Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1125 ggr
linnease
3/30/13, 6:53 PM

Wow! Vilken process och vilket tankeskifte imorse!

Såg ett klipp med Bashar (Darryl Anka) häromdan, hittar det inte nu, men det handlade om att spana inåt och verkligen se vad man VERKLIGEN tycker och tänker och tror om nånting, när man verkligen SER det kan man lättare ändra det till vad som helst man skulle vilja tänka istället.

Gjorde det i går kväll och i morse på några områden som liksom varit sega i att ändra sig, och väldigt coolt, jag upptäckte några tankar, riktigt grundläggande, som jag inte varit helt medveten om! Och som jag liksom jobbat utifrån utan att helt veta om det! Men så länge de tankarna är kvar så kommer jag inte framåt särskilt snabbt, det är det som gjort att en del saker känts sega som kola.

Så häftigt, känns som jag verkligen kan ta steg framåt nu när jag är medveten om dem!

En av grejorna jag spanade på och frågade mig själv vad jag verkligen har för grundläggande uppfattning om hur det fungerar är pengar. Och hittade att jag verkligen tror att de måste komma genom andra. Att andra sitter på dem (eftersom jag uppenbarligen inte har dem, hehe😃), och att jag på nåt sätt måste få andra att ge dem till mig. (T.ex genom att jobba eller få dem att vilja ge mig på nåt annat sätt, som att bli inspirerad att bjuda mig på saker eller att vilja ge mig pengar). Att det finns en begränsad ekonomi på jorden och att jag måste in där och röja för att få tag i en del för mig själv liksom, och därmed oxå om mer pengar kommer till mig så måste det bli mindre nån annan stans. Och att folk därför inte villigt ger pengar, för då blir ju DE av med dem!

Kände på den en stund och sen funderade jag på nästa steg i Bashar's video, att man kan ersätta sina beliefs med nya, vilka man än skulle vilja ha istället. Kom upp med ett riktigt bra utkast som funkar för mig och för hur jag tror universum verkligen fungerar - vi är ju alla energi, medvetande.. Och jag liksom kan bara projicera mina skapelser, idéer på världen, på jorden istället! T.ex om jag kommer upp med en idé om det här stora härliga huset jag vill bo i och all dess inredning och detaljer - istället för att behöva ta från någon annan för att få till mina idéer (material, pengar osv) så lägger jag till den energin till vårt gemensamt manifesterade jordklot istället!! Jag lägger till så mycket extra pengar till världsekonomin och material och råvaror som behövs för det jag vill, jag lägger till mina idéer, jag adderar faktiskt värde till jorden! Och jag gör det ur rent medvetande, ur ren energi. Kan inte förklara det bättre just nu, men det känns verkligen SANT! Det är så vi funkar! Det är därför vi är här och så universum verkligen expanderar! Och då behöver jag inte få genom nån annan, eller uppföra mig på nåt särskilt vis för att behaga nån att ge mig vad jag behöver, jag bara SKAPAR det inifrån istället, bara håller vibben av det, och skapar dessutom mer värde för alla i processen, så coolt.

Annons:
[Kathja]1
3/30/13, 7:17 PM
#1

Tack! Tack! Tack!

Jag har kört EFT på pengar lite ihärdigt den senaste veckan och efter ett samtal från min mamma insåg jag just det där du skriver om, jag har inte kommit så lånt i mitt penga-tänk som jag önskar - idéen om att pengar måste komma från andra, från arbete osv, är fort stark. Trots att jag vet att världsekonomin drivs runt av pengar som från början inte fanns - man skapar dem allt eftersom. Just som vi skapar det vi behöver, med eller utan pengar.

Låter som en intressant övning, hittar du den igen så släng gärna in den. Annars lär jag väl trilla över den om det är meningen att jag ska gå den vägen.

linnease
3/30/13, 7:53 PM
#2

Klippet var väldigt kort, var i princip bara det han sa - känn efter och hitta vad du verkligen tänker om saker, och sen ändra det till vad du vill! Bara fråga dig, om du vill göra det här eller det där, vad tror du verkligen ärligt att det krävs för att det ska hända?

linnease
3/30/13, 7:56 PM
#3

Hm, det KAN ha varit nånstans i den här förresten, inom de första 25 minuterna för det är bara så långt jag kollat hittills..

[Kathja]1
3/30/13, 7:56 PM
#4

Okej, låter ju inte så svårt. Ska absolut prova.

SHIAWASE
3/30/13, 8:43 PM
#5

Tack Linnease!  Later som om du gjorde ett riktigt lyft dar!☀️

Vi har ju sa fastprantade tankar som verkligen kan vara svara att andra pa fran grunden, vi ar saaa fastrotade i det 3-dimensionella tankandet. Fast for att verkligen bli fri och andra tankemonster ar det just roten till de vi tror och till de tankar vi har som maste andras~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
3/31/13, 2:21 PM
#6

Tack Linn! Mina tankar om pengar är ju ingenting nytt för mig, men ni vet ju hur det är, ibland tar det ett tag innan poletten verkligen trillar ner. Att läsa kontrasten till det jag "tror" började skifta på saker inom mig känner jag. Inte så pass så jag kan sätta några fingrar på det än, men jag känner att maskineriet är i full gång. ☝️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
3/31/13, 3:35 PM
#7

jag snabbtittar in här, vi är i stugan men just nu har alla siesta😴. Och som vanligt så står något som synkroniserar med mig här inne🎈. Det var Linnease som fanns med mig i en bilresa igår kväll, jag tänkte  på hur fantastisk du är på att manifestera grejer😘, men de kommer från andras generositet alltid, och kanske undermedvetet finns en tro att du inte kan få härliga grejer om det inte är via andra, att du inte tror på att du själv kan skapa överflöd - och så har du precis skrivit detta!

Jag kom såklart att tänka på detta för att detta även vibrerar i mig.…det är via andra som saker rullat in, och jag har intagit nån slags "roll" att vara på ett visst sätt energimässigt för att vara en del av det hjulet, vilket ju funkar, men det är ändå begränsande…. Jag känner att jag vill vara mer oberoende, det kan lika väl rulla in genom mig direkt! Men jag famlar i den tron…rejält. Just nu famlar jag i det mesta🤪😃

crinalina
3/31/13, 3:48 PM
#8

Just det där med beroende är något som jag funderat en hel del på på senaste tiden. Även om jag inte saknar någonting i mitt liv, rent materiellt sett, så känner jag att jag saknar ett totalt oberoende rent ekonomiskt. Jag har det jättebra, med ett underbart hem, el, vatten, internet osv, men det är sambon som betalar allt det. Jag vill gärna känna att jag skulle kunna betala för det helt själv om det behövdes. Där sitter en stor spärr för mig. Jag har alltid känt mig ekonomiskt beroende av någon annan, person eller instans/företag. 

Szirius, du sätter ord på det jag känner när du skriver att är begränsande. Precis så känner jag mig. Begränsad. Och jag vill inte vara begränsad. Jag vill vara fri, och oberoende, rent ekonomiskt. Och inom en del andra områden också. 🤑

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
3/31/13, 5:28 PM
#9

Ah, haftigt Szirius att du tankte det! Och att flera synkade pa detta inlagget just nu!

Ja, det ar nog sant! Hm ska klura mer pa den.. Nar du skriver skapa overflod tankte jag automatiskt forsta tanken IGEN att jag maste GORA nat for det, och jag har ju vart for sjuk for att GORA nat innan alls, sa darfor har jag manifesterat genom andra, iaf som det ser ut utat. Men nu skulle jag kunna, GORA saker, producera grejor som drar in pengar, men det tar emot, det ar inte det jag vill och ska gora.. Utan bara skapa min vibb, mitt grid, skapa inifran, slappa 'verkligheten' och skapa min varld i mitt huvud som precis som jag vill ha den och bara lata vibbarna reflekteras i verkligheten precis hur de vill.

Crina, du har ju skapat och manifesterat allt det! Nar skulle du skapa en situation dar du behover betala och inte har nagra pengar till det? Jag tror du ar ekonomiskt fri, du skapar och drar till dig allt du vill ha.. bara nat i synsattet pa det hela runt pengar och vems dom ar som du vill andra. 

Kramar!! *kannermigkramigidag* ^_^

[Kathja]1
3/31/13, 6:38 PM
#10

Att känna att man vill kunna betala själv är ju som att känna att man måste göra för att få, eller?

Jag har efter ett samtal med min mamma i veckan där jag blev påmind om alla tankefel kring pengar som jag har fått av henne, har EFTat en massa på just pengar. Vilket har gjort att jag just nu är helt lost i just detta. Snacka om att det skakar runt en massa med EFT. Men de är ju bara bra att jag får hjälp att se var blockeringarna fortfarande finns. 🤔

Men just det där med att kunna betala själv har jag inga problem med att slippa. Tycker att det är underbart att slippa tänka på pengar, eller ha dem. För min del handlar det mer om att "vara värd" att vara rik och att se överflödet, att vara lugn i att det alltid, alltid, alltid kommer mer. Trots att jag har så många konkreta exempel på det som helst! 🤪

Men det är bara att "knacka på". 😃

crinalina
3/31/13, 10:07 PM
#11

Javisst är det ju så. Men för mig handlar det om friheten. Jag vill kunna ha friheten att bara gå ur ett förhållande om jag skulle känna för det (nu gör jag inte det just nu så det är inte aktuellt), jag vill känna friheten att säga åt min sambo att säga upp sig från sitt jobb för att jag kan betala (han skulle aldrig göra det utan att veta att det finns pengar till allt och mer, och just nu jobbar han nästan två heltider och mår uruselt, ena jobbet är ett karriärsteg, det andra är en trygghet), jag vill känna friheten helt enkelt. Den bästa ekonomiska tiden i mitt liv var när jag var singel och jobbade 150 procent när jag precis hade flyttat hit. Det var andra gången i mitt liv som jag kände mig ekonomiskt fri. den första gången jag kände mig ekonomiskt fri (för ett kort tag) var när jag fick ut försäkringspengar efter pappa i en klumpsumma (det var tack vare dem jag kunde flytta hit hux flux). Så jo, jag vill känna friheten utan att någon annan ska behöva vara inblandad i att det jag vill göra eller ska ske ska kunna ske. Då menar jag alltså inte att inte någon ska betala mig för något jag gör, utan att någon inte ska behöva betala för mitt leverne. Hmmm….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
3/31/13, 11:46 PM
#12

Ja, Friheten vill vi ju alla ha! For mig har detn nog varit tvartom .Jag har alltid varit en sadan som har sagt att "jag ska minnsan INTE leva av nagon annan!" Sarskilt efter att jag kom till Japan, dar samhallet inte ar jamlikt och dar ofta kvinnor anses stanna hemma och vara hemmafru. Da har jag liksom sagt annu starkare att "aldrig!" Jag ska minnsan jobba sjalv, och tjana mitt upphalle.

Sa jobba har jag ju fatt gora i alla dessa ar (hihi) Mycket,, Men det har ju inte lett till oberoendet av pengarna,,, eftersom mitt fokus har varit pa att " jag kan minnsan,,jag ar en arbetande oboeronde kvinna" typ~~ haha,, alltsa helt fel fousering:) 😛 Men nu nar jag ar medveten vad det ar fokuseringen bor ligga pa sa har jag skiftat valdigt mycket, till just att jag tar emot FRIHETEN pa vilket sett den an kommer, for det ar FRIHETEN som jag soker, och forsoker nu uppleva denna frihetskansla  i alla moment dagen erbjuder☀️Och nar det galler jobb, sa tar jag emot jobb eller aktiviteter kanske ar battre att saga dar frihetskanslan ingar, och dar jag far skratta och njuta och leva!  I denna frihetkanslan ingar aven den ekonomiska friheten!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
4/1/13, 12:22 PM
#13

Frihet är A och O!

Men för mig är det inte frihet att fastna i om jag ska ha pengarna eller om någon annan ska ha dem. Frihet är att inse att man inte behöver tänka i PENGAR, att allt bara kommer till en oavsett pengar. Allt bara ÄR och man behöver inte fundera över om, eller hur, eller vem som betalar  - det är redan löst. Det är bara att ta emot livets gåvor.

Annons:
crinalina
4/1/13, 12:39 PM
#14

Jag håller med till viss del, Problemet med det är ju dock att det mesta inte manifesteras direkt och där försvinner friheten för mig. Jag återkommer tex till när min styvfar gick bort. Jag var inte i en särskilt bra vibration då, vilket är naturligt, och missade hans begravning för att jag inte har ekonomisk frihet. Att bara få saker genom tillfälliga manifestationer är ju även det ett begränsande av frihet. Om min farfar eller någon annan blir plötsligt sjuk vill jag ha friheten att kunna ta första bästa flyg till honom. Det finns ingen frihetskänsla i att behöva vänta på att en resa ska manifesteras och att pengar till mat och allt ska dyka upp från någonstans så jag jag kan åka. Visst, det kan dyka upp men jag kan inte boka en biljett direkt. Så jo, pengar skapar frihet och det är det som är "financial abundance" för mig. Naturligtvis är jag tacksam och glad att jag har manifesterat allt jag harbutan att ha pengar, men jag är ändock begränsad.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
4/1/13, 2:24 PM
#15

Givetvis ligger friheten i att det är ett bra flöde så att man aldrig behöver vänta in något. Jag ska kunna bestämma idag att jag åker i morgon och det ska bara ske.

Det jag menar, och där är vi kanske olika, är att för mig spelar det ingen roll om jag manifesterar min frihet i form av en rik man/kvinna eller iform av en affärsmöjlighet som ger mig ett kosntant flöde in av pengar. Eller om jag vinner ett lotteri som ger mig alla resor jag vill ha, och all mat jag orkar äta. Eftersom resultatet är det viktiga  - FRIHET. 😎

crinalina
4/1/13, 3:14 PM
#16

Nej det spelar inte mig någon roll heller egentligen. Jag tror att jag just nu däremot känner en viss begränsning i mitt liv just för att vi bara har tillräckligt med pengar i familjen för att få det att gå runt, vilket ju är en bra början naturligtvis, men det finns inte utrymme för plötsliga flygresor eller annat plötsligt. Visst med planering så finns det, men inte plötsligt. Det är nog därifrån min känsla kommer att jag är beroende. Om vi gemensamt hade ett överflöd, eller min sambo hade ett överflöd så vore det en annan sak och jag skulle inte känna någon begränsning. Hmmm… Det är intressant att diskutera det här för jag märker hur jag kan vrida och vända på hur jag ser på det utifrån olika situationer. Det är tydligt att det är detta område som är mitt nästa område att växa på.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
4/1/13, 4:13 PM
#17

Visst är det! Om man inte pratar om det så blir det nästan omöjligt att se sina egna tankemönster tycker jag. Lättare att få dem på pränt om man bollar med någon.

Jag har ju gjort ett "penga-ryck" just denna veckan, knackar för fullt på et i olika varianter och jag kan absolut se hur allt bara kommer att lösa sig som genom ett trollslag. Och vips så behöver man aldrig mer tänka på pengar för de bara ÄR - precis som det ska vara.

Var sak har sin tid och bit för bit faller det på plats. Livet och dess möjlighter är ju oändliga det är ett som är säkert. Det gäller bara att vara öppen så man hakar på ALLT som känns rätt, även det som känns för bra för att vara sant om man tänker efter. 😎

crinalina
4/1/13, 4:28 PM
#18

Ja precis. Jag körde ju mycket EFT då i januari och februari, och jag har även lyssnat på olika meditationer för det. Men sedan kändes det som korvstoppning och jag släppte det helt istället. Jag märker dock att det känns lättare att tänka på och prata om pengar och mina tankar och känslor till det, det är inte lika tabu längre. Och bara det är ett jättesteg för mig. 

Jag har en into the Vortex-meditation med A.H om financial well-being. Superbra och härlig, och där säger de bla annat att det kommer snart, men man måste vara nöjd med att märka att man får bättre känslor kring pengar ett tag. Att inte räkna sina framgångar, mäta förändringen, utan att se och vara i de bättre känslorna man skapar sig. Och sedan vips så kommer det att manifesteras, vad det nu är. 

Men nu är det dags för nästa etapp känner jag. Jag är på en bra plats i övrigt nu, och på en bättre plats i känslorna kring pengar än jag varit tidigare, så blir det mer aktivt jobb ett tag igen. 

Jag verkligen älskar det här med att jobba med mig själv, för att förbättra och utveckla mig själv och mitt liv. Det ger mig verkligen en superboost! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: