAG som styr, oavsett hur det gar, och att jag faktiskt VET hur jag ska kunna styra for att ta mig dit jag vill! ☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-04-02 15:40
#5

Jag är ypperligt medveten om att det är jag som styr,för jämnan,  men jag fattar inte hur jag ska styra som jag VILL💣🤪

Hur som helst: skepp är inte byggda att ligga tryggt i hamn, DET ordspråket har jag iaf tagit till mig😃, tjohooo, vilken resa!🌊🌊✨

SHIAWASE
2013-04-02 15:50
#6

Nej ibland blir det lite knasigt,, MEn det handlar BARA om att skifta fokus, och kansla,, det ar just det som jag insag idag, verkligen alltsa,.. I slutet av forra aret, borjan av detta, sa borjade jag forumelar om , skifta fokus angaende jobb bade innehall, och vilka jag vill jobba med etc. Under dessa manader sa har jag haft vadligt (for mig) ovanligt djupa dippar,, formodligen, for att jag var i fard med att gora en STOR skiftning,, och nu sista veckorna sa ploppar det upp jobb, och annat som ligger HELT i linje med den skiftning jag har gjort och de"onskningar" jag uttalade inom mig i borjan av aret! Detta har varit valdigt medvetet, och det var en harlig kansla att inse att jag faktiskt har STYRT mig sjalv hit!! Genom att navigera genom mina kanslor , genom att andra fokus nar jag upptackt att jag har varit"fel ute" genom att ta kontroll over navigeringen helt enkelt,, En medveten kontroll, alltsa inget slumpmassigt. Det ar allt vi behover gora, ta en medveten kontroll over ditt liv, over ditt skepp, styr nagvigera medvetet!!! forandringarna kommer i sma portioner,, Sa dessa maste vi vara uppmarksamma pa! Annars missar vi dem, och inser inte att vi faktiskt styr varat skepp i ratt riktning!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2013-04-02 15:58
#7

Åh, tack för de där orden🌺, det klingade an i mitt minne, att jag också alltid haft dessa djupaste existentiella dipparna innan ett större skifte. Jag är på väg..tålamod…❤️allt faller på plats när det är dags. Ingen idé att känna stress. Det är verkligen precis som det ska vara.

linnease
2013-04-02 16:46
#8

Hm cool. Jag har lite haft kanslan av att jag lagt ner att styra pa sistone, bara gjort whatever som kanns kul i studen, for att universum och intuitionen verkar anda ha tusen ganger battre koll an jag.. Nastan lite uppgivet faktiskt inser jag nu.. For vad jag an har for ide sa verkar universum ha nan annan battre :)

Upplevt det ganska mycket som gladmymlan skrev i sin fina trad:

"Lagen om Attraktion, är utan tvekan helt överlägsen ens egen hjärnas allra bästa tänkbara scenario när det gäller att leverera exakt det man hoppats på, fast multiplicera det gånger hundra förresten…"

Precis sa! Om jag bara foljer inspirationen i stunden utan att styra mig nan sarskild stans, blir det som annu battre an vad jag kunde kommit pa i mina vildaste fantasier.. Det enda jag verkligen kan styra ar tankemonster, kanslor, om jag marker att jag tanker pa eller gor saker som inte kanns bra sa gor jag nat for att byta fokus. MEN det har oxa kannts lite lamt pa sistone, mer som att jag bara forsoker gora mitt basta for att folja med an att jag verkligen har power och kan styra. Kanslan av att jag STYR later skon!!  Undrar om jag kan kombinera de kanslorna pa nat vis.. STYRA men anda slappa in alla overraskningar! Hm, ja klart jag kan!!!!

Tack Shia!!

[Kathja]1
2013-04-02 21:11
#9

Själva styrandet dit man tror att man vill är kanske inte helt lätt alltid… Har själv funderat i de där banorna sista veckan så det var ju klart att det skulle dyka upp en inlägg här på ämnet. 😉

Jag tänker att det gäller att inte ta för stora bitar i taget, små rattutslag helt enkelt, men att det kanske är där man missar. Man tar i för mycket och skjuter över målet, när man istället ska känna sig för i varje NU var man är och vart man är på väg. Inte röra sig en centimeter utan att ha full koll på vart man står och var man ska sätta foten nästa gång. Men bit för bit så tycker jag allt att man får kläm på det där.

En annan sak är just det där att det gärna knölar till sig just innan det lättar, det är lite som att man "testas" så att man verkligan är redo för nästa fas i livet. Men så är det ju med allt. Man är alltid sjukast innan det vänder, det är alltid mörkast innan gryning och så vidare. Just det där har jag påmint mig om mycket under vintern, inte för att jag har känslomässigt har dippat så mycket, men en massa saker i det yttre har "testat" mig så till den milda grad att det som kommer här näst måste vara något i hästväg. 🤔

Otroulig
2013-04-02 21:25
#10

"Små rattutslag"… Ibland tror jag att man måste våga göra fullt utslag, när man.. Ok jag skriver JAG;) stått stadigt på skutan och envetet hållt åt samma kurs och jag inte kommit nånstans. Jag har väldigt svårt att byta kurs har jag märkt och till slut så krävs ett drastiskt beslut..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-04-02 22:42
#11

Linn! Visst kan man bade styra och flyta med och tillata overraskningarna! Det ar ju det som ar poangen med det hela! Tycker jag:)🙂

Vi vet inte alla vagar, och vi kan inte lista uta vad och hur Universum kommer att leverera till oss, att flyta med , ga pa inspiration ar viktigt,, Men att eftersom vi KAN kontrollera vara kanslor och tankar och darmed ocksa medvetet navigera oss framat ,, sa tycker jag att vi borde utnyttja den mojligheten! Vara AKTIVA skapar av vara liv .

Samtidigt ar det viktigt att bara satta sig ner och vara och totalt flyta med ibland ocksa,, annars blir man liksom uttrottad! Det handar som vanligt om balans☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-04-02 22:43
#12

Vi är ju olika, men jag tror att det är lätt att man kör i diket med allt för stora rattutslag för då hinner vi inte känna var vi är på väg. Men visst kan det vara spännande att vrida fullt ut ibland oxå. 😎Men jag tror att själva styrande faktiskt blir bättre om vi styr med små, så att vi ger oss själva möjligheten att korrigera innan vi åker i diket.

SHIAWASE
2013-04-02 22:54
#13

Nar det galler stora eller sma rattutslag hihi,, Ibland kan det nog vara nodvandigt med en drastisk helvandning!  Absolut!

Men annars ar det nog bara att ha handerna lugnt pa ratten, vara avslappnade, justera med sma rattutslag,,

Just det dar att vara avslappnad men att ha kontroll< det ar val det som ar det viktiga,, och som jag kande att jag har fattat, det har landat i mig. Jag kan medvetet navigera mig fram. Men forsoker jag for mycket,, haller for krampaktigt i ratten, forsoker skynda pa,, eller om jag alltfor ofta tar ut for stora svangar,, da tappar man kontrollen,

Som linn ocksa skrev,, inspriation att flyta med ar viktigt

Vi har tva mojligheter, vi kan "overlata" oss sjalva till Universum , fokusera pa att ma bra,, och bara flyta med och se vad som kommer i var vag.

ELLER

Sa kan vi samtidigt som vi gor ovan(vilket ar det grundlaggande), faktiskt medvetet navigera oss fram,, och alltsa inte bara  passivt flyta med, utan ocksa AKTIVT styra vara liv.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
2013-04-03 13:08
#14

Jag tror på en kombination. Så här: Vi befinner på oss på skepp på en stor älv eller flod. Vi kan då antingen försöka styra skutan själva eller så kan vi bara flyta med dit strömmen (universum) tar oss. Jag tror på det sista! Men! På sidorna av denna flod så finns allt det som vi har att välja av i våra liv, och där kommer vår styrförmåga in. Vårat jobb är att flyta med tills vi ser det vi vill ha och är vårat jobb att styra våran skuta dit! Ibland så kommer förgreningar i floden och då är det vårat jobb att styra in i den förgrening som känns bäst för oss även om vi kanske inte ser vad som finns inne i de olika grenarna! Men väl där så är det återigen dags att bara flyta med tills det vi vill ha visar sig och då är det dags att styra igen! 

Att välja att flyta med är ju också att medvetet navigera sig framåt i livet! 🌊

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-04-03 16:28
#15

"Att välja att flyta med är ju också att medvetet navigera sig framåt i livet!"

Ah, ja, perfekt!

szirius
2013-04-03 18:55
#16

jag gillar den grejen🌊, att släppa önskningar och bara ta emot allt som kommer med öppen famn och tycka att det är fantastiskt,oavsett vad som kommer,  att glida med och lita på att floden bär en dit man ska🌈. Jag förstår att det går att leva så, sniffar på det, upplever det ibland själv att där andra ser katastrofer kan jag hålla mig över och se bra saker i det mesta. Det svåra, upplever jag just nu, är att "få vara ifred" med dessa känslor så att de hinner jordas i mig, slå rot, innan jag påverkas så mkt av yttre personer, synsätt, tankesätt om livet osv osv.

Jag har också kvar en automatisk orosmaskin som slår på kring alla förändringar😇…jag åker i ett jaaa -hjäääälp -jooooo- men tänk om- aaaaa, spännande - uuuu, läskigt- wow. Det känns som att mina tankar om LoA och öht hela min grundbult i mitt trygga inre behöver förankras bättre, jag "VET" men upplever massa olika saker på samma gång. Nästan på samma gång iaf. Just nu står vi i så många förändringar som vi inte alls ser HUR, bara ATT….vi andas😎🎈

Jag tänker såhär, angående båtsymboliken, att så länge man inte vet bensäkert vart man vill styra så är det bättre att go general, på måbra-floden. Sen, som i det konkreta fallet med Shia, vilka sorters uppdrag man önskar översätta, så kan man navigera och styra, där är det klarare, tydligare.

Jag sätter mig i go general-båten tills det klarnat var jag vill åka✨

Upp till toppen
Annons: